Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/10/2020 σε όλες τις περιοχές
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
102.053 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
και για την πλήρη ενημέρωση της εξέλιξης.. η αιτηση στο ΟΑΕΔ μεσω Ε υπηρεσίες με κωδικούς ταξισνετ.. Αίτηση 30/9 (υπευθ τμήμα ΟΑΕΔ Δωδεκανήσου 10Α) ..τηλεφ επικοινωνία απο ΟΑΕΔ 6/10 (κα Κοντοβανη -2313322639 - ημιοροφος ΟΑΕΔ) μου λέει πρέπει να πάω αυτοπροσωπ να καταθέσω και να ελεγχθεί το ΔΠΥ (το οποίο κρατά ο οργανισμός για οσους ειναι ενεργοι, σε περιπτωση που χρειαστεί να εκδοθεί ΑΠΥ/τιμολογιο σε πελάτη πηγαίνεις το παίρνεις και εκδιδεις το παραστατικό το ποσο του οποίου θα αφαιρεθεί απο το επίδομα των 360€ ). Πήγα εξυπηρέτηση σε 5 λεπτά ..και αυτό ήταν .. Μωρε μπράβο ο ΟΑΕΔ με τις ελεκτρ υπηρεσίες του!!2 points
-
Η μικρότερη τιμή της περιφέρειας για εκτός σχεδίου είναι 600€.2 points
-
Άρα είναι σαφές ότι δεν ξέρουν να διαβάζουν! Παραθέτω από εγκύκλιο 2 λοιπόν: Άρθρο 81, 5. "Για να καταστεί η δήλωση οριστική, πρέπει να έχει καταβληθεί τουλάχιστον το (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου και τότε μόνον είναι δυνατή η έκδοση βεβαίωσης κατά το άρθρο 83." Άρθρο 83,3 "Για τη σύνταξη των συμβολαιογραφικών πράξεων, όπου ο Νόμος αναφέρεται στη βεβαίωση Μηχανικού, εννοεί τη βεβαίωση νομιμότητας/ μεταβίβασης (μονόφυλλο) η οποία εκδίδεται και συνοδεύεται από τη βεβαίωση οριστικής υπαγωγής ή περαίωσης διαδικασίας («πεντάφυλλο») και αυτές από κοινού αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο."2 points
-
Η κατηγορία 4 παίρνει οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση, η 5 όχι. Επίσης η οδηγία από 4178 για τις λοιπές (μετά το 83) ήταν αν υπάρχει άδεια στο ακίνητο-> κατηγορία 4, αν δεν υπάρχει άδεια-> κατηγορία 5. Εγώ γενικά πάντα βάζω τις λοιπές σε ανεξάρτητο φ.κ. για καλύτερη εποπτεία της δήλωσης. Όπως είπε και η συνάδελφος δεν αλλάζει τίποτα στο πρόστιμο. Βάλτη σε ξεχωριστό φ.κ. δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνεις.2 points
-
1 point
-
1 point
-
Version 1.0.0
576 downloads
Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699 που αφορά: Τεχνικές οδηγίες προσαρμογής υφιστάμενων κτιρίων και υποδομών για την προσβασιμότητα αυτών σε άτομα με αναπηρία και εμποδιζόμενα άτομα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Η απόφαση στην Διαύγεια εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/693Η4653Π8-ΜΝΙ1 point -
