Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.043


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.744


  4. curzondax

    curzondax

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      765


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.0

    78.778 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  2. εγω βλεπω ενα στεγαστρο, που σκεπαζει μια ταρατσα "αδιαμορφωτο" ποιό ειναι?
    1 point
  3. μονον στεγη εχει? κατα τα λοιπα πας με το 98 παρ. 9 Πριν ισχυσει η νεα ρυθμιση που εβαλαν στη διαβουλευση ..που ζηταει το 51% των λοιπων...ενω οι ιδιοι την ειχαν καταργησει τον Δεκεμβριο [αβυσσος η ψυχη τους]
    1 point
  4. Συνηθως σε αυτα τα διαμερισματα του τελευταιου οροφου εδιναν και το αποκλειστικο δικαιωμα χρησης της υπολοιπης "ταρατσας" ωστε να μην βγαινει καποιος βολτα μπροστα στα παραθυρα του. Εσυ εχεις ενα διαμερισμα που πιανει κατα πλατος ολοκληρο τον οροφο και "μπρος" και πίσω" του υπαρχει "κενος χωρος" Δεν λες απο πού -και εάν - υπαρχει δυνατοτητα προσβασης σε αυτους τους χωρους απο τους αλλους. [αποκλειεται να εχει στην ταρατσα δυο εξοδους] Παντως, θεωρητικα η μια πλευρα όπου η "προσοψη" μπορει να θεωρηθει "εξωστης" αρα προεκταση του διαμερισματος και το αλλο σαν "χρηση" Ειδες το συμβολαιο ή τον κανονισμο? Υπαρχει σκαλα προς το "δωμα"? Υπαρχει ασσανσερ που φτανει μεχρι και το δωμα?
    1 point
  5. Γειά! Α)Μπορούμε,δεν απαγορεύεται πουθενά και κάποιες φορές επιβάλλεται γιατί από την νέα αποτύπωση έχουν προκύψει διαφορές που θέλουμε να δείξουμε-ωστόσο κατά την γνώμη μου,το σωστό είναι να αναρτηθεί και το Τοπογραφικό της άδειας (όπως το απαιτεί ο νόμος). Β)Ναι μπορεί η επικαρπώτρια με 67%,ωστόσο αυτή η ομάδα δικαιούται για κύρια κατοικία-δες λίγο τις επεξηγήσεις στην εγκύκλιο 2 για το άρθρο 103 -και εξασφάλισε ότι υπάρχουν και τα υπόλοιπα (εισοδηματικά) κριτήρια.😊
    1 point
  6. Εξαιρετική δουλειά! Απεριόριστη ευγνωμοσύνη που την μοιράζεσαι μαζί μας!
    1 point
  7. Σε καλύπτει άνετα η γεννήτρια αλλά θα πετάς καύσιμο. Ο καταψύκτης έχει μέγιστη κατανάλωση 400W (με την απόψυξη). Η γεννήτρια παράγει 1800W αλλά με κατανάλωση 30 λίτρα καύσιμο το 24ωρο. Με 1.5€/λίτρο είναι 45€/μέρα, σε συμφέρει;
    1 point
  8. Καλημέρα! Προσωπικά αν δεν έβρισκα 3d κεραμίδια τέτοιου ύφους (δεν νομίζω να βρεις) θα έβρισκα ρνα πολύ καλό texture και θα έπαιζα με το bump στον φωτορεαλισμο.
