Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/08/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.2
81.092 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
εγω βλεπω ενα στεγαστρο, που σκεπαζει μια ταρατσα "αδιαμορφωτο" ποιό ειναι?1 point
-
μονον στεγη εχει? κατα τα λοιπα πας με το 98 παρ. 9 Πριν ισχυσει η νεα ρυθμιση που εβαλαν στη διαβουλευση ..που ζηταει το 51% των λοιπων...ενω οι ιδιοι την ειχαν καταργησει τον Δεκεμβριο [αβυσσος η ψυχη τους]1 point
-
Συνηθως σε αυτα τα διαμερισματα του τελευταιου οροφου εδιναν και το αποκλειστικο δικαιωμα χρησης της υπολοιπης "ταρατσας" ωστε να μην βγαινει καποιος βολτα μπροστα στα παραθυρα του. Εσυ εχεις ενα διαμερισμα που πιανει κατα πλατος ολοκληρο τον οροφο και "μπρος" και πίσω" του υπαρχει "κενος χωρος" Δεν λες απο πού -και εάν - υπαρχει δυνατοτητα προσβασης σε αυτους τους χωρους απο τους αλλους. [αποκλειεται να εχει στην ταρατσα δυο εξοδους] Παντως, θεωρητικα η μια πλευρα όπου η "προσοψη" μπορει να θεωρηθει "εξωστης" αρα προεκταση του διαμερισματος και το αλλο σαν "χρηση" Ειδες το συμβολαιο ή τον κανονισμο? Υπαρχει σκαλα προς το "δωμα"? Υπαρχει ασσανσερ που φτανει μεχρι και το δωμα?1 point
-
1 point
-
Γειά! Α)Μπορούμε,δεν απαγορεύεται πουθενά και κάποιες φορές επιβάλλεται γιατί από την νέα αποτύπωση έχουν προκύψει διαφορές που θέλουμε να δείξουμε-ωστόσο κατά την γνώμη μου,το σωστό είναι να αναρτηθεί και το Τοπογραφικό της άδειας (όπως το απαιτεί ο νόμος). Β)Ναι μπορεί η επικαρπώτρια με 67%,ωστόσο αυτή η ομάδα δικαιούται για κύρια κατοικία-δες λίγο τις επεξηγήσεις στην εγκύκλιο 2 για το άρθρο 103 -και εξασφάλισε ότι υπάρχουν και τα υπόλοιπα (εισοδηματικά) κριτήρια.😊1 point
-
1 point
-
Σε καλύπτει άνετα η γεννήτρια αλλά θα πετάς καύσιμο. Ο καταψύκτης έχει μέγιστη κατανάλωση 400W (με την απόψυξη). Η γεννήτρια παράγει 1800W αλλά με κατανάλωση 30 λίτρα καύσιμο το 24ωρο. Με 1.5€/λίτρο είναι 45€/μέρα, σε συμφέρει;1 point
-
Καλημέρα! Προσωπικά αν δεν έβρισκα 3d κεραμίδια τέτοιου ύφους (δεν νομίζω να βρεις) θα έβρισκα ρνα πολύ καλό texture και θα έπαιζα με το bump στον φωτορεαλισμο.1 point
-
Καλημέρα!Ναι,γι αυτούς που έχουν βεβαιωμένα πρόστιμα να διαγράψουν (έκθεση ΥΔΟΜ με πρόστιμο π.χ.) οπότε δηλώνουν για να διαγράψουν με πληρωμή παραβόλου 500€ -Η αυθαίρετη κατεδάφιση πριν της 28-7-2011 που δεν έχει καταγραφεί από δημόσια αρχή (υδομ κλπ) υπάγεται στην δήλωση του 4495 ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού (καθαιρέσεις υλικών κλπ) 🙂1 point
-
ο συμβολαιογραφος [ή και εσυ εαν γνωριζεις ] με το εντυπο 3. https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/entypa1 point
-
κατ' αρχας, ή ειναι δρομος κανονικος ή ειναι αδιανοικτος αγροτικος ή δξ τί σόι δρομος ειναι... με ολες τις συνεπειες να μην θεωρειται "προσωπο". Για να εχεις σκεφτεί την κατατμηση, σημαίνει οτι εχεις δει οτι χτιζεις με σδ, οπότε συστηνεις δυο ωραιες καθετες, η μια "πιστολι" πλατους 4 μ. στον ασφαλτοστρωμενο προς το "πισω" και η αλλη με πλατος προσωπου...οσο απομενει... ή με κοινοχρηστη "προς διέλευση" την λωριδα υπερ και των δυο καθετων...1 point
