Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.869


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.769


  4. nvel

    nvel

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.341


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι, γιατί όμως να χρειαστεί διόρθωση; Έχει κάποια αμφιβολία για αυτά που έχουν δηλωθεί; Γενικότερο σχόλιο: Η προσωπική μου άποψη είναι ότι από τη στιγμή που ο 4014 κρίθηκε αντισυνταγματικός έπρεπε όλες οι δηλώσεις να μεταφερθούν στον 4178. Θεωρώ πως δεν είπαν ξεκάθαρα να τις μεταφέρετε όλες ήταν για να μην ξεσηκωθούνε όλοι μηχανικοί και ιδιοκτήτες. Αν ρωτούσες όμως σου έλεγαν "δεν είναι υποχρεωτικό.. αλλά καλό θα ήταν να... και γιατί δεν τις μεταφέρετε δεν είναι κόπος και το πρόστιμο θα είναι πιο μικρό.." και επιπλέον για την έκδοση βεβαίωση σε υποχρέωναν να τις μεταφέρεις. Κάτι που δεν ισχύει για τις δηλώσεις του 4178. Αυτές εφόσον είναι ολοκληρωμένες δεν χρειάζεται να μεταφερθούν στον 4495. Απλώς μπαίνεις στον 4495 και εκδίδεις νέα βεβαίωση με μνεία στη δήλωση του 4178. Γιατί άραγε; Προσωπικά δεν θα άφηνα καμία δήλωση στον 4014.
    2 points
  2. 2 points
  3. Ανεξάρτητα αν οι 2 χώροι (ισόγειο και μεσοπάτωμα) ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη, εδω εξετάζουμε επιτρεπόμενες κατηγορίες, χρήσεις (κατα ΚΕΝΑΚ) και καταναλώσεις ενέργειας και όχι οτι παπαριές λέει η εφορία (παρακολούθημα, κλπ)! και μην δίνεις καμία σημασία στο τι γράφουν στο Ε9. Βγάζεις 1 ΠΕΑ μόνο για το ισόγειο (αφού δεν επικοινωνούν εσωτερικά μεταξύ τους όπως γράφεις), αλλά όχι για το μεσοπάτωμα αφου είναι εργαστήριο.
    2 points
  4. Version 1.5

    3.270 downloads

    Ένα χρήσιμο εργαλείο για να υπολογίσει και να εξηγήσει κανείς στους πελάτες τους τρόπους αποπληρωμής του ειδικού προστίμου για υπαγωγή στον Ν4495/2017
    1 point
  5. 10.729 downloads

    Υπόδειγμα ΣΔΑ για έκδοση άδειας δόμησης
    1 point
  6. Κανένα πρόβλημα, συμφωνώ για τα 600 εκτός.
    1 point
  7. O νόμος στο σημείο αυτό είναι απολύτως σαφής και δεν χωρούν παρερμηνείες....
    1 point
  8. Δε νομίζω ότι μπορεί κανείς να απαντήσει στο ερώτημά σου, ούτε οι ντήλερς, ούτε οι πιστοποιήσεις των προϊόντων τους. Μερικοί εκφράζονται στις ιστοσελίδες τους με τρόπο "Πυθιακό" Π.χ: "εξουδετερώνουν τους μικροοργανισμούς με αποτέλεσμα τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης... Η τεχνολογία UVC εφαρμόζεται εδώ και μερικά χρόνια στον επαγγελματικό εξαερισμό με στόχο τον καθαρισμό απαγωγών εστιατορίων και ψητοπωλείων από τα λίπη και σε μερικές άλλες παρόμοιες εφαρμογές. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
    1 point
  9. Για αερόθερμα που λειτουργούν με Δθ νερού 60-80, η πιθανή ψυκτική τους απόδοση, για το δεδομένο στοιχείο νερού και ανεμιστήρα, θα είναι χοντρικά το 1/3 της θερμικής. Δες τι μπορούν να καλύψουν από τις ανάγκες του χώρου σου και πράξε ανάλογα.
    1 point
  10. Ναι, χρειάζεται άδεια, εφόσον βέβαια το επιτρέπουν οι όροι δόμησης της περιοχής και δεν έχει εξαντληθεί το περιθώριο στο οικόπεδό σου. Το κόστος εξαρτάται από το μηχανικό που θα στη βγάλει. Θα πάρεις προσφορές και θα επιλέξεις τον οικονομικότερο...
    1 point
  11. Είναι μέσα στα όρια της Δ.Ε. Πυλαίας, άρα...500.
    1 point
  12. Για Σακελλαρίδη, 1.250 Για Κανάρη 1.450 Άρα σωστά και τα 2.
    1 point
  13. Ή συναίνεση του ενός ιδιοκτήτη για να μην συντάσσουμε διπλά δικαιολογητικά .
