Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      2.869


  3. liumier

    liumier

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      140


  4. zavi@tee.gr

    [email protected]

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.721


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα συνάδελφοι. Αφήνω εδώ αυτά που βρήκα σήμερα για όλους τους μελλοντικά ενδιαφερόμενους. Αφορά της αποθήκη 15 τμ, την κατάργηση του περιορισμού σε ελάχιστη έκταση (παρ. 3) , όπως επίσης και τα έγγραφα που χρειάζονται για την βεβαίωση της διεύθυνσης αγροτικής ανάπτυξης!
    5 points
  2. Η άδεια είναι του '98 και την τροποποίηση την έκανε ο κατασκευαστής πριν ολοκληρωθεί η οικοδομή. Τότε οι συμβολαιογράφοι δεν απαιτούσαν εγκεκριμένα σχέδια πολεοδομίας.
    2 points
  3. @Panagiotis50 Ναι, είναι μια old school διαδικασία που ακόμα παραμένει σε ισχύ. Καταθέτεις ένα υπερπλήρες τοπογραφικό με ιστορικό τίτλων ιδιοκτησίας και λοιπή χαρτουρα, και ως τελικό παραδοτέο παιρνεις μια βεβαίωση ότι το ακίνητο οικοδομείται. Ακόμα κ αν δεν καταφέρεις να το πουλήσεις με αυτη τη βεβαίωση, θα σου πρότεινα αυτή τη διαδικασία να την κάνεις έτσι κ αλλιώς (αν το ακίνητο έχει αξία), έτσι ώστε στο μέλλον αν το άρθρο 25 ξαναβγεί αντισυνταγματικό να είσαι έτοιμος να ζητήσεις αποζημίωση από το ελληνικό κράτος Οικόπεδα του άρθρου 25 είναι πάρα πολλά και για πολλούς λόγους. Πχ σε σχέδια πόλης όπου δεν έχουν δοθεί παρεκκλίσεις, σε πράξεις εφαρμογής μη κυρωμενες, σε σχέδια πόλης που πετσοκοβουν οι ρυμοτομικες ο,τι βρουν μπροστά τους πριόνι (πχ Μεταμορφωση), σε οικισμούς προ 1923 που τους φορτώνουν νέο σχέδιο πόλης κλπ. Ένας απλός μηχανικός ή ένας απλός δικηγόρος που απλά "άκουσε" ότι τα άρθρα 25 είναι παλτά δεν σημαίνει ότι είναι και ο απόλυτος σύμβουλος σε αυτό το μπουρδέλο ανικανότητας που αναγκαζόμαστε να ζούμε όλοι. Τι να λέμε τώρα, εδώ το κτηματολόγιο διεκδικεί περιοχές σε σχέδια πόλης ΜΕΣΑ στο κέντρο της Αθήνας ως δασικές από την εποχή της τουρκοκρατίας και τη συνθήκη της Λωζάνης, θεωρητικά θα έπρεπε σε αυτή τη χώρα να έχουν απαγορευθεί οι αγοραπωλησίες ως εν δυνάμει απάτες στο σύνολό τους...
