Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ckiriako

    ckiriako

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.578


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.563


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.602


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλημερα. Επανερχομαι στο θεμα μετα απο λιγο καιρο. Τελη του 2019 αποφασισα να ανακαινισω μια μικρη μονοκατοικια για να μεινω με την γυναικα μου. Αρχικα για να μην μπαινω σε μεγαλες φασαριες ειχα σκεφτει να βαλω ενδοδαπεδια ξηρης δομησης πανω απο το υφισταμενο πατωμα. Ανοιξα και νεο θεμα εδω για να ακουσω γνωμες απο κοσμο που εχει βαλει ηδη τετοιο συστημα. Εγκατελειψα γρηγορα την ιδεα της ξηρης δομησης μετα απο συζητηση με παλιο συμφοιτητη (ευτυχως). Αποφασισα να ξηλωσω τα πλακακια, την τσιμεντοκονια γεμισματος, να φτασω στην πλακα και να φτιαξω μια συμβατικη εγκατασταση ενδοδαπεδιας θερμανσης με σωληνα 17*2. Μπελαλιδικη δουλεια αλλα εχω εργαλεια και γνωριζω, και δεν γινοταν αλλιως. Στην τελικη του μορφη το σπιτι θα εχει τρια δωματια ακομη. Δυο μικρα υπνοδωματια και μια τραπεζαρια ακομη. Δηλαδη μιλαμε για συνολικα 70τ.μ. θερμαινομενης επιφανειας δαπεδου. Μιας και κανεις δεν ερχεται επαρχια για να στρωσει 30 τμ ενδοδαπεδια, προσεγγισα καποιες εταιριες ωστε να μου φτιαξουν μελετη εφαρμογης και τα αναλογα σχεδια, και να μου πουλησουν και τα υλικα για ολο το σπιτι. Να στρωσω τωρα οτι ειναι να στρωσω, και τα υπολοιπα οταν χτισω. Να μην τα πολυλογω, δεν εβγαλα ακρη. Κανεις δεν θελει ετσι 3 χιλιαρικα, ασχολουμενος λιγακι για να βγαλει μελετη που θα την πληρωθει και εξτρα. Ουτε παζαρια εκανα, ουτε τιποτα.Πιο πολυ με απογοητευσε γνωστος μηχανολογος εκ συμπρωτευουσας, που εχει δυνατο ονομα στα μηχανολογικα φορουμ...κριμα... Τελικα εκανα αυτο που ηθελα να αποφυγω. Περασα στο thermocad την κατοψη του σπιτιου, και εκανα λιγους υπολογισμους. Πυκνωση 5εκ στο μπανιο, 10 στα υπνοδωματια, 7.5 σε κουζινα καθιστικο. Κυκλωματα με μηκη απο 60-70 μετρα. 13 στο συνολο. Παρηγγειλα τα υλικα σε τοπικο μαγαζι. Επειδη στην επαρχια/νησι δεν μπορεις να βρεις τα οικοδομικα υλικα που βρισκεις στερια, και επειδη θα εριχνα τις τσιμεντοκονιες μονος μου, αποφασισα να αποφυγω ενα αμφιβολο αποτελεσμα/αβεβαιοτητες εφαρμογης και (μετα απο συζητηση με την μηχανολογο της εταιριας των υλικων) να αγορασω σκονη για αυτοεπιπεδουμενο θειικου ασβεστιου(caf κατηγοριας καμψης F5) Ξηλωσα τα δαπεδα, πηρα αλφαδιες, εριξα μια ψιλη τσιμεντοκονια 1-1.5cm για να πατησουν οι μονωτικες πλακες σε επιπεδο υποβαθρο. Οταν στεγνωσε περασα κατι εξογκωματα με διαμαντοτριβειο για να πατησουν οι πλακες σωστα. Οπου ειχε σοβαντεπια που ξηλωσα περασα κολλα πλακιδιων για να κολλησει η περιμετρικη ταινια. Οι μορφοπλακες που αγορασα βγαινουν μεχρι 30χιλ παχος. Συμφωνα με το παρακατω για δαπεδο πανω στο εδαφος ή πανω απο ΜΘΧ παμε σε 1,25*0,030=37,5χιλ μονωτικο