Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.015


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.776


  4. ΜανόληςΜα

    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      91


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι. Δεν μπορείς. Πρέπει να εκδώσεις Οικ.Άδ. Αλλά τον προϋπολογισμό θα τον ελέγξεις για τις εργασίες που απαιτείται. Με τις τροποποιήσεις του 4495/17 που έγιναν 06.2018 και 03.2019 εξαιρέθηκαν οι περιπτώσεις α, β, γ, δ, ε, στ, ζ, η, ιθ, λ, λδ, λε. Γι αυτές δεν ισχύει το όριο των 25000€ Άντε ντε. Στις δύο τελευταίες ΕΕΔΜΚ που εξέδωσα, χειριζόμενος την πλατφόρμα όπως την είχα μάθει από την ΥΑ 10.2018, όταν πήγα να να εκδώσω την άδεια, μου έβγαλε μήνυμα για τα ΑΕΚΚ. Οπότε πήγα πίσω, επέλεξα την αντίστοιχη περίπτωση και ανέβασα βεβαίωση ότι δεν παράγονται ΑΕΚΚ (θερμομόνωση και Α/Θ). Δεν μου έβγαλε μήνυμα για ενημέρωση φακέλου. Μετά το σχόλιό σου, πήγα και έλεγξα όλες τις επιμέρους περιπτώσεις. Δεν έχει προστεθεί κάποια ανάλογη επιλογή. Το διάβασα όμως στο προηγούμενο σχόλιου του συναδέλφου @Charlie, το οποίο παραθέτω παρακάτω. Εφόσον όμως δεν το βρήκα σε κάποια από τις επιμέρους επιλογές, σημαίνει ότι δεν έχει γίνει κάποια τροποποίηση στα απαιτούμενα έγγραφα που παράγει αυτόματα η πλατφόρμα. Ορθώς, σύμφωνα με την τελευταία ΥΑ (05.2020). Πιθανότατα ο συνάδελφος που αναφέρει ο @Charlie θα εξέδιδε άδεια για εσωτερικές διαρρυθμίσεις ή κάτι ανάλογο.
    2 points
  2. Είναι προφανές ότι τα χρήματα αυτά δεν φτάνουν και όποιος σκέφτηκε να θεσπίσει τέτοια αμοιβή ήταν παντελώς άσχετος από ελεύθερο επάγγελμα. Κάνε ιδιαίτερη συμφωνία για να αναλάβεις κάτι τέτοιο πέραν του τιμοκαταλόγου που όρισαν για το πρόγραμμα, ως ιδιωτική συμφωνία εκτός προγράμματος, σαν να ερχόταν δηλαδή κάποιος να του εκδόσεις ΕΕΔΜΚ.
    2 points
  3. Version X6.2

    81.100 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Αν οι αεραγωγοί είναι εμφανείς ή γενικά, προσβάσιμοι με κάποιο τρόπο, θα πρέπει να "ντυθούν" εξωτερικά με κάποιο θερμομονωτικό φύλλο. Υπάρχουν εξειδικευμένα συνεργεία για αυτό. Ζητήστε προσφορά.
    1 point
  5. Τα κανάλια πρέπει να θερμομονωθούν.
