Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      18.009


  2. curzondax

    curzondax

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      765


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.669


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 2020-07-04-11.33

    2.029 downloads

    Ανανέωση του τελευταίου Toposynt με τη χρήση μη-ASCII για το ελληνικό αλφάβητο σημείων διότι απαιτείται από το τελευταίο AutoCAD. Επίσης έγιναν μικροδιορθώσεις, και το formatting έγινε indent με το Visual Studio Code. Σημειώσεις: Ως font style χρησιμοποιεί το επί του παρόντος επιλεγμένο και λειτουργεί καλύτερα χωρίς annotative style ή/και με height 0. Ξεκίνησα να προσθέσω ρυθμίσεις σταθερές ως επιλογή για να μην επιλέγεις κάθε φορά π.χ. "γράμματα ναι/σημεία ναι/δεκαδικά #" αλλά έμεινε ως TODO. Επίσης: α) Οι PLINE καλό είναι να είναι ορθά κλειστές με το property "closed" και όχι κυριολεκτικά να συμπίπτει το τελευταίο με το πρώτο σημείο γιατί χαλάει η τελευταία σειρά του πίνακα (ή και η περίμετρος) β) Ενδεχομένως λόγω AutoCAD bug το 'Linetype generation' property πρέπει να είναι OFF για να τυπωθεί ξανά το πρώτο σημείο στον πίνακα γ) Εάν θέλετε να έχουν αντίστροφη αρίθμηση τα σύμβολα τρέξτε REVERSE στο PLINE. Χρήση: 1) APPLOAD -> τρέχουμε το αρχείο (ή με (load "toposynt.lsp") αν είναι στο path) 2) TPS ή TOPOSYNT (και επιλέγουμε μία POLYLINE (και μόνο αυτό) 3) Ακολουθάμε τις ερωτήσεις
    1 point
  2. Προς: Τον Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κο Κωστή Χατζηδάκη Μεσογείων 119, 11526 Αθήνα Κοινοποίηση: Υφυπουργό Χωροταξίας & Αστικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Δημήτριο Οικονόμου Υφυπουργό Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Νικόλαο Ταγαρά Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού & Αστικού Περιβάλλοντος ΥΠΕΝ, κο Ευθύμιο Μπακογιάννη Υπηρεσιακό Γραμματέα ΥΠΕΝ, κο Νικόλαο Μιχαλόπουλο Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος & Υδάτων ΥΠΕΝ, κο Κωνσταντίνο Αραβώση Θέμα: Περί θεσμικής ρύθμισης προθεσμιών αυθαιρέτων Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Μπαίνουμε πάλι, εν μέσω αναθέρμανσης των συνθηκών υγειονομικής κρίσης, στο κλίμα των Προθεσμιών, των Παρατάσεων και όλων αυτών των στρεσσογόνων και αντιπαραγωγικών συνθηκών που αμαυρώνουν το επάγγελμα και καταργούν κάθε δημιουργικότητα στην καθημερινότητα της άσκησής του. Δεδομένου ότι, με άλλο ένα Ν/Σ αλλαγών να βρίσκεται σήμερα σε διαβούλευση με ασφυκτικούς χρόνους λήξης, όλα τα θέματα που ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ) έχει θέσει στο με Α.