Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.669


  3. astrah

    astrah

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.656


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.201


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.2

    81.098 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Τον Ιούλιο του 2020 η κοινότητα του Michanikos.gr κλείνει 15 χρόνια. Ήταν 19 Ιουλίου 2005 όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το φόρουμ online για να δημιουργήσει με την θεματολογία του μια κοινότητα μηχανικών που θα αλληλοσυμβάλουν στο να διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητά τους. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν καθημερινά αφιερώνοντας τον χρόνο, τις γνώσεις και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για να στηρίξουν τον κάθε συνάδελφο και τον κάθε νέο μηχανικό που ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Συνεχίζουμε!
    2 points
  3. όχι πια με τον ΝΟΚ (ναι ίσχυε με ΓΟΚ)..... μπορεί να θυμάται και την μαγική φράση..... Ελαφρά κινητά στοιχεία ......(ύφασμα, καλαμωτή κλπ).... // όχι τίποτα άλλο αλλά για αυτό το ή στην τελευταία φράση τσακίσαμε μπόλικους αστακούς και μπήκε τελευταία στιγμή...// οπότε αν βρει κεραμίδι κινητό, δηλαδή να ανοίγει και να κλείνει, το συζητάμε...... όλα τα άλλα καπούτ ..... ************************* Ορισμοί (ΝΟΚ) 60. Πέργκολα είναι η εξωτερική ασκεπής σταθερή κατασκευή με μέγιστο ύψος τα τρία μέτρα, που προορίζεται για την αναρρίχηση των φυτών ή την τοποθέτηση προσωρινών σκιάστρων από ύφασμα, καλαμωτή και κινητά στοιχεία, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης του φέροντα οργανισμού της κατασκευής.
    2 points
  4. 0,0705€/kwh έως τέλος Νοεμβρίου Πρέπει να παρακολουθείς την νομοθεσία...
    2 points
  5. παυλε, σωστα και την αλλη φορα που θα σας προκυψει "σχολαστικος" ελεγκτης, οπλισμενος με παχύμετρο... να τον ρωτήσετε πώς μετριεται το παχος οταν εχει η σιδεροβεργα "μουστακι" και αν μετριεται μεσα-μεσα ή με τις ραβδωσεις και να του ζητησετε να σας γραψει αναλυτικά "πώς μετρησε"🙂 [εσείς να ειστε "οπλισμενοι" με αυτη την πολυ διδακτικη συζητηση] καλη συνεχεια
    1 point
  6. η έκφραση είναι λάθος ----> "Ορισμός Περιβάλλοντα (ή Περιβάλλοντος) Χώρου" (ο περιβάλλων, του περιβάλλοντος, κλπ) Δεν υπάρχει επίσημος (κατά ΝΟΚ) ορισμός, αλλά είναι προφανές πως πρόκειται για το χώρο που περιβάλλει (είναι γύρω από) κάτι. Εν προκειμένω, το κτίσμα. Αν εννοείς ποιες εργασίες περιλαμβάνονται στην αμοιβή διαμόρφωσής του και αν αυτές συμμετέχουν σε αναλυτικό προϋπολογισμό, ΙΚΑ, κλπ, καλό είναι να απευθυνθείς στην αρμόδια ΥΔΟΜ, δεδομένου ότι το θέμα αντιμετωπίζεται ποικιλοτρόπως.
    1 point
  7. ολο το αρθρο λεει 3. Με την επιφύλαξη της παρ. 5 χρήσεις γης που έχουν καθοριστεί με εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ πριν από την ισχύ του παρόντος βάσει των διατάξεων του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ Α 27) και π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ 166) εξακολουθούν να ισχύουν όπως καθορίστηκαν. 4. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος η έγκριση ή αναθεώρηση των εγκεκριμένων πολεοδομικών σχεδίων (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΤΧΣ κ.λπ.) ακολουθεί τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος, εκτός αν έχει γνωμοδοτήσει το αρμόδιο όργανο (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. / Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού). Είναι δυνατό μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου οργάνου (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. / Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού) να ισχύσουν οι διατάξεις του παρόντος. 5. Στις περιοχές των άρθρων 5, 6, 7 και 10 του από 23.2.1987 π.δ. (Δ 166) από τη δημοσίευση του παρόντος, παράλληλα με τις χρήσεις γης που προβλέπονται από ισχύοντα ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ, ισχύουν και οι χρήσεις γης που προβλέπονται στα άρθρα 8, 11, 9 και 6 αντίστοιχα του παρόντος προεδρικού διατάγματος, ακόμη και στις περιπτώσεις που η περιοχή έχει πολεοδομηθεί. 6. Σε νομίμως υφιστάμενες φαρμακαποθήκες σε περιοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου με συνολική επιφάνεια δόμησης μεγαλύτερη των 1.500 τ.μ., νομίμως γίνεται η ανανέωση της άδειας λειτουργίας. [ειδες τα αρθρα της παρ. "5"]?? υγ αυτη η αποθηκη εχει σχεση με εκεινη την αποθηκη που ελεγαν, με εγκυκλιο που ισχυσε δυο μερες [!!!!!] "δεν συναδουν" και το προβλημα το ελυσε ο φιλος μας ο Πανος [?] απο την Πτολεμαιδα και ο κοκαραντι???
