Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      2.869


  3. liumier

    liumier

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      140


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.731


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα συνάδελφοι. Αφήνω εδώ αυτά που βρήκα σήμερα για όλους τους μελλοντικά ενδιαφερόμενους. Αφορά της αποθήκη 15 τμ, την κατάργηση του περιορισμού σε ελάχιστη έκταση (παρ. 3) , όπως επίσης και τα έγγραφα που χρειάζονται για την βεβαίωση της διεύθυνσης αγροτικής ανάπτυξης!
    5 points
  2. Η άδεια είναι του '98 και την τροποποίηση την έκανε ο κατασκευαστής πριν ολοκληρωθεί η οικοδομή. Τότε οι συμβολαιογράφοι δεν απαιτούσαν εγκεκριμένα σχέδια πολεοδομίας.
    2 points
  3. @Panagiotis50 Ναι, είναι μια old school διαδικασία που ακόμα παραμένει σε ισχύ. Καταθέτεις ένα υπερπλήρες τοπογραφικό με ιστορικό τίτλων ιδιοκτησίας και λοιπή χαρτουρα, και ως τελικό παραδοτέο παιρνεις μια βεβαίωση ότι το ακίνητο οικοδομείται. Ακόμα κ αν δεν καταφέρεις να το πουλήσεις με αυτη τη βεβαίωση, θα σου πρότεινα αυτή τη διαδικασία να την κάνεις έτσι κ αλλιώς (αν το ακίνητο έχει αξία), έτσι ώστε στο μέλλον αν το άρθρο 25 ξαναβγεί αντισυνταγματικό να είσαι έτοιμος να ζητήσεις αποζημίωση από το ελληνικό κράτος Οικόπεδα του άρθρου 25 είναι πάρα πολλά και για πολλούς λόγους. Πχ σε σχέδια πόλης όπου δεν έχουν δοθεί παρεκκλίσεις, σε πράξεις εφαρμογής μη κυρωμενες, σε σχέδια πόλης που πετσοκοβουν οι ρυμοτομικες ο,τι βρουν μπροστά τους πριόνι (πχ Μεταμορφωση), σε οικισμούς προ 1923 που τους φορτώνουν νέο σχέδιο πόλης κλπ. Ένας απλός μηχανικός ή ένας απλός δικηγόρος που απλά "άκουσε" ότι τα άρθρα 25 είναι παλτά δεν σημαίνει ότι είναι και ο απόλυτος σύμβουλος σε αυτό το μπουρδέλο ανικανότητας που αναγκαζόμαστε να ζούμε όλοι. Τι να λέμε τώρα, εδώ το κτηματολόγιο διεκδικεί περιοχές σε σχέδια πόλης ΜΕΣΑ στο κέντρο της Αθήνας ως δασικές από την εποχή της τουρκοκρατίας και τη συνθήκη της Λωζάνης, θεωρητικά θα έπρεπε σε αυτή τη χώρα να έχουν απαγορευθεί οι αγοραπωλησίες ως εν δυνάμει απάτες στο σύνολό τους...