Π. 66051 / 15 Ιουλίου 2020 έγγραφό του, ισχύουν και σήμερα, οι συνθήκες δε για ορισμένα από αυτά, μετά τη θερινή ‘’χαλάρωση‘’ των Υπηρεσιών επιδεινώθηκαν, επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας στην κατακλείδα του εγγράφου. Βρισκόμαστε κοντά στη 10ετία των νόμων με τις ρυθμίσεις αυθαιρέτων που όλοι γνωρίζουμε. Καλούμαστε να δίνουμε βεβαιώσεις με ποινές αφαίρεσης αδείας άσκησης επαγγέλματος και εξοντωτικά πρόστιμα. Παρ’ όλ’ αυτά το γεγονός αυτό δεν το σέβεται το ίδιο το κράτος που το θεσμοθέτησε. Ζούμε διαρκώς την τραγελαφική κατάσταση των παρατάσεων για το αυτονόητο, από τη στιγμή που η εξάρτηση οποιασδήποτε δικαιοπραξίας και ρυθμισμένου ή νόμιμου ακινήτου, θα είναι διαρκής. Ο νόμος των ρυθμίσεων θα πρέπει να ισχύει μέχρι να αποκτήσουν όλα τα ακίνητα Ταυτότητα, διαφορετικά δεν θα μεταβιβάζεται τίποτα στο μέλλον. Ακόμα και υπαγωγές που έχουν συμπεριληφθεί σε συμβόλαια στην πλειοψηφία τους αν ελεγχθούν μπορεί να βρεθούν με μικρά ή μεγάλα λάθη, πού έγιναν λόγω πίεσης χρόνου, λόγω αβλεψίας ή λόγω ελλιπούς κατανόησης και ερμηνείας των διατάξεων (βλέπε σχετικά τις εκατοντάδες των ερωταπαντήσεων), λόγω της ετεροχρονισμένης έκδοσης εγκυκλίων, λόγω της κρατούσας ανασφάλειας δικαίου. Ο πολίτης θα έπρεπε να γνωρίζει εξαρχής και δια παντός τι ισχύει με τα αυθαίρετα, τι γίνεται με τις μεταβιβάσεις, τι γίνεται με την Ταυτότητα κτηρίου και με τις εξαιρέσεις από την κατεδάφιση. Όχι να απειλείται και να εκβιάζεται. Σας καλούμε να αποδεχθείτε άμεσα την παρακάτω πρόταση του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ, συμμεριζόμενοι την αγωνία χιλιάδων συναδέλφων και την πραγματικότητα μιας κοινωνίας που ασφυκτιά και αδυνατεί να ανταποκριθεί διαφορετικά στις υποχρεώσεις της: «να λήξει η διαιώνιση των παρατάσεων και το Υπουργείο Περιβάλλοντος να προχωρήσει άμεσα στη θεσμική εκείνη ρύθμιση που θα κρατήσει ανοιχτό το σύστημα, συνδυάζοντας τις εντάξεις και τις περαιώσεις για όλες τις κατηγορίες και τις εκκρεμείς ενέργειες ανάρτησης λοιπών στοιχείων στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ των μέχρι το 2011 αυθαιρέτων, με την Ταυτότητα του κτηρίου και τον ορίζοντα ολοκλήρωσης αυτής της διαδικασίας». Με εκτίμηση, Για το Διοικητικό Συμβούλιο ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ πηγή ΣΑΔΑΣ ΠΕΑ
    1 point
  3. Πολύ σωστά. Το πρώτο που ελέγχουμε είναι, διότι δεν επιτρέπεται η κατασκευή περίφραξης σε απόσταση μικρότερη των 500 μ από την ακτή (Ν. 1337/83) στα εκτός σχεδίου γήπεδα, κάτι για το οποίο δηλώνουμε υπευθύνως.
    1 point
  4. Με ΕΕΔΜΚ καθώς αλλάζει την διαρρύθμιση του χώρου. Αρθρο 29Ν. 4495 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει για την περίπτωση αυτή: ιζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ.
