Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/06/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Αφού πιο πάνω έγινε λόγος για τα αρχαία της Ποτίδαιας , βρήκα αυτό το κείμενο που το δίνω εδώ στο φόρουμ. ΓΙΑ ΠΟΤΙΔΑΙΑ ΕΚΤΟΣ.doc3 points
-
Το εμβαδόν των τοίχων ΟΙ που είναι σε επαφή με κοινόχρηστους χώρους προσμετράται στο εμβαδόν της ΟΙ, ενώ αυτών που είναι σε επαφή με άλλες ΟΙ, προσμετράται κατά 50%.2 points
-
Μάλλον δεν ήταν ενημερωμένος ο υπάλληλος . Π.Χ. αν εγώ θέλω μόνο να αγοράσω ένα οικόπεδο και θέλω να ξέρω τι ακριβώς μπορώ να να οικοδομήσω θα πρέπει να συντάξω και μελέτη ? Η βεβαίωση όρων δόμησης αυτό το σκοπό έχει , δηλαδή βεβαιώνει τους όρους δόμησης , χρήσεις γης και απαιτούμενες τυχόν εγκρίσεις φορέων μόνο .2 points
-
Version 2020-07-04-11.33
2.029 downloads
Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις1 point -
Θεωρώ προσωπική υποχρέωση, να συμβάλλω όσο μπορώ, στο να κατανοήσουμε όλοι μας, όσο το δυνατόν περισσότερο, το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με το θέμα της απόκτησης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, για όλα τα ευρισκόμενα εντός της ελληνικής επικράτειας ακίνητα. Εστιάζω το συγκεκριμένο topic αποκλειστικά και μόνο στο θέμα της αντιμετώπισης αυτού από εμάς, τους επαγγελματίες ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ. Το γράφω με κεφαλαία, απλώς και μόνο για να μας ξεχωρίσω από τους ....άλλους, τους "μηχανικούς", που όπως και να το κάνουμε, ....ζούμε μαζί τους, ...."χτυπάμε" τις ίδιες δουλειές, .....ανταγωνιζόμαστε στον ίδιο επαγγελματικό στίβο κι ....έχουμε τους ίδιους υποψήφιους πελάτες. Καλό θα ήταν να μην ξεφύγουμε με τις δημοσιεύσεις μας, από αυτό το πλαίσιο και να παραμείνουν όσα γράφουμε ως προτροπές - κατευθύνσεις - απόψεις - οδηγίες για να καταφέρουν περισσότεροι από εμάς, από "μηχανικοί" να μεταπηδήσουν στην κατηγορία των επαγγελματιών ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.... 1. Απόσπασμα Ν.4014 για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόμενο της δήλωσης και της βεβαίωσης του προηγούμενου εδαφίου και μπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση μηχανικού αντικαθίστανται με την «Ταυτότητα Κτιρίου» κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α΄ 62) μετά την έναρξη τήρησής της και ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου....". 2. Απόσπασμα προσχεδιου νέου νόμου για ρυθμίσεις αυθαιρέτων: ".....Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής και ∆ικαιοσύνης, ∆ιαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωµάτων, µπορεί να καθορίζεται το ειδικότερο περιεχόµενο της δήλωσης και της βεβαίωσης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου και µπορεί να προβλέπεται ότι η παραπάνω υπεύθυνη δήλωση και βεβαίωση µηχανικού αντικαθίστανται µε το Πιστοποιητικό που εκδίδεται από την συµπλήρωση της «Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου», κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν. 3843/2010 (Α’ 62), µετά την έναρξη τήρησής της καθώς και να ρυθµίζεται κάθε σχετική λεπτοµέρεια.....". 