Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.009


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.616


  4. telakas

    telakas

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      104


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. @Vasili Στην εγκύκλιο 2 του 4495 στην σελίδα 18 επάνω επάνω αναφέρει κατά λέξη : "Διευκρινίζεται ότι αν το κτίριο έχει μετακινηθεί σε άλλη θέση νόμιμη επιβάλλεται μόνο πρόστιμο μετακίνησης 250 € (είτε έχει κοινό τόπο είτε όχι). Αν μετακινηθεί με τμήμα του σε μη νόμιμη θέση επιβάλλονται για τη μετακίνηση το ανωτέρω πρόστιμο μετακίνησης και επιπλέον τα πρόστιμα του τμήματός του που βρίσκεται στη μη νόμιμη θέση (αναλόγως της παράβασης)." Οσο για τις άτυπες απαντήσεις των ανωνύμων του ΤΕΕ , το θέμα που συζητάμε αποδεικνύει γιατί δεν γίνεται οι ε/α των ανωνύμων να έχουν οποιαδήποτε νομική βαρύτητα. Aν το ΤΕΕ συμβούλευσε κόντρα στην εγκύκλιο , και χρεώθηκε ο πελάτης υπέρογκα πρόστιμα , ποιος ανώνυμος θα πάρει την ευθύνη ?Κανένας. Μόνο ο ταλαίπωρος μηχανικός της δήλωσης...
    3 points
  2. Για να ισχύσει η ημερομηνία 30/9 θα πρέπει και το σύστημα να δουλεύει.Το σαββατοκύριακο δεν υπήρχε ρεύμα λόγω <<ιανού>> και από το πρωί σήμερα δεν είναι δυνατή η σύνδεση.
    2 points
  3. Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι το πνεύμα της ερώτησης και αυτό διότι από τη στιγμή που θα πας να κάνεις τοπογραφικό θα έχει τα πάντα όλα μέσα. Τώρα, αν δεν βάλεις τις φωτογραφίες ή δεν βάλεις τις ισοϋψείς (πχ βλέπεις ένα γήπεδο flat) δεν θα σου πει και κανείς τίποτα, όμως με τα λογισμικά που υπάρχουν όλα αυτά δεν αποτελούν πλέον κάτι το πολύ εξεζητημένο. Από την άλλη σκέψου ότι κάνοντας ένα τοπογραφικό πλήρες δεν θα χρειαστεί να ξανακάνεις τίποτα στην επόμενη φάση που θα είναι μια δικαιοπραξία ή ενδεχομένως και μια οικοδομική άδεια, ενώ αν τώρα κάνεις τα..."βασικά", μετά ο τοπογράφος σου, λογικό είναι να αξιώσει επιπλέον αμοιβή για να φτιάξει τα υπόλοιπα που θα χρειαστείς. Οπότε όπως λένε και οι Αμερικάνοι, do it right at first time.
    1 point
  4. 1. οχι "Ποιος ο χρόνος δημιουργίας τους;" 2. τα συμβολαια των ετων 1988/1989 ή και παλαιότερα στα οποια περιγραφονται αυτα.
    1 point
  5. ΆΡΘΡΟ 42 Ν. 4495. παρ 5 περ. δ) οι εγκρίσεις εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ισχύουν ένα (1) έτος από την έκδοσή τους, με δυνατότητα αναθεώρησης του χρόνου ισχύος τους κατά ένα (1) έτος. ΠΝΠ ΦΕΚ 75/Α/ 30.3.2020 ( Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις). ΜΕΡΟΣ Θ άρθρο 52, περ 4. Το διάστημα ισχύος των προεγκρίσεων οικοδομικών αδειών της παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017, των οικοδομικών αδειών της παρ. 2 του ιδίου άρθρου και των εγκρίσεων εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας της περ. (δ) της παρ. 5 του ιδίου άρθρου που λήγουν κατά το διάστημα από την 1η Μαρτίου 2020 έως και τις 30 Ιουνίου 2020 παρατείνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.
