Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      8.602


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.009


  4. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν υπάρχει καμία απαγόρευση του Α 89 για τακτοποίηση ανοιγμάτων στο όριο οικοπέδου κατά παράβαση του κτιριοδομικού κανονισμού. Ως μηχανικός δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα διότι διενήργησες βάσει του νόμου. Όμως, αυτό δεν στερεί το δικαίωμα αγωγής από τον όμορο προς τον ιδιοκτήτη του ακινήτου αναγκάζοντάς τον να τα κλείσει.
    2 points
  2. 2.287 downloads

    Τεχνική περιγραφή ανιχνευτή εκρηκτικών μιγμάτων (υγραέριο). Έχει και σκαρίφημα τοποθέτησης.
    1 point
  3. Εννοείται ότι θα βάλεις στο κελί ΚΧ την επιφάνεια των 400 τμ και θα επιλέξεις υπέρβαση δόμησης <50% για να μην σου βγάλει το σύστημα επιβαρυντικό συντελεστή σαν να είχες υπέρβαση δόμησης. Να "καταλάβει" δηλαδή το σύστημα ότι πρέπει να υπολογίσει μόνο την αλλαγή χρήσης.
    1 point
  4. Η εγκύκλiος δεν πρέπει να παράγει νόμο αλλά να ερμηνεύει. Αν παράγει νόμο δεν πρέπει να την εφαρμόσεις. Έτσι λοιπόν, εσύ θα κοιτάξεις το άρθρο 100 και θα δεις ποιες κατασκευές μπορούν να υπαχθούν με αναλυτικό. Τέτοιες κατασκευές δεν είναι αυτές που αφορούν επιφάνεια κλειστού χώρου όπως πχ οι αποθήκες. @stasinos1972 Αν η μόνη παράβαση είναι η κατασκευή πυλωτής και δεν σκοπεύει ο ιδιοκτήτης να προβεί σε άδεια αποπεράτωσης (δηλαδή να κλείσει την πυλωτή) το πρόστιμο θα υπολογιστεί ως μια λοιπή παράβαση 250 Ευρώ και θα συμπεριλάβει και την διαφοροποίηση ύψους εφόσον το σημερινό ύψος δεν ξεπερνά τα 4.00 μ (αυτό που ήταν εγκεκριμένο και ισχύει για ισόγεια κτίσματα). Όμως, το πιθανότερο είναι το κτίσμα σήμερα να ξεπερνάει σε ύψος τα 4 μ οπότε πέραν της μια λοιπής παράβασης θα χρειαστεί και μια καταχώρηση για παραβίαση ύψους, η οποία θα κοστολογηθεί με βάση τους συντελεστές 0,20 ή 0,40 του άρθρου 100 και όχι με τις γενικές διατάξεις υπέρβασης ύψους καθώς δεν διαφαίνεται να υπάρχει υπέρβαση δόμησης (υπόστυλος χώρος δεν επαυξάνει τη δόμηση). Βεβαίως το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να απευθυνθείς σε μηχανικό ώστε μετά αυτοψία που θα διενεργήσει να σου κοστολογήσει το πρόστιμο και να προβεί στην υπαγωγή στο ν. 4495.
    1 point
  5. η υποχρεωση ειναι ενοχικη δεν εμποδιζει την αρτιοτητα ΟΜΩς ακομα και αν εκδοθει αδεια πριν την καταβολη της αποζημιωσης, η πολεοδομια δεχονταν μεν να ξεκινησουν οι διαδικασιες εκδοσης, αδειας , αλλα ηταν υποχρεωμενος ο εργολαβος να πληρωσει την ρυμοτομια γισ τον απλο λογο οτι μονο ετσι θα υπηρχε προσωπο σε δρομο κοινης χρησης. Το τοπογραφικο του 651 εκεινης της εποχης επρεπε να λεει "αρτιο και θα καταστει οικοδομησιμο μετα την εξοφληση των προσκυρωσεων και των ρυμοτομιων και την θεση σε κοινη χρηση των ρυμοτομουμενων" εσυ εχεις συμβολαιο που λεει "τί" για τις ρυμοτομιες?
