Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      20

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.695


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.566


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/08/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2.00

    26.376 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  2. Version 4.00

    21.888 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  3. Το ΕΓΣΑ2kml μπορεί να μετατρέπει σχέδια στο ΕΓΣΑ 87 μορφής dxf σε kml ώστε να μπορούν να προβληθούν στο Google Earth ή σε οποιοδήποτε kml viewer. Ακόμα έχει την δυνατότητα να μετατρέπει ολόκληρες λίστες σημείων σε kml. Διανέμεται δωρεάν χωρίς κανέναν περιορισμό στην χρήση του. Μπορείτε να το κατεβάσετε από το παρακάτω link: http://www.dcad.gr/egsa2kml.html
    1 point
  4. Μπορείς να πας και να το προμηθευτείς, κάνοντας τη σχετική αίτηση, αρκεί βεβαίως να γνωρίζεις τον α.α. αυτής. Οι περισσότερες πολεοδομίες αυτή την εποχή κλείνουν ραντεβού...
    1 point
  5. Δεν υπάρχει απ' ότι είδα η περίπτωσή σου και αυτό που συγκεκριμένα ρωτάς, στην ΠΟΛ.1164/13.6.2014 "Εκκαθάριση τροποποιητικών δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων". Ακόμη και σε περιπτώσεις εΚπρόθεσμης τροποποιητικής δεν βρήκα κάτι, πλην των επισημάνσεων του αν επιβάλλεται πρόστιμο ή όχι [άρθρο 54 του ΚΦΔ ν. 4174/2013] Σε κάθε περίπτωση πάντως εφόσον υποβληθεί εμπρόθεσμα επέχει θέση αρχικής δήλωσης. [παραγρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4174/2013] Πάρε καλύτερα τηλέφωνο στο ΚΕΦ και ρώτησε.
    1 point
  6. Πέραν το ότι ίσως να αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία να σε υποχρεώνουν να καταναλώσεις το 30% του εισοδήματος σου σε καταναλωτικές δαπάνες και αν δεν το πράξεις να τιμωρείσαι με φορολόγηση 22%, ίσως να είναι και αντισυνταγματικό ... ψιλά γ(ρ)άμματα... για τους νομοθετούντες ... που στο άκουσμα της λέξης "Σύνταγμα" μάλλον καταλαβαίνουν την ομώνυμη στάση (... 1.Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη. Σύνταγμα άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.) Και στο θέμα: Ακόμη δεν έχει διευκρινισθεί [ούτε και πριν όπου η υποχρέωση υπήρχε σε αυτούς τους ελεύθερους επαγγελματίες του άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ΚΦΕ (μπλοκάκια) αλλά και στους ελευθέρους επαγγελματίες οι οποίοι ναι μεν δεν είχαν την υποχρέωση αλλά "συνεισέφεραν" στου συζύγου αν δεν είχε τις απαιτούμενες]. Τουλάχιστον δεν έχω δει κάποια επίσημη απόφαση/διευκρίνηση. Κανονικά θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα/διευκρινισθεί ώστε να μην συνυπολογίζονται οι ίδιες δαπάνες δύο φορές, είτε με ευθύνη του φορολογούμενου (αφαιρώντας τες), είτε με ευθύνη της τράπεζας (χαρακτηρίζοντάς τες (?)). Το θέμα είναι δύσκολο αφού η ΑΑΔΕ όταν τροφοδοτείται με τα στοιχεία από τις τράπεζες για τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δεν μπορεί να κάνει τον χαρακτηρισμό και να γνωρίζει σε ποιες περιπτώσεις έχει εκδοθεί τιμολόγιο και σε ποιες απόδειξη, η οποία τελευταία υπό προϋποθέσεις (<50€) μπορεί να είναι είτε «επαγγελματική» είτε "προσωπική". Το ορθό για εμένα είναι να μην συνυπολογίζονται και αν η ΑΑΔΕ είναι ανίκανη στο να το πραγματώσει αυτό με κάποιον τρόπο, να το κάνουμε εμείς... όσο χρονοβόρο και αν είναι, πόσο μάλλον εφόσον υπάρχει η δυνατότητα να μπει "χειροκίνητα" το ποσό στον 049 και η πληροφόρηση του κωδικού είναι "πληροφόρηση". Λογικά θα διευκρινισθεί, ίσως και στο βιβλιαράκι οδηγιών του 2020. Προς το παρόν θα βρεις sites που ήδη το έχουν αποφασίσει, π.χ. εδώ κι εδώ: και άλλα εδώ, πιο ουδέτερα αλλά πιο κοντά στα λογιστικά, που απλά θίγουν το πρόβλημα
