Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      20

    • Περιεχόμενα

      8.602


  2. feim

    feim

    Members


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      97


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.009


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/09/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. για δες αυτη τη συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/51794-καντίνα-σε-ιδιωτικό-χώρο/ και καπου εδω θα υπαρχει απαντηση... https://www.michanikos.gr/search/?q=καντινα σε ιδιωτικο χωρο&fromCSE=1 και εδω https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια καντινας σε ιδωτικο χωρο"&page=0 με ολα αυτα , πας στον μηχανικο σου καλη συνεχεια
    2 points
  2. Μετα απο ωρες αναμονης στο 1555 μου απαντησαν!!! και μου ειπαν οτι συνεχιζουμε να πληρωνουμε στον κωδικο για τον οποιον ειχαν βγει αυτες οι εκκαθαρίσεις. Φυσικα αυτη ειναι μια ανωνυμη μη καταγεγραμμενη αποψη ενος υπαλληλου (το θετω γενικά οτι δεν προκειται ποτε να παρεις γραπτη απαντηση)
    1 point
  3. για δες αυτο το πολύ προσφατο... https://www.michanikos.gr/index/articles/αρθρογραφία/η-οριοθέτηση-των-υδατορεμάτων-χειμάρρων-ως-προϋπόθεση-για-τη-νόμιμη-δόμηση-r9591/
    1 point
  4. Σταματα να το ψαχνεις γιατι οτι προστιμο βγει στο δικο σου κεφαλι θα πεσει....κ οχι στου επικαρπωτη ..... τα παιδια ποιο πανω σου εδωσαν την απαντηση σχετικα με την δεδδδηε, οταν κανουμε ΥΔΕ δεν αναφερουμε πουθενα τα τμ της προς ηλεκτροδοτησης Ο Α . Ο λογαριασμος γραφει 101 γιατι τοσα ειναι δηλωμενα στο ΔΗΜΟ.... το οτι μπερδεψες την περιφερεια δεν λεει τιποτα , αυτοι θα ερθουν κ θα ελενξουν την ηλεκ εγκαταστ εαν ειναι συμφωνη με την υδε που υπεγραψε ο συναδελφος, η επιτροπη θα αποτελειτε απο τεχνικους της δεδδηε , κ ισως εναν απο το τεε , της ετεεμ , κ του συνδεσμου που ανηκει ο συναδελφος ..... Συμβουλη , βρεστα με την οικογενεια σου. Κ στο κατω κατω μανα σου ειναι ρε φιλε , σε βαζει κατω σε σαπιζει στο ξυλο κ δεν βγαζεις αχνα...
    1 point
  5. Αν τα κτίσματα δεν "πατάνε" ταυτόχρονα και στα δυο οικόπεδα και εφόσον όπως λες υπάρχει η πρόθεση να μεταβιβαστούν, τότε καλύτερα να γίνουν δυο δηλώσεις. Την μια δήλωση στο τοις πράγμασι συνενωμένο την χρησιμοποιούμε σε περίπτωση που τα κτίσματα πατούν ταυτόχρονα και στα δυο οικόπεδα καθώς δεν έχουμε άλλη επιλογή. Παρεμπιπτόντως αν έχεις στο ένα οικόπεδο αυθαιρεσίες κατηγορίας 1, γιατί να προβείς σε νομιμοποίηση, αφού οι κατηγορίες 1 έως και 4 σου δίνουν οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Επιπροσθέτως, αν κάνεις δυο δηλώσεις (μια ανά ακίνητο), θα έχεις και πλήρη συμφωνία με τις δηλώσεις κτηματογράφησης. Τώρα, αν για κάποιο (πχ μη επάρκεια διαθέσιμου ΣΔ κλπ) δεν μπορούν να γίνουν, αναγκαστικά θα επιλέξεις να δείξεις τα 2 οικόπεδα συνενωμένα. Στη συνέχεια, για να μοιραστούν οι οικοδομές θα συστήσεις κάθετη.
    1 point
  6. Να το ξαναπιάσουμε από την αρχή. Μετά την παραχώρηση το οικόπεδο είναι αυτό που απομένει, οπότε με βάση αυτό το σχήμα θα τοποθετήσεις το κτίριο αναφορικά με τις πλάγιες αποστάσεις. Αν υποθέσουμε ότι στον οικισμό ορίζεται πλάτος οδού 4 μ, το προς αδειοδότηση οικόπεδο θα πρέπει να παραχωρήσει λωρίδα 1 μ εις βάρος του. Έχεις όμως να δεις και την γραμμή δόμησης. Εδώ έχουμε κάποιες περιπτώσεις: (α) κατόπιν κρίσεως της Πολεοδομίας το κτίριο να τοποθετηθεί στην υφιστάμενη γραμμή δόμησης (μεγάλη γραμμική πυκνότητα σπιτιών) (β) Ο δρόμος να χαρακτηρίστηκε κυριος δημοτικός οπότε σύμφωνα με το ΠΔ 209/98 η γραμμή δόμησης θα είναι ακόμη 3 μ μέσα από την οριογραμμή της παραχωρηθείσας λωρίδας προς το οικόπεδο. (γ) Να μην είναι κύριος δημοτικός, αλλά να υπάρχει νομαρχιακή απόφαση που να ορίζει την απόσταση γραμμής δόμησης από το όριο σε περιπτώσεις μη κύριων δημοτικών δρόμων (δ) Να υπάρχει στην ίδια απόφαση οριοθέτησης οικισμού ειδικός όρος για γραμμή δόμησης, πλάτος οδού κλπ.
