Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      20

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.717


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.773


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2.00

    27.053 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  2. Version 4.00

    22.071 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  3. Το ΕΓΣΑ2kml μπορεί να μετατρέπει σχέδια στο ΕΓΣΑ 87 μορφής dxf σε kml ώστε να μπορούν να προβληθούν στο Google Earth ή σε οποιοδήποτε kml viewer. Ακόμα έχει την δυνατότητα να μετατρέπει ολόκληρες λίστες σημείων σε kml. Διανέμεται δωρεάν χωρίς κανέναν περιορισμό στην χρήση του. Μπορείτε να το κατεβάσετε από το παρακάτω link: http://www.dcad.gr/egsa2kml.html
    1 point
  4. Μπορείς να πας και να το προμηθευτείς, κάνοντας τη σχετική αίτηση, αρκεί βεβαίως να γνωρίζεις τον α.α. αυτής. Οι περισσότερες πολεοδομίες αυτή την εποχή κλείνουν ραντεβού...
    1 point
  5. Δεν υπάρχει απ' ότι είδα η περίπτωσή σου και αυτό που συγκεκριμένα ρωτάς, στην ΠΟΛ.1164/13.6.2014 "Εκκαθάριση τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων". Ακόμη και σε περιπτώσεις εΚπρόθεσμης τροποποιητικής δεν βρήκα κάτι, πλην των επισημάνσεων του αν επιβάλλεται πρόστιμο ή όχι [άρθρο 54 του ΚΦΔ ν. 4174/2013] Σε κάθε περίπτωση πάντως εφόσον υποβληθεί εμπρόθεσμα επέχει θέση αρχικής δήλωσης. [παραγρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4174/2013] Πάρε καλύτερα τηλέφωνο στο ΚΕΦ και ρώτησε.
    1 point
  6. Πέραν το ότι ίσως να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να σε υποχρεώνουν να καταναλώσεις το 30% του εισοδήματος σου σε καταναλωτικές δαπάνες και αν δεν το πράξεις να τιμωρείσαι με φορολόγηση 22%, ίσως να είναι και αντισυνταγματικό ... ψιλά γ(ρ)άμματα... για τους νομοθετούντες ... που στο άκουσμα της λέξης "Σύνταγμα" μάλλον καταλαβαίνουν την ομώνυμη στάση (... 1.Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη. Σύνταγμα άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.) Και στο θέμα: Ακόμη δεν έχει διευκρινισθεί [ούτε και πριν όπου η υποχρέωση υπήρχε σε αυτούς τους ελεύθερους επαγγελματίες του άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (μπλοκάκια) αλλά και στους ελευθέρους επαγγελματίες οι οποίοι ναι μεν δεν είχαν την υποχρέωση αλλά "συνεισέφεραν" στου συζύγου αν δεν είχε τις απαιτούμενες]. Τουλάχιστον δεν έχω δει κάποια επίσημη απόφαση/διευκρίνηση. Κανονικά θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα/διευκρινισθεί ώστε να μην συνυπολογίζονται οι ίδιες δαπάνες δύο φορές, είτε με ευθύνη του φορολογούμενου (αφαιρώντας τες), είτε με ευθύνη της τράπεζας (χαρακτηρίζοντάς τες (?)). Το θέμα είναι δύσκολο αφού η ΑΑΔΕ όταν τροφοδοτείται με τα στοιχεία από τις τράπεζες για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δεν μπορεί να κάνει τον χαρακτηρισμό και να γνωρίζει σε ποιες περιπτώσεις έχει εκδοθεί τιμολόγιο και σε ποιες απόδειξη, η οποία τελευταία υπό προϋποθέσεις (<50€) μπορεί να είναι είτε «επαγγελματική» είτε "προσωπική". Το ορθό για εμένα είναι να μην συνυπολογίζονται και αν η ΑΑΔΕ είναι ανίκανη στο να το πραγματώσει αυτό με κάποιον τρόπο, να το κάνουμε εμείς... όσο χρονοβόρο και αν είναι, πόσο μάλλον εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να μπει "χειροκίνητα" το ποσό στον 049 και η πληροφόρηση του κωδικού είναι "πληροφόρηση". Λογικά θα διευκρινισθεί, ίσως και στο βιβλιαράκι οδηγιών του 2020. Προς το παρόν θα βρεις sites που ήδη το έχουν αποφασίσει, π.