Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.738


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.116


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.669


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/06/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Το συνεχίζω... και προτείνω τα σεμινάρια να δοθούν από ιδιώτες μηχανικούς που έχουν βγάλει τα μάτια τους και έχουν εντρυφήσει τόσα χρόνια στους νόμους αυθαιρέτων και οικοδομικιών αδειών και να τα παρακολουθήσουν επιπλέον των παραπάνω και οι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ, των συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και γενικώς όλων των υπηρεσιών που κρίνουν χωρίς να έχουν την επαγγελματική συνείδηση να ασχοληθούν σε βάθος πρώτα με το αντικείμενό τους όπως θα όφειλαν.
    3 points
  2. Συνειδητοποιείς ότι απαντάς σε μήνυμα προ 10 ετών? Επίσης: αν είσαι μηχανικός γράψε ιδιότητα στο προφίλ σου, ειδάλλως γράφεις μόνο στην ενότητα ιδιωτών. Κάτι τελευταίο: γνωρίζει τί είναι "οι νόμιμες ελάχιστες αμοιβές"? Το μήνυμα που σχολιάζεις σε αυτές αναφέρεται, οι οποίες -πληροφοριακά- έχουν καταργηθεί εδώ και δεν θυμάμαι πόσα χρόνια. Τελικώς με βεβαιότητα θα έλεγε κανείς, ότι τους χαρακτηρισμούς με τους οποίους ξεκίνησες το μήνυμα σου φαίνεται πως τους απηύθυνες σε καθρέφτη..είναι αυτό που λέγαμε μικροί "καθρεφτάκι!!!!!" 😛
    2 points
  3. ο νομος οριζει για το "τελευταιο" Ε9 [όπου καταγραφεται το ακινητο στα τμ. που εσυ επικαλείσαι] Αυτο προσκομίζεις, με βαση διαταξη του Νομου. Οι διορθωσεις στα Ε9 δεν εχουν κανενα φορολογικό προστιμο, μεχρι την ολοκληρωση του Κτηματολογιου. Μονο δικαιωμα εχει να ζητησει αναδρομικα 5ετιας για τον ΕΝΦΙΑ, αλλα προς το παρον δεν φαινεται να ξεκίνησαν κατι τετοιο. Δεν εχει καμμια αρμοδιοτητα, αυτη η περιεργη εγκ. 2 να ζηταει περισσοτερα απο οσα ζηταει ο νομος αλλά και το Ε9 και το Υπουργειο Οικονομικων. α] ασε που δξ αν υπαρχει στις ΔΟΥ τετοια βεβαιωση και β] εν τελει αν εχεις άλλα αποδεικτικα στοιχεια και δεν πας το Ε9, τι θα κανει η εγκ. 2? Αρα, Ξεχαστε αυτη την εγκ. 2, και όσες "διαταξεις" της καταστρατηγούν τον ίδιο τον Νομο.
    2 points
  4. Καλά κονιάματα όπως προείπα, υπάρχουν αρκετά των καλών εταιριών. Σου στέλνω ένα pm των καλών (προσωπική μου άποψη) εταιριών. Το κτίριο είναι 45 ετών, αν δεχθούμε (που έτσι είναι) ότι ο σχεδιασμός του ω/σ είναι τα 50 έτη για τις συνήθεις κατασκευές (βλέπε συνήθη κτίρια κατοικιών κλπ), καταλαβαίνεις ότι το κτίριο είναι γηρασμένο. Αν είσαι και κοντά στην θάλασσα, ακόμη χειρότερα. Η άποψη μου είναι αν αντέχει η τσέπη έλεγχο σκυροδέματος και χάλυβα με εργαστηριακά για να δούμε πού βρίσκονται. Αν δεν έχουν απωλέσει ιδιότητες, κάνουμε τοπικές αποκαταστάσεις και συνεχίζουμε στα περαιτέρω. Μέτρηση υγρασίας στο υπόβαθρο, και αν έχουμε υγρασία χρήση προιόντων κρυσταλλικής δομής (κονιάματα τροποποιημένα είναι και αυτά) για να το στεγνώσουμε, τσεκάρισμα αν το δώμα μας έχει κλίση απορροής ομβρίων επαρκή, λήψη απόφασης αν θα κάνουμε υγρομόνωση ή θερμουγρομόνωση και τί είδους δώματος έχουμε βατό/μη βατό κλπ. Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε υλικά που εξασφαλίζουν σχετικώς καλή διαπνοή, πχ αντιπαθώ τα ασφαλτόπανα (προσωπική άποψη) και για μόνο υγρομόνωση επί ω/σ θα επέλεγα ένα καλό επαλειφόμενο τσιμεντοειδές. Μετά μπαίνουμε σε ποιο ειδικά ζητήματα: δεν έχω κλίσεις, τί να κάνω? ποιο θερμομονωτικό υλικό? ποιο υγρομονωτικό? κλπ. Υπάρχουν αρκετά θέματα στα φόρουμ να δεις, ή ανοίγεις ένα καινούριο. Ελπίζω να βοήθησα.