    1 point
  6. Η αγορά εργασίας της Ελλάδας από ιδιαίτερη έγινε δύσκολη. Το πτυχίο δεν σου εγγυάται ότι ξέρεις ή ότι γνωρίζεις να αντιμετωπίζεις καταστάσεις. Μόνο η πραγματική εμπειρία σε βοηθάει και αυτή έρχεται με τα χρόνια και τα αντίστοιχα έργα. Όταν πας στα 25 να ζητάς εργασία προφανώς ξέρουν ότι δεν έχεις τις προυποθέσεις, όπως τα λέει ο [email protected] είναι τα πράγματα. Να είσαι προετοιμασμένος να φας πολύ χάλι στην αρχή. Για το εξωτερικό να ξέρεις ότι τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Έχω πολλούς συναδέλφους που έφυγαν για εξωτερικό επειδή ήταν απογοητευμένοι με την αγορά εργασίας την περίοδο του 2016 και μετά και δεν βρήκαν όλοι το "καλύτερο". Σουηδία είναι καλύτερα από Δανία, στους γνωστούς μου στην πλειονότητα. Αλλά κάθε αντικείμενο είναι ξεχωριστό. Πχ μηχ μηχ στην Σουηδία βρήκε καλή δουλειά σε εταιρία όχι σαν μηχανολόγος, αλλά σαν προγραμματιστής. Ο ίδιος όμως ήθελε αυτό το αντικείμενο και είχε ασχοληθεί και σαν φοιτητής με ρομποτική και προγραμματισμό. Σε κατασκευαστικό κλάδο, δεν πρόκειται να βρεις εύκολα δουλειά έξω γιατί η γλώσσα της χώρας είναι προϋπόθεση. Δεν θα μπορείς να συνεννοηθείς με το προσωπικό πχ εργατικό προσωπικό αν δεν γνωρίζεις την γλώσσα καλά. Δανία είναι πανάκριβα. Θα πρέπει να παίρνεις πολλά λεφτά /μήνα για να την βγάζεις πέρα. Σουηδία αν δεν μένεις στη Στοκχόλμη, αλλά σε άλλη πόλη ο μισθός σου θα φτάνει να πληρώνεις τα ενοίκια. Πχ 700 -1000 ΕΥΡΩ κατα μέσο όρο τα ενοίκια σε διαμερίσματα εκτός Στοκχόλμης. Στοκχόλμη εκτοξεύονται οι τιμές στα 2000 μπορεί και 4000 για αντίστοιχα σπίτια. θα πρέπει να πληρώνεις πάρκινγκ ξεχωριστά ή κάρτα αστικών μετακινήσεων αν θες να χρησιμοποιείς αυτοκίνητο ή συγκοινωνία και γενικά όπως σε Αγγλία, αυτά δεν είναι μικρά έξοδα πρέπει να τα λογαριάσεις. Τέλος πρέπει να προσθέσεις ότι σε αυτές τις χώρες δεν είσαι μόνο εσύ ο μετανάστης, αλλά υπάρχει και μια κατηγορία μεταναστών εντός και εκτός Ευρώπης που είχαν πλούσιους γονείς και έχουν ήδη πάρει μεταπτυχιακό και πιστοποιήσεις βαρβάτες: Σε ιδιωτικά έργα, ζητάνε επίπεδο γνώσης/πιστοποίησης για το αντικείμενο, πχ εργασίες ελέγχου συγκολλήσεων, εργασίες ελέγχου μη καταστρεπτικών δοκιμών, υπάρχουν επίπεδα level 1, level 3 κοκ. Πχ θα έχεις απέναντί σου για το πόστο του welding enginner, ένα που θα θέλει να δουλέψει με λιγότερα λεφτά απο σένα και θα έχει ήδη τις πιστοποιήσεις, σε περίπτωση εκτός Ευρώπης. Σε γενικό επίπεδο στα ελληνικά πανεπιστήμια μαθαίνεις γενικά πολλά αλλά δεν προετοιμάζεσαι για την πραγματικότητα. Αυτή την ανακαλύπτεις μόνος σου. Σε γενικές γραμμές είναι μεγάλη απόφαση το εξωτερικό που θα είναι δύσκολα στην αρχή για νέο μηχανικό. Θα σου πρότεινα να στέλνεις όσα περισσότερα βιογραφικά μπορείς Ελλάδα και ακόμα και αν βρεις κάπου δουλειά, να μην επαναπαυτείς. Η επιτυχία θέλει γνώση, τύχη και την κατάλληλη στιγμή για να βρεις κάτι που θα σε ικανοποιεί και θα είσαι ευχαριστημένος.