    1 point
  9. Καλημέρα!Ναι,γι αυτούς που έχουν βεβαιωμένα πρόστιμα να διαγράψουν (έκθεση ΥΔΟΜ με πρόστιμο π.χ.) οπότε δηλώνουν για να διαγράψουν με πληρωμή παραβόλου 500€ -Η αυθαίρετη κατεδάφιση πριν της 28-7-2011 που δεν έχει καταγραφεί από δημόσια αρχή (υδομ κλπ) υπάγεται στην δήλωση του 4495 ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού (καθαιρέσεις υλικών κλπ) 🙂
    1 point
  10. ο συμβολαιογραφος [ή και εσυ εαν γνωριζεις ] με το εντυπο 3. https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/entypa
    1 point
  11. κατ' αρχας, ή ειναι δρομος κανονικος ή ειναι αδιανοικτος αγροτικος ή δξ τί σόι δρομος ειναι... με ολες τις συνεπειες να μην θεωρειται "προσωπο". Για να εχεις σκεφτεί την κατατμηση, σημαίνει οτι εχεις δει οτι χτιζεις με σδ, οπότε συστηνεις δυο ωραιες καθετες, η μια "πιστολι" πλατους 4 μ. στον ασφαλτοστρωμενο προς το "πισω" και η αλλη με πλατος προσωπου...οσο απομενει... ή με κοινοχρηστη "προς διέλευση" την λωριδα υπερ και των δυο καθετων...
    1 point
  12. Η παράταση σωστά δόθηκε, και μάλιστα έγκαιρα (ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. e-Ε.Φ.Κ.Α. 23/30.07.2020, ΑΔΑ: 6ΠΜΓ465ΧΠΙ-Ξ5Α) αφενός, διότι ο ν.4387/2019, άρθρο 39, παράγρ. 15 ως σήμερα ισχύει, αναφέρει ότι: "... 13. Οι ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται σε μηνιαία βάση, με καταληκτική ημερομηνία καταβολής την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα που αυτές αφορούν. ...", δηλαδή δεν αναφέρει το πότε χρονικά εκδίδονται αλλά το ποιον μήνα αφορούν και μέχρι πότε γίνονται απαιτητές και αφετέρου, επειδή υπάρχει ενιαίος κωδικός πληρωμής των εισφορών (το γνωστό RF), και έχοντας αρκετοί (ορθά κατ' εμέ) κατά νου το παραπάνω χρονικό, είχαν απορία αν πρέπει να πληρώσουν (για να μην έχουν "θέματα" κυρίως ασφαλιστικής ενημερότητας, τα οποία δύσκολα διορθώνονται στον ΕΦΚΑ), διότι θα έληγε η προθεσμία (σε ποσό βέβαια που από την μία δεν θα είχε γίνει ως τέτοιο --γνωστό μεν ως τέτοιο-- αλλά από την άλλη απαιτητό χρονικά σύμφωνα με τον νόμο).
    1 point
  13. Εγώ κατάλαβα ότι ο ΥΔΟΜ διαβάζει "ελάχιστο μήκος προσώπου" και καταλαβαίνει "ελάχιστο μήκος ΟΛΩΝ των προσώπων"! Πρώτη φορά το ακούω αυτό ως ερμηνεία και ακούγεται ότι θα έβγαζε μη άρτια τα περισσότερα άρτια της Ελλάδας, αλλά ίσως κάτι μου διαφεύγει.
    1 point
  14. Ας ανακεφαλαιώσουμε. Η παρ 1 του αρθρου 5 ΦΕΚ 181 Δ 85 όπως τροποποιήθηκε με το ΦΕΚ 289/ΑΑΠ/2011 αναφέρει ότι: 1. Αρτιότητα. "α) (*) Εντός των ορίων του οικισμού, θεωρούνται άρτια τα οικόπεδα με ελάχιστο εμβαδόν αρτιότητας που μπορεί να κυμαίνεται από 300 μέχρι 2.000 τ.μ. "Το ελάχιστο μήκος προσώπου του γηπέδου, ορίζεται σε 10,0 μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ και 15,0 μ. για εμβαδόν μεγαλύτερο των 500 τμ". και από το ν.4067/11 άρθρο 2 παρ 73: 73. Πρόσωπο οικοπέδου ή γηπέδου είναι το όριό του προς τον κοινόχρηστο χώρο. Με την λογική του προισταμένου θα μπορούσαμε να πούμε ότι αν είχαμε 9 μ στον ένα δρόμο και 6 μ στον απέναντι (άθροισμα 15 μ) ήμασταν εντάξει κάτι που φυσικά δεν ισχύει. Ο προιστάμενος έχει μπερδέψει άλλη εγκύκλιο. Αυτή που λέει ότι αν το οικόπεδο έχει πρόσωπο σε 2 δρόμους (πχ γωνιακό) και έστω ότι στον ένα δρόμο το πλάτος υπολείπεται των 4 μ, θα πρέπει να γίνει παραχώρηση εδαφικής λωρίδας σε κοινή χρήση ώστε το ημιπλάτος (εις βάρος της ιδιοκτησίας) και στον δρόμο αυτό να γίνει τουλάχιστον 2 μέτρα, παρά το ότι στον άλλο δρόμο μπορεί το πλάτος του σε όλο το μήκος προσώπου να είναι ίσο ή μεγαλύτερο των τεσσάρων μέτρων. Ασχέτως αν εμείς διαφωνούμε ως προ την επιλογή να κατατμηθούν όπως λες τα οικόπεδα, αυτή, βάσει νόμου δεν πάσχει.