    1 point
  6. Το σταυρό σου τον κάνεις πάντα, αφού κανένα σύστημα δεν αποφέρει απόλυτη προστασία (ακόμα και αν με ένα μαγικό τρόπο εξαφανίσεις τους κεραυνούς). Όμως εφόσον σχεδιαστούν και τοποθετηθούν σωστά μειώνουν πάρα πολύ τις πιθανότητες. Βέβαια όταν ακούσεις το ποσό για ένα τέτοιο σύστημα θα σου φύγει η όρεξη..... Οπότε όλοι ακολουθούν την πεπατημένη (πες τον "πινακά" να βάλει και μερικά αντικεραυνικά στο γενικό πίνακα) και όλοι είναι ευτυχισμένοι.....
    1 point
  7. Πρόκειται για απαλλοτριούμενα λόγω ρυμοτομίας τμήματα οικοπέδων. Επηρεάζει αυτή η αποζημίωση την οικοδομησιμότητα σύμφωνα με το πνεύμα του Ν.651/77;
    1 point
  8. όχι, αυτό που αναφέρεις είναι για την προστασία του κτιρίου (και των περιεχόμενών του) από άμεσο πλήγμα.
    1 point
  9. εχεις συμβολαιο που περιλαμβανει την επεκταση αυτη? Αν ναι, τοτε τακτοποιεις χωρις συναινεση κανενος και κανεις και μεταβιβαση, χωρις να ρωτησεις κανεναν, διοτι εχεις ηδη συμβολαιο και συσταση ΟΙ με το τμημα αυτο..
    1 point
  10. έτσι όπως τοποθετούνται ή αντιμετωπίζεται το θέμα μη νομίζεις ότι έχεις εξασφαλισμένη προστασία (μερική ή ολική).
    1 point
  11. Αν το υπόγειό σου δεν έχει μετρήσει στο σ.δ., τότε δεν απαιτείται τουαλέτα ΑΜΕΑ
    1 point
  12. Μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την ημερομηνία της υπαγωγής! Από εκεί και πέρα ξεκαθαρίζω πως ό,τι κάνουν το κάνουν με δική τους ευθύνη..... Δεν ασχολούμαι, δεν με ενδιαφέρει.... Εγώ έχω ήδη φροντίσει να εξοφληθεί η αμοιβή μου και σε σύντομο χρονικό διάστημα ολοκληρώνω και την εργασία μου....
    1 point
  13. Αν θέλεις να έχεις προστασία των ευαίσθητων συσκευών (τηλεόραση, υπολογιστές κ.λ.π.) από κρουστικά ρεύματα που έρχονται μέσω των γραμμών ρεύματος, τότε βάζεις αντικεραυνικό Τ3 στον πίνακα (σε συνδυασμό βέβαια με Τ1/Τ2 στον γενικό πίνακα). Αν θέλεις να προστατεύσεις π.χ. το ομοαξονικό καλώδιο τηλεόρασης για κρουστικά ρεύματα που έρχονται από την κεραία, τότε βάζεις στη γραμμή της κεραίας το κατάλληλο αντικεραυνικό.
    1 point
  14. Υπάρχουν αντικεραυνικά και για τα δίκτυα ασθενών. Π.χ. στο site της Hager (https://www.hager.gr/75672.htm) έχει αντικεραυνικά για τηλεόραση, δίκτυα κ.λ.π.
    1 point
  15. Ηταν μια ωραια εποχη για όλους (ιδιοκτητες, μηχανικους, εργολαβους, ΔΥ) ολα εύκολα και με το χρήμα να ρέει Τωρα θεωρώ ότι είμαστε στη μεταβατική περίοδο απο το μπάχαλο προς το "δεν χτιζει ο καθένας ότι θέλει". Επίσης η εμπειρία μου δείχνει ότι ειναι επαγγελματικό ατού (για τον μηχανικό) να έχει μείνει στην παλιά χύμα εποχή του ελα μωρε όλα γίνονται.... Θελω να πω δηλαδη ότι στην περίπτωση σου, ενω είναι προφανές ότι χρειάζεται μελέτη για όλο, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά γατόνια που θα το ξεπερνούσαν..... Sorry για το offtopic
    1 point
  16. αν τους "συνεφερε" να υπαρχει δρομος...προφανως "αφησαν" να γινει η επεκταση του δρομου και δεν εκαναν τπτ. Θεωρω οτι -κατ' αρχάς - εχεις "οικοπεδο που βρεθηκε μικροτερο σημερα", αλλά οταν εκδοθηκε η αδεια ήταν σωστή.