    2 points
  5. Καλημέρα. Τί εννοείς προστατευτικό της sika? Υποψιάζομαι αναστολέα διάβρωσης.. Όταν λες ότι το "κονίαμα έκανε ρωγμές λόγω του βάθους 4cm" τί εννοείς? Επισκευαστικά κονιάματα υπάρχουν πολλά, όλων των επωνύμων και καλών εταιριών, για δομητικές αποκαταστάσεις βάσει του προτύπου EN1504-3 πρέπει να είναι κλάσης R4 (είναι η κατηγοριοποίηση των επισκευαστικών κονιαμάτων αυτή), το κάθε ένα έχει προδιαγραφές σε τί πάχη και με τί όρους μπορεί να εφαρμοστεί . Αν διαβάσεις όμως τις προυποθέσεις εφαρμογής όλα απαιτούν στεγνό και καθαρό υπόβαθρο. Μπορεί να ακούγονται σαν δύο απλές λέξεις αλλά δεν είναι. Κανένα επισκευαστικό δεν μπορεί να αναπτύξει αντοχές αν εφαρμοστεί σε υγρό υπόβαθρο (για το σκυρόδεμα όριο σχ.υγρασίας για τέτοιες εφαρμογές είναι 4-4.5%) ή βρώμικο. Οι οπλισμοί που βλέπω εγώ δεν είναι σε καθόλου καλή κατάσταση, δεν είναι μόνο η διάβρωση, ο χάλυβας φαίνεται σαν να έχει ψαθυροποιηθεί. Αν "τσακίσεις" τον χάλυβα με το δάχτυλο σου σπάει? αν ναι, τα πράγματα είναι ζόρικα. ο χάλυβας κανονικά πρέπει να διερευνηθεί τί αντοχές έχουν απομείνει, αλλιώς είναι σαν να προσπαθείς να αναστήσεις τον πεθαμένο. Λύσεις από το ιντερνετ δεν μπορούν να δωθούν σε όλα. Καλύτερα είναι να φέρεις μηχανικό γνώστη των μονώσεων (και έμπειρο) και να δει το κτίσμα σου από κοντά. Θα συνεκτιμήσει την ηλικία, την γενική κατάσταση (που εμείς δεν βλέπουμε) και θα σου φτιάξει μια τεχνικο-οικονομική πρόταση που να είναι πιο ρεαλιστική. Θα σε προλάβω και θα σου πω μην πας απευθείας σε μάστορα που θα έχει το "θαυματουργό υλικό" ούτε να πειραματιστείς μόνος σου. Πάρε γνώμη ενός ειδικού και ακόμη και αν δεν μπορεί να εφαρμοστεί η βέλτιστη λύση (που πιθανολογώ δεν θα μπορεί λόγω κόστους, γιατί ξαναλέω η πρώτη εικόνα που βλέπω δεν μου αρέσει), τουλάχιστον πάλεψε το όσο μπορείς προς την βέλτιστη λύση.
    2 points
  6. αυτό δηλαδή που το έχεις γράψει αρκετές φορές είναι από τα επιστημονικά "σου" εγχειρίδια - ευρωκώδικες - κανονισμούς κλπ που μελετάς? ή είναι στην Οδηγία 89/106/ΕΟΚ που μου διαφεύγει τώρα και σε παρεξήγησα άδικα .... Υ.Γ. Επικουρικά αν συνεχιστούν τα ανέκδοτα εδώ ας μεταφέρουμε την κουβέντα στην Χαλαρή να ξεμπερδεύουμε ..... Υ.Γ. 2 Ενημερωτικά αν δεν το έχεις καταλάβει, βρίσκεσαι σε λάθος φόρουμ. Ξαναδιάβασε με προσοχή τι είχε γράψει ο @pirsogiannis που του απαντάς έτσι. Θα ανακαλύψεις μία χρήσιμη γνώση που σου την δίνει αφιλοκερδώς.
