Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      854


  2. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.869


  3. beatrice_stop

    beatrice_stop

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      22


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Επιτέλους... (thanks στον George) Και απαντάω και στο ερώτημα: Γιατί η Διασύνδεση που θέλει η Ε.Ε και κάποιες άλλες δυνάμεις, δεν είναι η σύνδεση της Άνδρου με το Λαύριο, ούτε ή σύνδεση Αντικύθηρα - Μεγαλόπολη. Αυτά είναι αστεία πράγματα. Προς το παρόν απολαμβάνουμε το δίκτυο διασυνδέσεων Ελλάδας, Τουρκίας, Νοτιοβαλκανικής και Ιταλίας, αλλά αυτό είναι η αρχή. Και στη μελλοντική αυτή διασύνδεση, που είναι ήδη χωροθετημένη, περιλαμβάνεται οπωσδήποτε το αιολικό δυναμικό των Κυκλάδων. Δηλαδή μιλάμε για την μετατροπή των νησιών αυτών σε "καθαρές Βι.Πε"*. Γι' αυτό το λόγο τα funds στα έξοδα εγκατάστασης έχουν συνυπολογίσει και ένα "άτυπο" κόστος ψευτο-ανταπόδοσης, αυτό το "πόσα θέλετε για να μας αφήσετε να κάνουμε δουλειά μας". Αλλιώς, αν επρόκειτο για αυτονομήσεις νησιών, ή απλής απεξάρτησής τους απ' το μαζούτ, τα ανταποδοτικά, ή δήθεν ανταποδοτικά, οφέλη δεν θα είχαν καμία υπόσταση. Όχι, θα είναι όμως μία από τις πηγές του πολυδαίδαλου δικτύου Ευρωπαϊκής Διασύνδεσης. 3-4 παρόμοια εργοστάσια, Αιολικά Πάρκα παντού, Φ/Β και θερμικοί σταθμοί NG. Η ηλεκτροκίνηση θα είναι κυρίαρχη ακόμη και στα αεροσκάφη, με τρεις μορφές: απ' ευθείας ηλεκτροκίνηση από δημόσιο δίκτυο, κίνηση από συσσωρευτές, κυψέλες υδρογόνου. Οι τουριστικές επενδύσεις έχουν διαφορετικές μελέτες απ' όλες τις άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Συνήθως δεν προκαλούν ή προκαταβάλουν την αγορά, αλλά επενδύουν από ένα σημείο και μετά που τα πράγματα είναι δεδομένα. Τη Μύκονο π.χ. ποιος την ήξερε το 1950; Από την τρέλα του ενός, που έγιναν δύο και μετά τέσσερις, ένα αεροδρόμιο, 50 διάσημοι, στο τέλος έγινε "προσκύνημα", με την τιμή/m2 να πιάνει στρατόσφαιρα. Από το '90 και μετά, έγιναν στο νησί οι μεγαλύτερες σε όγκο συναλλαγών/m2 ιδιωτικές τουριστικές επενδύσεις. Για να σου απαγορεύουν λοιπόν οι τοπικοί Δήμοι ακόμη και ηλιακούς, σημαίνει ότι έχουν εξερευνήσει πάρα πολύ καλά τα γούστα των μεγάλων πελατών και δεν το κάνουν από "ρατσισμό στις ΑΠΕ. Οποιαδήποτε λοιπόν προσπάθεια κάνεις να τοποθετήσεις κτήνη 100+ m στο νησί, διαταράσσεις τις επενδυτικές ισορροπίες με άγνωστα αποτελέσματα. *Καθαρές Βι.Πε. σημαίνει βιομηχανικές περιοχές με καθαρή ενέργεια.
    1 point