    2 points
  4. Τότε έχεις πρόβλημα... Όχι τόσο πολεοδομικό αλλά κυρίως ιδιοκτησιακό. Δεν θα μπορέσει να γίνει μεταβίβαση χωρίς τροποποίηση της σύστασης για την οποίά απαιτείται το 100% των ιδιοκτητών
    2 points
  5. στη ΓΥΠ ισχυει το αρθρο 51 του ν 4178. Η απαγορευση κατατμησης υπαρχει στο αρθρο 56 του ν. 2637/98 αλλα εξαρταται απο την εκδοση ΥΑ που δεν βγηκε ακομα δες και τα ΠΜ καλο διαβασμα
    2 points
  6. Καλησπέρα, κάνω μία μέχρι τώρα ανακεφαλαίωση, ώστε να βοηθήσω τυχόν συναδέλφους που μπορεί να θέλουν να κάνουν το ίδιο με εμένα (διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ και συνέχιση με μπλοκάκι με άλλο ΚΑΔ -μη μηχανικού). Βασίστηκα κυρίως στις πολύτιμες πληροφορίες του μέλους @andreas-p Μπαίνουμε στο https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-menoyme-spiti με κωδικούς taxisnet και επιλέγουμε ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΟΣ, και επιλέγουμε το αντίστοιχο περιφ. τμήμα που ανήκουμε, ώστε να κάνουμε προεγγραφή σε ΟΑΕΕ Έρχεται mail από κάποιον υπάλληλό τους ζητώντας απαραίτητα δικαιολογητικά, που τα στέλνουμε, μαζί με Υ/Δ ΤΟΥ Ν.1599/86 με τη δραστηριότητα που θέλουμε να ασκήσουμε. Ολοκληρώνεται η προεγγραφή στον ΟΑΕΕ μόλις μας στείλουν αυτοί mail, που είναι ουσιαστικά μία βεβαίωση που την πάμε στη ΔΟΥ, ζητώντας διακοπή του ΚΑΔ μηχανικού και έναρξη του νέου ΚΑΔ μας. Εκεί συμπληρώνουμε το έγγραφο Μ2 και γίνεται η αλλαγή και μας δίνουν τη σχετική βεβαίωση μεταβολής δραστηριότητων, την οποία πρέπει να στείλουμε με μέηλ στο μέηλ που μας απέστειλαν τα έγγραφα (βλέπε βήμα 2). Στέλνουμε mail στο [email protected] και ζητάμε διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, στέλνοντας όλα τα στοιχεία μας (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ)+την παραπάνω βεβαίωση + την αίτηση που θα μας στείλουν αυτοί, μαζί με τη Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή συμπληρωμένη Υ.Δ. περί μη ύπαρξης δραστηριότητας σε ΔΟΥ και μη συμμετοχής σε εταιρεία με τεχνικό αντικείμενο. Εγώ σε αυτό το στάδιο είμαι τώρα, περιμένω να κάνει το τσμεδε τη σχετική διαγραφή, ώστε να γίνει (αυτόματα, χωρίς να κάνουμε εμείς κάτι), η οριστική εγγραφή σε ΟΑΕΕ, ενώ παράλληλα έστειλα και στον ΕΤΕΑΕΠ αίτηση διαγραφής (όπου μου ζήτησαν να συμπληρώσω μία αίτηση, μία Υ/Δ ότι δε δουλεύω πια ως μηχανικός και τη βεβαίωση παύσης του ΚΑΔ μηχανικού Θα το ανανεώσω όταν έχω νεότερα... Ερώτηση 1: Για διαγραφή από ΤΕΕ, πρέπει να κάνω κάτι ξέχωρα; γίνεται με mail / online? Ερώτηση 2: Πρέπει να κάνω έναρξη σε κάποιο επαγγελματικό επιμελητήριο (αν ναι, πως?), τώρα με τη διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, για να έχω μπλοκάκι με τον ΚΑΔ 70.22 που άνοιξα?
    2 points
  7. @pipakos το έχουμε και αυτό συζητήσει κάποιες φορές στο φόρουμ και η δική μου άποψη είναι ότι δεν θα πρέπει να βάλεις παραβίαση πρασιάς σε οικισμό χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο. Αν λάβουμε υπόψη μας τον ορισμό προκηπίου κατά ΓΟΚ (*) μας παραπέμπει σε ρυμοτομικό σχέδιο. Το ότι στην έκδοση οικοδομικών αδειών και προκειμένου να ελέγξουν οι αρμόδιες ΥΔΟΜ τις επιτρεπόμενες κατασκευές, επικαλούνται κάποια έγγραφα του παρελθόντος που αναφέρουν ότι η απόσταση γραμμής δόμησης από το όριο του δρόμου προσομοιώνεται με πρασιά, έχω την γνώμη ότι δεν μας αφορά στην τακτοποίηση αυθαιρέτων διότι όπως έχουμε πει σε πολλές περιπτώσεις, η τακτοποίηση και οι έκδοση άδειας είναι δυο τελείως διαφορετικά θέματα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και οι σημειώσεις της κ. Λεμπέση στην περίοδο ισχύος του ν. 4014/11 αναφέρουν για την "προσομοίωση", άποψη η οποία φυσικά δεν δεσμεύει την επιλογή μας. Οι συνέπειες του να βάλεις παραβίαση πρασιάς έχουν