Πρώτα απ όλα δες με προσοχή στις σωστές επισημάνσεις του συναδέρφου Tetris. Θα ήθελα να προσθέσω και εγώ ότι το εύλογο κόστος μια οικίας δεν θα ξεπεράσει το φάσμα των 1500-2000€ ανά μέτρο…. Όμως (υπάρχει ένα τεράστιο όμως που πολλοί ιδιώτες το αμελούν) τρώγοντας έρχεται η όρεξη. Τώρα γράφει 160-200 τμ…. Με υπόγειο ή Βοηθητικούς χώρους ή όχι… Διότι και το Χ υπόγειο αν είναι άλλα 200τμ δεν θα είναι με 0 κόστος. Με Πισίνα, με σημαντικές και χρήσιμες διαμορφώσεις του περιβάλλοντος χώρου? Και αυτά είναι κόστος όχι μηδενικό. Ακόμα και μεγάλες βεράντες πρόβολο ή ειδικές κατασκευές χρειαστεί η αρχιτεκτονική λύση σας και αυτά επηρεάζουν τα κοστολόγια. Άρα δεν είναι μόνο το θέλω από 160-200τμ…. Επικουρικά….. Το κοστολόγια μπορούν να εκτοξευθούν με ειδικές μηχανολογικές απαιτήσεις…. Ή να συγκρατηθούν με πιο παθητικό τρόπο εξοικονόμησης ενέργειας… Γενικά… οποιαδήποτε τιμή ακούσεις χωρίς να υπάρχει μπροστά σου τα τελικά σχέδια του σπιτιού που ονειρεύεσαι και η αρχιτεκτονική μελέτη θα στο δείξει δεν έχει βάση. Όταν τα έχεις τα σχέδια θα έχεις και τις τιμές οι οποίες μπορεί να έχουν μια απόκλιση +-8%. Η αρχιτεκτονικά όμορφη σύνθεση ενός ακινήτου δεν ανεβάζει το κόστος κατασκευής…. Ούτε η σωστή διαρρύθμιση του ακινήτου ανεβάζει τα κοστολόγια…. Ανεβάζουν την τελική εμπορική αξία του Οι ορέξεις και οι επιθυμίες αν δεν συγκρατηθούν ανεβάζουν το κόστος και δεν υπάρχει πάνω ταβάνι για αυτά. Παράδειγμα….. απλό και χαζό… μπριζες διακόπτες…. Υπάρχουν με 10€ με 30€ με 50€ αλλά και με 500€ ο ένας…. Μέτρα λοιπόν μπριζες διακόπτες, μπετούγιες κλπ κλπ και κανε πολλαπλασιασμό να δεις τι νούμερα θα σου βγάλει…..1 point
-
Άρα, όλοι καταλήγουμε στο ότι με βάση την κοινή λογική επιτρέπεται η περίφραξη, αλλά ταυτόχρονα, όλοι βάζουμε την σχετική επιφύλαξη και ζητάμε (ορθώς) διευκρινιστική εγκύκλιο, καθώς το υπάρχον λεκτικό μοιάζει να απαγορεύει ακόμη και την περίπτωση περίφραξης. Αν όντως δεν επιτρέπεται έχω εκφράσει σε προηγούμενη ανάρτηση τον πιθανό λόγο. Προσωπικά δεν μου έχει τύχει έκδοση ΕΕΔΜΚ για περίφραξη σε εθνική ή επαρχιακή οδό. Παρεμπιπτόντως (κοινό μυστικό είναι) σε πολλές περιπτώσεις (γνωρίζω τα ακίνητα) προβαίνουν σε κατασκευή περιφράξεων χωρίς καμία άδεια. Αυτό που θα πρέπει να κάνεις αν έχεις αμφιβολία για το που είναι το όριο της οδού (σε περίπτωση που δεν υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης) να απευθυνθείς στη δ/νση τεχνικών υπηρεσιών της Π.Ε και έχοντας 2 τοπογραφικά στα οποία θα έχεις και μια υψομετρική τομή, ζητώντας να σου εγκρίνουν το όριο της οδού. Παράδειγμα. Έστω ότι το γήπεδο βρίσκεται κατάντι του δρόμου, χαμηλότερα από το οδόστρωμα. Σε ποια θέση του πρανούς θα είναι το όριο. Αναφέρεται μεν στο πδ 209/98 η χαμηλότερη, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε ιδιαιτερότητες. Οπότε αυτή είναι μια ασφαλής επιλογή και αν δεν κάνω λάθος η. Δ.Τ.Υ δίνει και κάποιο σκαρίφημα με κλίσεις για το που πρέπει ο μελετητής να βάλει το όριο (δυστυχώς δεν το έχω διαθέσιμο να στο ανεβάσω).1 point
-
Δεν απαιτείται ΜΣΕ εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές στο κτίριο είναι < 25τ.μ.1 point
-
