Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ανοίγω το θέμα αυτό για να συγκεντρωθούν εδώ τα σχόλια των μελών του forum σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές του ΝΟΚ στο νομοσχέδιο προς διαβούλευση. Το κείμενο του νομοσχεδίου που κυκλοφόρησε (30.7.2020) μπορεί να μην είναι το τελικό. Μακάρι μάλιστα να συμβαίνει αυτό γιατί εκ πρώτης όψεως δείχνει μεγάλη προχειρότητα. Σε κάθε περίπτωση, επισυνάπτω το σχετικό κείμενο και επισημάνσεις των προτεινόμενων αλλαγών ώστε να διευκολυνθεί ο σχολιασμός των μελών. Προτείνω, τα σχόλια πάνω σε μια συγκεκριμένη διάταξη να αρχίζουν πάντα με ΚΕΦΑΛΑΙΑ αναγραφή του σχετικού άρθρου του ΝΟΚ. ΝΟΚ_Διαβούλευση_2020.pdf 0_NOK_vΧ.pdf 0_NOK_vΧ.docx
    5 points
  2. Για να μην αφήσουμε το προγραμματάκι στην μοίρα του, μία μικρή ενημέρωση στα δεδομένα. Αν δε βγάζει με την πρώτη τα νέα ποσοστά, πατήστε Ctrl+F5 στη σελίδα εισαγωγής δεδομένων για να ενημερωθεί. 30/7/2020 Update! Ενημέρωση ποσοστού ΙΚΑ εργαζόμενου & εργοδότη (ισχύει απο 1/6/20) Update! Ενημέρωση μέσου ημερομίσθιου εργάτη ΙΚΑ (Μ.Η)
    3 points
  3. Ισχύει από πολύ παλιά αυτό [ότι δηλαδή ότι όπου υπάρχει/προκύπτει ταυτόχρονη υποχρέωση για ΦΕΜ και Παρακράτηση, τότε πληρώνεται μόνο το ΦΕΜ ( 4% ή 10%)]. Από τότε που η παρακράτηση ήταν 15%, Σχετ. ΠΟΛ.1204/31.5.1993 "Προκαταβλητέος φόρος αρχιτεκτόνων - μηχανικών", στην παράγρ.3 Αργότερα με την νεότερη Δ.Α.1043698/844/Α0012/31.5.2007 "Κρατήσεις στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από μηχανικούς." με Αριθ.Πρωτ.:1043698/844/Α0012, στις παράγρ. 3 & 4 (όπου αναφέρεται στο νέο ποσοστό παρακράτησης φόρου 20%) Και επίσης (με 20%) με την νεώτερη ΠΟΛ.1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρωνν 9, 67, 69 και 70 του ν. 4172/2013.", στο άρθρο 69 Ψάξε τες στο google, θα τις βρεις πολύ εύκολα. ΠΟΛ_1204_1993_Προκαταβλητέος φόρος αρχιτεκτόνων - μηχανικών.pdf Δ.Α.1043698_844_Α0012_31-5-2007 Κρατήσεις στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από μηχανικούς.pdf ΠΟΛ_1067_2015_Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρωνν 9, 67, 69 και 70 του ν. 4172_2013.pdf
    3 points
  4. Κατά την κρίση μου και άλλων συναδέλφων, ο νόμος εννοεί να ελέγξεις τις διαστάσεις μέσω της γεωμετρίας του ξυλοτύπου. ΔεΝ προκύπτει ότι πρέπει να ελέγξεις οπλισμό αναφορικά με διάμετρο ή τοποθέτηση (Η παραλαβή οπλισμού αφορά αποκλειστικά τον επιβλέπων μηχανικό). Εξάλλου και η σχετική απόφαση (*) περί ελέγχων του 2014 (ΦΕΚ 57/ 16-1-2014) το ίδιο αναφέρει και με μια γρήγορη ανάγνωση στις καταργούμενες διατάξεις του Ν. 4495, δεν είδα να έχει καταργηθεί. Αν κάποιος συνάδελφος το έχει δει ας μας ενημερώσει. Οπότε, αν η απόφαση του 2014 και ο ν. 4495 στο άρθρο 44 συνεχίζουν να ισχύουν μαζί, έχουμε και ένα επιπλέον πρόβλημα με την απόφαση του 014 για αρχικό έλεγχο να μιλάει μόνο για έλεγχο θέσης κτιρίου, διαστάσεων και πλάγιων αποστάσεων, ενώ το άρθρο 44 ν. 4495 (**) να προσθέτει και το βάθος θεμελίωσης. Παρεμπιπτόντως η διάταξη που επέβαλε και την υποχρέωση μέτρησης βάθους θεμελίωσης υπήρχε στην αρχική απόφαση ΦΕΚ 465/Β/ 24-2-2012(***). (*) φεκ 57 /16.1. 