    1 point
  7. Και η ανοησία του ΕΤΕΑΠ (παρά την ενοποίηση σε ένα ειδοποιητήριο στον e-ΕΦΚΑ) συνεχίζεται ... έβγαλε και το ειδοποιητήριο του Αυγούστου ... μηδενικό ... Αυτό το να με ειδοποιεί κάποιος με ειδοποιητήριο που έχει και αριθμό πρωτοκόλλου κάτω δεξιά ... να πληρώσω μηδέν ευρώ .... για δεύτερη φορά .... σε συγκεκριμένο κωδικό RF ... μέχρι την 31/9/2020 ... με ξεπερνά.
    1 point
  8. Υπάρχει Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Α.Ε.Π.Ο.) ? . Αυτή πρέπει να δεις αν είναι σε ισχύ (που δεν θα είναι). Και θα αναφέρεται και σε άλλη δραστηριότητα όπως λές Από τότε όμως άλλαξε πολύ η νομοθεσία. Δες πως κατατάσσεται η νέα σου δραστηριότητα και αν απαιτείται Περιβαλλοντική Αδειοδότηση
    1 point
  9. Ναι, με το παράβολο αλλά ότι ακριβώς πληρώθηκε. Αν πλήρωσε εφάπαξ με έκπτωση δηλαδή θα βάλεις το εφάπαξ ποσό, όχι το αρχικό που ήταν μεγαλύτερο.
    1 point
  10. Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σας και τις πληροφορίες. Επομένως σε μια περίπτωση που έχουμε κτίριο 5,00 χ10,00 βάσει άδειας το οποίο κατασκευάστηκε σε άλλη θέση με αποτέλεσμα τμήμα 5 τμ να είναι εντός Δ και τμήμα 40 τ.μ. εκτός του περιγράμματος της αρχικής αλλά σε σύννομη θέση τότε υπολογίζουμε 1 ΦΚ Κατηγορία 3 και 1 ΦΚ 5 τ.μ. ΥΔ, Παραβίαση πλαγίων αποστάσεων. Σωστά ? Αυτό μου φαίνεται λογικό. Ωστόσο αυτή η εγκύκλιος εκδόθηκε το 2019 ενώ ο νόμος το 2017. Και αν λάβω υπόψιν και τους προγενέστερους νόμους είχαμε 8 χρόνια ασάφεια στο συγκεκριμένο θέμα. Διαβάζοντας στο φόρουμ βλέπω πως η προσέγγιση μεταξύ συναδέλφων ήταν πολύ διαφορετική στο συγκεκριμένο ζήτημα. Και όλοι είχαν μια τεκμηρίωση. Αυτό είναι ξεκάθαρα ένα παράδειγμα των προβλημάτων που γεννήθηκαν από το ακατανόητο του νόμου καθώς επίσης λόγω της έλλειψης παραδειγμάτων.
    1 point
  11. Ακριβώς avgoust.Αλλιώς απαντάει το ένα ΤΕΕ (τμηματα) αλλιώς το άλλο κτλ
    1 point
  12. Καλημέρα,μιλάμε για 4495 .Το μόνο θέμα που δεν διευκρινίζεται είναι αν πρέπει να βάλουμε και ΥΚ οταν το περίγραμμα είναι ιδιο και απλά μετατοπίστηκε εντός Δ (ΥΔ/Δ σίγουρα).εΓΚΥΚΛΙΟς 2 4495
    1 point
  13. Ναι γιατί δεν είχαν υπολογισθεί στο Συντ.δομησης.
