Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/07/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Συνάδελφε καλησπέρα, Εγώ παλεύω πάνω από ένα χρόνο (και μέσω του συνήγορου του πολίτη) να βγάλω άκρη μαζί τους... Το πιο πρόσφατο mail που έστειλα στα [email protected], και [email protected]: Εργάζομαι στο ιδιωτικό τομέα ως μηχανικός και οι κρατήσεις μου για τον κλάδο πρόνοιας του ΕΤΕΑΠ συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να υπολογίζονται ως 4% επί των μικτών αποδοχών. Η εγκύκλιος 30/2020 που εκδόθηκε στις 7.7.20 κάνει αναφορά στο Νόμο 4670/2020 με εφαρμογή από 1.1.20 ενώ δεν γίνεται καμιά αναφορά στο 2019 όπου για όλο το έτος θα έπρεπε να εφαρμόζεται ο Νόμος 4578/2018 που ορίζει κρατήσεις για τον κλάδο πρόνοιας 4% επί του κατώτατου μισθού. Βέβαια ούτε αυτή η εγκύκλιος είναι υλοποιήσιμη καθώς δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από τον ΕΦΚΑ για την αποτύπωση των νέων εισφορών Αντίθετα το θέμα αυτό αντιμετωπίζεται για τους Μηχανικούς του Δημοσίου τόσο για το 2019 όσο και για το 2020 στο έγγραφο που επισυνάπτω. Τέλος να σας ενημερώσω ότι κατά την ηλεκτρονική αίτηση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας (https://www.idika.org.gr/EteaepServices/) λαμβάνω το μήνυμα "Σύμφωνα με τα στοιχεία που δηλώνετε, δεν προκύπτει εγγραφή σας στο Μητρώο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών" Θα ήθελα να με ενημερώστε 1. για τον τρόπο διόρθωσης του λανθασμένου υπολογισμού 2. τρόπο συμψηφισμού των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών οι οποίες στην περίπτωσή μου ανέρχονται σε ποσό των 1000 ευρώ περίπου 3. το τρόπο επιλογής άλλης ασφαλιστικής κατηγορίας σε περίπτωση που το επιθυμώ Να σημειωθεί ότι το τελευταίο έτος πολλά τα ανωτέρω έχουν κοινοποιηθεί με e-mail στις διευθύνσεις: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] από όπου είτε δεν έχω λάβει απάντηση, είτε η απάντηση είναι ανεπαρκής (π.χ. με παραπέμπουν σε άλλες διευθύνσεις ή σε τηλέφωνα συνεχώς κατειλημμένα) Παρακαλώ για τις άμεσες ενέργειές σας (αν τα ανωτέρω αφορούν άλλες Δ/νσεις παρακαλώ προωθήστε τα εσωτερικά και αν είναι δυνατόν με κοινοποίηση σε εμένα). Επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμου δικαιώματός μου καθώς από την μη εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων επι 18 μηνες υφίσταμαι οικονομική ζημία. Το παρόν αίτημα θα κοινοποιηθεί στον Συνήγορο του Πολίτη καθώς και στη Νομική Υπηρεσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.3 points
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Δεν ξέρω αν υπάρχει κανένας άλλος που είχε κάποια υπόθεση στο ΕΤΕΑΕΠ. Έχω στείλει εδώ και 20 ημέρες αίτημα και ζήτησα α.π. και δεν απάντησε κανείς. Στη συνέχεια και σε καθημερινή βάση, προσπαθώ να επικοινωνήσω στα τηλέφωνα τους και δεν απαντά κανείς. Εικόνα πλήρους εγκατάλειψης δηλαδή. ΄Εστειλα την παρακάτω αναφορά στο συνήγορο του Πολίτη. Αν έχουν και άλλοι συνάδελφοι το ίδιο πρόβλημα μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική αναφορά από την ιστοσελίδα του συνήγορου του πολίτη. Αναφορά Θέμα: Αδυναμία οποιασδήποτε επικοινωνίας με Υπηρεσίες του ΕΤΕΑΕΠ Περιγραφή: Αξιότιμοι κύριοι, υποβάλλω την παρούσα αναφορά σχετικά με υπόθεση μου το ταμείο