    1 point
  7. @nikΔεν καταλαβαίνω το συμπέρασμά σου : - Ο ν.4495 δεν έχει να κάνει με νομιμότητα αλλά με αυθαιρεσία. - Η πυροσβεστική, όπως είπαμε παραπάνω, κάνει τη δουλειά της μια χαρά. - Η νομοθεσία περί αλλαγής χρήσης όμως σας λέει, στο μηχανικό και στον ιδιοκτήτη, ότι θέλει άδεια αλλαγής χρήσης γιατί χρειάζεται ο έλεγχος υπάρχοντος. Και ο έλεγχος δεν γίνεται. Η υπηρεσία πάλι που ελέγχει τη λειτουργικότητα κάνει τα στραβά μάτια, αλλά δυστυχώς είναι αναρμόδια. Όταν όμως θα γίνει η "στραβή", το κουβάρι αρχίζει να ψάχνεται από την αρχή και εκεί αυτός που το ψάχνει βρίσκει (δικαστής) ... Τη νομοθεσία βρίσκει, αλλά και πάλι δεν φταίει αυτή, ο παραβάτης φταίει. Συζήτησέ το με τον πελάτη σου, το οφείλεις βάσει δεοντολογίας ...
    1 point
  8. 1. Μάλλον θα πρέπει να συμβουλευτείς δικηγόρο 3. Από τη στιγμή που αποτελεί έξοδο διαφυγής, δεν επιτρέ[πεται να κλειδώνει
    1 point
  9. Η διάνοιξη νέου ανοίγματος δεν επηρεάζει δόμηση-κάλυψη. Η κατασκευή εξωτερικής μπαζωμένης σκάλας προς το υπόγειο με την απαραίτητη τάφρο και το ελάχιστο πλατύσκαλο μπροστά από την πόρτα, δεν προσμετρά σε δόμηση-κάλυψη. Όσο για το αν η Πολεοδομία απαντησει, δεν χάνεις κάτι να πας να ρωτήσεις. Συνήθως σε παραπέμπουν στο..."μηχανικό σου".
    1 point
  10. Τι να σου πω, ως συνήθως ασφαλέστερο είναι το δυσμενέστερο, δλδ αν έχω στέλεχος με προ 55 αναζητώ κ α/Φ. Θα μου πεις η πολεοδομία το δέχτηκε, αλλά αυτό δε λέει απαραίτητα κάτι (κ μου έχει τύχει να μη το βρίσκω σε α/Φ του 60). Και τον Τρίτση αντίστοιχα θα τον αντιμετώπιζα. Το 4. λογικά με λοιπή παράβαση, εκτός αν έχουμε πλήρη ανακατασκευή οπότε καληνύχτα! 3. Θα έπαιρνα σαν νόμιμο το περίγραμμα του 1337 το οποίο έχει πληρωθεί. Η έλλειψη τε είναι ένα θέμα, αλλά απότι καταλαβαίνω το σημαντικότερο είναι να έχει πληρωθεί το τότε πρόστιμο. 2. Σήμερα έκανα ενα εκτός σχεδίου σε μη άρτιο με οριστική, οπότε μάλλον έφτασε μεχρι β' φάση. 1. Απίθανο. Μήπως θεωρήθηκε ότι νομιμοποιήθηκε με την ΟΑ και γι'αυτό δεν έγινε γ' φάση; Υπέρβαση δόμησης βλέπω δεν έχεις. Δεν έχω καταλάβει ο Τρίτσης με την ΟΑ συμφωνούν και έχεις διαφορές στην υφιστάμενη; Ή είναι 3 διαφορετικά πράγματα;
    1 point
  11. Λευτέρη η αυγουλιέρα που τοποθέτησες δεν κάνει υγρομόνωση. Ο ρόλος της είναι να προστατεύει την υγρομόνωση (αν έκανες) απο τις πέτρες για να μην "τραυματιστεί" και επιπλέον προσφέρει και έναν υποτυπώδη "αερισμό" για να παραμένει ο τοίχος στεγνός. Υγρομόνωση με πεταχτό σοβά δεν γίνεται. Χοντρό χαλίκι και πέτρες για αποστράγγιση ναι, αλλά που πάνε τα όμβρια μετά; Συγκεντρώνονται όλα στη βάση του τοίχου σου, εκτός αν τοποθετούσες έναν δίατρητο σωλήνα κάτω απο το χαλίκι, γεωύφασμα για να μην μολυνθεί το χαλίκι απο χώμα που θα μπει και θα φράξει τις τρύπες του σωλήνα, και τα έστελνες μακριά απο τον τοίχο. Ο τοίχος έπρεπε να σοβαντιστεί και να περαστεί τσιμεντοειδές μονωτικό, το λιγότερο μέχρι 1 μέτρο πάνω απο την επιφάνεια του εδάφους. Δες τη συμπεριφορά της επέμβασης σου το χειμώνα (το πρόβλημα δεν θα είναι έντονο φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια) και πράξε κατάλληλα του χρόνου αν συνεχίσεις να έχεις πρόβλημα. "Οχθος" δεν ξέρω τι είναι.
