Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.869


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.329


  4. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ιάσονα την καλημέρα μου, μάλλον εκ παραδρομής αναφέρθηκες στο ΦΕΜ ως: Είναι Προκαταβλητέος Φόρος επί των συμβατικών αμοιβών μηχανικών, είναι Προκαταβολή φόρου στις συμβατικές αμοιβές αρχιτεκτόνων και μηχανικών. Δεν υπάρχει τακτή ημερομηνία (όπως π.χ. για τον ΦΠΑ) για την απόδοσή του, αλλά αποδίδεται πριν τη θεώρηση σχεδίων, μελετών, άδειας από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου. Ως καταληκτική ημερομηνία πληρωμής τους είναι αυτή που αναγράφει η Ταυτότητα Οφειλής και είναι η ίδια μέρα της υποβολής της σχετικής δήλωσης. Αν δεν καταβληθεί ή καταβληθεί εκπρόθεσμα έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του ν.4174/2013, των άρθρων 53 (για τους τόκους), 54 (για το πρόστιμο) και 57 (για την προσαύξηση ανάλογα την χρονική καθυστέρηση). [1] Πάντως γνώμη είναι ότι σε πιθανό έλεγχο, ο έλεγχος δεν πρόκειται να ασχοληθεί με το πότε χρονικά έγινε η θεώρηση (μιας και δεν τον αφορά...νομίζω) αλλά θα πάρει τις τιμολογήσεις (που συνδέονται με αυθαίρετα, άδειες, κλπ όπου από την περιγραφή συνάγεται και θεώρηση ηλεκτρονική ή μη) και ανάλογα με το πότε χρονικά έχει γίνει η κάθε μία, και με αφετηρία την ημερομηνία της κάθε τιμολόγησης, θα επιβάλει και το πρόστιμο/τόκους/προσαυξήσεις σύμφωνα με τα παραπάνω. [1] Μακάρι να κάνω λάθος. Κάλο είναι να γίνει αυτό που έγραψες/σύστησες στο συνάδελφο:
    3 points
  2. Ο υπάλληλος μπορεί πράγματι να έχει καλή διάθεση αλλά στο συγκεκριμένο κάνει λάθος. Το παράρτημα είναι σαφές οπότε συμφωνούμε όλοι ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να δηλωθεί "χωρίς άδεια". Από κει και πέρα έχεις 2 επιλογές όπως σου είπε και ο Ιάσονας: α) Δηλώνεις ως αυθαίρετο μόνο ότι έχει κατασκευαστεί καθ' υπέρβαση της άδειας (στο επιτρέπει το παράτημα αυτό) αλλά υπάρχει πάντα το πρόβλημα της παράνομης άδειας που δεν ξέρεις τι μπορεί να δημιουργήσει μελλοντικά β) Αγνοείς την άδεια (όντας παράνομη) και δηλώνεις τα πάντα ως αυθαίρετα. Ορθότερο και μελλοντικά ασφαλέστερο αλλά πολύ ακριβότερο. Αυτό που ήθελα να σου επισημάνω είναι ότι σε κάθε περίπτωση το ακίνητο θα υπαχθεί στην κατηγορία 5 και όχι 4 διότι το σύστημα δεν επιτρέπει την επιλογή κατηγορίας 4 όταν επιλέξεις χωρίς άδεια.