    2 points
  4. Τότε έχεις πρόβλημα... Όχι τόσο πολεοδομικό αλλά κυρίως ιδιοκτησιακό. Δεν θα μπορέσει να γίνει μεταβίβαση χωρίς τροποποίηση της σύστασης για την οποίά απαιτείται το 100% των ιδιοκτητών
    2 points
  5. στη ΓΥΠ ισχυει το αρθρο 51 του ν 4178. Η απαγορευση κατατμησης υπαρχει στο αρθρο 56 του ν. 2637/98 αλλα εξαρταται απο την εκδοση ΥΑ που δεν βγηκε ακομα δες και τα ΠΜ καλο διαβασμα
    2 points
  6. Καλησπέρα, κάνω μία μέχρι τώρα ανακεφαλαίωση, ώστε να βοηθήσω τυχόν συναδέλφους που μπορεί να θέλουν να κάνουν το ίδιο με εμένα (διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ και συνέχιση με μπλοκάκι με άλλο ΚΑΔ -μη μηχανικού). Βασίστηκα κυρίως στις πολύτιμες πληροφορίες του μέλους @andreas-p Μπαίνουμε στο https://www.efka.gov.gr/el/e-ephka-menoyme-spiti με κωδικούς taxisnet και επιλέγουμε ΜΗ ΜΙΣΘΩΤΟΣ, και επιλέγουμε το αντίστοιχο περιφ. τμήμα που ανήκουμε, ώστε να κάνουμε προεγγραφή σε ΟΑΕΕ Έρχεται mail από κάποιον υπάλληλό τους ζητώντας απαραίτητα δικαιολογητικά, που τα στέλνουμε, μαζί με Υ/Δ ΤΟΥ Ν.1599/86 με τη δραστηριότητα που θέλουμε να ασκήσουμε. Ολοκληρώνεται η προεγγραφή στον ΟΑΕΕ μόλις μας στείλουν αυτοί mail, που είναι ουσιαστικά μία βεβαίωση που την πάμε στη ΔΟΥ, ζητώντας διακοπή του ΚΑΔ μηχανικού και έναρξη του νέου ΚΑΔ μας. Εκεί συμπληρώνουμε το έγγραφο Μ2 και γίνεται η αλλαγή και μας δίνουν τη σχετική βεβαίωση μεταβολής δραστηριότητων, την οποία πρέπει να στείλουμε με μέηλ στο μέηλ που μας απέστειλαν τα έγγραφα (βλέπε βήμα 2). Στέλνουμε mail στο [email protected] και ζητάμε διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, στέλνοντας όλα τα στοιχεία μας (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ)+την παραπάνω βεβαίωση + την αίτηση που θα μας στείλουν αυτοί, μαζί με τη Βεβαίωση Διακοπής Εργασιών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή συμπληρωμένη Υ.Δ. περί μη ύπαρξης δραστηριότητας σε ΔΟΥ και μη συμμετοχής σε εταιρεία με τεχνικό αντικείμενο. Εγώ σε αυτό το στάδιο είμαι τώρα, περιμένω να κάνει το τσμεδε τη σχετική διαγραφή, ώστε να γίνει (αυτόματα, χωρίς να κάνουμε εμείς κάτι), η οριστική εγγραφή σε ΟΑΕΕ, ενώ παράλληλα έστειλα και στον ΕΤΕΑΕΠ αίτηση διαγραφής (όπου μου ζήτησαν να συμπληρώσω μία αίτηση, μία Υ/Δ ότι δε δουλεύω πια ως μηχανικός και τη βεβαίωση παύσης του ΚΑΔ μηχανικού Θα το ανανεώσω όταν έχω νεότερα... Ερώτηση 1: Για διαγραφή από ΤΕΕ, πρέπει να κάνω κάτι ξέχωρα; γίνεται με mail / online? Ερώτηση 2: Πρέπει να κάνω έναρξη σε κάποιο επαγγελματικό επιμελητήριο (αν ναι, πως?), τώρα με τη διαγραφή από ΤΣΜΕΔΕ, για να έχω μπλοκάκι με τον ΚΑΔ 70.22 που άνοιξα?
    2 points
  7. @pipakos το έχουμε και αυτό συζητήσει κάποιες φορές στο φόρουμ και η δική μου άποψη είναι ότι δεν θα πρέπει να βάλεις παραβίαση πρασιάς σε οικισμό χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο. Αν λάβουμε υπόψη μας τον ορισμό προκηπίου κατά ΓΟΚ (*) μας παραπέμπει σε ρυμοτομικό σχέδιο. Το ότι στην έκδοση οικοδομικών αδειών και προκειμένου να ελέγξουν οι αρμόδιες ΥΔΟΜ τις επιτρεπόμενες κατασκευές, επικαλούνται κάποια έγγραφα του παρελθόντος που αναφέρουν ότι η απόσταση γραμμής δόμησης από το όριο του δρόμου προσομοιώνεται με πρασιά, έχω την γνώμη ότι δεν μας αφορά στην τακτοποίηση αυθαιρέτων διότι όπως έχουμε πει σε πολλές περιπτώσεις, η τακτοποίηση και οι έκδοση άδειας είναι δυο τελείως διαφορετικά θέματα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και οι σημειώσεις της κ. Λεμπέση στην περίοδο ισχύος του ν. 4014/11 αναφέρουν για την "προσομοίωση", άποψη η οποία φυσικά δεν δεσμεύει την επιλογή μας. Οι συνέπειες του να βάλεις παραβίαση πρασιάς έχουν να κάνουν αφενός