    1 point
  15. Υπέθεσα ότι μιλάει για επιθυμία του ιδιοκτήτη να φτιάξει το ένα καλύτερο από το άλλο (εξάλλου θα είναι και μεγαλύτερο).
    1 point
  16. Πολύ σωστά. Αυτά τα οικόπεδα θα κατατμηθούν με μεσοκάθετο παράλληλη στις οριογραμμές των οδών.
    1 point
  17. Η πρώτη αποστολή στο διάστημα με ιδιωτική χρηματοδότηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Η ιστορική αποστολή του πληρώματος της κάψουλας Dragon της SpaceX ολοκληρώθηκε με επιτυχία έπειτα από σχεδόν δύο μήνες από την ημέρα που εκτοξεύθηκε στο διάστημα. Οι αστροναύτες Bob Behnken και Doug Hurley προσθαλασσώθηκαν στον Ατλαντικό Ωκεανό στις 2:48μμ ET, με την επιστροφή στη Γη να διαρκεί σχεδόν 20 ώρες. Η αποστολή της SpaceX είναι η πρώτη που ολοκληρώνεται με επιτυχία με ιδιωτική χρηματοδότηση ενώ ταυτόχρονα το Dragon είναι το πρώτο αεροσκάφος με πλήρωμα από τις ΗΠΑ τα τελευταία 9 χρόνια, έπειτα την απόσυρση της NASA και του διαστημικού λεωφορείου (space shuttle) το 2011. Μάλιστα, πρόκειται και για την πρώτη προσθαλάσσωση επανδρωμένου αεροσκάφους εδώ και 45 χρόνια. Όπως και η εκτόξευση, έτσι και η προσθαλάσσωση του Dragon ήταν πολύ πιο αυτοματοποιημένη σε σύγκριση με πολλές προηγούμενες επανδρωμένες αποστολές. Ωστόσο, οι Behnken και Hurley πέτυχαν πολλά, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης και της συνεισφοράς σε πολλά πειράματα ενώ βρίσκονταν στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Η εντυπωσιακή προσθαλάσσωση έγινε στον Κόλπο του Μεξικού όπου είχαν μαζευτεί πολλά σκάφη τόσο της ίδιας της αποστολής αλλά και επισκεπτών ώστε να υποδεχθούν τους αστροναύτες. Μία αποστολή που χαιρέτισε και ο ίδιος ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Donald Trump. Αυτή ήταν και η τελευταία δοκιμαστική πτήση του Crew Dragon. Μόλις η SpaceX πάρει την πιστοποίηση της NASA, οι μελλοντικές πτήσεις θα είναι πιο τακτικές κατά τις οποίες θα μεταφέρονται αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Εκτός από τη SpaceX, σημαντικό βήμα προόδου είναι και για τη NASA, αφού θα μπορούσε να επιτρέψει περισσότερες πτήσεις με χαμηλότερο κόστος. Και καθώς αυξάνεται η ζήτηση για το διάστημα, με την Boeing να εξακολουθεί να σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία την κάψουλα Starliner, η NASA θα μπορούσε να έχει περισσότερες ευκαιρίες αξιοποίησής του όπως ακόμη και εμπορικές πτήσεις αναψυχής. Η επόμενη αποστολή της SpaceX προετοιμάζεται κατά τα τέλη Σεπτέμβρη, όπου τέσσερις αστροναύτες θα παραμείνουν στον Διαστημικό Σταθμό για έξι μήνες. Και όσο αφορά τα τουριστικά ταξίδια, αυτά προετοιμάζονται για το φθινόπωρο του 2021.