    1 point
  6. δες εδω το αρθρο 29, συμπληρωμένο απο τον καν62 https://www.michanikos.gr/files/file/1553-νόμος-44952017/ [ η περ. "θ" της παρ. 1 παραπεμπει για τις 25.000 και στο προτελευταιο εδαφιο αυτης και παει ανα οριζοντια ή καθετη ιδιοκτησια. [λδ' ειναι φ/β και λε' ανεμογεννητριες]
    1 point
  7. Βγήκε ειδοποιητήριο για την 15η δόση 2017 και '18. Εμπρόθεσμη πληρωμή μέχρι 15.6.2020 . Για τις τακτικές 04.2020 μάλλον πάνε στον νέο e-efka
    1 point
  8. η συναινεση δεν εχει σχεση με την τροποποιηση της συστασης. η παρ. 5 σου λεει "χωρις συναινεση" [αλλού πουθενα δεν χρησιμοποιει ο νομος την συναινεση] Κανεις τροποποιηση της συστασης, αλλα εάν ειναι εκ κατασκευης και σε ολους τους οροφους [αυτο δεν το εχεις...και δεν το έχει κανενας...σχεδον] Αρα, πας με την παρ. 9 Εσυ, εχεις επεκταθει σε κοινοχρηστο σαν "δικο σου" Αν επεξέτεινες την ΟΙ του ισογειου στον ακαλυπτο ή - η γνωστη περίπτωση- κατω απο την σκαλα, τοτε εχεις χιλιοστα να συγκρίνεις. Αν εχτισες ενα αυτοτελες στον ακαλυπτο δεν εχεις χιλιοστα. Τέλος εάν εχει χτισθει "κατι" στον ακαλυπτο, αλλα αφορα και χρησιμοποιειται όλους, [πχ. κτισμα με λεβητοστασιο υπερ της οικοδομης ή αποθηκευτικο χωρο υπερ ολης της οικοδομης, κατω απο το "γυρισμα" της σκαλας, ] τοτε, αυτο "θα" τακτοποιηθεί αργοτερα με βαση την ΥΑ που προβλεπει το 98/9. Σηγμερα δεν το ακουμπας με τπτ..
    1 point
  9. υπαρχει ενα γηπεδο ΑΒΓΔΑ εμβαδου....τμ. και προσωπο ...δεν λεει.... Κοβουμε ενα αυτοτελες κοματι στη μεση του γηπεδου και το μεταβιβαζουμε ειτε ολόκληρο ειτε κατα ενα ποσοστο, εμβαδου....ωστε δημιουργουνται νομιμα τρια τμηματα. Το "μεσαιο" και τα δυο εκατερωθεν που απομενουν. Αυτη η κατατμηση ειναι νομιμη, προφανως εάν και εφόσον δεν υπαρχουν απαγορευσεις απο ΖΟΕ, ΓΠΣ, ΝΑΤΟΥΡΑ, ΓΠΣ. Το "αρτιο και οικοδομησιμο" θα προκυπτει σήμερα με βαση τις γενικες διαταξεις προσωπο/εμβαδον κλπ. Η κατατμηση σε μη αρτια και μη οικοδομησιμα, δεν απαγορευεται, απλά , κατα λογικη ακολουθία, υποτιθεται οτι η κατατμηση γινεται για επαυξηση του σδ. ανα γηπεδο. Τελος, για τον 4495, δεν μας ενδιαφερει η βεβαίωση για ολο το γηπεδο. Αλλα μονον για το μεταβιβαζομενο. Επι της διαδικασιας, υποθετω οτι, θα γινει διαγραμμα γεωμετρικων μεταβολων, ωστε να αποκτησει ΚΑΕΚ και το "νεο" και ξεχωριστα ΚΑΕΚ τα εναπομειναντα εκατερωθεν αυτου.
    1 point
  10. Όχι μόνο σε περιοχή που λειτουργεί κτηματολογικό γραφείο. Προσοχή σε αυτά που γράφει παραπάνω ο tetris για τη δήλωση του ν.651 (διάβασε το άρθρο 5, παρ.1 ). Και προσοχή στην εγκυρότητα της κατάτμησης.
    1 point
  11. Σχεδόν συνονόματε Tetris, προσωπικά είχα καταλάβει (και νομίζω αυτό εννοεί και ο dimitris) ότι αυτοτελή κτίσματα στους Κ/Χ δεν έχουν χιλιοστά και πάντα επωμίζονται το μέγιστο ποσοστό υπέρβασης.