3. Απόσπασμα N.3843 για ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου: ".....Για όλα τα κτίρια τηρείται υποχρεωτικά η «Ταυτότητα Κτιρίου», σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στα άρθρα 1−3, η οποία περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: α. την οικοδομική άδεια του κτιρίου, θεωρημένη από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, β. τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, γ. το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ. τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο όπως κατασκευάσθηκε τελικώς, καθώς και την τυχόν αναγκαία ενημέρωση ή αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας κατά τις κείμενες διατάξεις, ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού, στ. το έντυπο ελέγχου για τη στατική μελέτη του κτιρίου, ζ. το έντυπο ελέγχου για τις μελέτες ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του κτιρίου, η. το βίντεο, στο οποίο απεικονίζονται οι χώροι και οι εγκαταστάσεις του κτιρίου, όπου αναγράφεται η ημερομηνία λήψης του, θ. τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, ι. πιστοποιητικό πληρότητας της Ταυτότητας Κτιρίου....". Δηλαδή, το ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ θα είναι "διαχρονικό", δηλαδή, θα εκδίδεται μία φορά (εφάπαξ) για όσο χρόνο προβλέπεται από το νόμο αναλόγως τη χρήση του κτιρίου (π.χ. κτίρια κατοικιών για 10 χρόνια) και θα ισχύει γι' αυτό το χρονικό διάστημα. Νέο θα εκδίδεται μετά τη λήξη αυτού του χρονικού διαστήματος. Ενώ εγγραφές εμπράγματων δικαιωμάτων επί του συγκεκριμένου ακινήτου θα μπορούν να γίνονται όσες απαιτηθούν ΧΩΡΙΣ ΝΕΑ ΑΥΤΟΨΙΑ από τον αρμόδιο μηχανικό. Τέρμα δηλαδή, το 250άρι για την αυτοψία, έκδοση βεβαίωσης κ.λπ. Δηλαδή, για ακίνητο που έχει ηλεκτρονική ταυτότητα θ' ακολουθείται το εξής σενάριο: Θα πηγαίνει ο ιδιοκτήτης, όπου θέλει, δηλαδή σε όποιον μηχανικό θέλει και με την "ηλεκτρονική ταυτότητα" (τον κωδικό αριθμό δηλαδή) του ακινήτου, κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα ο μηχανικός, θα τυπώνει το πιστοποιητικό πληρότητας, θα εισπράττει π.χ. 50 ευρώ (....δηλαδή, τα ψιχουλάκια που του αναλογούν) και ....πάπαλα!!!! Δηλαδή, μέσα στα 10 χρόνια ισχύος του πιστοποιητικού αυτού, το ακίνητο μπορεί να "μεταβιβαστεί", 1, 2, 5, 10, 50 κ.λπ. φορές και ...πάπαλα ευρουδάκια για τον μηχανικούλι!!!!!! Υστερόγραφο (θα βοηθήσει στην καλύτερη κι αποδοτικότερη χώνεψη των παραπάνω) για προβληματισμό και συζήτηση από όποιον ενδιαφέρεται: Το προσχέδιο του νέου νόμου λέει χαρακτηριστικά "........ε. το έντυπο ελέγχου για την αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου και του περιβάλλοντα χώρου αυτού.....", δηλαδή (με απλά ελληνικά), αν στον περιβάλλοντα χώρο του ακινήτου υπάρχουν αυθαιρεσίες, το ακίνητο δεν μπορεί ν' αποκτήσει ηλεκτρονική ταυτότητα, αν πρωτίστως δεν ρυθμιστούν οι αυθαιρεσίες αυτές!!! Ερωτήματα: - Γιατί βρε φίλε ιδιοκτήτη έκανες επιλεκτική τακτοποίηση στο ακίνητο;;;; - Γιατί βρε φίλε μηχανικέ δεν συμβούλεψες σωστά και το ανέλαβες;;;; - Μα, η μάντρα, η φύτευση, η πέργκολα, το σκεπασμένο γκαράζ, το κλειστό γκαράζ κ.