Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.737


  2. trellovoskos

    trellovoskos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      463


  3. GRTOPO

    GRTOPO

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.099


  4. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      3.800


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.288 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. Δεν βλέπω πώς θα αρκέσουν τα 5cm γέμισμα. Για την απορροή του νερού θέλεις 2% κλίση, να δεχτώ ότι στην πράξη το ρίχνουμε πολλές φορές και στο 1,5%. Σε μια διάσταση κτιρίου 10μ , μιλάμε για 15εκ. Οκ, δεν είπα ότι θα γεμίσει παντού 15εκ, και σίγουρα το "μεγάλο" γέμισμα θα είναι τοπικά, αλλά τα 5εκ είναι πολύ λίγα για να σου δώσουν σωστή απορροή. Τα γεμίσματα αυτά συνήθως ξεκινάνε με ένα μέσο πάχος 8-10εκ. Άρα μιλάμε για 0.08*2100kgr/m2 = 168kgr/m2. Πολύ υψηλό κατά την γνώμη μου. Υπάρχουν και ελαφροσκυροδέματα/περλιτοδέματα που διατείνονται ότι έχουν το μισό ειδικό βάρος, άρα πέφτουμε στα περίπου 80kgr/m2, μόνον το γέμισμα εξομάλυνσης ξαναλέω. Επίσης ένα μεγάλο μειονέκτημα που έχουν αυτά τα κονιάματα είναι ότι για να πιάσουν το επιθυμητό 4% σχ.υγρασίας κάνουν πολύ καιρό, μελέτες έχουν δείξει έως και 90 ημέρες...Περιμένει κανείς τόσο? Όχι δυστυχώς, γι'αυτό και εγκλωβίζονται υγρασίες, εκεί ακριβώς που δεν θέλαμε να πάνε. Υπάρχει κάτι που είναι αρκετά ελκυστικό κατά την γνώμη μου, αν και παραμένει τσουχτερό δυστυχώς ακόμη, αλλά που θα πάει θα πέσει.. Πλάκες θερμομονωτικές μεταβαλλόμενου πάχους που δίνουν αυτές τις κλίσεις. Το υλοποιεί μεγάλη εταιρεία του χώρου των μονωτικών, έχει ξανασυζητηθεί στο φόρουμ.
    1 point
  3. Αυτή τη στιγμή νομικά έχεις 2 οριζόντιες ιδιοκτησίες. Δεν έχει κάποια σημασία σε νομικό επίπεδο το ότι είναι λειτουργικά συνενωμένες εκτός αν έχει υπάρξει και τροποποίηση της σύστασης. Άρα θα πρέπει να κάνεις 2 δηλώσεις αν πας κατηγορία 1 (δηλ. 2χ250=500). Δες και το άρθρο 96 και την εγκύκλιο 2 (σελ. 16). Απο κει και πέρα όμως θα πρέπει εκ του νόμου να καταγράψεις όλες τις αυθαιρεσίες που έχουν συμβεί (ασχέτως του standard προστίμου των 250) και αυτό γίνεται μόνο με την σύγκριση μεταξύ οικοδομικής άδειας και υφιστάμενης κατάστασης, όπως σου έγραψε και η danaikaterina . Εσύ τι αυθαιρεσίες θα καταγράψεις και θα αναφέρεις αφού δεν έχεις σχέδια αδείας? Ούτε καν η λειτουργική συνένωση τεκμαίρεται αφού δεν έχεις σχέδια αδείας που να τις δείχνει χωριστές. Το ότι τις δείχνει χωριστές το σχέδιο της σύστασης -όπως έγραψε και η συνάδερφος- δεν λέει κάτι.... Ο νόμος λέει παράβολο 250 ευρώ και τέρμα, αλλά αυτό δεν σε απαλλάσσει από την υποχρέωση να καταγράψεις όλες τις αυθαιρεσίες στην τεχνική έκθεση σου και στα φύλλα καταγραφής και βέβαια να αποδείξεις το προ 75. Εσύ τι θα πεις? Εκτός αν το τερματίσεις και "θάψεις" την ύπαρξη οικοδομικής αδείας (που κανονικά την αναφέρεις στο ηλ. σύστημα), που δεν σου το συστήνω γιατί υπάρχει στέλεχος αδείας που επιβεβαιώνει την ύπαρξη αδείας και σε ενδεχόμενο έλεγχο.......... too risky για μένα. Εν κατακλείδι το πιο ορθόδοξο είναι η ανασύσταση που δεν έχεις λόγους να την φοβάσαι......