    1 point
  5. σωστα, και να προσθεσω στον ανω συλλογισμο οτι εχεις στην αδεια μία αποθηκη....εχεις στη συσταση δύο Αρα εχεις ΔΔ "Μετα" γκρεμισες την μεσοτοιχια και εγινε μια, [ασχετα αν δεν υπηρχε εξ αρχής] χωρις να αλλαξει η συσταση. Αρα εχεις και θα εχεις δυο ΟΙ συνενωμενες νομιμα.. μεχρι να τις ξαναχωρισεις. Το προβλημα, οπως ειπε και ο παυλος ειναι τι γινεται με την διπλανη αποθηκη? Εχει μεγαλωσει σε βάρος της η μια δικη σου. Εάν στα σχεδια φαινεται αυτο, τοτε εχεις ΔΔ και με αυτην. Εάν, όμως, εχεις μονον απλη μετατοπιση της μεσοτοιχίας σου, τοτε δεν ταιριαζεις ούτε με την αδεια ούτε με την συσταση, αλλα εχεις επεκταθει σε βαρος αλλης ιδιοκτησιας, με πολλα εμπραγματα προβληματα. [οπότε με το "δικαιο της γυψοσανιδος" κανεις μια προσθηκη στον τοιχο σου και απλα εχετε μια μεσοτοιχια παχους 50 εκ.]
    1 point
  6. Εδώ υπάρχει και ένα ακόμη ζήτημα νομικής φύσης. Πως μπορούμε να έχουμε δυο αυτοτελείς διηρημένες οριζόντιες ιδιοκτησίες, όταν στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει μεσοτοιχία που να τις χωρίζει. Δηλαδή ο ορισμός της ανεξάρτητης οριζόντιας μπάζει νερά. Αυτό το κάνουμε γαργάρα και το θεραπεύουμε με την Λ΄Π (στην άδεια μια ενιαία, στη σύσταση δυο, στην πραγματικότητα μια). Μπλέχουμε λίγο με τα νομικά αλλά δεν γίνεται και αλλιώς.
    1 point
  7. Για περίφραξη θες γενικά ΕΕΔΜΚ. Ειδικά αν την χαλάσει και την φτιάξει από την αρχή. Τώρα αν κάνει τοπικά επισκευές ή ενισχύσεις, μπορεί να το κάνει και χωρίς. Το πότε έγινε η παλιά δεν παίζει ρόλο. Και κοίτα και το θέμα της πρόσβασης στην ακτή αν είσαι σε παραθαλάσσια έκταση (έκταση ανάμεσα στο οδικό δίκτυο και την ακτή).
    1 point
  8. Mε κάποιο συστημικό τρόπο θα πρέπει να εναρμονιστεί η κατάσταση βάσει άδειας, βάσει τίτλων με την υφιστάμενη. Η Λ.Π δεν σε ενοχλεί σε κάτι. Συστημικά θα την βάλεις για να έχεις την παράβαση και να διορθωθεί η κατάσταση. Διαμερισμάτωση βάζουμε σε περίπτωση που η μια Ο.Ι έχει καταλάβει μέρος από την όμορη και αυτό φαίνεται στην ΠΣΟΙ και στην υφιστάμενη κατάσταση. Το πρόβλημά σου δεν είναι η μεσοτοιχία, αλλά η κατάληψη χώρου από ξένη ιδιοκτησία. Αυτό θα συζητήσετε με την συμβ/φο και θα της εξηγήσεις επ ακριβώς (επιμένοντας) ότι στην Τ.Ε θα αναγράφεις την παραπάνω περιγραφή. Λογικά η συμβ/φος θα έχει ζήτημα να κάνει μεταβιβαστικό συμβόλαιο καθώς διαφαίνεται ότι θα απαιτηθεί διόρθωση της σύστασης, πλην όμως αυτή η διόρθωση προυποθέτει την πλήρη συναίνεση του 100% των ψήφων άρα και του θιγόμενου όμορου ιδιοκτήτη της αποθήκης. Αν έχεις νέα από την συμβ/φο ενημέρωσέ μας να δούμε μήπως υπάρχει κάποιο παράθυρο και τέτοιες περιπτώσεις μπορούν να ξεπεραστούν.
    1 point
  9. Όχι δεν εμπλέκεται η Πολεοδομία. Διάβασε προηγούμενες σελίδες του topic. Θα βρεις πολλές δημοσιεύσεις για το ερώτημά σου.