    2 points
  7. Εγώ απλά να υπογραμμίσω την αντίφαση του ότι τα επιχειρήματα των θιασωτών του "πλήρωσε για τον κανονισμό" γράφονται σε ένα σάιτ όπου φιλοξενούμαστε όλοι , κάποιοι από το μακρινό 2005 (δεν εννοώ την αφεντομουτσουνάρα μου) , και όπου κυρίαρχο συστατικό και βάση όλων είναι το "αλληλοβοηθιόμαστε δωρεάν όλοι μας για να βγάλουμε άκρη"...όταν πρωτογράφτηκα στο φόρουμ το 2007 (με άλλο nickname), στην πιάτσα κυριαρχούσε το "μπες michanikos για να πάρεις μυρωδιά"...όσοι πρόλαβαν εκείνες τις εποχές θυμούνται τί άτομα έγραφαν (κάποιοι δραστήριοι ακόμη), ντρεπόμουν να γράψω δίπλα τους...(ισχύει ακόμη αρκετές φορές...) και η αλληλοβοήθεια σε όλα τα θέματα (κανονισμοί,νομοθεσία, λογισμικό, υπήρξαν κάτι excelάκια απίστευτα...) ήταν σε πολύ υψηλό επίπεδο....αυτά και δεν επανέρχομαι. καλημέρες σε όλους.
    2 points
  8. Version 1.0.0

    11.346 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  9. Version 2.0.0

    1.427 downloads

    αν και έχει ανέβει ήδη από κάποιους συναδέλφους, θεωρώ ότι βοηθάει κάπως αυτή η εκδοχή
    1 point
  10. Τα επιχειρήματά μου επί του θέματος: Η τελευταία πρόταση της παραγράφου 10 του αρθ. 100 του νόμου: κατά τη γνώμη μου δεν συνδέεται με τα προηγούμενα γραφόμενα της παραγράφου που εξηγεί για την περίπτωση ειδικά που δεν έχουμε ΥΔ. Η τελευταία πρόταση είναι γενική και ανεξάρτητη και προφανώς συμπεριλαμβάνει και περιπτώσεις με ΥΔ. Εφόσον είναι μια ακόμα περίπτωση που τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο, μου αρκεί που μπορεί να ερμηνευτεί κάλλιστα πως πιάνει όλες τις περιπτώσεις. Έχω δει και αρκετές Ε/Α που το ερμηνεύουν έτσι. Σκέψου εξάλλου ότι αν υπήρχε αυθαίρετο χωρίς Ο.Α., πάλι με το επιτρεπόμενο ύψος θα συγκρίναμε για συντελεστές επιβάρυνσης ύψους και δεν θα είχαμε συντελεστή ΥΥ ξεκινώντας από τη στάθμη 0. Ο επιπλέον όροφος δεν είναι κάτι "χειρότερο" από μία τελείως αυθαίρετη κατασκευή. Επίσης στην εγκύκλιο 2: Μάλλον αυτοί του ΤΕΕ θεωρούν πως όπως με την ΥΔ κάθε επί πλέον της άδειας τ.μ. θα συνυπολογιστεί στο ποσοστό επιβάρυνσης, έτσι και στο ύψος κάθε επί πλέον της άδειας εκατοστό (για την καθ' υπέρβαση δόμησης επιφάνεια) θα έχει συντελεστή επιβάρυνσης. Δεν συμφωνώ όμως. Η περίπτωση της ΥΥ είναι διαφορετική ή τουλάχιστον αυτό μπορεί -αρκετά ξεκάθαρα- να ερμηνευτεί. Άσε που αν μάλιστα εννοούν ότι ένα κτίριο που έχει ΥΔ (π.χ. κλείσιμο Η/Υ) πάντα θα παίρνει συντελεστή ύψους (και όχι μόνο στην καθ' υπέρβαση της άδειας επιφάνεια), τότε πρακτικά ο αναλυτικός δεν θα είχε εφαρμογή και τα πρόστιμα θα ήταν αδικαιολόγητα υψηλά.
    1 point
  11. Η γνώμη μου: Είναι επιτακτική ανάγκη οι μηχανικοί του ΤΕΕ να παρακολουθήσουν σεμινάρια επιμόρφωσης στην πολεοδομική νομοθεσία. Προτιμώ τα σεμινάρια αυτά να μην οργανωθούν από το ΤΕΕ ούτε και από την ΔΑΟΚΑ. Και με την ευκαιρία διεξαγωγής των σεμιναρίων, να τα παρακολουθήσου και οι μηχανικοί της ΔΑΟΚΑ.
    1 point
  12. προκειται για νομιμη εξωτερικη σκαλα Βρηκε ο "αποκατω" ενα..... κενο και το εκλεισε Παντως Το κατω μερος της ανηκει στην ιδιοκτητη της σκαλας.
