Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.011


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.563


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημέρα!Αφού έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός,πράγματι ισχύει μέχρι τέλος του 2020-Στην τροπολογία που κατατέθηκε προς ψήφιση με τις παρατάσεις του 4495 αναφέρεται και παράταση ισχύος των ΟΑ των παρ.5 και 6 του άρθρου 50 του 4495,έως 31-12-2022.Περίμενε λίγες ημέρες για να δούμε αν συμπεριλαμβάνει και την περίπτωση εμπρόθεσμα περατωμένου ΦΟ και όψεων και στέγης,οπότε δεν θα χρειάζεται να ανησυχείς
    2 points
  2. Version 1.0.0

    11.346 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  3. ετσι εχει σημερα το πρωτο εδαφιο της παρ. 6 του αρθρου 29 του ν 4067, που τροποποιείται ως ανω 6 «Παρατείνεται η ισχύς των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ` 795), έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. (γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (A` 167)». αυτο το εδαφιο διατηρειται: Για τις εργασίες αυτές δεν απαιτείται έκδοση αναθεώρησης οικοδομικής άδειας, παρά μόνον έγγραφη ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης, η οποία συνοδεύεται από δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό και γνωστοποιείται στο οικείο αστυνομικό τμήμα.» τελικα, ας περιμενουμε την ψηφιση της τροπολογιας.
    1 point
  4. Ναι! ☺️ Η υπάλληλος με μπέρδεψε που μου έλεγε ότι δεν είναι σε ισχύ για να την αναθεώρηση. Τι να πω, μας έχουν τρελάνει και ξεχνάμε αυτά που ξέρουμε, και πάλι χίλια ευχαριστώ!!!
    1 point
  5. σε άλλα νέα: Η Ελλάδα έχει το ακριβότερο ρεύμα σε όλη την Ευρώπη "Προς το παρόν και παρά τους φιλόδοξους στόχους για την ανάπτυξη των ΑΠΕ και την απολιγνιτοποίηση, η επάρκεια του ελληνικού συστήματος εξαρτάται από τον ακριβό και ρυπογόνο λιγνίτη. Τις τελευταίες ημέρες, για παράδειγμα, ο ΑΔΜΗΕ προκειμένου να καλύψει την αυξημένη ζήτηση από τη λειτουργία των κλιματιστικών ζήτησε από τη ΔΕΗ να θέσει σε λειτουργία δύο λιγνιτικές μονάδες (Αγ. Δημήτριο 2 και Μεγαλόπολη 4), οι οποίες μάλιστα θα αποζημιωθούν με βάση το υψηλό λειτουργικό τους κόστος, ανεβάζοντας αντίστοιχα υψηλά την τιμή χονδρικής (Οριακή Τιμή Συστήματος)."
    1 point
  6. η επισήμανση δεν ήταν για την ΤΕ. Στο τελευταίο έπρεπε να εστιάσεις. Το κλείνουμε εδώ και πάμε για άλλα.
    1 point
  7. Μην μπλεχτούμε με νομοθεσία ΝΟΚ. Το θέμα εξαντλείται σε προηγούμενα ποστ. Ουσιαστική διαφορά δεν υπάρχει στον ορισμό. Απλώς λόγω αυθαιρέτων κάνουμε λόγο για διατάξεις του ΓΟΚ που ίσχυαν προ 28/7/2011 εκτός περιπτώσεων που σαφώς αναφέρονται σε ορισμούς ΝΟΚ (πχ σοφίτα).