Οι εργασίες που ορίζονται στο άρθρο 30 μπορούν να εκτελούνται σε οποιοδήποτε ακίνητο χωρίς έκδοση άδειας και δεν θεωρούνται αυθαίρετες. Η ύπαρξη αυθαιρέτου κατηγορίας 5 δεν επηρεάζει κάπως. Εξαίρεση αποτελούν περιπτώσεις κτιρίων για τα οποία απαιτούνται άλλες εγκρίσεις πχ σε παραδοσιακούς οικισμούς οπότε για τις εργασίες αυτές εξακολουθεί να μην απαιτείται άδεια αλλά απαιτείται η έγκριση των αρμόδιων επιτροπών.1 point
-
Προφανώς δεν αφορά την περίφραξη ρε παιδιά το λεκτικό αυτό. Οι αποστάσεις ασφαλείας της υπεραστικής συγκοινωνίας ισχύουν και απαγορεύεται εντός αυτών η κατασκευή κτιρίων. Η απαγόρευση αυτή ισχύει και για την έκδοση κανονικής οικοδομικής άδειας. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις περίφραξη. Θέλω να πω δεν ήταν σκοπός του λεκτικού να μη σου επιτρέψει να κάνεις περίφραξη με ΕΕΜΚ και να σε παραπέμψει σε οικοδομική άδεια για την οποία ισχύουν οι ίδιες απαγορεύσεις. *Γενικά θεωρώ πως θα έπρεπε να αφιερώσουν μια διευκρινιστική παράγραφο κατ εξαίρεση για τις περιφράξεις ώστε να μην σκαλώνουν στο λεκτικό που αφορά αυτονόητα όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις κατασκευών. π.χ. στην αρχή κολλούσαμε στο θέμα της αρτιότητας. Που έγγραφε ότι πρέπει το ακίνητο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο γενικά ενώ επιτρέπεται η απλή περίφραξη σε μη άρτιο.1 point
-
Είναι εντελώς παράλογο να μην εξαιρείται η περίφραξη από την ανωτέρω απαγόρευση. Κι έχει αργήσει να "σκάσει" διευκρινιστική εγκύκλιος. Όριο απαλλοτρίωσης σε επαρχ. οδό, είναι πιο απίθανο κι απο το να κερδίσεις δυο συνεχόμενες φορές το λότο...1 point
-
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "έκοψαν". Ποιοι είναι αυτοί που έκοψαν ; γιατί έκοψαν ; σε ποια ΥΔΟΜ είναι ; προστατεύονται από κάποιον ; Δεν δίνουν λόγο σε κανένα ; Για τις ακτίνες που ρώτησες θα τα βρεις όλα εδώ (στο άρθρο 2) : ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ : Αριθμός 98728/7722/93 Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια. (ΦΕΚ 167/Δ/2-3-93)1 point
-
ββ) τα οικόπεδα, τα γήπεδα ή τα κτίσματα, στα όποια εκτελούνται, δεν βρίσκονται σε δάσος, ρέμα, αιγιαλό ή παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο όπου απαγορεύεται η δόμηση, σε περιοχή απολύτου προστασίας, σε εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο της πόλης ή του οικισμού, σε κτίρια που είναι στατικά επικίνδυνα, πριν αρθεί η επικινδυνότητα, σε τμήμα κτιρίου που έχει κατασκευαστεί μετά τη θεσμοθέτηση παρόδιας στοάς και εμπίπτει σε αυτήν, παρά το όριο διεθνών, εθνικών, επαρχιακών, δημοτικών ή κοινοτικών οδών εντός ζώνης πλάτους πενήντα τοις εκατό (50%) των οριζόμενων από τη νομοθεσία για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας. Έχω τη γνώμη ότι το παραπάνω δεν θα πρέπει να αφορά την περίφραξη (πάσσαλοι με συρματόπλεγμα-ελαφρά κατασκευή) καθώς αυτή τοποθετείται στο όριο της οδού όπως αυτό ορίζεται από το ΠΔ 209/98. Από την άλλη, δεν το λέω και με πλήρη σιγουριά, καθώς από το παραπάνω λεκτικό φαίνεται ότι μια τέτοια κατασκευή στην παραπάνω θέση δεν εξαιρείται. Ίσως ο σκοπός είναι σε τέτοιες "κρίσιμες" περιπτώσεις (πχ εθνικές, επαρχιακές οδοί με τυχόν όρια απαλλοτρίωσης) να εκδοθεί αναγκαστικά οικοδομική άδεια προκειμένου να ελεγχθούν τα σχετικά δικαιολογητικά από την Υπηρεσία.1 point