    1 point
  12. 1) Αν το κτίριο έχει χρήση κατοικία βάσει της οικ. αδείας τότε στο υπόγειο ΔΕΝ τικάρεις αλλαγή χρήσης (δεν έχει αλλάξει η χρήση του κτιρίου από κατοικία πχ σε κατάστημα) παρά μόνο υπέρβαση δόμησης (που ουσιαστικά αφορά την αλλαγή χρήσης από βοηθητικό χώρο που δεν μετράει στη δόμηση όταν είναι στο υπόγειο εντός του περιγράμματος του κτιρίου, σε κύριο χώρο που μετράει στο σδ). 2) Για να βρεις το ποσοστό υπέρβασης δόμησης και την κατηγορία συγκρίνεις με τη συνολική ΥΔ σε όλο το οικόπεδο αφόυ δεν έχεις σύσταση ΟΙ. Ο συντ. 0.50 μπαίνει όταν υπάρχει αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια (άρα ΥΔ) σε υπόγειο που αποτελεί λειτουργικά ξεχωριστή ιδιοκτησία, αλλιώς αν έχει εσωτερική επικοινωνία όπως πχ στις μεζονέτες βάζεις συντ. 0.30 στον 4495. Η μία λοιπή παράβαση δηλώνεται για αλλαγές χρήσης από κύρια σε κύρια και από βοηθητική σε βοηθητική, εφόσον ο συνολικός αναλυτικός προυπολογισμός εργασιών είναι κάτω από 15000 €.
    1 point
  13. Σκόπιμο είναι, όπως πολλές φορές έχω αναφέρει, να απευθυνόμαστε σε λογιστή, διότι τα λάθη ενίοτε κοστίζουν περισσότερο. Για όσους έχουν κουράγιο να διαβάσουν λοιπόν, τα παρακάτω για το ερώτημα παραπάνω περί επιδότησης και κάποια συγκεντρωτικά για τον χειρισμό των ασφαλιστικών εισφορών: 1) Για την επιδότηση, τον παρακάτω χειρισμό θα έκανα εγώ .... με πολύ-πολύ-πολύ μεγάλη επιφύλαξη: Λογιστικός χειρισμός: (1) άρθρο 23, ν.4308/2014 (2) ΣΛΟΤ 3382/2019 Επιχορήγηση ΕΣΠΑ και λογιστικός χειρισμός) Φορολογικός χειρισμός: (1) ΔΕΑΦ 1080132 ΕΞ 2015 (2) Οδηγός συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, κωδικοί Κωδικοί 162, 262, 362, 462. Λοιπά συνήθη έσοδα. (ΕΛΠ λογαριασμοί: 71.1 Αποσβέσεις επιχορηγήσεων παγίων στοιχείων, 71.3 Επιχορηγήσεις λοιπών εξόδων) (3) Κωδικοί 187, 287, 387, 487. Αποσβέσεις (για τα πάγια) (4) Λοιποί κωδικοί του Ζ2 για τα έξοδα. Ήτοι θα έκανα κανονικά την απόσβεση του έτους με τον συντελεστή απόσβεσης, μεταφορά του ποσού στα αποτελέσματα, μέσω των αποσβέσεων, μεταφορά στα λοιπά συνήθη έσοδα το ίδιο ποσό και θα μειωθεί με αυτό το ποσό επίσης η αντίστοιχη επιχορήγηση, η οποία όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, εμφανίζεται ως υποχρέωση. Αυτό θα γίνεται και τις επόμενες φορολογικές χρήσεις, μέχρι να μηδενισθεί η υποχρέωση, εξαιτίας της επιχορήγησης που λήφθηκε. Σε κάθε περίπτωση ο χειρισμός της επιδότησης εξαρτάται και από ποιον νόμο έχει προέρθει, γενικότερα από που έχει προέλθει. Υπόψη τα παραπάνω θα έκανα εγώ, αναλαμβάνοντας το όποιο κόστος στην φορολογική μου δήλωση, από την πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση. Γνώμη μου, συμβουλή/συμβολή από λογιστή, διότι η πιθανή λανθασμένη αντιμετώπιση θα τρέχει κάποια χρόνια με τις αποσβέσεις των παγίων κλπ ... και το λάθος πολύ σπάνια διορθώνεται αναίμακτα !!!! 