Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/05/2020 σε όλες τις περιοχές
-
κι επίσης τα "αγροτεμάχια" αποκαλούνται πλέον (από το μακρινό 1985) γήπεδα2 points
-
Μπορεί να γράψει όμως πως είναι άρτιο και οικοδομήσιμο εφόσον προϋφίσταται της τάδε ημερομηνίας. οπότε ενημερώνει τον πελάτη πως θα χρειαστεί δικαστική απόφαση στο μέλλον και του μεταφέρει της ευθύνη1 point
-
όχι. Το έχεις ρωτήσει πολλές φορές, το έχουμε απαντήσει." Καθαρή" δήλωση ν. 651 περί αρτιότητας-οικοδομησιμότητας δεν μπορείς να υπογράψεις καθώς δεν γνωρίζεις αν το γήπεδο προυφίσταται του 1982 ως είναι σήμερα. Με δικαστική απόφαση σίγουρα μπορεί να τεκμηριωθεί ο χρόνος δημιουργίας του γηπέδου. Με βάση αυτή την απόφαση εσύ θα υπογράψεις (εφόσον γράφει ότι το νέμεται και το κατέχει πριν το 1982) ότι είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο1 point
-
1 point
-
Ο νόμος περιέχει την εξής παράγραφο που νομίζω θα έπρεπε να μας κάνει να είμαστε χαλαροί ".Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Yποθέσεων δύναται να καθορίζονται η διαδικασία, ο τρόπος και ο χρόνος επιλογής, καθώς και ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή του παρόντος."1 point
-
το ζευγαρι αποτελει "οικογένεια" . Οι οικογενειακες αναγκες εχουν καθορισθει σε 70 τμ για την οικογενεια χωρις τέκνα, πλεον 30 τμ. για εως δυο τεκνα. Τα ενηλικα αδελφια, πού -έστω- κληρονομησαν 70 τμ. με αυθαιρετα 20 τμ., εχουν τα δικα τους 70 τμ ο καθε ενας. Δεν ζηταει ο νομος να εξετασθει εάν ο "αλλος" αδελφος εχει τυχον και άλλα ακινητα για να δοσει μειωση στον εναν. Επομενως καθε ενας εχει την δικη του μειωση, για 70 τμ. εάν και εφοσον ο ιδιος δεν εχει "περιουσια" [το ιδιο και επι μητερας που εχει το 50% και μιας θυγατερας ενηλικης/αγαμου/με παιδια που κατεχει το αλλο 50%]1 point
-
Γιώργο έχω ασχοληθεί πριν αρκετά χρόνια και δεν έχω τελευταία ενημέρωση. Η εμπειρία μου έχει δείξει τα εξής : Κάθε εταιρία διαστασιολογεί τις ψυκτικές σωλήνες με δικό της software, και τα αποτελέσματα διαφέρουν συνήθως, από εταιρία σε εταιρία. Ο τρόπος διακλάδωσης των σωλήνων, ακόμα και τα Ταφ που χρησιμοποιούν, είναι διαφορετικά και κάθε εταιρία απαιτεί την χρήση των δικών της. Θεωρώ μάλλον αδύνατον να πετύχεις σωστή επικοινωνία εσωτερικών - εξωτερικού μηχανημάτων από διαφορετικές εταιρίες και προσωπικά δεν θα το επιχειρούσα. Αυτό που θα έκανα στη θέση σου είναι ότι, θα κατέληγα σε σύστημα (εξωτερικό + εσωτερικά + Ταφ ) κάποιας εταιρίας και θα τροποποιούσα το δίκτυο σύμφωνα με το διάγραμμα και τη διαστασιολόγηση, που προσφέρουν μαζί με τα μηχανήματά τους. Το software της εταιρίας, που τελικά θα καταλήξεις, μπορεί να κάνει υπολογισμούς για τα διάφορα σενάρια χρήσης του συστήματος, και μπορείς να ζητήσεις να το κάνουν ή ίσως να σου δώσουν και το software, για υπολογισμούς "μελλοντικών πελατών". (συνήθως μίλαγα με τον κ.Γιάννη Κοκκινίδη στην ABB-Hitachi)1 point
-