    1 point
  14. μην υποτιμάς τον εαυτό σου..... αλλά ακόμα πιο σημαντικό μη υποτιμάς πάντα τους άλλους με βάση τα χαρτιά που έχουν ή δεν έχουν.
    1 point
  15. Από τις ερωταπαντήσεις του ΤΕΕ: <<Τα πατάρια των καταστημάτων, εφόσον είναι λειτουργικοί χώροι του καταστήματος, συμπεριλαμβάνονται στην επιφάνεια της θερμικής ζώνης στην οποία ανήκουν. >> http://portal.tee.gr/portal/page/portal/SCIENTIFIC_WORK/GR_ENERGEIAS/kenak/TEEKENAK_FAQ/Tab Αν εντάξεις τα τμ του παταριού στην ζώνη καταστήματος ενώ είναι βοηθ. χώρος, νομίζω ότι θα <<φορτώσεις>> παραπάνω καταναλώσεις στο κτίριό σου από αυτές που πρέπει.
    1 point
  16. Θα ακολουθούσα την περίπτωση 1. Με εμβαδό θερμαινομενο=εμβαδό συνολικό=εμβαδό ισογείου.
    1 point
  17. Με είχε προβλιματίσει αρκετά το θέμα και ενώ μέχρι πρόσφατα ακολουθόυσα την τακτική του hkamp, το σημείο της παρ. 3.2 "Επίσης, δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης" με έκανε να αλλάξω γνώμη. Επίσης, αν το πατάρι καταχωρηθεί ως βοηθητικός χώρος απαιτείται και σύστημα θέρμανσης, ψύξης και αερισμού. Τότε, παρατήρησα ότι κατά την επίλυση στο buildingcert, η ισχύς των συστημάτων αθροίζεται και προκύπτει διπλάσια (εμένα μου έτυχε και πατάρι με εγκατεστημένο σώμα). Προσωπικά, στο εξής θα εντάσσω το πατάρι στη ζώνη εφόσον είναι λειτουργικά εξαρτώμενο και δε διαχωρίζεται με μονωμένες επιφάνειες. Προφανώς η συνολική και η θερμαινόμενη επιφάνεια θα είναι διαφορετικές.
    1 point
  18. Εγώ θα θεωρούσα το πατάρι σαν ζώνη με χρήση βοηθητικό χώρο.
    1 point
  19. Συνάδελφοι, συνεκτιμήστε και το γεγονός ότι ο κανονισμοί (ΕΚ8/ΕΚ2, ΕΚΩΣ/ΕΑΚ) επιτρέπουν σαφέστατα την τοποθέτηση (κάποιου) μέρους του ίδιου του οπλισμού μιας δοκού εκτός κορμού τους και εντός του συνεργαζόμενου πλάτους της πλακοδοκού, το έυρος του οποίου ορίζεται συγεκριμένα. Συνεπώς, δεν τίθεται θέμα αν απαιτείται να περικλείονται από συνδετήρες ή όχι, ούτε και στην περιοχή αγκύρωσης, δεν αναφέρεται πουθενά κάτι τέτοιο. Το ότι πρέπει να προσεχθεί το πως θα καταλήξει μια ράβδος που προεκτείνεται στην παρακείμενη πλάκα είναι γεγονός, αλλά αν η επέκταση αυτή (κάτω από τις εγκάρσιες ράβδους της παρακείμενης πλάκας, όπως είπαμε) γίνει συντηρητικά σε μεγαλύτερο μήκος από ό,τι θα προέκυπτε υπολογιστικά, θεωρώ ότι δεν υπάρχει θέμα. Η (ελαφρώς) μεγαλύτερη προέκταση των ράβδων εντός της παρακείμενης πλάκας, δεν δυσκολέυει την τοποθέτησή τους έτσι κι αλλιώς, μιας και αυτά είναι ευθύγραμα. Ένα άλλο θέμα θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο, κάπως σχετικό με τα παραπάνω. Συμβαίνει κάποιες φορές (προσωπικά μου έχει συμβεί πάνω από μία φορές, παρά την προσπάθειά/έγνοια μου να το αποτρέψω, μάλλον είνια ο γνωστός νόμος..) οι προεκτεινόμενες ράβδοι εντός της παρακείμενης πλάκας να κόβονται σε άλλο στάδιο της κατασκευής όταν μπαίνει στην οικοδομή υδραυλικός που χρησιμοποιεί καροτιέρα..! Αυτό μπορεί να συμβεί σε περίπτωση που η παρακείμενη πλακα (εντός της οποίας έχει γίνει η προέκταση των ράβδων) είναι σε περιοχή λουτρού που τρυπάνε για την αποχέτευση ή σε μπαλκόνι που τρυπάνε για τις υδροροές! Η καροτιέρα θέλει προσοχή λοπόν..
