Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/08/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Δεν αποφεύγεις το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. και είναι κατάκτηση της αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα που εφάρμοσε αυτή την απαίτηση απο τον ΓΟΚ 1985. Προ αυτής της απαίτησης (πού ήδη έως το 1985 είχε γίνει η Μεγάλη εκκαθάριση) γκρεμίστηκαν στην χώρα μας υπέροχα κτίσματα και έχουμε να βλέπουμε τις αντιπαροχές που βλέπεις παντού. οπότε και ως αρχιτέκτονας πρέπει να το επικροτείς (παρ όλα τα γραφειοκρατικά κλπ προβλήματα που ναι υπάρχουν)1 point
-
Στο ερωτημα σε ενα "κτήμα", αρα σε εκτος σχεδιου γηπεδο, χωρις συσταση εχουν δηλωθει μονον τα νομιμα κτισματα, σαν "λοιπα κτισματα", aν πρεπει να δηλωθουν και καποια αυθαιρετα τμ. προσθηκης. η απαντηση ειχε ως εξης: "Εγω θεωρω οτι , ναι....Και μπορει και σημερα να γινει με συσταση ΟΙ, που θα τα περιλαμβανει ολα υγ να μην πώ οτι μπορει να συστησει και καθετη με το 98/1, αν αυτη η "προσθηκη" ειναι ανεξαρτητο κτιριο." Συμπληρωματικα δε να προσθεσω οτι, Εαν δεν θελουν σημερα συσταση, παραμενουν οπως εχουν και, κατα την πρωτη μεταβιβαση, αναφερονται τα νομιμα τμ. με επι πλεον βεβαιωση για τακτοποιηση των αυθαιρετων." Παντως, συνηθως μιλαμε για κτισματα που μπορουν να γινουν ανεξαρτητες ΟΙ, οπότε η συσταση ειναι πραξη αναγκαια για να ταυτοποιησεις το ακινητό σου και να κανεις ανεξαρτητες ΟΙ με τα νομιμα και τα τακτοποιημενα. Με βαση την βεβαιωση γινεται η συσταση και πωληση. Σημερα αυτο το γηπεδο εχει ΚΑΕΚ με δωδεκα νουμερα και μετα για τα κτισματα εχει..../0 και /0. Που σημαινει οτι δεν υπαρχει ουτε καθετη ουτε οριζοντια. Εφοσον θελει να παραμεινει σαν ενα, μεταβιβαζεται οπως ειναι με επι πλεον την βεβαιωση για τα τμ. της τακτοποιησης.1 point
-
Ας είναι και Πρόσφατο . Τι με νοιάζει εμένα ? Δεν είμαι ούτε κτηματολόγιο , ούτε υποθηκοφυλακείο.1 point
-
νομιζω οτι στο παραρτημα, πανω απο 2,0 δεν εχει και, ναι, σαν ιδιοχρησιμοποιων. υγ και, γρηγορα, πριν σε "πιασει" η ακαταλαβίστικη διαταξη του 98/9 της διαβουλευσης...1 point
-
... και όχι μόνο.... Δείτε ΦΕΚ Β 1643 2018 - ΥΑ ΓΙΑ ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ (Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις») και ειδικά το άρθρο 3, που αναφέρει ακριβώς τι περιλαμαβάνει η ΜΣΕ. Άρθρο 3 (Περιεχόμενο μελέτης στατικής επάρκειας) Η μελέτη στατικής επάρκειας περιλαμβάνει τα ακόλουθα: α) Έκθεση συλλογής στοιχείων και πληροφοριών β) Έκθεση αποτύπωσης - τεκμηρίωσης γ) Γενικά σχέδια αποτύπωσης του φέροντος οργανισμού και παρουσίασης ενδεχόμενων βλαβών δ) Έκθεση αποτίμησης φέρουσας ικανότητας ε) Τεύχη υπολογισμών, αναλύσεων και ελέγχων .......1 point
-
Αν δεν το έχεις κάνει ήδη καλό είναι να βάλεις IBAN στο Ηλ. Υπηρεσίες -> Ατομικά Στοιχεία για την περίπτωση που τα γυρίσουν χωρίς συμψηφισμό.1 point
-