    1 point
  14. Μπορείς φυσικά να βγάλεις μια άδεια που θα περιλαμβάνει τα πάντα. Προσωπικά έχω δει πολλές άδειες νομιμοποίησης που εκδόθηκαν μετά την προθεσμία και δεν ασχολήθηκε κανείς. Δε νομίζω να έχεις πρόβλημα αν τη βγάλεις και τώρα. Θεωρώ πως η προθεσμία μπήκε για να υπάρχει μια σχετική πίεση να βγάζουν όντως άδειες γιατί αλλιώς θα πληρώνανε όλοι ένα παράβολο και θα το αφήνανε έτσι ες αει ότι καααποτε θα βγάλουν και άδεια.
    1 point
  15. Όλα τα απαιτούμενα έγγραφα (δήλωση διαχειριστή, ανάθεσης, κ.λπ.) ξεχωριστά για τον καθένα. Επίσης ποσοστά συγκυριότητας, δικαιώματα.
    1 point
  16. Αγαπητοί φίλοι Καλημέρα. Ορισμένες φορές, από επαγγελματική διαστροφή και μόνο, έγραφα εδώ στο φόρουμ με ένα τηλεφωνάκι και με λίγο ίντερνετ (εσύ πληκτρολογείς και αυτό γράφει τα δικά του). Τώρα που είμαι μπροστά σε pc βλέπω τα αμέτρητα λάθη. Ζητώ συγνώμη αν σας κούρασα.
    1 point
  17. 1 point
  18. Δημοκρατία έχουμε..... Μπορεί ακόμα και ένα διαμέρισμα να ενοικιάσει ανα δωμάτιο σε άλλο άτομο (για λογιστικά φορολογικα ζητήματα μιλάει με τον λογιστή του φυσικά) Ειδικά προβλήματα που αφορούν εμας τους Μηχανικους Αν χρειαστεί σύνδεση με δίκτυα ξεχωριστά κλπ Δήλωση του ιδιοκτήτη στο συμβόλαιο μίσθωσης ότι το ακίνητο που του ενοικιάζει δεν έχει αυθαιρεσίες.
    1 point
  19. Και πολύ καλά κάνεις που δεν συμβιβάζεσαι. Εφόσον το έχεις πάρει απόφαση για έξω να σου πω και εγώ ότι τα πράγματα δεν είναι τέλεια. Μπορώ να σου μιλήσω για UK μόνο αφού από εκεί έχω εμπειρία και να σου πώ ότι στην αρχή ίσως να πρέπει να "συμβιβαστείς" με μια θέση χαμηλότερη των προσδοκιών σου. Ο λόγος είναι ότι οι υπόλοιποι ντόπιοι απόφοιτοι στην ηλικία σου με 0 προϋπηρεσία θα έχουν ήδη καβατζωθεί στις καλές θέσεις από το πανεπιστήμιο. Οι μέτριες θέσεις θα έχουν πιαστεί από όσους δεν καβατζώθηκαν και μετά μένουν τα υπόλοιπα. Θα έχεις βάλει όμως το πόδι σου στην αγορά εργασίας και θα έχεις κόψει τι παίζει, οπότε σε 2 χρόνια θα μπορείς να χτυπάς πολύ καλύτερες θέσεις. Έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά το CV σου να γράφει έστω και ένα χρόνο προϋπηρεσία στη χώρα στην οποία ψάχνεις δουλειά, ακόμα και αν η θέση αυτή ήταν να τραβάς γραμμές στο autocad. Τη γλώσσα και τις ιδιεταιρότητες κάθε χώρας θα τις μάθεις. Από εκεί και πέρα είναι να σου αρέσει κιόλας. Πολλοί έφυγαν και γύρισαν πίσω για λιγότερα λεφτα και χειρότερες συνθήκες γιατί δεν την πάλευαν άλλο στο εξωτερικό. Η διαφορά είναι ότι στο εξωτερικό θα βρεις κάτι και αν έχεις τα μάτια σου ανοιχτά και είσαι καλός κρίκος σε ένα εργασιακό περιβάλλον (καμία σχέση οι βαθμοί ή το ίδρυμα που τελείωσες με αυτό το κομμάτι) θα βρεις το δρόμο σου και θα θα πιάσεις καλές θέσεις.
    1 point
  20. άμα πρέπει να εξυπηρετήσεις συγκεκριμένα φορτία χωρίς να έχεις την δυνατότητα αντίστοιχης ηλεκτρικής παροχής είναι μονόδρομος
    1 point
  21. Ευχαριστώ και σένα nvel! Y.Γ. Δεν το βρίσκετε παράξενο-εξεζητημένο, ένα τέτοιο μηχάνημα στην παρούσα εγκατάσταση του θέματος???
    1 point
  22. Ο ΟΑΕΔ βγάζει κατά καιρούς διάφορα προγράμματα, voucher, 5μηνα, για νέους επιστήμονες, για μακροχρόνια άνεργους.... τα κριτήρια ποικίλουν όπως και η διάρκεια αλλά σχεδόν πάντα μιλάμε για 100% επιδότηση και για βασικό μισθό και προσωπικά δεν ξέρω κανένα εργοδότη που να δίνει έστω 1 ευρώ παραπάνω.