να κάνουν αφενός με την κατηγορία 5, αφετέρου με το υψηλότερο πρόστιμο έναντι μιας άλλης αντιμετώπισης. Να επισημάνω ότι για να υπάρξει ζήτημα μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας μέσα σε ένα οικόπεδο οικισμού, στην περίπτωση που ο δρόμος είναι δημοτικός, αυτός θα πρέπει να είναι χαρακτηρισμένος ως κύριος δημοτικός οπότε έχουμε την ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης τα 3 μ από το όριο της οδού όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98 (**) . Σε διαφορετική περίπτωση, αν πχ κάποια νομαρχιακή απόφαση όρισε γραμμή δόμησης πχ 2,0 μ ή 2,5 μ και ο δρόμος μπροστά από το οικόπεδο δεν είναι κύριος δημοτικός, δεν υφίσταται θέμα με το άρθρο 89 και το εδάφιο περί του 50% για να τακτοποιηθεί το αυθαίρετο. Επιπλέον, έχουμε μια πολύ συχνή περίπτωση να υπάρχει διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, οπότε αν αναφερόμαστε σε ακίνητο με Ο.Α θα πρέπει να ανασυρθεί ολόκληρος ο φάκελος της άδειας και κυρίως το τοπογραφικό για να διαπιστωθεί αν η Πολεοδομία είχε εγκρίνει την θέση της οικοδομής επί διαμορφωμένης οικοδομικής γραμμής (περίπτωση με πυκνότητα κτιρίων γραμμικά τοποθετημένα στο όριο ενός δρόμου) (*) αρθρο 2 ΓΟΚ παρ 11 & 9: - 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. - 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού (**) 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 (23), χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: (...) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. (...) 3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος.
    1 point
  8. Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές. Το σύστημα έχει παραμείνει στο νόμο 4178 και δεν αναβαθμίστηκε στο θέμα αυτό. Ένα ακίνητο που δεν έχει Ο.Α θα μπορούσε το αυθαίρετο κτίριο εντός του οικοπέδου, να πληροί το κριτήριο της κατηγορίας 4 (40/40/20) των ισχύοντων όρων δόμησης και να μην ενέπιπτε στην κατηγορία 5. Δυστυχώς το σύστημα του ΤΕΕ "νομοθέτησε" και όπως ορθώς αναφέρεις δεν αφήνει να προχωρήσεις σε κατηγορία 5. Βεβαίως αν κάποιος θέλει να το "τραβήξει" μπορεί να ξεγελάσει το σύστημα με μια "συστημική" καταχώρηση, αρκεί να έχει αφενός μια άριστη τεκμηρίωση στην Τ.Ε, αφετέρου να έχει ήδη εισπράξει την επιπλέον αμοιβή που ίσως του χρειαστεί για παροχή νομικής υποστήριξης στο μέλλον.
    1 point
  9. Ο έλεγχος προφανώς θα περιλαμβάνει και τα φορτία των νέων κατασκευών διαχωρισμού ... Υπάρχει ΦΕΚ :
    1 point
  10. Από το κείμενο της τροπολογίας που μόλις κατατέθηκε https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=c4745462-f50a-4d68-a9c8-abf4017918d2
    1 point
  11. Ναι συγγνώμη, εγώ μπερδεύτηκα με άλλο ερώτημα. Χωρίς άδεια επίσης δυστυχώς πας αναγκαστικά κατηγορία 5.
    1 point
  12. απαιτειται α] η αποτυπωση της ΟΙ του πελατη σου ή οσων ειναι πελατες σου β] το περιγραμμα του υπολοιπου οροφου, αφου δεν μπορεις να μπεις στα υπολοιοπα. Αυτο γραφεις και στις σημειωσεις
    1 point
  13. Άρα όπως και νά χει δεν πληρείται το "σε όλους τους ορόφους" (που εδώ που τα λέμε πότε δεν πληρείται γιατί στους ορόφους συμπεριλαμβάνονται ισόγειο, υπόγειο, τυχόν εσοχές... που εκ των πραγμάτων έχουν διαφορετική κάτοψη οπότε δεν ξέρω ποιος σκέφτηκε να βάλει αυτή την προϋπόθεση). Ισχύουν αυτά που είπαμε παραπάνω. Αν η κάτοψη της σύστασης δείχνει την πραγματική κατάσταση, τακτοποιείς με μια παράβαση διαμερισμάτωσης (+ έναν ακόμη αναλυτικό για τα μπαλκόνια που βλέπω) και μεταβιβάζεται κανονικά. Αν η σύσταση διαφέρει απο την πραγματικότητα τότε υπάρχει πρόβλημα. Μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει αν δεν προηγηθεί τροποποίηση της σύστασης για την οποία απαιτείται συναίνεση 100% των ιδιοκτητών του ακινήτου.