    1 point
  18. και "δεν ξερουν τι τους γινεται" και δεν ξερουν ούτε να αντιγραφουν... - το παληο ελεγε για 51% των συνιδιοκτητων - αυτο που - σωστά - άλλαξαν τον Δεκεμβριο, καταργησε την συναινεση του 51% γιατι οδηγουσε σε εκβιασμους απο το 51% που ταακτοποιουσε σε βαρος του 49% για το οποιο δεν συναινουσαν Αυτοι οι ίδιοι αρμόδιοι, σημερα το κανουν τρισχειρότερο διοτι οριζουν οτι απαιτειται "συναινεση του 51% των λοιπών" [και ρωταει.... πασα πιkραμενος...: στους λοιπούς, περιλαμβανεται και ο ενδιαφερομενος ή το 51% υπολογιζεται χωρις αυτον? 🤬 εδω η νεα ρυθμιση 9. Πλην των περιπτώσεων της παρ. 8, υπόχρεος για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών ή αλλαγών χρήσης επί κοινοχρήστων ή κοινοκτήτων μερών της οικοδομής είναι ο ιδιοκτήτης που τους ιδιοχρησιμοποιεί και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του (51%) των λοιπών συνιδιοκτητών της οικοδομής. Φυσικα δεν εχει καμμια σχεση το 51% των συνιδιοκτητων σαν ατομα, με το 51% που γραφουν, αλλά με τα χιλιοστα συνιδιοκτησιας" Που σημαινει οτι το 51% ειναι 510 χιλιοστα αρα με 505 χιλιοστα εχεις μεν πανω απο το 50% αλλά κατω απο τα 510 χιλ. που αντιστοιχουν στο 51%. Εχει ανακοινωθει καπου η συνθεση της επιτροπης που συνεταξε αυτο το "πόνημα"😁
    1 point
  19. σωστα και γιατι να παρεις μια λωριδα απο το ενα για να κανεις διαμπερες το αλλο και να χρειαστει να κανεις εναν προσθετο φραχτη μεταξυ λωριδας και υπολοιπου οικπεδου συν τον φραχτη προς το διπλανο "ξενο" και να περνανε μερα νυχτα διπλα απο την οικοδομη ??? Γι αυτο κανεις κατατμηση... για να ξεχωρισεις και να εξασφαλισεις αυτοτελη δικαιωματα, επ' ωφελεια και της οικοδομησιμοτητας...και του ιδιοκτητη.
    1 point
  20. Νομίζω πως δεν υπάρχει πρόβλημα Επειδή όμως ζούμε στη χώρα όπου το αυτονόητο είναι διαρκώς υπό αμφισβήτηση, καλό είναι να έχεις απάντηση από την αρμόδια ΥΔΟΜ
    1 point
  21. Αμέτρητα ευχαριστώ!
    1 point
  22. Η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ζητά σε όλες τις περιπτώσεις νέων συνδέσεων υφιστάμενων κτιρίων δήλωση ενεργειακού επιθεωρητή. Προφανώς κακώς, αλλά δεν είναι και το μόνο περίεργο της εν λόγω εταιρείας...