    1 point
  7. Καλησπέρα η διαδικασία για το εν λόγω επίδομα πλέον (τα καλά του κορωνοιού) γίνεται και ονλαιν στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ. για την αίτηση εν ενεργεία μηχανικών (όχι διακοπή) να λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση που θα αναφέρει ως γράφει ο ΟΑΕΔ στις οδηγίες του: 1. Βεβαίωση των αρμόδιων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ με την οποία πιστοποιείται: α. η ημερομηνία της τυχόν διακοπής της ασφάλισης (τούτο δεν αφορά τους εν ενεργεία Μηχαν προφανώς) (Εξυπακούεται ότι η ημερομηνία διακοπής της ασφάλισης δεν θα εμπεριέχεται στη Βεβαίωση του ΕΦΚΑ, στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος αιτείται το βοήθημα με βάση την προϋπόθεση 1β [εισοδηματικό κριτήριο]). β. ο χρόνος ασφάλισης στον ΕΦΚΑ (πρώην Τομέα του ΕΤΑΑ) βάσει του οποίου ο ασφαλισμένος αιτείται το βοήθημα γ. ο χρόνος καταβολής στον ανωτέρω Τομέα της εισφοράς υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων - Κλάδος ασφαλισμένων πρώην ΕΤΑΑ. Οπότε σήμερα που επισκέφτηκα το ΕΦΚΑ (πρ ΕΤΑΑ -πρώην ΤΣΜΕΔΕ) στη Θεσσαλονίκη (μετά από όχι μεγάλη αναμονή-2 "πελάτες" πριν απο μένα στον 2ο όροφο) μια κοπέλα υπάλληλος (και παλιότερα μου χε φανεί οτι το προσπαθεί εκεί μέσα να βοηθήσει) μου έδωσε μια έτοιμη/προτυπωμένη αίτηση για Χρόνο Ασφάλισης στην οποία μου υπέδειξε να συμπληρώσω και το γ) από τα προηγούμενα. και να την υποβάλω στο ισόγειο (πρωτόκολλο). Μου ζήτησε αν της στείλω ηλεκτρονικά μόνο ένα στιγμιότυπο οθόνης από το Ταξις νετ, για του εν ενεργεία ΚΑΔ μου (οτι είμαι ενεργός μηχανικός ελ επαγγελματίας δηλαδή). Αποστολή στο [email protected] (μου πε δεν χρειάζεται να γράψεις ΥΠ οψιν ..από μένα περνάνε όλα μη στενοχωριέσαι θα το λάβω). Οπότε σας επισυνάπτω όσοι είστε κεντρική Μακεδονία και σας αφορά την αίτηση να την γράψετε αν θέλετε μόνοι σας (την δεύτερη σελίδα δν την φωτογράφισα δν ειχα ...να πάτε κατευθείαν στο ισόγειο να μην περιμένετε στον 2ο να σας την δώσει η εν λόγω υπάλληλος. και φυσικά επισυνάψτε και τους ΚΑΔ σας σε μια εκτύπωση. ΤΩΡΑ αν θα λάβω τη σωστή βεβαίωση και πότε άγνωστο αλλά ελπίζω...το αυτό και για τον ΟΑΕΔ (Αν θα τα κάνει δεκτά) ιδωμεν λοιπόν (θα επανέλθω αν τελεσφορήσει).
    1 point
  8. Για να γίνει τροποποίηση της σύστασης πρέπει όλα στο ακίνητο να είναι τακτοποιημένα και να συμφωνήσουν όλοι.
    1 point
  9. για την "κυρια" κατοικία, πας ιπο τους ορους του 103 παρ. 2 Με βαση τον νομο δεν εχει "πλαφον" Εχει, με βαση την "διερμηνευτικη" εγκ. 2 με την οποια συμπληρωσαν το νομο.
    1 point
  10. Έτσι όπως είναι διατυπωμένο στο άρθρο 102 και το 96 ή 98 (αν δεν κάνω λάθος τον αριθμό) , ισχύει η 18 μηνη παράταση για την υποβολή των σχεδίων με μέγιστη παράταση σε κάθε περίπτωση την 30-06-2020 για τη κατηγορία 5. Αλλά και πάλι αναρωτιέμαι εάν υπάρχει κάτι διαφορετικό στην εγκύκλιο που δεν έχω διαβάσει.
    1 point
  11. Το άρθρο γράφει να έχει περαιωθεί η δηλωση, όχι απλά να έχει υποβληθεί η να έχει γινει υπαγωγή. Και ο Θεός Βοηθός!
    1 point
  12. Πολλές φορές ενώ έχουμε εμβαδόν εντός της αποδεκτής απόκλισης οι κορυφές του γεωτεμαχίου διαφέρουν αρκετά. Υπάρχει περιορισμός στις τεχνικές προδιαγραφές για την απόσταση των κορυφών του πραγματικού γεωτεμαχίου σε σχέση με το κτηματολόγιο;
    1 point
  13. Κατάλαβα ότι δεν έχει διάθεση να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα αλλά σίγουρα τελείως ξεκάθαρη απάντηση δεν υπήρχε ίσως από άγνοια της ακριβής διαδικασίας, ίσως δεν είχε αποφασίσει ακόμα τι είδους παράταση θα δώσει ή ίσως θέλει να το δει πιο σφαιρικά το θέμα με περισσότερο χρόνo; Τις δηλώσεις του τις ερμήνευσε το ΤΕΕ και δεν νομίζω ότι θα το διαψεύσει. Δε θέλω να σκέφτομαι το χειρότερο σενάριο. Παρατάσεις με νομοθετική ρύθμιση, μεταγενέστερα, έχουν δοθεί πολλές φορές. Ήδη στο Ν. 4495/14, το ΤΕΕ δέχεται υποβολή σχεδίων και μετά το χρόνο που δεν προβλέπεται από το Νόμο. Θα μπορούσε να τις κλειδώσει. Για να παίρνει την ευθύνη αυτή σημαίνει ότι κάτι έχει υπόψη του. Και από ότι φάνηκε από τις τελευταίες ανακοινώσεις θα αποδεσμεύσουν την προθεσμία από την ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου ή της μεταφοράς από τον Ν.4178/13.