    1 point
  20. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας. Έχω την τακτοποίηση αυθαιρεσιών σε οικόπεδο μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, εκτός σχεδίου με εκκρεμή πολεοδομική μελέτη. Υπάρχει μια άδεια οικοδομής για ισόγειο 50 τ.μ. του 1972 όμως έχει γίνει επέκταση του ισογείου κατά 45 τ.μ. το 1981 και προσθήκη α' ορόφου 70 τ.μ. το 1992 (+ λοιπές παραβάσεις). Πως πρέπει να κινηθώ; Πως θα υπολογίσω ΥΔ, ΥΚ παραβίαση πλάγιων αποστάσεων;; Με ποιον ΣΔ, ποσοστό κάλυψης κλπ;
    1 point
  21. Σε παρόμοια περίπτωση, οικοδομή με ΓΟΚ73 οπου ο αντίστοιχος χώρος έκλεισε και ο ιδιοκτήτης ηθελε να τον τακτοποιήσει με τον Ν.3843/2010 ο υπάλληλος της πολεοδομίας πρότεινε να τον χαρακτηρίσουμε "Στεγασμένη Βεράντα" (και ετσι τον χαρακτηρίσαμε τελικά)
    1 point
  22. Απάντηση σήμερα από το helpdesk του ΤΕΕ: δεν υπάγω τα ρυθμισμένα με τον 3843 ξανά σε τακτοποίηση, οπότε δεν τα συνυπολογίζω στο ποσοστό των υπερβάσεων που αφορά τον υπολογισμό προστίμου. Τα υπολογίζω μόνο για την επιλογή κατηγορίας. (Μόνη μου ρωτάω μόνη μου απαντάω, αλλά μπορεί να φανεί και σε άλλους χρήσιμο )
    1 point
  23. Άποψη του ΤΕΕ ΤΚΜ είναι η επικρατούσα χρήση να είναι αυτή της δήλωσης και όχι του κτηρίου. Οπότε επικρατούσα χρήση είναι υπηρεσίες και όχι κατοικία. Στα ΦΚ αν θέσω Κατηγορία 1 και υπηρεσίες παντού, προχωράει κανονικά, οπότε δε βρίσκω λόγο να κάνω το "κλέψιμο" αυτό. Όσον αφορά τον τρόπο δήλωσης, επίσης το ΤΕΕ ΤΚΜ προτείνει αναλυτική καταγραφή των παραβασεων σε ξεχωριστό ΦΚ ανά παράβαση κι ας είναι όλα κατηγορία 1.
    1 point
  24. καλησπέρα συνάδελφε, σου στέλνω την απαντηση που μου έστειλε κατόπιν ερωτηματος το Τεε ''Στο πεδίο «επικρατούσα χρήση» δηλώνετε την επικρατούσα υφιστάμενη χρήση της ιδιοκτησίας που ρυθμίζετε, οπότε εάν ρυθμίζεται πχ κάποιο κατάστημα, θα χρειαστεί να επιλέξετε "Υπηρεσίες".''