χ. εδώ κι εδώ: και άλλα εδώ, πιο ουδέτερα αλλά πιο κοντά στα λογιστικά, που απλά θίγουν το πρόβλημα
    1 point
  7. @nikΔεν καταλαβαίνω το συμπέρασμά σου : - Ο ν.4495 δεν έχει να κάνει με νομιμότητα αλλά με αυθαιρεσία. - Η πυροσβεστική, όπως είπαμε παραπάνω, κάνει τη δουλειά της μια χαρά. - Η νομοθεσία περί αλλαγής χρήσης όμως σας λέει, στο μηχανικό και στον ιδιοκτήτη, ότι θέλει άδεια αλλαγής χρήσης γιατί χρειάζεται ο έλεγχος υπάρχοντος. Και ο έλεγχος δεν γίνεται. Η υπηρεσία πάλι που ελέγχει τη λειτουργικότητα κάνει τα στραβά μάτια, αλλά δυστυχώς είναι αναρμόδια. Όταν όμως θα γίνει η "στραβή", το κουβάρι αρχίζει να ψάχνεται από την αρχή και εκεί αυτός που το ψάχνει βρίσκει (δικαστής) ... Τη νομοθεσία βρίσκει, αλλά και πάλι δεν φταίει αυτή, ο παραβάτης φταίει. Συζήτησέ το με τον πελάτη σου, το οφείλεις βάσει δεοντολογίας ...
    1 point
  8. 1. Μάλλον θα πρέπει να συμβουλευτείς δικηγόρο 3. Από τη στιγμή που αποτελεί έξοδο διαφυγής, δεν επιτρέ[πεται να κλειδώνει
    1 point
  9. Η διάνοιξη νέου ανοίγματος δεν επηρεάζει δόμηση-κάλυψη. Η κατασκευή εξωτερικής μπαζωμένης σκάλας προς το υπόγειο με την απαραίτητη τάφρο και το ελάχιστο πλατύσκαλο μπροστά από την πόρτα, δεν προσμετρά σε δόμηση-κάλυψη. Όσο για το αν η Πολεοδομία απαντησει, δεν χάνεις κάτι να πας να ρωτήσεις. Συνήθως σε παραπέμπουν στο..."μηχανικό σου".
    1 point
  10. Τι να σου πω, ως συνήθως ασφαλέστερο είναι το δυσμενέστερο, δλδ αν έχω στέλεχος με προ 55 αναζητώ κ α/Φ. Θα μου πεις η πολεοδομία το δέχτηκε, αλλά αυτό δε λέει απαραίτητα κάτι (κ μου έχει τύχει να μη το βρίσκω σε α/Φ του 60). Και τον Τρίτση αντίστοιχα θα τον αντιμετώπιζα. Το 4. λογικά με λοιπή παράβαση, εκτός αν έχουμε πλήρη ανακατασκευή οπότε καληνύχτα! 3. Θα έπαιρνα σαν νόμιμο το περίγραμμα του 1337 το οποίο έχει πληρωθεί. Η έλλειψη τε είναι ένα θέμα, αλλά απότι καταλαβαίνω το σημαντικότερο είναι να έχει πληρωθεί το τότε πρόστιμο. 2. Σήμερα έκανα ενα εκτός σχεδίου σε μη άρτιο με οριστική, οπότε μάλλον έφτασε μεχρι β' φάση. 1. Απίθανο. Μήπως θεωρήθηκε ότι νομιμοποιήθηκε με την ΟΑ και γι'αυτό δεν έγινε γ' φάση; Υπέρβαση δόμησης βλέπω δεν έχεις. Δεν έχω καταλάβει ο Τρίτσης με την ΟΑ συμφωνούν και έχεις διαφορές στην υφιστάμενη; Ή είναι 3 διαφορετικά πράγματα;
    1 point