ΕΤΕΑΕΠ. Ειδικότερα, θα ήθελα να αναφέρω, ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας πολιτών, οι οποίοι διαμένουν εκτός Αθηνών, με τις Υπηρεσίες του Ταμείου. Πιο συγκεκριμένα στις 9/7/2020 απέστειλα στη Δ/νση email της γραμματείας του ΕΤΕΑΕΠ, email το οποίο αφορούσε σε Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων εισφορών. Το μήνυμα στάλθηκε στη Δ/νση [email protected], η οποία, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ (https://www.eteaep.gov.gr/web/ ), είναι η Δ/νση της γραμματείας. Στο εν λόγω email επισύναψα τα σχετικά έγγραφα και ζήτησα να ενημερωθώ για τον αριθμό πρωτοκόλλου που θα λάβει. Μια εβδομάδα μετά και καθώς δεν έλαβα καμία απάντηση ή ενημέρωση, απέστειλα νέο μήνυμα στη Δ/νση [email protected] , η οποία σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ είναι η Δ/νση εξυπηρέτησης των πολιτών. Έως σήμερα 29/7/2020 (20 ημέρες μετά!) δεν έχω λάβει καμία απάντηση. Επιπλέον, αναφέρω ότι κανένα από τα τηλέφωνα τα οποία αναφέρονται στην Ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΕΠ δεν απαντά, καμία εργάσιμη ημέρα και ώρα. Συνεπώς, όπως γίνεται φανερό από τα παραπάνω, οι υπηρεσίες του συγκεκριμένου ταμείου εμφανίζονται ως εγκαταλειμμένες και δεν υπάρχει καμία δυνατότητα επικοινωνίας. Παρακαλώ όπως προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αποκατασταθεί το δικαίωμα των πολιτών και δη των ασφαλισμένων (οι οποίοι πληρώνουν, κατά τα άλλα, τις εισφορές τους) να επικοινωνούν με τις υπηρεσίες του Ταμείου ΕΤΕΑΕΠ για τις υποθέσεις τους.2 points
-
1) είναι πολύ πιθανό οι αιτήσεις σου (με φάκελο χειρόγραφο φαντάζομαι) να μην είναι σε ισχύ - μόνο από όταν άνοιξαν το ηλεκτρον. σύστημα (οπότε κ τα καταθέτεις ηλεκτρονικά) άρχισαν να είναι σε ισχύ (το λέω βάση της εμπειρίας μου σε Φωκίδα-Βοιωτία) 2)"επιλογή του συστήματος για εντός παρ.οικισμού ΧΩΡΙΣ επιτροπή', εφαρμόζεται εάν οι αυθαιρεσίες πραγματοποιήθηκαν πριν την ημερομηνία χαρακτηρισμού του οικισμού ως παραδοσιακού. Για το αν είναι παραδοσιακός κ πότε ακριβώς χαρακτηρίστηκε θα το ψάξεις μόνη σου ή θα ρωτήσεις στην πολεοδομία, άσχετα με το τι γράφει στο παλιό τοπογραφικό (μπορεί πχ όταν εκπονήθηκε να μην ήταν παραδοσιακός)2 points
-
στην φαση αυτη δεν κανεις μεταβιβαση αλλα μονον αποδοχη. αρα χρειαζεσαι μονον μια "εκθεση" μηχανικου περι του ειδους των αυθαιρεσιων. Τα "υπολογιζομενα" εξοδα τακτοποιησης αποτελουν "παθητικο" της κληρονομιας. Μετα την αποδοχη γινεται η τακτοποιηση. Ειναι υπο "διερευνηση", εάν ο κληρονομος υποχρεουται να προχωρησει στην τακτοποιηση μετα την απογραφη ή εάν σταματουν οι υποχρεωσεις του με την αποδοχη επ' ωφελεια απογραφης. Μιλα με τον συμβ/φο για αυτο το μερος.2 points
-
ξεχασες τον μηχανικο....αν υπαρχουν ακίνητα🙂 κατα τα λοιπα οι αμοιβες "συμφωνουνται"2 points
-
Υπαρχει "ο κληρονομος επ' ωφελεια απογραφης" που κινει τις διαδικασιες. [που μπορει να ζητησει να χρησιμοποιησει και "ειδικους"] Να δεις σε αυτη την αναλυση και με προσοχη ως προς τις προθεσμιες. http://www.markoulakoslaw.gr/el/p/blog/i-apodochi-tis-klironomias-me-to-eyergetima-tis-apografis [δες τα ΠΜ] Καμμια χρηση δεν κανεις στο αυτοκινητο. Απλα το φυλαττεις.2 points
-
Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.1 point
-