Επαγγελματικός Κώδικας των Ελλήνων Διπλωματούχων Μηχανικών Από το 1961 καθιερώθηκε και ισχύει ο παρακάτω Επαγγελματικός Κώδικας των Ελλήνων Διπλωματούχων Μηχανικών που περιέχει βασικές αρχές δεοντολογίας για την άσκηση του επαγγέλματος. Ο Κώδικας αυτός εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 24, και τό εδαφιο ε τής παρ. 1 του αρθρου 26 του από 27-11/14-12-1926 Π.Δ. "Περί κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως Τεχνικού Επιμελητηρίου κεμένων διατάξεων". Αυτούσιος, όπως εκδόθηκε και εγκρίθηκε από την Αντιπροσωπεία του Τ.Ε.Ε. στη Συνεδρίαση της 18ης Φεβρουαρίου 1961, έχει ως εξής: « Ο Διπλωματούχος Μηχανικός, υποχρεούμενος να τηρεί αυστηρώς το γράμμα και το πνεύμα των κατωτέρω τιθεμένων κανόνων, οίτινες καθορίζουν τα πλαίσια των βασικών ηθικών υποχρεώσεων, τας οποίας υπέχει εν τι αρμοζούσι εις Επιστήμονα ενασκήσει του επαγγέλματος του. Οφείλει 1ον -Να υποστηρίζει τα νόμιμα συμφέροντα του εντολέως του κατά τον καλύτερον δυνατόν τρόπον, συμφώνως προς τας γνώσεις του, την πείραν του και τας κειμένας διατάξεις, τηρών αυστηρώς το επαγγελματικόν μυστικόν και τους κανόνας του παρόντος Κώδικος. -Να βοηθεί τον εντολέα του, διαφωτίζων αυτόν, όπως κατανοεί ορθώς την φύσιν και πραγματικήν θέσιν της ανατιθεμένης εργασίας, αντιμαχόμενος πεπλανημένας απόψεις, τεινούσας να οδηγήσουν εις τεχνικά λάθη ή οικονομικήν ζημίαν. -Να επιδιώκει την συνεργασίαν μετ' άλλων συναδέλφων, όπου τούτο επιβάλλεται, δια την αρτίαν εκτέλεσιν της ανατιθεμένης εις αυτόν εντολής , μη υπερτιμών τα όρια των ιδίων αυτού ικανοτήτων και ενημερώνων τον εντολέα του επί της ανάγκης της τοιαύτης συνεργασίας και των εκ ταύτης ωφελημάτων δια την αρτίαν επιτέλεσιν της εντολής. 2ον -Να μη προβαίνει εις οιανδήποτε ενέργειαν δυναμένην να θέσει εν κινδύνι την υπόληψιν αυτού του ιδίου ή της τάξεως του , αλλ' αντιθέτως να επιδιώκει εν παντί την ανύψωσιν του κύρους αυτής. 3ον -Να μη επιδιώκη να υποκαταστήση έτερον συνάδελφόν του, δια τον οποίον ελήφθησαν αποφάσεις αναθέσεως εντολής ή προσλήψεως αυτού εις υπηρεσίαν, ή και ακόμη, ορμώμενος εξ ιδιοτελείας, να μειώνη τας προς τους άνω σκοπούς πιθανότητας του Συναδέλφου του δι' αυτοκλήτου κριτικής. -Να μη επιδιώκη εξασφάλισιν εντολής υποβιβάζων την αμοιβήν του, εφ' όσον επληροφορήθη την καθορισθείσαν αμοιβήν προς άλλον Συνάδελφον. -Να μη αναλαμβάνη εντολήν, εφ' όσον , είτε εγγράφως είτε οπωσδήποτε άλλως, αποδεδειγμένως έλαβε γνώσιν, ότι υφίσταται απαίτησις Συναδέλφου του, ασχοληθέντος προηγουμένως επί του αυτού αντικειμένου, δι' αμοιβήν ή αποζημίωσιν ή και αμφότερα. Η εντολή δύναται να αναληφθή μόνον κατόπιν εγγράφου αδείας του έχοντος την απαίτησιν Συναδέλφου ή μετά την νόμιμον αποχώρησιν αυτού. -Να μη παραχωρή αμέσως ή εμμέσως ανταλλάγματα προς ανάληψιν εντολής ή κατάληψιν θέσεως και να μη επιδιώκη δι' αναξιοπρεπών ή γενικώς δι' ανοικείων μέσων ταύτας. 4ον -Να λαμβάνη αμοιβήν δια πάσαν προσφερομένην παρ' αυτού υπηρεσίαν. -Να συμφωνή ελευθέρως την αμοιβήν του μετά του εντολέως του,μη υποβιβάζων αυτήν κάτω των ελαχίστων νομίμων ορίων και να μη παρέχη δωρεάν τας υπηρεσίας του άνευ προγενεστέρας εγκρίσεως της Διοικούσας Επιτροπής του Τ.