Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.602


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.009


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.563


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Kαταρχάς μπορείς να διαβάσεις στο παρόν θέμα σε προηγούμενες σελίδες έχουμε πει πως αντιμετωπίζουμε περιπτώσεις προ 55 και τι συνήθως αναζητάμε. Επιγραμματικά αναφέρω ότι αναζητάς σοβαρές ενδείξεις (αν έχεις και αποδείξεις ακόμη καλύτερα) όπως παλιά συμβόλαια, λογ/μους ΔΕΗ & βεβαίωση ρευματοδότησης, παλιό Ε9 (έστω και λίγων προηγούμενων ετών), μορφολογικά χαρακτηριστικά κτιρίου που να συνάδουν με ένα προ 55 κτίριο της περιοχής, κοιτάζεις παρακείμενα κτίρια (αν έχουν απομείνει προ 55 κτίρια στον δρόμο του ακινήτου ή στην κοντινή περιοχή), αεροφωτογραφίες (οι οποίες θα απαιτήσουν φωτοερμηνεία ακόμη και αν βρεθούν καθώς οι κλίμακες είναι μικρές και συνεπώς απαγορευτικές για απευθείας θέαση) και αφού στο τέλος έχεις πεισθεί ότι υπάρχει κτίριο προ 55, ζητάς μετά την αναλυτική αποτύπωσή σου, από τον ιδιοκτήτη να διορθώσει το Ε9 του βάζοντας σωστή επιφάνεια (βάσει νεότερης αποτύπωσης) και το σωστό έτος κατασκευής (πχ 1950) αν δεν το έχει ήδη αναγράψει. Τότε είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις την υπαγωγή. Οπότε το κτιριακό τμήμα που είναι προ 55 δεν απαιτείται να δηλωθεί και στην τεχνική έκθεση αναφέρεις και τεκμηριώνεις την χρονολογία κατασκευής του βάσει των παραπάνω, ενώ όλες τις μετά του 1955 δομικές εργασίες/ αυθαίρετες κατασκευές τις υπάγεις στο νόμο κατά τα γνωστά. Η επιλογή "ΝΑΙ" στην Ο.Α, για τα προ 55, ισχύει αποκλειστικά για τον υπολογισμό του προστίμου προκειμένου να υπολογιστεί το πρόστιμο των μεταγενέστερων του έτους 1955 αυθαιρεσιών και ουσιαστικά αποτελεί ένα "δώρο" του νομοθέτη για μειωμένο πρόστιμο. Δεν σημαίνει ότι το ακίνητο διαθέτει οικοδομική άδεια. Στο πληροφοριακό σύστημα εκεί που σου ζητάει αριθμό Ο.Α αναγράφεις "προ 55". Τέλος δώσε μεγάλη προσοχή στο αν το θεωρούμενο ως προ 55 τμήμα έχει κρατήσει τα χαρακτηριστικά που βάσει αυτών μπορούμε να το εντάξουμε σε αυτή την ημερομηνία. Π.χ ένα προ 55 που κάποια στιγμή, γκρεμίστηκε ολοσχερώς και ξαναχτίστηκε ή κατασκευάστηκε σκελετός οπλισμένου σκυροδέματος (θεμέλια, υποστυλώματα, δοκοί, πλάκες) και ενδεχομένως κρατήθηκαν οι περιμετρικές λιθοδομές (αρμολογήθηκαν και επισκευάστηκαν), είναι προφανές ότι αυτό το κτίριο δεν αποτελεί πλέον προ 55 κτίσμα.