δεν βλεπω καμμια διαφορά [στο γνωστο παραδειγμα που αντιμετωπίσαμε εδώ: εστω οτι δηλωσες στο Πανοραμα οτι εχεις ενα οικοπεδο 1000 τμ. Εβγαλες αδεια, εχτισες δυο κτισματα, αλλα δεν εκανες συσταση ΟΙ. Τα κτισματα περνούνται σάν "κατα δηλωση" αλλά δεν παιρνουν ΚΑΕΚ. Θα κανεις συσταση και θα παρει το καθε ενα τον δικο του αριθμο. Αν εχεις κανει ηδη συσταση, τα αυθαιρετα τακτοποιουνται συμφωνα με την περιπτωση στην οποια υπαγεται το καθε ενα, δινεται βεβαίωση και γινεται τροποποιηση της συστασης. Το ερωτημα ηταν οτι σε ενα "κτήμα", αρα σε εκτος σχεδιου γηπεδο, χωρις συσταση εχουν δηλωθει μονον τα νομιμα κτισματα, σαν "λοιπα κτισματα" Αν πρεπει να δηλωθουν και καποια αυθαιρετα τμ. προσθηκης. Εγω θεωρω οτι , ναι. Και μπορει και σημερα να γινει με συσταση ΟΙ, που θα περιλαμβανει ολα υγ να μην πώ οτι μπορει να συστησει και καθετη με το 98/1, αν αυτη η "προσθηκη" ειναι ανεξαρτητο κτιριο.1 point
-
Μου φαίνεται ο @Paul_Mix αναζητά αυτή σου την απάντηση:1 point
-
@spapako αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η προσθήκη θέσεων στάθμευσης, λόγω αλλαγής χρήσης, δεν σημαίνει αλλαγή του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης (το οποίο παρεπιπτόντως το 1964 ήταν πάνω στο τοπογραφικό, υπολόγιζε μόνο κάλυψη και δεν είχαν υποχρέωση για Θ.Σ.). Οπότε πας με ΕΕΔΜΚ, η οποία πολύ σωστά ζητάει "συμβολαιογραφική δέσμευση θέση στάθμευσης". Αν θες κοινοποίησε και την απάντηση της ΥΔΟΜ να δούμε πως το αντιμετωπίζουν πλέον...1 point
-
Και δίκιο να έχεις ότι καταναλώνει παραπάνω τη στιγμή της εκκίνησης οι προδιαγραφές το συμπεριλαμβάνουν ακριβώς επειδή απαιτείται για την ερώτηση που κάνεις. ΥΓ Πάρε έναν τυπικό μετρητή ρεύματος/ισχύος και βάλτον σε ένα ψυγείο. Επειδή είναι αντλίες θερμότητας θα εκπλαγείς για το πόσο λίγο καταναλώνουν συνήθως.1 point
-
ο καταψύκτης έχει μέγιστη κατανάλωση 250W. Ο κινητήρας έχει ρεύμα ζεύξης περί τα 6Χ οπότε η γεννήτρια έχει υπερδιπλάσιο μέγεθος.1 point
-
NOK, ορισμοί, 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης. 80. Στέγη είναι η κατασκευή κάλυψης του κτιρίου, η οποία περιλαμβάνει τη φέρουσα κατασκευή και την επικάλυψη της και μπορεί να αποτελείται από επιφάνειες διαφόρων μορφών, κλίσεων και υλικών. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός του ύψους της επικλινούς στέγης του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. τι απο τα τρια εχεις? δες και εδω στο αρθρο 81 της διαβούλευσης ...κατι αλλαζει στους ορισμους για το 79 και το 81. http://www.opengov.gr/minenv/?p=10829 79. Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη του κτιρίου χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό, είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. 80. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία.1 point
-