-
Η παράταση σωστά δόθηκε, και μάλιστα έγκαιρα (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. e-Ε.Φ.Κ.Α. 23/30.07.2020, ΑΔΑ: 6ΠΜΓ465ΧΠΙ-Ξ5Α) αφενός, διότι ο ν.4387/2019, άρθρο 39, παράγρ. 15 ως σήμερα ισχύει, αναφέρει ότι: "... 13. Οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται σε μηνιαία βάση, με καταληκτική ημερομηνία καταβολής την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα που αυτές αφορούν. ...", δηλαδή δεν αναφέρει το πότε χρονικά εκδίδονται αλλά το ποιον μήνα αφορούν και μέχρι πότε γίνονται απαιτητές και αφετέρου, επειδή υπάρχει ενιαίος κωδικός πληρωμής των εισφορών (το γνωστό RF), και έχοντας αρκετοί (ορθά κατ' εμέ) κατά νου το παραπάνω χρονικό, είχαν απορία αν πρέπει να πληρώσουν (για να μην έχουν "θέματα" κυρίως ασφαλιστικής ενημερότητας, τα οποία δύσκολα διορθώνονται στον ΕΦΚΑ), διότι θα έληγε η προθεσμία (σε ποσό βέβαια που από την μία δεν θα είχε γίνει ως τέτοιο --γνωστό μεν ως τέτοιο-- αλλά από την άλλη απαιτητό χρονικά σύμφωνα με τον νόμο).1 point
-
Εγώ κατάλαβα ότι ο ΥΔΟΜ διαβάζει "ελάχιστο μήκος προσώπου" και καταλαβαίνει "ελάχιστο μήκος ΟΛΩΝ των προσώπων"! Πρώτη φορά το ακούω αυτό ως ερμηνεία και ακούγεται ότι θα έβγαζε μη άρτια τα περισσότερα άρτια της Ελλάδας, αλλά ίσως κάτι μου διαφεύγει.1 point
-
Ας ανακεφαλαιώσουμε. Η παρ 1 του αρθρου 5 ΦΕΚ 181 Δ 85 όπως τροποποιήθηκε με το ΦΕΚ 289/ΑΑΠ/2011 αναφέρει ότι: 1. Αρτιότητα. "α) (*) Εντός των ορίων του οικισμού, θεωρούνται άρτια τα οικόπεδα με ελάχιστο εμβαδόν αρτιότητας που μπορεί να κυμαίνεται από 300 μέχρι 2.000 τ.μ. "Το ελάχιστο μήκος προσώπου του γηπέδου, ορίζεται σε 10,0 μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ και 15,0 μ. για εμβαδόν μεγαλύτερο των 500 τμ". και από το ν.4067/11 άρθρο 2 παρ 73: 73. Πρόσωπο οικοπέδου ή γηπέδου είναι το όριό του προς τον κοινόχρηστο χώρο. Με την λογική του προισταμένου θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν είχαμε 9 μ στον ένα δρόμο και 6 μ στον απέναντι (άθροισμα 15 μ) ήμασταν εντάξει κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Ο προιστάμενος έχει μπερδέψει άλλη εγκύκλιο. Αυτή που λέει ότι αν το οικόπεδο έχει πρόσωπο σε 2 δρόμους (πχ γωνιακό) και έστω ότι στον ένα δρόμο το πλάτος υπολείπεται των 4 μ, θα πρέπει να γίνει παραχώρηση εδαφικής λωρίδας σε κοινή χρήση ώστε το ημιπλάτος (εις βάρος της ιδιοκτησίας) και στον δρόμο αυτό να γίνει τουλάχιστον 2 μέτρα, παρά το ότι στον άλλο δρόμο μπορεί το πλάτος του σε όλο το μήκος προσώπου να είναι ίσο ή μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων. Ασχέτως αν εμείς διαφωνούμε ως προ την επιλογή να κατατμηθούν όπως λες τα οικόπεδα, αυτή, βάσει νόμου δεν πάσχει.1 point
-
Υπέθεσα ότι μιλάει για επιθυμία του ιδιοκτήτη να φτιάξει το ένα καλύτερο από το άλλο (εξάλλου θα είναι και μεγαλύτερο).1 point
-
Πολύ σωστά. Αυτά τα οικόπεδα θα κατατμηθούν με μεσοκάθετο παράλληλη στις οριογραμμές των οδών.1 point
-
