Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimopoulg

    dimopoulg

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      55


  2. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.377


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/05/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. ....συζηταμε αν θα μενει καποιος απο κατω....στο σπίτι...🙃
    2 points
  2. Είναι σαφές μετά από τόσα χρόνια ότι οι (καθαρά εισπρακτικοί) νόμοι των αυθαιρέτων δεν λαμβάνουν υπ'όψιν την πολυπλοκότητα όλων των περιπτώσεων. Ειδικά όταν εμπλέκεται το ιδιοκτησιακό τα πράγματα γίνονται ακόμη δυσκολότερα. Παρόλα αυτά δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ορθή την κοινή υπαγωγή 2 ανεξάρτητων ιδιοκτησιών που βρίσκονται σε διαφορετικά ακίνητα. Πρέπει κάθε δήλωση να γίνεται ξεχωριστά, να συμπεριλαμβάνεται στις παραβάσεις η αυθαίρετη λειτουργική συνένωση και να περιγράφεται αναλυτικά στην τεχνική έκθεση η υφιστάμενη κατάσταση. Και αυτό διότι τα ακίνητα ιδιοκτησιακά διατηρούν την αυτοτέλειά τους. Μπορεί άνετα μελλοντικά να αρθεί η λειτουργική συνένωση με την κατασκευή τοίχου πχ και να πουληθεί η μια από τις 2 ιδιοκτησίες. Σε περίπτωση που υπάρχει κοινός στατικός φορέας εννοείται ότι θα εκπονείται μια κοινή τεχνική έκθεση/μελέτη η οποία θα υποβάλλεται και στις 2 δηλώσεις. Προσωπικά μου έχει τύχει ακριβώς αντίστοιχη περίπτωση. 2 όμορες οικοδομές με 2 διαφορετικές οικοδομικές άδειες με σταθμό αυτοκινήτων στο υπόγειο. Στην πράξη οι 2 ιδιοκτησίες συνενώθηκαν και λειτουργούν ως ενιαίος σταθμός αυτοκινήτων. Η μόνη διαφορά είναι ότι υπάρχει είσοδος με ράμπα και στα 2 υπόγεια (απλώς η μια από τις 2 έχει πρακτικά αχρηστευθεί). Έκανα όπως είπα και παραπάνω 2 ξεχωριστές δηλώσεις και συμπεριέλαβα τη λειτουργική συνένωση στον αναλυτικό περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση στην τεχνική έκθεση. Σχεδίασα μια ενιαία κάτοψη και στην κάθε δήλωση είχα διαγραμμισμένο κάθε φορά το τμήμα της όμορης ιδιοκτησίας ωστε να φαίνεται και ποιο κομμάτι ανήκει σε αυτήν αλλά και πως είναι η πραγματική κατάσταση. Μετά την υπαγωγή (και με την προϋπόθεση ότι επιτρέπεται κατά τα άλλα) θεωρώ πως θα μπορείς να εκδόσεις 2 ξεχωριστές άδειες για αλλαγή χρήσης στο καθε ακίνητο διατηρώντας την (τακτοποιημένη πλέον) λειτουργική συννένωση.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    10.550 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  4. Version 2.00

    26.376 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  5. Δεν χρειαζεται καποια ιδιαιτερη εικασια.....ειναι γνωστο οτι πολλοι συναδελφοι εχουν καψει τα πτυχια τους και την αδεια τους και υπογραφουν τα παντα , ακομα και διοικητικες πραξεις με ζωγραφιες και αρχεια - σκουπιδια.....Το κακο ειναι οτι αυτοι καθοριζουν το οικονομικο στατους της αγορας προς το πατο φυσικα....θετοντας βεβαια σε τεραστιο κινδυνο και τον ιδιο τον ιδιοκτητη που τους προτιμανε για το οικονομικο, καθ οτι σε τετοια περιπτωση ανακαλειται η πραξη και ειναι δεδομενο μετα οτι θα προχωρησει με το αρθρο των Νεων Αυθαιρετων.
    1 point
  6. Αν βάλεις δύο βαγόνια και πάνω συνδεδεμένα με κοτσαδόρο, σε πάει Κατηγορία 3 ως συρμός και παίρνεις άδεια απ το Μεταφορών...
