Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. cve20126

    cve20126

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      671


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      2.470


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version ver1

    9.898 downloads

    Πιστεύω ότι είναι ένα αρκετά πληρες λεξικό με τεχνικούς όρους για μηχανικούς.
    1 point
  2. Αν δεν είσαι από το Νομό Ιωαννίνων και δεν μπορείς εύκολα να μεταβείς στην αρμόδια Πολεοδομία, ρίξε μια ματιά στο e-poleodomia μήπως τυχόν έχει το ΦΕΚ του οικισμού. Από έρευνα που έκανα στους πίνακες αντικειμενικών Ν. Ιωαννίνων στο σύστημα διοικητικής διαίρεσης "Καποδίστριας" ανήκε στο Δ. Εγνατίας (νυν Δ. Μετσόβου) τδ Μεγάλης Γότιστας-Οικισμός Μεγάλης Γότιστας και μάλλον είναι προ 23 οικισμός οπότε με επιφύλαξη για την ορθότητα της πληροφορίας, θα εφαρμόσεις το ΦΕΚ 138/Δ/81. Από το site buk.gr: Η Μπαλτούμα (Τοπική Κοινότητα Μεγάλης Γότιστας - Δημοτική Ενότητα ΕΓΝΑΤΙΑΣ), ανήκει στον δήμο ΜΕΤΣΟΒΟΥ της Περιφερειακής Ενότητας ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ που βρίσκεται στην Περιφέρεια Ηπείρου, σύμφωνα με τη διοικητική διαίρεση της Ελλάδας όπως διαμορφώθηκε με το πρόγραμμα “Καλλικράτης”. Η επίσημη ονομασία είναι “η Μπαλτούμα”. Έδρα του δήμου είναι το Μέτσοβο και ανήκει στο γεωγραφικό διαμέρισμα Ηπείρου.Κατά τη διοικητική διαίρεση της Ελλάδας με το σχέδιο “Καποδίστριας”, μέχρι το 2010, η Μπαλτούμα ανήκε στο Τοπικό Διαμέρισμα Μεγάλης Γότιστας, του πρώην Δήμου ΕΓΝΑΤΙΑΣ του Νομού ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ.
    1 point
  3. Στην Πυροσβεστική πολλές φορές ξέρουν τη δουλειά τους καλύτερα από τις ΥΔΟΜ ... Η Π.Υ. θέλει ξεκαθαρισμένο το πολεοδομικό καθεστώς από την ΥΔΟΜ. Είναι αναρμόδια να εγκρίνει χρήσεις ή παθητική αλλά είναι αρμόδια να εγκρίνει ενεργητική και να εκδόσει το πιστοποιητικό. Οπότε σου λέει, ξεκαθάρισε ποιά αδειοδοτική διαδικασία θα ακολουθήσεις με την ΥΔΟΜ και μετά έλα σε μας. Όμως αν έρθεις με άδεια αλλαγής χρήσης (που θα έρθεις γιατί ξέρουμε ότι μάλλον τη χρειάζεσαι για φροντιστήριο) τότε και εμείς θέλουμε νέα παθητική-ενεργητική με το καινούργιο ΠΔ41 για το τμήμα που θα αλλάξει χρήση και για όλο το επηρεαζόμενο τμήμα του υπόλοιπου κτηρίου. Μετά εγκρίνουμε εμείς την ενεργητική με βάση αυτά και σου δίνουμε πιστοποιητικό πυρασφάλειας. Το στατικό θέμα δεν τους απασχολεί άμεσα, όπως σωστά απασχολεί εσένα ... τους απασχολεί κυρίως το πυροσβεστικό νομικό καθεστώς έκδοσης του πιστοποιητικού πυρασφάλειας.
    1 point
  4. Γιατί δε το βάζεις κατηγορία 3 αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παραγράφου 2 του άρθρου 89,
    1 point
  5. δεν ασχολείσαι σε παραβάσεις αναλυτικού με παραβίαση Δ. Για τον υπολογισμό κόστους ότι δεν υπάρχει στον πίνακα μπορείς να το προυπολογίσεις και με τιμές αγοράς, ακόμη και με αποκοπή. Γενικώς, μην χάνεις το χρόνο σου με λεπτομερείς προμετρήσεις.