    1 point
  10. Θα τη βρεις στο φάκελο του 3843 στη πολεοδομία σίγουρα!μη τρέχεις σε τράπεζες. τα άλλα δε κάνουν ρώτησα τη προηγούμενη εβδομάδα ΤΕΕ ...
    1 point
  11. όχι δεν μπορείς να τα κάνεις μία δήλωση ούτε μία άδεια δόμησης Πέραν αυτού, για μηδενικής αξίας σημερινό όφελος (ακόμα κι αν μπορούσες), θα χαντακώσεις 2 οικόπεδα άρτια και οικοδομήσιμα ώς έχουν τώρα κάνοντας τα να έχουν κουσούρια συχνά δυσεπίλυτα στο μέλλον με την ντε γιούρι συνένωση τους.
    1 point
  12. Συμφωνώ ότι δεν είναι συμφέρον και επιπλέον πιστεύω ότι δεν επιτρέπεται. Πρέπει το ιδιοκτησιακό καθεστώς να είναι ακριβώς το ίδιο (και οι επικαρπωτές δηλαδή).
    1 point
  13. Άρα αφού δεν υπάρχει κτίσμα που να πατάει και στα δυο δεν έχεις κανένα εμφανή λόγο να θεωρήσεις τα οικόπεδα συνενωμένα (έχω μια μικρή αμφιβολία την οποία πρέπει να άρω για το αν με διαφορετικούς επικαρπωτές επιτρέπεται αυτή η θεώρηση). Αν υποθέσουμε ότι επιτρέπεται μια τέτοια θεώρηση, τότε θα κερδίσεις όπως λες τα 250 Ευρώ, αλλά θα πρέπει μετά να θεωρείς για πάντα το οικόπεδο ως ενιαίο και να διορθωθεί και το ΚΑΕΚ του (από δυο ΚΑΕΚ να γίνουν ένα). Οπότε κατά την προσωπική μου άποψη δεν αξίζει το κόστος των 250 Ε επιπλέον, αυτή τη θεώρηση.
    1 point
  14. 24 έως 48 ώρες... κάνε λίγο υπομονή και θα το δεις.
    1 point
  15. Υπάρχει κτίσμα που να πατάει και στα δυο οικόπεδα; Αν όχι δεν συντρέχει λόγος να θεωρηθεί σαν τοις πράγμασι συνενωμένα σε ένα οικόπεδο. ο επικαρπωτής είναι ο ίδιος και στα δυο ακίνητα;
    1 point
  16. 1 point
  17. @argiriskex Μήπως κατασκευάστηκε απλώς μπαζωμένη βεράντα και δεν υπάρχει υπόγειος χώρος;
    1 point
  18. σωστά δεξιά η ΥΚ για 4 τμ, αλλά στην ΥΔ θα βάλεις μειωτικό συντελ. 0,3 ή 0,50 ανάλογα την περίπτωσή σου, εφόσον είσαι σε υπόγεια στάθμη
    1 point
  19. Ότι πεις.... κράτησε και καβάτζα χρήματα όμως, όταν θα σε κυνηγάνε οι πελάτες σου που ανυποψίαστοι ανέθεσαν σε σένα τις δηλώσεις τους και στραφούν εναντίον σου μετά την ακύρωσή των δηλώσεών τους. Τα είπαν και άλλοι σαν εσένα κάτι τέτοια πονηρά και στο τέλος την πάτησαν. Συνέχισε την πορεία σου στο να παρανομείς και να είσαι σίγουρος ότι θα το βρεις μπροστά σου. Εγώ αρνούμαι να απαντήσω σε κάποιον που μπαίνει στο φόρουμ και παραβιάζει το νόμο. Ας απαντήσει όποιος άλλος θέλει.