    1 point
  13. Ξαναδιαβασε το 98/9...σχολαστικα.. - Κοινοχρηστα που δεν χανουν τον χαρακτηρα των κοινοχρηστων ειναι: ενα λεβητοστασιο στον ακαλυπτο υπερ ολης της οικοδομής, μια αποθηκη που την χρησιμοποιουν ολοι ή το μεγαλωμα της εισοδου της νοικοδομής. Και, εάν συμφωνουν ολοι, τακτοποιουν και δεν περιμένουν την Ειδικη Υπουργικη απόφαση του 98/9 [εδω δεν ηξεραν τι να γραψουν οταν εκαναν την τροποποίηση, και έβαλαν μια ΥA...... "στη μεση του πουθενα"] - Επέκταση μιας ΟΙ στον ακαλυπτο ή στον διαδρομο, τακτοποιείται επειδη το ιδιοχρησιμοποιει ο αυθαιρετος. Ούτε συναινεση ούτε τπτ.... [για την μεταβιβαση, περιμενουμε να ξυπνησουν οι φωστηρες της νομικης για να δωσουν λυση] 2] Οσον αφορα την Χαλκιδικη, προφανως δεν θεωρειται καθετη. Του αναφερει μεν τα τμ. αλλα δεν του δινει συγκεκριμενο τμημα... Γραφει στο συμβολαιο οτι παιρνει 2% απο εναν αγρο12 στρ. που "αντιστοιχει σε 240 τμ" εξ αδιασρετου. Αντιστοιχει μεν αλλα οχι σε συγκεκριμενο σημειο. Ξαναδιαβασε το συμβολαιο. Αποκλειεται να "μοιραζει" αυτοτελη τμηματα. Καπως αλλοιως ειναι..."δαγκωμενο"
    1 point
  14. @dadabook Αν δ=4,00μ. το στέγαστρο μπορεί να εισχωρήσει στον υποχρεωτικό ακάλυπτο κατά 1.00μ. Κάπως έτσι: Αλλά, αφού η χρήση που θέλεις είναι στάθμευση, διάβασε το άρθρο 11§6ιγ με το οποίο μπορείς να έχεις στεγασμένο χώρο στάθμευσης μεγίστου ύψους 2,60 ανοιχτό από όλες τις πλευρές σε επαφή με το πλάγιο ή πίσω όριο του οικοπέδου με μήκος μικρότερο του 1/2 μήκους του ορίου που κολλάει. Το τοποθετείς εκτός προκηπίου. Δεν μετράει σε δόμηση, κάλυψη, όγκο. Δεν εφαρμόζεται στα εκτός σχεδίου.
    1 point
  15. Στη δήλωση που κανεις επιλέγεις από το βελάκι "οχι. Υπέρβαση δόμησης μέχρι 100 τμ". Στο ΦΚ δεν βάζεις εμβαδόν. Βγαίνει 250 Ευρώ να πληρώσεις. Στις επιλογές της βεβαίωσης θα επιλέξεις το β (εξαιρέσεις).
    1 point
  16. θα εκτιμούσα να μη με θεωρείς συνάδερφο σου ...... είναι και ανούσιο σε ότι με αφορά αλλά και φτάνει στα όρια της προσβολής. Οπότε να μη ξαναγίνει με εμένα. Ευτυχώς υπάρχουν δεκάδες μη πω εκατοντάδες συνάδερφοι που είναι τιμή μου να με αποκαλούν συνάδερφο τους.
    1 point
  17. Και ρωτάω ο αφελής.Η πώληση μιας προδιαγραφής 3 σελίδων αξίζει 120 ευρώ??????? Αυτός είναι ο ΕΛΟΤ.Μονοπωλειο
    1 point
  18. Τα 24,00 τμ που είναο πριν το '83 απαλάσσονται της ΜΣΕ, μένει να αποδείξεις ότι η στέγη δεν αυξάνει τα κατακόρυφα φορτία πάνω από 20% αυτό σου λέει η συν/φος.