    1 point
  12. Τα τρία πολύγωνα (TOPO_PROP_NEW) αφορούν στα τρία νέα τμήματα που θα προκύψουν με την κατάτμηση. Στο .dxf δεν χρειάζεται κάτι άλλο. Ακόμη και στο .pdf (το οποίο είναι ακριβώς το ίδιο με το διάγραμμα του συμβολαίου, εκτός του ΚΗΔ) δεν χρειάζεται να αναφέρεις ποιο τμήμα θα μεταβιβαστεί. Η δήλωση του 651/77 θα αναφέρεται και στο όλον, και στα επί μέρους τμήματα. Η δήλωση 4495, θα αναφέρεται στο όλον.
    1 point
  13. Στη θέση σου , θα υπολόγιζα πρώτα ,πόσα μέτρα ταινία γείωσης θα χρησιμοποιήσω , βάσει της κάτοψης των θεμελίων του κτιρίου. Πέρα της περιμετρικής τοποθέτησης της ταινίας , θα υπολόγιζα και κάποια εγκάρσια τμήματα (συνήθως ανά 10 μέτρα ,κάνεις μια εγκάρσια σύνδεση) . Αφού προέκυπτε το συνολικό μήκος της ταινίας , τότε θα υπολόγιζα και την τιμή της αντίστασης γείωσης. Έπειτα κατέβασε αυτόν εδώ το κατάλογο . Θα σε βοηθήσει τόσο στα υλικά (η ταινία που αναφέρεις δεν υπάρχει στο μέγεθος που αναφέρεις) , όσο και στο τρόπο εκτέλεσης μιας θεμελιακής γείωσης.
    1 point
  14. Στο γήπεδο 1,2,3,4 θα μπουν τα layer BOUND_IMPL, BOUND_UNIMPL και TOPO_PROP. Στα νέα γήπεδα που θα δημιουργηθούν μετά την κατάτμηση θα μπουν κλειστά πολύγωνα TOPO_PROP_NEW. Αν έχεις κτηματολόγιο θα πρέπει να φτιάξεις και ένα ΔΓΜ πράξης, που πλην των ανωτέρω θα προσθέσεις τα layer PST_KAEK, LINE_XM και DGM_PROP_FINAL
    1 point
  15. Ειδικές διατάξεις για την περιοχή σας και το οικοδομικό τετράγωνο που βρίσκεται το ακίνητο θα βρεις στην ΥΔΟΜ και στο τοπογραφικό τμήμα εκεί. Τώρα αν θα έχουν προβλέψει ειδικές διατάξεις για περιπτώσεις που κάποιος πλήρωσε χρυσάφι για να έχει θέα και κάποια άλλη ταράτσα του την χαλάει με τεντοπανα ή κρεμάνε την μπουγάδα εκεί να στεγνώσει θα είναι πιο απίθανο να βρεις.
    1 point
  16. Ορθες οι ερωτησεις του @Charlie. Δηλαδή συνάδελφοι και συναδελφισσες ολα αυτα στις ΕΕΔΜΚ γίνονται με την αμοιβή που προβλέπει το εξοικονομώ και η οποία εχει ορίσει και την τιμη της πιάτσας πάνω κάτω για τις ΕΕΔΜΚ γενικώς; Αναζήτηση άδειας στην πολεοδομία και ψηφιοποίησή της. Ενημέρωση του hard copy φακέλου, σαυ-φαυ και ευθύνη, πάλη για εξασφάλιση συναίνεσης, αναζήτηση διαχειριστή αεκκ που να συμμετέχει σε συστημα διαχείρισης, σχέδια, εκθέσεις κλπ κλπ. Αυτά τα λεφτα δε φτάνουν ουτε για να ετοιμάσεις τις αναθεσεις-αναληψεις, οχι για να συντηρείς γραφείο.
    1 point
  17. Εάν εννοείς ότι δεν θέλει πλέον να υλοποιήσει τους επιπλέον ορόφους,ναι θα κάνεις αναθεώρηση εφόσον η άδεια είναι σε ισχύ και θα αλλάξεις μελέτες και διάγραμμα κάλυψης ώστε να έχεις διώροφο αντί τριώροφου κλπ.