Oι ΜΠΕ είναι ένα μεγάλο φιάσκο. Και απ'όσο έχω καταλάβει με τον καινούριο νόμο υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο. Σε παραπέμπω σ 'ενα απόσπασμα ενός βιβλίου που μιλάει ένας νομικός με ειδίκευση τα περιβαλλοντικά ζητήματα γι'αυτές τις μελέτες: Σμπώκος, Γιώργος. 2015. Η Επινόηση Της Αειφορίας. Πως Επικράτησε Το Δόγμα Της Αέναης Προόδου. Εκδόσεις Οκτώ. «Δεν θα ξεχάσω μια νεαρή υπάλληλο της περιφέρειας (..) για τον τρόπο που ελέγχονται οι ΜΠΕ. Αποστομωτικά είπε, πως αν το έργο στην αίτηση δεν χωροθετείται μέσα σε μια ζώνη προστασίας, τότε εγκρίνεται. Σε ερώτηση σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής, το μηδενικό σενάριο, το συσχετισμό με τις χρήσεις γης, το τοπίο και άλλα παρόμοια κριτήρια αποκλεισμού, η κοπέλα κοκκίνησε. Προφανώς ένιωσε έκθετη σε θέματα τα οποία δεν αντιμετώπιζε στην εργασιακή της καθημερινότητα. (σελ 112)» Επιπλέον στην Άνδρο, έχει γίνει καταγγελία για ψεύτικη ΜΠΕ η οποία δίνει την αδειοδότηση σε ΒΑΠΕ σε απόσταση αναπνοής απ'τη φωλιά του Σπιζαετού. Ο σπιζαετός είναι ένα προστατευόμενο είδος που φεύγει απ'τη Μαγαδασκάρη έρχεται στην Άνδρο για να γεννήσει το πολύ δύο μικρά να τα μάθει να πετάει με σκοπό να επιστρέψει πάλι στη Μαγαδασκάρη. Τέλος, όταν γίνονται προσφυγές στο ΣΤΕ από διάφορες ομάδες για τα εν λόγω έργα, το ΣΤΕ δεν εξετάζει αν οι μελέτες που έχουν κατατεθεί είναι σύννομες. Υποτίθεται ότι αυτή η δουλειά είναι υποχρέωση της διοίκησης, οπότε δεν γίνεται cross check για τη νομιμότητα των εγγράφων. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι αντίθετο ως προς αυτό, θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει. Οι πολιτικές στη βιοποικιλότητα που ακολουθούνται απο την ΕΕ απ'οσο μπορώ να καταλάβω μελετώντας λίγο τη βιβλιογραφία, λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που δεν αποτελούν εμπόδιο σε πολιτικές που έχουν περιεχόμενο οικονομικό, ενεργειακό, εμπορικό, ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.1 point
-
Γιάννα μου καλησπέρα-παρακολούθησα την συζήτηση και ας μου επιτρέψει κι ο Παύλος μια φιλική παρέμβαση-η συνάδελφος ρώτησε αν μπορεί να ρυθμίσει αυθαίρετη κατασκευή που βγαίνει 40 εκ. εκτός Ρ.Γ. "όσο και το έρκερ του υποκείμενου ορόφου".Το έρκερ του υποκείμενου ορόφου σαφώς είναι νόμιμο,εφόσον προκύπτει από την ΟΑ.Η αυθαίρετη προσθήκη του υπερκείμενου ορόφου που δεν είναι έρκερ ΔΕΝ επιτρέπεται να υπέρκειται πάνω από τον εγκεκριμένο κοινόχρηστο πόλης δηλαδή να εξέχει της ΡΓ (εκτός αν ανήκει στις εξαιρέσεις της κατ.3 που αναφέρει και ο Παύλος (περίπτωση γγ και ιειε) δηλαδή,άλλως δεν ρυθμίζεται τίποτε άλλο σε κοινόχρηστο χώρο πόλης). Μερικά τιπς : Τιπ 1-Το ότι είμαι σε μια οικοδομή που υπάρχει νόμιμο έρκερ από κάτω δε σημαίνει ότι μπορώ να πάω από πάνω και να βγάλω μια κατασκευή που να προεξέχει στον κοινόχρηστο πόλης.Απαγορεύεται η ρύθμιση σε κοινόχρηστο πόλης από το άρθρο 89. Τιπ 2-Π.χ.Δεν είμαι στην εσοχή πάνω από τα νόμιμα έρκερ αλλά στο ισόγειο της οικοδομής κάτω από το νόμιμο έρκερ του 1ου ορόφου.Θα ρύθμιζα τα 40 εκατοστά του ισογείου καταστήματος που είναι εκτός Ρ.Γ. πάνω στο πεζοδρόμιο?όχι-το ίδιο ισχύει και για την αυθαίρετη κατασκευή της εσοχής,βεράντας,στέγης κλπ ,κλειστού χώρου που προεξέχει της Ρ.Γ. Τιπ 3-αυτό που επιτρεπόταν να γίνει το 1976 νόμιμα δεν σημαίνει ότι ρυθμίζεται σήμερα νόμιμα ενώ έγινε αυθαίρετα. Έτσι κάπως τα ξεκαθαρίζω κι εγώ για μένα κι ελπίζω να βοήθησα!1 point