    1 point
  17. Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο απ'ότι νομίζετε. Σε σύγχρονες εγκαταστάσεις υπάρχει εκτεταμένο δίκτυο καλωδίωσης ασθενών. Ανάμεσα σε αυτά είναι: - Καλώδια τηλεφώνων - Καλώδια δικτύου (ethernet) - Καλώδια αισθητήρων συναγερμού - Καλώδια επίγειας και δορυφορικής τηλεόρασης. Συνήθως περισσότερα από ένα δίκτυα είναι συνδεδεμένα σε μια συσκευή, π.χ. στον συναγερμό συνδέονται και τα τρία δίκτυα. Αυτό σημαίνει ότι αν πέσει κεραυνός σε οποιοδήποτε αγωγό, υπάρχει πλέον διαδρομή σε όλες τις υπόλοιπες συσκευές. Η ασφάλεια αντικεραυνικής προστασίας μας καλύπτει μόνο από κεραυνό που θα πέσει στο δίκτυο της ΔΕΗ. Αυτό είναι καλό καθώς είναι είναι η πιο συνηθισμένη αιτία ζημιών από κεραυνό.
    1 point
  18. Το φαινόμενο της πολυνομίας και των διαδοχικών ανατροπών του νομικού πλαισίου μετατρέπουν την επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε τροχοπέδη. Είναι δύσκολο να σχεδιαστεί ένα υπολογιστικό σύστημα που θα παραμετροποιείται κατά βούληση ανάλογα με τις αλλαγές της νομοθεσίας. Ειδικά όταν μιλάμε για ελληνικά δημόσια έργα, αυτό είναι αδύνατο. Επομένως ένα μεγάλο ποσοστό νομοθετικών μεταβολών απαιτεί προγραμματιστικές αλλαγές στο αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα, δηλ. ένα νέο έργο μικρής ή μεγάλης κλίμακας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς το χρόνο που αυτή η μεταβολή θα υλοποιηθεί και θα παραδοθεί. Πρόσφατα παραδείγματα ο νόμος Βρούτση και η εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ.
    1 point
  19. δεν υπαρχει καμμια κατατμηση. Πιθανον να υπαρχει αμφισβητηση της ιδιοκτησιας. Υπαρχει μια καταληψη απο τον Δημο, σε μια λωριδα του οικοπεδου. Εαν και εφοσον συμφωνησει ο Δημος οτι αυτη η λωτιδα ανηκει σε σας θα κανετε μια δουλεια διελευσης, ωστε να μην χασετε τα δικαιωματα επι του σδ. Εκ ...Δήμου αρξασθε
    1 point
  20. Ναι, το δίκτυο τηλεφωνίας είναι ευαίσθητο σε κεραυνικά πλήγματα και χρειάζεται ανεξάρτητη προστασία.
    1 point
  21. Η διαθήκη τι ακριβώς γράφει και πως μπορεί να "παρέμβει" στην επιφάνεια υπάρχουσας οριζόντιας ιδιοκτησίας;
    1 point
  22. Πολύ λογικό, ευχαριστώ! Πέρασε λοιπόν η εποχή που ο καθένας έχτιζε ό,τι ήθελε, όπου ήθελε. Και αυτή η εποχή πέρασε τόσο πολεοδομικά (μετά την 29/7/2011), όσο και στατικά (με την έλευση του ΦΕΚ 350)...