    2 points
  3. Version 1.0.0

    11.346 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  4. Για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει το παρακάτω πρόγραμμα για την Αττική. Αφορά σε δημόσια χρηματοδότηση και καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019 με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης 5.000,00€ και μέγιστο 50.000,00€. Περίοδος υποβολής των αιτήσεων 12/10/2020 (ώρα 13.00) έως και 6/11/2020 (ώρα 15.00) Η Δράση χρηματοδοτείται από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΑΤΤΙΚΗ» 2014-2020 του ΕΣΠΑ 2014-2020 και θα συγχρηματοδοτηθεί με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσό που θα ληφθεί είναι χρηματοδότηση, ΔΕΝ είναι της μορφής "επιστρεπτέας προκαταβολής". Ο ΚΑΔ των μηχανικών 71.12 "Δραστηριότητες μηχανικών και συναφείς δραστηριότητες παροχής τεχνικών συμβουλών" μεταξύ των άλλων ΚΑΔ, είναι στους επιλέξιμους ΚΑΔ. Συγκεκριμένα ο υπολογισμός του αναλογούντος κεφαλαίου κίνησης (δημόσια χρηματοδότηση) προκύπτει από το άθροισμα των κάτωθι δηλωθέντων ποσών των πεδίων του έντυπου Ε3 του προηγούμενου έτους (χρήση 2019): 102, 202, 181, 281, 481, 185, 285, 485 πολλαπλασιαζόμενο με 50%. Ενδεικτικά, καλύπτει ότι έξοδα υπάρχουν "κάτω" από τον κωδικό 485 δηλ. Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερο των 50.000,00€, η αναλογούσα δημόσια χρηματοδότηση διαμορφώνεται στα 50.000,00€, ενώ σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι μικρότερο από 5.000€, δεν είναι δυνατή η συμμετοχή στην Δράση. Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) στην διεύθυνση www.ependyseis.gr/mis με την ένδειξη: «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στην Αττική». Οι λοιπές προϋποθέσεις συμμετοχής των επιχειρήσεων περιγράφονται στην συνημμένη Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης. πρόσκληση Δράσης.pdf
    1 point
  5. Γεια σας. Εχω μια περιπτωση οικοπεδου "διαμπερους", δηλαδη ειναι καπου στο μεσον του οικοδομικου τετραγωνου και εχει προσωπο σε δυο πλευρες. Απο τη μια μερια του Ο.Τ. εχει προσωπο πλατους 4 μετρων σε εγκεκριμενη και ανοιγμενη οδο (Δεν αρκει αυτο το πλατος για αρτιοτητα) και απο την αλλη μερια θα εχει προσωπο 18 μετρα οταν διανοιχτει η οδος για την οποια δεν εχει συνταχθει ουτε κτηματολογικο διαγραμμα ουτε ειναι στα αμεσα σχεδια του Δημου να γινει κατι τετοιο. Επισης οι γειτονες εδω και 30 χρονια διαφωνουν με την διανοιξη της οδου και οχι μονο δεν εχουν σταματησει να ζητουν καταργηση αλλα εχουν χτισει λες και δεν υπαρχει αυριο παραπηγματα σε ολο το μηκος της. Πρεπει να προσθεσω οτι το οικοπεδο απο την μερια που δεν εχει ανοιχτει ειναι ρυμοτομουμενο κατα 15-20 τμ και παιρνει και μερος ενος παλιου σπιτιου που ειναι χτισμενο μεσα. Στην πολεοδομια μου ειπαν κατηγορηματικα οτι δεν υπαρχει περιπτωση να βγει αδεια αν δεν ανοιξει ο δρομος γιατι του λειπει η αρτιοτητα κατα προσωπο. Το θεμα μου ειναι, οτι διαβασα σε καποιες σημειωσεις περι αρτιοτητας, πως υπαρχει αποφαση του ΣτΕ, που αναφερει πως αρτιο κατα προσωπο θεωρειται και αυτο που εχει προσωπο σε αδιανοικτη οδο που προβλεπει το εγκεκριμενο σχεδιο μιας και η διαδικασια διανοιξης δεν αφορα στην αρτιοτητα του οικοπεδου. Δινοταν επισης ο αριθμος της αποφασης του Στε, 2051/2008 αλλα δυστυχως δεν τη βρηκα ουτε στη βαση δεδομενων νομοθεσιας που εχω ουτε καπου αλλου στο ιντερνετ. Βρηκα και καποιες αλλες εγκυκλιους -Εγγρ-3523/05, Εγγρ-37666/87- που ανεφεραν περιπτωσεις για γωνιακα οικοπεδα (ισως να εχουν ισχυ γενικα για οικοπεδα που εχουν προσωπο σε δυο οδους; ) Μπορειτε να με κατευθυνετε με καποιο τροπο για το τι να κανω; Εγω πιστευω οτι αρχικα πρεπει να βρω αυτην την αποφαση για να αποδειξω στην πολεοδομια οτι ειμαστε ενταξει απο αρτιοτητα, μετα να δηλωσει ο πελατης με συμβολαιογραφικη πραξη πως θα αποδωσει οταν ανοιξει η οδος το τμημα του οικοπεδου που ρυμοτομειται σε κοινη χρηση, και μετα να βγει η αδεια κανονικα και να προχωρησουμε ολοι με τις ζωες μας. Παρατήρηση : Οι τίτλοι πρέπει να είναι τονισμένοι. Παρακαλώ διαβάστε τους κανόνες συμμετοχής.Για την διόρθωση : avgoust
    1 point
  6. Μπορείς . Πρέπει να πληρωθεί το παράβολο εως 15/10
    1 point
  7. 1 point
  8. Όχι ,το γράφει η Δανάη μέσα στην παράθεση της δημοσίευσης της που έκανες εσύ.Διάβασε την προσεκτικά.😉
    1 point
  9. 1 point
  10. Καλημέρα!Είσαι σίγουρος γι αυτό;Σε τι οφείλεται η αλλαγή στο όριο σε σχέση με την άδεια ενώ το κτίριο βρίσκεται στην ίδια θέση?Κάποιος συνάδελφος έδειξε "τραβηγμένο" οικόπεδο στην άδεια που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα?Συνεπώς,δεν μπορώ να απαντήσω απλά "χρέωσε παραβίαση πλαγίων αποστάσεων" ενώ μπορεί να συμβαίνει κάτι άλλο πιο σοβαρό σε σχέση με το τοπογραφικό της άδειας...