-
@Maria Electrical Engineer Όλες οι επιμετρήσεις γίνονται βάσει κανόνων και όχι βάσει ειδικότητας του επιμετρητή. Ως ενεργειακός επιθεωρητής στα πλαίσια του προγράμματος ΕΚΟ απαγορεύεται να μετρήσεις σεντόνι, συνεπώς ο "μονωσάς" μάλλον πρέπει να κάτσει να διαβάσει τον οδηγό του ΕΚΟ ή να μην πουλάει παραμύθια σε ιδιώτες ότι δήθεν γνωρίζει πως πρέπει να γίνεται η δουλειά στο ΕΚΟ (έξω από το ΕΚΟ μπορεί να κάνει ότι συμφωνία θέλει). Προσωπικά λοιπόν ως Σύμβουλος έλεγα πάντα στους πελάτες να προσέχουν τι προσφορές θα δεχτούν και τους εξηγούσα εκ των προτέρων ότι μπορούν ελεύθερα να κανονίσουν ότι συμφωνία θέλουν, αλλά όταν θα έρθει η ώρα να πληρωθούν, να γνωρίζουν ότι δικαιούνται maximum την καθαρή επιφάνεια και υπό προϋποθέσεις (πιστοποιητικών, τιμολογίων, ΙΚΑ κλπ.) Σεντόνια, ακμές, σκωτίες, βίδες, δίχτυα και άλλα συναφή (σιγά μην προσθέσουμε και το κολατσιό του μάστορα) ανήκουν σε άλλα πολύπλοκα συστήματα επιμέτρησης που δεν ήταν ποτέ προς όφελος του ιδιοκτήτη....1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα!Αφού λοιπόν εφαρμοστεί σωστά η ΡΓ όπως αναφέραμε παραπάνω η τακτοποίηση Α.Μπορεί να προχωρήσει εάν δεν υπάρχουν τελικά ρυμοτομούμενα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων-Β.Δεν μπορεί να προχωρήσει εάν υπάρχουν ρυμοτομούμενα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων ,εάν δεν δηλωθούν τα ρυμοτομούμενα τμήματα προς κατεδάφιση,όπως δηλαδή σωστά το περιγράφεις θα πρέπει να γίνει κατεδάφιση των τμημάτων που είναι εκτός και ρύθμιση των τμημάτων εντός.😀1 point
-
Μπορείς να ανεβάσεις αρχεία ακόμη και με οριστική υπαγωγή (δε μπορείς όμως να προσθέσεις τον 2ο μηχανικό), αλλά ούτε χρειάζεται να έχεις ανεβάσει όλα τα αρχεία για να δώσεις βεβαίωση (περαίωση δεν υπήρχε στον 4178). Επίσης δες το και διαφορετικά. Αν ο 4178 δεν ήταν δική σου δήλωση αλλά είχες τα σχέδια του μηχανικού που την έκανε (έστω και χωρίς την ΤΕ μηχανολόγου), δε θα έδινες βεβαίωση; Κάνεις μία βεβαίωση στον 4495 μνημονεύοντας τη ρύθμισή του 4178 και προχωράτε τα συμβόλαια.1 point
-
απο το άρθρο 14 ΝΟΚ ως ισχύει θ) Σε οικόπεδα όπου κατασκευάζονται περισσότερα του ενός κτίρια, η ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους είναι Δ. ι) Η απόσταση μεταξύ των κτιρίων του ίδιου ακινήτου μπορούν να απέχουν μεταξύ τους ελάχιστη απόσταση 2,50 μ. όταν το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής ή το ύψος στο οποίο εξαντλείται ο σ.δ. δεν ξεπερνά τα 8,50 μ. Για χαμηλό κτίριο (αρθρο 24) το Δ=2.50μ , οπότε αν έχεις περισσότερα κτίρια και καλύπτεσαι απο τις διατάξεις των χαμηλών μπορείς να αφήσεις 2.5μ μεταξύ τους1 point
-
Η πιο οικονομική και ταχύτερη λύση είναι να το πας με 4495 ως διαφορετική διαμερισμάτωση αφου είναι προ του 11 και να αποφύγεις την ΘΣ . Η άδεια κλείνει με τη ρευματοδότηση (η σφραγίδα συνήθως γράφει προσωρινή σύνδεση με δίκτυα ΔΕΗ-ΟΤΕ-ΕΥΔΑΠ) αφου εξοφηλθούν οι επιβλέψεις των μηχανικών. Αλλιώς ενημέρωση ή αναθεώρηση1 point
-