    1 point
  23. 1 point
  24. Σωστά, στο υφιστάμενο δίκτυο εγκαθιστάς 2 τρίοδες βάνες, στις οποίες θα συνδέονται το υπάρχον σύστημα θέρμανσης (λέβητας?) + η αντλία θερμότητας, με την μόνη διαφορά ότι στην τρίοδη της σωλήνας προσαγωγής της θέρμανσης θα συνδέσεις την επιστροφή της Α/Θ, και (προφανώς) στην τρίοδη της επιστροφής της θέρμανσης την προσαγωγή της Α/Θ. Το θέμα βεβαίως είναι, όπως ανέφερε και ο καλός συνάδελφος antloukidis η συλλογή των συμπυκνωμάτων.... και η απόρριψή τους... αντί για ηλεκτροκινητήρα έχουν ΜΕΚ για την κίνηση του συμπιεστή με καύσιμο φ.α. ή υγραέριο... υπάρχαν(-ουν?) μάλιστα και A/C σπλιτάκια αυτού του τύπου...
    1 point
  25. Κόβεις/ξεβιδώνεις τις υπάρχουσες συνδέσεις και ξανασυνδέεις. Άλλωστε έτσι προτείνει και ο κατασκευαστής (κόκκινο βελάκι κάτω)! Μήπως η σύνδεση είναι ήδη έτσι??? Συλλογή συμπυκνωμάτων πώς θα κάνεις??? Κατασκευή σκάφης κάτω από κάθε αερόθερμο ίσως???? Υ.Γ. Αντλία θερμότητας υγραερίου????? Τι είναι αυτό????
    1 point
  26. (A) Ο κανόνας σύμφωνα με τον ν.4172/2013, είναι ότι όποια δαπάνη πληροί τα κριτήρια του άρθρου 22 και συγχρόνως δεν εμπίπτει στον περιοριστικό κατάλογο των μη εκπιπτόμενων δαπανών του άρθρου 23, εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης. Αναφορικά στο ΦΠΑ, εφόσον είναι ιδιωτικό αυτοκίνητο (και όχι αυτό λέμε "επαγγελματικό", αν και δεν υπάρχει τέτοια έννοια ως τύπος οχήματος... έχει συζητηθεί το θέμα του "επαγγελαμτικό" στο forum), τότε: Ως προς την φορολογική αντιμετώπιση: i) Ως προς την φορολογία ΦΠΑ δεν εκπίπτει. (Αν ήταν "επαγγελματικό" εκπίπτει και ο ΦΠΑ με τις περιοδικές ΦΠΑ) ii) Ως προς την φορολογία εισοδήματος ο φόρος ενσωματώνεται στην αξία, ήτοι (ο ΦΠΑ) εξοδοποιείται και μειώνει τα φορολογικά αποτελέσματα της επιχείρησης, ήτοι (ο ΦΠΑ) θα ενημερώσει τα έξοδα στο Ε3, αλλά στις ΜΥΦ ξεχωριστά ως αξία και ξεχωριστά ως φόρος (ΦΠΑ) για να υπάρχει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο (εφόσον "κοπέι" τιμολόγιο) για να μην εμφανίζονται αποκλίσεις, αλλά το ίδιο ξεχωριστά τα ποσά και αν λάβεις απλή απόδειξη. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αναφέρουν αριθμό κυκλοφορίας οχήματος ΤΥΠΩΜΕΝΟ και ΟΧΙ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ. Δηλαδή ο φόρος δεν εκπίπτει από τον φόρο των εκροών της αντίστοιχης περιόδου, αλλά μπορεί να αναγνωρισθεί ως φορολογική δαπάνη. Αν λάβεις απόδειξη λιανικής πώλησης καυσίμων (όριο τα 100€), πρέπει να έχει τη σφραγίδα του εκδότη και τον αριθμό κυκλοφορίας του μεταφορικού του μέσου, όχι γραμμένο με το χέρι (αυτό ισχύει από 9/4/2019 με σχετική εγκύκλιο, δεν την έχω πρόχειρη), αλλά να εκτυπώνονται από το εμπορικό σύστημα του πρατηρίου. Από 100,01€ και πάνω, απαιτείται η έκδοση τιμολογίου πώλησης με πλήρη στοιχεία του επαγγελματία και εννοείται τον αριθμό κυκλογορίας. Προσοχή διότι "από την μία" η απλή απόδειξη διευκολύνει την συναλλαγή, αλλά "από την άλλη" δεν δικαιολογείται γενικευμένη χρήση αποδείξεων λιανικής. Ως προς τη λογιστική αντιμετώπιση: Σχετική η ΣΛΟΤ.2669 ΕΞ 28.12.2015 "Ενσωμάτωση του ΦΠΑ ως έσοδο και δαπάνη" Εφόσον είναι επαγγελματική δαπάνη και πληρεί τα παραπάνω στο (Α), πρέπει να καταχωρηθεί, πόσο μάλλον αν έχει τιμολογηθεί με τιμολόγιο. Οπότε στο τέλος του έτους θα γίνει η