    1 point
  7. Στα ΚΕΠ εντάσσονται 15 πιστοποιητικά αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, που έως σήμερα χορηγούνταν μόνο από τα Ειρηνοδικεία και τα Πρωτοδικεία. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που συμπληρώνει τις ηλεκτρονικές και όχι μόνο υπηρεσίες που υλοποιούνται από το gov.gr. Η υπηρεσία αφορά τους πολίτες που δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και εντάσσεται στο πλαίσιο μετεξέλιξης των ΚΕΠ στο μοναδικό σημείο φυσικής επαφής των πολιτών με το Δημόσιο. Επιπλέον, έπειτα από πρόταση της κοινής ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί μεταξύ του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ) μεταξύ των πιστοποιητικών που θα χορηγούνται από τα ΚΕΠ είναι και το πιστοποιητικό περί θέσεως σε δικαστική συμπαράσταση (προσωρινή ή οριστική) για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των Ατόμων με Αναπηρία. Τα πιστοποιητικά τα οποία θα είναι στο εξής διαθέσιμα από τα ΚΕΠ, είναι τα εξής: Πιστοποιητικό περί αποποίησης ή μη κληρονομιάς αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί αποποίησης ή μη κληρονομιάς αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί δημοσίευσης ή μη διαθήκης αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη αμφισβήτησης κληρονομικού δικαιώματος αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί αφαίρεσης / retirada / τροποποίησης κληρονομητηρίου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί αφαίρεσης / retirada / τροποποίησης κληρονομητηρίου αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη υποβολής και περί μη έκδοσης οριστικής απόφασης δικαστικής ρύθμισης για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Πιστοποιητικό περί μη έκδοσης δικαστικής απόφασης για λύση ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας ΙΚΕ αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί θέσεως σε δικαστική συμπαράσταση προσωρινή ή οριστική αρμοδιότητας πρωτοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί μη άσκησης ένδικων μέσων κατά αποφάσεως ειρηνοδικείου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού μη άσκησης ανακοπής σε διαταγή πληρωμής αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγησης πιστοποιητικού περί μη άσκησης ανακοπής σε διαταγή απόδοσης μισθίου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Χορήγηση πιστοποιητικού περί μη άσκησης ανακοπής κατά εκτελέσεως ή αρνητικής δήλωσης τρίτου αρμοδιότητας ειρηνοδικείου. Όλα μπορείτε να τα βρείτε και ηλεκτρονικά σε αυτήν εδώ τη διεύθυνση: https://extapps.solon.gov.gr/mojwp/faces/TrackCertificates Υπενθυμίζεται ότι το προσεχές χρονικό διάστημα, θα πραγματοποιηθεί η διαλειτουργικότητα των συστημάτων του solon.gov.gr και των ΚΕΠ, προκειμένου τόσο η αποστολή του αιτημάτων όσο και η παραλαβή των διοικητικών προϊόντων να γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Η συνεργασία των δύο υπουργείων θα συνεχιστεί προκειμένου να ενταχθεί στα ΚΕΠ το σύνολο των διοικητικών διαδικασιών των Ειρηνοδικείων και των Πρωτοδικείων, με στόχο τόσο τη βελτίωση της φυσικής εξυπηρέτησης του Πολίτη όσο και τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται από το δικαστικό μας σύστημα.
    1 point
  8. Μπορέις, αν όντως κάνεις νέα αυτοψία σήμερα. Ή τέλος πάντων αν είσαι βέβαιος ότι η υφιστάμενη κατάσταση σήμερα ταυτίζεται με τα σχέδια που υποβάλεις.
    1 point
  9. Ούτε εγώ πληρώνω χωρίς ειδοποιητήριο. Εκτιμώ , πάντως, πως οι δόσεις του 17 και του 18 πρέπει να πληρωθούν στις προκαθορισμένες ημερομηνίες....
    1 point
  10. Σίγουρα επιτρέπεται, αν και σαν βασική προϋπόθεση θεωρώ ότι πρέπει να είναι οι προεκτεινόμενες ράβδοι να "καπακώνονται" από τις εγκάρσιες ράβδους οπλισμού της παρακείμενης πλάκας (να μην βρίσκονται δηλαδή απλά εντός της επικάλυψης του οπλισμού της πλάκας..). Το απαιτούμενο μήκος αγκύρωσης μπορεί να υπολογιστεί συντηρητικά, αγνοώντας ότι ένα τμήμα της αγκυρούμενης ράβδου βρίσκεται εντός περισφιγμένης περιοχής (δηλ. στην περιοχή του υποστυλώματος). Άλλωστε ο ΕΚ8, επιτρέπει (επιβάλλει κιόλας, ακόμα και στους νεόδμητους, όχι μόνο στους υφιστάμενους φορείς) να συμπεριληφθεί και οπλισμός των πλακών (εδώ, των Π1 και Π2) που βρίσκεται εντός του συνεργαζόμενου πλάτους της πλακοδοκού (ορίζεται αναλυτικά, όπως και στον ΕΚΩΣ πιο είναι σε κάθε περίπτωση αυτό πλάτος εντός του οποίου μπορεί ο οπλισμός των πλακών να συμπεριληφθεί στην ροπή αντοχής της εξεταζόμενης δοκού). Ο οπλισμός αυτός των πλακών σίγουρα αγκυρώνεται στην παρακείμενη πλάκα Π3 και όχι σε κάποια περιοχή με συνδετήρες..