2014 3. α) Ο αρχικός έλεγχος για τα κτίρια των Κατηγοριών Β΄ και Γ΄ διενεργείται μετά την ολοκλήρωση των ξυλο− τύπων, του οπλισμού θεμελίωσης και των τοιχίων του υπογείου εφόσον υπάρχουν και ελέγχονται τα παρα− κάτω στοιχεία, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης: i) Η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο ή στο γήπεδο. ii) Οι διαστάσεις του κτιρίου (περίγραμμα). iii) Οι πλάγιες αποστάσεις στις θέσεις που εμφανίζο− νται στα υποβαλλόμενα σχέδια. (**) Άρθρο 44 ν4495/17 Στάδια ελέγχου οικοδομικής άδειας 1. Ο έλεγχος ορθής εφαρμογής είναι υποχρεωτικός για κάθε έργο που εκτελείται με οικοδομική άδεια ή άδεια δόμησης, με έναρξη εργασιών μετά την 1.3.2012. Οι έλεγχοι διενεργούνται από διαφορετικούς κάθε φορά Ελεγκτές Δόμησης με αυτοψία και έλεγχο της εφαρμογής των μελετών, σύμφωνα με τις οποίες εκδόθηκε η άδεια δόμησης ή η οικοδομική άδεια. 2. Οι έλεγχοι διενεργούνται στα εξής στάδια : α) αρχικός : αμέσως μετά την ολοκλήρωση ξυλοτύπων, οπλισμού θεμελίωσης και τοιχίων υπογείου, εφόσον υπάρχουν. Ο έλεγχος αφορά την τήρηση του ξυλοτύπου, του βάθους θεμελίωσης, της θέσης του κτιρίου στο οικόπεδο ή στο γήπεδο, των πλαγίων αποστάσεων και των διαστάσεων του κτιρίου, (***) ΙΙ. Κατηγορίες Β΄ και Γ΄: αρχικός έλεγχος Ο αρχικός έλεγχος διενεργείται μετά την ολοκλήρωση των ξυλοτύπων, του οπλισμού θεμελίωσης και των τοιχί− ων του υπογείου, αν υπάρχουν και αφορά στην τήρηση της θέσης του κτιρίου ή της προσθήκης, των πλαγίων αποστάσεων, των διαστάσεών του, καθώς επίσης και στην τήρηση του ξυλοτύπου και του βάθους θεμελίω− σης, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης. Ειδικότερα ελέγχονται: 1. Το περίγραμμα του κτιρίου, η θέση του στο οικόπεδο και οι διαστάσεις του. 2. Οι πλάγιες αποστάσεις στις θέσεις που εμφανίζο− νται στα υποβαλλόμενα σχέδια. 3. Η στάθμη θεμελίωσης σε σχέση με τη στάθμη του εδάφους 4. Οι θέσεις και οι διαστάσεις των θεμελίων και των υποστυλωμάτων. 5. Οι θέσεις και οι διαστάσεις των τοιχίων του υπο− γείου, αν υπάρχει. 6. Η θέση και το εύρος του αντισεισμικού αρμού.
    3 points
  5. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    2 points
  6. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Σημαντικότατη αλλαγή!! Θυμίζω τον προηγούμενο ορισμό: Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός του ύψους της επικλινούς στέγης του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία.
    2 points
  7. ΑΡΘΡΟ 2§3 α. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που δεν δομείται και παραμένει ακάλυπτος λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου, τήρησης αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου, προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπομένης κάλυψης της περιοχής Στο αριστερό σχέδιο υποχρεωτικός ακάλυπτος είναι το πράσινο με Ε=96τ.μ., δηλαδή εκτός του κόκκινου, ενώ στο δεξιό είναι Ε=120.55τ.μ. >> 96τ.μ ή θα παραμείνει όπως στο αριστερό σχήμα? και τι έγινε θα πει κάποιος. Μα αυτό επηρεάζει την υποχρεωτική φύτευση, το άρθρο 10 και ίσως και αλλού....