αναμόρφωση (με κάποιο ποσοστό, εσύ θα κρίνεις) εφόσον κάποιο μέρος της δαπάνης αφορά σε προσωπικές ανάγκες. Αναφορικά σε αυτό που ρωτάς, την απάντηση την έδωσες μόνος σου: ".... ως μισθωτού". Προφανώς καταλαβαίνω ότι εννοείς ότι εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις των διατάξεων της περ. στ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (ΚΦΕ) (δηλ. έχεις 1-3 εργοδότες κλ κλπ) φορολογείσαι σαν μισθωτός (φορολογικά δεν είσαι μισθωτός). Στην περίπτωση αυτή, φορολογικά εξακολουθείς να είσαι "φ.π. πρόσωπο ελ. επαγγελματίας" απλά αλλάζει ο τρόπος φορολόγησής σου. Εκπίπτουν οι όλες οι δαπάνες σύμφωνα που πληρούν το παραπάνω (Α) (μεταξύ αυτών και των των καυσίμων που συζητάμε, όπως έγραψα παραπάνω), απλά αφαιρούνται μόνο οι καταβληθείσες ασφαλσιτικές εισφορές (είτε αυτές που καταβάλλεις εσύ μέσω ειδοποιητηρίων, είτε αυτές που καταβάλλονται από τον εργοδότη σου και σε εσένα φαίνονται ως κρατήσεις εφόσον έχεις ένταχθεί ασφαλιστικά στη ρύθμιση του άρθρου 39, παρ. 9, του ν.4387), δηλαδή μεταξύ των άλλων δαπανών σου που δεν αφαιρούνται, δεν θα αφαιρεθούν και οι δαπάνες καυσίμων για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήγματος. Δηλαδή εκπίπτουν κανονικότατα, απλά εφόσον εμπίπτεις στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013 είναι αδιάφορες στον υπολογισμό του φορολογητέου, απλά δηλαδή δεν μετέχουν/δεν αφαιρούνται, και όχι δεν εκπίπτουν. Έτσι εξάλλου είναι "στημένο" και το Ε3, συμπληρώνεις κανονικά το Ε3, οπότε αν υποθετικά αγνοήσεις αρχικά ότι εμπίπτεις στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν. 4172/2013 πρέπει να εξάγεται --αγνοώντας ότι εμπίπτεις στο άρθρου 12, παραγρ. στ'--- το ορθό φορολογητέο αποτέλεσμα λαμβάνοντας υπόψη όλα τα εκπιπτόμενα ή αναμορφούμενα έξοδα. Και στην συνέχεια με την επιλογή στην πρώτη σελίδα του κωδ.007 "Ναι" και τον κωδ.006="ΟΧΙ" απλά το σύστημα αγνοεί όλες τις δαπάνες πλην των εισφορών, καθώς συμπληρώνεται και στο Ε1 ο κωδ.019, οπότε αλλάζει και ο τρόπος φορολόγησής σου.
    1 point
  27. Φίλε καμία κόντρα δεν υπάρχει, πρόκειται για μια ωραιότατη συζήτηση. Κοίταξε να δεις, δουλεύω πολλά χρόνια σαν υπάλληλος. Δεν εχω πολλη εμπειρία στο ελευθερο επαγγελμα,τοπογραφικά δικά μου κάνω καμιά τριετία maximum. Από την μέχρι τώρα όμως επαφή μου με το αντικείμενο, έχω καταλήξει στο ότι για την ποιότητα της δουλειάς μου και για το όνομά μου είναι καλύτερο να γράφω παραπάνω πράγματα από όσα απαιτούνται. Βασικά αυτή η διαδικασία και μόνο με κάνει να νιώθω ασφαλής. Αν μία μέρα λόγω αυτού εκτεθώ ή την πατήσω, είναι πολύ πιθανό να σε θυμηθώ ότι είχες δίκιο 😅
    1 point
  28. οι "ροδιες" καταργήθηκαν. Πρέπει να κάνεις διάδρομο
    1 point
  29. Η εγκύκλιος λέει για το 1α) ότι εκδίδει ο οικείος Δήμος διαπιστωτική πράξη, γιατί ως φορέας αυτός είναι υπεύθυνος να εκδόσει την διαπιστωτική πράξη. Δε λέει πουθενά ότι ψάχνουμε κάτι του Δήμου όσων αφορά την τιμή ζώνης. Κοιτάμε 1) Αν έχει τιμή ζώνης. 1α) Αν δεν έχει τιμή ζώνης και είναι εντός σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού, τότε πάμε με την ελάχιστης της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας και αν δεν υπαρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστη της περιφερειακής ενότητας. 