    1 point
  8. Την εγκ 2 ν 4495 μην την λαμβάνεις και πολύ σοβαρά υπόψιν σου. Ήταν ένα "πυροτέχνημα" απελθόντος υπουργού, στην πιο άκαιρη χρονική στιγμή, που ο νόμος "έτρεχε" από το 2017 χωρίς καμία απολύτως ερμηνευτική (υπήρχε πολιτική απόχρωση στο όλο ζήτημα). Φυσικά και είναι γνωστό ότι η εγκύκλιος δεν επιτρέπεται να παράγει νόμο. Αν το κάνει απλώς δεν ασχολείσαι με την ερμηνεία της. Όμως, συζητάμε χωρίς ουσιαστικό νόημα, αφού το αξιότιμο ΤΕΕ μας , ενώ ο ν. 4495 εισήγαγε νέα δεδομένα, συνέχισε την ίδια ηλεκτρονική πλατφόρμα βασισμένη στο ν. 4178, (στον οποίο αν θυμάσαι υποχρεωτικά συγκρίναμε με τα μεγέθη που προέβλεπε η Ο.Α να υλοποιηθούν και όχι με τους όρους δόμησης που ίσχυαν στο ακίνητο κατά το χρόνο έκδοσης ή τους σημερινούς) με αποτέλεσμα να μπλοκάρεται η υπαγωγή στην κατηγορία 5, σε ακίνητο άνευ οικοδομικής άδειας, παρά το ότι αυτό μπορεί να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και το κριτήριο της κατηγορίας 4 ( βλ. παρακάτω) να καλύπτεται. Μιλάμε για τεράστια διαφορά στο ν. 4495 έναντι του 4178 στο θέμα αυτό που θα οδηγούσε πολλά ακίνητα να αποφύγουν την κατηγορία 5 αν το σύστημα του ΤΕΕ είχε υιοθετήσει το λεκτικό του νόμου στην κατηγορία 4. Όλα τα έχουμε συζητήσει εδώ στο φόρουμ. Απλά περνάει ο καιρός, επικρατεί περίοδος απραξίας, τα ξεχνάμε και επανερχόμαστε. Λογικό είναι. Ο νόμος αναφέρει δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : αα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, ββ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις.
    1 point
  9. @pipakos το έχουμε και αυτό συζητήσει κάποιες φορές στο φόρουμ και η δική μου άποψη είναι ότι δεν θα πρέπει να βάλεις παραβίαση πρασιάς σε οικισμό χωρίς ρυμοτομικό σχέδιο. Αν λάβουμε υπόψη μας τον ορισμό προκηπίου κατά ΓΟΚ (*) μας παραπέμπει σε ρυμοτομικό σχέδιο. Το ότι στην έκδοση οικοδομικών αδειών και προκειμένου να ελέγξουν οι αρμόδιες ΥΔΟΜ τις επιτρεπόμενες κατασκευές, επικαλούνται κάποια έγγραφα του παρελθόντος που αναφέρουν ότι η απόσταση γραμμής δόμησης από το όριο του δρόμου προσομοιώνεται με πρασιά, έχω την γνώμη ότι δεν μας αφορά στην τακτοποίηση αυθαιρέτων διότι όπως έχουμε πει σε πολλές περιπτώσεις, η τακτοποίηση και οι έκδοση άδειας είναι δυο τελείως διαφορετικά θέματα. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και οι σημειώσεις της κ. Λεμπέση στην περίοδο ισχύος του ν. 4014/11 αναφέρουν για την "προσομοίωση", άποψη η οποία φυσικά δεν δεσμεύει την επιλογή μας. Οι συνέπειες του να βάλεις παραβίαση πρασιάς έχουν να κάνουν αφενός με την κατηγορία 5, αφετέρου με το υψηλότερο πρόστιμο έναντι μιας άλλης αντιμετώπισης. Να επισημάνω ότι για να υπάρξει ζήτημα μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας μέσα σε ένα οικόπεδο οικισμού, στην περίπτωση που ο δρόμος είναι δημοτικός, αυτός θα πρέπει να είναι χαρακτηρισμένος ως κύριος δημοτικός οπότε έχουμε την ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης τα 3 μ από το όριο της οδού όπως αυτό ορίζεται στο ΠΔ 209/98 (**) . Σε διαφορετική περίπτωση, αν πχ κάποια νομαρχιακή απόφαση όρισε γραμμή δόμησης πχ 2,0 μ ή 2,5 μ και ο δρόμος μπροστά από το οικόπεδο δεν είναι κύριος δημοτικός, δεν υφίσταται θέμα με το άρθρο 89 και το εδάφιο περί του 50% για να τακτοποιηθεί το αυθαίρετο. Επιπλέον, έχουμε μια πολύ συχνή περίπτωση να υπάρχει διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, οπότε αν αναφερόμαστε σε ακίνητο με Ο.Α θα πρέπει να ανασυρθεί ολόκληρος ο φάκελος της άδειας και κυρίως το τοπογραφικό για να διαπιστωθεί αν η Πολεοδομία είχε εγκρίνει την θέση της οικοδομής επί διαμορφωμένης οικοδομικής γραμμής (περίπτωση με πυκνότητα κτιρίων γραμμικά τοποθετημένα στο όριο ενός δρόμου) (*) αρθρο 2 ΓΟΚ παρ 11 & 9: - 11. Προκήπιο ή πρασιά είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται ανάμεσα στη ρυμοτομική γραμμή και τη γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή. - 9. Ρυμοτομική γραμμή είναι εκείνη που ορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο και χωρίζει οικοδομικό τετράγωνο ή γήπεδο από κοινόχρηστο χώρο του οικισμού (**) 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923 (23), χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: (...) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. (...) 3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος.