    1 point
  18. Version 1.0.0

    359 downloads

    Ένας οδηγός με τα τεχνικά χαρακτηριστικά για την σωστή επιλογή καλωδίου, έναν ανάλογο οδηγό εχει κ η NEXANS
    1 point
  19. Δεν έχω σχέση με Ζάκυνθο και έχω πάνω από δέκα χρόνια να πάω. Σου ανεβάζω τα βασικά που προκύπτουν από το ε πολεοδομία. Ανάλογα με περιοχές ανά Ελλάδα είναι περισσότερο ή λιγότερο αξιόπιστα τα δεδομένα. Για Ζάκυνθο δεν έχω ιδέα αν είναι. Σ.Δ. πρόχειρα είδα ότι δεν αναγράφει, τσέκαρε τον (πρόχειρα) με τις αντικειμενικές αξίες τι Συντελεστή δίνουν εκεί που κατά κανόνα συμπίπτει με Σ.Δ. Πάρε τηλέφωνα σε όλα τα τηλέφωνα ΥΔΟΜ. Σημείωνε τι ώρα καλείς το καθένα. Αν δεν απαντήσει κανένας πάρε Δημαρχείο, πάρε Δήμαρχο. Πρέπει να απαντάνε. 059591FT000138XXA-1957.pdf 059710FT000015XXA-1955.pdf 4709462f737a4755afe11760e38a
    1 point
  20. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ Απόσπασμα ΦΕΚ 167/3-11-2017 – Ν.4495/2017, Άρθρο 99 § η-ββ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: ααα) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, βββ) διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση, γγγ) πατάρια ισογείου που είναι στατικά ανεξάρτητα από το φέροντα οργανισμό του κτιρίου και πατάρια υπερκείμενων ορόφων όταν το συνολικό ίδιο βάρος δεν επιφέρει αύξηση του μόνιμου φορτίου της υποκείμενης πλάκας πάνω από 15%. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται η σύνδεση με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες, δδδ) πρόβολοι με προσαύξηση μέχρι τριάντα τοις εκατό (30%) του εμβαδού τους και μέχρι είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) του πλάτους τους, εεε) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, στστστ) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφανείας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση, ηηη) μετατροπή πιλοτής σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, θθθ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο καλύπτει τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ιιι) σοφίτες με την προϋπόθεση ότι, από τον έλεγχο του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαίρετων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,20 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου, χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται και η επάρκεια των φερόντων στοιχείων της σοφίτας, καθώς και η σύνδεσή τους με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου κτιρίου”. Απόσπασμα ΦΕΚ 1643/11-5-2018 – ΥΑ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507, Άρθρο 2 § α-ιβ: “Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις: α) μετατροπή ημιυπαίθριου χώρου σε κλειστό, β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υπο-στυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία, γ) αυθαίρετες κατασκευές προβόλων οι οποίοι προεξέχουν έως 2.00 μέτρα ή αυθαίρετες επαυξήσεις της προεξοχής τους μέχρι ποσοστού 25%, δ) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, ε) υπόγειοι χώροι μέγιστης επιφάνειας έως αυτής του ισογείου, κατασκευασμένοι με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, τα οποία καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, στ) μετατροπή πιλοτής (pilotis) σε κλειστό χώρο με προσθήκη περιμετρικών τοίχων που καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, ζ) υπόγεια που ξεμπαζώθηκαν