    1 point
  19. όσο συνεχίζεις το λές με τόσο πάθος στο τέλος θα πούμε κρίμα που δεν είμαστε ..... 😄 και το σοβαρευτείτε όταν ακολουθεί το συνάδερφοι δεν είναι και τόσο συναδελφικό όσο κι αν επαναλαμβάνεις άλλες τόσες φορές το συνάδελφοι με τόσο πάθος σαν να πρέπει να γίνει κάποια επιβεβαίωση ..... Υ.Γ. άσε που κατάφερες να βάλω 2 απανωτά + στον Αλέξιο που έχω να το κάνω αιώνες .... (λολ αλλά αυτή την φορά το άξιζε)
    1 point
  20. Κανονιστικό κείμενο επίσημο δεν υπάρχει.Ούτε και μάθημα σε σχολές. Εφαρμογή δεν έχω κάνει, έχω διαβάσει κάποια πράγματα και έχω συζητήσει με κολλητό που ασχολείται αποκλειστικά με το αντικείμενο κανεπε-ενισχύσεις (είναι από τους τυχερούς που τουλάχιστον κάνει αυτό που ονειρεύτηκε). Σε γενικές γραμμές: αποτυπώνεις το δομικό σου στοιχείο γεωμετρικά , βρίσκεις οπλισμούς (κύριο και τσέρκια) τις διαμέτρους και τα μήκη των αναπτυγμάτων τους (πχ 4Φ20 κύριος με ύψος 3μ και Φ8/20 με μήκος έκαστου συνδετήρα 120cm) , κατηγορία έκθεσης περιβάλλοντος, μετρημένη ενεργή διάβρωση με το πολύμετρο σου, εκτιμούμενο συντελεστή ασφαλείας, συντελεστή για την επιζητούμενη χρονική προστασία που θες να επιτύχεις και ανάλογα με τον τύπο του ανοδίου που έχεις επιλέξει (gr) , σου βγαίνει μια συνολική κατανάλωση σε gr για όλο το δομικό στοιχείο. Βγάζεις λοιπόν πόσα ανόδια θα πρέπει να μπουν στην βλαμμένη περιοχή που μπορεί να είναι μόνο ο πόδας ή η κεφαλή του στύλου ή και όλο το ύψος του (ανάλογα πού έχεις ενεργή διάβρωση) και τοποθετούνται σχηματίζοντας έναν κάνναβο που πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένες γεωμετρικές απαιτήσεις (σκέψου ως γεωμετρικό ανάλογο τον τρόπο που μπαίνουν τα βλήτρα όταν κάνεις μανδύες). Προφανώς τα ανόδια δένονται πάνω στον οπλισμό. Γενικώς παίζουν excel και τελευταία η κάθε εταιρία νομίζω κυκλοφορεί και πινακοποιήσεις του πόσα ανόδια να βάλεις ανά τύπο και δομικό στοιχείο, ανάλογα την κατάσταση σου (ύπαρξη cm2 οπλισμού, διαβρωτικό περιβάλλον κλπ κλπ ό,τι προανέφερα παραπάνω). Γενικώς είναι κάτι που άμα στο δείξουν μια φορά, μετά η ίδια η εμπειρία σε περπατάει. Κρίσιμο στοιχείο είναι οι μετρήσεις και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων.
    1 point
  21. Εφόσον έχει μετρήσει στη δόμηση η αλλαγή χρήσης θα υπολογστεί με αναλυτικό. Το κουτάκι "αλλαγή χρήσης" το τικάρουμε μόνο σε περιπτώσεις που η αλλαγή χρήσης δημιουργεί υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης για την συγκεκριμένη χρήση. π.χ. είχες εκτός σχεδίου καταστήματα 600τ.μ. και μετατράπηκαν σε κατοικίες. Όμως για την κατοικία η επιτρεπόμενη δόμηση θα ήταν 200τ.μ. άρα θα υπολόγιζες τα 200τμ με αναλυτικό και για τα υπόλοιπα 400τμ τσεκάρεις το κουτάκι "αλλαγή χρήσης".
    1 point
  22. Ωραία trellovoskos συμφωνούμε +1, με την εξής διαφοροποίηση από μέρους μου: αν υπάρχει ενεργή διάβρωση (φαίνεται μόνο εργαστηριακά ) ο συνήθης τρόπος "επισκευών" που περιγράφεις ίσως να κρατήσει έως και 6 μήνες, θα ήμουν λίγο φειδωλός στο λεκτικό χρόνια. Στο λέω πολύ καλοπροαίρετα, έχουμε συζητήσει και pm οπότε ξέρω δεν θα παρεξηγήσεις. Πάμε παρακάτω: ο didonis με εγκάλεσε γιατί έγραψα "μικρό κόστος" στην ερώτηση "ποιο είναι το κόστος ανοδικού οπλισμού για μια πλάκα στα 9 τ.μ.?" Τί να συζητήσουμε? Δεν είμαι καθαρογραμμίτης, ούτε κοιτάζω να το παίξω πυρηνικός επιστήμονας, και ναι έχω κι εγώ εφαρμόσει αναστολείς διάβρωσης αλλά πραγματικά πόσο πιστεύει ότι κοστίζει ένα ανόδιο?Ένα μόνο, και να μας πει και πόσα χρειάζεται μια πλάκα των 9 τ.μ.... Υπάρχει η τάση στο φόρουμ,σε έναν ιδιώτη να απαντάνε μόνο με το σκεπτικό "πηγαίνετε σε μηχανικό", τάση που 100% σπρώχνει τον ιδιώτη στις αγκάλες του μάστορα που θα του βάλει μίνιο και ρεβινέξ. Εγώ του έβαλα ένα τιπ: τα θυσιαζόμενα ανόδια. Υπάρχει 1% πιθανότητα να πάει σε έναν μηχανικό και να του ζητήσει εργαστηριακά και ανόδια, ναι για μια πλάκα 9 τ.μ....