λπ. τι θα γίνει;;;;;; - Και καλά να μην υπάρχει σύσταση, να πληρώσει τώρα, εγώ που έχω ένα διαμέρισμα στον 5ο όροφο, τι θα κάνω;;;;; - Και με το τοπογραφικό βρε παιδιά τι γίνεται, είναι λίγο "μαγειρεμένο", μήπως γι' αυτό έβαλαν μεγάλες αποδεκτές αποκλίσεις;;;;;; Παρατήρηση 1η: Με το προσχέδιο που είναι για διαβούλευση της ηλεκτρονικής ταυτότητας ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ (ξεχωριστές οριζόντιες ή κάθετες ιδιοκησίες) που εντάχθηκαν, είτε στον 3843/2010, είτε στον 4014/2011 ΟΦΕΙΛΟΥΝ μέσα σε μια πενταετία από τη δημοσίευση ν' την αποκτήσουν!!!!! Παρατήρηση 2η: Μπορεί με απλή πλειοψηφία η γενική συνέλευση των συνιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας ν' αναθέσει σε μηχανικό την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας για ολόκληρο το κτίριο (για όλες τις οριζόντιες ή κάθετες συνιδιοκτησίες) αυτού. Βεβαίως πρέπει να ελεγχθούν όλα. Σκεφτείτε το τι έχει να γίνει με τα εξ αδιαιρέτου!!!!!!!!!!!!!!!!! Παρατήρηση 3η: Συνδέουν την ηλεκτρονική εφαρμογή της ταυτότητας με τις υπηρεσίες της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ, της ΔΕΗ ΑΕ και της ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ!!!!!! Οπότε όλοι μπορούν να καταλάβουν το τι έχει να γίνει!!! Π.χ. δεν υπάρχει απολύτως καμμία περίπτωση ιδιοκτησία που έχει ρολόϊ της ΔΕΗ να μην αποκτήσει ταυτότητα (νόμιμη, αυθαίρετη, με ρυθμισμένες αυθαιρεσίες κ.λπ.). Πανηγύρι φίλοι ....ιδιοκτήτες!!!!! Υστερόγραφο 2ο (θα βοηθήσει στον προβληματισμό μας) προτροπή για όλους τους μηχανικούς: Μετά από όλα αυτά αγαπητοί φίλοι μηχανικοί, φροντίστε να βγάλετε τα "σπασμένα" όταν κι όποτε σας ανατεθεί η έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας για κάποιο ακίνητο!!!! Ξεχάστε τα 500 όλα μέσα κ.λπ. και φανείτε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!!!! Δεν θα έχετε άλλα περιθώρια!!!! Μην ελπίζετε ότι θα έρθει ανάπτυξη και μαζί με αυτή η "άνοιξη" της οικοδομικής δραστηριότητας κι ότι, θα βγάζετε και καμία άδεια κι όλα θα είναι μια χαρά. Τα περιθώρια στένεψαν!!! Και θα στενέψουν περισσότερο τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια!!!! Αδράξτε κάθε ευκαιρία που σας δίδεται και χτίστε το άμεσο μέλλον σας!!! Προσαρμοστείτε, συνεκτιμήστε όλα τα δεδομένα, μαζί τις σπουδές και φυσικά την εμπειρία σας!!! Μην συμβάλετε κι εσείς στο να μας "...φάει όλους μαζί η μαρμάγκα"!!!1 point
-
1 point
-
Η απαίτηση Τ.Δ. σε κρατικό σύστημα ορίζεται στο άρθρο 83 του νόμου παρ.4.Οι περιπτώσεις που εξαιρούνται στην παρ.5 του ίδιου άρθρου, και μία από αυτές είναι και η ύπαρξη Τ.Δ. οικ.άδειας.Εσύ έχεις τοπογραφικό οικ.άδειας το οποίο επιτρέπεται να μπει σε δικαιοπραξία.Ωστόσο αν θεωρείς ότι είναι ελλειπές,ανακριβές κλπ. μπορείς να προσκομίσεις ένα νέο Τ.Δ. εξαρτημένο σε ΕΓΣΑ και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται για πολλούς λόγους (σημαντικούς για ένα σωστό συμβόλαιο,όταν υπάρχουν ελλείψεις).Θέσε το θέμα στον συμβολαιογράφο ακριβώς όπως το σκέφτεσαι,αν θεωρείς ότι το Τ.Δ.της επισκευής στέγης δεν δίνει πλήρη στοιχεία για το ακίνητο.1 point