    1 point
  6. Δε νομίζω συνάδελφε.. Στην έρευνα που έκανα προσφάτως (για δουλειά που πάγωσε όμως και δεν προχώρησα στην έκδοση του πιστοποιητικού πυροπροστασίας), η οποία περιελάμβανε και την επαφή μου με την πυροσβεστική υπηρεσία, δεν προέκυψε τέτοιο κόλλημα. Εφόσον εσύ αναλαμβάνεις την ευθύνη να βεβαιώσεις ότι ο χώρος καλύπτει τις απαιτήσεις για φροντιστήριο, δε νομίζω να μπορεί η πυροσβεστική υπηρεσία να αγνοήσει τη σφραγίδα/υπογραφή σου. Η αλήθεια είναι ότι κατάστημα, γραφείο και εκπαιδευτήριο είναι διαφορετικές χρήσεις. Ο Κτιριοδομικός στο Άρθρο 3 λέει: "Δ. Εκπαίδευση. Η. Εμπόριο, Θ. Γραφεία" Αλλά το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016) στο άρθρο 2.2 λέει: "Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ..." Επίσης, από αυτό εδώ το φόρουμ είχα κατεβάσει το επισυναπτόμενο, στο παρόν μήνυμα, έγγραφο (ευχαριστούμε το/τη συνάδελφο/ισσα!), το οποίο είναι του ΕΟΠΠΕΠ και μας λέει ότι βάσει των μνημονιακών νόμων από το 2012 και ένθεν (έχε υπόψη σου ότι το πρώτο ΦΕΚ που αναφέρει το έγγραφο είναι το 142Α του 2014 και όχι το 124Α) δεν απαιτείται οικοδομική άδεια εκπαιδευτηρίου για τα φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων. Αντίθετα νομίζω από τα ανωτέρω, κινείται ο ΝΟΚ, ο οποίος στο άρθρο 5 (ευχαριστούμε τον @kan62) λέει ότι: "1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης." Σύμφωνα με το τελευταίο ΦΕΚ για τις ΕΕΔΜΚ, προβλέπεται αλλαγή χρήσης με ΕΕΔΜΚ, εφόσον δεν χρειάζεται να πας σε έκδοση Ο.Α. σύμφωνα με το ΝΟΚ, όπως αυτός περιγράφει το ζήτημα στο άρθρο 5. (βλ. εδώ τη συζήτηση που αφορά και στην αλλαγή χρήσης: Ο @laxanos νομίζω ότι το βάζει στη σωστή του βάση εδώ: Εν τέλει, και για να πω τη γνώμη μου, ενώ η πολεοδομική νομοθεσία, ορίζει ότι η χρήση εκπαίδευση είναι διακριτή και ως εκ τούτου απαιτείται Οικοδομική Άδεια για κτιριακές εγκαταστάσεις με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, διαφορετικές αυτών των χρήσεων γραφείου ή καταστήματος ή χώρων συνάθροισης κοινού, η ειδική νομοθεσία προβλέπει ότι τα εκπαιδευτήρια που εξυπηρετούν κάτω από 75 άτομα μπορούν να στεγαστούν και σε κτιριακές υποδομές με διαφορετική χρήση κατά την έκδοση της Οικοδομικής τους Άδειας, εφόσον δύο μηχανικοί με το αντίστοιχο δικαίωμα, υπογράψουν για την στατική επάρκεια και ένας μηχανικός για τις προϋποθέσεις των χώρων της κύριας χρήσης. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια... τι να πω.. μπερδεμένη η κατάσταση με τις χρήσεις και τις αλλαγές τους.
    1 point
  7. Δεν σε απασχολεί, αν επιλέξεις να τακτοποιήσεις με κατηγορία 3. Θα σε απασχολούσε εάν τακτοποιούσες με γενικές διατάξεις υπολογισμού προστίμου (με υπέρβαση δόμησης και κάλυψης).
    1 point
  8. Αυτή είναι μια χρήσιμη παρατήρηση. Ο επόμενος στόχος είναι να βρεις πού δουλεύουν αυτοί που είναι. Το σημαντικότερο, να πας στρατό άμεσα. Κόψε την αναβολή αύριο το πρωί. Ή κάνε μεταπτυχιακό. Για να το προσφέρει το ΕΜΠ, κάπου χρειάζεται.
    1 point
  9. Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...