    1 point
  14. Με μία αναζήτηση που έκανα βρήκα στο ΥΠΕΚΑ χρήσιμες πληροφορίες για οποιονδήποτε άλλον ενδιαφέρεται http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=439&language=el-GR και τις πιστοποιημένες εταιρείες για την διαχείριση επικινδύνων αποβλήτων. http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=HLl5UwDTWJ0%3d&tabid=439&language=el-GR Επίσης ενημερωτικό είναι και αυτό απο ΠΑΣΕΠΠΕ http://www.verde-tec.gr/images/0403_paseppe_glinaraki.pdf Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που έχει ασχοληθεί με το θέμα;
    1 point
  15. Μήπως κάνεις λάθος? Ακριβώς το αντίθετο ισχύει. Επιτρέπεται σε οποιαδήποτε θέση ασκεπής πέργκολα σύμφωνα με την παρ. 2α αρ. 17 που ισχύει μόνο για εντός σχεδίου και εντός οικισμών. Μπορείς, όμως να μας παραθέσεις τη σχετική απάντηση; ίσως να υπάρχει κάτι άλλο και θα βοηθούσε.
    1 point
  16. H ΥΔΟΜ μου ζήτησε χαρακτηρισμό της γης για τον προσδιορισμό των χρήσεων γης στο ακίνητο και στην περίπτωση που είναι ΓΥΠ να αναφερθεί η παρέκκλιση των 200μ στο τοπογραφικό και διάγραμμα κάλυψης. Δεν έγινε κάποια αναφορά στο συμβόλαιο. Εγώ το διερευνώ μην τυχόν το έχει ο ιδιοκτήτης και δεν μπω στη διαδικασία αυτή. Με το ΠΔ 59/18 τι ισχύει? Αυτό ήταν το πιο ωραίο!!!. Του γύρισαν το φάκελο και όχι άδικα. Μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσει-παραθέσεις. Οι δημοσιεύσεις σου έχουν συγχωνευτεί. Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής. Pavlos33
    1 point
  17. Σε ευχαριστώ για το χρόνο που διέθεσες να παραθέσεις τόσα πολλά στοιχεία! Για ακόμα μία φορά! Θα τα μελετήσω και εύχομαι να μου λύσουν όλες τις απορίες για να μην επανέλθω με νέο ερώτημα. Επανήλθα με νέα ερωτήματα. ΠΡΩΤΟΝ Τι εννοεί ακριβώς η σχετικη εγκύκλιος 1889/07 - 04-2014 ? Εδώ εξομειώνει τη γεωργική γη με τη γη υψηλής παραγωγικότητας? ....Κάτι δεν καταλαβαίνω! Μα υπάρχει διαχωρισμός της γεωργικής γης σε απλή, μέση, υψηλή από τη διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξη, όταν δεν έχουμε ΓΠΣ ή ΣΧΟΑΠ. Με άλλα λόγια, απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη χρήση που δεν σχετίζεται με τη γεωργική εκμετάλλευση σε όλα τα αγροτεμάχια στην εκτός σχεδίου δόμηση, εκεί που δεν υπάρχουν ΣΧΟΑΠ και ΓΠΣ? Εκτός των παρεκκλίσεων του αρ. 51 του ν. 4178/13. ΔΕΥΤΕΡΟΝ. Η 472/3-2-14 ΕΓΚ. ΑΝΑΦΕΡΕΙ. Χρησιμοποιεί παρελθόντα χρόνο. Που έχουν χαρακτηριστεί ως την ημέρα δημοσίευσης του νόμου? ΤΡΙΤΟΝ Και τώρα έχουμε το νεο ΠΔ. 59/2018, όπου θεσπίστηκαν νέες χρήσεις γης και η αγροτική χρήση Οταν δεν υπάρχει ΓΠΣ η ΣΧΟΑΠ και μια περιοχή χαρακτηρίζεται γεωργική, από τη Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, αυτές είναι οι επιτρεπόμενες χρήσεις? Η τελευταία παράγραφος επηρεάζει το άρθρο 51 του 4178/13? Η αναφέρεται αποκλειστικά για τις χρήσεις σε ένα ΓΠΣ?