-
Διορθώστε με αν κάνω λάθος αλλά αναθεώρηση ή ενημέρωση κάνεις μόνο αν α) είχες ήδη κάνει εργασίες που ήταν οιονεί νόμιμες και αλλάζεις την άδεια σε κάτι που θα ήταν νόμιμο ή β) είναι σε ισχύ η άδεια και την αλλάζεις για να συνεχίσεις εργασίες. Για να κάνεις εργασίες τώρα και εάν δεν έχει άδεια σε ισχύ θέλει full οικοδομική άδεια ή mini (ΕΕΔΜΚ).1 point
-
Έτσι ήταν από παλιά.... Απλώς δεν το έφτιαξαν.... Δεν ασχολείται κανένας μαζί του... Να ήταν και το μόνο....1 point
-
Ναι. Εκτός κι αφήσεις να πληρωθούν πρώτα κάποιες δόσεις για να υπερκαλυφθεί το πλεονάζον παράβολο και μετά να προσθέσεις τα παραπάνω τ.μ.1 point
-
Εσύ θα χρησιμοποιήσεις τα στοιχεία της άδειας .Τι στοιχεία νομιμότητας είχε το κτίριο;Υποτίθεται έχει γίνει έλεγχος από την πολεοδομία. Επομένως θα δώσεις βεβαίωση για κτίριο πριν 1955 με εργασίες μετά και θα αναφέρεις και τον αριθμό άδειας. Δεν χρειάζεται να πάρεις τίποτα απ'τη πολεοδομία.1 point
-
1 point
-
Τα ανεβάζεις με όποιον τρόπο διαθέτεις . Μπορείς ακόμα και μόνο με τον απαρχαιωμένο τρόπο της θεώρησης του γνήσιου της υπογραφής αλλά θα πρέπει να τρέχεις σε ΚΕΠ ή αστυνομία και μετά να σκανάρεις τις δηλώσεις για να τις ανεβάσεις στο σύστημα.. Προμηθεύσου ''στικάκι'' για ηλεκτρονική υπογραφή αν δεν έχεις . Η ψηφιακή υπογραφή δεν είναι ακόμη υποχρεωτική για το ε-αδειες (αν και οι πάροχοι λένε άλλα στις διαφημίσεις τους ) Κάποια στιγμή όμως θα είναι απαιτητό και από το σύστημα αδειών Μέχρι να αποκτήσεις ''στικάκι'' μπορείς να υπογράφεις Υ.Δ. ή εξουσιοδοτήσεις έγκυρα από το gov.gr Δες και το σχετικό link : https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese1 point
-
Αν υπογράψεις ηλεκτρονικά δεν χρειάζεται γνήσιο υπογραφής. Το ίδιο ισχύει και για τον εργοδότη αν έχει ψηφιακή υπογραφή . Αν δεν έχει ας κάνει χρήση του gov.gr για να μην τρέχει στα ΚΕΠ.1 point
-
Μάλλον κάτι τέτοιο συνέβη, ήταν και στις αρχές λειτουργίας του e-adeies... πάντως συμφωνώ με τη σκέψη σας και τη θεωρώ πιο σωστή1 point
-
Στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου με συνημμένο τοπογραφικό σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές.1 point
-
Ανεβάζεις μόνο την δήλωση ανάθεσης και ανάληψης διαχείρισης του έργου . Δεν απαιτεί το σύστημα σε αυτό το στάδιο δηλώσεις μελέτης επίβλεψης .1 point
-
Σε μη άρτιο μη οικοδομήσιμο γενικά επιτρέπεται μόνο περίφραξη. Κατ εξαίρεση επιτρέπονται σύμφωνα με τον 4495 πολύ συγκεκριμένες εργασίες σε τακτοποιημένα κτίρια (αποπεράτωση, εργασίες προσαρμογής κλπ). δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτές νέες κατασκευές σε καμία περίπτωση.1 point
-