    1 point
  11. Ναι αυτό κάνει, στείλτους ένα "ευγενικό" μέιλ ότι έχεις κλείσει βιβλία από τότε ή τελείωσε η μισθωτή σου απασχόληση και πλέον δεν ασκείς δραστηριότητα στην Ελλάδα. Το πιθανότερο να μην ασχοληθούν καν και μετά από 2-3 χρόνια να σου καθαρίσουν το μητρώο, με τους ρυθμούς που κινούνται κατά εκεί σε κόβω. Πάντως Α1 πλέον ούτε υποχρεωμένος είσαι να στείλεις ούτε το δέχονται αν δεν έχεις δραστηριότητα εδώ, σου λένε θα διορθωθεί το μητρώο κάποτε..
    1 point
  12. Το παραπάνω δεν προκύπτει απο πουθενά. Άλλωστε και τις 2 προηγούμενες φορές που εφαρμόστηκε το 25% η προθεσμία εμπρόθεσμης πληρωμής είχε επεκταθεί πέραν του τέλους του εκάστοτε μήνα. Άρα, θεωρώ ότι δε χρειάζεται πανικός και απλά περιμένουμε. Χωρίς ειδοποιητήριο κατ εμέ είναι λάθος η όποια πληρωμή πόσο μάλλον δε η πληρωμή με έκπτωση η οποία εν τέλει μπορεί να μείνει και στα χαρτιά.
    1 point
  13. εσυ βλεπεις την παληα ΥΑ του 2018. η νέα ειναι στο ΦΕΚ Β 1843/20 δεν υπαρχει αυτο για το 67% Θα πας στην περιπτωση της παρ. "λβ", που αναφερεται στις όψεις. Παντως η νεα ρυθμιση δεν προβλεπει ποσοστο. Υπαρχει η παρ."στ" περι συναινεσης, αλλα δεν οριζει ποσοστο. Αρα ή με το 51% ή με το 100%. η ΥΑ οριζει ποσοστο συναινεσης μονον στην λειτουργικη [κζ] που γινεται με το ΝΟΚ 23/5 στο "στ για τον ανελκυστηρα και στο "λ" για το αεριο
    1 point
  14. Αγαπητοί συνάδελφοι, Σας διαβιβάζω απάντηση του ΕΤΕΑΝ σε σχετικό ερώτημά μου: "Σε σχέση με την έκδοση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) επειδή το ερώτημα είναι ειδικό και υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, οι ωφελούμενοι θα πρέπει να συμβουλευτούν την ΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 ή/και να απευθυνθούν σε μηχανικό ή/και στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.). Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν ενδεικτικό πίνακα απαίτησης έκδοσης ΕΕΔΜΚ (Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας) για την εκτέλεση εργασιών στα πλαίσια του "Εξοικονόμηση κατ' οίκον ΙΙ" Α/Α Κατηγορία παρέμβασης Έκδοση ΕΕΔΜΚ Παρατηρήσεις Οι παρακάτω εργασίες 1~8, δεν απαιτούν οικοδομική άδεια ή ΕΕΔΜΚ με την επιφύλαξη των ειδικών διατάξεων που αφορούν την περιοχή ή το κτίριο (ν. 4495/2017 άρθρο 30 παρ 1) 1 Αντικατάσταση κουφωμάτων / εξωφύλλων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 2 Αντικατάσταση υαλοπινάκων στο ίδιο άνοιγμα ΌΧΙ 3 Σταθερά ή κινητά συστήματα σκίασης ΌΧΙ Αφορά προστεγάσματα, περσίδες, τέντες 4 Θερμομονώσεις από την εσωτερική παρειά εξωτερικών τοίχων,οροφών/στεγών ΌΧΙ 5 Λέβητας φυσικού αερίου / υγραερίου * ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες, με επίτοιχο λέβητα 6 Σύστημα συμπαραγωγής ΦΑ (ΣΗΘΥΑ) ΌΧΙ Αφορά αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 7 Αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα τύπου split (τοπικές κλιματιστικές μονάδες) ΌΧΙ 8 Ηλιακός θερμοσίφωνας και λοιπά ηλιοθερμικά συστήματα ΌΧΙ 9 Εξωτερική θερμομόνωση δώματος ΌΧΙ 10 Εξωτερική θερμομόνωση οροφής πυλωτής ΌΧΙ 11 Ενεργειακά τζάκια ΌΧΙ Αφορά μετατροπή υπάρχοντος τζακιού σε ενεργειακό σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 12 Τοποθέτηση ικριωμάτων και εκτέλεση εργασιών που απαιτούν ικριώματα ΝΑΙ 13 Εξωτερική θερμομόνωση όψεων (θερμοπρόσοψη) με