    1 point
  20. Για να δούμε.. Καταρχάς σύμφωνα με το αρ.41 παρ.3 "Σε ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται μόνο η εκτέλεση των εργασιών που προβλέπονται στις περιπτώσεις η(υπόγειοι σταθμοί φυσικού αερίου), ιγ(επένδυση όψεων με χρήση ικριωμάτων), ιθ (εξωτερική θερμομόνωση)και κα (περίφραξη)της παραγράφου 2 του άρθρου 29." Επιπλέον στην υπ' Αριθμ.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 – 13.5.2020 αρθρο 1 "β)σε ρυμοτομούμενα κτίρια επιτρέπεται (ΕΕΜΚ) μόνο για τις εκ του νόμου επιτρεπόμενες εργασίες σε αυτά." Σε ρυμοτομούμενα γενικώς επιτρέπονται εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής Οι εργασίες συντήρησης στέγης (και όχι ανακατασκευής που θέλει υποχρεωτικά ΕΕΜΚ) υπάγονται στις εργασίες χωρίς άδεια αν δεν χρειαζόσουν ικριώματα "στ)συντήρηση και επισκευή στεγών ή δωμάτων χωρίς χρήση ικριωμάτων" και λογικά γιατί πρόκειται για μια εργασία που σαφώς εντάσσεται στις εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής Άρα ουσιαστικά την ΕΕΜΚ δεν τη χρειάζεσαι για να κάνεις συντήρηση στέγης αλλά την χρειάζεσαι επειδή θα χρησιμοποιήσεις ικριώματα. Αντίστοιχα επιτρέπεται η χρήση ικριωμάτων για να κάνεις επένδυση όψεων (ιγ) Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρώ ότι οι εργασίες συντήρησης (ξαναλέω όχι ανακατασκευής) στέγης αποτελούν ξεκάθαρα εργασίες για λόγους χρήσης και υγιεινής οι οποίες εκ του νόμου επιτρέπονται και η χρήση ή όχι ικριωμάτων δεν θα έπρεπε να επηρρεάζει τη δυνατότητα εκτέλεσής τους. (τύπικά κανόνικα θα έπρεπε να συμπεριλάβουν και την θ στις εργασίες σε ρυμοτομούμενα)
    1 point
  21. ναι ο νόμος είναι σαφής σύμφωνα με το ΠΔ του 2018 και έχεις δικαίωμα για ότι αναφέρει τα σχετικά με την ειδικότητά σου και για αποτύπωση. Καμία άλλη μελέτη δεν επιτρέπεται και καμία υπαγωγή αυθαιρέτων. Τα υπόλοιπα θα τα κρίνει κάποια στιγμή το πειθαρχικό του ΤΕΕ και τα δικαστήρια (αν σε πάρουν είδηση ότι κάνεις υπαγωγές).
    1 point
  22. Μην υποτιμάς τους εργοδηγούς ή τους τεχνολόγους Κάποιοι εξ αυτών, είναι πολύ καλύτεροι κι από απόφοιτο ΕΜΠ. Κι αναφέρομαι σε συνθήκες εργοταξίου, εκεί όπου κρίνεται ο πραγματικός μηχανικός. Διότι, για μένα, ο σωστός μηχανικός (μελετητής ή εργοταξιακός) λειτουργεί πρώτα διαισθητικά, και κατόπιν "επιστημονικά". Αυτό σημαίνει "να το έχεις". Καλά είναι τα μαθηματικά και η φυσική, αλλά ως βοηθήματα των εφαρμοσμένων μαθημάτων (στα πολυτεχνεία και ιατρικές). εδιτ Θα πέσει πολύ κλάμα αν επανέλθουν τα 8ωρα, αντί για τις άθλιες εξετάσεις του ΤΕΕ.
    1 point
  23. Έχετε υπόψιν σας ότι έχουν δυσκολέψει ραγδαία τα θέματα των εξετάσεων. Μπαίνουν Δ θέματα που δυσκολεύουν και τους διδάσκοντες...