    3 points
  2. Άρθρο 14 - Θέση κτιρίου Στο προηγούμενο σχόλιό μου προτείνω την προσθήκη «ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ»: β) πλάγιο όριο που έχει κτίριο σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός μέτρου (1 μ.) «ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΟΥ ΟΜΟΡΟΥ Δ», κατασκευασμένο μετά την ένταξη της περιοχής σε σχέδιο και με ανοίγματα προς το όριο και όταν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχές που δεν προβλεπόταν η τοποθέτηση κτιρίου σε επαφή με πλάγιο όριο από πρώην συστήματα δόμησης, με απόσταση τουλάχιστον δ. ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ : Αν η απόσταση του κτιρίου είναι μεγαλύτερη του όμορου Δ, τότε ικανοποιείται ήδη και μόνο στο γειτονικό οικόπεδο η απαίτηση απόστασης φωτισμού-αερισμού (ήδη εγκατεστημένη δουλεία) οπότε δεν χρειάζεται να περιοριστεί η ελεύθερη τοποθέτηση του σχεδιαζόμενου κτιρίου. Άρθρο 12 - Ποσοστό κάλυψης Για τις ανοικτές κλίμακες στον ακάλυπτο να διευκρινιστούν τα εξής : 1. Δεν προσμετρώνται στην κάλυψη αν δεν υλοποιηθούν ως ΗΧ (Ημιυπαίθριοι Χώροι). Δηλαδή, αν τα φέροντα την ανοικτή κλίμακα στοιχεία είναι μόνο οριζόντια (δοκοί, πρόβολοι) δεν προσμετράται ενώ αν είναι και κατακόρυφα (υποστυλώματα) η ανοικτή κλίμακα γίνεται ΗΧ και προσμετράται. Στην πρώτη περίπτωση οι ανοικτές κλίμακες είναι λειτουργικές προεξοχές των άρθρων 16 και 17 ενώ στη δεύτερη είναι ΗΧ ή ΑΗΧ (Ανοικτοί ΗΧ). 2. Προσμετρώνται στη δόμηση μόνο τα υποχρεωτικά ανοικτά κλιμακοστάσια με τις επιφυλάξεις των παραγράφων 6ε και 6στ του άρθρου 11 και μόνον αυτά που δεν περιλαμβάνονται σε ΑΗΧ κάτω από το 20% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί. 3. Προσμετρώνται στον όγκο μόνον όταν υλοποιηθούν ως ΗΧ ή ΑΗΧ, δηλαδή μόνον όταν προσμετρώνται στην κάλυψη. Στην αντίθετη περίπτωση δεν είναι δυνατό να μετρηθεί όγκος τους. Σημειώνω ότι έχω ήδη προτείνει (παρακάτω στο ίδιο άρθρο 85) αλλαγή για την προσμέτρηση στον όγκο του άρθρου 13 μόνο στοιχείων που προσμετρώνται στην κάλυψη και όχι στη δόμηση, όπως το πνεύμα του νόμου ορίζει.
    2 points
  3. Καλησπέρα. Παρόλο που δεν έχω καλή εικόνα αυτών που περιγράφεις , από τα λεγόμενα σου έτσι θα τα έβαζα. (μην κάνεις άσκοπη παράθεση ολόκληρου το αμέσως προηγούμενου μηνύματος. Το μήνυμά σου τροποποιήθηκε καταλλήλως. Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ). Pavlos 33
    1 point
  4. @curzondax-Έχει βάση βέβαια αυτή η άποψη αλλά δεν με βρίσκει σύμφωνη-Η άποψη μου είναι ότι στον νόμο ήθελαν να δώσουν το πλεονέκτημα της "Οικ.άδειας -ΝΑΙ" (γιατί δίνει χαμηλότερους συντελεστές επιβάρυνσης) στο κτίριο που κατασκευάστηκε σε εντελώς διαφορετική θέση από την ΟΑ αλλά τήρησε τους όρους δόμησης,ακόμη κι αν δεν είχε "κοινό τόπο" με την άδεια.Και γι αυτό στο Παράρτημα στην περίπτωση αυτή για "οικ.άδεια-ΟΧΙ" ζητάει να συντρέχουν σωρευτικά και η μη νόμιμη θέση και ο μη κοινός τόπος .Και λογικό φαίνεται διότι έχεις άδεια,τήρησες τους όρους δόμησης και απλά άλλαξες θέση (νόμιμη).Άρα,250 € είναι η τιμωρία.Η εγκύκλιος πάλι,γράφει 'Διευκρινίζεται ότι αν το κτίριο έχει μετακινηθεί σε άλλη θέση νόμιμη επιβάλλεται μόνο πρόστιμο μετακίνησης 250€ (είτε έχει κοινό τόπο είτε όχι)- κάτι που όπως το καταλαβαίνω εγώ συμφωνεί με τον νόμο (άρα 250€ τιμωρία για θέση νόμιμη).Απλά μετά ,στην τελευταία παρ. της διευκρίνησης αναφέρει " Το αν υπάρχει κοινός τόπος της θέσης του κτιρίου που προβλεπόταν στην οικ. Άδεια και της πραγματοποιηθείσας εξετάζεται για την επιλογή του συντελεστή 1 του Παραρτήματος Α δηλαδή αν έχει άδεια ή όχι." Από αυτήν την τελευταία φράση, καταλαβαίνω ότι ο κοινός τόπος σημαίνει ΝΑΙ και η απουσία κοινού τόπου ΟΧΙ.Και καταλήγω στο συμπέρασμα,ότι πρόκειται για αντίφαση μεταξύ Παραρτήματος και εγκύκλιου.Ενδέχεται βέβαια πάντα,να το ερμηνεύω λάθος...🙃
    1 point
  5. Τεχνικά γίνονται όλα, όμως η κάθε περίπτωση είναι συγκεκριμένη και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως το σημείο, την πρόσβαση κατάλληλων εργαλείων στο σημείο των σωληνώσεων, την φθορά τους και αν είναι σε θέση να ανοίξει νέο σπείρωμα σε άλλο σημείο ή θα σας μείνουν στα χέρια (ειδικά αν είναι παλιοί σίδηροσωληνες) και αρκετά άλλα. Καλύτερη γνώμη για το θέμα από κάποιον που είναι μπροστά στους σωλήνες δεν μπορεί να έχει κάνεις εξ αποστάσεως!