με την κατηγορία 5, αφετέρου με το υψηλότερο πρόστιμο έναντι μιας άλλης αντιμετώπισης. Να επισημάνω ότι για να υπάρξει ζήτημα μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας μέσα σε ένα οικόπεδο οικισμού, στην περίπτωση που ο δρόμος είναι δημοτικός, αυτός θα πρέπει να είναι χαρακτηρισμένος ως κύριος δημοτικός οπότε έχουμε την ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης τα 3 μ από το όριο της οδού όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98 (**) . Σε διαφορετική περίπτωση, αν πχ κάποια νομαρχιακή απόφαση όρισε γραμμή δόμησης πχ 2,0 μ ή 2,5 μ και ο δρόμος μπροστά από το οικόπεδο δεν είναι κύριος δημοτικός, δεν υφίσταται θέμα με το άρθρο 89 και το εδάφιο περί του 50% για να τακτοποιηθεί το αυθαίρετο. Επιπλέον, έχουμε μια πολύ συχνή περίπτωση να υπάρχει διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, οπότε αν αναφερόμαστε σε ακίνητο με Ο.Α θα πρέπει να ανασυρθεί ολόκληρος ο φάκελος της άδειας και κυρίως το τοπογραφικό για να διαπιστωθεί αν η Πολεοδομία είχε εγκρίνει την θέση της οικοδομής επί διαμορφωμένης οικοδομικής γραμμής (περίπτωση με πυκνότητα κτιρίων γραμμικά τοποθετημένα στο όριο ενός δρόμου) (*) αρθρο 2 ΓΟΚ παρ 11 & 9: - 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. - 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού (**) 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 (23), χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: (...) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. (...) 3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος.
    1 point
  8. Το έχουμε συζητήσει πολλές φορές. Το σύστημα έχει παραμείνει στο νόμο 4178 και δεν αναβαθμίστηκε στο θέμα αυτό. Ένα ακίνητο που δεν έχει Ο.Α θα μπορούσε το αυθαίρετο κτίριο εντός του οικοπέδου, να πληροί το κριτήριο της κατηγορίας 4 (40/40/20) των ισχύοντων όρων δόμησης και να μην ενέπιπτε στην κατηγορία 5. Δυστυχώς το σύστημα του ΤΕΕ "νομοθέτησε" και όπως ορθώς αναφέρεις δεν αφήνει να προχωρήσεις σε κατηγορία 5. Βεβαίως αν κάποιος θέλει να το "τραβήξει" μπορεί να ξεγελάσει το σύστημα με μια "συστημική" καταχώρηση, αρκεί να έχει αφενός μια άριστη τεκμηρίωση στην Τ.Ε, αφετέρου να έχει ήδη εισπράξει την επιπλέον αμοιβή που ίσως του χρειαστεί για παροχή νομικής υποστήριξης στο μέλλον.
    1 point
  9. Ο έλεγχος προφανώς θα περιλαμβάνει και τα φορτία των νέων κατασκευών διαχωρισμού ... Υπάρχει ΦΕΚ :
    1 point
  10. Από το κείμενο της τροπολογίας που μόλις κατατέθηκε https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=c4745462-f50a-4d68-a9c8-abf4017918d2
    1 point
  11. Ναι συγγνώμη, εγώ μπερδεύτηκα με άλλο ερώτημα. Χωρίς άδεια επίσης δυστυχώς πας αναγκαστικά κατηγορία 5.
    1 point
  12. απαιτειται α] η αποτυπωση της ΟΙ του πελατη σου ή οσων ειναι πελατες σου β] το περιγραμμα του υπολοιπου οροφου, αφου δεν μπορεις να μπεις στα υπολοιοπα. Αυτο γραφεις και στις σημειωσεις
    1 point
  13. Άρα όπως και νά χει δεν πληρείται το "σε όλους τους ορόφους" (που εδώ που τα λέμε πότε δεν πληρείται γιατί στους ορόφους συμπεριλαμβάνονται ισόγειο, υπόγειο, τυχόν εσοχές... που εκ των πραγμάτων έχουν διαφορετική κάτοψη οπότε δεν ξέρω ποιος σκέφτηκε να βάλει αυτή την προϋπόθεση). Ισχύουν αυτά που είπαμε παραπάνω. Αν η κάτοψη της σύστασης δείχνει την πραγματική κατάσταση, τακτοποιείς με μια παράβαση διαμερισμάτωσης (+ έναν ακόμη αναλυτικό για τα μπαλκόνια που βλέπω) και μεταβιβάζεται κανονικά. Αν η σύσταση διαφέρει απο την πραγματικότητα τότε υπάρχει πρόβλημα. Μεταβίβαση δεν μπορεί να γίνει αν δεν προηγηθεί τροποποίηση της σύστασης για την οποία απαιτείται συναίνεση 100% των ιδιοκτητών του ακινήτου.