Προσωπικά, προβλεπόμενη διαδικασία χορήγησης αρχείων δεν ξέρω εάν υπάρχει.... σε κάθε περίπτωση μπορείς πάντα να απευθυνθείς στην αρμόδια υπηρεσία και να ζητήσεις ευγενικά και με τρόπο τι χρειάζεσαι.... επειδή έχω λίγη εμπειρία από Δημόσιο μπορώ να σου πω με σιγουριά ότι δεν είναι όλοι οι ΔΥ το ίδιο και υπάρχουν άνθρωποι που πραγματικά θέλουν να βοηθήσουν.... ειδικά τους νέους συν/φους.... είναι θέμα σε ποιόν θα πέσεις.... Έπειτα είναι και το άλλο..... πολλά από τα αρχεία που κυκλοφορούν έχουν τεράστια λάθη, παραλήψεις και ασάφειες (βλέπε e-poleodomia που τουλάχιστον στην περιοχή μου γίνεται της κακομοίρας από σχέδια που δεν ισχύουν ή ακόμα και περίπτωση κυρωμένης ΠΕ εδώ και πάνω από 10ετία που δεν φαίνεται πουθενά) οπότε η μη χορήγηση αρχείων δεν γίνεται γιατί έχει στηθεί μαγαζάκι (το οποίο φυσικά και δεν το αποκλείω) αλλά γίνεται για να προστατευτούν οι συνάδελφοι από κακοτοπιές..... να αναφέρω βέβαια ότι πολλοί Δήμοι έχουν αναρτημένα αρχεία dwg από επεκτάσεις σχεδίων στις ιστοσελίδες τους ή στο geodata.... επίσης, πριν αρκετά χρόνια, γνωρίζω περίπτωση επαρχιακού Δήμου που κοινοποίησε ταχυδρομικώς στους μηχανικούς της περιοχής του, cd με το αρχείο πράξης εφαρμογής που μόλις είχε κυρωθεί....και μάντεψε.....αποδείχθηκε ότι το αρχείο είχε σε πολλά σημεία αναντιστοιχίες με τις θεωρημένες πινακίδες της Πράξης. Ξαναλέω πάντως, από προσωπική εμπειρία, είναι θέμα που θα πέσεις....1 point
-
1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα συνάδελφε-Στο χωριό λοιπόν υπάρχει μια εγκεκριμένη διανομή που επέχει θέση ρυμοτομικού σχεδίου.Υπάρχει όμως και λειτουργούν, απ' ό,τι καταλαβαίνω, Κτηματολόγιο.Τα όρια του οικοπέδου βάσει Κτηματολογίου και βάσει διανομής δεν ταυτίζονται.Για να βοηθήσω -όσο μπορώ- στην απάντηση του ερωτήματος-πρώτον,έχεις στα χέρια σου ένα Τοπογραφικό Διάγραμμα που εμφανίζει το όριο οικοπέδου βάσει Κτημ/γίου,το οποίο πρέπει να ελέγξεις ότι ταυτίζεται με τις συντεταγμένες του Κτηματογραφικού Διαγράμματος (και φαντάζομαι πως έτσι θα είναι,αλλά θέλει σε κάθε περίπτωση έλεγχο)-δεύτερον,το ίδιο Τοπογραφικό έχει μια εφαρμογή διανομής ,η οποία δεν ξέρεις πώς έγινε διότι δεν την έκανες εσύ-πόσο σίγουρος είσαι ότι έχει εφαρμοστεί σωστά? (καθόλου,απαντάω μόνη μου).Άρα,πριν φτάσεις στην ρύθμιση αυθαιρέτων και στο αν έχεις ρυμοτομούμενα κτίρια ή όχι,γνώμη μου είναι ότι πρέπει να ελέγξεις με όποιον τρόπο μπορείς την σωστή εφαρμογή της διανομής στην περιοχή του οικοπέδου σου.Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να αλλάξει όλα τα σημερινά σου δεδομένα.Πέραν αυτού,και αφού είσαι σίγουρος ότι έχεις την σωστή εφαρμογή της διανομής,μεταξύ των δύο (διανομή-Κτηματολόγιο) κατισχύει η διανομή ως εγκεκριμένο σχέδιο του οικισμού και κινείσαι ανάλογα με αυτήν για την ρύθμιση αυθαιρέτων ή ό,τι άλλο χρειάζεται να γίνει.🙂1 point
-
Στις ξύλινες κατασκευές εφαρμόζεται ο EC5, αλλά γενικά για αποτιμήσεις που δεν αφορούν αποκλειστικά οπλισμένο σκυρόδεμα (εκεί έχουμε τον δικό μας ΚΑΝΕΠΕ), εφαρμόζεται ο EC8. Το να υπολογίσεις τη βάση μόνο είναι λάθος. Για να το πούμε πιο λαϊκα: το ταβάνι θα πέσει να σε πλακώσει, όχι το πάτωμα.1 point
-