  11. Λευτέρη η αυγουλιέρα που τοποθέτησες δεν κάνει υγρομόνωση. Ο ρόλος της είναι να προστατεύει την υγρομόνωση (αν έκανες) απο τις πέτρες για να μην "τραυματιστεί" και επιπλέον προσφέρει και έναν υποτυπώδη "αερισμό" για να παραμένει ο τοίχος στεγνός. Υγρομόνωση με πεταχτό σοβά δεν γίνεται. Χοντρό χαλίκι και πέτρες για αποστράγγιση ναι, αλλά που πάνε τα όμβρια μετά; Συγκεντρώνονται όλα στη βάση του τοίχου σου, εκτός αν τοποθετούσες έναν δίατρητο σωλήνα κάτω απο το χαλίκι, γεωύφασμα για να μην μολυνθεί το χαλίκι απο χώμα που θα μπει και θα φράξει τις τρύπες του σωλήνα, και τα έστελνες μακριά απο τον τοίχο. Ο τοίχος έπρεπε να σοβαντιστεί και να περαστεί τσιμεντοειδές μονωτικό, το λιγότερο μέχρι 1 μέτρο πάνω απο την επιφάνεια του εδάφους. Δες τη συμπεριφορά της επέμβασης σου το χειμώνα (το πρόβλημα δεν θα είναι έντονο φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) και πράξε κατάλληλα του χρόνου αν συνεχίσεις να έχεις πρόβλημα. "Οχθος" δεν ξέρω τι είναι.
    1 point
  12. 1) Αν το κτίριο έχει χρήση κατοικία βάσει της οικ. αδείας τότε στο υπόγειο ΔΕΝ τικάρεις αλλαγή χρήσης (δεν έχει αλλάξει η χρήση του κτιρίου από κατοικία πχ σε κατάστημα) παρά μόνο υπέρβαση δόμησης (που ουσιαστικά αφορά την αλλαγή χρήσης από βοηθητικό χώρο που δεν μετράει στη δόμηση όταν είναι στο υπόγειο εντός του περιγράμματος του κτιρίου, σε κύριο χώρο που μετράει στο σδ). 2) Για να βρεις το ποσοστό υπέρβασης δόμησης και την κατηγορία συγκρίνεις με τη συνολική ΥΔ σε όλο το οικόπεδο αφόυ δεν έχεις σύσταση ΟΙ. Ο συντ. 0.50 μπαίνει όταν υπάρχει αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια (άρα ΥΔ) σε υπόγειο που αποτελεί λειτουργικά ξεχωριστή ιδιοκτησία, αλλιώς αν έχει εσωτερική επικοινωνία όπως πχ στις μεζονέτες βάζεις συντ. 0.30 στον 4495. Η μία λοιπή παράβαση δηλώνεται για αλλαγές χρήσης από κύρια σε κύρια και από βοηθητική σε βοηθητική, εφόσον ο συνολικός αναλυτικός προυπολογισμός εργασιών είναι κάτω από 15000 €.
    1 point
  13. Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...
    1 point
  14. Δημήτρη καλημέρα. Δεν είμαι Χαλκιδική (ναι ειναι μοναδική) αλλα καπως παραδίπλα. Διξε, αν μπορείς , που βρίσκεται η μπροσούρα. Λιγοι τα μελετάμε αυτά. Μα περνας και 'συ καλα.
    1 point
  15. Πολυ λυπάμαι που δεν βρίσκουμε μπροστά σε PC αλλα σε ένα απαισιο τηλέφωνακι με λίγο Ίντερνετ. Δεν μπορώ να γράψω όσα θελω εδώ να γράψω. Κρίμα. Αυτα που γράφει παραπανω ο συνάδελφος πρεπει φίλε συναδελφε Συντονιστή να διαγράφονται αμεςως. Αν και η στάση σου ήταν σωστή. Θεωρώ πως το θεμα που μπήκε παραπανω ειναι πολυ σοβαρό, πως δηλαδή πρεπει ο μηχανικός να κρίνει ποτε ένα οικοπεδο αν και άρτιο κα οικοδομήσιμο θα πρεπει να τεθεί στην διαδικασία της πράξης τακτοποίησης και αναλογισμού. Μπήκε αρκετές φορές το θεμα αυτο. Μαλιςτα ο φίλος Δημήτρης ανέβασε , ισως και δυο φορές , την μπροσούρα που έχει ως θεμα "πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού" . Ειναι ενα πολυ χρήσιμο βοήθημα. Όσοι υπογράφουν την δήλωση 651/77 πρεπει να το μελετήσουν. θα προσπαθήσω αργότερα να επανέλθω στο θεμα.
    1 point
  16. Η τελική επιμέτρηση βασίζεται στα ΠΠΑΕ, κι αυτά, σε εγκεκριμένες ποσότητες Για να ξεπεράσεις το πρόβλημα με τον ΑΠΕ, θα συντάξεις και θα υποβάλεις "σχέδιο ΑΠΕ" ζητώντας την άμεση έγκρισή του Στις αναλυτικές επιμετρήσεις που συνοδεύουν τα ΠΠΑΕ μπαίνουν όλες οι ποσότητες, με διαχωρισμό συμβατικών και μη. Βεβαίωση περαίωσης, έχεις πάρει? Σε κάθε ένσταση, θα πρέπει να τεκμηριώνεται νομικά ο λόγος ένστασης.
    1 point
  17. Version 1.0.0