-
@Architect90 Kάνε νέο τοπογραφικό ασχέτως αν τα τυπικά δικαιολογητικά υπαγωγής το απαιτούν. Θα βγεις κερδισμένη. Αρχικά, διότι θα έχεις πλήρη εικόνα των περιγραμμάτων κτιρίων αλλά και της υψομετρικής κατάστασης του ακινήτου. Έτσι θα βοηθηθείς στην σωστή καταγραφή επιφανειών και θέσης των κτιρίων. Παράλληλα θα έχεις εικόνα του ιδιοκτησιακού σε σχέση με τίτλο και Ο.Α. Ο στόχος μας σε κάθε ακίνητο είναι να ταυτίσουμε με τις ενέργειές μας τη νομική και τεχνική του ταυτότητα και την υφιστάμενη κατάσταση. Τέλος, θα απαιτηθεί τοπογραφικό (και Κ.Η.Δ βεβαίως) στην πρώτη δικαιοπραξία που θα γίνει. Στο σύστημα θα εισάγεις το τοπογραφικό άδειας στα υποχρεωτικά δικαιολογητικά πληρότητας και στα προαιρετικά το τοπογραφικό αποτύπωσης.1 point
-
Ο ΝΟΚ στο άρθρο 17, παράγραφο 8.Α.ζ το αναφέρει ξεκάθαρα ότι στην πρασιά επιτρέπονται οι ανοιχτοί χώροι στάθμευσης. Εφόσον τηρείς την φύτευση του υποχρεωτικού ακάλυπτου και εχεις τα απαιτούμενα δέντρα στην πρασιά σύμφωνα με τον Κτιριοδομικο , δεν μπορούν να σου αρνηθούν τις θέσεις στάθμευσης. Επίσης η πρασιά είναι υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος. Στον υποχρεωτικό αλλά βέβαια και στον προαιρετικό ακάλυπτο, επιτρέπονται οι ανοιχτές θεσεις. Τέλος το εγγραφο 29527/91 συνεχίζει να είναι σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 35 του ΝΟΚ αφού δεν έρχεται σε αντίθεση με τις κείμενες διατάξεις . Σε αυτή την χώρα , όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν.1 point
-
Ότι σου έγραψε ο Δημήτρης... Όταν λες 'το σύστημα' τι ακριβώς εννοείς;1 point
-
Το πιο πιθανό είναι ότι , όταν έγινε η εγκατάσταση , ο ηλεκτρολόγος πέρασε 4 ΝΥΑ 1,5mm , μαύρο φάση , μπλέ ουδέτερος και κόκκινο/άσπρο εντολές. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας θερμοστάτης δίνει δύο εντολές . Μια μέσω του αισθητήρα θερμότητας και μια χειροκίνητη ( πχ. για να οπλίσει μια Η/Β η οποία ανοίγει για να ζεστάνει ένα boiler) . Στη περίπτωσή σας ,προφανώς δεν απαιτήθηκε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα να έχουν συνδεθεί και τα δύο καλώδια στην έξοδο/εντολή προς Η/Β . Οπότε εσείς , στον νέο Θ/Χ συνδέεται το μαύρο στο Q11 και το κόκκινο μαζί με το άσπρο (δεν ξέρεις αν φτάνουν και τα δύο στον πίνακα της αυτονομίας , καλό είναι βέβαια αυτό το "λάθος" να διορθωθεί από έναν ειδικό) στο Q14.1 point
-