  2. Επειδή ξέρω τα επιχειρήματα που θα ακολουθήσουν, τα έχω απαντήσει προκαταβολικά: Τίτλος: "Προφητείες" Έχουμε κάνει δύο μελέτες σαν εταιρεία, για δύο νησιά. Το ένα με μέτρια τουριστική κίνηση και παραδοσιακούς οικισμούς και το άλλο άγονη γραμμή. Αποτέλεσμα: Με φωτοβολταϊκά και υβριδικά συστήματα ΖΝΧ και συσσώρευση ενέργειας, πλήρης αποδέσμευση από το δίκτυο και στα δύο. Τα συστήματα αυτά προσαρμόζονται πλήρως στις απαιτήσεις του παραδοσιακού οικισμού όπως τις έβαλε ο Δήμος. Στο άλλο της άγονης γραμμής που έχει πολύ λίγους κατοίκους, του δώσαμε μια δεύτερη περίπτωση, χωρίς συσσώρευση και με απ' ευθείας σύνδεση στο δημόσιο δίκτυο, να αποδίδει το 80% της ενέργειας στο δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής. Απόσβεση με πραγματικούς όρους αγοράς ενέργειας και για τα δύο μαζί, στην πρώτη περίπτωση 10 χρόνια και στη δεύτερη 8. Αλλά και οι δύο, ενώ προκρίθηκαν αρχικά, απορρίφθηκαν εκ των υστέρων, διότι όπως δεν αντιλήφθηκες, δεν μιλάμε για την περίπτωση που πληρώνουν τα νησιά το ρεύμα τους, ή για την περίπτωση που δίνουν την περίσσεια στη διασύνδεση, αλλά για την περίπτωση που παράγουν ρεύμα για τις ανάγκες του διασυνδεδεμένου δικτύου. Θέλουν δηλαδή τα νησιά ως κέντρα ΒΑΠΕ, όχι για την ενδοχώρα (το ξαναγράφω δεύτερη φορά) αλλά για την μελλοντική διεθνή ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ.
    1 point
  3. Oι ΜΠΕ είναι ένα μεγάλο φιάσκο. Και απ'όσο έχω καταλάβει με τον καινούριο νόμο υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο. Σε παραπέμπω σ 'ενα απόσπασμα ενός βιβλίου που μιλάει ένας νομικός με ειδίκευση τα περιβαλλοντικά ζητήματα γι'αυτές τις μελέτες: Σμπώκος, Γιώργος. 2015. Η Επινόηση Της Αειφορίας. Πως Επικράτησε Το Δόγμα Της Αέναης Προόδου. Εκδόσεις Οκτώ. «Δεν θα ξεχάσω μια νεαρή υπάλληλο της περιφέρειας (..) για τον τρόπο που ελέγχονται οι ΜΠΕ. Αποστομωτικά είπε, πως αν το έργο στην αίτηση δεν χωροθετείται μέσα σε μια ζώνη προστασίας, τότε εγκρίνεται. Σε ερώτηση σχετικά με τη φέρουσα ικανότητα της περιοχής, το μηδενικό σενάριο, το συσχετισμό με τις χρήσεις γης, το τοπίο και άλλα παρόμοια κριτήρια αποκλεισμού, η κοπέλα κοκκίνησε. Προφανώς ένιωσε έκθετη σε θέματα τα οποία δεν αντιμετώπιζε στην εργασιακή της καθημερινότητα. (σελ 112)» Επιπλέον στην Άνδρο, έχει γίνει καταγγελία για ψεύτικη ΜΠΕ η οποία δίνει την αδειοδότηση σε ΒΑΠΕ σε απόσταση αναπνοής απ'τη φωλιά του Σπιζαετού. Ο σπιζαετός είναι ένα προστατευόμενο είδος που φεύγει απ'τη Μαγαδασκάρη έρχεται στην Άνδρο για να γεννήσει το πολύ δύο μικρά να τα μάθει να πετάει με σκοπό να επιστρέψει πάλι στη Μαγαδασκάρη. Τέλος, όταν γίνονται προσφυγές στο ΣΤΕ από διάφορες ομάδες για τα εν λόγω έργα, το ΣΤΕ δεν εξετάζει αν οι μελέτες που έχουν κατατεθεί είναι σύννομες. Υποτίθεται ότι αυτή η δουλειά είναι υποχρέωση της διοίκησης, οπότε δεν γίνεται cross check για τη