1β) Αν δεν έχει τιμή ζώνης και είναι εκτός σχεδίου ή εκτός ορίων οικισμού, κοιτάμε αν στην οικεία τοπική ή δημοτική κοινότητα υπάρχει ποσοστό μεγαλυτερο από 10% με τιμή ζώνης 2.200 και πάνω (μία πράξη που την πιστοπιεί ο Δήμος ως φορέας) 1βi) Aν δεν υπάρχει τέτοιο ποσοστό πάμε με την ελάχιστη της περιφεριακής ενότητας. 1βii)Αν υπάρχει τέτοιο ποσοστό, το οποίο το πιστοποιεί ο Δήμος ως φορέας, τότε πάμε με την ελάχιστη της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας. Αυτά για την ηπειρωτική Ελλάδα και την Εύβοια και την Κρήτη. Παράδειγμα: Δήμος Πυλαίας - Χορτιάτη, όπου έχει 3 Δημοτικές Κοινότητες (οι οποίες συμπίπτουν με τις Δημοτικές Ενότητες, πρώνη Δήμους αλλά δε μας ενδιαφέρει αυτό) το Πανόραμα, την Πυλαία και τον Χορτιάτη. Εκτός σχεδίου Πανόραμα --> πάει με 2.500 γιατί έχει >2.200 σε περισσότερο από το 10% της έκτασης της Δ. Κοινότητας Πανοράματος Εκτός σχεδίου Πυλαία --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφέρειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, γιατί η Πυλαία έχει >2.200 σε λιγότερο από το 10% της έκτασης της Δ. Κοινότητας Πυλαίας Εκτός σχεδίου Χορτιάτη --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφέρειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, γιατί δεν υπάρχει >2.200 πουθενά στην Δ. Κοινότητα Χορτιάτη Παράδειγμα: Παραλία Οφρυνίου Καβάλας. Εντός σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού --> πάμε με τα ελάχιστα της δημοτικής κοινόττητας Οφρυνίου, γιατί η παραλία Οφρυνίου (Τούζλα) δεν έχει τιμή ζώνης. Εκτός σχεδίου ή εκτος ροίων οικισμού --> πάμε με τα ελάχιστα της περιφεριεακής ενότητας Καβάλας, γιατί η τοπική κοινότητα Οφρυνίου δεν έχει > 2.200 τιμή ζώνης. Για το 1β) της εγκυκλίου, εκεί τα κάνουνε σκ@τ@ και γίνεται της ταναςπου.... Εκεί κοιτάμε το εξής. 1) Αν έχει τιμή ζώνης 2) Αν δεν έχει τιμή ζώνης, κοιτάμε την ελάχιστη της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας, αν δεν υπάρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστη του Δήμου και αν δεν υπάρχει κι εκεί πάμε με την ελάχιστης της περιφερειακής ενότητας. Αυτά για την υπόλιπη Ελλάδα. Τα υπόλοιπα που λέει η εγκύκλιος είναι για τα μπάζα γιατί ζητάει διαπιστωτική πράξη όταν δεν έχει η τοπική ή δημοτική κοινότητα τιμή ζώνης για να φανεί κατά πόσο ποσοστό η ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ τιμή ζώνης της τοπικής ή δημοτικής κοινότητας ίναι πανω από το 2.200. ΜΑ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΜΗ ΖΩΝΗΣ ΕΚΕΙ. Απλά στον 4014 βάζανε και το όριο των 2.000 της τιμής ζώνης αναλογικά με τα πιο πάνω, ωστόσο στον 4178 δεν υπάρχει κάποια αναφορά τέτοια, ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Αν φτάσουμε να ζητάμε την τιμη ζώνης της περιφεριακής ενότητας μετά από όλο αυτό και δεν υπάρχει κι εκεί, τότε κοιτάμε το νομό, μία έννοια που δεν υπάρχει πλέον!!!!!!!!!!!!!!!!! Περιφέρεια --> Περιφερειακή Ενότητα --> Δημοτική Ενότητα --> Τοπική ή Δημοτική Κοινότητα--> Οικισμός / Περιοχή
    1 point