Δες λίγο αν ισχύει ακόμα το παρακάτω: Εγγρ-29527/91. GARAGE στα προκήπια. Επί του ερωτήματος που διατυπώνετε στο έγγραφο σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την παρ.2α του Αρθ-1 του ΠΔ/3-8-87 η απαγόρευση δημιουργίας υπαίθριων χώρων στάθμευσης στα προκήπια αφορά τις περιπτώσεις που όλο το οικόπεδο είναι ακάλυπτο και διατίθεται αποκλειστικά για την στάθμευση αυτοκινήτων. 'Οταν όμως στο οικόπεδο υπάρχει κτίσμα, τότε δίνεται η δυνατότητα για την δημιουργία υπαίθριου χώρου στάθμευσης στον ακάλυπτο χώρο του με την δέσμευση ότι η μέγιστη καλυπτόμενη επιφάνεια από τον υπόψη υπαίθριο χώρο και το κτίσμα να μην ξεπερνά την επιτρεπόμενη στην περιοχή κάλυψη αυξημένη κατά 10% (Αρθ-1 παρ.2β του ΠΔ/3-8-87). Κατόπιν αυτού και επειδή από το Αρθ-8 παρ.2 του ΓΟΚ/85 ως υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου θεωρείται και η επιφάνεια του προκηπίου, μπορεί κατά την εφαρμογή της παρ.2β του Αρθ-1 του ΠΔ/3-8-87 να χρησιμοποιηθεί η εν λόγω επιφάνεια για την υπαίθρια στάθμευση αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή εφιστούμε την προσοχή σας για τον έλεγχο της καλυπτόμενης από το κτίριο και τον χώρο στάθμευσης επιφάνειας, για την δέσμευση του υπόψη χώρου στάθμευσης με συμβολαιογραφική δήλωση κατά τον Ν-1221/81 και τέλος για την εφαρμογή του Αρθ-23 του κτιριοδομικού κανονισμού όσον αφορά την φύτευση των 2/3 του απομένοντος ακάλυπτου χώρου. ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Ν-960/79 Ν-1221/81 Αρθ-8 παρ.2 του ΓΟΚ/85. Αρθ-1 του ΠΔ/3-8-87.1 point
-
Στον 4178 η αντιμετώπιση της κατηγορίας ήταν διαφορετική. Για την επιλογή κατηγορίας 4 ή 5 γινόταν σύγκριση των αυθαιρέτων τετραγωνικών με τα τετραγωνικά της άδειας. Οπότε ένα ακίνητο που δεν είχε άδεια υπαγόταν υποχρεωτικά στην κατηγορία 5. Σχετικά με τα προ του 55 είχε συζητηθεί και είχε αναφερθεί και στις τότε ερωταπαντήσεις του ΤΕΕ ότι όταν υπάρχει κτίριο προ του 55 δηλώνεται "ναι" στο πεδίο της άδειας αλλά επειδή στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άδεια, άρα ούτε εγκεκριμένα μεγέθη για να γίνει η εν λόγω σύγκριση, οι όποιες αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται στην κατηγορία 5 (με την επιφύλαξη φυσικά των κατηγοριών 1 και 2). Στον 4495 πλέον όμως η σύγκριση μπορεί να γίνει με τα επιτρεπόμενα μεγέθη της περιοχής. Επομένως ανεξαρτήτως αν υπάρχει ή όχι άδεια εφόσον πληρείται το 40-40-20 και εκτός προκηπίου μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία 4. Το λάθος είναι αρχικά του ΤΕΕ που δεν διόρθωσε το πληροφοριακό σύστημα ώστε να δέχεται αυτές τις περιπτώσεις όπως ορίζει ο νόμος. Όταν υπάρχει κτίριο προ του 55 επειδή επιλέγεται "ναι" στην άδεια μπορείς να παραβλέψεις αυτό το λάθος του συστήματος και να το βάλεις κανονικά κατηγορία 4 σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.1 point
-
Version 1.0.0
205 downloads
Νομοσχέδιο που αφορά και Πολεοδομικές ρυθμίσεις για τον Τουρισμό. Περιλαμβάνει και ζητήματα των εγκαταστάσεων των τουριστικών μονάδων αλλά και ειδικές ρυθμίσεις για τα γεωτεμάχια που θα αξιοποιηθούν ως τουριστικές εγκαταστάσεις Σχετικός διάλογος στο φόρουμ εδώ > Ειδικές μορφές τουρισμού, διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη - ΦΕΚ Ν.4688/20201 point -