    1 point
  14. Καλησπέρα Συμπληρώνω την άποψη του συναδέλφου: όντως μπορεί κάποια οποιαδήποτε στιγμή να ακυρωθεί η άδεια και το οικόπεδο να μην οικοδομείται. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία που ΙΣΧΥΕΙ είναι αγωγή κατά του ελληνικού κράτους για απαξίωση περιουσίας, η οποία κερδίζεται κατά κανόνα γιατί η προστασία της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας είναι συνταγματικό δικαίωμα. Εξάλλου ανάκληση της άδειας μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε οικόπεδο, όχι μόνο σε οικόπεδα του άρθρου 25. Και για πάρα πολλούς λόγους, χωρίς απαραιτητα να ευθύνεται ο ιδιοκτήτης. Για παράδειγμα υπάρχει άνθρωπος που του έκαναν ανάκληση κανονικοτατης οικοδομικής άδειας σε κανονικοτατο οικόπεδο με κανονικοτατο πολεοδομικο καθεστώς με όλες τις προβλεπόμενες σφραγίδες χωρίς την παραμικρή αμέλεια επειδή έκοβε τη θέα του γείτονα, και ο συγκεκριμένος έκανε το λάθος αντί να κάνει αγωγή κατά του ελληνικού κράτους, να καταφύγει απευθείας στο ΣτΕ. Και το ΣτΕ ακύρωσε ολόκληρο πολεοδομικό καθεστώς σε ολόκληρη την επικράτεια βάσει της συγκεκριμένης υπόθεσης. Αν όμως είχε ζητήσει αποζημίωση σε πρωτοδικείο εξαρχής, τότε θα έπαιρνε τουλάχιστον τη φυρα του πίσω ολόκληρη. Και αυτη η άποψη έχει εκφραστεί με τεκμήρια και δεδικασμενα από στόμα δικαστών στο ΣτΕ Επίσης υπάρχουν πάρα πολλές άλλες περιπτώσεις οικοπέδων αρθρου 25 ακόμα και σε πράξεις εφαρμογής, που κατά κανόνα απαγορεύεται η ύπαρξη τους, ωστόσο η ίδια η πολεοδομική μελέτη τα έχει βγάλει να είναι άρθρο 25. Επομένως για ΠΛΗΡΗ εικόνα της κατάστασης, κατά τη γνώμη μου απαιτείται άποψη από αρκετούς εμπλεκόμενους, και όχι από έναν οποιονδήποτε ιδιώτη μηχανικό και έναν οποιονδηποτε ιδιώτη δικηγόρο της αγοράς. Ζητήστε και 2η γνώμη, και 3η και 4η γιατί ζούμε σε ένα σουρεαλ κράτος με κακή αντιγραφή της Βαυαρικής νομοθεσίας. Και αν ο αγοραστής σου φοβάται, τότε υπάρχει και η λύση της βεβαίωσης οικοδομησιμοτητας
    1 point
  15. 1 point
  16. Οι πέργκολες (σε δώμα), κατά ΝΟΚ εμπίπτουν στις κατασκευές του άρθρου 19 -Κατασκευές που επιτρέπονται πάνω από το κτίριο (και εντός ιδεατού στερεού).Το άρθρο 19 δεν ισχύει για την εκτός σχεδίου δόμηση.😊
    1 point
  17. Γεια curzondax!Η γνώμη μου είναι ότι επειδή η πέργκολα που πρόκειται να κατασκευάσεις είναι νέα κατασκευή,θα υπολογίσεις εσύ το ιδεατό στερεό εντός του οποίου πρέπει να βρίσκεται για να μπορείς να υπογράψεις και την σχετική υπ.δήλωση ότι δεν παραβιάζεται.Σε περίπτωση εξάλλου που χρειάστηκε να εκδώσω τέτοιου τύπου ΕΕΔΜΚ και παρότι η άδεια είχε εκδοθεί με ΓΟΚ 85 και υπήρχε στερεό,ξαναέκανα τους ελέγχους(Ο.Γ.,ύψη κλπ) για να είμαι σίγουρη για το τι υπογράφω εγώ σήμερα!Ελπίζω να βοήθησα κάπως!🙂 υ.γ. δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη μου περίπτωση που δηλώνεις ότι δεν υπήρχε ιδεατό στερεό την εποχή έκδοσης της άδειας,άρα δεν θα το ελέγξω σήμερα.