    1 point
  23. Η ενίσχυση της κολώνας με ελάσματα ή ανθρακονήματα ή μανδύες δεν είναι η λύση στο πρόβλημα σου. Και δεν είναι απλώς ότι δεν είναι η λύση στο πρόβλημα αλλά πιθανότατα, και αυτό το πιθανότατα είναι άνω του 90%, θα σου επιδεινώσουν το πρόβλημα εκθετικά. Επίσης , με το μάτι θα σου πω ότι αν η πλάκα σου είναι πλάκα δώματος, που μάλλον είναι, ίσως αυτή έχει πιο σοβαρό πρόβλημα από την κολώνα. Όλα αυτά οφείλονται σε διάβρωση του οπλισμού. Η διάβρωση έχει διάφορα αίτια: διάβρωση από ενανθράκωση του σκυροδέματος, από αερομεταφερόμενα χλωριόντα, από ενδεχόμενα λύματα (πχ βόθρος κοντά στην θεμελίωση), από εξωγενείς παράγοντες, πχ δώμα που δεν υγρομονώθηκε ή υγρομονώθηκε πλημμελώς κλπ κλπ. Θα απευθυνθείς σε μηχανικό γνώστη των επισκευών (πρώτιστα) και ενισχύσεων (δευτερευόντως) και η πρώτη εργασία θα είναι οι μετρήσεις. Θα μετρηθούν η κατάσταση του σκυροδέματος και του χάλυβα (που εγώ τον βλέπω ψαθυροποιημένο....) και θα βρεθεί το αίτιο διάβρωσης. Θα μετρηθεί πρώτα απ'όλα αν η διάβρωση είναι ενεργή, το ph του σκυροδέματος, το ημιδυναμικό του χάλυβα, τέλος πάντων μια σειρά από μετρήσεις που θα δείξουν την κλινική εικόνα. Από εκεί θα προκύψει με ποιον τρόπο θα γίνει η αποκατάσταση της διατομής των στοιχείων (γιατί αυτή την στιγμή τα στοιχεία σου, κολώνα-πλάκα, έχουν απωλέσει λόγω της διάβρωσης μέρος της διατομής τους, το οποίο είναι πολύ πολύ σημαντικό...) και θα προκύψει αν χρειάζονται ή όχι ενίσχυση... Θα σου δώσω ένα tip ακόμα και με αυτό θα κλείσω: αν κάποιος έρθει και σου πει: "δεν χρειάζονται μετρήσεις και κουραφέξαλα, θα τους βάλω εγώ ένα καλό ζουμί (λέγε με επισκευαστικό, κάποιες πιο θρασείς κατηγορίες μπορεί να ακούσεις να προτείνουν ακόμη και μίνιο) και θα τους πατήσω κι ένα "γκανάιτ", να ξέρεις ότι αυτός ο κάποιος σε κοροιδεύει, και σε κοροιδεύει με τόση βεβαιότητα όσο βέβαιη είναι η βαρύτητα που θα επενεργήσει στο ποντίκι με το οποίο πληκτρολογώ τόση ώρα, αν το αφήσω από τα χέρια μου να πέσει κάτω.
    1 point
  24. Αναζήτησε στο internet BirdBlocker: Πλαστικές ακίδες που τοποθετούνται εύκολα περιμετρικά της φωτοβολταϊκής εγκ/σης με clips. Εμποδίζει την είσοδο των πουλιών από την κάτω μεριά των πάνελ. Βασικό, Δεν χρειάζεται να τρυπήσεις το πλαίσιο του πάνελ και να χαθεί έτσι η εγγύηση του. Εγγύηση: 10 χρόνια SolarSkin: Επειδή συνήθως υπάρχει ακόμα ποιό σοβαρό πρόβλημα και απο την πάνω- γυάλινη μεριά του πάνελ, νανοτεχνολογία η οποία δημιουργεί ένα πολύ λεπτό film και δεν αφήνει τις επικαθίσεις να διεισδύσουν στους πόρους του γυαλιού. Το film αυτό επιτρέπει 100% το φώς να περνάει, είναι υπερ-υδρόφοβο και ετσι οι επικαθίσεις φεύγουν πολύ ποιό εύκολα ή αυτοκαθαρίζονται με την βροχή.Εγγύηση: 7 χρόνια