Ε.Ε., αποφευγομένου ούτω του αθεμίτου ανταγωνισμού. Ούτω, δωρεά της ληφθείσης αμοιβής δια παρασχεθείσας υπηρεσίας του προς τον εργοδότην επιτρέπεται, εν μέρει ή εν όλω, μόνον ένεκα δικαιολογημένης αιτίας, υποκειμένη εις την προγενεστέραν έγκρισιν της Διοικούσης Επιτροπής του Τ.Ε.Ε., ήτις αποφαίνεται επί του δικαιολογημένου της δωρεάς. 5ον -Να μη υποτάσση τας απαιτήσεις της Επιστήμης και της Τάξεως του εις το ατομικόν του συμφέρον ή εις συμφέροντα τρίτων. -Να μη προσφέρη οιανδήποτε προς οιονδήποτε υπηρεσίαν, όταν η γενική εντολή μελέτης ή η ανωτέρα τεχνική θέσις, ούσαι αρμοδιότητος διπλωματούχου Μηχανικού, έχουν εν τούτοις ανατεθή εις μη διπλωματούχον Μηχανικόν, αρνούμενος, εις τας ως άνω περιπτώσεις, όπως η επιστημονική του εργασία τίθεται υπό τον έλεγχον ή την έγκρισιν μη διπλωματούχου Μηχανικού. -Να μη καλύπτη δια της υπογραφής του έτερα πρόσωπα, φύσει και θέσει αναρμόδια προς εκτέλεσιν ωρισμένης τεχνικής εργασίας. 6ον -Να μην καταχράται οιασδήποτε θέσεως ην κατέχει, και των εκ ταύτης πλεονεκτημάτων ή ασφαλείας του, δια να συναγωνίζεται προς ανάληψιν εντολής ελευθέρους επαγγελματίας Συναδέλφους του ή να καταπιέζει τούτους εν τη ασκήσει του επαγγέλματός των, ιδία δε δια λόγους προσωπικούς ή ιδίου οφέλους. 7ον -Να τηρεί, ως εμπειρογνώμων η διαιτητής, αυστηράν αντικειμενικότητα, ως μάρτυς δε να εκφέρει γνώμην επί θεμάτων της επιστήμης του, μόνον όταν αύτη στηρίζεται επί πλήρους γνώσεως και ειλικρινούς πεποιθήσεως. Προς τούτο δέον να μη αποδέχεται τα ως άνω λειτουργήματα, εφ, όσον ο ίδιος κατά συνείδησιν κρίνει ότι δεν κέκτηται τον βαθμόν ειδικεύσεως, τον οποίον απαιτούν κατά περίπτωσιν τα εν λόγω λειτουργήματα. -Να μην συντάσσει έκθεσιν, αιτήσει ενδιαφερομενων, δυναμένην να χρησιμοποιηθεί δημοσία, εάν δεν αναφέρει εν αυτή δια λογαριασμόν τίνος εγένετο η έκθεσις αύτη. -Να μη εκφέρει δημοσία γνώμην, εκτός εάν είναι καλώς πληροφορημένος περί των σχετικών γεγονότων και ειλικρινώς πιστεύει εις τα υπ' αυτού υποστηριζόμενα. 8ον -Να σέβεται την εργασίαν των Συναδέλφων του,όπως επιθυμεί να βλέπει εκτιμώμενην εις την πραγματικήν της αξίαν και την ιδικήν του εργασίαν. -Να αποφεύγει να ασκεί κριτικήν επί της εργασίας ετέρου Συναδέλφου, εν αγνοία αυτού, εκτός εάν αι υπηρεσίαι αυτού επερατώθησαν. Αλλά και τότε η τοιαύτη κριτική πρέπει να είναι αντικειμενική και εις το αρμόζον επίπεδον και εν πάσει περιπτώσει να περιφρουρείται η αξιοπρέπεια του επαγγέλματος. -Να μη παραβλάπτει, αμέσως ή εμμέσως, την εργασίαν άλλου Συναδέλφου, αποφεύγων ακόμη και επανάληψιν φημών δυσφημιστικών δι' αυτόν. 