  30. Λοιπον πιστευω οτι θα πρέπει να κανω μια κανονικη ενημερωση για να ξεμπερδεψουμε το θέμα του 1,10 X 1,40 εαν γινει τελικα αυτο (αχαχαχαχα). Θα σας κουρασω λιγο αλλα εαν εχετε χρονο για επιμορφωση διαβαστε Καταρχην λοιπον υπηρχε ο 1577/85 (ΓΟΚ) -ΝΟΜΟΣ. http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/210a_85.1149838844198.pdf Σε αυτον μας ενδιαφερει η παραγραφος 5 του Αρθρου 29 οπου αναφερει το 1,10 Χ 1,40 με πόρτα θαλαμου 0.80 και το που αυτο εφαρμοζεται Γραφει λοιπον εκει μεσα :...... Στα κτίρια του δημόσιου τομέα, των Ν.Π.Δ.Δ., των κοινωφελών οργανισμών και κτίρια γραφείων, με περισσότερους από έναν ορόφους, επιβάλλεται η ύπαρξη ανελκυστήρα. Στα παραπάνω κτίρια, καθώς και στα κτίρια με χρήση κατοικίας, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις επιβάλλεται.... μπλα μπλα μπλα Μετα βγηκε το 59Δ/89 - Υπουργικη απόφαση. Σε αυτη στο αρθρο 29 και παραγραφος 1 αναφέρει : ...... Σε κάθε κτίριο για την εξυπηρέτηση χώρων που διατάσσονται σε τέσσερις τουλάχιστον ορόφους από τη στάθμη εισόδου ή όταν η τελευταία εξυπηρετούμενη από το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο στάθμη ορόφου απέχει περισσότερο από 10 μέτρα από τη στάθμη κυρίας εισόδου του κτιρίου από την οποία εξυπηρετούνται οι ως άνω όροφοι ή οι πιο πάνω στάθμη, όροφο, επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστον ανελκυστήρα προσώπων με την επιφύλαξη της παραγρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/85 (ΓΟΚ). Μετα ερχεται η υπουργική απόφαση 49977/3068/89- Τροποποίηση της υπ' αριθ. 3046/304/30.1.1989 απόφασης «Κτιριοδομικός Κανονισμός» (Β΄ 96/1989) http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/535b_89.1149833423643.pdf Που αντικαθιστά το αρθρο 29 του 59Δ/89 και στο νεο άρθρο 29 αναφέρει :.....Σε κάθε νέο κτίριο όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήματος ορόφου έχει διαφορά στάθμης μεγαλύτερη από 9 μέτρα από την οριστική επιφάνεια του περιβάλλοντος εδάφους στη θέση από την οποία γίνεται η προσπέλαση στον υπόψη όροφο, επιβάλλεται η εγκατάσταση ενός τουλάχιστο ανελκυστήρα προσώπων με την επιφύλαξη της παρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/1985 (ΓΟΚ) σχολιο .... οι επιφυλαξεις μας φαγανε ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΣΩΘΗΚΑΜΕ ..... ερχεται ενας ακομη νόμος o 2831/2000 -Τροποποιητικος του 1577/85 http:// http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/a140_2000.1129120316847.pdf Εκει στο αρθρο 24 (τροποποιηση του αρθρου 29-1577/85) και παραγραφος 3 αναφέρει σαφέστα οτι η παραγρ. 5 του άρθρου 29 του Ν. 1577/85 καταργειται ( επιτέλους πανε οι επιφυλάξεις) και παρακάτω στο αρθρο 28 του ιδιου νόμου (2831/2000) και με τίτλος "Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρετηση άτομων με ειδικες ανάγκες" επαναεισάγει ΣΕ ΝΕΑ ΚΤΙΡΙΑ το 1,10 Χ 1,40 αλλα αυτη τη φορά με πόρτα 0,85. Ειδικότερα στο τέλος της παραγραφου 1 αναφερει : ......Η υποχρεώση αυτη επιβάλεται και στα κτίρια με χρήση κατοικίας όπου είναι υποχρεωτικός ο ανελκυστήρα συμφωνα με τις διατάξεις του κτιριοδομικού κανονισμού...... ΟΥΦ>>>>>>> Πολυ πραμμα αλλα τελος<<<<<< Σε ισχυ είναι λοιπον ο τελευταιος και γι αυτο και ο lift οταν κανει ελεγχους σε υποχρεωτικα κτιρια ζητα πορτα θαλάμου 0.85 και οχι 0.80 που επαρκει για καροτσακι (Σε άλλες χωρες της Ευρώπης ισχυει το 0,80). Αρα λοιπον σε ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ (πχ κατοικιες διαδρομης μεχρι 9 μετρα απο τη σταθμη του εδάφους οπως αυτη καθορίζεται) φτιάχνουμε οτι διάσταση ανελκυστηρα θελουμε αρκει