    2 points
  8. Με τα ΕΛΠ έχουν αλλάξει τα δεδομένα ως προς την αναγνώριση των δαπανών ως εκπιπτόμενες. Είτε κουστούμι, είτε φόρμα εργασίας, είτε κυριολεκτικά οποιαδήποτε δαπάνη είναι αυτή, ο κανόνας που σύμφωνα με τον ν.4172/2013, είναι ότι: Όποια δαπάνη πληροί τα κριτήρια του άρθρου 22 ως σήμερα ισχύει και συγχρόνως δεν εμπίπτει στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23 ως σήμερα ισχύει, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης. Μεταξύ άλλων κυρίως θα πρέπει να είναι κάποιος σε θέση να υποστηρίξει/τεκμηριώσει από το άρθρο 22, το α' κριτήριο, ότι δηλαδή η δαπάνη κρίνεται απαραίτητη και η οποία άμεσα ή έμμεσα συμβάλει στη δημιουργία εισοδήματος. Αν και σε κάθε περίπτωση, το τι συμφέρει την επιχείρηση και ποια δαπάνη θα της αποφέρει άμεσα ή έμμεσα κέρδος δεν μπορεί να το κρίνει ο ελεγκτής, παρ' όλα αυτά το συγκεκριμένο κριτήριο έχει μία επικίνδυνη (!!) υποκειμενικότητα, αφού στο "τέλος της ημέρας" ο έλεγχος μπορεί να αποφασίσει ότι μία δαπάνη δεν είναι προς το συμφέρον της επιχείρησης και να την προσθέσει στις λογιστικές διαφορές. Βέβαια από την άλλη υπάρχει και η δυνατότητα προσφυγής στην ΔΕΔ.
    2 points
  9. καιτοι δεν ειναι "χαλαρή" κουβεντα, μαλλον εδω πρεπει να μπει το θεμα https://www.in.gr/2020/07/30/greece/o-efet-proeidopoiei-ayta-ta-elaiolada-einai-notheymena/
    1 point
  10. Από ότι καταλαβαίνω ο Κων/νος λέει ότι αν οι ανεμογεννήτριες σε κάποιους δεν αρέσουν, δεν πειράζει, ας βάλουμε άλλη μορφή ΑΠΕ να τους ικανοποιήσουμε κι αυτούς. Γιατί σώνει και καλά ανεμογεννήτριες;
    1 point
  11. Εάν πατήσεις στις Ηλεκτρ.υπηρεσίες>Υποχρεώσεις Κοινωνικής Ασφάλισης>Καταβολές......προφανώς θα τα δεις με τους κωδικούς και την ημερομηνία πληρωμής τα οποία είναι τικαρισμένα
    1 point
  12. https://bankingnews.gr/index.php?id=511435 Εδώ το διαμάντι των μηχανικών και ο θεματοφύλακας των αποθεματικών που πλέον είναι στο ΤΜΕΔΕ και κοιμόμαστε ήσυχοι. Κεφαλαιοποίηση σήμερα 83 εκατ. ευρώ: https://www.capital.gr/finance/quote/%ce%91%ce%a4%ce%a4 Όχι και άσχημα για μια επένδυση κοντά 1,5 δισ ευρώ! Μόλις -94,46% η απόδοσή μας...