    1 point
  14. Καλησπέρα Συμπληρώνω την άποψη του συναδέλφου: όντως μπορεί κάποια οποιαδήποτε στιγμή να ακυρωθεί η άδεια και το οικόπεδο να μην οικοδομείται. Ωστόσο σε αυτή την περίπτωση η διαδικασία που ΙΣΧΥΕΙ είναι αγωγή κατά του ελληνικού κράτους για απαξίωση περιουσίας, η οποία κερδίζεται κατά κανόνα γιατί η προστασία της ιδιωτικής ακίνητης περιουσίας είναι συνταγματικό δικαίωμα. Εξάλλου ανάκληση της άδειας μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε οικόπεδο, όχι μόνο σε οικόπεδα του άρθρου 25. Και για πάρα πολλούς λόγους, χωρίς απαραιτητα να ευθύνεται ο ιδιοκτήτης. Για παράδειγμα υπάρχει άνθρωπος που του έκαναν ανάκληση κανονικοτατης οικοδομικής άδειας σε κανονικοτατο οικόπεδο με κανονικοτατο πολεοδομικο καθεστώς με όλες τις προβλεπόμενες σφραγίδες χωρίς την παραμικρή αμέλεια επειδή έκοβε τη θέα του γείτονα, και ο συγκεκριμένος έκανε το λάθος αντί να κάνει αγωγή κατά του ελληνικού κράτους, να καταφύγει απευθείας στο ΣτΕ. Και το ΣτΕ ακύρωσε ολόκληρο πολεοδομικό καθεστώς σε ολόκληρη την επικράτεια βάσει της συγκεκριμένης υπόθεσης. Αν όμως είχε ζητήσει αποζημίωση σε πρωτοδικείο εξαρχής, τότε θα έπαιρνε τουλάχιστον τη φυρα του πίσω ολόκληρη. Και αυτη η άποψη έχει εκφραστεί με τεκμήρια και δεδικασμενα από στόμα δικαστών στο ΣτΕ Επίσης υπάρχουν πάρα πολλές άλλες περιπτώσεις οικοπέδων αρθρου 25 ακόμα και σε πράξεις εφαρμογής, που κατά κανόνα απαγορεύεται η ύπαρξη τους, ωστόσο η ίδια η πολεοδομική μελέτη τα έχει βγάλει να είναι άρθρο 25. Επομένως για ΠΛΗΡΗ εικόνα της κατάστασης, κατά τη γνώμη μου απαιτείται άποψη από αρκετούς εμπλεκόμενους, και όχι από έναν οποιονδήποτε ιδιώτη μηχανικό και έναν οποιονδηποτε ιδιώτη δικηγόρο της αγοράς. Ζητήστε και 2η γνώμη, και 3η και 4η γιατί ζούμε σε ένα σουρεαλ κράτος με κακή αντιγραφή της Βαυαρικής νομοθεσίας. Και αν ο αγοραστής σου φοβάται, τότε υπάρχει και η λύση της βεβαίωσης οικοδομησιμοτητας
    1 point
  15. 1 point
  16. Οι πέργκολες (σε δώμα), κατά ΝΟΚ εμπίπτουν στις κατασκευές του άρθρου 19 -Κατασκευές που επιτρέπονται πάνω από το κτίριο (και εντός ιδεατού στερεού).Το άρθρο 19 δεν ισχύει για την εκτός σχεδίου δόμηση.😊
    1 point
  17. Γεια curzondax!Η γνώμη μου είναι ότι επειδή η πέργκολα που πρόκειται να κατασκευάσεις είναι νέα κατασκευή,θα υπολογίσεις εσύ το ιδεατό στερεό εντός του οποίου πρέπει να βρίσκεται για να μπορείς να υπογράψεις και την σχετική υπ.δήλωση ότι δεν παραβιάζεται.Σε περίπτωση εξάλλου που χρειάστηκε να εκδώσω τέτοιου τύπου ΕΕΔΜΚ και παρότι η άδεια είχε εκδοθεί με ΓΟΚ 85 και υπήρχε στερεό,ξαναέκανα τους ελέγχους(Ο.Γ.,ύψη κλπ) για να είμαι σίγουρη για το τι υπογράφω εγώ σήμερα!Ελπίζω να βοήθησα κάπως!🙂 υ.γ. δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη μου περίπτωση που δηλώνεις ότι δεν υπήρχε ιδεατό στερεό την εποχή έκδοσης της άδειας,άρα δεν θα το ελέγξω σήμερα.