    1 point
  4. To συγκρίνω με την δωρεάν δίαθεση των ελληνικών κανονισμών και με το επίσης δωρεάν και νόμιμο έντυπο υλικό που έχω στη διάθεση μου για να εργάζομαι (βιβλία κλπ) και δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί πρέπει να δώσω 1000 ευρώ για 10 pdf για τα οποία όπως αναφέρει ο συνάδελφος pirsogiannis κάποιοι εργάστηκαν και πληρώθηκαν για να γραφτούν (με τα λεφτά μας, όχι του Bill Gates, όχι του Νιάρχου, όχι του Elon Mask κλπ). Γιατί κερδοσκοπεί ο ΕΛΟΤ; Εσύ με τι το συγκρίνεις και δεν σου φαίνεται μεγάλο;
    1 point
  5. Θα είχε ενδιαφέρον να μας πει κάποιος αν οι ελληνικές επιτροπές που ασχολήθηκαν με τα εθνικά προσαρτήματα, αμείφθηκαν και με τί ποσά, και από πού καλύφθηκαν αυτά τα ποσά.Και μετά μπορεί να ανοίξει η συζήτηση αν πρέπει να πωλούνται οι ευρωκώδικες που είναι και νόμοι του κράτους, και ποια είναι μια λογική τιμή για να πωλούνται.Πρώτα όμως αυτή είναι η ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί. Για να συνεχίσω λίγο το σκεπτικό μου: υπάρχει στην σημερινή κοινωνία η απαίτηση προστασίας της ζωής, όλα τα κοινωνικά σύνολα βασίζονται σε αυτή την απαίτηση, θεωρείται αγαθό ύψιστο που δεν πρέπει να τίθεται εν αμφιβόλω, συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς αυτή είναι η βάση που γεννάει την απαίτηση για ασφαλείς κατασκευές. Για να υπάρξουν ασφαλείς κατασκευές, θα πρέπει να έχουν υλοποιηθεί με τα πλέον σύγχρονα και αυστηρά πρότυπα που διέπουν υλικά και τεχνικές. Τί κάνουμε λοιπόν? Υποτίθεται συναποφασίζουμε, σε επίπεδο κράτους, ευρωπαικής ένωσης κλπ, κάποιοι "σοφοί" να φτιάξουν αυτά τα πρότυπα. Οι σοφοί πρέπει να ζήσουν, και η δουλειά τους είναι να δημιουργούν αυτούς τους κανονισμούς. Να αμειφθούν λοιπόν. Να μας πεί όμως κάποιος πόσο είναι αυτή η αμοιβή, ποιος την καταβάλει, πχ οι πολίτες άμεσα?έμμεσα μέσω φόρων?διοδίων σε ότι αφορά έργα οδοποιίας? περιβαλλοντικών τελών σε ότι αφορά έργα κτιριακά κλπ κλπ? Να μας πουν λοιπόν όλη την παραπάνω πορεία επίσημα, και μετά συζητάμε αν το κόστος των ευρωκωδίκων είναι μεγάλο ή μικρό. Γιατί οι πρόγονοι μας έλεγαν μεταξύ πολλών άλλων σοφών, ότι τα "δημόσια γενόμενα, δημόσια πρέπει να κρίνονται"....
    1 point
  6. Ερώτηση για το ακριβώς "ανάποδο" θέμα. Έστω ότι εγώ σαν μηχανικός βρίσκω μέσω της πλατφόρμας upwork κάποιον να μου ετοιμάσει σχέδια στο archicad βάσει αποτυπώσεών μου. Τον πληρώνω και είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι. Τι γίνεται με το κομμάτι της φορολογίας? Αυτό το "έξοδο" από την μεριά μου μπορώ να το βάλω στα λογιστικά έξοδα και αν ναι με τι τιμολόγια? Πλατφόρμες τύπου upwork σε συνδέουν απλά με τον freelancer ή τελικά παίρνεις απόδειξη πληρωμής από την πλατφόρμα? Πληρώνεις στην πλατφόρμα ή κατευθείαν στον freelancer. Αν το ποσό είναι σωρευτικα μεγάλο τότε αξίζει τον κόπο να το περάσεις στα έξοδα. Αλλά και στην περίπτωση που είναι μικρό το ποσό μήπως έτσι κι αλλιώς πρέπει να το δηλώσω κάπου? Αν ο freelancer δεν είναι νόμιμος φορολογικά στη χώρα του υπάρχει περίπτωση να έχω συνέπειες και εγώ? Το γεγονός ότι θα έχω "συναλλαγή" με το εξωτερικό σημαίνει επιπλέον δηλώσεις και χαρτούρα κτλ κτλ?