“...σχετικά με τη σημασία των ταχυτήτων μετατόπισης στην καθημερινή τοπογραφική πρακτική”. Διάβασα στο δελτίο 232 του συλλόγου ATM(σελίδες 34-35) ‘ένα άρθρο ενός καλού συναδέλφου, που το βρίσκω άκρως ενδιαφέρον και συστήνω να το διαβάσουν όσοι ασχολούνται με Τοπογραφία και είναι κάτω από το Γ. πλάτος φ=35,00 μοιρες. Νομίζω πως αυτό το άρθρο πρέπει (ή καλλίτερα έπρεπε) να "προκαλέσει" μία συζήτηση σε υψηλό επίπεδο προ πάντων από τους φίλους συναδέλφους κρητικούς και όχι μόνο που του αφορά έντονα το θέμα χωρίς αυτό να σημαίνει πως η υπόλοιπη Ελλάδα αδιαφορεί. Αυτό που αναφέρει-εστιάζει το άρθρο είναι ότι τα τελευταία 8 έως 10 χρόνια, στον ελλαδικό χώρο και νοτιότερα από αυτή τη συγκεκριμένη ζώνη (κάτω από Πελοπόννησο), έχουμε μία μετακίνηση εδαφών πολύ μεγάλης έκτασης, που ανέρχεται περί τα 35cm. Εμένα προσωπικά αυτό το νούμερο με τρόμαξε. Αυτό σημαίνει πως τριγωνομετρικά (ή όλα τα σημάδια) που πριν 10-15 χρόνια ήταν σε μία θέση, τώρα μετακινήθηκαν κατά 35(+)cm στην φορά-διεύθυνση που δείχνουν τα βέλη της φωτογραφίας που συνοδεύει το κείμενο. Αυτό το αποτέλεσμα, υποθέτω, πως προκύπτει μόνο από σε μετρήσεις που προέρχονται από όργανα που έχουν σχέση με δορυφορικές μετρήσεις (Satelitengeodaesie, gps, HEPOS κλπ) που σήμερα όμως στην πράξη δεσπόζουν. Να υποθέσω πως στην Κρήτη, για παράδειγμα, τα σημεία ΜΕΤΑΞΥ τους να μην έχουν αυτό το πρόβλημα(??!!) και ότι στις επίγειες τουλάχιστον μετρήσεις το πρόβλημα να είναι ανύπαρκτο. Γι’ αυτό λέω πως .. όλοι οι επιστήμονες της θεωρίας (πολυτεχνεία νότιας Ελλάδας, φορείς, ΤΕΕ πολ. Σχολή Θεσσαλονίκης, Μετσόβιο κλπ ) να προκαλέσουν μία συζήτηση για το θέμα αυτό, αφού φυσικά καλέσουν και τον συγγραφέα αυτού του κειμένου, ώστε οι φίλοι συνάδελφοι μας, κάτω από απ’ αυτή τη ζώνη που τα βέλη της εικόνας που χρησιμοποιεί ο συγγραφέας στο κείμενό του, αρχίζουν να γίνονται έντονα "μεγάλα". Αν κατάλαβα καλά ορισμένοι φίλοι καθηγητές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν ήδη το θέμα. Εδώ θέλω όμως να ζητήσω συγγνώμην, από τον συγγραφέα του άρθρου, που πήρα αυτή την πρωτοβουλία γ' αυτήν την γνωστοποίηση του κειμένου του. Αφού είναι δημοσιευμένο σε περιοδικό νομίζω πως δικαιολογούμαι!1 point
-
1 point
-
1. To ΡΡΡ αφορά τους σταθμούς που θέλεις. Δεν είναι διαφορική τεχνική (επίλυση βάσεων). Είναι οι λεγόμενες μηδενικές διαφορές. Λογικά υπάρχει επιλογή : ΡΡΡ ή Single Point Position (SPP-Leica Geo-office). 2. Προσοχή! Θέλει εφημερίδες ακριβείας και καλή εκτίμηση σφάλματος ρολογιών και άλλων ιδιαίτερα απαιτητικών παραμέτρων. Το τελευταίο δεν ξέρω αν υποστηρίζεται από εμπορικά λογισμικα. Θα σου πρότεινα το εργαλείο : CSRS-PPP Online Service1 point
-
@jojo 1. Είτε κρατάς σταθερό/ά σημεία του ευρωπαϊκού δικτύου (AUT1 ή/και ΝΟΑ1) 2. Είτε λύνεις ΡΡΡ1 point
-