Άρθρο 12 - Ποσοστό κάλυψης Οι παρ.1, 3 και 4 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθούν ως εξής : 1. Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφανείας του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τμ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τμ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου. 3. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου: προσμετράται η επιφάνεια που ορίζεται από τις προβολές πάνω σε οριζόντιο επίπεδο των κλειστών και ημιυπαίθριων χώρων που υπερέχουν του διαμορφωμένου εδάφους. 4. Στον υπολογισμό της επιτρεπόμενης κάλυψης του οικοπέδου δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των προβολών στο οριζόντιο επίπεδο : α. Τμημάτων του ακάλυπτου χώρου που εισέχουν στο κτίριο, ανεξάρτητα από το πλάτος και το βάθος τους, ακόμη και εάν περιλαμβάνουν φέρον στοιχείο. β. Ηλιακών αίθριων ή κλειστών εξωστών. γ. Χώρων και κατασκευών που αναφέρονται στις περιπτώσεις ιγ’, κε’, κη’, λα’, της παραγράφου 6 του άρθρου 11. δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. Άρθρο 13 - Συντελεστής Όγκου Η παρ.2 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής : 2. Για τον υπολογισμό του πραγματοποιούμενου συντελεστή όγκου σ.ο. : α) Προσμετράται ο όγκος των στεγασμένων χώρων που συμμετέχουν στην κάλυψη του κτιρίου και ο χώρος της στέγης μόνον όταν αυτή δεν είναι υποχρεωτική, β) Δεν προσμετράται ο όγκος όλων των υπόγειων χώρων κάτω από την διαμορφωμένη στάθμη του εδάφους.1 point
-
Άρθρο 2 - Ορισμοί Στους ορισμούς προτείνεται αντικατάσταση ή προσθήκη εδαφίων ως εξής : 1. Αίθριο είναι το μη στεγασμένο τμήμα του κτιρίου που περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από κτίριο/α ή όριο/α του οικοπέδου και στο οποίο είναι δυνατό να εγγραφεί κύκλος διαμέτρου Δ. Το αίθριο μπορεί να συμμετέχει στον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο ή να έχουν ανοίγματα σε αυτό χώροι κύριας ή βοηθητικής χρήσης. Ως αίθριο ορίζεται και το ηλιακό αίθριο όταν αυτό περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από το κτίριο, στεγάζεται από κινητά διαφανή στοιχεία έμμεσου ηλιακού κέρδους και συνεισφέρει στην συνολική ενεργειακή απόδοση του κτιρίου. Για την αποφυγή υπερθέρμανσης ο χώρος αυτός κατά τη θερινή περίοδο θα πρέπει σε τμήματα του να αφήνεται ανοικτός, σύμφωνα με σχετική μελέτη ή να σκιάζεται από ελαφριά στοιχεία σκίασης. 3. Ακάλυπτος χώρος είναι ο χώρος του οικοπέδου που δεν δομείται και περιλαμβάνει τους υποχρεωτικά ακάλυπτους χώρους καθώς και τυχόν άλλους προαιρετικά ακάλυπτους χώρους. 6. Ανοικτοί ημιυπαίθριοι χώροι είναι οι μη θερμαινόμενοι στεγασμένοι χώροι που διαθέτουν τουλάχιστον μία ανοιχτή πλευρά προς δημόσιο κοινόχρηστο χώρο ή υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, όταν το συνολικό μήκος των ανοιγμάτων του είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 35% του περιγράμματος του χώρου. 8. Αρχιτεκτονικά, λειτουργικά, ενεργειακά ή διακοσμητικά στοιχεία είναι τα φέροντα ή μη στοιχεία, όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 16, που διαμορφώνουν, μαζί με το δομικό κέλυφος και τις επενδύσεις του, το κέλυφος του κτιρίου. 15. Διπλά κελύφη είναι κατασκευές συστήματος πρόσοψης του άρθρου 16 που αποτελούνται από μια εξωτερική και μια εσωτερική επιφάνεια, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί κενό ικανών διαστάσεων στο οποίο διακινείται αέρας ώστε να εξυπηρετείται η βιοκλιματική λειτουργία του κτιρίου. 