    1 point
  10. Κάποιοι θα σου πουν ότι "ό,τι έγινε δεκτό σε άδεια τότε αυτόματα νομιμοποιήθηκε", αλλά αμφιβάλλω ότι θα έστεκε ο ισχυρισμός σε σοβαρή νομική κρίση. Θα ήσουν πιο κοντά στο πνεύμα του νόμου να έρθεις σήμερα και να κάνεις ρύθμιση με το Ν4495 για αυθαιρεσία του ~1970 αλλά και αυτό θα είχε την υποχρέωση να μην παραβλέπεις τυχόν υπερβάσεις όρων δόμησης που δεν θα έπρεπε να κάνει η δεύτερη άδεια (ΥΓ επίσης ερεύνησε μήπως είχε γίνει ρύθμιση και δε σε ενημέρωσαν πλήρως).
    1 point
  11. Προσοχή! Μην μπερδεύουμε τις αποστάσεις από τα όρια του οικοπέδου σύμφωνα με τους οικοδομικούς κανονισμούς (Δ ή 2,50 για τους οικισμούς) με τις αποστάσεις για την ασφάλεια υπεραστικής συγκοινωνίας. Για το πρώτο ισχύει σαφώς ο συντελεστής παραβίασης πλάγιας απόστασης. Για το 2ο καταρχάς σύμφωνα με το άρθρο 89 απαγορεύεται η υπαγωγή εντός ζώνης 50% της απόστασης για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. Αν μιλαμε για το υπόλοιπο 50% έχουν επικρατήσει όντως 2 απόψεις: η 1 να χρεώνεται ως παραβίαση πλάγιας απόστασης, η 2η να χρεώνεται ως παραβίαση προκηπίου μολονότι δεν είναι ακριβώς προκήπιο με βάση τον ορισμό αλλά βασίζεται στην άποψη ότι η απόσταση από το όριο της οδού στους οικισμούς χωρίς σχέδιο εξομοιούται με την έννοια της πρασιάς η οποία αναφέρεται σε διάφορα έγγραφα, π.χ.20130122-ΥΠΕΚΑ3157 ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΖΩΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.pdf
    1 point
  12. Ο έλεγχος προφανώς θα περιλαμβάνει και τα φορτία των νέων κατασκευών διαχωρισμού ... Υπάρχει ΦΕΚ :
    1 point
  13. Θα συμφωνήσω κι εγώ με την προσέγγιση του ΤΕΕ για δήλωση με παραβίαση πλαγίων,καθώς όλοι θεωρούμε μάλλον "αδικία" την δήλωση με παραβίαση προκηπίου χωρίς προκήπιο. Ωστόσο όσον αφορά την απόσταση από την δημοτική οδό σε οικισμό προϋφ. του '23,στο ΠΔ209/98 (αρθρο 2, παρ.2ζ) διαβάζω: 2. Η ελάχιστη απόσταση των κτιρίων, από τους άξονες των οδών ή τα όριά τους σε όσες περιπτώσεις προβλέπεται, τα οποία κτίρια βρίσκονται σε περιοχές μέσα στα όρια οικισμών προϋφισταμένων του 1923, χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο πόλης ή μέσα στα όρια οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων οριοθετημένων σύμφωνα με το από 24-4-85 Π.Δ. (ΦΕΚ181/Δ/85) όπως ισχύει, ορίζεται ως εξής: .......................................... ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται μεαπόφασητου Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. ....δεν βρίσκω δε καμία τροποποίηση κι αναρωτιέμαι πραγματικά τι μου διαφεύγει και έχεις υποχρεωτική απόσταση 2,50 μ. εκτός αν έτσι ορίστηκε στην ΟΑ σου.
    1 point
  14. Εγώ την πρώτη να δηλωθεί σαν παραβίαση πλαγιάς απόστασης όπως ακριβώς στα εκτός σχεδίου.
