Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/07/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.7 points
-
Στις ξύλινες κατασκευές εφαρμόζεται ο EC5, αλλά γενικά για αποτιμήσεις που δεν αφορούν αποκλειστικά οπλισμένο σκυρόδεμα (εκεί έχουμε τον δικό μας ΚΑΝΕΠΕ), εφαρμόζεται ο EC8. Το να υπολογίσεις τη βάση μόνο είναι λάθος. Για να το πούμε πιο λαϊκα: το ταβάνι θα πέσει να σε πλακώσει, όχι το πάτωμα.3 points
-
Καλημέρα παιδια. προσπαθώ να θυμηθώ ένα νόμο-όποιος τον θυμάται ας μου τον θυμίζει και εμένα-πριν το 76 όπου όταν έβγαζες άδεια προσθήκης κλπ, αν κατέγραφες αυθαίρετο το κατέγραφες και στην άδεια. Δλδ έχω πάρει άδεια που είχε διαγραμμισμένο ένα δωμάτιο σε έναν όροφο και έλεγε "αυθαίρετον". Δεν ήταν άδεια νομιμοποίησης. Όσον αφορά το θέμα με τις δύο άδειες, θεωρώ πως η πιο πρόσφατη είναι και πιο ισχυρή (πλην περιπτώσεων που αμφισβητείται το σύννομο της για άλλους λόγους). ΠΧ γι αυτό όταν έχουμε άδεια κατεδάφισης και μετά ανέγερσης και πάμε αυτοψία και βλέπουμε το κατεδαφισμένο να μην είναι κατεδαφισμένο λέμε ότι είναι αυθαίρετο. Διότι η νεότερη άδεια είναι ισχυρότερη. Νομίζω... Υγ στη περίπτωση της συναδέλφου το ευτυχέστερο θα ήταν να έβρισκε την τεχνική περιγραφή να δούμε τι λέει μέσα. αλλά θεωρώ πως αν δε γίνεται μπορεί να πάει με τη νέα άδεια. να θυίσω πως την ίδια ερώτηση 'εκανα στην ΥΔΟΜ για κτίριο με άδεια επισκευών του 2000 (με τη προγενέστερη απωλεσθείσα) και λεω μα καλά αν είχαν αυθαιρετα κλπ και μου απαντάει: είναι άδεια κανονική, ότι δείχνει είναι νομίμως υφιστάμενο...(ξαναλέω εκτός και αν γράφει κάτι άλλο, εμένα δεν έγραφε).2 points
-
παυλε, σωστα και την αλλη φορα που θα σας προκυψει "σχολαστικος" ελεγκτης, οπλισμενος με παχύμετρο... να τον ρωτήσετε πώς μετριεται το παχος οταν εχει η σιδεροβεργα "μουστακι" και αν μετριεται μεσα-μεσα ή με τις ραβδωσεις και να του ζητησετε να σας γραψει αναλυτικά "πώς μετρησε"🙂 [εσείς να ειστε "οπλισμενοι" με αυτη την πολυ διδακτικη συζητηση] καλη συνεχεια2 points
-
Δεν τα βάζω φυσικά με τη συνάδελφο που όπως προείπα θα είχε σοβαρούς λόγους να το ανεχτεί. Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε και έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στον επαναπροσδιορισμό του πλαισίου κατάταξης ελεγκτών δόμησης στο μητρώο κάτι που εκφεύγει του παρόντος θέματος. Είναι απολύτως σαφές από την έναρξη του θεσμού ελέγχων δόμησης, ότι ουδέποτε ο ελεγκτής δόμησης είχε αρμοδιότητα να ελέγξει κατασκευαστικά στοιχεία, όπως πχ διάμετρο διαμήκους ή εγκάρσιου οπλισμού, ή αποστάσεις αυτών στα δομικά στοιχεία κλπ. Οι έλεγχοι είναι συγκεκριμένοι και αυτούς όφειλε να κάνει. Παραπάνω ανέφερα ότι με την ιδιότητα του επιβλέποντος μηχανικού, θα μπορούσε ακόμη και να απαγορεύσει την προσέγγιση του ελεγκτή στα σίδερα, επικαλούμενη όποιο λόγο ήθελε, ακόμη δε και λόγους ασφαλείας στο εργοτάξιο. Ειδικά δε αυτό με το παχύμετρο με ξεπερνάει και προσωπικά μου φαίνεται κωμικοτραγικό.2 points
-
1 point
-
Version 2020-07-04-11.33
2.029 downloads
Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις1 point -
Καλησπέρα Φαίη!Ο πελάτης έχει ήδη πληρώσει πρόστιμο πολύ μεγαλύτερο (διπλάσιο,από την περιγραφή σου) απ'ό,τι θα πλήρωνε εάν τα δήλωνε πρώτη φορά σήμερα με τον ν.4495-η άποψη μου είναι να "μεταφερθούν" όλες οι παραβάσεις του 3843,δηλαδή να τις καταγράψεις εκ νέου μαζί με αυτές που βρήκες,εφόσον έχει υπερκαλύψει το ποσό και με τον συμψηφισμό δεν θα πληρώσει τίποτε.Δεν γνωρίζω πόσο θα κοστίσει ο στατικός έλεγχος αλλά θα είναι ασύμφορος μόνο αν πρόκειται για πολύ μεγάλο αυθαίρετο,θα είναι μεν ένα έξτρα έξοδο γι αυτόν,ωστόσο έχει 5 χρόνια (για κατοικία) να αναρτήσει την ΜΣΕ.Είναι κατ.4,παίρνει οριστική εξαίρεση,οι αυθαιρεσίες του συγκεντρώνονται (3843 και λοιπές που ανακάλυψες εσύ) κι έχει έναν νέο,ωραίο,έτοιμο φάκελο με τα πάντα (και για Ταυτότητα κτιρίου).Από τα δεδομένα που δίνεις,κατά την άποψη μου,όλα συνηγορούν για τον συμψηφισμό,αρκεί να θέλει να πληρώσει την ΜΣΕ στην 5ετία☺️1 point
-
Πρόσεχε γιατί καίει ακόμα! Τώρα βγήκε από το τυπογραφείο! Ένα μικρό spam, αλλά το αξίζει Δημήτρη!1 point
-
Γεια!Δεν αναφέρεται πουθενά περιορισμός συγκεκριμένης συγγένειας-εάν αποδεικνύεται η φορολογική επιβάρυνση ,ισχύει.Προσέχεις απλά και τις υπόλοιπες προυποθέσεις ατομικού και οικογενειακού εισοδήματος.Επίσης,προσοχή για τα άτομα ΑΜΕΑ ως 67% ισχύει για μόνο για κύρια κατοικία (του επιβαρυνόμενου αιτούντα).Διάβασε και τις παρατηρήσεις στην εγκύκλιο 2 για το άρθρο 103.🙄1 point
-
1 point
-
Δεν μου έχει τύχει couranglaise σε έλεγχο. Είναι κάτι που δεν επηρεάζει θέση και διάσταση κτιρίου, νομίζω πως και να μην έχει καλουπωθεί στη θεμελίωση είναι κάτι που θα ελεγχθεί στο τέλος.1 point
-
1 point
-
Μα δεν διαφωνώ για τις απαγορεύσεις-αλλά η συνάδελφος έκανε συγκεκριμένο ερώτημα και για συγκεκριμένη περίπτωση απαντούσα...προφανώς όταν επιμένω να λέω για τα συνολικά πραγματοποιούμενα της δεύτερης άδειας,αναφέρομαι σε μεγέθη,όρους,χρήσεις που ίσχυαν κατά την έκδοση της άρα δεν απαγορεύονταν γιατί αλλιώς δεν θα είχαν άδεια!🙄1 point
-
Μα ποιος ανέφερε δημόσιο χώρο αγαπητέ συνάδελφε?το ερώτημα της Γιάννας αν δεν κάνω λάθος ήταν αν μπορεί να χρησιμοποιήσει την μεταγενέστερη άδεια που αποτύπωνε όλά τα κτίρια της πρώτης άδειας για τα οποία δεν έχει σχέδια-θεωρώ λοιπόν ότι αφού στην δεύτερη άδεια αποτυπώθηκαν τα πάντα και μέτρησαν στα συνολικά πραγματοποιούμενα μεγέθη,μπορεί να την χρησιμοποιήσει για να ελέγξει τις υπόλοιπες αυθαιρεσίες-δεν ανέφερα ποτέ δημόσιο χώρο!🙂1 point
-
Πιστεύω ο συνάδελφος αναφέρεται και στην ασαφέστερη έννοια του σχεδίου ξυλοτύπου λόγω της αναφοράς του στον οπλισμό. Ο Παύλος όμως μάλλον έχει δίκιο διότι η φράση του 2.α) κυρίως μιλάει για τήρηση θέσεων και διαστάσεων οπότε αμφιβάλλω ότι είναι τόσο του "micromanagement". Φαίνεται να θεωρεί ότι αυτό παραμένει αποκλειστική ευθύνη του επιβλέποντα.1 point
-