    1 point
  13. @ppanag Είναι κοντινή, ο ανιψιός μου ο Σταμάτης, που έχει τελειώσει τα ΤΕΙ λογιστικής. Παρεμπιπτόντως στα ανέβασα στο προηγούμενο Post να τα έχεις στο αρχείο σου. όπως τα έχω στο αρχείο μου και έχω σημειώσει τα επίμαχα σημεία. edit: Και ανεβάζω εδώ και ένα μικρό "περίπου" διάγραμμα για τα παραπάνω. ΦΕΜ ή ΠΦ 4_10 -20.pdf.pdf
    1 point
  14. Παρά το γεγονός πως η εξόφληση για τις εισφορές από 1 ως 5 μήνα του 2020 είναι τικαρισμένη, στις οφειλές φαίνεται πως χρωστάω όλα τα ποσά από αρχές 2020. Συμβαίνει και σε άλλον αυτό;
    1 point
  15. Έχεις δίκιο-πιστεύω πως μπορείς να αλλάξεις όλα τα στοιχεία κανονικά και να την χρησιμοποιήσεις για άλλη υπόθεση🙃
    1 point
  16. Ορθότατη παρατήρηση, θέλοντας να τα ξεμπερδέψουν τα μπέρδεψαν. Ο υποχρεωτικός ακάλυπτος μόνο με το επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης μπορεί να συνδέεται. Αν θέλουν ας τροποποιήσουν και τον Κτιριοδομικό. Αυτό σωστά διορθώθηκε. Για να τελειώνουμε με τον παραλογισμό του εκ σκυροδέματος δοκαριού ξύλινης στέγης ...
    1 point
  17. Επειδη ετεθη σαν [τυχαιο] νησι το παραδειγμα της Ανδρου Υπαρχει αποφαση του ΣτΕ η οποια εξεταζει ολα τα αιτηματα και τις ενστασεις και αποφαινεται ειδικα για την Ανδρο -αναλυτικα- και για την επιμαχη περιοχη τοποθετησης αιολικου σταθμού, και για την εγκριση ΜΠΕ απόσπασμα " Η θέση του επίδικου έργου δεν εμπίπτει σε περιοχή του δικτύου Natura 2000 και το βόρειο τμήμα του έργου γειτνιάζει με τα όρια της Ζώνης Ειδικής Προστασίας (στο εξής ΖΕΠ) με τον κωδικό GR 4220028 «Άνδρος, Κεντρικό και Νότιο Τμήμα, γύρω Νησίδες και παράκτια θαλάσσια ζώνη», τα όρια της οποίας είναι οι βόρειες-βορειοανατολικές ακτές της Άνδρου με τη μικρότερη απόσταση των ανεμογεννητριών του συγκροτήματος από αυτές να είναι μεταξύ 150 και 200 μέτρων, στη θέση δε αυτή δεν απειλείται η ορνιθοπανίδα με αποτέλεσμα να έχει χαρακτηρισθεί ως περιοχή χαμηλής ευαισθησίας (πρόγραμμα LIFE). Στο ίδιο ως άνω έγγραφο επισημαίνεται ότι κατά την πρόσφατη αναθεώρηση του Εθνικού Καταλόγου Περιοχών του Ευρωπαϊκού Οικολογικού Δικτύου NATURA 2000 με την κοινή υπουργική απόφαση 50743/2017 (Β’ 4432/2017), η παράκτια ζώνη προστασίας δεν επεκτάθηκε στο βόρειο και βορειοανατολικό ηπειρωτικό τμήμα του νησιού." https://nomosphysis.org.gr/19598/ste-1403-2019-nomimi-aepo-aspie-stin-andro/?st=εγκριση ΜΠΕ Ανδρου
    1 point
  18. Δες τη νομοθεσία συνδυαστικά για να κατανοήσεις το άρθρο 112. Στο άρθρο 82 λέει ότι εξαιρούνται τα ακίνητα που εμπίπτουν στο άρθρο 21 Ν. 1337/83 δηλαδή ακίνητα σε στάσιμους οικισμούς κατασκευασμένα προ 1983. Γι αυτό και η αναφορά στο Α 112 για μεταγενέστερες του 83 αυθαιρεσίες. Άρθρο 112 Στάσιμοι Οικισμοί Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. (...) 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 (*) του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (*) Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). ΑΡΘΡΟΝ-21:ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ. Μπορεί να εξαιρεθούν από την υποβολή δηλώσεων κατά το Αρθ-15 του νόμου αυτού οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 31-1-83 και βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης και οι οποίοι προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.