Η πρώτη αποστολή στο διάστημα με ιδιωτική χρηματοδότηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Η ιστορική αποστολή του πληρώματος της κάψουλας Dragon της SpaceX ολοκληρώθηκε με επιτυχία έπειτα από σχεδόν δύο μήνες από την ημέρα που εκτοξεύθηκε στο διάστημα. Οι αστροναύτες Bob Behnken και Doug Hurley προσθαλασσώθηκαν στον Ατλαντικό Ωκεανό στις 2:48μμ ET, με την επιστροφή στη Γη να διαρκεί σχεδόν 20 ώρες. Η αποστολή της SpaceX είναι η πρώτη που ολοκληρώνεται με επιτυχία με ιδιωτική χρηματοδότηση ενώ ταυτόχρονα το Dragon είναι το πρώτο αεροσκάφος με πλήρωμα από τις ΗΠΑ τα τελευταία 9 χρόνια, έπειτα την απόσυρση της NASA και του διαστημικού λεωφορείου (space shuttle) το 2011. Μάλιστα, πρόκειται και για την πρώτη προσθαλάσσωση επανδρωμένου αεροσκάφους εδώ και 45 χρόνια. Όπως και η εκτόξευση, έτσι και η προσθαλάσσωση του Dragon ήταν πολύ πιο αυτοματοποιημένη σε σύγκριση με πολλές προηγούμενες επανδρωμένες αποστολές. Ωστόσο, οι Behnken και Hurley πέτυχαν πολλά, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης και της συνεισφοράς σε πολλά πειράματα ενώ βρίσκονταν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Η εντυπωσιακή προσθαλάσσωση έγινε στον Κόλπο του Μεξικού όπου είχαν μαζευτεί πολλά σκάφη τόσο της ίδιας της αποστολής αλλά και επισκεπτών ώστε να υποδεχθούν τους αστροναύτες. Μία αποστολή που χαιρέτισε και ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump. Αυτή ήταν και η τελευταία δοκιμαστική πτήση του Crew Dragon. Μόλις η SpaceX πάρει την πιστοποίηση της NASA, οι μελλοντικές πτήσεις θα είναι πιο τακτικές κατά τις οποίες θα μεταφέρονται αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Εκτός από τη SpaceX, σημαντικό βήμα προόδου είναι και για τη NASA, αφού θα μπορούσε να επιτρέψει περισσότερες πτήσεις με χαμηλότερο κόστος. Και καθώς αυξάνεται η ζήτηση για το διάστημα, με την Boeing να εξακολουθεί να σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία την κάψουλα Starliner, η NASA θα μπορούσε να έχει περισσότερες ευκαιρίες αξιοποίησής του όπως ακόμη και εμπορικές πτήσεις αναψυχής. Η επόμενη αποστολή της SpaceX προετοιμάζεται κατά τα τέλη Σεπτέμβρη, όπου τέσσερις αστροναύτες θα παραμείνουν στον Διαστημικό Σταθμό για έξι μήνες. Και όσο αφορά τα τουριστικά ταξίδια, αυτά προετοιμάζονται για το φθινόπωρο του 2021.1 point
-
Γεια σου Βάλια-και ξυλότυποι🙄1 point
-
και "δεν ξερουν τι τους γινεται" και δεν ξερουν ούτε να αντιγραφουν... - το παληο ελεγε για 51% των συνιδιοκτητων - αυτο που - σωστά - άλλαξαν τον Δεκεμβριο, καταργησε την συναινεση του 51% γιατι οδηγουσε σε εκβιασμους απο το 51% που ταακτοποιουσε σε βαρος του 49% για το οποιο δεν συναινουσαν Αυτοι οι ίδιοι αρμόδιοι, σημερα το κανουν τρισχειρότερο διοτι οριζουν οτι απαιτειται "συναινεση του 51% των λοιπών" [και ρωταει.... πασα πιkραμενος...: στους λοιπούς, περιλαμβανεται και ο ενδιαφερομενος ή το 51% υπολογιζεται χωρις αυτον? 