    1 point
  23. Σε υπερευχαριστούμε και πάλι
    1 point
  24. μπραβο και πάλι παιδιά
    1 point
  25. 1 point
  26. Το ύψος δεν μετράται κεκλιμένα. Είναι λάθος όπως το έχεις. "4.α. Το μέγιστο ύψος των κτηρίων ορίζεται σε 7,50 μ. και μετράται σε κάθε σημείο της τομής του περιγράμματος αυτών με το φυσικό έδαφος. Σε κάθε περίπτωση, το ύψος των προβολών των κτηρίων σε κατακόρυφα επίπεδα, διερχόμενα από την τομή του περιγράμματος αυτών με το έδαφος, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ανωτέρω οριζόμενο. Σε περίπτωση μη εξάντλησης της επιτρεπόμενης δόμησης κατά τα ως άνω, επιβάλλεται η διάσπαση του κτηρίου σε ανεξάρτητα κτήρια εντός του γηπέδου. β. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15%, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος του πρώτου κτηρίου που εμφανίζει όψη προς το δρόμο στα ανωφερή (ανηφορικά) οικόπεδα - στο ανάντι του δρόμου - ορίζεται ως εξής: - όταν το κτήριο τοποθετείται στο όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. - όταν αυτό τοποθετείται καθ' υποχώρηση σε απόσταση έως 20 μέτρα από το όριο του γηπέδου με τον δρόμο επιτρέπεται το ύψος του να είναι μέχρι 4,5 μέτρα από το πέριξ φυσικό έδαφος. - όταν αυτό τοποθετείται σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο του γηπέδου με το δρόμο επιτρέπεται να έχει ύψος μέχρι 7,5 μέτρα. Όταν η κλίση του γηπέδου είναι μεγαλύτερη από 15% και βρίσκεται στην κατωφέρεια - κατάντι- του δρόμου η προβολή του κτηρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 4,50 μέτρα. Σε γήπεδα που βρίσκονται στην κατωφέρεια - κατάντι - του δρόμου, όταν η φυσική στάθμη του γηπέδου στο όριο του δρόμου βρίσκεται χαμηλότερα των 3,00 μέτρων από τη στάθμη του δρόμου, η προβολή του κτιρίου πάνω από τη στάθμη του δρόμου δεν δύναται να υπερβαίνει τα 3,00 μέτρα. Σε κάθε περίπτωση, η στάθμη οροφής τυχόν υπογείου ορόφου δε δύναται να υπερβαίνει σε κανένα σημείο τη στάθμη του φυσικού εδάφους περιμετρικά της κατασκευής". γ) Σε περίπτωση επιβολής στέγης με ειδικούς όρους δόμησης που εγκρίνονται με απόφαση του Νομάρχη, επιτρέπεται υπέρβαση του μεγίστου ύψους μέχρι 2,00 μέτρα.
    1 point
  27. Παύλο (με τις καλημέρες μου), αυτό το " Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. " ήταν αναγκαίο να προστεθεί ως επεξήγηση για την σωστή θεώρηση των αυθαιρέτων και χαίρει της εγκυρότητας ενός ΦΕΚ σε αντίθεση με "ερμηνείες" και ..... χρησμούς κάποιων Υπ. Αποφάσεων, ή Ε/Α του ΤΕΕ, ή απαντήσεων "made by helpdesk"... Η εγκυρότητα μίας οικοδομικής αδείας ισχύει μέχρις ανακλήσεως και αυτή κατά τον νόμο μπορεί να επέλθει μέχρι πενταετίας από της εκδόσεως της, εκτός αν οι προβαλλόμενοι για την ανάκληση λόγοι έχουν να κάνουν με παραπλάνηση της εκδούσας αρχής από ψευδή στοιχεία που υπεβλήθησαν από τον αιτούντα. Στην δεύτερη αυτή περίπτωση η ανάκληση μπορεί να γίνει οποτεδήποτε. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις όμως και μέχρι της ανακλίσεως της, ισχύει το τεκμήριο νομιμότητας της αδείας . Εξ΄ άλλου, η κατάτμηση που όπως σωστά την αναφέρεις ως παράνομη στο : " Η κατάτμηση χωρίς καμία εναρμόνιση με την άδεια (νεώτερη άδεια για αλλαγή τοπογραφικού-δ. κάλυψης λόγω κατάτμησης, ή ενημέρωση κλπ) " ....... είναι αυτή που βάσει του νόμου θεωρείται αυτοδικαίως ως ΑΚΥΡΗ και ως άκυρη δεν μπορεί να επιφέρει νόμιμα αποτελέσματα σε σύννομη διοικητική απόφαση (δηλ. οικοδ. άδεια). Η άδεια λοιπόν συνεχίζει να υφίσταται ως έγκυρη (μέχρις πιθανής ανακλήσεως) ενώ είναι η κατάτμηση αυτή που πρέπει να θεωρείται ως αυτοδικαίως άκυρη. Αυτό ακριβώς ήρθε να επισημάνει το παραπάνω χωρίο με τα μπλέ, εντοπίζοντας το "όχι άδεια" μόνο για τα αυθαίρετα που έγιναν καθ΄υπέρβαση της αρχικής αδείας. Έτσι δηλαδή, στην περίπτωση οικοπέδου με κτίσμα απόλυτα σύμφωνο με την άδεια που αργότερα υπέστη παράνομη κατάτμηση, σύμφωνα και με το παραπάνω χωρίο του ΠΑΡΑΡΤ.Α΄ δεν θεωρώ ότι προκύπτει παράνομο κτίσμα προς τακτοποίηση αλλά αυτοδικαίως ΑΚΥΡΗ κατάτμηση που δεν μπορεί να επιφέρει κανένα έννομο αποτέλεσμα (μεταβίβαση, οικοδομική άδεια, αντιπαροχή, κ.λ.π) ...... Υ.Γ -απάντηση στο παρακάτω Παύλο, κατ΄αρχήν εκκινούμε από το ότι : χωρίς μεταβίβαση ΔΕΝ υπάρχει κατάτμηση. Ακολούθως έχομε ότι βάσει της παρ.1 του αρ.2 του Ν.Δ 690/48 απαγορεύεται η μεταβίβαση (άρα και η κατάτμηση) που επάγεται την δημιουργία μη αρτίων οικοπέδων, ενώ με την παρ.2 απαγορεύεται η μεταβίβαση κυριότητας τμήματος οικοπέδου (άρα και η κατάτμηση) στο οποίο έχει ανεγερθεί οικοδομή όταν επάγεται την δημιουργία μη αρτίων οικοπέδων ή την μείωση υποχρεωτικών ακαλύπτων αποστάσεων κάτω των επιτρεπομένων ορίων που ίσχυσαν για την έκδοση της αδείας ...(ως εν προκειμένω στην περίπτωση του Απόστολου). Τέλος, κατά την παρ. 3 του ιδίου άρθρου στην περίπτωση υπαίτιας κατάτμησης κατά παράβαση των ανωτέρω, ο νόμος θεωρεί αυτοδικαίως και εξ΄υπαρχής απολύτως άκυρη την μεταβίβαση (βλ. και γνωμ. ΝΣΚ-414/95) και συνεπώς ακυρώνει την κατάτμηση. Η αυτοδίκαιη αυτή ακυρότητα σημαίνει ότι δεν απαιτείται κ'αν απόφαση δικαστηρίου καθότι σύμφωνα με το αρ.180 του Αστ. Κώδ. μία άκυρη δικαιοπραξία θεωρείται ως μη γενόμενη. Αυτό σημαίνει κατ΄ακολουθία ότι ο "αγοραστής" του παρανόμως κατατμημένου κατέχει ένα ανύπαρκτο οικόπεδο σύμφωνα και με την γνωμ. 748/92 Ν.Σ.Κ .