Όλοι εδώ συμμετέχουμε για να βοηθήσουμε όταν μπορούμε και να βοηθηθούμε όταν το χρειαζόμαστε. και σίγουρα, όλοι εδω συμμεριζόμαστε την ίδια αγωνία: να κάνουμε ολόσωστα τη δουλεία μας (και επειδή η νομοθεσία δε βοηθάει βοηθάνε ευτυχώς οι συν/φοι!) υπάρχουν ακόμα συν/φοι που δεν τη κάνουν έτσι.Το γιατί δε το ξέρουμε. Και κυρίως-μέσα στην αγωνία του μεροκάματου-δε πρέπει να μας παρασύρει. Για το τέλος, θα κρατήσω το πιο σημαντικό της κουβέντας, που είναι η έκφραση του Ιάσωνα, ότι "όλες οι επαναστάσεις ξεκίνησαν από μια χούφτα ανθρώπους"...... Αυτό από μόνο του +1010 αλλά δεν έχει προεπιλογή τέτοια....!!!1 point
-
άλλο το προσύμφωνο και άλλο το ιδιωτικο συμφωνητικο... οπως είπε και ο διδονης [με τις καλημερες μου] θα μιλησεις με δικηγορο.1 point
-
Δεν καταλαβαίνω τι σε προβλημάτισε. Αφού έχεις 2 ίδιους ορόφους ο ένας κατοικία και ο άλλος κατάστημα και ένα επιπλέον κτίριο που χρησιμοποιείται ως κατάστημα, η επικρατούσα χρήση στο ακίνητο είναι υπηρεσίες. Επιπλέον οι αυθαιρεσίες αφορούν το κατάστημα.1 point
-
Το ερώτημα σου έχει 2 σκέλη. 1ο Πολεοδομικό 2ο Ιδιοκτησιακό Στο 1ο Ναι μπορεί να ενταχθούν τα 12τ.μ. στον Νόμο 4495/2017 οπότε να “τακτοποιηθεί” αρκεί φυσικά να μη υπάρχουν ειδικά προβλήματα πολεοδομίας (ρυμοτόμηση αιγιαλούς κλπ κλπ) Στο 2ο Σε ποιόν ανήκει ή ποιος έχει δικαίωμα να κάνει αίτηση υπαγωγής στον Νόμο, εκεί διαβάζεις με προσοχή ή με αρμόδιο δικηγόρο τους τίτλους κλπ. Οπότε ποιανού είναι δεν μπορεί να δοθεί απάντηση παρά μόνο αν είχαμε όλη την σειρά των τίτλων και συχνά πυκνά υπάρχουν κενά και ς αυτό. Όμως να τονίσω κάτι. Ακόμα κι αν κάποιος που δεν του ανήκει το εντάξει στους νόμους περί τακτοποίησης δεν αποκτά δικαιώματα ιδιοκτησίας τα οποία απορρέουν από τους τίτλους που υπάρχουν.1 point
-
Πολύ ορθώς σύμφωνα με την κοινή (και επιστημονική) λογική. Αλλά ποια ΥΔΟΜ; Η δικιά μας η ΥΔΟΜ (επαρχία, βόρεια Ελλάδα) δεν το δεχόταν όταν εξέταζε αυτή τις ΕΕΔΜΚ. Όπως επίσης απαιτούσε νομιμότητα όλων των κτισμάτων επί του γεωτεμαχίου ενώ ο νόμος ήταν "σαφής" (λέμε τώρα) ζητώντας νομιμότητα κτιρίου. Τώρα που οι ΕΕΔΜΚ (όπως και οι άδειες κατηγορίας 3) εκδίδονται σύμφωνα με την κατάρτιση, την εμπερία, τη σχολαστικότητα, το ηθικό εύρος (ή την ηθική στενότητα) και την μαγκιά του κάθε μεμονωμένου συναδέλφου.. ότι καταλαβαίνει ο καθένας κάνει. Πάλι καλά που υπάρχει και το παρόν forum. Είναι το μόνο συντονιστικό και ελεγκτικό όργανο του τεχνικού κόσμου για τακτοποιήσεις, κατηγορία 3 και εεδμκ Εμείς πάντως (ως τεχνικό γραφείο εννοώ) εκδίδουμε ΕΕΔΜΚ, περιγράφοντας αυτά που λέει ο @dimitris GM ανωτέρω. Ή θα ξηλωθεί ή θα γίνει τμήμα του αντισεισμικού αρμού αν και εφόσον αυτό είναι η σωστή τεχνικά λύση κατά την ανέγερση πολυώροφης οικοδομής στο όμορο οικόπεδο.1 point
-
Πως εγώ πιστεύω πως ο συνοικισμός είναι από διανομή της Τοπογραφικής υπηρεσίας. Όσες δουλειές έκανα εκεί (ακόμη και εκτός) με τιμές της Τοπογραφικής τις έκανα. Αυτό που σχεδόν όλοι επιζητούν στοιχεία μέσα από φόρουμ εγώ προσωπικά δεν το δέχομαι. Αν πάει κάποιος επι τόπου σε αρμόδια υπηρεσία. παίρνει σίγουρες πληροφορίες. Πιθανότατα να υπάρχει και κάποια επέκταση. Τουριστική περιοχή είναι . Δεν ξέρω τι σ' έστειλε ο Δημήτρης. Αλλά, νομίζω, πως αν πας επι τόπου στον δήμο, αλλά και στην πολεοδομία στα Μουδανιά, μόνο χαμένος δεν θα βγεις.1 point