    1 point
  18. υπαρχει αυτο απο τους συμβ/φους https://www.notarius.gr/encyclical/7/2271 και αυτο ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 64η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2011 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Αριθμ. Πρωτ. 214 ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α Θ Η Ν Α Προς όλους τους Συμβολαιογράφους _____ της χώρας Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ.106 78-Αθήνα Τηλέφωνα : 210 330 7450,-60,-70,-80,-90 FAX : 210 384 8335 E-mail : [email protected] Πληροφορίες: Στέλλα Περάτη ΘΕΜΑ: Πιστοποιητικό υψηλής παραγωγικότητας-Ν.4015/2011 (ΦΕΚ 210/21.9.2011, τ.Α’) ΑρθροΜΟΝΟ Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, Σας κοινοποιούμε κατωτέρω το άρθρο 21 του Ν.4015/2011 (ΦΕΚ 210/21.9.2011 τ.Α’) «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους» και σας εφιστούμε την προσοχή στις διατάξεις του ανωτέρω άρθρου, που επιλύουν το θέμα που είχε δημιουργηθεί στις μεταβιβάσεις ακινήτων με το «πιστοποιητικό υψηλής παραγωγικότητας». «ΝΟΜΟΣ 4015/2011 ΦΕΚ 210/21.9.2011 τευχ. Α’ «Θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς, τις συλλογικές οργανώσεις και την επιχειρηματικότητα του αγροτικού κόσμου - Οργάνωση της εποπτείας του Κράτους» Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή: ……………………………………………………………………………………… Άρθρο 21 Οι διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 56 του ν. 2637/1998, όπως αυτές αντικαταστάθηκαν με την παράγραφο 37 του άρθρου 24 του ν. 2945/2001 και τροποποιήθηκαν με την παρ. 7 του άρθρου 9 του ν. 3851/2010 (Α` 85), αρχίζουν να ισχύουν δέκα ημέρες μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της κοινής απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που εκδίδεται κατά τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 56. Συμβολαιογραφικές πράξεις που συντάχθηκαν μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και αφορούν εκτάσεις του άρθρου 56 του ν. 2637/1998, είναι έγκυρες και ισχυρές εφόσον δεν ακυρώθηκαν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.» Με τιμή Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Βλαχάκης υπαρχει αυτη η εγκυκλιος η 472/3-2-14 του Αλεξιαδη 7. Παρ. 11α: Σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί με διοικητικές πράξεις Αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, μπορούν να χορηγηθούν εγκρίσεις και άδειες δόμησης σύμφωνα με τις προγενέστερες του ανωτέρω χαρακτηρισμού διατάξεις, στα ακίνητα ή στα τμήματα των ακινήτων που είναι άρτια και οικοδομήσιμα εφόσον αυτά εμπίπτουν εντός ζώνης 200μ από τον άξονα εθνικών ή επαρχιακών οδών ή εντός ζώνης 150μ από τον άξονα δημοτικών οδών. Στις περιπτώσεις που ο χαρακτηρισμός της γεωργικής γης – γης υψηλής παραγωγικότητας έχει επέλθει με την έγκριση ΓΠΣ ή ΖΟΕ, τα άρτια και οικοδομήσιμα τμήματα των ακινήτων που εμπίπτουν σε ζώνη 200μ από τον άξονα εθνικών και επαρχιακών οδών, μπορούν να οικοδομηθούν με τις προγενέστερες των ΓΠΣ – ΖΟΕ πολεοδομικές διατάξεις. Εάν ιδιοκτησία εμπίπτει εν μέρει εντός της ανωτέρω ζώνης και εν μέρει εκτός αυτής, τότε στην περίπτωση που το εντός της ζώνης τμήμα δεν έχει την απαιτούμενη αρτιότητα, θεωρείται ότι εντός της ζώνης περιλαμβάνεται τμήμα της ιδιοκτησίας μεγέθους που αντιστοιχεί στην αρτιότητα αυτή, κατ’ αντιστοιχία των διατάξεων περί τεμνόμενων οικοπέδων του άρθρου 7 του από 24.4.1985 Π. Δ/τος (181 δ’) όπως ισχύει. Τα ανωτέρω ισχύουν μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης ΚΥΑ της παρ. 2 του άρθρου 45 του ν. 2637/1998. Για την εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης σχετικώς με την έννοια των δημοτικών οδών σημειώνουμε τα ακόλουθα : ? Από τα άρθρα 2 και 3 του Ν.3155/1955 προβλέπεται ειδική διαδικασία για την ανακήρυξη και τον καθορισμό των εθνικών και επαρχιακών οδών. ? Αντίθετα δεν προβλέπεται διαδικασία χαρακτηρισμού οδών ως δημοτικών. Η απόκτηση του ιδιαίτερου γνωρίσματος μιας οδού ως δημοτικής αποτελεί πραγματικό ζήτημα εφόσον ο νόμος δεν προβλέπει ειδική διαδικασία που να προσδίδει μια τέτοια ιδιότητα (ΑΠ.1038/1994,3174/2009). Ο χαρακτηρισμός μιας οδού ως δημοτικής εναπόκειται στο όργανο εκείνο στο οποίο ανήκει κάθε φορά η αρμοδιότητα για την έκδοση σχετικής με τον ως άνω χαρακτηρισμό ή που προϋποθέτει τον χαρακτηρισμό πράξης (ΣΤΕ 2604/2008,4777/1995). Σε κάθε περίπτωση δημοτικοί οδοί θεωρούνται οι αναγνωρισμένοι ως τέτοιοι μέχρι σήμερα καθώς και όλοι οι δρόμοι εντός σχεδίου πόλεως, εντός ορίων οικισμού καθώς επίσης και αυτοί που εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου ή και συντηρούνται από αυτόν και σε εκτός σχεδίου περιοχές. Σύμφωνα με τα παραπάνω, όπου οι αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων ( ΥΔΟΜ π.