νομιμότητα των εγγράφων. Αν γνωρίζει κάποιος κάτι αντίθετο ως προς αυτό, θα παρακαλούσα πολύ να με ενημερώσει. Οι πολιτικές στη βιοποικιλότητα που ακολουθούνται απο την ΕΕ απ'οσο μπορώ να καταλάβω μελετώντας λίγο τη βιβλιογραφία, λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που δεν αποτελούν εμπόδιο σε πολιτικές που έχουν περιεχόμενο οικονομικό, ενεργειακό, εμπορικό, ελεύθερου ανταγωνισμού κ.λπ.
    1 point
  4. ...δεν έχασαν τίποτε. Από τέτοια άρθρα έχουμε μπουχτίσει εδώ και 15 χρόνια. Να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους; Η μισή ιστορία για τις ανεμογεννήτριες γίνεται για τα κυκλαδίτικα νησιά. Κάποιους έχει ενοχλήσει εδώ και χρόνια η απόφαση για προστασία του παραδοσιακού των νησιών, που δεν επέτρεπε ούτε ηλιακούς θερμοσίφωνες. Σιγά - σιγά μπήκαν τα φωτοβολταϊκά από την κυρία Μπιρμπίλη (κυβέρνηση ΓΑΠ) και σήμερα ετοιμάζονται οι αεροκουμούτσες. Ως γνωστόν, ανεμογεννήτριες και παραδοσιακός τουρισμός (μόνο με αυτό το θέμα θα ασχοληθώ) δεν συνδυάζονται, εκτός αν ο συζητητής είναι ταχυδακτυλουργός. Το πρώτο ερώτημα που θέτω είναι το εξής: Έχει αποφασίσει το κράτος τι θα κάνει - για παράδειγμα - με τα νησιά των Κυκλάδων; Αν, ας πούμε, τα έσοδα από τον τουρισμό σε κάποια νησιά, είναι μικρότερα από την αξία του ρεύματος που θα δίνουν στο δίκτυο οι ανεμογεννήτριες, ας τα κάνει παραγωγικά, με πατατοκαλλιέργειες, κοπάδια και τυροκομία, ας κοτσάρει από 50 - 60 αεροκουμούτσες σε κάθε νησί και τέλος. Όποιος από τους κατοίκους, θέλει κάθεται, όποιος θέλει φεύγει. Μήπως το κράτος έχει σχεδιάσει να αφήσει μερικά από τα νησιά ως τουριστικά μέρη και κάποια άλλα να τα κάνει παραγωγικά; ...Σκοτάδι. Γιατί τόσα χρόνια δεν έχουν αξιοποιηθεί για εγκατάσταση ανεμογεννητριών, όσες ανατολικές ακριτικές βραχονησίδες έχουν καλό αιολικό δυναμικό, αλλά τα funds και οι μιζαδόροι δείχνουν Κυκλάδες; Ευκολάκι... Γιατί τα τελευταία 10 χρόνια όταν λέμε ΑΠΕ εννοούμε ανεμογεννήτριες; Ευκολάκι, αλλά κρύβει παγίδες... Αυτά και άλλα παρόμοια ερωτήματα, που ούτε ο κος Τάσιος μπορεί να απαντήσει στο άρθρο του, ούτε φυσικά ο κος Παπαχελάς στη φυλλάδα του.
    1 point
  5. Το συνεχίζω... και προτείνω τα σεμινάρια να δοθούν από ιδιώτες μηχανικούς που έχουν βγάλει τα μάτια τους και έχουν εντρυφήσει τόσα χρόνια στους νόμους αυθαιρέτων και οικοδομικιών αδειών και να τα παρακολουθήσουν επιπλέον των παραπάνω και οι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ, των συμβουλίων Αρχιτεκτονικής και γενικώς όλων των υπηρεσιών που κρίνουν χωρίς να έχουν την επαγγελματική συνείδηση να ασχοληθούν σε βάθος πρώτα με το αντικείμενό τους όπως θα όφειλαν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.