-
Στα άλλα που γράφεις συμφωνώ απόλυτα αλλά σε αυτό είσαι φάουλ. Ένα μάθημα ίσον κανένα, είναι σαν να έχεις διαβάσει κάτι στο wikipedia. Και τι θα πει τοπογραφικό για συμβόλαιο? μπορεί να είναι από ένα απλό τετράγωνο μη άρτιο μη οικοδομήσιμο σε ένα βουνό, μέχρι η πιο σύνθετη δυνατή περίπτωση... και από πλευράς μετρήσεων, και από πλευράς νομοθεσίας, από πλευράς κτηματολογίου... τίποτα από αυτό δεν διδάσκεται επαρκώς σε αυτές τις σχολές που αναφέρεις. Απολύτως τίποτα. Για να εξασκεί κάποιος ένα αντικείμενο διδάσκεται τουλάχιστον 5-6-7 μαθήματα άμεσα σχετικά με αυτό. Έτσι είναι σε όλο τον κόσμο. Θέλετε να υπογράφετε τοπογραφικά? μαζί σας. Να ζητήσετε από τη σχολή σας να αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών σας και να διδαχθείτε έστω αυτά τα 6-7 μαθήματα που είναι τα ελάχιστα, έστω και για αυτό το απλό τοπογραφικό συμβολαίου όπως λες. Και ας μην λέγεστε τοπογράφοι, δεν πειράζει. Αν γίνει το παραπάνω τότε θα είμαι ο πρώτος που θα συμφωνήσω να υπογράφετε. Μέχρι τότε όμως η συζήτηση αυτή δεν έχει κανένα νόημα.1 point
-
Την καλησπέρα μου φίλε Βασίλη! Βάλε μου λεβέντη μου αρνητική αν θεωρείς ότι λέω μ@μ@κίες!!! Όπως τόσα χρόνια γνωρίζεις όμως, λέω πάντα αυτό που πιστεύω και νιώθω!!! Τα πιστεύω ακράδαντα Βασίλη όλα όσα έγραψα εκεί... Για να πάρει μια δουλίτσα το λαμόγιο βγάζει το μισό πρόστιμο στον αφελή ιδιοκτήτη!!! Και περιμένει να τον λυπηθώ.... Είναι εγκληματικό και επικίνδυνο! Ας με πιστέψει όποιος θέλει... Όπως γνωρίζεις καλέ μου φίλε, δεν βρίσκομαι εδώ για να μαζεύω θετικές ψήφους. "Εν ριπή οφθαλμού" μου αφαίρεσαν κάποια στιγμή πάνω από 2.000 και δεν άνοιξε ρουθούνι κ.λπ.!!! Προφανώς και δεν περιμένω υποστήριξη της άποψής μου από κανέναν! Μην ξεχνάς όμως ότι, "όλες οι επαναστάσεις ξεκίνησαν από μια χούφτα ανθρώπους"... Χαιρετίσματα στα εγγόνια σου!1 point
-
δες τα ΠΜ με τους χαρτες του αντικειμενικου συνηθως ο ΣΑΟ αντιστοιχει στον σδ.1 point
-
Καλημέρα! 1)Θεωρητικά σε συμφέρει, από την άποψη ότι αφού πρόκειται να ενταχθούν όλες οι αυθαιρεσίες συν αυτή του 3843,τελικώς έχεις ένα συνολικά τακτοποιημένο ακίνητο. 2,3 και 4) Η εξαίρεση από κατεδάφιση των αυθαιρέτων Κατ.5,περιγράφεται στα άρθρα 73 και 74 με την Τράπεζα Δικαιωμάτων Δόμησης και την Μεταφορά Συντελεστή Δόμησης.Αυτά,θεωρητικά θα ξεκινήσουν αφού λήξει η ημερομηνία υπαγωγής των αυθαιρέτων Κατ.5 ενώ αναμένεται η παράταση στις υπαγωγές του 4495 να συμπεριλαμβάνει και αυτά (κατ.5).Εξάλλου ακόμη δεν έχουν θεσπιστεί όλα τα παραπάνω...Μην αγχώνεσαι λοιπόν για την οριστική εξαίρεση..είναι πολύ νωρίς.1 point
-
Καλησπέρα Ελένη. Aν το συνολικό ύψος μαζί με της προσθήκης δεν ξεπερνά τα 7,50 μ θα υπολογιστεί με αναλυτικό. Με βάση αυτή την προσέγγιση για την τακτοποίηση, η γνώμη μου είναι ότι δεν υφίσταται στην περίπτωση αυτή η έννοια του ποσοστού υπέρβασης (δηλαδή ποσοστό =0%<20%, συνεπώς κατηγορία 4) διότι είναι κάτω από το επιτρεπόμενο της περιοχής και αυτός είναι ο λόγος που υπολογίζεται με αναλυτικό, ώστε να καλύψει απλώς την διαφοροποίηση σε σχέση με την άδεια, αλλιώς θα είχαμε την ίδια περίπτωση, όπως όταν είχαμε υπέρβαση του μεγίστου ύψους περιοχής.1 point