και είναι κατασκευασμένα με περιμετρικούς τοίχους από μπατική τοιχοποιία ή οπλισμένο σκυρόδεμα, οι οποίοι καλύπτουν τουλάχιστον το εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) της περιμέτρου, η) στατικά ανεξάρτητοι βοηθητικοί χώροι κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2 και εμβαδού κάτοψης μέχρι 25m2 έκαστος, θ) για αυθαίρετη προσθήκη στέγης με μεταλλικά ή ξύλινα ζευκτά ο έλεγχος περιορίζεται στον έλεγχο των δομικών στοιχείων της στέγης καθώς και στις συνδέσεις με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου φορέα, ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο, ιβ) έχει εκδοθεί άδεια σεισμοπλήκτου και έχουν υλοποιηθεί ενισχύσεις μετά την 1.1.2000”. Κατόπιν αυτοψίας την 5η Ιουνίου 2018, στο ακίνητο ιδιοκτησίας ...................................... του ................, που βρίσκεται εντός σχεδίου, στο Ο.Τ. 397, στο Δήμο ............... Αττικής, στην περιοχή ........................., στην οδό ..............................., Τ.Κ. .............., το οποίο είναι Οριζόντια Ιδιοκτησία – Κατάστημα (με διακριτικό Κ1) του ισογείου με ανήκοντα σε αυτό ημιυπαίθριο χώρο, τετραώροφης οικοδομής με υπόγειο και δώμα και στο οποίο αναφέρεται η υποβληθείσα με α.α. 8888888 Δήλωση Υπαγωγής του Ν.4495/2017, η παρούσα Τεχνική Έκθεση, αποτελεί συνοδευτικό έγγραφο της ανωτέρω Δήλωση Υπαγωγής, αναφέρεται στο Στατικό Έλεγχο των Παραβάσεων του συγκεκριμένου ακινήτου (Οριζόντιας Ιδιοκτησίας) και υποβάλλεται αντί Μελέτης Στατικής Επάρκειας, όπως σαφώς ορίζεται, τόσο στο Ν.4495/2017 στην παράγραφο (η-ββ) του άρθρου 99, όσο και στην ΥΑ με αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 (ΦΕΚ 1643-11/5/ 2018) καθότι οι δηλούμενες αυθαίρετες παραβάσεις του ακινήτου για τις οποίες υποβάλλεται η συγκεκριμένη Δήλωση Υπαγωγής συμπεριλαμβάνονται στις αναλυτικώς αναφερόμενες, στο εν λόγω άρθρο, περιπτώσεις και ειδικότερα αναφέρονται, πρώτον σε «διαμερισμάτωση ή αλλαγή διαρρύθμισης χώρου, που δεν επιφέρει αύξηση μόνιμου φορτίου πάνω από 10% στην επιφάνεια στην οποία έχει συντελεστεί η παρέμβαση» (αυθαίρετη διαφορετική διαμερισμάτωση του ισόγειου ορόφου) και δεύτερον «το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ.» (αυθαίρετη προσθήκη κύριου χώρου στο διαμέρισμα του ισογείου με την επέκταση αυτού στον κοινόχρηστο ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου συνολικής επιφάνειας 15,22 τ.μ.). Ο μηχανικός, Μηχανικός Μ. Μηχανικάρας Πολιτικός Μηχανικός Α.Μ. ΤΕΕ 55555
    1 point
  21. Να βοηθήσω όσο μπορώ με την απάντηση που έλαβα από τον φορέα σε αντίστοιχο ερώτημα μου. " Στην αναφορά εφαρμογής για το επίπεδο topo_prop ή topo_prop_new αυτό που πρέπει να ελέγξετε είναι αν το ακίνητο που αναγράφετε στο δικόγραφο, έχει το εμβαδόν που προκύπτει από την αναφορά εφαρμογής και αν απαρτίζεται από τα τμήματα και τα αντίστοιχα εμβαδά των ΚΑΕΚ που αναγράφονται, ακόμα και αν αυτό το τμήμα μπορεί να είναι πολύ μικρότερο από 1 τμ (στην περίπτωση σας δεν ισχύει αυτό). Αντίστοιχα για το επίπεδο dgm_prop_final αυτό που πρέπει να ελέγξετε είναι αν τα τελικά εμβαδά των γεωτεμαχίων που προκύπτουν από τα πολύγωνα αυτά και αναγράφονται στο δικόγραφο, έχουν το εμβαδόν που αναγράφεται στην αναφορά και απαρτίζονται από τα τμήματα και τα αντίστοιχα εμβαδά των γεωτεμαχίων αυτών. Οι διαφορές που αναφέρετε της τάξης του 0,01τμ δεν δημιουργούν προβλήματα."