να ειναι συμφωνος με τα ευρωπαικα προτυπα της σειρας 81 (κυριως τα 81-1 και 81-2) και φυσικα ότι επιπλεον μας εχει βαλει ο ελλην νομοθετης (συνιμητονα τηλεφωνα κτλ) οπως αυτα ορίζονται στα αντιστοιχα ευρωπαικα προτυπα (προτυπο ασυρματης επικοινωνίας κτλ) Σε παλια κτιρια οπου θα πρέπει να μπει ανελκυστηρας ΑΜΕΑ ισχύει ΑΛΛΟΣ νομος (ΦΕΚ18/2002 κτλ). Επισης αλλος ισχυει σε κτιρια υγείας και κοινωνικής προνοιας και πάει λέγοντας. Εδω στην Ελλαδα εχουμε πολυνομία οποτε καλο θα κανουμε να ενημερωνομαστε με βαση τον τελευταιο νόμο ώστε να εξυπηρετουμε καλυτερα τον πελατη μας Εαν υπάρχει καποια αντιρρηση για τα παραπανω εδω ειμαστε να την λυσουμε. ΥΣ: Πραγματοποιω ελέγχους σε συνεργασια με φορεις ελεγχου απο το 1999 σε ολα τα υποχρεωτικα πεδια ελεγχου (ανελκυστηρες, ανυψωτικα, δοχεια πίεσης και ADR). O φορεας που συνεργαζομαι τωρα αναγραφει σαφεστατα στο πιστοποιητικο του οροφους (ΣΤΑΣΕΙΣ : υπογειο 1 - υπόγειο 2 - ισογειο κτλ)
    1 point
  31. Γεια σας παιδιά Μιας που παλαιότερα έβαζα ανελκυστήρες και τώρα είμαι και επιθεωρητής ανελκυστήρων τα 10 τελευταία χρονιά να σας ενημερώσω λίγο Οι ελάχιστες διαστάσεις θαλάμου για ανελκυστήρα σε νέα κτίρια(από το 1985 και μετά!!!), θα πρέπει τουλάχιστον να είναι, μήκος 140cm, για να μπορεί να μπει καροτσάκι με τον συνοδό του (δεν υπολογίζονται τα παραπέτα του θαλάμου) και πλάτος 110cm, για να μπορεί να στρίψει εάν χρειαστεί , αυτό πρέπει να εφαρμόζεται, για όλες τις περιπτώσεις, είτε είναι 2 στάσεις, είτε είναι 20 στάσεις, εκτός εάν υπάρχει και δεύτερος ανελκυστήρας στο κτίριο, οπότε μόνο τότε μπορείς να τον κάνεις μικρότερο, ή ότι θέλεις, και αυτό γιατί, όταν υπάρχει ένας ανελκυστήρας σε ένα κτίριο, αυτός πρέπει να είναι ανελκυστήρας για ΑΜΕΑ Οι εσωτερικές ελάχιστες διαστάσεις φρεατίου για ανελκυστήρα παίζουν αναλόγως την θέση του αντιβάρου (για τα ηλεκτροκίνητα) ή του εμβόλου (για τα υδραυλικά ) και των θυρών του ανελκυστήρα Επειδή μιλάμε για ανελκυστήρα ΑΜΕΑ οι πόρτες των ορόφων και του θαλάμου πρέπει να είναι υποχρεωτικά αυτόματες σε όλες τις περιπτώσεις (και όχι ημιαυτόματες όπως συνηθίζεται )εκτός εάν υπάρχει και δεύτερος ανελκυστήρας ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΦΡΕΑΤΙΟΥ (εσωτερικές ) ΜΗΚΟΣ +140cm μήκος θαλάμου +8cm (το παραπέτο) +2cm (το διάκενο μεταξύ θαλάμου και φρεατίου) +5cm έως 10cm (το στράβωμα του φρεατίου από μπροστά αυτό εξαρτάται πόσο καλός μάστορας είναι αυτός που ρίχνει τα καλούπια- μπετό ) +0cm το πάχος της αυτόματης πόρτας τύπου BAS του θαλάμου , +0cm για ημιαυτόματη πόρτα φρεατίου δεν προσθέτεις τίποτα (η αυτόματη πόρτα του ορόφου δεν υπολογίζεται γιατί αυτή δεν κινείται πάνω κάτω) +5cm μονόφυλλη πλευρικού ανοίγματος ή δίφυλλη κεντρικού ανοίγματος +10cm δίφυλλη πλευρικού ανοίγματος ή τετράφυλλη κεντρικού ανοίγματος, +15cm τρίφυλλη πλευρικού ανοίγματος ή εξαάφυλλη κεντρικού ανοίγματος +,… …κλπ) +5cm με 10cm το στράβωμα του φρεατίου από πίσω από τον θάλαμο +35cm σε περίπτωση που μπει και από πίσω από τον θάλαμο το αντίβαρο για ηλεκτροκίνητα ή για το έμβολο +35cm (προσοχή για υδραυλικά αυτό μπορεί να αυξηθεί μέχρι και +50cm εξαρτάται από τις στάσεις του ανελκυστήρα και από το ωφέλιμο φορτίο του δηλαδή αυξάνει η διάμετρος του εμβόλου) +5cm απρόβλεπτα ΠΛΑΤΟΣ Στο πλάτος, έχουμε