    1 point
  18. Εξαρτάται από : Αν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη ΣΧΟΑΠ και προβλέπει δεσμεύσεις προστατευόμενων περιοχών , αλλιώς χωρίς επιτροπή και χωρίς προστατευόμενη .
    1 point
  19. επειδη μιλαμε με δυο...και καπου χαθηκε η σειρά....να ξεκαθαρισουμε οτι, Το ερωτημα αφορουσε ΔΔ . Αυτη δεν παει ποτέ με το 98 Με το 98 παει η επεκταση σε κοινοχρηστα. Στο αρχικο ερωτημα, άλλα τμ. εχει η αδεια, άλλα η συσταση και άλλα τμ. η πραγματικοτητα. Αρα απαιτειται τροποποιηση της συστασης, με το 100%.
    1 point
  20. 70942 Φ701.2 5/11/19 "καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση των μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας". ΚΕΦ Β Παρ. 4: "Στις επιχειρήσεις εγκαταστάσεις της 3ης Περίπτωσης (αφορά τα αυθαίρετα) του Παραρτήματος Α,.... αυτή (εννοεί την μελέτη ενεργητικής) αναρτάται στο πληροφοριακό σύστημα υπαγωγής αυθαιρέτων. ".
    1 point
  21. σωστά [απαντησα στην κατερινα] "τότε έχεις πρόβλημα... Όχι τόσο πολεοδομικό αλλά κυρίως ιδιοκτησιακό. Δεν θα μπορέσει να γίνει μεταβίβαση χωρίς τροποποίηση της σύστασης για την οποίά απαιτείται το 100% των ιδιοκτητών"
    1 point
  22. Η απάντηση είναι ναι υπό προϋποθέσεις γιατί είδικα για τα εκτός σχεδίου υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με την επιτρεπόμενη δόμηση και τη χρήση. Η επίτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη για κατοικία είναι 200τ.μ. Επομένως αν η αποθήκη που μετατράπηκε σε κατοικία είναι μέχρι 200τ.μ. τότε πας με αναλυτικό όπως είπαμε παραπάνω. Αν είχες π.χ. μια επαγγελματική αποθήκη και σύμφωνα με τους όρους δόμησης είχες χτίσει νόμιμα 300τ.μ. με άδεια και τώρα μετατράπηκε σε κατοικία, θα βάλεις τα 200τ,μ, (που είναι η επιτρεπόμενη επιφάνεια για κατοικία) με αναλυτικό και τα υπόλοιπα 100τ.μ. με υπέρβαση δόμησης τσεκάροντας το κουτάκι "αλλαγή χρήσης". Για την προσθήκη ναι όπως τα λες κανονικά.
    1 point
  23. Οχι, δεν επιβάλλεται να αναβαθμίζονται ως προς την κατηγορία.
    1 point
  24. Πάντως η ορθή λύση σε συνεχείς δοκούς, είναι τα γωνιακά διαμήκη σίδερα των δοκών να φθάνουν μέχρι τα γωνιακά κωλονοσίδερα, και να ματίζονται με τσόντες ίδιου Φ που να διέρχονται ακριβώς δίπλα εντός του κόμβου. Ο λόγος που δεν συμβαίνει συχνά είναι διότι ο μηχανικός πρέπει να επέμβει σε όλες τις δοκοσειρές του κτιρίου και να τροποποιήσει όλους τους οπλισμούς των δοκοσειρών και τα μήκη των οπλισμών. Πράγμα που σημαίνει ότι ο αυτοματοποιημένος πίνακας κοπής και κάμψης που παράγει το εκάστοτε λογισμικό είναι άχρηστο και πρέπει να δημιουργηθεί εκ νέου με τα νέα μήκη και τους πρόσθετους οπλισμούς. Την ίδια λογική εξυπηρετεί και η φουρκέτα στην περίπτωση ακραίου υποστυλώματος που παρουσιάζει ο συνάδελφος.