    1 point
  24. Να προσθέσω στο παραπάνω ότι για τον έλεγχο των όμορων υπάρχουν σοβαρά ζητήματα. 1. Μη παροχή τίτλων από τους όμορους προκειμένου να κρίνεις αν τα όμορα οικόπεδα πληρούν κάποια παρέκκλιση αρτιότητας 2. Δυσκολία ή μη δυνατότητα πλήρους αποτύπωσής τους. Εν τέλει ο νόμος λέει (παρ 7 άρθ. 7 Ν. 4067/12): Δεν επιτρέπεται η δόμηση ακόμη και σε οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο, έστω και κατά το Αρθ-25 του Ν-1337/83 όπως εκάστοτε ισχύει, αν για οποιονδήποτε λόγο απαιτείται τακτοποίηση των γειτονικών του οικοπέδων και κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας, η δόμηση θα παρεμποδίσει ή θα δυσχεράνει με οποιονδήποτε τρόπο την τακτοποίηση. Εστιάζω στην φράση " και κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας" αλλά και σε όλο το bold text.
    1 point
  25. Επειδή η ιστορία ξεκίνησε από από την ανωτέρω ανάρτηση, τα πράγματα είναι σαφή: Κατά τη σύνταξη τ.δ. για οικόπεδα εντός σχεδίου πόλεως, οφείλουμε (προκειμένου για τη δήλωση 651/77, και σε ό,τι αφορά στην οικοδομησιμότητα) να ελέγξουμε και τα όμορα. Το περιεχόμενο της ανωτέρω δήλωσης πρέπει να είναι σαφές και αδιαμφισβήτητο. Τόσο για την προστασία του αγοραστή, όσο και για τη δική μας. Σε περίπτωση που, για κάποιο λόγο, δεν μπορούμε να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα, είτε δεν κάνουμε το διάγραμμα, είτε απευθυνόμαστε στην Υ.ΔΟΜ. Οτιδήποτε άλλο, είναι άκρως επικίνδυνο
    1 point
  26. Ναι, και τα τρία, τέσσερα, πέντε, όσα διαθέτει κανείς. Τα φράγματα πχ τα έχουμε εξαντλήσει; Τα δομοστατικά θέματα είπαμε είναι λυμένα. Η έμφαση τώρα δίνεται στα ακραία καταστροφικά φαινόμενα, αυτά που ξεπερνούν τις αντοχές σχεδιασμού.
    1 point
  27. ν. 4495/17, άρθρο 29: κοπή δέντρων εντός σχεδίου και παράλληλα πληροφορίες από Δήμο και ΥΔΟΜ. Για εκτός σχεδίου μπορείς να πάρεις πληροφορίες στην οικεία δασική υπηρεσία.
    1 point
  28. Δεν κάνεις κανένα λάθος. Η νόμιμη αμοιβή που προκύπτει (με το τότε έγγραφο του ΤΕΕ για το ν. 4014/11 το οποίο δεν άλλαξε μέχρι σήμερα) ήταν 4,5 ημέρες απασχόλησης για μηχανικό 10-20 έτη. Περίπου έβγαινε αν θυμάμαι καλά κοντά στα 1570 Ευρώ. Πάνω σε αυτή την αμοιβή αν έβαζες τοπογραφικό και αποτύπωση θα πήγαινε ακόμη ψηλότερα. Με την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών δεν έχεις καμία υποχρέωση να συμφωνήσεις την προκύπτουσα από το σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ αμοιβή. Κάποιος μπορεί να συμφωνήσει μεγαλύτερη ή μικρότερη αμοιβή. Στην δική σου περίπτωση (εργασία σε οικογενειακό ακίνητο) θα βάλεις μια μικρή αμοιβή (διάλεξε εσύ το νούμερο) έστω 100 Ευρώ και θα εκδόσεις ΑΠΥ με την ένδειξη αυτοσύμβαση (ρώτησε τον λογιστή σου για επιβεβαίωση). Αποδίδεις ΦΕΜ (γίνεται ηλεκτρονικά και άκοπα πλέον με τους κωδικούς σου στο taxinet). Ετοιμάζεις και ένα συμφωνητικό με την υποτιθέμενη συμφωνηθείσα αμοιβή των 100 Ευρώ και δεν ασχολείσαι περαιτέρω.