Σε παρόμοια περίπτωση (συνταξιούχος μηχανικός που είχε κωδικούς ΤΕΕ) μου είχαν στείλει από το ΤΕΕ το συνημμένο και τους είχα πάει τα αντίστοιχα δικαιολογητικά για να προχωρήσω στον έλεγχο των φορολογικών στην ΥΔΟΜ. Όταν τελείωσα με τον έλεγχο, μου σφράγισαν το στέλεχος για ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ και μαζί με την δήλωση του 4495 που είχα κάνει, γιατί το κτίριο είχε αυθαιρεσίες, πήγαν στην ΔΕΗ. Μπορείς να πάρεις και στο τηλ που αναφέρεται κάτω-κάτω στο έντυπο για να σε κατατοπίσουν για οποιαδήποτε απορία. Ελπίζω να βοήθησα.1 point
-
1 point
-
Όπως τα γράφεις. Αλλά αν κάποια δαπάνη σου είναι πάγιο αναγράφεται στους κωδ.362-382, πλην των παγίων που αναφέρονται στην ΠΟΛ 1150/2017 (Κινητά τηλέφωνα, Κονσόλες για παιχνίδια, Ταμπλέτες ηλεκτρονικών υπολογιστών και φορητοί υπολογιστές) που συνιστούν πράξεις λήπτη (δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, δεν αναγράφεται ποσό ΦΠΑ στο παραστατικό) και αναγράφονται στους κωδικούς 366 η καθαρή αξία και 386 το ΦΠΑ (το υπολογίζεις εσύ). Επίσης στην περίπτωση αυτή (πράξεων λήπτη) για λόγους τακτοποίησης του ΦΠΑ η καθαρή αξία αναγράφεται και στις εκροές στον κωδ.303 (η αξία δεν μεταφέρεται στον κωδ.312) και το ΦΠΑ (που υπολογίζεις εσύ) αναγράφεται στον κωδ.333.1 point
-
Amelia Συνάδελφε καλή αρχή εύχομαι και μην αγχώνεσαι για το διαδικαστικό. Τα θέματα ουσίας να προσέξεις τα οποία συζητάμε στα αντίστοιχα νήματα του ν.4495 στα οποία μπορείς (και πρέπει) να θέσεις τις ερωτήσεις σου. Για το θέμα καταχώρησης στοιχείων και υπολογισμού της νόμιμης αμοιβής από το σύστημα του ΤΕΕ θα προσπαθήσω να σε καθοδηγήσω με μερικά sceen shots από ένα δοκιμαστικό στο σύστημα. Η διαδικασία ξεκινάει με το να ανοίξεις ένα νέο έργο. Θα συμπληρώσεις όλα τα στοιχεία, θέση, δήμο, ΤΚ κλπ και τα στοιχεία ιδιοκτήτη. Μετά θα πας στην καρτέλα "Κύριες εργασίες". Θα επιλέξεις τη μια φορά "μελέτη" και ως κύρια εργασία "εργασίες Ν. 4178". Πατάς "εισαγωγή επιλογών" Τη δεύτερη φορά επιλέγεις "αποτύπωση" και μετά "αρχιτεκτονικά". Πατάς "εισαγωγή επιλογών". Στη συνέχεια μεταφέρεσαι στην "επεξεργασία εργασιών". Επιλέγεις σύμφωνα με το υπόδειγμα που έχω ανεβάσει. Ο προυπολογισμός θα προκύψει σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (από την καρτέλα "χώροι"). Κατηγορία μελέτης επιλέγεις την ΙΙΙ και το λ από το έτος 2012. Αν έχεις τελειώσει τη διαδικασία μπορείς να περάσει σε επόμενο βήμα το οποίο θα γίνει πατώντας "υποβολή" και μπορείς να αφήσεις τη δήλωση έργου ανοικτή μέχρι να τελειώσεις τη δήλωση υπαγωγής αυθαιρέτων. Μην την οριστικοποιήσεις. Δεν απαιτείται στη φάση αυτή. Πάμε στη δήλωση ν. 4495. Εκεί παίρνεις από το σύστημα αμοιβών τον Α/Α έργου και τον καταχωρείς σύμφωνα με το υπόδειγμα. Καταχωρείς επίσης και την συμφωνηθείσα αμοιβή στο αντίστοιχο κελί της καρτέλας "πρόσθετα στοιχεία". ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1.pdf ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2.pdf ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ Ν.4495.pdf ΚΑΡΤΕΛΑ ΧΩΡΟΙ.pdf1 point
-