16α. Δομικό κέλυφος κτιρίου είναι η επιφάνεια που περικλείει τη δομική υλοποίηση όλων των χώρων του κτιρίου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 26α. Επενδύσεις είναι οι μη φέρουσες επικαλύψεις ή μονώσεις του δομικού κελύφους κτιρίου, όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 16, που συμμετέχουν, μαζί με το δομικό κέλυφος και τα λοιπά στοιχεία, στη διαμόρφωση του κελύφους του. 34. Κάλυψη του οικοπέδου είναι η επιφάνεια προβολής πάνω σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων των κτιρίων που προσμετρώνται στην κάλυψη. 34α. Κέλυφος κτιρίου είναι η περιβάλλουσα επιφάνεια χώρων, στοιχείων, επενδύσεων και εγκαταστάσεων του κτιρίου που ρυθμίζονται από τον παρόντα κανονισμό. 38. Κλειστός εξώστης (έρκερ) είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές προεξοχή τμήματος ορόφου που εξέχει πέραν του δομικού κελύφους κτιρίου και μπορεί να περιλαμβάνει επέκταση χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης. 39. Κοινόχρηστοι χώροι είναι οι κοινής χρήσης ελεύθεροι χώροι, που καθορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οποιονδήποτε νόμιμο τρόπο. Διακρίνονται σε δημόσιους και ιδιόκτητους (ή συνιδιόκτητους) που συνήθως χωρίζονται μεταξύ τους από τη ρυμοτομική γραμμή. 42. Κτίριο είναι το σύνολο κατασκευών που αποτελείται από χώρους, στοιχεία και εγκαταστάσεις και προορίζεται για προσωρινή ή μόνιμη παραμονή του χρήστη. 56. Όψη του κτιρίου είναι η προβολή του κελύφους κτιρίου σε τυχαίο επίπεδο. Η ονοματολογία των όψεων εξαρτάται από τον προσανατολισμό τους. Η όψη σε οριζόντιο επίπεδο με προσανατολισμό προς τα κάτω ονομάζεται κάτοψη δώματος ή/και στέγης ή απλώς κτιρίου όταν το κτίριο δεν έχει δώμα ή στέγη. 61. Περίγραμμα κτιρίου είναι η περίμετρος της επιφάνειας προβολής σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων του κτιρίου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 61α. Περίγραμμα ορόφου είναι η περίμετρος της επιφάνειας προβολής σε οριζόντιο επίπεδο όλων των χώρων του ορόφου που προσμετρώνται στην κάλυψη. 68. Ποσοστό υποχρεωτικής φύτευσης ακαλύπτου είναι ο αριθμός που πολλαπλασιαζόμενος με την επιφάνεια του ελάχιστου υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου ορίζει την υποχρεωτικά φυτεμένη επιφάνεια του οικοπέδου. 70. Προκήπιο (ή πρασιά) είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται μεταξύ της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής, όπως αυτές ορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο. Στα προκήπια επεκτείνονται δημόσια δικαιώματα με θεώρηση ειδικών περιορισμών δόμησης μεταξύ οικοδομικής και ρυμοτομικής γραμμής. 70α. Πρόσβαση ανεμπόδιστης διόδου είναι αυτή που εξασφαλίζει τη δίοδο με διαστάσεις πλάτους τουλάχιστον 1,00 μ. για ακάλυπτη δίοδο ή 2,50 μ. για στεγασμένη και διάσταση ύψους τουλάχιστον αυτό της κύριας χρήσης. 89. Υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι το σύνολο των χώρων που παραμένουν ακάλυπτοι : α) λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού σχεδίου (πχ. προκήπιο, ακάλυπτη στοά), β) λόγω τήρησης των υποχρεωτικών αποστάσεων από τα όρια του οικοπέδου (πχ. απόσταση Δ, δ ή απομένουσα κτιρίου 9 μ.) και γ) προκειμένου να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπομένης κάλυψης της περιοχής. Η επιφάνεια του υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου πρέπει να εξασφαλίζει τη συνεχόμενη και ανεμπόδιστη δίοδο και επικοινωνία με τους κοινόχρηστους χώρους με πρόσβαση διαστάσεων ανεμπόδιστης διόδου. Η επιφάνεια του ακάλυπτου χώρου που απαιτείται προκειμένου να μην υπάρξει υπέρβαση της επιτρεπόμενης κάλυψης της περιοχής αποτελεί τον ελάχιστο υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου και ποσοστό αυτής διαμορφώνεται με την κατάλληλη φύτευση, ώστε να δημιουργείται ευνοϊκό μικροκλίμα τόσο για το κτίριο όσο και για το Ο.Τ.. Στον ελάχιστο υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο μπορεί να περιλαμβάνονται και αίθρια τα οποία ξεκινούν από τη στάθμη του οριστικά διαμορφωμένου εδάφους εφόσον είναι προσπελάσιμα μέσω του λοιπού υποχρεωτικά ακάλυπτου ή ενός ανοικτού ημιυπαίθριου χώρου με διαστάσεις ανεμπόδιστης διόδου ή ενός κλειστού κοινόχρηστου χώρου του κτιρίου με ύψος κύριας χρήσης.1 point
-
Δεν είπα ότι συμφωνώ. Απάντησα σύμφωνα με την δική σου πρόθεση. Παρεμπιπτόντως, μπορείς να κάνεις και εφαρμογή του Α 112. Από την στιγμή που στο ακίνητο δεν έχει εκδοθεί Ο.Α φυσικά και θα βάλεις "χωρίς Ο.Α". η κατηγορία 2 δεν έχει κανένα πρόβλημα αν θέσεις χωρίς Ο.Α. Συστημικό πρόβλημα υπάρχει αν πας να βάλεις "χωρίς ΟΑ" και κατηγορία 4 . Πάντως συνδυασμός κατηγορίας 2 και 5 είναι επιτρεπτός. Η προσωπική μου γνώμη (και δική μου αντιμετώπιση σε κάθε δήλωση) είναι να γίνεται πάντοτε νέο τοπογραφικό ανεξαρτήτως αν απαιτείται από το νόμο. Βοηθάει πολύ και στην αποτύπωση των κτισμάτων (αφού θα έχεις χτυπήσει με total τα κτίρια) και στην πλήρη εποπτεία του ακινήτου, όπου ενδέχεται να αποκαλυφθούν και ιδιοκτησιακά ζητήματα που ήταν χρόνια κρυμμένα. Τους όρους δόμησης στους έχω παραθέσει στο προηγούμενο μήνυμα. Υ.Γ Αν έχεις κατοικία και αποθήκη της προ 75 αυτά μπορούν να δηλωθούν και ως κατηγορία 1.1 point
-
Έχω την εντύπωση ότι πολλά πράγματα στον ΝΟΚ δεν διορθώνονται πλέον με μια απλή περιγραφή του προβλήματος αλλά θέλουν ξαναγράψιμο. Θα βάζω λοιπόν εδώ και πριν τα καταθέσω στη διαβούλευση τα σχόλιά μου στον ΝΟΚ με τη μορφή ορθής επανάληψης του κειμένου, ώστε να μπορούν να συζητηθούν και στο forum. Κάνω αρχή με τις βασικές έννοιες, θα ακολουθήσουν και άλλα καθώς τα τελειώνω ... Άρθρο 3 - Ορισμοί συντελεστών και μεγεθών Μετά τους ορισμούς των Δ και δ προτείνεται να προστεθεί εδάφιο ως εξής : Δ είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε : 3,00 μ. + 0,10 Η. δ είναι η απόσταση του κτιρίου από τα όρια οικοπέδου ή κτιρίου, κατά περίπτωση, και ορίζεται σε : 2,50 μ. + 0,05 Η. Οι παραπάνω αποστάσεις εξασφαλίζουν