    1 point
  10. @curzondax Πριν λίγες ημέρες σου είχε γίνει αυστηρή παρατήρηση από την συντονιστική ομάδα για την διαγραφή μηνύματός σου χωρίς να κάνεις χρήση της διακριτής διαγραφής. Στο παρόν μήνυμα επανέλαβες την ίδια τακτική χωρίς να κάνεις και πάλι χρήση της διακριτής διαγραφής. Το παράπτωμα θεωρείται από τα πιο σοβαρά στους κανόνες λειτουργίας του φόρουμ, ειδικά δε όταν επαναλαμβάνεται παρά τις συστάσεις μας. Λαμβάνεις ποινή αποκλεισμού. Pavlos 33
    1 point
  11. @[email protected] τα λες (και τα γράφεις) πολύ ωραία και σε παω που τα λες χύμα! +1
    1 point
  12. Παπάρια βάσεις ζητάει η ελληνική αγορά. Με το καλημέρα είσαι overqualified έτσι κ αλλιώς. Είναι ελάχιστες οι θέσεις που απαιτούν γνωστικό αντικείμενο. Όταν ένας μαλακας recruiter ζητάει 3-5 χρόνια προϋπηρεσίας δεν τον ενδιαφέρει αν ξέρεις γαμάτα να κάνεις data entry σε excel, τον ενδιαφέρει αν έχεις εταιρική κουλτούρα. Όλη η προϋπηρεσία που ζητάνε στην πραγματικότητα αφορά στο αν έχεις ή όχι εταιρική κουλτουρα και πως εσύ λειτουργουσες μέσα σε ένα ρυθμισμένο περιβάλλον γεμάτο μαλακες. Γιατί το ξέρουν ότι σίγουρα θα λειτουργουσες ανάμεσα σε μαλακες, αυτό δεν το αμφισβητούν. Είναι σίγουροι ότι ήσουν ανάμεσα σε μαλακες. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι το πως εσύ κατάφερες να ελισσεσαι ανάμεσα σε τόσους μαλακες. Γιατί κ αυτοί για μαλακες ψάχνουν, αρκετά ικανούς να μπορούν να λειτουργήσουν ανάμεσα σε άλλους μαλακες. That's all
    1 point
  13. ΘΣΑ σε οικισμο? https://www.michanikos.gr/forums/topic/28577-οικισμόι-κάτω-των-2000-κατοίκων-θέση-στάθμευσης-και-υπολογισμός-φυτευσης/?do=findComment&comment=434483
    1 point
  14. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    1 point
  15. Για ευκολία παραθέτω το άρθρο 51 (προθεσμίες ν. 4495 και 4178) και το άρθρο 52 (παράταση Ο.Α) του τελικού νομοσχεδίου. Η συνέχεια για τις παρατάσεις Ν. 4178 και Ν. 4495 εδώ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ- ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ.pdf
    1 point
  16. @dim salo καλημέρα, Και τα "φορολογικά μπλοκάκια" ελεύθεροι επαγγελματίες είναι, απλά διαφοροποιείται ο τρόπος φορολόγησής τους. Αναφορικά στον κωδ.006 του Ε3, έχει να κάνει με τους ΚΑΔ που έχει επιλέξει το φυσικό πρόσωπο/ελ.επαγγελματίας. Οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της διάταξης της περ. στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (δηλ. είναι "φορολογικά μπλοκάκια"), επιλέγουν "ΟΧΙ". Οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα που έχουν την εμπορική ιδιότητα, προκειμένου να μην εφαρμοστεί η διάταξη της περ. στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, επιλέγουν "ΝΑΙ", αλλιώς επιλέγουν "ΟΧΙ". Ο κωδικός αυτός συμπληρώνεται με "ΝΑΙ" από τα φυσικά πρόσωπα (επιτηδευματίες) που δεν ανήκουν στα πρώην ελευθέρια επαγγέλματα και για τα οποία δεν προέχει το στοιχείο της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας., αλλιώς επιλέγουν "ΟΧΙ" (ΠΟΛ.1120/25.4.2014). Ο κωδικός αυτός αφορά μόνο Φυσικά Πρόσωπα και συμπληρώνεται με "ΝΑΙ" με σκοπό και την απαλλαγή από το Τέλος Επιτηδεύματος συνδυαστικά με τον κωδ.027 "Ασκείτε επιχειρ. δραστηρ. με ιδιότητα εμπορική και γεννηθήκατε μέχρι την 31/12/1956" (για το φορολογικό έτος 2019 θα αφορά αυτούς που γεννήθηκαν μέχρι 31/12/1957, κ.ο.κ.) του E1 (εφόσον πληρούται η προϋπόθεση του κωδ.027, δηλ. για το φορολογικό έτος 2018 υπάρχει άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας με ιδιότητα εμπορική και γέννηση μέχρι την 31/12/1956). Άρα, αν ως φυσικό πρόσωπο/ελ. επαγγελματίας έχεις ΚΑΔ που ανήκει στα πρώην ελευθέρια επαγγέλματα επιλέγεις "ΟΧΙ", αλλιώς επιλέγεις "ΝΑΙ". Αν θυμάμαι καλά θέλει να επιλέξεις (ΝΑΙ ή ΟΧΙ) και να μην μείνει κενό διότι δεν προχωράει η δήλωση στο έλεγχο.