χ) έχουν κρίνει στο παρελθόν την ύπαρξη δρόμων και τον κοινόχρηστο χαρακτήρα αυτών, παρεμπιπτόντως στα πλαίσια έκδοσης διοικητικής πράξης (άδειας δόμησης π.χ με πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο, βεβαίωση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας) στα χωρικά πλαίσια του Δήμου αρμοδιότητάς τους, αυτοί οι δρόμοι θεωρείται ότι εξυπηρετούν ανάγκες του Δήμου και για την εφαρμογή της διάταξης νοούνται ως δημοτικοί δρόμοι. Επισημαίνεται ότι μετά τον ν.3852/2010 δεν υφίσταται διάκριση μεταξύ κοινοτικών και δημοτικών οδών. 8. Παρ. 11β: Η διάταξη διευκρινίζει ότι τυχόν διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, χωρίς να έχουν λάβει υπόψη τον χαρακτηρισμό της γης ως υψηλής παραγωγικότητας, είναι έγκυρες και ισχυρές εφόσον δεν έχουν ακυρωθεί αμετάκλητα από τα αρμόδια δικαστήρια. Για τα ακίνητα αυτά, ισχύουν οι διατάξεις της παρ. 11α. Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΑΛΕΞΙΑΔΗΣ σημ. αυτη την ΓΥΠ εχει θλιβερη προιστορια εχουν εκδοθει η ΥΑ 168/10 η ΥΑ 72/11 και μετα εβγαλαν την 73/2011η οποια "αναιρει" τις προηγουμενες με τα εξης Μετά το πρώτο εδάφιο του άρθρου 1 της αριθ. 168040/3-9-2010 κοινής Υπουργικής απόφασης, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την αριθ. 072528/2011 ΚΥΑ (ΦΕΚ 102/Β/2011), προστίθεται νέο εδάφιο, που έχει ως εξής: "Η παρούσα εκδίδεται για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο σαν βάση για τον καθορισμό των γεωγραφικών ορίων της Αγροτικής Γης Υψηλής Παραγωγικότητας και την έκδοση της κοινής Υπουργικής απόφασης της παρ. 2 του άρθρου 56 του ν. 2637/1998 (ΦΕΚ Α` 200), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει." και εχουμε και αυτο απο την Ξάνθη http://smmidexanthis.gr/index.php/enimerwsi/628-alaloym-me-ti-gi-ypsilis-paragogikotitas αυτα τα ...ολιγα υγ κι αν εχεις κουραγιο, μπορεις να δεις αυτα, απο το ΥΠΑΑΤ http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/xorotajian/573-xorotajia-1/1967-nomikes-diatajhs-xorotajia εδιτ ειναι το θεμα με την γνωστη " εγκυκλιο Δριβελεγκα" , που "τροποποιουσε"τον νομο δες σε αυτη την συζητηση https://www.michanikos.gr/forums/topic/50594-οικοδομησιμότητα-σε-αναδασμό-και-ζοε/?do=findComment&comment=927999
    1 point
  19. Έλεγε ότι είχε, ενώ δεν είχε, (σωστο!!!) ισχύει όμως, μόνο για τη δασική έκταση και τον αιγιαλό. Όχι για την έκταση από τον αιγιαλό έως τη γραμμή παραλίας καθώς είναι ρυμοτομούμενη περιοχή προς απαλλοτρίωση και εξακολουθεί να ανήκει στον ιδιοκτήτη έως την αποζημίωση. Βέβαια εντός σχεδίου κάποιος μπορεί να πουλήσει το καθαρό τμήμα και το ρυμοτομούμενο να το κρατήσει για μελλοντική αποζημίωση. Το είχα προτείνει σε μια περίπτωση παλιά και τελικά δεν είχαμε πρόβλημα στην πολεοδομία. Αλλά για εντός σχεδίου και για οικόπεδο που είχε πρόσωπο σε άλλες πλευρές. Αν και γιαυτό πρόσφατα σχετικά έχει βγει απόφαση του ΣΤΕ, με ανάκληση αδείας, νομίζω.
    1 point
  20. Το γ) επομενως ειναι αυτο που εννοει και μελλοντικες απαλλοτριωσεις? Αν και δεν το γραφει τοσο ξεκαθαρα κατα τη γνωμη μου. Αλλα εφοσον οι πολεοδομιες το εφαρμοζουν ετσι τοσα χρονια, εαν υπηρχε θεμα θα ειχε εμφανιστει. Θα ειχαν ανακληθει αδειες. Στην περιπτωση που δεν εχουμε δρομο αλλα παραλια και δεν εντασσεται σε καμια απο τις επανω περιπτωσεις α και β τι γινεται? Συγκεκριμενα σε αγροτεμαχιο 6000μ2, χωρις προσωπο σε δρομο, αρτιο και οικοδομησιμο ως προυπαρχον του 2003 γινεται οριοθετηση γραμμης αιγιαλου και παραλιας μεταγενεστερα του 2003. Στην πλευρα του ακινητου που βρισκεται η παραλια υπαρχει και δασικη εκταση. Μετα την κυρωση των δασικων χαρτων ο ιδιοκτητης πουλαει το τμημα του ακινητου που βρισκεται εκτος παραλιας και δασικης εκτασης ως αρτιο και οικοδομησιμο εφοσον εχει 4500μ2, χωρις να εχει γινει Απαλλοτριωση του τμηματος μεταξυ παραλιας και αιγιαλου. Τωρα ο νεος ιδιοκτητης θελει να οικοδομησει και προβληματιζομαι, εαν ειναι οντως αρτιο και οικοδομησιμο εφοσον δεν εχει προσωπο σε δρομο. Δεν μπορω να το ενταξω σε καποια απο τις περιπτωσεις πιο πανω. Εντωμεταξυ εαν δεν ειχε αποκοψει το τμημα πριν τη γραμμη απαλλοτριωσης κατι γινοταν. Αλλα και παλι η γραμμη παραλιας ειναι ρυμοτομικη γραμμη και οριζει κατατμηση απο μονη της. Επισης στο τοπογραφικο του προσφατου συμβολαιου δεν αναφερεται καθολου το τμημα εντος της παραλιας σαν δικο του και παρουσιαζει το ακινητο εως τη γραμμη αυτη. Οτι δυτικα συνορευει με παραλια και δασικη εκταση. Κατα τη γνωμη μου δεν ειναι αρτιο και οικοδμησιμο, ειναι ενα ακινητο που εχει δημιουργηθει προσφατα, μεταγενεστερα του 2003 και δεν εχει προσωπο σε κοινοχρηστο δρομο. Σας παρακαλω τη βοηθεια σας.