    1 point
  19. Γεια!Σου βρήκα αυτό το θέμα εδώ στο forum που δεν ξέρω πώς να το κολλήσω εδώ στο σημείο που θέλω-πρέπει να διαβάσεις τις σελίδες 14 και 15.Οι συνάδελφοι δίνουν απαντήσεις σχετικά με τις απαγορεύσεις και τις εξαιρέσεις με τις οποίες μπορείς να ρυθμίσεις ή όχι ρυμοτομούμενο ακίνητο. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα εξής Άρθρο 89 του 4495 "2. Απαγορεύεται η μεταβίβαση δικαιώματος ακινήτου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης εφόσον η αυθαίρετη κατασκευή ή αυθαίρετη αλλαγή χρήσης βρίσκεται : α) σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες δεν έχει συντελεστεί η αναγκαστική απαλλοτρίωση επί ακινήτων στα οποία υφίστανται εμπράγματα δικαιώματα πολιτών. Σε περίπτωση υπαγωγής στον παρόντα, δεν επηρεάζονται το κύρος και η διαδικασία απαλλοτρίωσης και τα αυθαίρετα κτίσματα δεν αποζημιώνονται" και ερμηνευτική εγκύκλιος 2 του 2019
    1 point
  20. Επίσης η κουνιάδα είναι μεν συγγενής εξ αγχιστείας αλλά β' βαθμού, οπότε υπάρχει ασυμβίβαστο.
    1 point
  21. Συνάδελφε καλησπέρα, Εγώ παλεύω πάνω από ένα χρόνο (και μέσω του συνήγορου του πολίτη) να βγάλω άκρη μαζί τους... Το πιο πρόσφατο mail που έστειλα στα [email protected], και [email protected]: Εργάζομαι στο ιδιωτικό τομέα ως μηχανικός και οι κρατήσεις μου για τον κλάδο πρόνοιας του ΕΤΕΑΠ συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να υπολογίζονται ως 4% επί των μικτών αποδοχών. Η εγκύκλιος 30/2020 που εκδόθηκε στις 7.7.20 κάνει αναφορά στο Νόμο 4670/2020 με εφαρμογή από 1.1.20 ενώ δεν γίνεται καμιά αναφορά στο 2019 όπου για όλο το έτος θα έπρεπε να εφαρμόζεται ο Νόμος 4578/2018 που ορίζει κρατήσεις για τον κλάδο πρόνοιας 4% επί του κατώτατου μισθού. Βέβαια ούτε αυτή η εγκύκλιος είναι υλοποιήσιμη καθώς δεν έχει εκδοθεί σχετική εγκύκλιος από τον ΕΦΚΑ για την αποτύπωση των νέων εισφορών Αντίθετα το θέμα αυτό αντιμετωπίζεται για τους Μηχανικούς του Δημοσίου τόσο για το 2019 όσο και για το 2020 στο έγγραφο που επισυνάπτω. Τέλος να σας ενημερώσω ότι κατά την ηλεκτρονική αίτηση επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας (https://www.idika.org.gr/EteaepServices/) λαμβάνω το μήνυμα "Σύμφωνα με τα στοιχεία που δηλώνετε, δεν προκύπτει εγγραφή σας στο Μητρώο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών" Θα ήθελα να με ενημερώστε 1. για τον τρόπο διόρθωσης του λανθασμένου υπολογισμού 2. τρόπο συμψηφισμού των αχρεωστήτως καταβληθεισών εισφορών οι οποίες στην περίπτωσή μου ανέρχονται σε ποσό των 1000 ευρώ περίπου 3. το τρόπο επιλογής άλλης ασφαλιστικής κατηγορίας σε περίπτωση που το επιθυμώ Να σημειωθεί ότι το τελευταίο έτος πολλά τα ανωτέρω έχουν κοινοποιηθεί με e-mail στις διευθύνσεις: [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] από όπου είτε δεν έχω λάβει απάντηση, είτε η απάντηση είναι ανεπαρκής (π.χ. με παραπέμπουν σε άλλες διευθύνσεις ή σε τηλέφωνα συνεχώς κατειλημμένα) Παρακαλώ για τις άμεσες ενέργειές σας (αν τα ανωτέρω αφορούν άλλες Δ/νσεις παρακαλώ προωθήστε τα εσωτερικά και αν είναι δυνατόν με κοινοποίηση σε εμένα). Επιφυλάσσομαι κάθε νόμιμου δικαιώματός μου καθώς από την μη εφαρμογή των ψηφισμένων νόμων επι 18 μηνες υφίσταμαι οικονομική ζημία. Το παρόν αίτημα θα κοινοποιηθεί στον Συνήγορο του Πολίτη καθώς και στη Νομική Υπηρεσία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
    1 point
  22. Τον Ιούλιο του 2020 η κοινότητα του Michanikos.gr κλείνει 15 χρόνια. Ήταν 19 Ιουλίου 2005 όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το φόρουμ online για να δημιουργήσει με την θεματολογία του μια κοινότητα μηχανικών που θα αλληλοσυμβάλουν στο να διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητά τους. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν καθημερινά αφιερώνοντας τον χρόνο, τις γνώσεις και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για να στηρίξουν τον κάθε συνάδελφο και τον κάθε νέο μηχανικό που ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Συνεχίζουμε!