Συνάδελφε κατά τη γνώμη μου η διατύπωση του άρθρου 102 είναι σαφής όσον αφορά στο ποιοι είναι οι οικισμοί στους οποίους αφορά η ρύθμιση αφού ρητά γίνεται παραπομπή στους οικισμούς όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/83, δηλαδή περιλαμβάνονται όσοι οικισμοί αναφέρονται στην απόφαση Γ. 35468/1417/21-6-83 (ΦΕΚ 292/Δ/12-7-83) οι οποίοι δεν είχαν υποχρέωση υποβολής δήλωσης του Ν.1337/83, αρκεί να μη βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από 2000μ από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα. Οι διατάξεις που παραθέτεις δεν αφορούν στους οικισμούς του άρθρου 21 του 1337/83 αλλά στους οικισμούς του ΠΔ της 6-12-82 οι οποίοι είχαν καθοριστεί με νομαρχιακές αποφάσεις βάσει διαφορετικών κριτηρίων και για άλλον σκοπό. Ομοίως οι σχετικές διατάξεις του ΠΔ της 24-4-85 για την κατηγοριοποίηση των οικισμών ως στάσιμων ή δυναμικών προκειμένου να πραγματοποιηθεί η οριοθέτησή τους και πάλι δεν σχετίζονται με το άρθρο 21 του Ν.1337. Η παρανόηση νομίζω ότι έχει προκύψει από το γεγονός ότι είθισται να αναφερόμαστε σε όλους αυτούς του οικισμούς με τον όρο "στάσιμοι" ενώ πρόκειται για διαφορετικές "ομάδες" (που η κάθε μια περιλαμβάνει πολλούς κοινούς αλλά και πολλούς διαφορετικούς οικισμούς με τις υπόλοιπες). Η ασάφεια κατά τη γνώμη μου είναι αλλού: Το άρθρο 102 αναφέρεται σε κτίρια "που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών" ενώ το άρθρο 21 του 1337 αναφέρεται σε κτίρια που "βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης". Η διατύπωση του άρθρου 21 του 1337 είχε ερμηνευτεί ότι περιλάμβανε και την εκτός σχεδίου διοικητική περιοχή του κάθε υπαγόμενου οικισμού. Αντίθετα η λέξη "εντός" στο άρθρο 102 φαίνεται να σημαίνει ότι μόνο τα εντός ορίων οικισμού παίρνουν την έκπτωση. Όμως δεν είναι κατά την άποψή μου σαφές αν το "εντός" αναφέρεται στα όρια που είχε ο οικισμός το 1983 ή στα σημερινά του όρια (που είναι κατά κανόνα μεγαλύτερα από αυτά που είχε ο στάσιμος οικισμός το 1983 αφού οι περισσότεροι οικισμοί έχουν διπλασιαστεί σε μέγεθος μετά την μεταγενέστερη του 1983 οριοθέτηση ή πολεοδόμηση).1 point
-
Άλλο πράγμα είναι το πολεοδομικό καθεστώς και άλλο το τι εννοούν για την τακτοποίηση. Αν θέλουν να κάνουμε τακτοποίηση σε οικισμούς που πλέον δεν είναι στάσιμοι ενώ ήταν παλιότερα, να το ορίσουν με σαφήνεια σε τροποποίηση του Νόμου, γιατί έτσι όπως είναι διατυπωμένο αυτό που διαφαίνεται είναι ότι ο οικισμός θα πρέπει να είναι και σήμερα στάσιμος για να υπαχθεί η αυθαιρεσία στο Α 102. Για το πολεοδομικό κομμάτι των όρων δόμησης έχουμε τα εξής: ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) ΟΙΚΙΣΜΟΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 2000 κατοίκους ΑΡΘΡΟΝ-9 Καταργούμενες - διατηρούμενες διατάξεις 1. "Με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της απόφασης" καθορισμού των ορίων των οικισμών, κατάταξης των οικισμών σε κατηγορίες και τον προσδιορισμό της αρτιότητας των γηπέδων, ισχύουν οι όροι και περιορισμοί δόμησης του παρόντος και δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των εξής διαταγμάτων: α) Του από ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) όπως ισχύει σήμερα. β) Του από ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/69) όπως ισχύει σήμερα. γ) Του από ΠΔ/6-10-78 (ΦΕΚ-538/Δ/78) όπως ισχύει σήμερα. δ) Του από ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/82) και οι αποφάσεις Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του. ε) Των ειδικών διαταγμάτων ή αποφάσεων Νομαρχών που καθορίζουν όρους δόμησης σε μη χαρακτηρισμένους παραδοσιακούς οικισμούς χωρίς σχέδιο. Σχετικό και το παρακάτω έγγραφο: Εγγρ-26269/3-9-04 Αρτιότητα