🤬 εδω η νεα ρυθμιση 9. Πλην των περιπτώσεων της παρ. 8, υπόχρεος για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων ή κοινοκτήτων μερών της οικοδομής είναι ο ιδιοκτήτης που τους ιδιοχρησιμοποιεί και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του (51%) των λοιπών συνιδιοκτητών της οικοδομής. Φυσικα δεν εχει καμμια σχεση το 51% των συνιδιοκτητων σαν ατομα, με το 51% που γραφουν, αλλά με τα χιλιοστα συνιδιοκτησιας" Που σημαινει οτι το 51% ειναι 510 χιλιοστα αρα με 505 χιλιοστα εχεις μεν πανω απο το 50% αλλά κατω απο τα 510 χιλ. που αντιστοιχουν στο 51%. Εχει ανακοινωθει καπου η συνθεση της επιτροπης που συνεταξε αυτο το "πόνημα"😁1 point
-
σωστα και γιατι να παρεις μια λωριδα απο το ενα για να κανεις διαμπερες το αλλο και να χρειαστει να κανεις εναν προσθετο φραχτη μεταξυ λωριδας και υπολοιπου οικπεδου συν τον φραχτη προς το διπλανο "ξενο" και να περνανε μερα νυχτα διπλα απο την οικοδομη ??? Γι αυτο κανεις κατατμηση... για να ξεχωρισεις και να εξασφαλισεις αυτοτελη δικαιωματα, επ' ωφελεια και της οικοδομησιμοτητας...και του ιδιοκτητη.1 point
-
Νομίζω πως δεν υπάρχει πρόβλημα Επειδή όμως ζούμε στη χώρα όπου το αυτονόητο είναι διαρκώς υπό αμφισβήτηση, καλό είναι να έχεις απάντηση από την αρμόδια ΥΔΟΜ1 point
-
1 point
-
Η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ζητά σε όλες τις περιπτώσεις νέων συνδέσεων υφιστάμενων κτιρίων δήλωση ενεργειακού επιθεωρητή. Προφανώς κακώς, αλλά δεν είναι και το μόνο περίεργο της εν λόγω εταιρείας...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Το ύψος δεν μετράται κεκλιμένα. Είναι λάθος όπως το έχεις. "4.α. Το μέγιστο ύψος των κτηρίων ορίζεται σε 7,50 μ. και μετράται σε κάθε σημείο της τομής του περιγράμματος αυτών με το φυσικό έδαφος. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος των προβολών των κτηρίων σε κατακόρυφα επίπεδα, διερχόμενα από την τομή του περιγράμματος αυτών με το έδαφος, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω οριζόμενο. Σε περίπτωση μη εξάντλησης της επιτρεπόμενης δόμησης κατά τα ως άνω, επιβάλλεται η διάσπαση του κτηρίου σε ανεξάρτητα κτήρια εντός του γηπέδου. β. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15%, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του πρώτου κτηρίου που εμφανίζει όψη προς το δρόμο στα ανωφερή (ανηφορικά) οικόπεδα - στο ανάντι του δρόμου - ορίζεται ως εξής: - όταν το κτήριο τοποθετείται στο όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. - όταν αυτό τοποθετείται καθ' υποχώρηση σε απόσταση έως 20 μέτρα από το όριο του γηπέδου με τον δρόμο επιτρέπεται το ύψος του να είναι μέχρι 4,5 μέτρα από το πέριξ φυσικό έδαφος. - όταν αυτό τοποθετείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται να έχει ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15% και βρίσκεται στην κατωφέρεια - κατάντι- του δρόμου η προβολή του κτηρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 4,50 μέτρα. Σε γήπεδα που βρίσκονται στην κατωφέρεια - κατάντι - του δρόμου, όταν η φυσική στάθμη του γηπέδου στο όριο του δρόμου βρίσκεται χαμηλότερα των 3,00 μέτρων από τη στάθμη του δρόμου, η προβολή του κτιρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 3,00 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, η στάθμη οροφής τυχόν υπογείου ορόφου δε δύναται να υπερβαίνει σε κανένα σημείο τη στάθμη του φυσικού εδάφους περιμετρικά της κατασκευής". γ) Σε περίπτωση επιβολής στέγης με ειδικούς όρους δόμησης που εγκρίνονται με απόφαση του Νομάρχη, επιτρέπεται υπέρβαση του μεγίστου ύψους μέχρι 2,00 μέτρα.1 point