    1 point
  8. αυτη η περιπτωση μου θυμιζει την εξης -προ μηνος- ερωτηση Καποιος πηρε αδεια για εναμισυ οροφο...ισογειο 100 τμ. και οροφο 60 τμ. αλλά εχτισε στον οροφο και άλλα 40 τμ. Μετα εκανε προσθηκη οροφου, χωρις να γραψει τα επι πλεον 40 του δευτερου. Γνωμη μου ειναι οτι, η θεωρηση των ορων δομησης σε τοπογραφικο αδειας προσθήκης, δεν προσδιδει πληρη νομιμοτητα , ουτε νομιμοποιει τυχον "αυθαιρεσιες" στην παληά αδεια... αφου ειναι απλη θεωρηση χωρις αυτοψια, αρα ο δηλών φερει και την ευθυνη οσων γραφει. Επομενως, εμεινε απο πλευρας μου το ερωτημα, αν και κατα ποσο ειναι "νομιμη" η β' αδεια, λογω αποκρυψης των πολεοδομικων στοιχειων του οικοπεδου κατα την εκδοση της αδειας προσθηκης..
    1 point
  9. Σε παρόμοια περίπτωση (συνταξιούχος μηχανικός που είχε κωδικούς ΤΕΕ) μου είχαν στείλει από το ΤΕΕ το συνημμένο και τους είχα πάει τα αντίστοιχα δικαιολογητικά για να προχωρήσω στον έλεγχο των φορολογικών στην ΥΔΟΜ. Όταν τελείωσα με τον έλεγχο, μου σφράγισαν το στέλεχος για ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ και μαζί με την δήλωση του 4495 που είχα κάνει, γιατί το κτίριο είχε αυθαιρεσίες, πήγαν στην ΔΕΗ. Μπορείς να πάρεις και στο τηλ που αναφέρεται κάτω-κάτω στο έντυπο για να σε κατατοπίσουν για οποιαδήποτε απορία. Ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  10. ταπεινή μου γνώμη... Υπέρτερο το βάρος της αρχικής άδειας, πολλές βέβαια τυγχάνει για λόγους προσωπικούς να εκβιάζονται καταστάσεις απο μετεγενέστερες άδειες πχ προσθήκες υπαρχόντων κλπ, όπου ένα Δ.Κ. κάλυψης μπορεί να καλύψει κ να ..αποκαλύψει πολλά - το αυτό και η κάτοψη (φοβερή έκφραση) ..υπάρχοντος..Αν βέβαια έχει ηλεκτροδοτηθεί με τελική αυτοψία (Φ.Ε.Κ. 135Α, 1559/85) η ευθύνη αφορά το ηλεκτροδοτούμενο κτίσμα κ μόνο αρα... Η άδεια δεν δημιουργεί εμπράγματο δικαίωμα ( αλλά δεν είναι κ .. συμβόλαιο) αλλά εφόσον δεν έχει ανακληθεί (άρθρο 99&στ περ. δδδ Ν.4495/17), παράγει αποτέλεσμα -εκτός φυσικά και ανακληθεί- άρα σεβαστές οι προθέσεις του καθενός υπεράνω ..η αρχική άδεια ως ουσιώδης αναφορά νομιμότητας έστω κ μερικώς λανθασμένης η μη πλήρους καταπώς φαίνεται. Συνεπώς.. στις λεπτομέρειες κρύβεται και η όποια προσέγγιση πχ άλλο ένα περίγραμμα υπογείου που δείχνεται εκ των υστέρων κατοικία. κ άλλο ένα περίγραμμα μερικώς η χωρίς διαστάσεις (άρα...) διαφορετικό..