    1 point
  18. Εξαρτάται από : Αν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ΣΧΟΑΠ και προβλέπει δεσμεύσεις προστατευόμενων περιοχών , αλλιώς χωρίς επιτροπή και χωρίς προστατευόμενη .
    1 point
  19. επειδη μιλαμε με δυο...και καπου χαθηκε η σειρά....να ξεκαθαρισουμε οτι, Το ερωτημα αφορουσε ΔΔ . Αυτη δεν παει ποτέ με το 98 Με το 98 παει η επεκταση σε κοινοχρηστα. Στο αρχικο ερωτημα, άλλα τμ. εχει η αδεια, άλλα η συσταση και άλλα τμ. η πραγματικοτητα. Αρα απαιτειται τροποποιηση της συστασης, με το 100%.
    1 point
  20. 70942 Φ701.2 5/11/19 "καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση των μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας". ΚΕΦ Β Παρ. 4: "Στις επιχειρήσεις εγκαταστάσεις της 3ης Περίπτωσης (αφορά τα αυθαίρετα) του Παραρτήματος Α,.... αυτή (εννοεί την μελέτη ενεργητικής) αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής αυθαιρέτων. ".
    1 point
  21. σωστά [απαντησα στην κατερινα] "τότε έχεις πρόβλημα... Όχι τόσο πολεοδομικό αλλά κυρίως ιδιοκτησιακό. Δεν θα μπορέσει να γίνει μεταβίβαση χωρίς τροποποίηση της σύστασης για την οποίά απαιτείται το 100% των ιδιοκτητών"
    1 point
  22. Η απάντηση είναι ναι υπό προϋποθέσεις γιατί είδικα για τα εκτός σχεδίου υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με την επιτρεπόμενη δόμηση και τη χρήση. Η επίτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη για κατοικία είναι 200τ.μ. Επομένως αν η αποθήκη που μετατράπηκε σε κατοικία είναι μέχρι 200τ.μ. τότε πας με αναλυτικό όπως είπαμε παραπάνω. Αν είχες π.χ. μια επαγγελματική αποθήκη και σύμφωνα με τους όρους δόμησης είχες χτίσει νόμιμα 300τ.μ. με άδεια και τώρα μετατράπηκε σε κατοικία, θα βάλεις τα 200τ,μ, (που είναι η επιτρεπόμενη επιφάνεια για κατοικία) με αναλυτικό και τα υπόλοιπα 100τ.μ. με υπέρβαση δόμησης τσεκάροντας το κουτάκι "αλλαγή χρήσης". Για την προσθήκη ναι όπως τα λες κανονικά.
    1 point
  23. Οχι, δεν επιβάλλεται να αναβαθμίζονται ως προς την κατηγορία.
    1 point
  24. Πάντως η ορθή λύση σε συνεχείς δοκούς, είναι τα γωνιακά διαμήκη σίδερα των δοκών να φθάνουν μέχρι τα γωνιακά κωλονοσίδερα, και να ματίζονται με τσόντες ίδιου Φ που να διέρχονται ακριβώς δίπλα εντός του κόμβου. Ο λόγος που δεν συμβαίνει συχνά είναι διότι ο μηχανικός πρέπει να επέμβει σε όλες τις δοκοσειρές του κτιρίου και να τροποποιήσει όλους τους οπλισμούς των δοκοσειρών και τα μήκη των οπλισμών. Πράγμα που σημαίνει ότι ο αυτοματοποιημένος πίνακας κοπής και κάμψης που παράγει το εκάστοτε λογισμικό είναι άχρηστο και πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου με τα νέα μήκη και τους πρόσθετους οπλισμούς. Την ίδια λογική εξυπηρετεί και η φουρκέτα στην περίπτωση ακραίου υποστυλώματος που παρουσιάζει ο συνάδελφος.