    1 point
  6. @argiriskex Σχετικά με το ΠΔ "ΑΡΘΡΟΝ-3. ( ΦΕΚ-270/Δ/31-5-85). [ ΙΣΧΥΕΙ από 31.5.1985 ]Αντλητικές εγκαταστάσεις - υδατοδεξαμενές - φρέατα. 1. H ανόρυξη φρεάτων, κατασκευή αντλητικών εγκαταστάσεων και υδατοδεξαμενών επιτρέπονται ανεξαρτήτως αρτιότητας γηπέδου, με τους κάτωθι όρους και περιορισμούς δομήσεως. α) Τα κτίσματα για στέγαση των αντλητικών εγκαταστάσεων πρέπει να έχουν τις απολύτως απαραίτητες για το σκοπό αυτό διαστάσεις και μέγιστο ύψος δύο και μισό (2,50) μέτρα. Στα ανωτέρω κτίρια δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 1 παράγραφος 5 εδάφιον α του παρόντος." Από την εγκύκλιο 159641/86 (υπάρχει σε μορφή download εδώ από το forum ) προκύπτει το μέγιστο εμβαδόν (9 τ.μ.) και μέγιστο ύψος (2,5 μ.) Επομένως, ό,τι ξεπερνάει τα μέγιστα παραπάνω (μέγιστο εμβαδόν 9,0 τ.μ. και μέγιστο ύψος 2,5 μ.) δε μπορεί να θεωρηθεί ο οικίσκος της περίπτωσης ηη) της Κατ.3. @anpap Σύμφωνα με το Παράρτημα Α,επιλέγουμε ΟΧΙ όταν δεν υπάρχει κοινός τόπος (δεν συμπίπτει πουθενά το περίγραμμα με το περίγραμμα της ΟΑ) και η μετατόπιση είναι σε άλλη μη νόμιμη θέση-Μετά όμως έρχεται στην περίπτωση ιδιδ) της Κατ.3 η εγκύκλιος και λέει "Το αν υπάρχει κοινός τόπος της θέσης του κτιρίου που προβλεπόταν στην οικ. Άδεια και της πραγματοποιηθείσας εξετάζεται για την επιλογή του συντελεστή 1 του Παραρτήματος Α δηλαδή αν έχει άδεια ή όχι." Δηλαδή,όπως και να έχει, αφού είσαι σε νόμιμη θέση με μετατόπιση ,έχεις Κατ.3 ιδιδ)(ωραία μέχρι εδώ) ,αλλά ή θα ακολουθήσεις την προ εγκυκλίου εποχή και σύμφωνα με το Παράρτημα του νόμου,αφού είσαι σε νόμιμη θέση θα βάλεις στο πεδίο -Οικοδομική Άδεια-ΝΑΙ- ή λαμβάνοντας υπόψη την εγκύκλιο θα βάλεις ΟΧΙ.
    1 point
  7. Κατά τη γνώμη μου η δουλειά πρέπει να γίνει ως εξής: 1) Πας σε Πολιτικό Μηχανικό (κατά προτίμηση κάποιον με εξειδίκευση σε στατικά (πολλοί κάνουν ΜΟΝΟ αυτό (σχεδόν)) 2) Ερευνά με ΑΥΤΟΨΙΑ και ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ την κατάσταση (αυτό κανονικά πρέπει να έχει χρέωση (όχι για να σε επιβαρύνουμε αλλά για να γίνει η δουλειά χωρίς βιασύνη και ξερολισμούς) 3) Εάν καταλήξει στο ότι γίνεται αυτό που θες θα σου βγάλει και την άδεια.