    1 point
  23. Α σόρρυ τώρα το είδα... Το πατάρι λογικά θα είναι : δυσμένεια Δ1 "αύξηση κατακορύφων" + δυσμένεια Δ2:"αύξηση μαζών (άρα και σεισμικών φορτίων)" + δυσμένεια Δ3 "αλλαγή στατικού συστήματος που φέρει οριζόντια φορτία"..Για τις πρώτες δύο δυσμένειες Δ1+Δ2 υπό προυποθέσεις με το φεκ350 μπορείς να πάρεις απαλλαγή και απλό τοπικό έλεγχο στοιχείων (πχ ότι ο τάδε στύλος ή η δοκός δεν έχει πρόβλημα με τα κατακόρυφα του παταριού) αλλά η δυσμένεια Δ3 δυστυχώς θέλει κανεπε...
    1 point
  24. Δες λίγο το φεκ 1643β/11-5-2018, άρθρο 2 παράγραφος β. Δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις : β) αυθαίρετες κατασκευές παταριών ισογείου επιφάνειας μέχρι ποσοστού 50% του δαπέδου του ισογείου με την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται “θέσει” κοντά υποστυλώματα. Διαφορετικά εξετάζονται τα μέλη και η σύνδεσή τους με στοιχεία του φέροντος οργανισμού, τα οποία και θα ενισχύονται για ενδεχόμενες τοπικές αστοχίες. Σε κάθε περίπτωση ελέγχεται η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία
    1 point
  25. παραβίαση πλαγίων αποστάσεων θα έβαζα και σε αυτή την περίπτωση. Μοιάζει με "προκήπιο" επειδή είναι επί του δρόμου, όμως στους οικισμούς δεν υφίσταται αυτή θεσμικά. επομένως θα έβαζα παραβίαση πλαγίων αποστάσεων.
    1 point
  26. Το ΤΕΕ δεν έχει απολύτως καμία ανάμειξη σε τέτοιου είδους θέματα. Οι αμοιβές μας είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμες με τους πελάτες μας.... Μην τσιμπάτε!!! Μάθετε να ελίσσεστε!!!
    1 point
  27. Για να επέλθει απαγόρευση λόγω μέτρων ασφαλείας συγκοινωνίας (δες το ΠΔ 209/98) θα πρέπει να έχεις χαρακτηρισμένο κύριο δημοτικό δρόμο και τότε η ελάχιστη απόσταση δόμησης θα είναι τουλάχιστον 3 μ από το όριό του. Έχε υπόψη ότι πολλές φορές σε οικισμούς επιτρέπεται (ή και επιβάλλεται) να τηρείται η διαμορφωμένη γραμμή δόμησης. Τώρα, αν έχεις διάταξη σε προ 23 οικοπέδου άνω των 500 τμ που όριζε απόσταση δόμησης 4 μ εσώτερα ή οριοθετημένο οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων, όπου στο άρθρο 6 του ΦΕΚ 181/Δ/85 και σε περίπτωση οικοπέδου επιφάνειας μεγαλύτερης των 500 τμ ορίζεται η γραμμή δόμησης εσώτερα κατά 2,50 μ (μάλλον αυτή την περίπτωση "φωτογραφίζεις", και το κτίριο τοποθετήθηκε σε μικρότερη απόσταση από τα 2,50 μ, τότε καταρχήν δεν απαγορεύεται η τακτοποίησή του με την επιφύλαξη της αναφοράς μου περί μέτρων ασφαλείας (3 μ από το όριο κύριας δημοτικής οδού). Το αν θα βάλεις παραβίαση πρασιάς που μάλλον θα είναι το κύριο ερώτημά σου, το έχουμε συζητήσει στο φόρουμ (αν θυμάμαι καλά θα είναι στο θέμα παραβίασης πλάγιας απόστασης), η γνώμη μου είναι να μην βάλεις