    1 point
  21. Δεν εμπιπτει στην παραγραφο 6 γιατι ναι μεν εχω συμβολαιο μεταβιβασης πριν το 10 για οικοπεδο που εχει προσωπο σε δρομο, το Δημοτικο συμβουλιο ομως για την παραχωρηση σε κοινη χρηση εγινε μεταγενεστερα του 2010. Δυστυχως την ιδια αποψη εχει και η Αποκεντρωμενη, που ρωτησα. Αρα την παραγραφο 6 του 35 αρθρου την ξεχναμε. Η εξαιρεση που γραφεις αναφερεται ρητα στους κοινοχρηστους που εχουν δημιουργηθει, εξ ολοκληρου, με την παραγραφρο 2, 3 του αρθρου 6 του 181δ/85. Η δικη μου περιπτωση υπαγεται στη 1η παρ. του αρθρου 6, υπαρχον κοινοχρηστος, εστω μονοπατι πριν το 1985, αλλα δεν εχουν γινει εργα συμφωνα με το τεταρτο εδαφιο της παραγραφου 4 του 6. Και δυστυχως αυτη την ερμηνεια ειδα και απο Λεμπεση. Αν και φαινεται να εχει γινει καποιο λαθος, απο τις πολλες τροποποιησεις, γιατι τα μπερδευει. Νομιζω οτι θελει διευκρινηση. στην παρ. 16 του αρθρου 34 του 4030/11. Δεν υπαρχει, καποιο λαθος εχει γινει.
    1 point
  22. Kαταρχην σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας. Δεν υπαρχει αμφιβολια γιατι δεν εχει γινει μονομερης παραχωρηση αλλα δωρεα με δευτερο συμβαλλομενο το Δημο και ειχε προηγηθει Δημοτικο συμβουλιο. Το προβλημα ειναι η τροποποιηση της παραγραφου 4 (τελευταιο εδαφιο) του αρθρου 35 (κυρωση κοινοχρηστου δικτυου) του νομου 3937 /11, που θετει την προυποθεση να εχουν γινει εργα της τεχνικης υπηρεσια στους κοινοχρηστους χωρους ακομα και τους προυφισταμενους του 1985 για την εκδοση Ο.Α. πριν την κυρωση. Διαφορετικα θα πρεπει να γινει κυρωση των δρομων πρωτα. Επισης και το αρθρο 2 του ΝΟΚ που κοινοχρηστους χωρους θεωρει τους διανοιγμενους με νομιμο τροπο και οπως ολοι γνωριζουμε οτι στην εκτος ρυμοτομικου σχεδιου περιοχη ειναι οι υφισταμενοι του 1923, οι εθνικοι, επαρχιακοι και χαρακτηρισμενοι δημοτικοι και καποιος αλλες ειδικες περιπτωσεις. 4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του από 24.4-3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του άρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ’ εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ’ εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου. Οπως βλεπετε στο πρωτο εδαφιο της παραγραφου 4 γραφει οτι επιτρεπεται η εκδοση Ο.Α. εως την κυρωση των δρομων, ομως στο τελευταιο εδαφιο θετει περιορισμους και για το πρωτο εδαφιο. Πρεπει να εχουν γινει εργα Τεχνικης υπηρεσιας. Το μονο σιγουρο για τον κοινοχρηστο χαρακτηρα του ειναι να αποδειξω οτι το μονοπατι ειναι υφισταμενο του 1923 και νομιμως διανοιγμενο, πραγμα μαλλον αδυνατο γιατι ουτε στους χαρτες του κτηματολογιου δεν φαινεται.
    1 point
  23. ΥΑ 396//2011 (ΥΑ 39608 ΦΕΚ Β 2200 2011): Τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης διαγραμμάτων και αποτύπωσης δικτύου κοινοχρήστων χώρων. (558528) βλεπεις και σε αυτο ΕΓΚ 12/2012: ΕΓΚ.ΥΠΕΚΑ 12/12:Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών. (577411) Αρθρο 0 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Αθήνα, 21.6.2012 Δ/ΝΣΗ ΠΟΛ/ΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΜΗΜΑ Β΄ & Δ΄ Αρ.πρ. 31168 ΘΕΜΑ : Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών. ΣΧΕΤ. : α)Άρθρο 35 του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α/2011) περί Βιοποικιλότητας β)Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών σύνταξης διαγραμμάτων αρ.πρ. 39608/ 2011 (ΦΕΚ 2200 Β/30.9.2011) Αρθρο ΜΟΝΟ Σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων, αναφορικά με την εφαρμογή του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α) άρθρο 35 και της 39608/14.9.2011 (ΦΕΚ 2200 Β) Υπουργικής Απόφασης, που ετέθησαν από ΟΤΑ ή και ενδιαφερόμενους πολίτες σχετικά με την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων στους οικισμούς, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα : 1. Σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση (άρθρο 1 παρ. 2) : «Για το γεωγραφικό (χωρικό) προσδιορισμό των θεματικών στοιχείων του παραπάνω διαγράμματος χρησιμοποιούνται κατάλληλα υπόβαθρα σε ψηφιακή μορφή ως εξής : - Υπάρχοντες ορθοφωτοχάρτες στο προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 ή - Υφιστάμενα τοπογραφικά διαγράμματα, διανυσματικά ή ψηφιοποιημένα, γεωαναφερμένα στο εθνικό προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 που θα διατίθενται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ και των εποπτευόμενων φορέων του (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ) μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου ή - Για τις περιπτώσεις στις οποίες δεν υπάρχουν υπόβαθρα ή δεν μπορεί να γίνει αναγνώριση των θεματικών στοιχείων στα διαθέσιμα υπόβαθρα, όπως σε περιοχές που καλύπτονται από πυκνή και υψηλή βλάστηση ή πυκνή δόμηση, η γεωμετρική ταυτότητα θα αποδίδεται στο εθνικό προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 με επίγειες μεθόδους μέτρησης, GPS.» 2. Διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που ο οικείος ΟΤΑ και οι Υπηρεσίες του δεν μεριμνούν για τη συμπλήρωση του φακέλου, μπορεί η συμπλήρωση των αναγκαίων στοιχείων να γίνεται με μέριμνα του επισπεύδοντος και έχοντος έννομο συμφέρον προσώπου. Η αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μπορεί επίσης να μεριμνά για την υποστήριξη του οικείου ΟΤΑ, προκειμένου να τηρηθούν οι διαδικασίες των παρ. 1β και 1γ του άρθρου 35 του Ν.3937/2011. 