2) Μια σύνοψη που συνέταξα με βάση τα όσα έχω μελετήσει (και κατά καιρούς έχω αναφέρει) για τον χειρισμό των ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ στην δήλωση του φορολογικού έτους 2019 (ελπίζοντας/θεωρόντας ότι είναι σωστή). Μια γενική εισαγωγή: (Α) Εφόσον η εκκαθάριση των εισφορών γίνει: α) πριν την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης του 2019. Ήτοι (τις καταβλητέες) = (σύνολο της εκκαθάρισης) = (πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, το οποίο θα έχει υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018). β) μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019 θα αναγνωρισθεί στα λογιστικά αρχεία/βιβλία, βάσει της αρχής του δεδουλευμένου, το ποσό της δαπάνης που προκύπτει από τα οικονομικά στοιχεία του 2017. Ήτοι (τις "καταβλητέες") = ("πραγματικές απαιτήσεις" εισφορών που αφορούν στο έτος 2019, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι) = (το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ'19, τα οποία έχουν υπολογισθεί λαμβάνοντας υπόψη την δήλωση του φορολογικού έτους 2017), χωρίς να προστεθεί το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης ή να αφαιρεθεί το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης του 2019, τα οποία θα είχαν υπολογισθεί με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία του 2018. Οπότε εφόσον η οντότητα ανήκει στις πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ν.4308/2014, το ποσό (χρεωστικό ή πιστωτικό) της εκκαθάρισης του 2019, που αφορά το έτος 2019 και έχει πλέον υπολογισθεί με βάση τα τα επικαιροποιημένα στοιχεία του έτους 2018 θα αναγνωρισθεί λογιστικά στο έτος της εκκαθάρισης, ήτοι στο έτος 2019. Επίσης σύμφωνα με την περίπτωση ιθ’ της παραγρ. 1 του άρθρου 30 του ν.4308/2014, οι πολύ μικρές οντότητες (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω) έχουν την δυνατότητα να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και έχουν δυνατότητα να αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται. Οπότε αν κάποιος δεν θέλει να αξιοποιήσει την δυνατότητα αυτή (!!), και είναι σε θέση να υπολογίσει μόνος του το αποτέλεσμα της εκκαθάρισης, μπορεί να ακολουθήσει το παράπνω (Α.α). Και αν υποθετικά κάνει κάποιο λάθος στον υπολογισμό μπορεί να κάνει τις ανάλογες διορθωτικές εγγραφές όταν λάβει την εκκαθάριση των εισφορών. Ή όταν εκδοθεί το εκκαθαριστικό των εισφορών έχει την την δυνατότητα να κάνουν αναδρομικά την διόρθωση των βιβλίων και των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Και τώρα στο κυρίως/αναλυτικά θέμα: Α1) ΛΟΓΙΣΤΙΚΉ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019 (καταβλητέες)=(σύνολο της εκκαθάρισης=πραγματικές απαιτήσεις εισφορών που αφορούν στο έτος, είτε έχουν πληρωθεί είτε όχι)=(το σύνολο ειδοποιητηρίων που αφορούν στους μήνες Ιαν-Δεκ '19) + (το χρεωστικό ποσό εκκαθάρισης) ή - (το πιστωτικό ποσό εκκαθάρισης). [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2019 (ίδια λογική με το παραπάνω) [1] Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΕΤΕΑΕΠ 2018 και ΕΤΕΑΕΠ 2017 έχω γράψει σχετικά εδώ: Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΤΣΜΕΔΕ (ειδοποιητήρια αναδρομικών=Α'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2014 + Β'2019 που αφορούν στα αναδρομικά του Α'2015) Κωδικοί Ε3=(485)=(707 διότι είναι αντιστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων)=(423) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Ποσό=Μηδέν, διότι ως κεφάλαιο έχει συμπεριληφθεί στις λογιστικές βάσεις των ετών που αφορούν οι αρχικές απαιτήσεις --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Κωδικοί Ε3=(488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης διότι είναι μόνιμη διαφορά των βάσεων)=(443) [1] ή αν η εκκαθάριση γίνει, μετά την σύνταξη των χρηματοοικονομικών καταστάσεων/μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσης του φορολογικού έτους 2019, τότε όπως παραπάνω στο (Α.β) Α2) ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΒΑΣΗ --ΕΦΚΑ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2019, ΕΤΕΑΕΠ 2018, ΕΤΕΑΕΠ 2017, ΤΣΜΕΔΕ = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --ΚΕΑΟ/κεφάλαιο = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στο κεφάλαιο) Κωδικοί Ε3=(715 διότι είναι αναστρέψιμη/προσωρινή διαφορά των βάσεων) --(ΚΕΑΟ/τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) ή γενικότερα τόκοι, προσαυξήσεις εισφορών = (καταβολές στο χρονικό διάστημα από 1/1-31/12 που αφορούν στους τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα) Ποσό=Μηδέν, διότι προσαυξήσεις εισφορών ως ποσό δεν αναγνωρίζεται φορολογικά, το λογιστικό αποτέλεσμα θα εμφανίζεται ισόποσα μειωμένο έναντι του φορολογικού, χωρίς η διαφορά αυτή να αναστραφεί στο μέλλον [συνιστούν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης (δεν αναστρέφονται)]. Τέλος: ** η προσωρινή διαφορά των κωδικών (707-715)=(723 ή 731)=(441 ή 442) ** η μόνιμη διαφορά (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) του κωδικού (488)=(423)=(κωδ.2005 στην κατάσταση αναμόρφωσης)=(443) Β) Αναφορικά στην βεβαίωση για φορολογική χρήση, έχω γράψει αρκετές φορές την (μη) χρησιμότητά της. Η βεβαίωση αυτή υποτίθεται ότι αφορά το φορολογικά εκπιπτόμενο ποσό των εισφορών. Παρ' όλα αυτά και στην φετινή βεβαίωση το ποσό (σχεδόν στο σύνολο των περιπτώσεων) δεν είναι το ορθό εκπιπτόμενο στην Φορολογική Βάση του 2019 καθότι: -- είτε περιέχει ποσά που εξέπεσαν σε προηγούμενη Φορολογική Βάση (το 2018) και άρα πρέπει να αφαιρεθούν -- είτε δεν περιέχει ποσά που εκπίπτουν στην παρούσα Φορολογική Βάση (2019) και άρα πρέπει να προστεθούν. Υπάρχουν διάφορες περιπτώσεις, ενδεικτικά για παράδειγμα, κάποιες βεβαιώσεις: α) Λανθασμένα περιλαμβάνουν το πιστωτικό υπόλοιπο της εκκαθάρισης του 2018 [ως ΜΗ έπρεπε αφού ως ποσό εξέπεσε φορολογικά στο 2018 με τις μηνιαίες καταβολές των μηνών του 2018] και ταυτόχρονα β) Ενώ "ορθά" περιλαμβάνουν το ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον 1ο/2019, δεν είναι όμως το πραγματικό που καταβλήθηκε αφού λείπει η διαφορά: του πραγματικού ποσού του Δεκ'18 πριν την εκκαθάριση που καταβλήθηκε τον 1ο/2019 μείον το παραπάνω ποσό της εκκαθάρισης του Δεκ'18. Άρα μία από τις περιπτώσεις που είναι λανθασμένη η βεβαίωση και το το ορθό φορολογικά εκπιπτόμενο για το 2019 είναι: (Ποσό Βεβαίωσης) - (Πιστωτικό υπόλοιπο 2018) + [(Καταβολή που έγινε τον Ιαν'19 για εισφορά Δεκ'18) - (Εισφορές 12ου/2018 αλλά βάση της εκκαθάρισης 2018, και όχι τις εισφορές του 2017 που έχει το ειδοποιητήριο) ] Τέλος ξέρω ότι κούρασα.. όσοι είχαν το κουράγιο να το μελετήσουν !!! Οπότε απευθυνόμαστε σε λογιστή... το λάθος κοστίζει ...