διότι προκήπιο ορίζεται μόνο σε εντός ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή. Άλλο βεβαίως είναι να προσομοιάζει με προκήπιο και άλλο να είναι προκήπιο. Η πρώτη περίπτωση προσομοίωσης χρησιμοποιείται κατά την έκδοση άδειας. Η δεύτερη (το να μην θεωρείται προκήπιο) αφορά την τακτοποίηση, η οποία όπως έχουμε πει πολλές φορές είναι μια διαδικασία που δεν έχει καμία σχέση με έκδοση Ο.Α. Άρα, μπορείς να επιλέξεις (κατά την άποψή μου) μια παράβαση η οποία είναι κοντά στην παραβίαση πρασιάς, για να καταχωρηθεί συστημικά η παράβαση. Η μόνη κοντινή παράβαση, είναι αυτή της παραβίασης Δ. Οπότε με μια σωστή επεξήγηση στην Τ.Ε μπορείς να την χρησιμοποιήσεις. Τα παραπάνω που αναφέρεις αναφορικά με τις πλάγιες αποστάσεις δεν έχουν σχέση με οικισμούς. Στους οικισμούς έχουμε 2,50 μ ή 0.00. Ότι δεν τακτοποιείται ξηλώνεται. Η πέτρινη σκάλα "κλειστή" τι σημαίνει;
    1 point
  28. Γειά σου, γνώμη μου είναι ότι τζάμπα ταλαιπωρείσαι με αμοιβές κλπ. Στην θέση σου θα έβγαζα νεά εντολή πληρωμής με αυτή του 4495 και δεν θα λάμβανα υπόψη την παλιά του 4178. Οπότε βάλε πάλι 4,5 ημέρες να βγει η νόμιμη και βάλε την συμφωνηθείσα ίδια με αυτά που θα πάρεις για την έξτρα εργασία στο 4495.
    1 point
  29. Το 4,5 ημέρες είναι ανάλογα μετά χρόνια που είναι γραμμένος ο μηχανικός στο ΤΕΕ ,δεν έχει σχέση με την παραπάνω εργασία.
    1 point
  30. αναρτήθηκαν τα αναδρομικά του επικουρικού πληρωμή μέχρι 30/9
    1 point
  31. Αν το πιστωτικό το είχες ζητήσει ως επιστροφή (όχι να συμψηφισθεί) και εκπέσθηκε το 2018, θέλει και αντίστοιχη αντιμετώπιση στην φορολογική βάση των εισφορών. Την επιστροφή είτε να την είχες φέρει ως έσοδο στο 2019 (όταν χρονικά είχε πιστωθεί στον λογαριασμό ΙΒΑΝ), δηλαδή αρνητικά στα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2019 ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό, είτε να μειώσει τα έξοδα της φορολογικής βάσης του 2018 πάλι ως αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό. Και τα δύο παραπάνω δεν θεωρώ ότι είναι λάθος, απλά κατ' εμέ πιο σωστό θεωρώ το πρώτο διότι πρακτικά παρακολουθείς χρονικά τα γεγονότα και δεν έρχεσαι εκ των υστέρων να κάνεις τις διορθώσεις (όταν δηλαδή πιστωθεί στο ΙΒΑΝ). Βάσει του άρθρου 30 (παρ. 1 περ. ιθ') του ν. 4308/2014 (ΕΛΠ), οι πολύ μικρές οντότητες της παραγράφου 2(γ) του άρθρου 1 του ιδίου νόμου δύνανται να μην εφαρμόζουν τις παραγράφους 1 έως και 3 του άρθρου 28 περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών και αναγνωρίζουν τις σχετικές επιπτώσεις στα ποσά των χρηματοοικονομικών καταστάσεων στην περίοδο που η αλλαγή λογιστικής πολιτικής πραγματοποιείται ή το λάθος εντοπίζεται.