    1 point
  11. Επειδη εχω και εγω συμμετασχει στην συζήτηση αυτη, να μου επιτρεψεις να πω οτι: Η συζητηση γινεται για συγκεκριμενο ερωτημα, οι δε απαντησεις σε αυτο - όπως ετέθη - το ερωτημα εχουν ηδη δοθει , χωρις να εχουν ολοκληρωθεί, αφου ο ερωτων δεν εχει απαντησει ακομα σε βασικα ερωτηματα που του εχουν τεθει. Οι "παρατηρήσεις" στα κειμενά σου δεν ενέχουν ούτε την εννοια του "σκωπτικού" ούτε της "ολοσχερους" απορριψης ή αμφισβητησης. αλλά της επισημανσης σε όποια σημεια δεν ειναι σωστες, παντα κατα την δικη μας αποψη και χωρις να διεκδικούμε το αλαθητο.. Αλλωστε, γι΄ αυτο ειναι ησυζητηση. Για να προαγει το συζητούμενο.
    1 point
  12. ούτε "στενοχώριες" ούτε "ενοχές"υπαρχουν σε μας για αυτες τι περιπτωσεις. Ούτε ειμαστε υποχρεωμενοι σωνει και καλα να τακτοποιουμε/διορθωνουμε/βρισκουμε ανεξοδες λυσεις για καθε ειδους ακατανοησια που εκανε ο ξεροκεφαλος πελατης.. Τακτοποιησε εναν η/χ ...σωστα Τον εγραψε και εξακολουθει να τον γραφει στο Ε9...σωστα. Τον εβαλε -πιθανον- και στα δημοτικα τελη . Σημερα δεν υπαρχει αυτο το "κλεισμενο" τμημα. Αρα, ή τον άνοιξε μετα ή δεν τον εκλεισε ποτέ...δεν το ξερουμε. Ομως, όλα τα επίσημα χαρτια "του" λενε για εναν κλεισμενο η/χ. Θεωρεις οτι τον ανοιξε μετα το 2011 και ψαχνεις απαντησεις στα σχετικα αρθρα [αν υπαρχουν...]
    1 point
  13. Υπάρχουν αποφάσεις ΣΥΠΟΘΑ όπου έγινε αποδεκτή σαν πρόσθετο στοιχείο
    1 point
  14. Υπουργική Απόφαση ΑΠΕΕΚ/30971/1190 Προσθήκη νέων κατηγοριών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. και καθορισμός των Τ.Α., επαναπροσδιορισμός των κατηγοριών σταθμών 11, 29 και 30 https://www.irishellas.com/files/Ypourgiki_Apofasi_30971_1190.pdf
    1 point
  15. Ακριβώς και ένα hint είναι ότι ο πίνακας με το 485 αναγράφει "Απλογραφικά - Διπλογραφικά Βιβλία" οπότε είναι σα να σου λέει "βάζεις οτιδήποτε πέρασε στα βιβλία". Η ρητή λογική σύμφωνα με το νόμο είναι ότι κάποια πράγματα θεωρούνται "δεδουλευμένα" οπότε ακόμα και αν δεν πληρωθείς (ή δεν πληρώσεις) καταγράφονται. Διάβασε το ΣΛΟΤ 338/2020 σχολαστικά και θα καταλάβεις πολλά.
    1 point
  16. @dib αντιγράφω από το ποστ του georgegaleos που παρέθεσα πιο πάνω: δ) το Ε3 στους πίνακες Δ' και Ζ' περιέχει την λογιστική βάση, η οποία μέσω των πινάκων Ε' (=προσωρινές διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης) και Φορολογικής Αναμόρφωσης (=μόνιμες διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης), δίνει τον πίνακα ΣΤ' που έχει την φορολογική βάση (φορολογητέα κέρδη) υγ. πολύ χοντρικά, λογιστική βάση=ειδοποιητήρια, φορολογική βάση=πληρωμές
    1 point
  17. Ηλία αυτο που αναφέρεις είναι σωστό και όντως είναι όπως το λες αλλά όπως γνωρίζεις πολύ καλά κάθε υδομ (παλιά πολεοδομία) μεταφράζει κατά το δοκούν! Επειδή έχω κάνει πάρα πολλές μελέτες συνεργείων στις πολεοδομίες Αττικής(Αργυρούπολη. Αγ. Παρασκευή, Περισσό, Παλλήνη) θα σου πω οτι για συγκεκριμένη ειδικότητα (πχ μηχανικά μέρη) σε διαφορετικές υπηρεσίες το ίδιο χρονικό διάστημα, η μια μου ζήτησε (πέραν των άλλων μελετών), θέρμανση και φωτοτεχνική μελέτη, η άλλη μόνο θέρμανση (παρόλο που δεν είναι υποχρεωτική) και μια τρίτη ούτε θέρμανση ούτε φωτοτεχνική μελέτη. Άβυσσος η ψυχή στις ''υδομ'' 😀 Όσο αφορά τη φωτοτεχνική μελέτη στη δ/νση μεταφορών για την χορήγηση άδειας λειτουργίας, το 90% αυτών μου την είχαν ζητήσει!