9ον -Να περιβάλλει δια σεβασμού τους αρχαιοτέρους Συναδέλφους και δια στοργής τους νεωτέρους, υποβοηθών τούτους εις την κτήσιν εμπειρίας και την εν γένει πρόοδον των. -Να υποβοηθεί τους Συναδέλφους του Δημοσίους Λειτουργούς εις την εκτέλεσιν του καθήκοντός των, ων δε ο ιδιος Δημόσιος Λειτουργός, να εξυπηρετεί πάντα Διπλωματούχον Μηχανικόν, ικανοποιών προθύμως τα λογικά, δίκαια και νόμιμα αιτήματά του. 10ον -Να ανακοινώνει τα αποτελέσματα των επιστημονικών του εργασιών και της πείρας του και να βοηθεί την προαγωγή εν τη Επιστήμη και τω επαγγέλματι των υπ' αυτόν Συναδέλφων του, ούτως ώστε να αποκτήσουν ανάλογον πρός την ικανότητά των θέσιν, έχων υπ' όψιν ότι αι γνώσεις, τας οποίας ο ίδιος απέκτησεν, αποτελούν τμήμα κοινής πνευματικής κληρονομίας,αποταμιευθείσης εις διάστημα πολλών γενεών, ταύτην δε έχει ούτος καθήκον να προσαυξάνει και διαμοιράζει μετά των Συναδέλφων του. 11ον -Να περιβάλλει δι' ευρείας δημοσιότητος τους σκοπούς, την πρόοδον και τας επιτεύξεις του επαγγέλματος ως και τας ατομικάς του επιτεύξεις, εφ' όσον η δημοσιότης αύτη σκοπεί εις επιστημονικήν ενημέρωσιν και δεν αποβλέπει εις εμπορικούς σκοπούς. -Να αποφεύγει την άμεσον ή έμμεσον αυτοδιαφήμισιν, κατά τρόπον ασυμβίβαστον προς επιστήμονα. 12ον -Να προσπαθεί να βοηθεί το κοινόν, όπως τούτο κατανοεί ορθώς τα τεχνικής φύσεως δημόσια θέματα και να διαφωτίζει αυτό επί της πραγματικής θέσεως αυτών, αντιμαχόμενος αναληθείς ή εξωγκωμένας απόψεις, όταν αύται τείνουν να οδηγήσουν εις ζημίαν του δημοσίου συμφέροντος. -Να βοηθεί, καλούμενος, τους Δημοσίους Λειτουργούς δια των γνώσεων και της πείρας του προς κατάρτισιν ή βελτίωσιν διατάξεων επί θεμάτων τεχνικού περιεχομένου.» Πηγή: ΤΕΕ, Τμήμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Γραφείο Νέων Μηχανικών, Επαγγελματικός Οδηγός για Νέους Μηχανικούς1 point
-
Το ποσοστο αυτό γενικά αφορά την προσμέτρηση ή όχι στο συντελεστή δομησης κατά την έκδοση άδειας. Για τον υπολογισμό του προστίμου αυθαιρέτου όλα τα πατάρια που συνδέονται λειτουργικά με τον υποκείμενο όροφο υπολογίζονται με μειωτικό συντελεστή ανεξαρτήτως εμβαδού. Στην εγκύκλιο 2 αναφέρεται "Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους."1 point
-
Το πρόβλημα είναι ότι το άρθρο 99 ορίζει σαφώς ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση για δήλωση 4495 και αυτή τη στιγμή εγώ δεν έχω κανέναν από αυτούς. Από όσο γνωρίζω ιδιοκτήτης ειναι ο κληρονόμος αφού γίνει η αποδοχή κληρονομιάς. Ή επειδή έχουν περάσει χρόνια χωρίς να γίνει αποποίηση θεωρείται ιδιοκτήτης? Το θέμα είναι περισσότερο νομικό και δεν το γνωρίζω καλά, για αυτό και υποβάλλω το ερώτημα. Όπως και να έχει είναι σωστό να προχωράμε σε δήλωση 4495 χωρίς τίτλους ιδιοκτησίας? JVasileiadis Για το β) εννοείται ότι θα ανεβάσεις καινούριο τοπογραφικό σε ΕΓΣΑ. Την απάντηση στο α) ούτε εγώ την έχω αντιληφθεί. Αποτελεί κι εμένα αιώνια απορία μου που αλλάζει σκυτάλη από νόμο σε νόμο περί αυθαιρέτων.1 point
-
Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '181 point
-
1 point
-
Εσυ δεν εχεις καμμια δουλεια με την εφορια Εσενα σου ζητησαν να μετρησεις οικοπεδο και κτισματα. Αυτο θα κανεις. Το πώς θα κανει τους υπολογισμους και ποιά εντυπα "Κ" θα χρησιμοποιήσει, ειναι θεμα του συμβ/φου.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-