    1 point
  32. Ελεύθερη διάθεση των Κτηματολογικών Χαρτών μέσω διαδικτύου - ΓΕΩΠΥΛΗ «INSPIRE» ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ εδω https://www.ktimatologio.gr/posts/eleytheri-diathesi-ton-ktimatologikon-harton-meso-diadiktyoy-geopyli-inspire-ellinikoy-ktimatologioy
    1 point
  33. Συνάδελφε συγγνώμη που επιμένω και ξαναρωτάω, κάνω copy paste το αρθρο 96 γ) ιβιβ) Ν4495/2017 από το michanikos.gr ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και μέσου ύψους έως 2,50 μέτρα, Διευκρινίζεται ότι το εδάφιο αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο ισόγειες, αυτοτελείς αποθήκες και όχι άλλους βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν το κτίριο (π.χ. λεβητοστάσια, κλειστές θέσεις στάθμευσης, κ.ά.). Επίσης, υπάγονται και περισσότερες της μιας ανεξάρτητες αποθήκες, εφ’ όσον η συνολική επιφάνειά τους δεν υπερβαίνει τα 15 τ.μ., τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων
    1 point
  34. Να όμως που ρωτάτε μηχανικούς! Όμως κανείς μηχανικός δεν μπορεί να σας απαντήσει αν δεν δεί, μετρήσει, πιάσει μολύβι, χαρτί, υπολογιστή κλπ (και αν δεν πάρει και μερικά χιλιάρικα!!!😃 για αμοιβή) Ο υδραυλικός (θα φανεί ότι) το κάνει δωρεάν, αλλά με τη μέθοδο δοκίμασε-άλλαξε και ...αν έχεις τύχη διάβαινε! Πληροφοριακά, το σύστημά σας είναι μονοσωλήνιο και όχι δισωλήνιο, και το μονοσωλήνιο είναι που, οπωσδήποτε θέλει όλα τα παραπάνω. Η μάρκα των σωμάτων δεν παίζει ρόλο, αλλά η απόδοση, που λέει ο κατασκευαστής Υ.Γ. Πιστεύω ότι είναι αρκετά ορατός ο smiley... μετά τα χιλιάρικα!!!
    1 point
  35. Δεν υπάρχει μετάφραση εκτός αν σε εξυπηρετεί το «νομική αβεβαιότητα»…. Το οποίο δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στην χώρα μας. Ενδεικτικά θα σου φέρω παράδειγμα οικόπεδα άρτια και οικοδομήσιμα και με ΝΟΚ και με ότι άλλο θες…. Έχει ο Χ Δήμος που βρίσκεται στην δικαιοδοσία του βγάλει απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου για άρση Οικοδόμησης μπας και το κάνει (με μελλοντικές πράξεις κλπ. κλπ.) πράσινο ή παιδική χαρά πχ. Με αποφάσεις σαν αυτές (που σχεδόν όλοι οι Δήμοι στο Λεκανοπέδιο των Αθηνών έχουν λάβει) σου κρατάει μπλοκαρισμένο το Οικόπεδο για πολλά χρόνια μερικές φορές και για δεκαετίες διότι δεν έχει τα χρήματα να το απαλλοτριώσει.
    1 point
  36. Δεν υπάρχει αντίφαση. Είναι οικοδομήσιμο υπό προϋποθέσεις. Ας το ονομάσουμε "δίκαιο εκβιασμό" εκ μέρους της Πολιτείας, ώστε να μη χαντακωθούν τα όμορα.
    1 point
  37. οτι αυτες οι παρεκλίσεις εχουν καταργηθει στις ΝΑΤΟΥΡΑ--> απο που μπορουμε να το δουμε αυτο ?
    1 point
  38. Ο περιβάλλων χώρος είναι διατηρητέος? για μένα πρέπει να το γράψεις.
    1 point
  39. IEC 62305-4 Lightning-Protection-Risk-Assessment-Calculator.xls Lightning Protection Risk Assessment NEW.pdf
    1 point
  40. Επειδή ακριβώς έγιναν πριν την ισχύ του 4495 θεωρούνται αυθαίρετα, γιατί κατα το χρόνο κατασκευής τους έπρεπε να είχαν βγαλει άδεια. Επομενως, πρέπει να τακτοποιήσεις
    1 point
  41. Η ομαδοποίηση αυθαιρεσιών κατηγορίας 3 και αναλυτικού στον ν. 4178 μας ήρθε κατόπιν της εγκυκλίου 4. Δεν υπήρχε στο σώμα του νόμου, όπως δεν υπάρχει και στο ν. 4495.