    335 downloads

    Σύμφωνα με το νέο καν. πυροπροστασιας ,για υπόγεια ανω των 200τμ προβλέπεται αποκαπνισμος
    1 point
  18. Οπότε κοίταξε τώρα να δεις τι λες. Έχεις εσύ τοπογραφικό με κορδέλα. Κάνεις αυτοψία και ενώ υπάρχει και αυθαίρετο κτίσμα κάπου στο όριο, εσύ χωρίς συντεταγμένες ακριβείας δεν το έχεις συμπεριλάβει στο προς μεταβίβαση γήπεδο εκδίδοντας βεβαίωση αδόμητου. Ενώ, αν είχες εξαρτημένο τοπογραφικό τα πράγματα θα ήταν σαφώς ορισμένα και θα μνημόνευες στα σχόλια της βεβαίωσης, ότι η βεβαίωση βασίστηκε σε αυτό το τοπογραφικό και όχι στο άλλο το..."κορδελιάρικο", το οποίο μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται στην Ζιμπάμπουε (αφού ούτε καν οδοιπορικά σκαριφήματα εντοπισμού δεν έβαζαν οι περισσότεροι). Οπότε, εμείς ως μηχανικοί δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να εφαρμόσουμε την εξαίρεση, διότι και πιθανό πρόβλημα θα μας δημιουργήσει και στην επόμενη φάση συμβολαιογραφικά κατά πάσα πιθανότητα θα ζητηθεί τοπογραφικό με τις γνωστές προδιαγραφές (εξαρτημένο, δηλώσεις ν. 651/77, 1337/83, δασικών κλπ). Επιπλέον των παραπάνω, αν πρόκειται για τακτοποίηση, η δική μου πρόταση είναι πρώτα να γίνεται ξεκίνημα με ένα υπερ αναλυτικό τοπογραφικό αποτύπωσης, ακόμη και αν ο νόμος τυπικά δεν το ζητάει. Αυτό βοηθάει και στις εσωτερικές αποτυπώσεις (αφού έχεις από το ts τα εξωτερικά περιγράμματα) αλλά και αποκαλύπτει ιδιοκτησιακά-χρόνια κεκαλυμμένα κάτω από το χαλί. Στο τέλος, αφού γίνεται τακτοποίηση θα ακολουθήσει σίγουρα κάποια συμβολαιογραφική πράξη. Οπότε το τοπογραφικό θα απαιτηθεί και δεν θα πάει "χαμένο". Είναι κατά την προσωπική μου γνώμη η πιο επαγγελματική αντιμετώπιση. Συνάδελφε εφιστώ την προσοχή σου, με όλο το σεβασμό αλλά βλέπω από τις δημοσιεύσεις που κάνεις ότι μάλλον είσαι νέος μηχανικός και δεν διαθέτεις την απαιτούμενη εμπειρία. Δεν το λέω για κακό. Όλοι έτσι ξεκινήσαμε. Απλώς προσοχή σε ότι πάνε να μας φορτώσουν εμείς δεν πρέπει να το δεχόμαστε αν βλέπουμε ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι για εμάς αλλά και γενικότερα για την διαδικασία που αναλαμβάνουμε.
    1 point
  19. Κατάλαβα τι με μπέρδεψε. Είχα προσέξει το παράδειγμα της εγκυκλίου του 86 αλλά προσπαθούσα να καταλάβω πώς στην υποθετική περίπτωση που έχω μόνο το ΠΔ του 85 μπροστά μου θα κατέληγα στο ίδιο συμπέρασμα με την εγκύκλιο. Δεν υπολόγισα ότι όταν π.χ. το ΠΔ/85.άρ.1.2.β).ββ) αναφέρει"υφίστανται το ~1964" τότε συμπεριλαμβάνει και όλα τα παλαιότερα.
    -1 points
  20. ^To Α106 αφορά και τα αυθαίρετα του 2019 όπως ρωτούσε ο OP; Γιατί έχουν ονομάσει το κεφάλαιο "ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 28η.7.2011", και αν είναι λάθος ο τίτλος τους θα τους μαλώσω.
    -1 points
  21. Από το 96 έως το 111 το κεφάλαιο ονομάζεται "προ του ..2011". Ο OP ρωτούσε για αυθαίρετο του 2019. Υπέθεσα ότι πιθανόν ο vasilis01 αμέσως προηγουμένως να ρωτούσε για τέτοιο αυθαίρετο και αναρωτιέμαι αν το 106 αφορά και εκείνα (που βγάζει λάθος τον τίτλο τους κεφαλαίου).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.