ή χωρίς ικριώματα ΝΑΙ 14 Εξωτερική θερμομόνωση στέγης ΝΑΙ Βάσει του ΝΟΚ (ν.4067/2012) " Ως όψεις του κτιρίου θεωρούνται και οι στέγες" 15 Λέβητας πετρελαίου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 16 Αντλίες θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 17 Γεωθερμική αντλία θερμότητας ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 18 Λέβητας βιομάζας - πελλέτας ξύλου ΝΑΙ Αφορά εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης σε οριζόντιες ιδιοκτησίες 19 Ενεργειακά τζάκια ΝΑΙ Αφορά νέες κατασκευές σε οριζόντιες ιδιοκτησίες * Για εγκαταστάσεις υγραερίου σε κτίριο ή κτιριακή μονάδα, η απαίτηση ή μη αδειοδότησης προκύπτει από την ταξινόμηση της εγκατάστασης στις κατηγορίες που προβλέπονται στην ΚΥΑ 31856 "Τεχνικός Κανονισμός εγκαταστάσεων υγραερίου στα κτίρια (πλην βιομηχανιών-βιοτεχνιών)" 11.08.2003 (ΦΕΚ 1257 Β' 3.09.2003). Για την κατηγορία 0 δεν απαιτείται αδειοδότηση ενώ για τις κατηγορίες I, II, III απαιτείται. Όσον αφορά τον επίτοιχο Λέβητα φυσικού αερίου, στην περίπτωση αυτόνομου συστήματος σε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ν. 4495/2017 άρθρο 30 περίπτωση η και Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461-16/10/2018 άρθρο 2 περίπτωση λ)".
    1 point
  15. άντε να διώξουμε την υπάλληλο η οποία δεν μπορεί να ερμηνεύσει ένα 100% ξεκάθαρο νόμο για να ικανοποιήσουμε το οποιοδήποτε κόμπλεξ μας να δούμε που θα πάει αυτό. Μετά με ποιους θα τα βάλουμε άρα όλοι εσείς που την βρίζεται θεωρείται ότι ερμηνεύεται το νοκ σωστά και με σιγουριά και σας φταίει η (ο) υπάλληλος. τότε προς τι τα ερωτήματα στο φόρουμ , και όσοι διαφωνούν με εσάς από ποια πειθαρχική δίωξη θα περάσουν του προϊστάμενου του φόρουμ η θα αρχίσετε να τους βρίζεται και αυτούς. προς γεωργία έχεις δίκιο αν είναι όπως τα λες γι αυτό πήγαινε και συζήτησε το με την υπάλληλο και θα καταλάβει. οι τοίχοι δεν μετράνε στο 10% αν κατασκευάσεις πάνω από 10% το υπόλοιπο μετράει στη δόμηση το ύψος στο πατάρι μπορεί να είναι και 2,70 μ η σκάλα προς το πατάρι δεν υπολογίζεται στα 12 μ2 που αφαιρούνται
    1 point
  16. Για ποιο λογο μπαινουν στο φορουμ ιδιωτες , και ακομα χειροτερα συζηταμε μαζι τους θεματα ΕΕΜΚ για τα οποια εχουν απευθυνθει σε συναδελφους μας (αν δεν το χουν κανει ακομα χειροτερα θα επρεπε να εχουν απευθυνθει ηδη).....οπως επισης και απαντησεις του τυπου ειναι νομιμως υφισταμενο το το κτιριο και αλλα τετοια πανεμορφα που συνανταει καθημερινως ο καθε μηχανικος στις επαγγελματικες σχεσεις με τους ΄εκαστοτε πελατες.... Παρακαλω να αποκλειστουν απο τις συζητησεις ιδιωτες , καθ'οτι το φορουμ καταρχην απευθυνεται σε Μηχανικους αλλα και σε επαγγελματικα θεματα Μηχανικων, οταν μαλιστα τετοιες συζητησεις μπορουν να προκαλεσουν προβλημα σε συναδελφο μας σε πιθανη μελλοντικη αντιδικια , αφου πλεον θα ειναι ξερολας ο ιδιωτης μετα τις ερωτοαπαντησεις εδω μεσα. Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε επεξεργασία και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos 33
    -1 points
  17. Μηχανολόγος μηχανικός και μηχανολογικά στέκει μια χαρά, τώρα το θέμα είναι με την πολεοδομία μην βρω κάνα μπελά, πως θα ξέρει ο πολεοδόμος αν εγώ κοτσαρω το βαγόνι στον κοτσαδορο και το πάω βόλτα;
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.