    1 point
  23. Το άλλαξα επειδή είναι θέμα ιδιωτών, για να μην παρεξηγεί ο ανυποψίαστος κόσμος που δε διαβάζει όλες τις απαντήσεις. Καταλαβαίνω ότι σε ενοχλεί ότι φαίνεσαι σαν ξεκάρφωτος να απαντάς σε κάτι που δεν ειπώθηκε και το σέβομαι αλλά μια εναλλακτική λύση είναι να άλλαζες το δικό σου αλλά καταλαβαίνω ότι προτιμάς να φαίνομαι εγώ λάθος από το να κάνεις κάτι τέτοιο έστω και αν παρεξηγήσει ο κόσμος που δε θα διαβάσει όλες τις απαντήσεις. Έχεις αλλάξει την αρχική σου απάντηση 4-5 φορές και κάνεις διορθώσεις στο κείμενο σου με βάση τις απαντήσεις των επόμενων και όχι μόνο αυτό αλλά έχεις και απαίτηση “εναλλακτική λύση” να αλλάζουν και οι επόμενοι. Αν επαναληφθεί αυτή η τακτική θα λάβεις ποινή. Αν σε κάποιο ζήτημα δεν γνωρίζουμε να απαντήσουμε είναι πιο καλά να μη γράψουμε. Οι λάθος συμβουλές προς τρίτους είναι χειρότερο απο καθόλου συμβουλές. Didonis
    1 point
  24. 1 point
  25. @da-mi Να πάει στον Κουτρουμάνη, η ταρίφα είναι ίδια για όλους, μία σύνταξη όταν και εφόσον βγει. Διαδοχική στο ΤΣΜΕΔΕ όπως και παντού είναι θέμα.. Οι προσωρινές βγαίνουν από 5-6 μήνες έως και 15 μήνες μετά και οι οριστικές τώρα είναι στο Νοέμβριο του 2017. Οι μόνες εκκρεμότητες που δεν συμψηφίζονται με τη σύνταξη είναι των εγγυητικών οι οποίες πρέπει να πληρωθούν πριν την απονομή. Οι οφειλές από εισφορές έως 15.000 παρακρατούνται από τη σύνταξη αυτόματα. Όσον αφορά το συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό κομμάτι τα έχουμε αναλύσει δεκάδες φορές (δες και τις άλλες συζητήσεις), ο κλάδος μας και ειδικά οι ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί έχουν βιώσει τον απόλυτο εξευτελισμό σε όλα τα επίπεδα χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Αργά αλλά σταθερά εξαϋλώθηκαν τα αποθεματικά του ΤΣΜΕΔΕ τα οποία μαζεύτηκαν αποκλειστικά από τους μηχανικούς (το ΤΣΜΕΔΕ ουδέποτε έλαβε την τριμερή χρηματοδότηση δηλαδή τη συμμετοχή του κράτους, που δικαιούνταν από ιδρύσεώς του) πρώτα με την αγορά της ΑΤΤΙΚΑ bank, στη συνέχεια με την ένταξη του ταμείου στο ΕΤΑΑ και τέλος με την ένταξη του ΕΤΑΑ στον ΕΦΚΑ. Αποτέλεσμα αυτού να χαθούν με συντηρητικές εκτιμήσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ. Το ΤΕΕ ως συνδικαλιστικό όργανο και τεχνικός σύμβουλος του κράτους (sic!) απέτυχε παταγωδώς στο ρόλο του. Επέτρεψε να κάνουν πάρτυ ορισμένοι και να κανονίζουν τις δουλειές τους και τις καριέρες τους (πολιτικές και μη) όταν οι μάχιμοι μηχανικοί σκοτώνονται για πενταροδεκάρες. Απέτυχε να επιβάλλει έστω και στοιχειώδεις κανόνες υγιούς ανταγωνισμού αφήνοντας το επάγγελμα του μηχανικού πρώτα να εξευτελιστεί κοινωνικά και ηθικά στην κοινωνία και τελικά να οδηγηθεί και στην διάλυση των αμοιβών. Σε όλα αυτά φυσικά εμείς οι μηχανικοί έχουμε τεράστιο μερίδιο ευθύνης, κάνοντας τα στραβά μάτια επί δεκαετίες σε όλα τα κακώς κείμενα. Αυτά και άλλα πολλά..