    1 point
  25. πολλά + και μια παρατηρηση Εγραψαν που εγραψαν κατι για αυτες τις αποθηκες... Ας εβαζαν ακομα δυο τρεις σειρες - αυτα τα τμ. ειναι μικτα ή μετα των τοιχων - και πώς εξυπονοουν το "λιθοκτιστη" -επιτρεπονται οι τσιμεντολιθοι ?... υγ1 Ειναι σιγουρο οτι αυτη η εγκυκλιος ισχυει "απανταχού" της χωρας ή μονον για την περιοχη της Περιφέρειας που την εξεδοσε??? Επίσης, ειναι αυθαιρετη η ερμηνεια που δινει στην "κγ", που οριζει δικαιωμα για αποθηκη "μεχρι 15 τμ." οταν οριζει οτι το μεγεθος θα εκτιμαται απο τη επιτροπή και αυτη θα δικαιουται να εγκρινει το μεγεθος αναλογα με πώς κρινει "αυτή" με βαση την εκταση του γηπεδου και το ειδος της καλλιεργειας και οχι με βαση το αιτημα του αγροτη, που γνωριζει τι χρειαζεται. Ομως, Υπο αυτην την δυνατότητα της επιτροπης, ενας που ζηταει 15 τμ. θα κριθει απο την επιτροπη αν τα χρειαζεται ολα αλλά και εάν ενας ζηταει 12 τμ. μπορεί να κρινει και να αποφασισει η επιτροπη οτι αυτα δεν του φτανουν, αρα πρέπει να χτισει 15...😀 υγ2 να μην πουμε οτι αν στα 15 τμ περιλαμβανεται και η τοιχοποιία, με παχος τοιχων, κατ' ελαχιστον 30 εκ....μενουν δεν μενουν καθαρα 9 τμ. υγ3 Οσο για τα "δικαιολογητικα" Μεταξυ άλλων, θα πρεπει να επισυναψει - Ε9 και Ε1. [Ποιό ειναι αυτο το Ε1 όπου αναγραφεται ο αγρος???] - τοπογραφικο.... - κατασταση εφοδιων και εργαλειων και πρεπει να εχει "παραστατικα" για την αγορα τους. Τι παραστατικα να βρει για 3 τσουβαλια σπορους που κρατησε απο την περυσινη παραγωγη για να ξανασπειρει... ή για μια φρεζα που την εχει 20 χρονια ή για ενα δικρανι .... προικα απο τη γιαγια... Μετα, θα φταιει ο αγροτης, που θα παει να χτισει χωρις να ρωτησει κανεναν...
    1 point
  26. Ισχύει, το 8-8-20 δόθηκε τον Απρίλιο ως παράταση για τα αρχεία μέχρι 31-12-2013. Επομένως θεωρούμε ότι τα αρχεία δηλώσεων εως 31-12-2014 δεν εχουν παρει παραταση και ισχύει και γι αυτά το 8-8-20? ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: (Αντιγράφω το κείμενο απο την τροπολογία που θα κατατεθεί όπως το βρηκα στο διαδίκτυο) Άρθρο … Παρατάσεις προθεσμιών τακτοποίησης αυθαιρέτων και υποβολής δικαιολογητικών ... «11. Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι: «α) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 (Α 209) στον ν. 4178/2013 (A` 174) ή εξόφλησης του παράβολου έως την 31η Δεκεμβρίου 2013». β) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014, γ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015, δ) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016, ε) 08.08.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής για ακίνητα της κατηγορίας 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.» 4. Η ισχύς του παρόντος άρθρου εκκινεί από τις 1.6.2020.