    1 point
  18. Η αλήθεια είναι ότι σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια μπορεί κανείς να βρει φίδια στη χαρτουρα. Πάνω σε αυτά που λέει ο @Pavlos33, τον προηγούμενο μήνα μου έτυχε ακίνητο (οριζόντια ιδιοκτησία το τονίζω) σε κτίριο με κανονική οικοδομική άδεια του 1982. Περίγραμμα όλα καλώς. Συνάδελφος έχει δώσει βεβαίωση νομιμότητας και έχει ήδη γίνει μεταβίβαση το 2017. Το ακίνητο βρίσκεται σε οικισμό προ 1923, στον οποίο όμως οικισμό το 1991 κυρώθηκε νέο ρυμοτομικό. Ε λοιπόν ένα τμήμα του ΚΤΙΡΙΟΥ ρυμοτομειται. Ποτέ δεν έγινε νέο τοπογραφικό, γιατί θεωρήθηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο. Και ο ιδιοκτήτης απλά ζήτησε να βγει μια άδεια μικρής κλίμακας, οπότε έτσι άνοιξε το καλαθάκι με τα φίδια της χαρτουρας. Για να μην πλατιάζουμε, η βεβαίωση του συναδέλφου αποδείχθηκε κουραδοχαρτο και το συμβόλαιο πάει για διορθωση, αφού σε ρυμοτομουμενα ακίνητα δεν δίνεται βεβαίωση, ούτε μεταγράφονται εμπράγματα δικαιώματα.
    1 point
  19. Δυστυχώς, μπορεί να σου ζητήσουν και κάτι ακόμα...που δεν αναφέρεται πουθενά...και εκεί ή θα πεις απλά το κάνω και προχωράω ή θα ψάχνεσαι μη μπορώντας να βρεις δίκιο.
    1 point
  20. ChristinaK.. "Ο ορισμός της κατάτμησης γηπέδου είναι η διαίρεση του γηπέδου σε τεμάχια προς μεταβίβαση τεμαχίου σε άλλον😊Δεν νοείται κατάτμηση γηπέδου με παραμονή του ίδιου ιδιοκτήτη σε όλα τα τεμάχια (ή τμημάτα του γηπέδου αλλιώς). " σωστα Με την συμπληρωση οτι γινεται και με μεταβιβαση ποσοστων εξ αδιαιρετου επι τμηματος. Στο παραδειγμα του Ρωμαλιαδη, ενας εχει τρια στρεματα, με αρτιοτητα στο 1 στρ. Στο "μεσαιο" τμημα εμβαδου 1 στρ. δινει ποσοστο 5% στον γιο του. Αρα, του μενουν δυο αρτια και οικοδομησιμα εκατερωθεν και το μεσαιο που εχει διαφοροποιήσει την ιδιοκτησια του, με νομιμη κατατμηση http://www.nsk.gr/web/nsk/anazitisi-gnomodoteseon?p_p_id=nskconsulatories_WAR_nskplatformportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-4&p_p_col_pos=2&p_p_col_count=3
    1 point
  21. Ο ορισμός της κατάτμησης γηπέδου είναι η διαίρεση του γηπέδου σε τεμάχια προς μεταβίβαση τεμαχίου σε άλλον😊Δεν νοείται κατάτμηση γηπέδου με παραμονή του ίδιου ιδιοκτήτη σε όλα τα τεμάχια (ή τμημάτα του γηπέδου αλλιώς). Συμπλ.Η κατάτμηση αφορά μεταβιβαστική πράξη τμήματος.