Εβαλα συμπληρωματικα 2 εκ εξηλασμενη κατω απο την 3αρα μορφοπλακα, συνολικα 5εκ μονωσης. Εστρωσα τις πλακες, και εφτιαξα μια ανεμη (με λιγο δομικο χαλυβα που ειχα ευκαιρο). Ο χαλυβας που ερχοταν σε επαφη με την κουλουρα τυλιχτηκε με ταινια για να μην γδαρω την σωληνα. Μπηκε το ερμαριο Τυπωσα τα σχεδια απο το πλεξιμο και εστρωσα τα (5 για την ωρα) κυκλωματα Γεμισα το δικτυο νερο, και το αφησα πρεσσαρισμενο σε 3 bar. Την επομενη και αφου δεν ειχα πτωση πιεσης εριξα αυτοεπιπεδουμενη τσιμεντοκονια. Την μια μερα εριξα 11-12τμ (υπνοδωματιο), και την επομενη την κουζινα (20τμ). Συμφωνα με τις οδηγιες της rehau ελαχιστο υψος 35χιλ για φορτια μεχρι 2kN/τμ. Εριξα 40χιλ υψος. Καταναλωση 17κιλα σκονη ανα χιλιοστο και τμ. Ή αλλιως, εφαγε περιπου 2 τονους η κουζινα με τα 20τμ και 1 τονο σκονης το υπνοδωματιο με τα 11τμ. Κοστος γυρω στα 10 ευρω/30 κιλα ή περιπου 1000ευρω/3 τονοι. Ακολουθησα τις οδηγιες του υπευθυνου της εταιριας για την ξηρανση του αυτοεπιπεδουμενου δαπεδου. Επειδη δεν ειχα αντλια, εκανα ταρζανιες και συνεδεσα την εγκατασταση σε εναν λεβητα πετρελαιου που προυπηρχε στο σπιτι (και τωρα τον εχω πεταξει). Εβαλα εξτρα κυκλοφορητη, ελεγχα την θερμοκρασια εξοδου του καυστηρα απο τον θερμοστατη του, επειδη ειχα μεγαλη διακυμανση θερμοκρασιας εριχνα το ζεστο νερο στο ζεστο ενος θερμοσιφωνα, και απο τον πατο του θερμοσιφωνα τραβαγα πιο σταθερο νερο και το εστελνα στον συλλεκτη. Τα θερμομετρα στον συλλεκτη δεν επαιζαν πανω απο βαθμο. Εν μεσω κορονοιου και χωρις αρκετα χρηματα για να τελειωσω το σπιτι και να αγορασω και αντλια, επρεπε να αυτοσχεδιασω. Εντελει αναγκαστηκα να ανεβασω 45 βαθμους κελσιου για να στεγνωσει το δαπεδο. Ουτε σε εχθρο μου τετοιο πραγμα. Ασυλληπτη ζεστη. Και αρκετο πετρελαιο καθε μερα για μια βδομαδα Μετα την ξηρανση, κολλησα πλακακια. Διαστασεις 15*60, κολλα C2TES2 (Υπερελαστικη). Το πατωμα ηταν απολυτως επιπεδο. Χαλαλι οσα πληρωσα. Λιγη κολλα κατω με το χτενακι και τα πλακακια πηγαν μονα τους. Εκ των υστερων μαλλον τζαμπα εβαλα υπερελαστικη κολλα. Ενα πλεονεκτημα του caf δαπεδου ειναι η ελαχιστη μεταβολη των διαστασεων, σε σχεση με κλασσικη τσιμεντοκονια. Πριν ζεστανω το δαπεδο ειχα κολλησει στην διαγωνιο της κουζινας (6μ περιπου) εναν στοχο και μια βαση για να ακουμπω το αποστασιομετρο. Μετρησα διαγωνιο πριν την θερμανση, και μετρησα και οταν εστελνα νερο 45βαθμων. Μετρησα το ιδιο πραγμα. Καμια μετρησιμη μεταβολη τουλ με το αποστασιομετρο. Δεν βαριεσαι ομως . Συνολικο υψος δαπεδου, 5 εκατοστα μονωση+2 εκατοστα σωληνα/τακουνια μορφοπλακας+4ποντοι τσιμεντοκονια+1,5 ποντοι πλακακι-κολλα=12,5 ποντοι συνολικο υψος κατασκευης
    5 points
  2. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΕΡΓΑΣΙΕΣ!!! Το πιθανότερο είναι ότι το σύστημα δεν αναγνωρίζει την πληρωμή του παραβόλου ως χρόνο υπαγωγής και επιβάλει τη νέα προσαύξηση. Δείξτε υπομονή γιατί θα κλάψουνε μανούλες...