    1 point
  29. Το κείμενο από το eco ζην είναι αρκετά "Πονάει δόντι -> κόβω κεφάλι" το οποίο είναι τακτική που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος των μαύρων σελίδων της πολεοδομικής ιστορίας της Ελλάδας. Ισχυρίζεται ότι από τη στιγμή που κάτι χαρακτηρίζεται κάπως τότε αυτόματα απαγορεύεται να το αγγίξεις χωρίς να αναφέρει πουθενά πολεοδομικά μεγέθη αλλά γενική έκθεση ιδεών. Κάποια στιγμή οι Μηχανικοί πρέπει να κρίνονται ανά περίπτωση και να παίρνουν ελεύθερες αποφάσεις γιατί η ζωή είναι πιο πολύπλοκη από τους κανόνες και χαρακτηρισμούς και μεγέθη που χωράνε σε μερικές σελίδες Α4.
    1 point
  30. Και το κρατικό μονοπώλιο δεν είναι πανάκεια. Για παράδειγμα παρασύρει εύκολα τους πολιτικούς να εξαγοράζουν ψήφους με ρουσφέτια. Χρειάζεται ισορροπία και μία τυπική διαδικασία είναι να αφήνεις την ιδιώτη να δουλέψει αλλά με το λαό να ελέγχει αυστηρά μέσω των νόμων των αντιπροσώπων του.
    1 point
  31. Το ότι θέλει να τους αποφύγει γιατί διώχνουν πουλιά, γιατί θέλει να τα σκοτώνει, θα'χε πλάκα να το δω σε λίστα οικολογικών οργανώσεων κατά των ανεμογεννητριών.
    1 point
  32. υπάρχει και άλλη λύση, χρεώνεις αυτούς που η αισθητική τους δεν συμβαδίζει με τις ΑΠΕ το πραγματικό κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν καταναλώσει τόσα χρόνια και το επιστρέφεις στα κορόιδα που πλήρωναν τόσο χρόνια την υψηλή αισθητική των πρώτων. Μέτα θα αρχίζουν να κάνουν εκπτώσεις στην υψηλή τους αισθητική.
    1 point
  33. Οι ανεμογεννήτριες ενοχλούν το φυσικό περιβάλλον, όπως κάθε ανθρώπινη κατασκευή. Κάποιες κατασκευές όμως, θεωρούνται δεδομένες, κατά κάποιο τρόπο "έχουν μπει στο DNA μας", και δεν ενοχλούν γιατί έτσι έχουμε συνηθίσει (να νομίζουμε). Αναφέρω τελείως ενδεικτικά τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τους αυτοκινητόδρομους, τους ουρανοξύστες, τα κάθε είδους εργοστάσια, ακόμα και τα σπίτια μας κλπ κλπ κλπ. Απλά λοιπόν πρέπει να "μπουν" και οι ανεμογεννήτριες στο DNA μας, καθώς του "πεπρωμένου φυγείν αδύνατον"! (τα πετρέλαια κάποια στιγμή θα τελειώσουν).
    1 point
  34. Καταρχάς λαμβάνουν όφελος επειδή λαμβάνουν όφελος όλοι στη χώρα (περισσότερο μαζούτ θα κάψεις αν δεν τις βάλεις). Μπορείς να βελτιώσεις την ανταποδοτικότητα με το να ρίχνεις περισσότερο βάρος επιχορήγησης στους ντόπιους. Η αισθητική είναι επίσης κάτι το σχετικό (σε πολλούς φαίνεται πολύ όμορφη η εικόνα γιατί τους θυμίζει ότι τώρα δεν καίγεται τόσο μαζούτ) και επίσης υπάρχουν πολλές περιοχές που δεν τις βλέπει κανείς ή μόνο ποιμένες.