    1 point
  14. Δημήτρη καλημέρα. Δεν είμαι Χαλκιδική (ναι ειναι μοναδική) αλλα καπως παραδίπλα. Διξε, αν μπορείς , που βρίσκεται η μπροσούρα. Λιγοι τα μελετάμε αυτά. Μα περνας και 'συ καλα.
    1 point
  15. Πολυ λυπάμαι που δεν βρίσκουμε μπροστά σε PC αλλα σε ένα απαισιο τηλέφωνακι με λίγο Ίντερνετ. Δεν μπορώ να γράψω όσα θελω εδώ να γράψω. Κρίμα. Αυτα που γράφει παραπανω ο συνάδελφος πρεπει φίλε συναδελφε Συντονιστή να διαγράφονται αμεςως. Αν και η στάση σου ήταν σωστή. Θεωρώ πως το θεμα που μπήκε παραπανω ειναι πολυ σοβαρό, πως δηλαδή πρεπει ο μηχανικός να κρίνει ποτε ένα οικοπεδο αν και άρτιο κα οικοδομήσιμο θα πρεπει να τεθεί στην διαδικασία της πράξης τακτοποίησης και αναλογισμού. Μπήκε αρκετές φορές το θεμα αυτο. Μαλιςτα ο φίλος Δημήτρης ανέβασε , ισως και δυο φορές , την μπροσούρα που έχει ως θεμα "πράξεις τακτοποίησης και αναλογισμού" . Ειναι ενα πολυ χρήσιμο βοήθημα. Όσοι υπογράφουν την δήλωση 651/77 πρεπει να το μελετήσουν. θα προσπαθήσω αργότερα να επανέλθω στο θεμα.
    1 point
  16. Η τελική επιμέτρηση βασίζεται στα ΠΠΑΕ, κι αυτά, σε εγκεκριμένες ποσότητες Για να ξεπεράσεις το πρόβλημα με τον ΑΠΕ, θα συντάξεις και θα υποβάλεις "σχέδιο ΑΠΕ" ζητώντας την άμεση έγκρισή του Στις αναλυτικές επιμετρήσεις που συνοδεύουν τα ΠΠΑΕ μπαίνουν όλες οι ποσότητες, με διαχωρισμό συμβατικών και μη. Βεβαίωση περαίωσης, έχεις πάρει? Σε κάθε ένσταση, θα πρέπει να τεκμηριώνεται νομικά ο λόγος ένστασης.