    2 points
  3. Δεν έχει τηρηθεί το 18μηνο μέχρι τώρα οπότε...no problem!
    2 points
  4. Σε αυτό το σημείο η σύνδεση πρέπει να γίνει με εξάρτημα (συστολή). Επίσης , όπως αναφέρθηκε παραπάνω, έλεγχο για τυχόν σπάσιμο από εκεί και κάτω
    2 points
  5. Version X6.2

    81.092 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.053 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version 1.0.0

    11.346 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  8. Το γήπεδο 1 (αν μιλάμε για εφαρμογή γενικών διατάξεων του ΦΕΚ 270/Δ/85 και όχι ειδικών υπό καθεστώς ΣΧΟΟΑΠ, ΓΠΣ κλπ) θα πρέπει να έχει πρόσωπο 45 βάθος 50 και ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ (εκτός αν ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις). Δεν μας έχεις δώσει τις επιφάνειες των τμημάτων 1,2 και 3. Το να "σπάσει" το μεσαίο (αν υποθέσουμε ότι δεν είναι άρτιο) και υπό την προυπόθεση ότι επιτρέπεται στην περιοχή κατάτμηση με μικρότερη επιφάνεια των 4.000 τμ μπορεί το 1 τμήμα να προσαρτηθεί στο 1 και το άλλο στο 3, για βελτίωση αρτιότητας. Για το γεωτεμάχιο 3 διατηρώ επιφυλάξεις για το αν είναι οικοδομήσιμο καθώς δεν φαίνεται (δεν αναφέρεις) να έχει πρόσωπο σε κάποιο αναγνωρισμένο δρόμο.
    1 point
  9. Μια εγκύκλιος που μπορεί να λύσει αρκετές απορίες Εγκύκλιος δασικών χαρτών 2020ΥΠΕΚΑ-35630.pdf
    1 point
  10. Με πληρωμένο παράβολο, από αρχική υποβολή σε υπαγωγή αυξάνεται το πρόστιμο κατά 20 % Προβλέπω να τρώμε ξύλο με τους "Φωστήρες"
    1 point
  11. Σωστά. Δεν ισχύει. Το post αυτό είναι προ 10ετίας και είχε νόημα επί παλαιότερης φορολογικής νομοθεσίας [1] [1] Για παράδειγμα, σύμφωνα με την περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 31 του τότε ισχύοντος ΚΦΕ όπως αυτή είχε διαμορφωθεί μετά τον ν.3842/2010, εξέπιπταν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων oι δαπάνες επισκευής, συντήρησης, κυκλοφορίας κ.λπ των Ε.Ι.Χ. με κάποια συγκεκριμένα (ρητά καθορισμένα) ποσοστά. Ανάλογα υπήρχαν και ποσοστά για την τηλεφωνία.
    1 point
  12. Η φορολογική νομοθεσία δεν ορίζει ποσοστό (ούτε στα κοινόχρηστα). Εϊναι καθαρά δική σου επιλογή το ποσό (ή το ποσόστό) που θα αναμορφώσεις και θα μπορείς γενικότερα να αιτιολογήσεις σε πιθανό έλεγχο. Αν θεωρείς (και μπορείς να αιτιολογήσεις την δαπάνη) μπορείς να την εκπέσεις στο 100% όπως μπορε΄ςι να την εκπέσεις και κατα 0,01%. Αυτό που θέλω να πω μεείανι ότι πλεόν δεν υπάρχει ποσοστό ... αρκεί να πληρούνατι τα παραπάνω που έγραψα.
    1 point
  13. Προφανώς εννοεί ότι θα κάνει κάποιο ΔΓΜ-Εγγραπτέας πράξης και αναρωτιέται αν θα χρειαστεί να κάνει ταυτόχρονα ΔΓΜ-Διόρθωσης ορίων. Εγώ, εκτός από το εμβαδόν, ελέγχω πάντα και και τη συμβατότητα θέσης (άσχετα αν δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμη) και ανάλογα συμβουλεύω Δικηγόρο και πελάτη. Προφανώς θα γίνει σε συνεννόηση με το Δικηγόρο, ο οποίος κατά τη γνώμη μου με ένα προσχέδιο ίσως μπορεί να πάρει και την άποψη του Υπεύθυνου Μηχανικού του Κτηματολογίου ή Υποθηκοφύλακα.