    1 point
  11. Οκ, κάνω επικόλληση από εκεί τον κατάλογο εργασιών, γραμμένο από το συνάδελφο sdim. Συμπληρώνω με κόκκινο ορισμένα πράγματα και επίσης προσθέτω τις ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις (δίκτυο ίντερνετ, κεραία τηλεόρασης, συναγερμός, τυχόν αυτοματισμούς κλπ.). 1. Αγορά οικοπέδου 2. Οικοδομική άδεια (μελέτη + επίβλεψη) δηλ. αρχιτεκτονική και στατική μελέτη 3. Χωματουργικά 4. Υλικά κατασκευής (μπετό, σίδερα, πλακάκια, γυψοσανίδες κλπ) 5. Εργατικά 6. Ένσημα 7. Εργολαβικά 8. Τεχνικός ασφαλείας 9. Έκδοση ΠΕΑ μετά την ολοκλήρωση 10. Κόστος απομάκρυνσης αδρανών σε πιστοποιημένο φορέα 11. Κόστος σύνδεσης με ΔΕΗ 12. Κόστος σύνδεσης με δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης 13. Κόστος σύνδεσης με ΟΤΕ 14. Φυτά, ποτιστικό σύστημα & αμοιβή γεωπόνου για τις μελέτες. 15. Τυχόν δημοτικά τέλη για κατάληψη πεζοδρομίου για κάδο οικοδομικών αποβλήτων 16. Κόστος μίσθωσης κάδου 17. Σκαλωσιές 18. Τοπογραφικό 19. Χάραξη με βάση τα σχέδια της άδειας 20. Σύστημα θέρμανσης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, σωλήνες ύδρευσης, αποχέτευσης, φρεάτια, μπαταρίες, κλπ αμοιβές ηλεκτρολόγου & μηχανολόγου μηχανικού για μελέτες 21. Έπιπλα (πάγκος κουζίνας, ντουλάπια, 22. Πορτοπαράθυρα, πατζούρια, κλπ 23. Συνεργείο καθαρισμού (θα χρειαστεί μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και πριν την μετακόμιση) 24. Τυχόν εντοιχισμένες ηλεκτρικές συσκευής 25. Τυχόν έξοδα αντιστήριξης. 26. Τυχόν έξοδα για διαμόρφωση ακάλυπτου χώρου, περίφραξη, κοπή δέντρων, επισκευή πεζοδρομίου, κλπ. Το ερώτημα λοιπόν είναι καθένας που έδωσε προσφορά 1500, 2600 & 3000, τι από όλα αυτά συμπεριέλαβε και μέχρι ποιό σημείο εννοεί τη δουλειά ολοκληρωμένη. Το επιτρεπόμενο από τους κανόνες συμμετοχής χρώμα γραμματοσειράς για τις δημοσιεύσεις είναι το μαύρο ή το μπλε (εξαιρούνται οι παρατηρήσεις των συντονιστών με κόκκινο χρώμα). Το κείμενο μορφοποιήθηκε καταλλήλως. Pavlos 33
    1 point
  12. Δεν είμαι σίγουρη ότι καταλαβαίνω την ερώτηση. Εκτός σχεδίου κατοικία μέγιστη δόμηση 200τ.μ. και μέγιστη κάλυψη επίσης 200τ.μ. Ημιυπαίθριους βεβαίως μπορείς να έχεις αλλά προσμετρώνται στην κάλυψη.