    1 point
  35. Από το τελευταίο άρθρο, Χρειάζεται να πει τίποτα άλλο;
    1 point
  36. Αν δεν κάνω λάθος ο κύριος λόγος αντιδράσεων δεν είναι η αισθητική, αλλά η οικολογία. Βέβαια το κατά πόσο είναι οικολογικό το να μη θες ανεμογεννήτριες αν αυτό σημαίνει περισσότερο μαζούτ είναι ένα θέμα..
    1 point
  37. Καλημέρα, επειδή είχα μπλέξει κι εγώ με το συγκεκριμένο θέμα, και μάλιστα στη μεταβατική περίοδο που ψηφίστηκε ο Ν.4546 (με είχε βοηθήσει πολύ ο kan62 τότε), το εμπέδωσα. Προς το παρόν και βάσει των όσων ισχύουν σήμερα, τα ειδικά κτίρια δεν απαιτούν έγκριση ΣΑ, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν.4495 (όπως τροποποιήθηκε με το Ν.4546), σε συνδυασμό και με την παρ. 3 του άρθρου 26 του Ν.4495 (όπως προστέθηκε και αυτή με το Ν.4546). Σε κάθε περίπτωση θα πάρεις (σχετικά άμεσα, φαντάζομαι) την επίσημη απάντηση του ΣΑ για να την πας στην πολεοδομία. Κι εμένα τα ίδια μου έκαναν, και μάλιστα όταν την είδαν ήθελαν να κάνουν και ερώτημα, γιατί δε συμφωνούσαν...
    1 point
  38. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  39. Δεν εννοεί αυτό. Λέει π.χ. αν ισόγειο στην άδεια 3 μ., α' όροφος στην άδεια 3 μ. κ.λπ. Και τώρα είναι π.χ. ισόγειο 3,20 μ., α' όροφος 3,30 μ. κ.λπ. Δηλαδή, στην άδεια όλο ήταν π.χ. 15 μ. και τώρα έγινε 16,50 μ., τότε ο κάθε όροφος έχει τη δική του αυθαιρεσία ΥΥ και οφείλει να την υπαγάγει στον 4495 κ.ο.κ.
    1 point
  40. πειτε μου εναν λογο που χρειαζεται το τανκ αδρανειας σε συστημα με αυτορυθμιζομενη αποδοση θερμανσης.Τα 200 λιτρα ειναι ΠΟΛΥ λιγα σε Α.Θ. για να πεις οτι θα αποθικευσεις νυχτερινο ρευμα. Απο την αλλη αναγκαζεις την αντλια να δουλευει οπως νανε. Αν δεν την ειχες στο συστημα ,οταν η διαφορα εξαγωγης / εισαγωγης μειωνονταν (γιατι ζεσταθηκε το σπιτι) τοτε και η αντλια θα χαμηλωνε την ενταση της. Γενικα σε αντλιες inverter θεωρω λαθος τα τανκ αδρανειας .
    1 point
  41. Να έχετε υπόψη σας ότι η τυπική συμβουλή Τοπογράφων όσον αφορά το προσωπικό συμφέρον του Ιδιοκτήτη, είναι ότι αν κάτι θεωρείται σημαντικής αξίας, καλό είναι συνοδεύεται από διάγραμμα Μηχανικού (έστω και αν δεν είναι ολοκληρωμένο Τοπογραφικό Διάγραμμα αλλά κυρίως εντοπισμός ορίων). Αυτά μετράνε σε περίπτωση αμφισβητήσεων και εξυπακούεται ότι ανεβάζουν και την ποιότητα του Κτηματολογίου γενικότερα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αμφισβήτηση ορίων από γείτονες είναι φαντάζομαι δυσκολότερη υπόθεση λόγω του ότι είναι κτίσματα, ειδικά εάν υπάρχει οικοδομική άδεια με σκαρίφημα (υποθέτω δεν έχετε Τοπογραφικό για να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία), αλλά καλό είναι να αναφέρουμε ότι ο απλός εντοπισμός απο Ιδιοκτήτες φέρει κινδύνους.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.