Φυσικά και παίζει! Όλες οι Νήσοι παίζουν! Σκεφτείτε, ότι την περιοχή που καταλαμβάνουν νήσοι βορείου Αιγαίου, σποράδες, Εύβοια, και Θεσσαλια διαπερνάει το λεγόμενο North Anatolian Fault (Βόρειο Ρήγμα της Ανατολάς) που έδωσε τους σεισμούς-τέρατα το 1999 στην Τουρκία.1 point
-
Έχω την έντονη πεποίθηση πως ο συν. jojo κινείται - "πλαλάει" σε υψηλότερα επίπεδα (auf höheren Ebenen) απ' όλους εμάς εδώ γύρο. Μάλλον ετοιμάζεται, ή είναι στα σκαριά και άλλο Διδακτορικό! (ή κάτι τις ...παραπάνω τέλος πάντων). Τώρα για το θέμα : ....Είναι και αυτό ένα θέμα !. Αν θέλεις, μετά από ένα μεγάλο σεισμό σε νησί όπως η Λέσβος, να κάνεις συγκριτικές παρατηρήσεις, για να τις συγκρίνεις με προηγούμενες, νομίζω ...(ταπεινή μου γνώμη) έχασες. Πρέπει αργότερα όμως να μας πεις για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Η Λέσβος "παίζει" στο επίμαχο άρθρο του περιοδικού και για το οποίο έγινε αυτή η κουβέντα ? Για να το χαλαρώσουμε. Κάπου εκεί κοντά που έγινε ο σεισμός, λένε (εγώ δεν πήγα ποτέ στη Λέσβο), είναι ένα χωριό το Πλωμάρι. Εκεί, λένε, έχει καλά ουζα, τα βρίσκεις και στην Θεσσαλονίκη. Από την άλλη, ότι και να έγινε στο νησί, τα χταπόδια οι κουτσομούρες και τα υπόλοιπα θαλασσινά δεν έφυγαν από εκεί. Σε περιμένουν. Αν τα πλακώσεις όλα αυτά, κάτω από ένα "ντουβαρίσιο" ίσκιο, ε! τότε .......όλα βγαίνουν στην εντέλεια ! Ίσια.1 point
-
@jojo Σε σκέφτομαι προϊστάμενο τοπογραφικής σε καμιά περφιερειακή ενότητα... Θα τους ζητούσες τα πάντα μέχρι και ελλείψεις σφάλματος!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑ ΥΓ κι εγώ έτσι θα έκανα!!!1 point
-
Σκεφτείτε τώρα με τον σεισμό στην Λέσβο τί έγινε με τις μετατοπίσεις. Ελλείψει ενημέρωσης των συντετγμένων, θα γίνει τουρλουμπούκι...1 point
-
Jojo, τί εννοείς ξεκίνησε; Από ποιόν; Από δύο-τρεις-πέντε παλαβούς σαν κι εμάς;;;1 point
-
Αγαπητέ και σχολαστικέ nbr Τα υψόμετρα στην Ελλάδα είναι πονεμένη υπόθεση ντε φάκτο. Ευυχώς, εν Ελλάδι δεν υπάρχουν έντονες κατακόρυφες κινήσεις, εκτός από τοπικά φαινόμενα. Π.χ. στην Περαία πριν καμια 10άρια χρόνια στήσαμε έναν τέτοι δίκτυο λόγω εντονων κατολισθήσεων που προήλθαν από εντονότατη απάντληση υδάτων. Τα υψόμετρα θέλουν εκ βάθρων αναμέτρηση και επανασυνόρθωση και σύνδεση με παλλιροιογράφους. Θέλει αρκετό χρήμα. Επίσης είμαστε από τις λίγες χώρες που ΔΕΝ έχουμε συνδεδθεί με το πανευρωπαϊκό υψομετρικό δίκτυο. Οι κατακόρυφες μετατοπίσεις, έχουν να κάνουν κυρίως με ανύψωση των εδαφών πλησίον των Πόλων, λόγψ των λιώσιμο των πάγων από την εποχή των παγετώνων.1 point
-
Προς Τεντονοφ. Μένω έκπληκτος που από μόνος σου διαβάζεις "Συνορθώσεις παρατηρήσεων" και "Ελλειψοειδής Γεωδαισία και Δίκτυα". Μακάρι να στήσεις κάποτε ένα μεγάλο (4+ σημείων) Τριγωνομετρικό δίκτυο και να κάνεις και την επίλυσή του με "Ελάχιστα τετράγωνα". Με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα, αν και δεν ξέρω ποιος θα το απαντήσει ή αν μπορεί το ερώτημα να μεταφερθεί στην "επιστημονική κοινότητα", να βάλω το ερώτημα : Τι γίνεται στις περιοχές που είναι πιο κάτω από το κρίσιμο γεωγρ. πλάτος Φ< 35 μοίρες σχετικά με τα υψόμετρα (μπορεί το ερώτημα να είναι και ....