    1 point
  42. Ο Νίκος ανέπτυξε τα επιχειρήματα απάντησης στη Δανάη (ή Κατερίνα). Ακριβώς το θέμα μου είναι πως δεν χρησιμοποιείται ως κατάστημα, κύριος χώρος - και ούτε μπορεί λόγω ύψους (έχει ακατάλληλες μονώσεις οροφής και πλαγιοκαλύψεων, δάπεδο σε συνέχεια του εξωτερικού χώρου στάθμευσης, κλπ.) Υπάρχει λογική στο να διακρίνει ο νομοθέτης τις δύο περιπτώσεις, διότι δεν έχουν την ίδια "βαρύτητα", σημασία και εντέλει ούτε την ίδια αξία έχουν αντικειμενικά (μια αποθήκη με ένα κατάστημα), ούτε αποφέρουν το ίδιο παράνομο όφελος στον ιδιοκτήτη τους. Αν εννοούσε το δεύτερο σκέλος της πρότασης "αυθαίρετοι χώροι που προσαυξάνουν τη δόμηση" ως ικανή και μόνη προϋπόθεση, γιατί έγραψε το πρώτο; "χώροι κύριας χρήσης που προσαυξάνουν τη δόμηση", το "που" στη χρήση αυτή επεξηγεί το κύριας χρήσης, δεν αυξάνει την εμβέλεια του προσδιορισμού, εξακολουθεί δηλαδή να αναφέρεται σε χώρους κύριας χρήσης (και μόνον αυτούς). Παράδειγμα διατύπωσης με την ευρύτερη έννοια : Αυθαίρετοι χώροι κύριας χρήσης και κάθε άλλοι χώροι ή κατασκευές που προσμετρώνται στη δόμηση κατά τον Οικοδομικό Κανονισμό. (και ο ΓΟΚ και ο ΝΟΚ περιέχουν εκτενή ανάλυση)
    1 point
  43. Το πρόβλημα εμφανίζεται στον υπολογισμό ποσοστού για υπέρβαση κάλυψης βέβαια, όπου εκεί το κρίσιμο ποσοστό είναι το 20%. Εννοείται ότι προσαυξάνει και τη δόμηση και την κάλυψη. Παρ' όλα αυτά, επειδή είναι χώρος βοηθητικής χρήσης και όχι κύριας, η γνώμη μου είναι ότι για τον υπολογισμό του συντελεστή υπέρβασης κάλυψης να δηλωθεί < 20%. Υποθετικά μιλώντας, αν κάποιο τμήμα του χώρου αυτού χρησιμοποιούνταν ως κατάστημα και αυτό (πχ τα 250τ.μ. από τα 380), τότε θα έβαζα υπέρβαση κάλυψης >20%. (ως αυθαίρετος κλειστός χώρος κύριας χρήσης που προσαυξάνει τη δόμηση.) Αν έχετε αντίθετη άποψη, παρακαλώ διορθώστε με, γιατί το θέμα με έχει προβληματίσει και εμένα πάρα πολύ.