    1 point
  26. Έτσι νομίζουν πολλοί..... Μόνο που δεν τους λέει το site τί γίνεται με τυχόν διαδοχική σύνταξη ούτε ότι θα ζήσουν τουλάχιστον ένα χρόνο χωρίς καθόλου σύνταξη ή με μόνο 360 ευρώ το μήνα για τουλάχιστον 3 χρόνια και αυτό αν δεν έχεις καμιά οφειλή στο ΤΣΜΕΔΕ .... αλλιώς καλά κρασιά... μετά θάνατον και αν..... Για δε το ποσό της σύνταξης ούτε λόγος..... Να μην πω για το επικουρικό 5 χρόνια αναμονής είναι λίγα.... Συγνώμη που μιλώ με τόσο μένος αλλά έμαθα για συνάδελφο που πέθανε σε πλήρη ανέχεια γιατί έχοντας εκκρεμότητες από εργολαβίες δημοσίων έργων δεν του δώσανε καθόλου σύνταξη... άσχετα αν πλήρωνε το ΤΣΜΕΔΕ για δεκαετίες.... Ε νομίζω ότι δεν αξίζουμε τέτοια συμπεριφορά εμείς οι μηχανικοί όταν τα δισεκατομμύρια του ΤΣΜΕΔΕ δλδ οι δικές μας εισφορές φαγώθηκαν από τους πολιτικάντηδες και τα κόμματα.
    1 point
  27. To ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με συντάξεις χηρείας που δεν έχουν εκδοθεί εδώ και 5 χρόνια . Ολοι λένε ότι δεν έχει το τσμεδε το κατάλληλο λογισμικό . Εννοείται ότι σε σοβαρά κράτη θα υπήρχε ποινικό θέμα με τους υπεύθυνους , ενώ και οι υπάλληλοι θα ανησυχούσαν λίγο για το μεροκαματάκι τους ...
    1 point
  28. Στη συνεχεια μιλάς με δικηγόρο όπως ορθά ανέφερε ο @dimitris GM
    1 point
  29. Δεν είναι έτσι στο ΝΟΚ ... Οι εγκαταστάσεις δεν "αντιδιαστέλλονται από τις αρχιτεκτονικές προεξοχές", όπως αναφέρεται και στον τίτλο του άρθρου 16 με τη λέξη "λειτουργικά" και στο κείμενο του άρθρου με τις λέξεις "αρχιτεκτονικά στοιχεία". Όμως αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι δε μετράνε στο ΣΔ και στο ποσοστό κάλυψης και διατάσσονται ελεύθερα στον ακάλυπτο χώρο του κτιρίου (άρθρο 17.7.ζ) ... προφανώς όχι αυτοφερόμενες αλλά πάνω στις όψεις του κτιρίου. Είπαμε εντάξει με το ΣτΕ, αλλά πολλές φορές ξεπερνάνε τα όρια του αντικειμένου τους, εξασκώντας επικίνδυνους ελιγμούς τυπολατρείας ... καταπίνοντες καμήλους σε άλλες περιπτώσεις ...