    1 point
  8. Είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ οξύμωρο το kynigesia.gr να αναδημοσιεύει άρθρο της ornithologiki για τρεις πελεκάνους -που πραγματικά λυπάμαι για την τύχη τους-, όταν είναι γνωστό πως "λειτουργούν" κάποιοι "φίλοι" κυνηγοί...
    1 point
  9. Για κατασκευές στον ακάλυπτο, όπως η ράμπα αν είναι εξωτερικά, ναι χρειάζεται συναίνεση. Επίσης συναίνεση χρειάζεται αν η αλλαγή χρήσης συνοδεύεται από αλλαγές στις όψεις, όπως πχ η τοποθέτηση γκαραζοπορτας
    1 point
  10. οταν το αρθρο 3 του 998/79, εχει μεχρι σημερα 7 αλλαγες τι ακρη να βγαλει καποιος... [να μην πουμε και για εκεινες τις φρυγανωδεις και οσα αλλα προσθεταφαιρουν καθε τοσο] https://www.kodiko.gr/nomologia/document_navigation/302789/nomos-998-1979
    1 point
  11. Ενδεικτικά επίσημα τα παρακάτω: 1) Ως έννοια/ορισμός υπήρχε χρόνια στις οδηγίες συμπλήρωσης του Ε9, που υπάρχουν στην πίσω σελίδα του επίσημου έγχαρτου εντύπου Ε9, που συμπληρώνονταν χειρόγραφα (και ενδεικτικά υπάρχει και στην ΠΟΛ.1175/2013 (ΦΕΚ 1850/Β/29-07-2013), όπου ανέγραφε: "ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ Στον πίνακα 2 στην έννοια του αγροτεμαχίου, περιλαμβάνονται όλα τα γήπεδα - εκτάσεις, που είναι εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμού. ..." 2) Στην νεώτερη ΠΟΛ.1237/2014 και σχετικά με το Ε9, το άλλαξαν, όπου μεταξύ άλλων, έριξαν το μπαλάκι και στην Πολεοδομία, αναγράφοντας το εξής: "ΠΙΝΑΚΑΣ 2 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΗΠΕΔΩΝ Στην έννοια του γηπέδου περιλαμβάνονται όλες οι εκτάσεις, οι οποίες είναι εκτός σχεδίου πόλης και εκτός οικισμού. Σε περίπτωση αμφιβολίας, για το αν συγκεκριμένο γήπεδο θεωρείται αγροτεμάχιο ή οικόπεδο, αρμόδια να αποφανθούν είναι τα κατά τόπους γραφεία της Πολεοδομίας. ... " 3) Αρκετά χρόνια πριν, στον Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 972/2007 της Επιτροπής, της 20ής Αυγούστου 2007, για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 796/2004 σχετικά με τη θέσπιση λεπτομερών κανόνων για την εφαρμογή της πολλαπλής συμμόρφωσης, της διαφοροποίησης και του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου που προβλέπονται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 1782/2003 του Συμβουλίου για τη θέσπιση κοινών κανόνων για τα καθεστώτα άμεσης στήριξης στο πλαίσιο της κοινής γεωργικής πολιτικής και για τη θέσπιση ορισμένων καθεστώτων στήριξης για τους γεωργούς. "... Άρθρο 1 Ο κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 796/2004 τροποποιείται ως εξής: 1) Το άρθρο 2 τροποποιείται ως εξής: α) Στην πρώτη παράγραφο το σημείο 1α) αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο: "1α) "Αγροτεμάχιο": είναι μια συνεχής έκταση γης επί της οποίας καλλιεργείται μία μόνο ομάδα καλλιεργειών από έναν μόνο γεωργό εντούτοις, όταν στο πλαίσιο του παρόντος κανονισμού απαιτείται χωριστή δήλωση της χρήσης μιας έκτασης η οποία αποτελεί μέρος μιας καλλιεργητικής ομάδας, η ειδική αυτή χρήση περιορίζει περαιτέρω το αγροτεμάχιο ..."