    1 point
  22. Υπάρχουν δύο διαφορετικά θέματα που προκύπτουν εδώ από αυτή την παράβαση. Το ένα είναι η πιθανή υπέρβαση ύψους του κτιρίου. Αν το συνολικό ύψος είναι μικρότερο από το επιτρεπόμενο τότε θα υπολογιστεί με αναλυτικό αν όχι τότε θα πρέπει να υπολογίσεις συντελεστή υπέρβασης ύψους. Το 2ο είναι ο χαρακτηρισμός ή όχι του υπογείου. Αν η αποκάλυψη του υπογείου οφειλόταν αποκλειστικά σε ξεμπάζωμα, τότε θα συμφωνούσα με τον Παύλο ότι υπολογίζεται και αυτό ως παράβαση αναλυτικού. Εδώ όμως όπως λές δεν έχουμε τέτοια περίπτωση αλλά ολόκληρο το κτίριο θεμελιώθηκε ψηλότερα. Όπως περιγράφεις την περίπτωση κατά τη γνώμη μου με θεμελίωση που οδηγεί σε 2 μέτρα εκτός εδάφους έχει χαθεί πλέον ο χαρακτηρισμός του υπογείου και άρα θα πρέπει να υπολογιστεί ως αυθαίρετος χωρίς μειωτικό συντελεστή. Στα θετικά δες ότι θα μπορούσε μετά την τακτοποίηση ο ιδιοκτήτης να τον εκμεταλευτεί νόμιμα ως κύριο χώρο.
    1 point
  23. Καλημέρα. Αν η παράβαση είναι το ξεμπάζωμα θα επέλεγα να βάλω παράβαση αναλυτικού περιγράφοντας στην ΤΕ τα σχετικά, Αν η οικοδομή θεμελιώθηκε ψηλότερα και δεν υπάρχει θέμα ξεμπαζώματος, θα έλεγχα το υφιστάμενο ύψος. Αν αυτό δεν ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος περιοχής θα έβαζα μια λοιπή παράβαση για την υπέρβαση ύψους της οικοδομής, της οποίας όμως το ύψος δεν υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο.
    1 point
  24. Αν το εξηγήσεις στον ιδιοκτήτη (μαζί με το ότι άλλος μηχανικός ίσως το αντιμετώπιζε διαφορετικά), και υπογράψει την υ.δ., δεν υπάρχει πρόβλημα κατή από τη μεριά του. Μπορεί να χάσεις τη δουλειά, αλλά θα κοιμάσαι ήσυχος.
    1 point
  25. Την εξετάζουν εμμέσως. Αν π.χ. έχει εκδοθεί μαϊμού άδεια με υπαιτιότητα του μηχανικού, οι αυθαίρετες κατασκευές πάνε "χωρίς άδεια". Αν έχει εκδοθεί με υπαιτιότητα της υπηρεσίας, τότε θεωρούνται "με άδεια"
    1 point
  26. βλ. στο εγχειρίδιο 3.2 Συμπλήρωση στοιχείων αίτησης 3.2.1 Εισαγωγή αίτησης
    1 point
  27. ΦΕΚ AAΠ 31-28.01.2009 ότι θέλεις απο την περιοχή στείλε Pm
    1 point
  28. ούτε κι εγώ, παίρνω και γώ πόντο?!😁 ok ποτέ δεν έχω κάνει downwote ούτε πρόκειται😀 ......
    0 points
  29. Ακριβώς!Οι νόμοι αυθαιρέτων δεν εξετάζουν τη "νομιμότητα" της οικοδομικής αδείας. προβαίνουν σε ρύθμιση για θέματα Κάλυψης,Δόμησης,Ύψους,αλλαγών χρήσης κλπ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.