άστοχο). Από το άρθρο του συναδέλφου, στο περιοδικό του συλλόγου, φαίνεται πως .....ταξιδεύουμε ολοταχώς (Ν.Δ.) για να συναντήσουμε την Λιβύη (παρατραβηγμένο σχήμα λόγου) αλλά δεν κάνει όμως καμία αναφορά στα υψόμετρα. Η αναφορά του είναι μόνο στην οριζοντιογραφίκή κατάσταση των περιοχών αυτών. Ούτως ή άλλως στην Satelitaengeodesie (gps κλπ) έχουμε μία διαφορά υψόμετρου από 8 έως και 12 cm σε σχέση με τις επίγειες μεθόδους (σταδία χωροβάτης) ακόμη και στις μη προβληματικές περιοχές. Εκεί κάτω όμως ..τι γίνεται ??1 point
-
Καλό είναι να δημιουργήσουμε αρχείο txt ή οποιουδήποτε άλλου επεκτάματος και μετά να ραπορτάρουμε με script ή άλλη ρουτίνα. Στο Excel οι 4 στήλες με τα στοιχεία των σημείων Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ Ν Χ Υ Ζ σώζουμε απ' ευθείας το αρχείο σε μορφή Ν,Χ,Υ,Ζ με την επιλογή "save as csv" και ανάλογα το ραπορτάρουμε ως ανωτέρω με script η με χρήση http://www.michaniko...133-plotcsvlsp/1 point
-
Σε ένα φύλλο Excel, χρησιμοποιούμε 6 στήλες. Στην πρώτη (Α) γράφουμε τις συντεταγμένες του Χ, στη δεύτερη (Β) το σύμβολο "," (το κόμμα χωρίς τα εισαγωγικά), στην τρίτη © τις συντεταγμένες του Υ, στην τέταρτη (D) πάλι το ",", στην πέμπτη (Ε) τις συντεταγμένες του Ζ. Τέλος, στην έκτη στήλη (F) εφαρμόζουμε την εξής φόρμουλα: "=Ax&Bx&Cx&Dx&Ex" (χωρίς τα εισαγωγικά), όπου x ο αριθμός της σειράς στην οποία ξεκινούν οι συντεταγμένες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, στην έκτη στήλη να έχουμε τις συντεταγμένες στη μορφή που αναγνωρίζει το AutoCAD, δηλ. Χ,Υ,Ζ. Στην στήλη (F) δεν γράφουμε εμείς τις συντεταγμένες, αλλά προκύπτουν αυτόματα αφού εφαρμόσουμε τη φόρμουλα της μορφής που αναγράφεται παραπάνω. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, στο κελι F2 γράφουμε =A2&B2&C2&D2&E2 και πατάμε enter. Έπειτα, σύρουμε το άγκιστρο του κελιού προς τα κάτω μέχρι την τελευταία σειρά συντεταγμένων. Έπειτα, επιλέγουμε τις συντεταγμένες στη στήλη (F) και τις αντιγράφουμε (με δεξί κλικ ή από το μενού Επεξεργασία/Edit και επιλογή Αντιγραφή/Copy). Xρησιμοποιούμε κάποιο Script. Αφού κάνουμε όλη τη διαδικασία με το Excel που αναγράφεται παραπάνω, ανοίγουμε τον Κειμενογράφο/Notepad των Windows και γράφουμε στην πρώτη σειρά την εντολή που θέλουμε να επαναληφθεί και στις παρακάτω τις συντεταγμένες με αντιγραφή - επικόλληση από το Excel. Αποθηκεύουμε το αρχείο, το κλείνουμε και αλλάζουμε την κατάληξή του από txt σε scr. Τέλος, στο AutoCAD από το μενού Tools επιλέγουμε Run Script ή πληκτρολογούμε την εντολή script. Παράδειγμα αρχείου script: POINT 10,0,0 20,1,0 30,2,0 40,3,0 50,4,01 point
-
το μέγεθος είναι αναλογικό με όλες τις κλιμακες δεν νομίζω να είναι μικρό ύψος γραμμάτων σε 1/200 -> 0,40--> 2mm1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-