    1 point
  13. Δεν χρειάζεται να το συμπληρώσεις
    1 point
  14. Αν εξαντλήσεις τα 200 μ² στο ισόγειο, σαφώς και δεν μπορείς να έχεις η/υ χώρους, αφού θα υπερβαίνεις την επιτρεπόμενη κάλυψη. Οι εξώστες δεν μετρούν (έως 40%), οπότε μπορείς να έχεις εξώστες έως αυτό το όριο.
    1 point
  15. 1 point
  16. το ερώτημα σου αφορά την περίπτωση του ακινήτου του ιδιώτη ΜΕΜΑΣ ή αφορά άλλο ακίνητο?
    1 point
  17. Αρθρο 6 ΦΕΚ 270/Δ/ 85 β) Η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου ως και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει: Για γήπεδα εμβαδού μέχρι 4000 τμ. τα 200 τμ. Για γήπεδα εμβαδού μεγαλύτερου των 4000 τμ. μέχρι και 8000 για μεν τα πρώτα 4000 τμ. τα 200 τμ. για δε τα λοιπά ίση με το γινόμενο του υπολοίπου εμβαδού του γηπέδου επί τον συντελεστή δομήσεως 0,02. επιφάνεια οικοδομής = 200 τμ. + (εμβαδόν γηπέδου - 4000) Χ 0,02. Ο ΗΧ μετράει στην κάλυψη και δεν μετράει στη δόμηση. Άρα στην περίπτωση που έχεις Η.Χ η πραγματοποιούμενη κάλυψη τους περιλαμβάνει και αυτή δεν μπορεί να υπερβαίνει τις παραπάνω επιφάνειες (πχ τα 200 τμ στα 4.000 τμ). Όπως προανέφερες και η συγκεκριμένη εγκύκλιος 9/01 επιβεβαιώνει ότι η κάλυψη για χρήση κατοικία καθορίζεται από το άρθρο 6 (δηλαδή από τον παραπάνω τρόπο υπολογισμού). Το θέμα έχει ξεκαθαρίσει εδώ και χρόνια πριν. Τι σε κάνει να το αμφισβητείς. Είναι απολύτως ξεκάθαρο. Εγκ-46355/9/01 Αποφ-46355/9/01 Εφαρμογή των διατάξεων του Αρθρον-6 του ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) Επιτρεπόμενη κάλυψη για χρήση κατοικίας στην εκτός σχεδίου δόμηση (μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου) 'Εχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του Αρθ-27 παρ.2 του Ν-1577/85 όπως ισχύει σήμερα. 2. Τις διατάξεις του Αρθ-1 και Αρθ-6 του ΠΔ-24/31-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85). 3. Την από 5-4-00 αίτηση του Ι.,Ε. και Μ. Τ. που διαβιβάσθηκε στην ΔΟΚΚ με το Εγγρ-2462/6-4-00 της Διεύθυνσης Πολεοδομίας ΠΕ της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου. 4. Τη Γνωμ-10/4-1-01 του Κεντρικού Συμβουλίου ΧΟΠ, Αποφασίζουμε: Η επιτρεπόμενη κάλυψη για χρήση κατοικίας στην εκτός σχεδίου δόμηση, προσδιορίζεται από τις διατάξεις του Αρθ-6 του ΠΔ-24/31-5-85 (ΦΕΚ-270/Δ/85) και όχι από τις διατάξεις του Αρθ-1 του ιδίου Προεδρικού Διατάγματος. Κατά συνέπεια δεν δύναται να υπερβαίνει την κατά την συγκεκριμένη διάταξη μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια του κτιρίου. (Γενική Δ/νση Πολ/μιας ΔΟΚΚ τμήμα β)
    1 point
  18. Φτου! να φανταστώ η περίοδος είναι το έτος της απόδειξης/τιμολογίου το πολύ.