    1 point
  25. πολλά + και μια παρατηρηση Εγραψαν που εγραψαν κατι για αυτες τις αποθηκες... Ας εβαζαν ακομα δυο τρεις σειρες - αυτα τα τμ. ειναι μικτα ή μετα των τοιχων - και πώς εξυπονοουν το "λιθοκτιστη" -επιτρεπονται οι τσιμεντολιθοι ?... υγ1 Ειναι σιγουρο οτι αυτη η εγκυκλιος ισχυει "απανταχού" της χωρας ή μονον για την περιοχη της Περιφέρειας που την εξεδοσε??? Επίσης, ειναι αυθαιρετη η ερμηνεια που δινει στην "κγ", που οριζει δικαιωμα για αποθηκη "μεχρι 15 τμ." οταν οριζει οτι το μεγεθος θα εκτιμαται απο τη επιτροπή και αυτη θα δικαιουται να εγκρινει το μεγεθος αναλογα με πώς κρινει "αυτή" με βαση την εκταση του γηπεδου και το ειδος της καλλιεργειας και οχι με βαση το αιτημα του αγροτη, που γνωριζει τι χρειαζεται. Ομως, Υπο αυτην την δυνατότητα της επιτροπης, ενας που ζηταει 15 τμ. θα κριθει απο την επιτροπη αν τα χρειαζεται ολα αλλά και εάν ενας ζηταει 12 τμ. μπορεί να κρινει και να αποφασισει η επιτροπη οτι αυτα δεν του φτανουν, αρα πρέπει να χτισει 15...😀 υγ2 να μην πουμε οτι αν στα 15 τμ περιλαμβανεται και η τοιχοποιία, με παχος τοιχων, κατ' ελαχιστον 30 εκ....μενουν δεν μενουν καθαρα 9 τμ. υγ3 Οσο για τα "δικαιολογητικα" Μεταξυ άλλων, θα πρεπει να επισυναψει - Ε9 και Ε1. [Ποιό ειναι αυτο το Ε1 όπου αναγραφεται ο αγρος???] - τοπογραφικο.... - κατασταση εφοδιων και εργαλειων και πρεπει να εχει "παραστατικα" για την αγορα τους. Τι παραστατικα να βρει για 3 τσουβαλια σπορους που κρατησε απο την περυσινη παραγωγη για να ξανασπειρει... ή για μια φρεζα που την εχει 20 χρονια ή για ενα δικρανι .... προικα απο τη γιαγια... Μετα, θα φταιει ο αγροτης, που θα παει να χτισει χωρις να ρωτησει κανεναν...
    1 point
  26. Ισχύει, το 8-8-20 δόθηκε τον Απρίλιο ως παράταση για τα αρχεία μέχρι 31-12-2013. Επομένως θεωρούμε ότι τα αρχεία δηλώσεων εως 31-12-2014 δεν εχουν παρει παραταση και ισχύει και γι αυτά το 8-8-20? ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: (Αντιγράφω το κείμενο απο την τροπολογία που θα κατατεθεί όπως το βρηκα στο διαδίκτυο) Άρθρο … Παρατάσεις προθεσμιών τακτοποίησης αυθαιρέτων και υποβολής δικαιολογητικών ... «11. Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι: «α) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 (Α 209) στον ν. 4178/2013 (A` 174) ή εξόφλησης του παράβολου έως την 31η Δεκεμβρίου 2013». β) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014, γ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015, δ) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016, ε) 08.08.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής για ακίνητα της κατηγορίας 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.» 4. Η ισχύς του παρόντος άρθρου εκκινεί από τις 1.6.2020.
    1 point
  27. Η προσωπική μου άποψη είναι κατηγορία 3. Αλλά αν διαβάσεις 2 πόστ παραπάνω θα δεις ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τις νομιμοποιήσεις. Καλύτερα να επικοινωνήσεις πρώτα και με την ΥΔΟΜ της περιοχής σου.