σε περιοχές ισχύος του ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) περί στάσιμων οικισμών (Οικισμοί που δεν έχουν χαρακτηρισθεί ή οριοτεθεί) Με το Εγγρ-21437/04 διαβιβάστηκε αίτησή σας στην Δ/νση μας η από 20-5-04 αίτησή σας με την οποία θέτετε ερωτήματα σχετικά με την αρτιότητα οικοπέδων που δημιουργήθηκαν με τις προϋποθέσεις του ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/82). Επειδή το περιεχόμενο της αίτησής σας είναι γενικό και άπτεται ποικίλων θεμάτων αφού άλλοτε θίγετε θέματα νομιμότητας κατάτμησης άλλοτε ισχύοντες όρους δόμησης, χρήση κτιρίων αλλά και θέματα μεταβίβασης των σχετικών ακινήτων ή θέματα που άπτονται σε δικαιολογητικά για έκδοση οικοδομικής άδειας κλπ, σας ενημερώνουμε ότι για κάθε συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει να απευθύνεστε στην οικεία Πολεοδομική Υπηρεσία που βρίσκεται το ακίνητο, η οποία είναι αρμόδια σύμφωνα με το Αρθ-27 του ΓΟΚ/85, εκθέτοντας το συγκεκριμένο πρόβλημα που αντιμετωπίζετε. Επί της ουσίας του κυρίως ερωτήματος που θέτετε κατά την άποψη της Διεύθυνσής μας οι προϋποθέσεις αρτιότητας μεταξύ των οποίων και η εντοπιότητα ή η καταγωγή των ιδιοκτητών που θέτει το ΠΔ/6-12-82 θα πρέπει να τηρούνται σε κάθε περίπτωση για την εφαρμογή του και την έκδοση οικοδομικών αδειών. Η Διεύθυνση Νομοθετικού 'Εργου παρακαλείται για τις απόψεις της σχετικά με τα ερωτήματα και ειδικά για την περίπτωση κληρονομικής διαδοχής. Τέλος, επισημαίνεται ότι σύμφωνα με το Αρθ-9 παρ.1 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του προαναφερόμενου ΠΔ/6-12-82 και οι Αποφάσεις των Νομαρχών που εκδόθηκαν για την εφαρμογή του, εφόσον δημοσιευθεί η απόφαση καθορισμού των ορίων των οικισμών, κατάταξης σε κατηγορίες και προσδιορισμού της αρτιότητας. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΚΚ ΤΜΗΜΑ Β1 point
-
Στην περίπτωση χρησικτησίας ως χρόνος δημιουργίας λαμβάνεται ο χρόνος που συμπληρώνονται τα απαιτούμενα έτη ώστε η κυριότητα να περιέλθει στον νομέα. Δηλαδή: Στην έκτακτη χρησικτησία: με τη συμπλήρωση 20 ετών (πχ γίνεται το 1959 άτυπη αγοραπωλησία ή αυθαίρετη κατάληψη τμήματος γηπέδου. η κυριότητα περιέρχεται στον νομέα το 1979 και συνεπώς χρόνος δημιουργίας είναι το 1979) Στην τακτική: με τη συμπλήρωση 10 ετών (πχ γίνεται συμβολαιογραφική πράξη μεταβίβασης τμήματος γηπέδου το 1982 και ο πωλητής επικαλείται ως τρόπο κτήσης κάποιον τίτλο που στην πραγματικότητα δεν αντιστοιχει στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο. ο αγοραστής στην περίπτωση αυτή αποκτά νομιζόμενο* τίτλο και βάσει αυτού νέμεται καλόπιστα το ακίνητο. χρόνος δημιουργίας στην περίπτωση αυτή είναι το 1992, οπότε και περιέρχεται η κυριότητα στον αγοραστή) Τα παραπάνω προκύπτουν από τον αστικό κώδικα. (*)Νομιζόμενος τίτλος είναι ο τίτλος κτήσεως κυριότητος, ο οποίος κατά την πεποίθηση του νομέως, η οποία δεν οφείλεται σε βαριά αμέλειά του, εκλαμβάνεται από αυτόν ως υπάρχων, ενώ πράγματι δεν υπήρξε καθόλου1 point
-
Ταχυδρομε , ασχετα με το τι λεει η μελετη ενος Η/Μ , ενας εππαγγελματιας εργοληπτης θα ριξει το φωτισμο κ στις 3 φασεις , ο λογος ? απλη λογικη , σε τυχον διακοπη 1 φασης .... μεινε στα γραμματοσημα σου εσυ .......-1 points
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-