    1 point
  25. Ναι. Σε άδεια που έκδοσα σε κτίριο του 59 δεν πραγματοποιήθηκε φύτευση αναγράφοντας πως πρόκειται για αλλγή χρήσης κτιρίου προ του κτιριοδομικού και είναι αδύνατη η εφαρμογήκάποιων διατάξεων. Δεν χωρούσαν επίσης τα δέντρα που έπιβάλλει ο κτιριοδομικός.
    1 point
  26. Εφόσον υπάρχει τακτοποίηση δεν υπάρχει καμία απαίτηση υλοποίησης της φύτευσης. Η φύτευση δεν αποτελεί υποχρέωση για την έκδοση της άδειας. Σε ακίνητα πχ. πριν τον κτιριοδομικό κανονισμό δεν απαιτείται η εκτέλεση εργασιών στον ακάλυπτο για την έκδοση της αδείας. Κατ' αντιστοιχία εφόσον η φύτευση έχει τακτοποιηθεί σαφώς και δεν απαιτείται. Προσωπικά έχω εκδώσει άδεια προσθήκης με τακτοποιημένη την έλλειψη φύτευσης.
    1 point
  27. Λογικά θα ζητηθεί να τα τακτοποιηθεί η μη υλοποίηση της φύτευσης, με υπαγωγή στο ν. 4178 με την αυθαιρεσία είτε να υπάγεται στην κατηγορία 3 (αν η υποχρεωτική επιφάνεια φύτευσης είναι μικρότερη έως και 5%) ή ως αυθαιρεσία αναλυτικού για τις διάφορες επιστρώσεις δαπέδων που έχουν καταλάβει την προβλεπόμενη επιφάνεια φύτευσης.
    1 point
  28. Σε άδεια που πρόκειται να εκδοθεί για οικόπεδο με υφιστάμενο κτίριο, στο οποίο (οικόπεδο) δεν έχει υλοποιηθεί φύτευση, τι γίνεται; Με τη νέα άδεια, πηγάζει η υποχρέωση να πραγματοποιηθεί η φύτευση;
    1 point
  29. Δεν ξέρω ακριβώς τα του ΓΟΚ 73, αλλά νομίζω πως παρόλο που είναι ανοιχτός χώρος, λόγω του μεγέθους του, του σχήματός του και των μικρών καθαρών ανοιγμάτων / περίμετρο, θα πρέπει να συμπεριληφθεί στο συνολικό εμβαδό της οικίας σαν να προσμετρά στη δόμηση. Επειδή και στην άδεια είχε προσμετρήσει, και κατά ΝΟΚ προσμετρά (εξαιτίας του λόγου σύνολο καθαρού ανοίγματος / περίμετρος <0.35), και λόγω του ότι δεν έχει γίνει υπέρβαση δόμησης με την κατασκευή αυτή αλλά υποχώρηση. Ούτε υποχρέωση υπαγωγής θεωρώ πως έχει αυτή η αυθαιρεσία λόγω του ότι και εντός περιγράμματος είσαι και υπέρβαση δεν κάνεις και δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις με αυτό (πχ να μικρύνεις και να βρεθείς εντός Δ). Επειδή η ΟΙ αφορά κατά βάση το δικαίωμα επί του οικοπέδου, και επειδή το δικαίωμα σχετίζεται με το εμβαδό του διαμερίσματος, θεωρώ πως είναι δικαιότερο και ορθότερο να προσμετρήσει το συνολικό περίγραμμα. Αν ή υποχώρηση ήταν μεγάλη, και αν πχ δεν είχες ούτε πάτημα κατά ΝΟΚ τότε θα μάλλον θα έπρεπε να το αφαιρέσεις. Τα λέω με μια επιφύλαξη γιατί όπως ανέφερα δεν γνωρίζω τα του ΓΟΚ73.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.