    1 point
  25. δεν μπορεις να εχεις αλλη παλαιοτητα στο Ε9 και αλλη στον 4495
    1 point
  26. Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '18
    1 point
  27. Καταρχάς ο μηχανικός της βεβαίωσης δεν θα προβεί σε έκδοση αν δεν έχει στα χέρια του αξιόπιστα στοιχεία που να αποδεικνύουν την παλαιότητα του κτίσματος αυτού πριν το έτος 1955. Να μπει στο φόρουμ να διαβάσει το αντίστοιχο θέμα στο οποίο έχουμε αναφέρει το πως θα πρέπει να αντιμετωπίζεται η περίπτωση προ 55 κτιρίου. Επιγραμματικά, θα συλλέξει όσο το δυνατόν αξιόπιστες ενδείξεις προσέγγισης της παλαιότητας, όπως για παράδειγμα, παλαιά συμβόλαια ιδιοκτησίας, λογαριασμό ΔΕΗ με βεβαίωση πρώτης ρευματοδότησης, βεβαίωση χρόνου υδροδότησης κλπ, ενώ αποδείξεις αποτελούν αεροφωτογραφία (η οποία συνήθως ακόμη και αν βρεθεί απαιτείται φωτοερμηνεία καθώς η κλίμακα παλιών αεροφωτογραφιών είναι απαγορευτική για την θέασή τους) και το διορθωμένο Ε9 αφού βεβαίως για λόγους αντιπαραβολής προσκομιστεί το Ε9 πριν την τροποποίησή του ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχει το κτίσμα αυτό και με ποια παλαιότητα. Τέλος, σημαντική ένδειξη είναι και η εικόνα του κτιρίου με τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του τα οποία ο μηχανικός καλείται από την εμπειρία και τη γνώση που έχει να κρίνει αν συνάδουν με κτίσμα προ 55 στην περιοχή που αυτός δραστηριοποιείται. Αν δεν είναι βέβαιος με τα στοιχεία που έχει θα προχωρήσει σε τακτοποίηση, σε κατηγορία τέτοια που με τα διαθέσιμα στοιχεία να μπορεί να την αποδείξει (πχ κατηγορία 1 ως προ 75). Επίσης, χρειάζεται προσοχή για τις μετέπειτα του 1955 αυθαίρετες εργασίες που μπορεί να έχουν γίνει σε ένα προυφιστάμενο του 1955 κτίριο και οι οποίες πρέπει να τακτοποιηθούν.
    1 point
  28. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  29. Με βάση τη λογική σου έτσι λοιπόν, και τα βιβλία να είναι δωρεάν, και τα λογισμικά, και οι μηχανικοί να εργάζονται δωρεάν. Γράφεις μία ερώτηση στο φόρουμ. Το πρώτο σου μήνυμα για την ακρίβεια. Σου γράφω μία απάντηση με βάση τη δική μου λογική. Δεν ξέρω πόσοι άλλοι στο michanikos.gr ασχολούνται με τη συγγραφή των προτύπων. Πιστεύω όχι πολλοί. Σου γράφω και 2-3 πράγματα για το τι περιλαμβάνει η διαδικασία της συγγραφής των Ευρωκωδίκων (εδώ θα μπορούσες να ρωτήσεις πράγματα προκειμένου το νήμα να γίνει αρκετά ενδιαφέρον πιστεύω - αλλά δεν το κάνεις). Σου γράφω και που μπορείς να βρεις τα κείμενα (με πλάγιο τρόπο). Αλλά απ' ότι φαίνεται ο μοναδικός σου σκοπός είναι να ειρωνεύεσαι αυτούς που σου απαντάνε. Λυπάμαι επειδή... ...δεν το περίμενα από έναν πολυτονιστή Υπότροφο της ΕΕ. Καλό σας απόγευμα κύριε.