μερικά κατά τη διεύθυνσή τους δικαιώματα ανεμπόδιστου φωτισμού και αερισμού χώρων και πλήρως όταν συνδυάζονται στην κάθετη διεύθυνση με πλάτη 2,50 μ. για κύριους ή 1,20 μ. για βοηθητικούς χώρους. Επίσης εξασφαλίζουν δικαίωμα ανεμπόδιστης διόδου κάθετα στη διεύθυνσή τους όταν συνδυάζονται με ύψος τουλάχιστον χώρου κύριας χρήσης. Άρθρο 9 - Δουλείες σε ακίνητα Οι παρ.1 και 2 του άρθρου προτείνεται να τροποποιηθούν ως εξής : 1. Απαγορεύεται η σύσταση δουλειών, οι οποίες συνεπάγονται περιορισμό της δυνατότητας ανέγερσης ή επέκτασης των κτιρίων ή εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις. Από την απαγόρευση αυτή εξαιρείται η δουλεία διόδου, εφόσον αποτελεί τη μοναδική δίοδο προς κοινόχρηστο χώρο οικοπέδου ή κτιρίου ή αυτοτελούς από πλευράς δόμησης ορόφου, η οποία μπορεί να περιορίζεται στο επίπεδο του εδάφους. Δικαιοπραξίες που αντιβαίνουν στις διατάξεις της παραγράφου αυτής είναι απολύτως άκυρες. 2. Δουλείες που έχουν συσταθεί έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου δεν παρεμποδίζουν την έκδοση άδειας δόμησης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι δουλείες αυτές καταργούνται κατά τη διαδικασία των επόμενων παραγράφων, αν εκδοθεί νόμιμη οικοδομική άδεια για να γίνουν στο δουλεύον ακίνητο κατασκευές ή εγκαταστάσεις που καθιστούν αδύνατη, εν όλω ή εν μέρει, την άσκηση της δουλείας. Κατ’ εξαίρεση δεν υπάγονται στην παράγραφο αυτή η δουλεία κοινού σκελετού και η δουλεία διόδου, όπως αυτή ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο. Στα νέα κτίρια πρέπει να εξασφαλίζεται η δουλεία διόδου στο επίπεδο του εδάφους και με ύψος χώρου κύριας χρήσης.1 point
-
Το πεα στο προηγούμενο ΕΚΟ εκδόθηκε με τον ίδιο ΚΕΝΑΚ (2017), είναι δύσκολο να "ρίξεις" ενεργειακά το κτήριο αν είχες εκδόσει το ΠΕΑ και δεν πρόλαβες να κάνεις την αίτηση.1 point
-
Για δώσε σύνδεσμο ή όνομα για ποιο προϊόν rover-βάσης μιλάς. Αν έχει κεραίες Tallysman ίσως κάνει δουλειά αν χρησιμοποιηθεί σωστά (ΥΓ κεραίες βγάζει η Tallysman και όχι ολοκληρωμένες λύσεις). Τονίζω το "αν χρησιμοποιηθεί σωστά" γιατί από τα συμφραζόμενα αμφιβάλλω ότι είσαι εξαρτημένος από ΓΥΣ.-1 points
-
Ο ερωτών έχει απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα που του τέθηκαν και που έχουν νόημα για την κουβέντα. Ήμουν σαφέστατος πως η κατάτμιση όταν έγινε (πιθανολογώ) ότι έγινε για να αυξηθεί η δόμηση. Η συμβολαιογράφος μάλιστα είναι εγκυρότατη. Δεν αμφισβητώ όμως την εγκυρότητα και τις αιτιάσεις όσον παραπάνω αναφέρθηκαν. Κατά τα λοιπά. Η συνένωση επιδιώκεται προκειμένου να συνενωθούν οι 2 κατοικίες σε 1. Λειτουργική συνένωση σε 1 κατοικία. Αυτός είναι ο στόχος. Το ξαναέγραψα και αυτό παραπάνω. Κατά τα λοιπά, το ύφος ορισμένων έχει πράγματι εξαιρετικό ενδιαφέρον... Μάλλον δεν τους έφταναν οι διευκρινίσεις αυτές που ξαναγράφτηκαν. Πέραν όμως από αυτό, σας υπερευχαριστώ όλους για το ενδιαφέρον και τις απαντήσεις. Ήταν πολύ χρήσιμος ο διάλογος. Και πάλι ευχαριστώ-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-