-
Πρόσεξε τον αρχαιολογικό χώρο και την αδόμητη ζώνη. Επίσης την νατουρα στα όρια με Αγ. Μαμά.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 λοιπή για προυπολογισμό < 15000 ανεξαρτήτως πλήθους αυτών1 point
-
Όχι, στην περίπτωση αλλαγής χρήσης που υπολογίζεται με αναλυτικό δεν επιλέγεις το κουτάκι "αλλαγή χρήσης". Η μόνη περίπτωση που το επιλέγεις αυτό (όπως και στον 4178) είναι όταν έχεις σε εκτός σχεδίου περιοχή αλλαγή χρήσης με υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης για τη συγκεκριμένη χρήση. Κατά τα άλλα μπορείς σε ένα φύλλο καταγραφής να βάλεις τον συνολικό αριθμό των λοιπών παραβάσεων. Στην τεχνική σου έκθεση θα εξηγείς τι αφορούν αυτές.1 point
-
Έτσι ήταν η πρακτική πολλών μηχανικών τότε.Μιλάμε για δεκαετία του 50.1 point
-
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12 Δ/ΝΣΗ Ο.Κ.Κ./δ Αθήνα 5.3.1990 Αρ. Πρωτ. Οικ. 17414 ΘΕΜΑ: Αποδοχή της με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότησης της Νομικής Δ/νσης με την οποία παρέχονται οδηγίες για αλλαγή χρήσης. Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότηση της Νομικής Δ/νσης του ΥΠΕΧΩΔΕ την οποία αποδεχόμαστε. Με την παραπάνω γνωμοδότηση, γίνεται δεκτό, ότι για αλλαγές χρήσης, που έγιναν προ της εφαρμογής του ΓΟΚ/1985, σε επιτρεπόμενη οτην περιοχή χρήση και εφ' όσον δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 περί υποβολής δηλώσεων και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Τα παραπάνω ισχύουν, εφ' όσον πρόκειται μόνο για αλλαγή χρήσης χωρίς να έχουν γίνει συγχρόνως και οικοδομικές εργασίες, για τις οποίες χρειαζόταν οικοδομική άδεια. Αυτονόητο είναι ότι έαν, η κατά τα παραπάνω αλλαγή χρήσης συνοδευόταν και από εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, για τις οποίες απαιτείτο οικοδομική άδεια, τότε οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 (με τις προύποθέσεις που αναφέρονται σ' αυτό) είχαν εφαρμογή μόνο για τις υπόψη οικοδομικές εργασίες. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. Ι. ΛΙΑΣΚΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Αριθμ. Γνωμ. 24 ΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Αθήνα 12.1.1990 Αρ. Πρωτ. 1953 Επί του αριθ. πρωτ. 70022/14.11.1989 ερωτήματός σας σχετικά με την υποχρέωση δήλωσης κατά τον ν. 1337/1983 αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κτισμάτων και την επιβολή της ειδικής εισφοράς, παρατηρούμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά την ερμηνεία των διατάξεων του ν.δ. 8/1973 έχει γίνει δεκτό από την νομολογία ότι η περί αυθαιρέτων κατασκευών διαδικασία αφορούσε σε παράνομες κατασκευές, όχι δε και σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσεως (Σ.τ.Ε. 2942/1989, 494/1979, 4371/1980). Θα μπορούσε βέβαια και γι' αυτές να κινηθεί η διαδικασία περί αυθαιρέτων, εφόσον βέβαια συνεπεία της αυθαίρετης αλλαγής χρήσεως παραβιάζεται πολεοδομική διάταξη. Όπως π.