    1 point
  14. Ακριβώς, υπομονή μερικές μέρες (ελπίζω ίσως και μέχρι αύριο). Στον συνάδελφο πασολέ που ρωτάει από πάνω, ήδη έχει εντοπιστεί και συζητηθεί σε διάφορα θέματα του φόρουμ το πρόβλημα με την προσαύξηση του προστίμου +20%, λογικά είναι bug που θα το διορθώσουν. εμείς έχουμε το άρθρο 101 στο πλευρό μας που λέει: "Για την εφαρμογή του παρόντος ως ημερομηνία υπαγωγής νοείται η ημερομηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, όπως αυτή παρουσιάζεται διά της ηλεκτρονικής διαδικασίας στο πληροφοριακό σύστημα."
    1 point
  15. Εγκύκλιος 55/88 - Άρθρο 5 7. Στοές Στοά επιβάλλεται για την κυκλοφορία πεζών, με την υποχρεωτική παράλληλη μετατόπιση της οικοδομικής γραμμής στο ισόγειο προς το εσωτερικό του κτιρίου. Υπάρχει ακόμη και η εσωτερική στοά που εξυπηρετεί το ισόγειο ενός ή περισσοτέρων κτιρίων. Στην πρώτη περίπτωση η οικοδομική γραμμή του κτιρίου που συμπίπτει με την εξωτερική της στοάς σχεδιάζεται με κόκκινη διακεκομμένη συμβολίζοντας την οικοδομική γραμμή από τον πρώτο όροφο και πάνω και η εσωτερική σχεδιάζεται συνεχής κόκκινη συμβολίζοντας την οικοδομική γραμμή του ισογείου. Αναγράφεται η λέξη ΣΤΟΑ με κόκκινα στοιχεία στο χώρο μεταξύ της διακεκομμένης και της συνεχούς, ο οποίος βάφεται με πορτοκαλί χρώμα. Στη δεύτερη περίπτωση της εσωτερικής στοάς σχεδιάζονται και οι δύο πλευρές της με συνεχή κόκκινη γραμμή και αναγράφεται η λέξη στοά με κόκκινα στοιχεία.
    1 point
  16. Ελεγχος σε ότι αναφέρει ο alto2 και έλεγχος μήπως η μυρωδιά προέρχεται από το σωλήνα του πλυντηρίου, καθώς το σημείο της σύνδεσής του είναι πριν την καμπύλη σιφωνισμού.
    1 point
  17. Αυτό είναι το πιο ανώδυνο ( Κ5 σε Κ4 ). Το ανάποδο μου φαίνεται πιο επικίνδυνο.
    1 point
  18. Είναι δυνατόν να μιλάμε για σοβαρότητα όταν πρόκειται για "αυθαίρετο"; Είναι καθαρά εισπρακτική διαδικασία. Πρόκειται για μία τυχαία κατασκευή που κατασκευάστηκε με άγνωστα υλικά σε άγνωστο βάθος χρόνου υπο άγνωστες καιρικές συνθήκες απο άγνωστου ικανότητας τεχνίτες, χωρίς μελέτη και χωρίς μηχανικό να επιβλέπει. Τώρα που καλείται ο σημερινός μηχανικός να μετρήσει επιφάνειες και να υπολογίσει ένα πρόστιμο για να μεταβιβαστεί το σπίτι, δε σημαίνει ότι επωμίζεται τις αμαρτίες του ιδιοκτήτη ή του μάστορα. Ίσα ίσα με τη σύνταξη ΜΣΕ συμβαίνει το αντίθετο και επωμίζεσαι την ευθύνη, επειδή βεβαιώνεις την αντοχή του κτίσματος με επιστημονικές μεθόδους, και δε κάνεις χρήση της θεσμοθετημένης από νόμο (άγνωστου ειδικότητας συντάκτη) απαλλαγής. Προσωπικά τη ΜΣΕ προσπαθώ να την αποφεύγω όπου είναι εφικτό. Βρίσκω πολύ εύστοχο το κείμενο του ΚΑΝΑ στην Τ.Ε. στατικού ελέγχου: "Από γενόμενο έλεγχο μακροσκοπικό, πρωτοβάθμιο και ταχύ οπτικό έλεγχο, δεν διαπίστωσα εμφανή στατική ανεπάρκεια του Φ.Ο. ". Δεν μπορείς να πεις το ίδιο μετά απο ΜΣΕ...