    1 point
  44. cost-plus works Απολογιστικές εργασίες countable Αριθμήσιμος counter example Αντιπαράδειγμα counter footwall Τοίχος αντιστήριξης με αντηρίδες counter weight Αντίβαρο counterfort drain Στραγγιστήρι κάθετα στην οδό coupler Κοχλιωτός σύνδεσμος (μούφα) coupling Σημείο ζεύξης, συνδετήρας, σύνδεσμος court of auditors Ελεγκτικό Συνέδριο covariant Συναλλοίωτος (Μαθηματικά) cover Επικάλυψη covering Πέτσωμα crack sealing Σφράγιση ρωγμών crack, cracking Ρωγμή, ρηγμάτωση crane Ανυψωτικό μηχάνημα, γερανός crane arm Γερανοβραχίωνας crash barrier Απορροφητής ενέργειας crash cushion attenuator Σύστημα απορρόφησης ενέργειας σύγκρουσης crawl speed Οριακή ταχύτητα ανάβασης φορτηγού crawling (= climbing) lane Λωρίδα βραδείας κυκλοφορίας (ανάβασης) creep Ερπυσμός cremation Αποτέφρωση crest culvert Οχετός στέψης crest curve Κυρτή καμπύλη crest of the wall Στέψη του τοίχου cretaceous Κρητιδικοί crew Συνεργείο, πλήρωμα crib walls Φατνωματικοί τοίχοι critical air velocity Κρίσιμη ταχύτητα αέρα critical damping Κρίσιμη απόσβεση critical path method Μέθοδος ανάλυσης κρίσιμης διαδρομής cross Διακλάδωση μορφής σταυρού cross over Διατάξεις εκτροπής κυκλοφορίας cross beam Διαδοκίδα, κεφαλοδοκός cross drainage culvert Σιφωνοειδής οχετός cross fall Αμφικλινής διατομή, επίκλιση σε ευθυγραμμία cross fall / superelevation diagram Διάγραμμα εγκάρσιων κλίσεων (επικλίσεων) cross girder Διαδοκίδα cross passage Εγκάρσιος διάδρομος (στοά) προσπέλασης προσωπικού cross section Διατομή crosshead Κεφαλόδεσμος βάθρων crosshole seismic tests Αντισεισμικές δοκιμές τομογραφίας crosshole tomography and downhole tests Δοκιμές εγκάρσιας και κατά μήκος τομογραφίας crossover Ανισόπεδη διασταύρωση crosswalk Διάβαση πεζών crown Κλείδα, κορωνίδα crown lane Κορυφογραμμή οδοστρώματος (επίλιση) crown settlement Παραμόρφωση / υποχώρηση κλείδας (σήραγγες) crowned pavement cross section Αμφικλινής διατομή οδοστρώματος crude analysis Προσεγγιστική ανάλυση crushed aggregates Θραυστά αδρανή crushing Σύνθλιψη crushing mill / plant Σπαστήριο / τριβείο crystalline limestone Κρυσταλλικός ασβεστόλιθος cultivating pot Φυτοδοχείο cultivation technique Καλλιεργητική τεχνική cultivation tray Τελάρο cumulative Σωρευτικός curb Κράσπεδο curing Ωρίμανση current condition Τρέχουσα συνθήκη curtain wall, ballast wall Θωράκιο curvature Καμπυλότητα curvature radius Ακτίνα καμπυλότητας curve Καμπύλη, στροφή curved slot Καμπύλη εγκοπή customization Προσαρμογή στις ανάγκες του χρήστη cut Όρυγμα, τομή, αποκοπή cut & cover Σήραγγα με εκσκαφή και επανεπίχωση cut slopes Πρανή ορυγμάτων cut-off channel Στραγγιστικός τάφρος ανάσχεσης ροής cut-off ditch Τάφρος οφρύος cut-off drain Στραγγιστήριο πρανούς (οφρύος ή ποδός) cutter Κοπτικό cutting Μόσχευμα, τομή cutting head / tool Κοπτική κεφαλή / εργαλείο cybernetics Κυβερνητική (επιστήμη) cycle length Χρονική διάρκεια φωτεινής σηματοδότησης cycleway = cycle track Ποδηλατόδρομος
    1 point
  45. Κατάλαβα τι με μπέρδεψε. Είχα προσέξει το παράδειγμα της εγκυκλίου του 86 αλλά προσπαθούσα να καταλάβω πώς στην υποθετική περίπτωση που έχω μόνο το ΠΔ του 85 μπροστά μου θα κατέληγα στο ίδιο συμπέρασμα με την εγκύκλιο. Δεν υπολόγισα ότι όταν π.χ. το ΠΔ/85.άρ.1.2.β).ββ) αναφέρει"υφίστανται το ~1964" τότε συμπεριλαμβάνει και όλα τα παλαιότερα.
    -1 points
  46. ^ Επίσης έχω το ερώτημα γιατί να μας ενδιαφέρει να μπει 4μιση μέρες ή ακόμα και να αναφέρονται λεπτομερώς οι επιμέρους εργασίες; Αφού ελεύθερα δεν διαπραγματεύονται οι αμοιβές; Εκτός και αν ξεχνάω κάτι.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.