    1 point
  17. Version 1.0.0

    328 downloads

    Σύμφωνα με το νέο καν. πυροπροστασιας ,για υπόγεια ανω των 200τμ προβλέπεται αποκαπνισμος
    1 point
  18. Οπότε κοίταξε τώρα να δεις τι λες. Έχεις εσύ τοπογραφικό με κορδέλα. Κάνεις αυτοψία και ενώ υπάρχει και αυθαίρετο κτίσμα κάπου στο όριο, εσύ χωρίς συντεταγμένες ακριβείας δεν το έχεις συμπεριλάβει στο προς μεταβίβαση γήπεδο εκδίδοντας βεβαίωση αδόμητου. Ενώ, αν είχες εξαρτημένο τοπογραφικό τα πράγματα θα ήταν σαφώς ορισμένα και θα μνημόνευες στα σχόλια της βεβαίωσης, ότι η βεβαίωση βασίστηκε σε αυτό το τοπογραφικό και όχι στο άλλο το..."κορδελιάρικο", το οποίο μπορεί κάλλιστα να βρίσκεται στην Ζιμπάμπουε (αφού ούτε καν οδοιπορικά σκαριφήματα εντοπισμού δεν έβαζαν οι περισσότεροι). Οπότε, εμείς ως μηχανικοί δεν έχουμε κανένα απολύτως λόγο να εφαρμόσουμε την εξαίρεση, διότι και πιθανό πρόβλημα θα μας δημιουργήσει και στην επόμενη φάση συμβολαιογραφικά κατά πάσα πιθανότητα θα ζητηθεί τοπογραφικό με τις γνωστές προδιαγραφές (εξαρτημένο, δηλώσεις ν. 651/77, 1337/83, δασικών κλπ). Επιπλέον των παραπάνω, αν πρόκειται για τακτοποίηση, η δική μου πρόταση είναι πρώτα να γίνεται ξεκίνημα με ένα υπερ αναλυτικό τοπογραφικό αποτύπωσης, ακόμη και αν ο νόμος τυπικά δεν το ζητάει. Αυτό βοηθάει και στις εσωτερικές αποτυπώσεις (αφού έχεις από το ts τα εξωτερικά περιγράμματα) αλλά και αποκαλύπτει ιδιοκτησιακά-χρόνια κεκαλυμμένα κάτω από το χαλί. Στο τέλος, αφού γίνεται τακτοποίηση θα ακολουθήσει σίγουρα κάποια συμβολαιογραφική πράξη. Οπότε το τοπογραφικό θα απαιτηθεί και δεν θα πάει "χαμένο". Είναι κατά την προσωπική μου γνώμη η πιο επαγγελματική αντιμετώπιση. Συνάδελφε εφιστώ την προσοχή σου, με όλο το σεβασμό αλλά βλέπω από τις δημοσιεύσεις που κάνεις ότι μάλλον είσαι νέος μηχανικός και δεν διαθέτεις την απαιτούμενη εμπειρία. Δεν το λέω για κακό. Όλοι έτσι ξεκινήσαμε. Απλώς προσοχή σε ότι πάνε να μας φορτώσουν εμείς δεν πρέπει να το δεχόμαστε αν βλέπουμε ότι ελλοχεύουν κίνδυνοι για εμάς αλλά και γενικότερα για την διαδικασία που αναλαμβάνουμε.
    1 point
  19. Κατάλαβα τι με μπέρδεψε. Είχα προσέξει το παράδειγμα της εγκυκλίου του 86 αλλά προσπαθούσα να καταλάβω πώς στην υποθετική περίπτωση που έχω μόνο το ΠΔ του 85 μπροστά μου θα κατέληγα στο ίδιο συμπέρασμα με την εγκύκλιο. Δεν υπολόγισα ότι όταν π.χ. το ΠΔ/85.άρ.1.2.β).ββ) αναφέρει"υφίστανται το ~1964" τότε συμπεριλαμβάνει και όλα τα παλαιότερα.
    -1 points
  20. ^To Α106 αφορά και τα αυθαίρετα του 2019 όπως ρωτούσε ο OP; Γιατί έχουν ονομάσει το κεφάλαιο "ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 28η.7.2011", και αν είναι λάθος ο τίτλος τους θα τους μαλώσω.
    -1 points
  21. Από το 96 έως το 111 το κεφάλαιο ονομάζεται "προ του ..2011". Ο OP ρωτούσε για αυθαίρετο του 2019. Υπέθεσα ότι πιθανόν ο vasilis01 αμέσως προηγουμένως να ρωτούσε για τέτοιο αυθαίρετο και αναρωτιέμαι αν το 106 αφορά και εκείνα (που βγάζει λάθος τον τίτλο τους κεφαλαίου).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.