    1 point
  12. Μπορείτε να κάνετε καταγγελία και στην ΕΑΔ (ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ) https://aead.gr η οποία εποπτεύει ή "εποπτέυει" (θα δείξει) Υπουργεία & λοιπές Υπηρεσίες της Κεντρικής Διοίκησης/ Ν.Π.Δ.Δ. & Ν.Π.Ι.Δ. της Κεντρικής Κυβέρνησης /Ο.Τ.Α. A’ & B’ βαθμού Επιχειρήσεις & Εποπτευόμενα από τους Ο.Τ.Α. Ν.Π.Δ.Δ. & Ν.Π.Ι.Δ. / Δημόσιες Επιχειρήσεις ή Επιχειρήσεις τη Διοίκηση των οποίων ορίζει το Δημόσιο /Ιδιωτικούς Φορείς/ Φυσικά Πρόσωπα. Η κατανομή ελέγχων για το 2019 είναι κατα αριθμό (μεγαλύτερο προς μικρότερο) Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού Νοσοκομεία Ν.Π.Ι.Δ. Ν.Π.Δ.Δ. Φυσικά πρόσωπα Υπουργεία Ο.Τ.Α. Β’ βαθμού Ασφαλιστικοί Οργανισμοί Αποκεντρωμένες Διοικήσεις Έλεγχοι περιουσιακής κατάστασης δημοσίων υπαλλήλων Άλλοι φορείς
    1 point
  13. Μη ξεχνάς ότι αν θεωρείς ένα τοπικό ΤΕΕ λάθος και σου έχουν πει άλλα μην ανησυχείς τόσο γιατί δεν έχουν απολύτως καμία δουλειά να εγκρίνουν την εργασία σου. Γενικό σχόλιο για τους όρους δόμησης: προστατεύουν το δημόσιο συμφέρον. Συνεπώς έχει λογική σε κάποια σημεία να συγκρίνεις με αυτούς και όχι με άδεια.
    1 point
  14. Δυστυχώς, οι πληροφορίες που ζητάτε είναι αντικείμενο στατικής μελέτης η οποία προϋποθέτει αυτοψία, έρευνα σχεδίων και αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης και μελέτη προτεινόμενων λύσεων. Θα πρέπει να συζητήσετε με έμπιστο και γνώστη μηχανικό για να σας δώσει έγκυρες απαντήσεις. Δεν μπορούμε να βοηθήσουμε από εδώ...στην καλύτερη περίπτωση θα μπερδευτείτε περισσότερο από ημιτελείς απαντήσεις (χωρίς αυτοψία και καλή γνώση του κτιρίου, σίγουρα θα είναι ημιτελείς), στην χειρότερη θα σπαταλήσετε χρήματα βασιζόμενοι σε γνώμες τρίτων από το ιντερνετ και πιθανώς να προξενήσετε ζημιά....
    1 point
  15. Εάν το αρχικο ηταν κληρος, τοτε υπαρχει "διοικητικο εγγραφο" που πιστοποιει οτι δεν ηταν δασος Εχεις επισης και ..."εγκριση απο το Δασαρχειο" και εκδοση ΟΑ. Εχεις ολα οσα χρειαζονται για να μην ειναι "δασος" [πιθανον να υπαρχει εγκριση κατατμησης απο Νομαρχη ή για "τουριστικους "λογους..Υπηρχε μια τετοια ρυθμιση Ξαναδες την πρωτη πωληση] Κατα τα λοιπα, υπηρχε γηπεδο 4 στρ. εβγαλε νομιμη αδεια για αυτα τα 4 στρ. η οποια δεν εχει ακυρωθει και μετα απομειωθηκε το γηπεδο και εγινε μικροτερο. Αρα πας στην σχετικη παραγραφο στο παραρτημα. [αυτα, χωρις περαιτερω ερευνα για το δευτερο τμημα που αγορασε σαν ανεξαρτητο] [το κτηματολογιο, δεν δεχθηκε τα χαρτια σας?]
    1 point
  16. Εντελώς σύντομα. Για 'μένα τα συμβόλαια είναι άκυρα. Νομικός φυσικά ΔΕΝ είμαι. (εκείνη την εποχή μάλιστα απαγορευόταν η κατάτμηση αγροτεμαχίου και μάλιστα σε μη άρτιο τμήμα) Στις μεταβιβάσεις η δήλωση του ν. 651/77 τι έγραφε ??.................. (Σε αυτές τις περιπτώσεις θυμάμαι την αρχιτεκτόνισσα) Καλό ξεμπέρδεμα. Τίποτα άλλο!
    1 point
  17. Δυστυχώς, μπορεί να σου ζητήσουν και κάτι ακόμα...που δεν αναφέρεται πουθενά...και εκεί ή θα πεις απλά το κάνω και προχωράω ή θα ψάχνεσαι μη μπορώντας να βρεις δίκιο.
    1 point
  18. Μείωση στην *τάση, ώστε να επέλθει μείωση στο ρεύμα ώστε να μην περάσει η ισχύς έναρξης την ονομαστική, αν η τεχνολογία του το σηκώνει.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.