    1 point
  17. Κανονικά δεν πρέπει να βγάλεις την άδεια εργασιών αν δεν έχεις τουαλέτες σωστές. Το τι θα κάνεις αν δεν το κάνεις αυτό δε νομίζω ότι τιμά το φόρουμ και το επάγγελμα να το συζητάμε. Εξαίρεση είναι τα πολύ παλαιά κτίρια.
    -1 points
  18. Αν καταλήξετε στο ότι δεν γίνεται ως έχει και δεν υπάρχει βοήθεια των γειτόνων, υπάρχει πάντα η κατασκευαστική λύση, νέες τουαλέτες.
    -1 points
  19. Κύριοι καλησπέρα σας, θα ήθελα τα γνώσεις σας στον τρόπο υπολογισμού των συνολικών τετραγωνικών προς δόμηση εξοχικής κατοικία, για εκτός σχεδίου οικόπεδο (γήπεδο), μίας και δεν βρήκα κάτι σχετικό στις υπάρχουσες αναρτήσεις (συγχωρέστε με αν κάνω λάθος, μπορεί να χάθηκα στον όγκο) οπότε αποφάσισα να κάνω λογαριασμό κ να ρωτήσω τους ειδικούς. Συγκεκριμένα πρόκειται για γήπεδο με πρόσοψη επί της επαρχιακής οδού Πόρτο Γερμενού-Βιλλίων, συνολικής έκτασης 1708,78 τμ το οποίο υφίσταται προ του έτους 1962 σύμφωνα με το συμβόλαιο αγοράς, οπότε πρόκειται για άρτιο οικόπεδο κατά παρέκκλιση σύμφωνα με το ΒΔ/24-10-62 (ΦΕΚ-142/Δ' ) αφού πληρεί τις απαιτήσεις για ελάχιστο πρόσωπο: 10 μέτρα., ελάχιστο βάθος 15 μέτρα και ελάχιστο εμβαδόν 750 τμ. Θα ήθελα να με βοηθήσετε να καταλάβω πως γίνεται ο υπολογισμός των τετραγωνικών προς δόμηση. Υπάρχει κάποιος τύπος υπολογισμού (τότε ποιός είναι αυτός), ή πάει κατά περίπτωση με συγκεκριμένο συντελεστή δόμησης ανά περιοχή (τότε από που το μαθαίνω αυτό); Επίσης επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποιες απορίες μου, αν δεν σας κάνει κόπο : 1) μπορεί να γίνει κατασκευή 2 ή 3 ανεξάρτητων κατοικιών επί του ανωτέρω οικοπέδου, που φυσικά θα έχουν αντίστοιχα το 1/2 ή 1/3 εμβαδόν επί του συνολικά επιτρεπόμενου; 2) αυτές μπορούν να χτιστούν με απόσταση μεταξύ τους (τότε θα πρέπει να περάσουν Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής;) ή οπωσδήποτε πρέπει να είναι μεσοτοιχία; 3) αν συνολικά βγαίνει πχ 90 τμ ανά κατοικία, τότε μπορούν να χτιστούν μπαλκόνια (ανοικτοί εξώστες) μέχρι 36τμ (40%*90) χωρίς να προσμετρώνται στα 90τμ; Δηλαδή συνολικά 126 τμ χώρων αλλά " χρεώνονται για 90τμ"; Ρωτάω γιατί βρήκα το Άρθρο 11 - Παράγραφος 6 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού ότι δεν προσμετρώνται: α. Οι επιφάνειες των εξωστών και στεγασμένων υπαίθριων χώρων, όταν το συνολικό ποσοστό τους είναι μικρότερο του 40% της επιφάνειας που επιτρέπεται να δομηθεί στο οικόπεδο. Ή αυτή η παράγραφος (α) αφορά κάτι άλλο και το έχω καταλάβει λάθος; 4) αντίστοιχα για το υπόγειο αν προτείθεται για αποθήκες κ λεβητοστάσιο, ούτε αυτό υπολογίζεται στα τετραγωνικά; Άρθρο 11 - Παράγραφος 6 του Νέου Οικοδιμικού Κανονισμού ότι δεν προσμετρώνται: ι. Για κτίρια κατοικιών ένας υπόγειος όροφος επιφάνειας ίσης με εκείνη που καταλαμβάνει το κτίριο, προοριζόμενος για βοηθητικές χρήσεις με την προϋπόθεση ότι η οροφή του σε κανένα σημείο δεν υπερβαίνει το 1,20 μ. από την οριστική στάθμη του εδάφους, μετρούμενο μεταξύ του δαπέδου και της οροφής. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.