Οι διαστάσεις και θέσεις δεν έχουν να κάνουν με έλεγχο οπλισμού. Εξετάζονται οι διαστάσεις ξυλοτύπου για να επαληθευτούν οι διαστάσεις κτιρίου και βεβαίως απαιτείται προ σκυροδέτησης για να μπορεί μετά πιο εύκολα να αποξηλωθεί (αν απαιτείται) και να κατασκευαστεί στις σωστές διαστάσεις, ή να αναθεωρηθεί εφόσον γίνεται. Οπότε συνεχίζω να επιμένω στην αρχική μου θέση. Από κει και πέρα φυσικά και όλοι κατανοούμε την στάση σου αφού μπορεί να έτρεχαν ρήτρες παράδοσης κλπ. Ο ελεγκτής που σου ήρθε ήταν νέος στο επάγγελμα;1 point
-
Νομίζω ότι οι μηχανικοί της επαρχίας είμαστε καταδικασμένοι ως προς την εξυπηρέτηση για τα ασφαλιστικά. Τα περιφερειακά γραφεία έχουν καταντήσει πρακτορεία αποστολής εγγράφων και στο κεντρικό με το ρυθμό που προχωράνε δεν ξέρω και εγώ πόσα δωμάτια με χαρτούρα προς επεξεργασία θα έχουν γεμίσει. Σίγουρα κάτι πρέπει να αλλάξει στη διαδικασία. Αλλά δε βλέπω καμία βούληση ούτε από την πολιτική ηγεσία ούτε από τους εκπρόσωπούς μας.1 point
-
Σε ποια διάταξη βασίστηκε και κάθισε και μέτρησε με παχύμετρο (παρεμπιπτόντως σαν παιδί της 1ης δημοτικού) τα σίδερα; Υποθέτω, σε καμία. Ο επιβλέπων θα έπρεπε να του το απαγορεύσει επιτόπου και να τον καθοδηγήσει μόνο στις μετρήσεις που απαιτεί ο νόμος προκειμένου να εκδοθεί το πόρισμα. Έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, επικαλούμενος ακόμη και ζήτημα ασφάλειας του ελεγκτή στο εργοτάξιό του. Ο επιβλέπων είναι το αφεντικό στο έργο όχι ο ελεγκτής.1 point
-
Version 1.0.0
90 downloads
Ν.4710/20 Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις - ΦΕΚ 142/Α'/23.07.2020. Σκοπός του παρόντος είναι: α) η επέκταση της χρήσης των οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, β) η ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης, ιδίως δημοσίως προσβάσιμων, γ) η διαμόρφωση ρυθμιστικού πλαισίου για την αγορά ηλεκτροκίνησης1 point -
Αφού ο ΗΧ της οικ.άδειας μίκρυνε, κατά την ίδια επιφάνεια αυξήθηκε το περίγραμμα του κτιρίου.Άρα θα ρυθμίσεις την ΥΔ που δημιουργήθηκε λόγω του "κλεισίματος" τμήματος του ΗΧ της άδειας.Στην έκθεση σου θα αναφέρεις "Τμήμα του ΗΧ της οικ.άδειας εμβαδού .... τ.μ. κλείστηκε εντός του περιγράμματος του κτιρίου και ρυθμίζεται ως υπέρβαση δόμησης".Δεν σ ενδιαφέρει πού θα μετρούσε ή δε θα μετρούσε ο υφιστάμενος ΗΧ.Υπήρχε στην άδεια,δεν είναι αυθαίρετος,είναι απλά μικρότερος,ρύθμιζεις (βλ.παραπάνω) ως ΥΔ την επιφάνεια που του "έφαγε" το δωμάτιο και είσαι εντάξει. 2.Αν βγει μελλοντικά άδεια στο κτίριο με ΝΟΚ στο διάγραμμα κάλυψης που θα συμπεριλαμβάνει το σύνολο εξωστών + ΗΧ του κτιρίου θα γίνουν οι απαραίτητοι υπολογισμοί και θα απαντηθεί.😊1 point
-
Σε 1 φκ με κατηγορία 1 βάζεις την ΥΔ της κατοικίας (αν κατάλαβα καλά έχεις και ΥΔ, αν όχι ό,τι σου λέει ο Παύλος) μαζί με 1 λοιπή παράβαση, αυτή προ του 75. Σε άλλο φκ κατηγορία 4, την άλλη λοιπή παράβαση. Σύνολο 500 ευρώ1 point
-
Το ΦΕΚ : ν4710_2020.pdf1 point
-
Προσωπικά αυτό αντιλαμβάνομαι (βάλε τονισμό στο κείμενό σου)1 point
-
Εάν έχεις τον ΚΤΧ 2008 κοίτα στα παραρτήματα το κεφάλαιο Π7.5 "Σήμανση και χαρακτηριστικά Χάλυβα Οπλισμένου Σκυροδέματος".1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-