3. Ως προς τη διαδικασία διευκρινίζονται τα ακόλουθα : Οι αρμόδιες υπηρεσίες των ΟΤΑ, είτε οίκοθεν είτε μετά από αίτημα έχοντος έννομο συμφέρον προσώπου προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες : α. υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις προς τους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ) προκειμένου να αποκτήσουν (αποκλειστικά αυτοί), εγκαίρως δικαιώματα πρόσβασης (όνομα χρήστη – κωδικό) στις διαθέσιμες υπηρεσίες, θέασης ορθοφωτοχαρτών για όλη την έκταση των διοικητικών ορίων τους, β. μεριμνούν για τη διάθεση προς τους αιτούντες, των κατάλληλων υποβάθρων όπως αναφέρεται στην παρ. 2 του άρθρου 1 της (β) σχετικής [που έχουν ήδη φροντίσει να προμηθευτούν από τους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ)] για τη σύνταξη μελέτης στα όρια του κάθε οικισμού, γ. διαβιβάζουν τις σχετικές αιτήσεις προς το δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να ληφθεί σχετική απόφαση έναρξη διαδικασίας και να προσδιοριστεί το τμήμα/τα του οικισμού στο οποίο θα αναφέρεται η διαδικασία κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων. Ο προσδιορισμός αυτός γίνεται επί του χάρτου που έχει αποκτηθεί, όπως περιγράφεται παραπάνω επί του οποίου σημειώνονται τα όρια του οικισμού και τα όρια του τμήματος στο οποίο θα προωθηθεί η διαδικασία κύρωσης (εφόσον αυτή δεν περιλαμβάνει το σύνολο της επιφάνειας εντός των ορίων του οικισμού), δ. αναλαμβάνουν την επίβλεψη – παρακολούθηση των μελετών : o Ελέγχουν τα όρια των συνεκτικών τμημάτων του οικισμού, καθώς και τα ισχύοντα εγκεκριμένα όριά του. o Εξετάζουν την καταλληλότητα και νομιμότητα των προτεινόμενων κοινόχρηστων χώρων, τυχόν απαραίτητους όρους για τη διαμόρφωσή τους και τυχόν αναγκαιότητα υποβολής συμπληρωματικών μελετών (υψομετρική κλπ.). o Ελέγχουν τα στοιχεία των μελετών και αποφαίνονται ως προς την πληρότητα και την ακρίβειά τους καθώς και ως προς την έκταση του προτεινόμενου δικτύου δίνοντας συγχρόνως τις κατάλληλες κατευθύνσεις προς τους μελετητές, βάσει των διατάξεων της (β) σχετικής Απόφασης. o Μετά την ολοκλήρωση του φακέλου μεριμνούν για την ανάρτηση του χάρτη της πρότασης κύρωσης του δικτύου και την τυχόν συμπλήρωσή του με όσα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση του ΟΤΑ. o Διαβιβάζουν τον πλήρη φάκελο με σχετική εισήγηση προς την αρμόδια αποκεντρωμένη διοίκηση (αρμόδια Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού). 4. Τέλος, σας γνωστοποιούμε ότι, με την παράγραφο 16 του άρθρου 42 του Ν.4030/2011, συμπληρώθηκαν τα εξής : «Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011 μπορεί να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουν μεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την 29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011.» Βάσει λοιπόν της ανωτέρω προσθήκης στο προς κύρωση δίκτυο κοινοχρήστων μπορεί να συμπεριληφθούν και τα τμήματα των κοινοχρήστων (οδών) που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση μέχρι τη δημοσίευση του Ν.4030/2011 (δηλαδή μέχρι 25.11.2011), εφ΄όσον οι σχετικές συμβολαιογραφικές πράξεις με τι οποίες αυτά τίθενται σε κοινή χρήση έχουν συνταχθεί πριν την 29.1.2010 και με την προϋπόθεση ότι, αυτές θα μεταγραφούν πριν την έκδοση της Απόφασης του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. 5. Επισημαίνεται ότι η κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων με τις διατάξεις του άρθρου 35 του Ν.3937/2011, αποτελεί διαπιστωτική διοικητική πράξη και όχι ρύθμιση πολεοδομικού σχεδιασμού (δηλαδή δεν είναι έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου). Κατά συνέπεια για όλες τις περιπτώσεις οικισμών η κύρωση αυτή γίνεται με Απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης (και δεν απαιτείται η έκδοση Π.Δ. σε περιπτώσεις παραλιακών οικισμών). Επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις οικισμών για τους οποίους έχει γίνει κτηματογράφηση και συντάσσεται πολεοδομική μελέτη, είναι δυνατή η κατά προτεραιότητα κύρωση του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων, όπως αυτοί αποτυπώνεται στο σχέδιο της κτηματογράφησης, με την τήρηση των λοιπών προβλεπόμενων από τα (α) και (β) σχετικά. 6. Τέλος, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα προς τις Υπηρεσίας μας, διευκρινίζεται (όπως εξάλλου αναφερόταν και στην Εγκύκλιο 3/2010) ότι εξακολουθεί και εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 181 Δ) όπως ισχύει, ενώ το απαιτούμενο μήκος προσώπου για την κατάτμηση γηπέδων έχει οριστεί με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του από 4.11.2011 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 289 ΑΑΠ/2011) και είναι : 10,00 ,μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ. και 15,00 μ. για εμβαδόν γηπέδου άνω των 500 τμ. Τα μεγέθη αυτά δεν ισχύουν για προγενέστερες της 4.11.2011 κατατμήσεις καθώς και τους παραδοσιακούς οικισμούς στους οποίους εφαρμόζονται οι ανάλογες σχετικές διατάξεις. Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Μ.ΚΑΛΤΣΑ υπαρχει και η παρ. 16 του αρθρου 35 "16. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011 μπορεί να περιλάβει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του προαναφερθέντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουν μεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την 29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011". δες και τα ΠΜ
    1 point
  24. Παλιο στενο μονοπατι, χωρις εργασιες συντηρησης του Δημου, το οποιο δεν φαινεται ουτε καν στο google earth, αλλα ειναι υπαρκτο και εξυπηρετει ιδοκτησιες αγροτικες σε μεγαλη εκταση μας καλυπτει σαν κοινοχρηστος χωρος για την οικοδομησιμοτητα οικοπεδου εντος οριοθετημενου οικισμου και ταυτοχρονα παραδοσιακου?? Ο Δημος το εχει αποδεκτει σαν κοινοχρηστο προσφατα με αποδοχη δωρεας λωριδας οικοπεδου για διαπλατυνση του, κατα εφαρμογη της παρ.1 του αρθρου 6 του ΦΕΚ 181/1985. Ομως εργα του Δημου δεν εχουν γινει κει ποτε.