    1 point
  19. Θα την κόψεις στα όρια της πινακίδας του τοπογραφικού. Θα την κλείσεις όμως να είναι κλειστό πολύγωνο. Μετά στον πίνακα θα γράψεις αρχικό εμβαδό το τμήμα που βρίσκεται στην πινακίδα και τελικό αυτό που απομένει. Εγώ γράφω παρατήρηση ότι το πολύγωνο του δρόμου περιγράφεται στα όρια της πινακίδας και όχι στο σύνολο του.
    1 point
  20. Όπως και να καταλήξει το διφορούμενο περί του επιμερισμού του συνολικού νόμιμου φορτίου, με ποσοστό συνιδιοκτησίας ή με επιφάνεια της ΟΙ, δύο είναι οι βεβαιότητες: 1) δεν μπορούν να απαλλάσσονται όλοι με το ίδιο κριτήριο δηλαδή χρησιμοποιώντας όλοι ολόκληρο το κτήριο και 2) δεν είναι δυνατόν εμείς να εκπονούμε ΜΣΕ με τα δεδομένα μόνο μιας ιδιοκτησίας και το φάκελο της άδειας. Το πρώτο ακυρώνει τις απαλλαγές λόγω της συσσώρευσης και το δεύτερο είναι πέραν των υπαρχόντων κανονισμών και προδιαγραφών.
    1 point
  21. Ναι, υπολογίζεται με ΥΔΚΧ και ΥΚ και βεβαίως για τη ρύθμιση με τον 4495 απαιτείται η συναίνεση του 51% των συνιδιοκτητών του ακινήτου και στη συνέχεια για την τροποποίηση της σύστασης ΟΙ απαιτείται η συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών (η οποία καλό είναι να παρθεί από τώρα), διότι στο μέλλον όλα αλλάζουν..... Αυτό δεν είναι ούτε ορθό, ούτε νόμιμο...
    1 point
  22. Version R05

    4.300 downloads

    Συμπληρώνουμε σε φόρμα τα στοιχεία Ιδιοκτητών, μηχανικών και κτιρίου. Μας δίνει συμπληρωμένα όλα τα έντυπα για έγκριση και άδεια δόμησης σύμφωνα με το Ν.4030/11. Αυτή η έκδοση είναι για Excel 97-2003 και νεώτερα. Οι παρατηρήσεις είναι απαραίτητες για την βελτίωση, επομένως καλοδεχούμενες Η έκδοση R05 προέκυψε μετά από παρατηρήσεις συναδέλφου για κάποιες δυσλειτουργίες. Η εφαρμογή ΦΟΡΑΔΕΙΑ που ανέβασα εκτός από τα έντυπα, δίνει και αμοιβές, φορολογικά, ΙΚΑ, ΕΚΚΟ και άλλα πολλά.
    1 point
  23. 2.195 downloads

    Απαιτούμενα δικαιολογητικά για έκδοση οικοδομικής άδειας.