να υπολογίσουμε δυο περιπτώσεις, και διαλέγουμε την μεγαλύτερη: Α)περίπτωση +110cm πλάτος θαλάμου +10cm έως 20cm το στράβωμα του φρεατίου από αριστερά και δεξιά από τον θάλαμο +35cm σε περίπτωση που μπει από αριστερά ή δεξιά από τον θάλαμο το αντίβαρο για ηλεκτροκίνητα ή για το έμβολο (προσοχή για υδραυλικά αυτό μπορεί να αυξηθεί μέχρι και +50cm εξαρτάται από τις στάσεις του ανελκυστήρα και από το ωφέλιμο φορτίο του δηλαδή αυξάνει η διάμετρος του εμβόλου) +5cm απρόβλεπτα Β)περίπτωση +0cm (εξαρτάται από τις πόρτες και το άνοιγμα της εισόδου του θαλάμου δηλαδή εάν δεν έχει πόρτες θαλάμου(που απαγορεύεται )ή έχει πόρτες θαλάμου τύπου BUS και ημιαυτόματες πόρτες φρεατίου τότε δεν λαμβάνουμε υπόψη καθόλου αυτήν την περίπτωση και ακολουθούμε την πρώτη) +85cm το άνοιγμα της εισόδου του θαλάμου για αυτόματες πόρτες , +10cm έως 20cm το στράβωμα του φρεατίου από αριστερά και από δεξιά +1/1 της εισόδου cm για μονόφυλλες πλαγίου ανοίγματος ή δίφυλλες κεντρικού ανοίγματος +1/2 της εισόδου cm για δίφυλλες πλευρικού ανοίγματος ή τετράφυλλες κεντρικού ανοίγματος +1/3 της εισόδου σε cm για τρίφυλλες πλάγιου ανοίγματος ή εξάφυλλες κεντρικού ανοίγματος κλπ +5cm απρόβλεπτα Πχ1 ανελκυστήρας 8 ατόμων 5 στάσεων ηλεκτροκίνητος με το αντίβαρο από πίσω και αυτόματες πόρτες κεντρικού ανοίγματος, ταχύτητα 0,63m/sec Θάλαμος 110cm Χ140cm Φρεάτιο εσωτερικές διαστάσεις Μήκος = 140cm +8cm +2cm +(5cm έως 10cm)+5cm +(5cm έως 10cm)+35cm +5cm =205cm έως 215cm Πλάτος = Α)περίπτωση 110cm +(10cm έως 20cm)+5cm =125cm έως 135cm Β)περίπτωση 85cm +(10cm έως 20cm)+1/1Χ85cm +5cm =185cm έως 195cm Άρα για το πλάτος επιλέγουμε την Β περίπτωση 185cm έως 195cm Πχ2 ανελκυστήρας 8ατομων 5στασεων υδραυλικός με το έμβολο δεξιά ή αριστερά από τον θάλαμο και δίφυλλες πόρτες πλάγιου ανοίγματος, ταχύτητα 0,63m/sec Θάλαμος 110cm Χ140cm Φρεάτιο εσωτερικές διστάσεις Μήκος = 140cm +8cm +2cm +(5cm έως 10cm)+10cm +(5cm έως 10cm) +5cm =175cm έως cm185 Πλάτος = Α)περίπτωση 110cm +(10cm έως 20cm)+35cm +5cm =160cm έως 170cm Β)περίπτωση 85cm +(10cm έως 20cm)+1/2Χ85cm +5cm =142,5cm έως 152,5cm Άρα για το πλάτος επιλέγουμε την Α περίπτωση 160cm έως 170cm Όπως βλέπεται μπορείτε να παίξετε με τις πόρτες και την θέση του αντιβάρου ή του εμβόλου για να βγάλετε τις ελάχιστες δυνατές διαστάσεις Όσον αφορά, το ποσό θα σηκωθεί η οροφή του φρεατίου πάνω από το δώμα (δηλαδή πάνω από την ταράτσα), ο κανόνας είναι ,ότι το ύψος της οροφής του φρεατίου από την τελευταία άνω στάση του θαλάμου, πρέπει να είναι 3,60cm Για το βάθος του πυθμένα του φρεατίου, αυτό θα πρέπει να είναι 1,40cm από την τελευταία κάτω στάση του θαλάμου Εξαιρέσεις υπάρχουν, όταν υπάρχουν ιδιαίτερα και σοβαρά προβλήματα σε αυτές τις διαστάσεις (δηλαδή στο ύψος 3,60cm και στο βάθος 1,40cm)πχ διατηρητέα κτίρια κλπ, όπου γίνεται κάποια ανάλυση κινδύνου και παίρνονται κάποια επιπλέων μέτρα για να μην σκοτωθεί κανένας(συνθλίψει) Προσοχή σε ανελκυστήρες με μεγαλύτερη ταχύτητα(πάνω από 0,63m/sec) αυτές η αποστάσεις μεγαλώνουν Όλα αυτά που σας έγραψα παραπάνω είναι συνδυασμός του ΓΟΚ της 95/16 και των ΕΛΟΤ 81.1 και ΕΛΟΤ 81. 2 Για επιπλέων πληροφορίες http://www.anelkistiras.com Ευχαριστώ και ελπίζω να μην σας μπέρδεψα
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.