-
Παύλο (με τις καλημέρες μου), αυτό το " Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. " ήταν αναγκαίο να προστεθεί ως επεξήγηση για την σωστή θεώρηση των αυθαιρέτων και χαίρει της εγκυρότητας ενός ΦΕΚ σε αντίθεση με "ερμηνείες" και ..... χρησμούς κάποιων Υπ. Αποφάσεων, ή Ε/Α του ΤΕΕ, ή απαντήσεων "made by helpdesk"... Η εγκυρότητα μίας οικοδομικής αδείας ισχύει μέχρις ανακλήσεως και αυτή κατά τον νόμο μπορεί να επέλθει μέχρι πενταετίας από της εκδόσεως της, εκτός αν οι προβαλλόμενοι για την ανάκληση λόγοι έχουν να κάνουν με παραπλάνηση της εκδούσας αρχής από ψευδή στοιχεία που υπεβλήθησαν από τον αιτούντα. Στην δεύτερη αυτή περίπτωση η ανάκληση μπορεί να γίνει οποτεδήποτε. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις όμως και μέχρι της ανακλίσεως της, ισχύει το τεκμήριο νομιμότητας της αδείας . Εξ΄ άλλου, η κατάτμηση που όπως σωστά την αναφέρεις ως παράνομη στο : " Η κατάτμηση χωρίς καμία εναρμόνιση με την άδεια (νεώτερη άδεια για αλλαγή τοπογραφικού-δ. κάλυψης λόγω κατάτμησης, ή ενημέρωση κλπ) " ....... είναι αυτή που βάσει του νόμου θεωρείται αυτοδικαίως ως ΑΚΥΡΗ και ως άκυρη δεν μπορεί να επιφέρει νόμιμα αποτελέσματα σε σύννομη διοικητική απόφαση (δηλ. οικοδ. άδεια). Η άδεια λοιπόν συνεχίζει να υφίσταται ως έγκυρη (μέχρις πιθανής ανακλήσεως) ενώ είναι η κατάτμηση αυτή που πρέπει να θεωρείται ως αυτοδικαίως άκυρη. Αυτό ακριβώς ήρθε να επισημάνει το παραπάνω χωρίο με τα μπλέ, εντοπίζοντας το "όχι άδεια" μόνο για τα αυθαίρετα που έγιναν καθ΄υπέρβαση της αρχικής αδείας. Έτσι δηλαδή, στην περίπτωση οικοπέδου με κτίσμα απόλυτα σύμφωνο με την άδεια που αργότερα υπέστη παράνομη κατάτμηση, σύμφωνα και με το παραπάνω χωρίο του ΠΑΡΑΡΤ.Α΄ δεν θεωρώ ότι προκύπτει παράνομο κτίσμα προς τακτοποίηση αλλά αυτοδικαίως ΑΚΥΡΗ κατάτμηση που δεν μπορεί να επιφέρει κανένα έννομο αποτέλεσμα (μεταβίβαση, οικοδομική άδεια, αντιπαροχή, κ.λ.π) ...... Υ.Γ -απάντηση στο παρακάτω Παύλο, κατ΄αρχήν εκκινούμε από το ότι : χωρίς μεταβίβαση ΔΕΝ υπάρχει κατάτμηση. Ακολούθως έχομε ότι βάσει της παρ.1 του αρ.2 του Ν.Δ 690/48 απαγορεύεται η μεταβίβαση (άρα και η κατάτμηση) που επάγεται την δημιουργία μη αρτίων οικοπέδων, ενώ με την παρ.2 απαγορεύεται η μεταβίβαση κυριότητας τμήματος οικοπέδου (άρα και η κατάτμηση) στο οποίο έχει ανεγερθεί οικοδομή όταν επάγεται την δημιουργία μη αρτίων οικοπέδων ή την μείωση υποχρεωτικών ακαλύπτων αποστάσεων κάτω των επιτρεπομένων ορίων που ίσχυσαν για την έκδοση της αδείας ...