    1 point
  30. Amelia Συνάδελφε καλή αρχή εύχομαι και μην αγχώνεσαι για το διαδικαστικό. Τα θέματα ουσίας να προσέξεις τα οποία συζητάμε στα αντίστοιχα νήματα του ν.4495 στα οποία μπορείς (και πρέπει) να θέσεις τις ερωτήσεις σου. Για το θέμα καταχώρησης στοιχείων και υπολογισμού της νόμιμης αμοιβής από το σύστημα του ΤΕΕ θα προσπαθήσω να σε καθοδηγήσω με μερικά sceen shots από ένα δοκιμαστικό στο σύστημα. Η διαδικασία ξεκινάει με το να ανοίξεις ένα νέο έργο. Θα συμπληρώσεις όλα τα στοιχεία, θέση, δήμο, ΤΚ κλπ και τα στοιχεία ιδιοκτήτη. Μετά θα πας στην καρτέλα "Κύριες εργασίες". Θα επιλέξεις τη μια φορά "μελέτη" και ως κύρια εργασία "εργασίες Ν. 4178". Πατάς "εισαγωγή επιλογών" Τη δεύτερη φορά επιλέγεις "αποτύπωση" και μετά "αρχιτεκτονικά". Πατάς "εισαγωγή επιλογών". Στη συνέχεια μεταφέρεσαι στην "επεξεργασία εργασιών". Επιλέγεις σύμφωνα με το υπόδειγμα που έχω ανεβάσει. Ο προυπολογισμός θα προκύψει σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (από την καρτέλα "χώροι"). Κατηγορία μελέτης επιλέγεις την ΙΙΙ και το λ από το έτος 2012. Αν έχεις τελειώσει τη διαδικασία μπορείς να περάσει σε επόμενο βήμα το οποίο θα γίνει πατώντας "υποβολή" και μπορείς να αφήσεις τη δήλωση έργου ανοικτή μέχρι να τελειώσεις τη δήλωση υπαγωγής αυθαιρέτων. Μην την οριστικοποιήσεις. Δεν απαιτείται στη φάση αυτή. Πάμε στη δήλωση ν. 4495. Εκεί παίρνεις από το σύστημα αμοιβών τον Α/Α έργου και τον καταχωρείς σύμφωνα με το υπόδειγμα. Καταχωρείς επίσης και την συμφωνηθείσα αμοιβή στο αντίστοιχο κελί της καρτέλας "πρόσθετα στοιχεία". ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1.pdf ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2.pdf ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ Ν.4495.pdf ΚΑΡΤΕΛΑ ΧΩΡΟΙ.pdf
    1 point
  31. Εάν ως "εργαστήριο ζαχαροπλαστικής" εννοείς ένα ζαχαροπλαστείο με παρασκευαστήριο, που υπάγεται δηλαδή στο άρθρο 39 της υγειονομικής διάταξης, τότε αυτό αδειοδοτείται από τον οικό Δήμο και δεν απαιτείται ΜΠΕ καθότι δεν είναι εργαστήριο τροφίμων. Αν εννοείς εργαστήριο τροφίμων, που σύμφωνα με το άρθρο 52 της υγειονομικής διάταξης παρασκευάζει τρόφιμα (ή γλυκά) που τα διαθέτει σε χονδρική πώληση σε άλλα καταστήματα, τότε αδειοδοτείται πράγματι από τη Δ/νση Ανάπτυξης και απαιτείται ΜΠΕ.
    1 point
  32. Φίλε Τιμολέων, εαν όντως είσαι τοπογράφος, βρες κάποιον έμπειρο να κάνει το τοπογραφικό που σου αναθέσαν και κάτσε δίπλα του να μάθεις. Εαν δεν είσαι τοπογράφος ( σε κόβω να μην είσαι.. ) κάνε πάλι το ίδιο αλλά μην δηλώνεις τοπογράφος.
    -1 points
  33. Το συγκρίνω με τα λεφτά που θα αποδώσουν σαν επένδυση. Όπως κερδοσκοπεί ο ΕΛΟΤ, έτσι θα κερδοσκοπήσουμε κι εμείς χρεώνοντας αντίστοιχα τους επόμενους.
    -1 points
  34. Συνάδελφε χωρίς λογισμικό δεν μπορεί να γίνει μελέτη. Και δεν είναι προαιρετικό αλλά υποχρεωτικό. Και χωρίς κανονισμό το ίδιο. Αν δεν θέλετε να τα αγοράσετε (λογισμικό και κανονισμό) τότε η κουβέντα είνα χωρίς νόημα. Αν πάλι δεν θέλετε να δώσετε χρήματα τότε μην ανοίγετε γραφείο. Μην το κουράζουμε το θέμα.
    -1 points
  35. Κι εγώ που νόμιζα πως οικονομία της αγοράς σημαίνει να προχωράει ο ικανότερος, μάλλον έκανα λάθος... αλλά, αντιλαμβάνομαι τη θέση σου επειδή πλήρωσες (και πληρώνεις) για να τους αποκτήσεις, θεωρείς λάθος την (από εδώ και πέρα) δωρεάν διάθεσή τους
    -1 points
  36. Συνάδελφε κάτι επί της ουσίας έχεις να πεις για τους Ευρωκώδικες ? Πνεύμα διαθέτουμε και εμείς. Αν θέλεις μπορείς να τοποθετηθείς για το θέμα τα υπόλοιπα τα προσπερνώ σαν ανούσια σχόλια. Αυτό ακριβώς
    -2 points
  37. Μεγαλε πρεπει να εισαι μπετοβλακας με περικεφαλαια.Να ερθω να μου βγαλεις μια, ετσι απλα να δουμε ποσο απλα και ωραια ειναι.Τα εχω σε μετρητα...ετσι να ηταν ολοι σαν εσενα να μην προλαβαινεις να πλακωνεις... Πέραν του ανεπίκαιρου αλλά με το πρώτο σου ποστ υβριστής και είρωνας λαμβάνεις ποινή. Didonis
    -7 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.