    1 point
  28. @parth Εννοείς πιθανώς τη διάταξη ότι μπορούν να υφίστανται σε κτίρια κατοικιών αυτό όμως δε δημιουργεί άλλες διευκολύνσεις πέραν της εγκατάστασης. Τα όποια μέτρα, συστήματα κ.λπ. πρέπει έπειτα να τηρούνται ως στα τουριστικά καταλύματα. Ανεξάρτητα από τον ΕΟΤ ο ΚΕΝΑΚ εξετάζει την κατοικία και τη προσωρινή διαμονή διαφορετικά. Ισχύει ότι έχει αναφερθεί προηγουμένως περί εξέτασης με βάση τη ριζική ανακαίνιση. Εάν πρόκειται για τέτοια απαιτεί. Εάν δεν ανακαινίζεται ριζικά ή δεν υπάρχει προσθήκη όχι.
    1 point
  29. ...σωστα Πλην δεν μας λεει αν - η αδεια δειχνει "α" κατοψη και η συσταση "β" κατοψη διαφορετικη απο της αδειας. Ούτε αν η κατοψη που μας δειχνει ειναι σε "ελευθερη" αποδοση με βαση την πραγματικοτητα, και δεν ταιριαζει με την αδεια ουτε με τη συσταση. τα λεμε
    1 point
  30. Θα πρέπει να προηγηθεί υπαγωγή για "διαμερισμάτωση"
    1 point
  31. Σύμβουλος νομίζω πως μπορεί να μπει (ώστε να διαχειρίζεται την αίτηση). Αλλά θα πληρωθεί από τον πελάτη και όχι από το πρόγραμμα.
    1 point
  32. [Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν .4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι: α) 08.05.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου έως 31.12.2013, β) 08.08.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2014 έως 31.12.2014, γ) 08.11.2020 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2015 έως 31.12.2015, δ) 08.02.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2016 έως 31.12.2016, ε) 08.05.2021 για δηλώσεις με ημερομηνία μεταφοράς από τον ν. 4014/2011 στον ν. 4178/2013 ή εξόφλησης του παραβόλου από 01.01.2017 έως 03.11.2017. Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας υπαγωγής για ακίνητα της κατηγορίας 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013 μετά τις 30 Ιουνίου 2020. Τα αποτελέσματα των υπαγωγών που ολοκληρώνονται μετά τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης που προβλέπεται στο άρθρο 62 του ν. 4495/2017 επέρχονται όταν καταχωρηθεί η ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό μητρώο που προβλέπεται στην απόφαση αυτή.] Επεξεργασία δηλώσεων υπαγωγής, οι οποίες έχουν καταστεί οριστικές, για διόρθωση Από εδώ: https://drive.google.com/file/d/1Jl6D0ab9AcFrAyJy-3fI7lGjbSNhUg2I/view
    1 point
  33. Όπως ακριβώς τα λέει ο συνάδελφος Mitsos. Οι άδειες που έχεις είναι σε ισχύ κανονικά-είναι η άδειες ασκήσεως επαγγέλματος-δεν αλλάζουν. Τις αναγγελίες τις βγάζεις όποτε θες...για μέχρι τέλους του χρόνου αφορά μόνο τους τεχνίτες για αντικατάσταση των αδειών τους. Για εργοδηγός (όχι επιβλέπων κατασκευής/συντήρησης) τις χρειάζεσαι.
    1 point
  34. Σχετικά με το παραπάνω "ερμηνευτικό" έγγραφο. Είναι απαράδεκτη η κατάσταση παραγωγής ερμηνευτικών εγγράφων τα οποία υποτίθεται ότι απαντούν σε συγκεκριμένα προβλήματα ερμηνείας νομοθετικών διατάξεων. Δεν καταλαβαίνει κανένας τίποτε αν μαζί με τη απάντηση δεν υπάρχει και το ερώτημα. Στο συγκεκριμένο το μόνο που φαίνεται είναι ότι το ερώτημα ήταν βλακώδες. Υποτίθεται ότι η διαδικασία δημοσιοποίησης των εγγράφων είναι για να βοηθούν ... Απο το πρόσφατο αυτό έγγραφο δε βγαίνει κανένα απολύτως συμπέρασμα και αποτελεί πλέον θρεπτική τροφή για πιό ευφάνταστες ερμηνείες κατά βούληση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.