    1 point
  24. φίλε akis73 δες μην μπλέξεις με αυτά του άρθρου 2 της Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17) https://www.e-forologia.gr/cms/uploads/0_537.pdf Άρθρο 2 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστικοποίηση και περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής 1. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης, υποχρεούται μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την πληρωμή του παραβόλου να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. 2.α Μέχρι την ολοκλήρωση της υποβολής των δικαιολογητικών είναι δυνατή η οριστικοποίηση[s1] της δήλωσης, εφόσον εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο ή ποσοστό τουλάχιστον 30% αυτού και υποβληθεί ηλεκτρονικά δήλωση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού ότι έχει στη διάθεση του όλα τα δικαιολογητικά και τις μελέτες και θα τα υποβάλει ηλεκτρονικά εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις εκδίδεται η βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση οριστικής υπαγωγής της δήλωσης πριν τη συνολική εξόφληση του προστίμου, γίνεται σαφής αναφορά στην τεχνική έκθεση της δήλωσης υπαγωγής που συνοδεύει τη βεβαίωση για την εξόφληση ποσοστού 30% του ενιαίου ειδικού προστίμου κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του ιδίου άρθρου. Μετά την οριστικοποίηση της δήλωσης υπαγωγής οποιοδήποτε αίτημα επεξεργασίας για διόρθωση στοιχείων υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα, συνοδευόμενο απαραίτητα από σχετική αιτιολόγηση. Το αίτημα διαβιβάζεται στην οικεία Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 η οποία με βάση την αιτιολόγηση αποδέχεται ή απορρίπτει την διόρθωση των στοιχείων. Μέχρι την σύσταση της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων δηλώσεων υπαγωγής του ν. 4178/2013 ή του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στο αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση αφορά οριστικές δηλώσεις[s2] υπαγωγής (σ.σ δηλ χωρίς όλα τα δικαιολογητικά. –ισχύει και για αυτές του Ν 4178) με εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του υπολογισθέντος κατά τη δήλωση υπαγωγής προστίμου άνω του είκοσι 20 %, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. β. Η περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής εκδίδεται κατόπιν ενέργειας του εξουσιοδοτημένου μηχανικού, μετά την πλήρη εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου και την ολοκλήρωση της υποβολής στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και λοιπές επιμέρους διατάξεις του ν. 4495/2017. Αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής, (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές – ισχύει και για αυτές του Ν 4178) διαβιβάζονται στο οικείο τοπικό Παρατηρητήριο, το οποίο εισηγείται προς την αρμόδια Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση περαιωμένων υπαγωγών (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– ισχύει και για αυτές του Ν 4178) αφορά εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του καταβληθέντος προστίμου άνω του είκοσι 20%, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. Μέχρι την λειτουργία των παρατηρητηρίων, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– άγνωστο αν ισχύει και για αυτές του Ν 4178??) του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στην οικεία ΥΔΟΜ η οποία εισηγείται προς το αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για τη διόρθωση ολοκληρωμένων ή περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής είναι οριστικές και διαβιβάζονται στον φορέα διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος για τις περαιτέρω ενέργειές του. 3. Για την εφαρμογή της παρ. 9[s3] του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. 4. Στα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια που παραδίδει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός στον ιδιοκτήτη, προσαρτώνται στα συμβόλαια ή υποβάλλονται για την έκδοση διοικητικών πράξεων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. Τα δικαιολογητικά στοιχεία κατά το χρόνο ισχύος τους καθώς και τα σχέδια κατά το παρόν άρθρο, εφόσον προσαρτηθούν σε δικαιοπραξίες, δύναται να επικυρώνονται από συμβολαιογράφο κατά τις κείμενες διατάξεις προκειμένου να προσαρτηθούν σε μεταγενέστερες πράξεις. 5. Για την κατάρτιση συμβολαιογραφικών εγγράφων με αντικείμενο τη μεταβίβαση ή τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε κάθε ακίνητο, συμπεριλαμβανομένων των αδόμητων οικοπέδων, γηπέδων και αγροτεμαχίων καθώς και των συμβολαίων σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, προσαρτάται στα συμβολαιογραφικά έγγραφα βεβαίωση του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 η οποία εκδίδεται, σε κάθε περίπτωση, μέσω του πληροφοριακού συστήματος της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας και φέρει μοναδικό ηλεκτρονικό κωδικό ελέγχου. 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ[s4] ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) (σ.σ ….) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις. [s1] 5.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s1] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s1]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 6. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s1] 7. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s1] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s1] 8. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s2] 9.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s2] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s2]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 10. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s2] 11. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s2] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s2] 12. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s3] 9. συμβολαιογραφικά έγγραφα που αφορούν δικαιοπραξίες μεταβίβασης ακινήτων και στα οποία υπάρχουν κατασκευές ή χρήσεις του παρόντος, εφόσον αυτές δεν απεικονίζονται στα σχέδια της οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, γίνεται ειδική μνεία για τα στοιχεία νομιμότητας των κατασκευών ή των χρήσεων αυτών και επισυνάπτονται, επί ποινή ακυρότητας, αντίγραφα από το πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 90 των σχεδίων που τις απεικονίζουν. [s4] γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 [s4] του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89 [s4]
    1 point
  25. Η μείωση του Σ.Δ. στην περίπτωσή σου είναι ΑΚΡΙΒΩΣ 0%.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.