    1 point
  25. ΛΕΜΠΕΣΗ <<θεματα που εχουν διευκρινιστει >> στο 4014 30. ΣΟΦΙΤΕΣ: Εφόσον είναι προσβάσιµος χώρος µε οποιαδήποτε χρήση υπολογίζεται συντελεστής υπέρβασης δόµησης και µειωτικός συντελεστής 0,5 (Γ΄21) «Ορισµός Σοφίτας»: Είναι ένας χώρος προσπελάσιµος µέσα στη στέγη. Αν έχει µέσο ύψος µικρότερο των 2,40µ είναι βοηθητικός χώρος, ενώ αν έχει µέσο ύψος µεγαλύτερο των 2,40µ είναι κύριος χώρος. Και στις δύο περιπτώσεις υπολογίζεται ως υπέρβαση συντελεστή δόµησης και ενδεχόµενα ύψους. Πέραν αυτού οι βοηθητικοί χώροι ορίζονται µε το άρθρο 2 παρ.3 του Κτιριοδοµικού, και είναι εύκολο να συµπληρωθεί µε Απόφαση Υπουργού για όσους χώρους θέλει το Υπουργείο να χαρακτηρίζονται ως βοηθητικοί παραθετω κ σχετικη ε/α 228. Στην εγκύκλιο 4 αναφέρει ότι (στίχος 36) "η αναφορά στο άρθρο 2 του Ν.4067/12 αφορά αποκλειστικά στον ορισμό της σοφίτας (για να έχω μείωση στο πρόστιμο). Στη συνέχεια αναφέρει: "ότι ο μειωτικός συντελεστής 50% εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση κατασκευής αυθαίρετου εσωτερικού εξώστη/παταριού και σοφίτας, καθώς και σε κάθε περίπτωση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης νομίμου εσωτερικού εξώστη/παταριού ή χώρου στέγης και ανεξαρτήτως μεγέθους. Τελικά τι ισχύει;. Για να εφαρμόσω την μείωση προστίμου πρέπει ο χώρος να πληροί τις προϋποθέσεις σοφίτας κατά Ν.Ο.Κ. όπως αναφέρει η Εγκ 4/13 ή όχι; Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι τα περισσότερα αυθαίρετα έχουν κατασκευαστεί πριν τον Ν.Ο.Κ. για τα οποία ισχύει η Απόφαση-80851/90: Ότι ο χώρος της στέγης που κατασκευάζεται σύμφωνα με την παρ.1γ του άρθ-16 του ΓΟΚ/85 επιτρέπεται να αποτελεί ενιαίο σύνολο με το χώρο του τελευταίου ορόφου του κτίριού εφόσον ο δημιουργούμενος χώρος πληροί τις προϋποθέσεις των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-8 του κτιριοδομικού κανονισμού. Η επιφάνεια του δημιουργούμενου χώρου προσμετράται στο συντελεστή δόμησης (σδ). Άρα σύμφωνα με την εγκύκλιο 4 "ότι ο μειωτικός συντελεστής 50% εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση χώρου στέγης και ανεξαρτήτως μεγέθους μπορεί να συμπεράνουμε ότι για τις σοφίτες ισχύει ο μειωτικός συντελεστής; ΑΠ Ο μειωτικός συντελεστής υπολογίζεται σε κάθε περίπτωση χώρου στέγης και ανεξαρτήτως μεγέθους.
    1 point
  26. ^To Α106 αφορά και τα αυθαίρετα του 2019 όπως ρωτούσε ο OP; Γιατί έχουν ονομάσει το κεφάλαιο "ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 28η.7.2011", και αν είναι λάθος ο τίτλος τους θα τους μαλώσω.
    -1 points
  27. Από το 96 έως το 111 το κεφάλαιο ονομάζεται "προ του ..2011". Ο OP ρωτούσε για αυθαίρετο του 2019. Υπέθεσα ότι πιθανόν ο vasilis01 αμέσως προηγουμένως να ρωτούσε για τέτοιο αυθαίρετο και αναρωτιέμαι αν το 106 αφορά και εκείνα (που βγάζει λάθος τον τίτλο τους κεφαλαίου).
    -1 points
  28. ο ΑΡΤΕΜΗΣ ΜΑΤΣΑΣ σε συγχρονη εκδοχη .........μετα απο αυτο το ''καρφωμα'' πως κοιτας την μανα σου στα ματια?
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.