    1 point
  22. Από τις τεχνικές προδιαγραφές της Κτηματολόγιο για τις LSO... "Ψηφιακές Ορθοφωτογραφίες Μεγάλης Κλίμακας – LSO Το έργο LSO αφορά στην παραγωγή έγχρωμων ψηφιακών ορθοφωτογραφιών μεγάλης κλίμακας και των αντίστοιχων ψηφιακών υψομετρικών μοντέλων (DEM). Οι ορθοφωτογραφίες παρήχθησαν από αεροφωτογραφίες περιόδου λήψης 03/2007 – 09/2008 και καλύπτουν το σύνολο της χώρας. Το μέγεθος του εικονοστοιχείου στο έδαφος είναι 0,50m, έχουν διαστάσεις στο έδαφος 4000m X 3000m, χωρίς περιμετρική επικάλυψη, και ακολουθούν τη διανομή ΕΓΣΑ87 κλίμακας 1:5000. Ο τύπος των αρχείων είναι TIFF (με το αντίστοιχο αρχείο γεωαναφοράς – tfw) και έχουν ραδιομετρική ανάλυση 24-bit. Η γεωμετρική ακρίβεια των ορθοφωτογραφιών LSO είναι RMSEx ≤ 1,00m, RMSEy ≤ 1,00m, RMSExy ≤ 1,41m. Η απόλυτη ακρίβεια του προϊόντος είναι ≤ 2,44m, για επίπεδο εμπιστοσύνης 95%." Στην πραγματικότητα όποιος έχει μετρήσει έξω, έχει βρει και αποκλίσεις και άνω των 2μ ανά περιοχή. Και φυσικά δεν κάνουμε καν συζήτηση για τις νέες LSO25 (για τις οποίες οι τεχνικές προδιαγραφές τις βαφτίζουν ακριβέστερες). Αυτά δε χρειάζονται νομική τεκμηρίωση, αλλά 5 χρόνια σπουδών στους Τοπογράφους, στους οποίους την έκφραση "συντεταγμένες Κτηματολογίου" δεν την έχω ξανακούσει...
    1 point
  23. @gio_kon Όπως είπαν και οι συνάδελφοι παραπάνω, θα τακτοποιήσεις πρώτα όλες τις αυθαιρεσίες και έπειτα θα εκδόσεις Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για εσωτερικές διαρρυθμίσεις.
    1 point
  24. Περισσότερο σαν inverter = περισσότερη ώρα λειτουργίας ....άρα διαφορά κατανάλωσης αμεληταία. Η Α.Θ. (αν το πούμε πιό λαϊκά) δουλεύει πιό "ξεκούραστα", άρα λιγότερες πιθανότητες να πάθει βλάβη - φθορές και επιπλέον η θερμοκρασία του νερού έχει μικρότερες διακυμάνσεις, άρα καλύτερη αίσθηση στο σπίτι (χειμώνα - καλοκαίρι)!
    1 point
  25. Δεν παύουν όμως να ισχύουν κάποιες βασικές αρχές, όπως το οτι η στρώση των κλίσεων προηγείται της στρώσης της υγρομόνωσης.
    1 point
  26. χεχε έπεσα τυχαία σ αυτό θέμα από αναζήτηση στο άλλο θέμα με τις τροχοβίλλες.. λοιπόν για την ιστορία, τα λυόμενα ξεκίνησαν από το αλήστου μνήμης χουντικό διάταγμα ΦΕΚ 101 Δ / 67 όπου έβαζες 50τμ + 20 βεράντες όπου ήθελες.. Έγινε χαμός δώσμου κι εμένα μπάρμπα και με το ΦΕΚ 259 Δ /72 τα μαζέψανε κάπως μεγαλώνοντας τα εμβαδά αλλά περιορίζοντας σε αρτιότητες αποστάσεις κλπ , μέχρι που με το ΦΕΚ 1032 Δ /96 ουσιαστικά καταργήθηκε η έννοια που πλέον έγινε "προκατασκευασμένα με έγκριση τύπου" που ακολουθεί όλες τους περιορισμούς και διαδικασίες της έκδοσης οικοδομικής άδειας. ( δε μου έχει τύχει αλλά υποθέτω ότι η οικοδομική άδεια θα είναι κατά πολύ φθηνότερη) ωστόσο (για τα ερωτήματα έστω παλιά που έβαλαν οι συνάδελφοι) "εξακολουθεί να επιτρέπεται η επισκευή και συντήρηση των νομίμως υφισταμένων λυομένων για λόγους υγιεινής και χρήσης" άρα και στέγη αλλάζεις και διάφορα άλλα..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.