    1 point
  30. καλημέρα προφανώς είσαι μέσα από την ρυμ & οικ γραμμή ΓΟΚ/85 Άρθρο 11 «6. Στις όψεις του κτιρίου επιτρέπονται αρχιτεκτονικές προεξοχές και αρχιτεκτονικά στοιχεία μέγιστου πλάτους 0,40 μ. καθώς και σκίαστρα του ίδιου πλάτους ελαφράς κατασκευής, σταθερά ή κινητά (οριζόντια, κατακόρυφα ή κεκλιμένα) που έχουν προορισμό τη σκίαση κλειστών ή ανοικτών χώρων χωρίς να μειώνουν τον απαιτούμενο φυσικό φωτισμό του χώρου, τα οποία κατασκευάζονται σύμφωνα με τους κανονισμούς που εκδίδονται σε εφαρμογή του άρθρου 26. Πλάτος μεγαλύτερο από 0,40 μ. και έως το μέγιστο επιτρεπόμενο πλάτος εξώστη μπορεί να επιτραπεί μόνο ύστερα από γνώμη της Ε.Π.Α.Ε Σύμφωνα με τα παραπάνω δεν θεωρείται αρχ προεξοχή αλλά λειτουργική (καλύπτει την λειτουργία τζακιού) και προσμετρείται στη δόμηση κάλυψη και αυτή ή ίδια και τυχόν συμπαρασυρόμενα (αριστερά και δεξιά στοιχεία) Αν δεν το δείξεις γραφικά έτσι (σχεδιάζοντας το τζάκι πιο μέσα ) και το εμφανίσεις ως συμπαγή τοιχ/ία 40 εκ δεν προσμετρείται
    1 point
  31. δεν είναι τεχνική η ερώτησή μου αλλά αυτά συμβαίνουν και σε άλλα κράτη ή μόνο εμείς είμαστε τόσο μπουρδ....ο;
    1 point
  32. Μελέτη που να αποδεικνύει ότι οι ανεμογεννήτριες μειώνουν των τουρισμό υπάρχει στο sciencedirect ή σε άλλο αξιόλογο μέρος; Εγώ αυτό ρωτάω. Όσο για τα νησιά, υπάρχουν projects ενεργά πχ Tilos για αυτονόμηση τους. Αυτό είναι διαφορετικό θέμα από τη συζήτηση εδώ. Στα νησιά καίνε ακριβό πετρέλαιο, πολλές φορές με δανεικά Η/Ζ, με αποτέλεσμα εξωπραγματικές τιμές για kWh. Με τις ανεμογεννήτριες και τη διασύνδεση τους δεν θα καίνε πια πετρέλαιο, με όλα τα θετικά που προανέφερα. Τώρα αν οι κάτοικοι του Χ νησιού δεν θέλουν ανεμογεννήτριες, πολύ καλά ας μείνουν ως έχουν αλλά ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ αυτό που τους αναλογεί. Με τα λεφτά των άλλων όλοι το παίζουν μάγκες. Όταν κινδυνέψει να καεί η τσέπη τους τότε βάζω στοίχημα θα αγαπήσουν τις ανεμογεννήτριες.
    0 points
  33. Κυρία μου εγώ άλλο σας ρώτησα. Βγήκε ή δεν βγήκε σε διαβούλευση η ΜΠΕ για τα αιολικά στην πχ Άνδρο (τυχαίο νησί); Συμμετείχατε στη διαβούλευση; Είχατε τεχνικό σύμβουλο για περιβαλλοντικά θέματα για να κάνετε εποικοδομητικές παρατηρήσεις; Ο τεχνικός σας σύμβουλος σας είπε αν καλύπτεται από τις απαντήσεις στις παρατηρήσεις σας; Επίσης το πιο σημαντικό, δέχονται οι κάτοικοι της Άνδρου να πληρώνουν 100€ τη kWh για να μην μπουν αιολικά;
    0 points
  34. tetris ...μερικες σε αυτη τη ζωη πρεπει νακανεις και το κομαντο και να περνεις ρισκα ...ετσι θα διασφαλισεις οτι δε θα σου κλεψει κανας πιο εξυπνος τη δοξα και ενω ειναι απλουστατη ...με αποθαρυνεις απο το να μου πεις 2-3 tips ...καταλαβες ?? και δε βοηθας ιδιαιτερα απλα θες να κανεις τη φιγουρα σου...
    -1 points
  35. Πράγματι, η πρόληψη είναι ο μόνος τρόπος άμυνας. Δηλαδή η παραγωγή έργου να είναι παράλληλη με τη ροή των χρημάτων. Δε μας είπες όμως τις συνθήκες υπό τις οποίες έφυγες. Ο εν λόγω εργοδότης μπορεί να είναι και τσαντισμένος που τον κρέμασες. Πόσα λεφτά είναι το χρέος;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.