χ. ως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 158/1989) όταν επί αυθαιρέτου μετατροπής βοηθητικής χρήσεως χώρου σε χώρο κυρίας χρήσεως, διαπιστώνεται υπέρβαση του συντελεστή δομήσεως. Υπό το καθεστώς του νέου Γ.Ο.Κ/1985 και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 5 και 22 παρ. 4 που εφαρμόζονται όπως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 2942/1989) για μεταβολές χρήσεως που έγιναν από την έναρξη ισχύος του, θεωρούνται αυθαίρετες οι μεταβολές αυτές χρήσεως, εφόσον έγιναν χωρίς την ήδη απαιτούμενη άδεια και επί πλέον θίγουν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις τόσον κατά τον χρόνο που επήλθαν όσον κατά τον χρόνο που διαπιστώθηκαν, εφαρμόζονται δε γι' αυτές τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη παρ. 4 του άρθρου 22 του Γ.Ο.Κ./1985. ΙΙ. Κατά το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος δημιουργήθηκε το πρόβλημα αν ενέπιπτε στην υποχρέωση υποβολής δηλώσεως κατά το άρθρο 15 του ν. 1337 που παρείχε την δυνατότητα αναστολής κατεδάφισης αυθαιρέτων, και για αλλαγές χρήσεως κτίσματος επιτρεπόμενης. Συγκεκριμένα σε ανεγερθείσα με δύο οικοδομικές άδειες διόροφη αποθήκη έγινε αυθαίρετη αλλαγή χρήσεως σε ξενοδοχείο. Η αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία κατόπιν υποβολής σχετικής δηλώσεως από τον ενδιαφερόμενο επέβαλε και την από το Π.Δ. της 3.9.1983 (Φ.Ε.Κ. 393 Δ) προβλεπόμενη ειδική εισφορά για την αλλαγή της χρήσεως μολονότι η νέα χρήση (του ξενοδοχείου) επιτρεπόταν στην περιοχή. Η Δ/νση Ο.Κ.Κ. του Υπουργείου με έγγραφά της (αριθ. 74514/14444/27.11.87, 61015/9386/15.9.88) είχε διευκρινήσει ότι δήλωση με το ν. 1337 θα είχε νόημα μόνο αν επρόκειτο για αλλαγή χρήσεως σε μη επιτρεπόμενη στην περιοχή. ΙΙΙ. Από τα πιο πάνω γενόμενα δεκτά συνάγεται ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν πριν από την ισχύ του νέου Γ.Ο.Κ./1985 σε επιτρεπόμενη στην περιοχή εφόσον δεν παραβιάζουν πολεοδομική διάταξη δεν κινείται η διαδικασία κηρύξεως αυθαιρέτου και επομένως δεν εμπίπτουν τέτοιες αλλαγές χρήσεως στα αυθαίρετα κτίσματα του άρθρου 15 του ν. 1337 για τα οποία υπάρχει υποχρέωση υποβολής δηλώσεως και επιβολής της προβλεπόμενης από το π.δ. 3.9.83 ειδικής εισφοράς. Συνεπώς η άποψή μας επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν υπό το καθεστώς του Γ.Ο.Κ./1973 σε επιτρεπόμενες στις περιοχές και δεν παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 1337/1983 περί υποβολής δηλώσεως και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ1 point
-
Ναι φταίει ότι κατ'εξακολουθηση παρανομείτε υπογράφοντας και αναρτώντας διαγράμματα για τα οποία δεν έχετε κανένα απολύτως επαγγελματικό δικαίωμα. Με την ερώτηση δε αναδεικνύεται και το σοβαρότατο πρόβλημα του μή ελέγχου από την ΕΚΧΑ του τι και ποιός ανεβάζει. Απορώ με τους συναδέλφους στο Ηράκλειο που δεν αντέδρασαν ούτε μαζί σας ούτε με τους συμβολαιογράφους που αποδέχονται τα διαγράμματά σας.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-