    1 point
  15. Εγώ δεν καταλαβαίνω, πέρα από τις διαρρυθμίσεις που θα γίνουν, γιατί λες ότι θες να κάνεις αλλαγή χρήσης; Αν δεν κάνω λάθος τα ενοικιαζόμενα δωμάτια εκδίδονται με όρους δόμησης και χρήση κατοικίας. Δεν είναι ξενοδοχείο.
    1 point
  16. Γράφω τα στοιχεία επικοινωνίας από κάποιες υδομ που επισκέφτηκα πρόσφατα για να τα έχουμε εδώ συγκεντρωμένα: ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΥΔΟΜ ΑΘΗΝΑΣ (ΟΔΟΣ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ) [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΝΙΚΟ: [email protected] ΑΡΧΕΙΟ: [email protected] ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ: [email protected] Τηλ.: 2299020055 ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΠΑΛΛΗΝΗΣ [email protected] ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ [email protected] ή fax 2102585778 Όποιος γνωρίζει τα email από άλλες υδομ οι οποίες δέχονται με ραντεβού θα μπορούσε να τα συμπληρώσει, αφού είναι τόσο δύσκολο οι ίδιες οι υπηρεσίες εν έτει 2020 να αναρτήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας σε κάποια ιστοσελίδα για να μην αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε εκεί μόνο και μόνο για να σημειώσουμε ένα email που έχουν τοιχοκολλήσει στην είσοδο. Προσωπικά ψάχνω το email της πολεοδομίας στη Συγγρού για να αιτηθώ να κλείσω ραντεβού με το αρχείο. Μήπως το γνωρίζει κανείς?
    1 point
  17. Καλές οι ΑΠΕ, αλλά εγώ προτείνω προτού φυτέψουμε παντού ανεμογεννήτριες να ασχοληθούμε πρώτα σοβαρά με την εξοικονόμηση ενέργειας ειδάλως όλο αυτό καταντάει σαν να βάζεις διαρκώς νερό σε ένα σουρωτήρι. Ετσι, και το όφελος θα είναι μεγαλύτερο, και οι συνθήκες θερμικής άνεσης θα βελτιωθούν στις πόλεις, και δεν θα καταστραφεί περαιτέρω η υπέροχη ελληνική φύση, και θα κινηθεί όλη η αγορά αντί να πάνε οι πόροι σε 2-3 μεγαλοεφοπλιστοεργολάβους.
    1 point
  18. Το πρόβλημα ονομάζεται NIMBY. Απλά σε άλλες χώρες οι κάτοικοι έχουν κατά μέσο όρο πάνω από 2 εγκεφαλικά κύτταρα και δεν πιστεύουν ότι οι ανεμογεννήτριες ενοχλούν τα δεντρα, κόβουν τα γάλα από τις αγελάδες, εκπέμπουν ραδιενέργεια (ΟΚ αυτό το είχα ακούσει για φωτοβολταϊκά) και ότι βλακεία μπορείς να διαβάσεις στο Μακελειό και στην Ελεύθερη Ώρα. Το ερώτημα είναι ένα: θέλουμε ενεργειακή ασφάλεια χωρίς να μαυρίζουν τα πνευμόνια μας; Αν ναι ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκά και λοιπές ΑΠΕ. Και αν βρήκαμε μέρη να καταστρέψουμε ολοσχερώς με ορυχεία και εργοστάσια, ε θα βρούμε και μέρη για ανεμογεννήτριες και ας μας χτυπάει στο μάτι ο έλικας... "Την επιτακτική ανάγκη στελέχωσης της Ογκολογικής Κλινικής του Μποδοσάκειου Νοσοκομείου με δύο ογκολόγους-παθολόγους, καθώς τα κρούσματα καρκίνου στη ευρύτερη περιοχή της Πτολεμαΐδας φτάνουν σήμερα το 30,5% του τοπικού πληθυσμού, υποστηρίζει σε επιστολή του προς την ηγεσία του υπουργείου Υγείας ο αντιπεριφερειάρχης Υγείας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ), Σταύρος Γιαννακίδης. Πηγή: https://www.lifo.gr/now/greece/153575"
    1 point
  19. Διορθώστε με εάν κάνω λάθος αλλά έχω την εντύπωση ότι τα φύλλα χάρτη που έχουν ανέβει είναι τα 1:5.000 ορθοφωτοχαρτών του υπουργείου γεωργίας και όχι της ΓΥΣ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.