    1 point
  7. Δεν το λες και παραδοσιακό... Κάτι ανάλογο στα καθ΄ημάς θα ήταν, μπάντα τσολιάδων να παίζει τα "κύματα του Δουνάβεως" με χροιά καλαματιανού... εδώ το αυθεντικό
    1 point
  8. Καλησπέρα σας, Το 2014 έγινε τακτοποίηση αυθαίρετης κατασκευής 2 δωμάτιων με τον 4178/13 στον ακάλυπτο χώρο του ισογείου διαμερίσματος. Μετά την αγορά, ο πελάτης μου γκρέμισε το 2019 το ένα δωμάτιο όπως φαίνεται και στη φωτογραφία με την κάτοψη για να έχει περισσότερο χώρο στον ακάλυπτο. Καλούμε τώρα να δώσω βεβαίωση για μεταβίβαση όμως το ένα δωμάτιο δεν υπάρχει πια. Γνωρίζει κάποιος πως το χειριζόμαστε;
    1 point
  9. Είναι κατά διαστήματα υψηλότερη η πίεση του δικτύου πόλης. Συνήθως αυτή ανεβαίνει κατά τις νυκτερινές και τις πρώτες πρωινές ώρες, που οι περισσότερες καταναλώσεις είναι κλειστές. Όταν ανοίξεις και μία άλλη βρύση μέσα στο σπίτι, η παροχή μοιράζεται και σταματάει ο θόρυβος του φλοτεροδιακόπτη. Το φαινόμενο αυτό καθεαυτό δεν είναι επικίνδυνο για την εγκατάστασή σου. Η εξωτερική πίεση όμως που ίσως να το προκαλεί είναι επικίνδυνη. Ρώτα τους ενοίκους των κάτω ορόφων και αν έχουν κι αυτοί προβλήματα (θορύβους, στάξιμο βρυσών, υπερβολική παροχή κλπ) τότε πρέπει να μετρήσεις την πίεση του δικτύου σου και αν χρειαστεί να βάλεις μειωτή πίεσης. Αν δεις ότι δεν έχουν προβλήματα οι από κάτω, άλλαξε τον φλοτεροδιακόπτη σου και τέλος.
    1 point
  10. Μέχρι τον Αύγουστο του 2014 μπορούσες να κάνεις αίτηση για έγκριση τύπου, πλέον χρειάζεται έγκριση τύπου από το εργοστάσιο εκτός αν έχουν δώσει κάποια παράταση. Εθνική νομοθεσία για έγκριση τύπου http://www.opengov.gr/yme/?p=2691 Λογικά όμως θα έχει έγκριση τύπου, για τα Ευρωπαϊκά οχήματα θα πρέπει να επικοινωνήσεις με το εργοστάσιο παραγωγής ή με τον εισαγωγέα στην ΕΕ αν ο κατασκευαστής είναι εκτός ΕΕ. http://www.yme.gr/index.php?tid=1436 http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/ALL/?uri=CELEX:32007L0046
    1 point
  11. Διότι, YIMAN, καλώς η κακώς οι μηχανικοί εφαρμόζουν την πολυδαίδαλη, πολλαπλών περιπτώσεων, αλληλοαναιρούμενη απο αποφάσεις ΣτΕ, εγκυκλίους, γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ κλπ, κλπ..... πολεοδομική νομοθεσία. Πχ σε ένα συμβόλαιο έχεις δει το συμβολαιογράφο να παίρνει θέση.... Οχι!! Απλά γράφει..... "σύμφωνα με τη δήλωση του 651/77 του Αγρονόμου και Τοπογράφου Μηχανικού Τρεχαγυρευόπουλου.... το οικόπεδο/αγροτεμάχιο είναι άρτιο οικοδομήσιμο κλπ κλπ." Κι αν ο άμοιρος μηχανικός είναι νέος και δεν πρόσεξε κάποια πράγματα ας πούμε ότι το οικόπεδο έχει προέλθει από παράνομη κατάτμηση ή τόσες άλλες περιπτώσεις ...... ενώ ο συμβολαιογράφος το κατάλαβε.... ακύρωσε τη σύνταξη του συμβολαίου??? Εγώ λέω ΌΧΙ. Απλά συνέταξε το συμβολαιο.... πήρε την αμοιβή του που είναι ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ και ...... ΠΕΤΑΞΕ ΤΟ ΜΠΑΛΛΑΚΙ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ στο συντάξαντα της δήλωσης 651 που συνοδεύει το τοπογραφικό ο οποίος πήρε ως αμοιβή ΚΛΑΣΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΜΟΙΒΗΣ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.