(*) Όσον αφορά δε σε γενόμενες αυτοδίκαια άκυρες συμβ. πράξεις, από αυτές δυστυχώς είναι γεμάτα τα συμβολαιογραφεία ΚΑΙ τα υποθηκοφυλακεία και συνιστούν την κυρίαρχη νοσηρή αιτία της βαθειάς Ελληνικής παθογένειας (λαμογιάς) που μοιραίως έχει βαλτώσει και την σύσταση του κτηματολογίου.... Καταλήγοντας λοιπόν, μία ως άνω αυτοδικαίως άκυρη μεταβίβαση- κατάτμηση δεν μπορεί να ακυρώνει (και μάλιστα αναδρομικά) την αρχική οικοδομική άδεια που νομίμως εκδόθηκε και δεν έχει ανακληθεί. Το "χωρίς άδεια" όπως ειδικά αναφέρεται στην παράγραφο του ΠΑΡΑΡΤ. Α' είναι ειδική κατά σύμβαση θεώρηση για τον υπολογισμό του προστίμου αποκλειστικά για τα αυθαίρετα που έγιναν στο οικόπεδο (κατά το: "...αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν.." ) και σημαίνει ότι δεν στερεί καθολικά την εγκυρότητα της οικοδ. αδείας..... (*) Περαιτέρω βεβαίως και μετά από την παρέλευση 20 ετών, δεν αίρεται το δικαίωμα του "αγοραστή" να διεκδικήσει την κυριότητα μετά από την άσκηση έκτακτης χρησικτησίας.
    1 point
  28. Συνάδελφε ΚF, πλέον όλα τα υλικά (σχεδόν) πωλούνται με τον tn. Παρόλο που κάποια άρθρα πληρώνουν με m3. Αυτο είναι διασταυρωμένο, απο τα λατομεία της περιοχής μου, απο συγκροτήματα εναλλακτικης διαχείρισης, αμμοληψίες κτλ. Δε γνωρίζω αν στη νότιο ελλάδα λειτουργεί κατι διαφορετικα! Λοιπόν, σύμφωνα με στοιχεία που χω πάρει απο φιλους συνδέλφους που δουλεύουν σε ΕΔΕ που ασχολούνται με οδοποιίες. Αμμοχάλικα,σκύρα,3Α : 1.60 tn/m3 (ενδέχεται να υπάρχιε μια μικρή πάντα απόκλιση). Αμμοχάλικα: 1 m3 υπόβασης/βάσης επι αυτοκινήτου, δίνει 0.74 m3 συμπκνωμένου (αν κανεις μεθοδο των τριών, ειναι το 1.35 που αναφέρει ο συνάδελφος ΚΦ). Οπότε έχουμε και λέμε: 4500 μ2 * 0.2 μ = 900 μ3 συμπυκν. * 1.35 = 1215 μ3 επι αυτ. * 1.6 τν/μ3 = 1944 τν , 2000 πες. Εχει 2 τύπου 3Α (ανεπίσημο). Το κανονικα 3Α το ακριβό ,που περναει τα τεστ συμπυκνωσης κτλ και ενα φθηνότερο για low level δουλειές. Τι θα βάλεις, θα το κρίνεις/κοστολογήσεις εσύ. Τιμή β.ελλάδα, περίπου 4.5-5ε + ΦΠΑ αγορά στο λατομείο (ειναι ψιλο φιξ οι τιμές, μιας και ειναι καρτέλ) αλλα αν πληρωθεί μετρητά, πετυχαίνεις καλύτερες τιμές. Για μεταφορά δεν θυμάμαι να σου πώ την αλήθεια, μιας και το φερνα με δικα μου φορτηγά. Το αρθρο πληρώνει 0.4/tnkm, αλλά πετυχαίνεις χαλαρά φθηνότερη τιμή για επικαθήμενα. Επειδή η ποσότητα ειναι μεγάλη και δουλειές δεν υπάρχουν θα ζητησεις προσφορές απο χωματουργουε με επικαθήμενα. Με τετραξονικα δε συμφέρει συνήθως η μεταφορά. Για διαστρωση/διαβροχή/δονηση υπολόγιζε γύρω το 0.5ε/τμ. Αν και ειναι παλιά αυτή η τιμή που χω και ισως να χει αλλάξει.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.