    1 point
  27. Η προσωπική μου άποψη είναι κατηγορία 3. Αλλά αν διαβάσεις 2 πόστ παραπάνω θα δεις ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τις νομιμοποιήσεις. Καλύτερα να επικοινωνήσεις πρώτα και με την ΥΔΟΜ της περιοχής σου.
    1 point
  28. @parth Εννοείς πιθανώς τη διάταξη ότι μπορούν να υφίστανται σε κτίρια κατοικιών αυτό όμως δε δημιουργεί άλλες διευκολύνσεις πέραν της εγκατάστασης. Τα όποια μέτρα, συστήματα κ.λπ. πρέπει έπειτα να τηρούνται ως στα τουριστικά καταλύματα. Ανεξάρτητα από τον ΕΟΤ ο ΚΕΝΑΚ εξετάζει την κατοικία και τη προσωρινή διαμονή διαφορετικά. Ισχύει ότι έχει αναφερθεί προηγουμένως περί εξέτασης με βάση τη ριζική ανακαίνιση. Εάν πρόκειται για τέτοια απαιτεί. Εάν δεν ανακαινίζεται ριζικά ή δεν υπάρχει προσθήκη όχι.
    1 point
  29. ...σωστα Πλην δεν μας λεει αν - η αδεια δειχνει "α" κατοψη και η συσταση "β" κατοψη διαφορετικη απο της αδειας. Ούτε αν η κατοψη που μας δειχνει ειναι σε "ελευθερη" αποδοση με βαση την πραγματικοτητα, και δεν ταιριαζει με την αδεια ουτε με τη συσταση. τα λεμε
    1 point
  30. Θα πρέπει να προηγηθεί υπαγωγή για "διαμερισμάτωση"
    1 point
  31. Σύμβουλος νομίζω πως μπορεί να μπει (ώστε να διαχειρίζεται την αίτηση). Αλλά θα πληρωθεί από τον πελάτη και όχι από το πρόγραμμα.
    1 point
  32. [Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν .4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι: α) 08.05.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου έως 31.12.2013, β) 08.08.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014, γ) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015, δ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016, ε) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής για ακίνητα της κατηγορίας 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 μετά τις 30 Ιουνίου 2020. Τα αποτελέσματα των υπαγωγών που ολοκληρώνονται μετά τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης που προβλέπεται στο άρθρο 62 του ν. 4495/2017 επέρχονται όταν καταχωρηθεί η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό μητρώο που προβλέπεται στην απόφαση αυτή.] Επεξεργασία δηλώσεων υπαγωγής, οι οποίες έχουν καταστεί οριστικές, για διόρθωση Από εδώ: https://drive.google.com/file/d/1Jl6D0ab9AcFrAyJy-3fI7lGjbSNhUg2I/view
    1 point
  33. Όπως ακριβώς τα λέει ο συνάδελφος Mitsos. Οι άδειες που έχεις είναι σε ισχύ κανονικά-είναι η άδειες ασκήσεως επαγγέλματος-δεν αλλάζουν. Τις αναγγελίες τις βγάζεις όποτε θες...για μέχρι τέλους του χρόνου αφορά μόνο τους τεχνίτες για αντικατάσταση των αδειών τους. Για εργοδηγός (όχι επιβλέπων κατασκευής/συντήρησης) τις χρειάζεσαι.
    1 point
  34. Σχετικά με το παραπάνω "ερμηνευτικό" έγγραφο. Είναι απαράδεκτη η κατάσταση παραγωγής ερμηνευτικών εγγράφων τα οποία υποτίθεται ότι απαντούν σε συγκεκριμένα προβλήματα ερμηνείας νομοθετικών διατάξεων. Δεν καταλαβαίνει κανένας τίποτε αν μαζί με τη απάντηση δεν υπάρχει και το ερώτημα. Στο συγκεκριμένο το μόνο που φαίνεται είναι ότι το ερώτημα ήταν βλακώδες. Υποτίθεται ότι η διαδικασία δημοσιοποίησης των εγγράφων είναι για να βοηθούν ... Απο το πρόσφατο αυτό έγγραφο δε βγαίνει κανένα απολύτως συμπέρασμα και αποτελεί πλέον θρεπτική τροφή για πιό ευφάνταστες ερμηνείες κατά βούληση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.