(ως εν προκειμένω στην περίπτωση του Απόστολου). Τέλος, κατά την παρ. 3 του ιδίου άρθρου στην περίπτωση υπαίτιας κατάτμησης κατά παράβαση των ανωτέρω, ο νόμος θεωρεί αυτοδικαίως και εξ΄υπαρχής απολύτως άκυρη την μεταβίβαση (βλ. και γνωμ. ΝΣΚ-414/95) και συνεπώς ακυρώνει την κατάτμηση. Η αυτοδίκαιη αυτή ακυρότητα σημαίνει ότι δεν απαιτείται κ'αν απόφαση δικαστηρίου καθότι σύμφωνα με το αρ.180 του Αστ. Κώδ. μία άκυρη δικαιοπραξία θεωρείται ως μη γενόμενη. Αυτό σημαίνει κατ΄ακολουθία ότι ο "αγοραστής" του παρανόμως κατατμημένου κατέχει ένα ανύπαρκτο οικόπεδο σύμφωνα και με την γνωμ. 748/92 Ν.Σ.Κ .(*) Όσον αφορά δε σε γενόμενες αυτοδίκαια άκυρες συμβ. πράξεις, από αυτές δυστυχώς είναι γεμάτα τα συμβολαιογραφεία ΚΑΙ τα υποθηκοφυλακεία και συνιστούν την κυρίαρχη νοσηρή αιτία της βαθειάς Ελληνικής παθογένειας (λαμογιάς) που μοιραίως έχει βαλτώσει και την σύσταση του κτηματολογίου.... Καταλήγοντας λοιπόν, μία ως άνω αυτοδικαίως άκυρη μεταβίβαση- κατάτμηση δεν μπορεί να ακυρώνει (και μάλιστα αναδρομικά) την αρχική οικοδομική άδεια που νομίμως εκδόθηκε και δεν έχει ανακληθεί. Το "χωρίς άδεια" όπως ειδικά αναφέρεται στην παράγραφο του ΠΑΡΑΡΤ. Α' είναι ειδική κατά σύμβαση θεώρηση για τον υπολογισμό του προστίμου αποκλειστικά για τα αυθαίρετα που έγιναν στο οικόπεδο (κατά το: "...αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν.." ) και σημαίνει ότι δεν στερεί καθολικά την εγκυρότητα της οικοδ. αδείας..... (*) Περαιτέρω βεβαίως και μετά από την παρέλευση 20 ετών, δεν αίρεται το δικαίωμα του "αγοραστή" να διεκδικήσει την κυριότητα μετά από την άσκηση έκτακτης χρησικτησίας.1 point
-
Συνάδελφε ΚF, πλέον όλα τα υλικά (σχεδόν) πωλούνται με τον tn. Παρόλο που κάποια άρθρα πληρώνουν με m3. Αυτο είναι διασταυρωμένο, απο τα λατομεία της περιοχής μου, απο συγκροτήματα εναλλακτικης διαχείρισης, αμμοληψίες κτλ. Δε γνωρίζω αν στη νότιο ελλάδα λειτουργεί κατι διαφορετικα! Λοιπόν, σύμφωνα με στοιχεία που χω πάρει απο φιλους συνδέλφους που δουλεύουν σε ΕΔΕ που ασχολούνται με οδοποιίες. Αμμοχάλικα,σκύρα,3Α : 1.60 tn/m3 (ενδέχεται να υπάρχιε μια μικρή πάντα απόκλιση). Αμμοχάλικα: 1 m3 υπόβασης/βάσης επι αυτοκινήτου, δίνει 0.74 m3 συμπκνωμένου (αν κανεις μεθοδο των τριών, ειναι το 1.35 που αναφέρει ο συνάδελφος ΚΦ). Οπότε έχουμε και λέμε: 4500 μ2 * 0.2 μ = 900 μ3 συμπυκν. * 1.35 = 1215 μ3 επι αυτ. * 1.6 τν/μ3 = 1944 τν , 2000 πες. Εχει 2 τύπου 3Α (ανεπίσημο). Το κανονικα 3Α το ακριβό ,που περναει τα τεστ συμπυκνωσης κτλ και ενα φθηνότερο για low level δουλειές. Τι θα βάλεις, θα το κρίνεις/κοστολογήσεις εσύ. Τιμή β.ελλάδα, περίπου 4.5-5ε + ΦΠΑ αγορά στο λατομείο (ειναι ψιλο φιξ οι τιμές, μιας και ειναι καρτέλ) αλλα αν πληρωθεί μετρητά, πετυχαίνεις καλύτερες τιμές. Για μεταφορά δεν θυμάμαι να σου πώ την αλήθεια, μιας και το φερνα με δικα μου φορτηγά. Το αρθρο πληρώνει 0.4/tnkm, αλλά πετυχαίνεις χαλαρά φθηνότερη τιμή για επικαθήμενα. Επειδή η ποσότητα ειναι μεγάλη και δουλειές δεν υπάρχουν θα ζητησεις προσφορές απο χωματουργουε με επικαθήμενα. Με τετραξονικα δε συμφέρει συνήθως η μεταφορά. Για διαστρωση/διαβροχή/δονηση υπολόγιζε γύρω το 0.5ε/τμ. Αν και ειναι παλιά αυτή η τιμή που χω και ισως να χει αλλάξει.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-