    1 point
  19. Μπρε Γιώργη και με το συμπάθιο δηλαδή.... αλλά ο άνθρωπος το σπιτάκι της ζωής του και της οικογένειας του θέλει να αποφασίσει να φτιάξει όχι να αναλύσει αν το "Φιλελέ μοντέλο ανάπτυξης της κοινωνίας" ή τα παιδιά του Σικάγου ή οι Μαρξιστές ή ότι άλλο οικονομικό μοντέλο θες είναι καλό ή κακό..... Εκτός αν θέλουμε διάφορα θέματα άνευ λόγου να καταλήγουν σε αναλύσεις άρες μάρες κουκουνάρες κλπ κλπ ..... Ειλικρινά δεν έχω κάτι να προσθέσω σ αυτο. παντελώς οφφ τόπικ κατ ελάχιστο .....
    1 point
  20. Ναι , με το ειδικό στοιχειο αυτοπαραδοσης......να συνεννοηθει με τον λογιστη του ΕΙΔΙΚΟ-ΣΤΟΙΧΕΙΟ-ΑΥΤΟΠΑΡΑΔΟΣΗΣ.doc
    1 point
  21. Καλά κάνεις και του έχεις εμπιστοσύνη.... Όμως κάνει λάθος! Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.
    1 point
  22. Όχι. Αυτά είναι της εγκυκλίου 2 ευρήματα (για την εγκ. 2 ν. 4495 διάβασε διάφορες αναφορές αν τυχόν δεν έχεις ασχοληθεί για το τι ήταν αυτή η εγκύκλιος). Ο νόμος είναι σαφής και ζητάει το πρόσφατο Ε9. Προσοχή όμως. Το Ε9 δεν σημαίνει ότι εμείς ως μηχανικοί δεν έχουμε κρίση και άποψη και δεχόμαστε ότι μας δώσουν. Πχ δεν θα ήταν δυνατόν να αποδεχτούμε ισχυρισμό ενός ιδιοκτήτη ότι το κτίσμα του σε κάποιο οικισμό της χώρας είναι προ 55 επειδή το αναφέρει στο Ε9 και κατά την αυτοψία μας να διαπιστώσουμε κτίριο σύγχρονων προδιαγραφών (πχ σκελετός Ο.Σ, μοντέρνα επιχρίσματα, κουφώματα κλπ). Κάνουμε χρήση και αποδοχή Ε9 συνδυαστικά και έχοντας έστω ισχυρές ενδείξεις για την ορθότητα της αναγραφείσας στο Ε9 παλαιότητας.
    1 point
  23. Τακτοποίηση 2 ισόγειων καταστημάτων σε οικοδομή εντός σχεδίου με οικοδομική άδεια ανέγερσης του 1979 και άδεια αλλαγής χρήσης του 6ου ορόφου του 1999. Με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχω καταφέρει να συγκεντρώσω έφτιαξα κάποια σχεδιαγράμματα που απεικονίζουν τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ οικοδομικής άδειας και υφιστάμενης κατάστασης. Οικοδομική άδεια ανέγερσης του 1979: Λάθος τοπογραφικό ως προς το σχήμα και το εμβαδόν αλλά και ως προς τη θέση και το μέγεθος του οικοπέδου σε σχέση με τα οικοδομικά τετράγωνα (το απόσπασμα ρυμοτομικού σχεδίου έχει μπει σε λάθος κλίμακα). Λάθος σχήμα ορόφων σε σχέση με το τοπογραφικό της ίδιας της άδειας (πραγματικά δεν ξέρω πως τα κατάφεραν!) Διαφορετικό σχήμα οικοπέδου και οικοδομής σε σχέση με αυτό της σύστασης και της υφιστάμενης κατάστασης Ταύτιση εμβαδών άδειας, σύστασης και υφιστάμενης Οικοδομική άδεια αλλαγής χρήσης του 1999: Το ίδιο λάθος τοπογραφικό που απλά αντέγραψε το παλαιότερο. Τα σχέδια της σύστασης ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα με μικρές διαφορές από το υφιστάμενο. Τα πραγματικά εμβαδά των καταστημάτων αριθμητικά ταυτίζονται με αυτά της άδειας και με αυτά της σύστασης. Ειδικά για το κατάστημα Κ1 το σχήμα του μπορεί να είναι διαφορετικό όμως βρίσκεται εξ ολοκλήρου εντός του περιγράμματος της οικοδομής όπως αυτή εμφανίζεται στην οικοδομική άδεια. Όσον αφορά στο κατάστημα Κ3, εκεί είναι λίγο πιο περίπλοκη η περίπτωση αφού τμήμα του καταστήματος βρίσκεται εκτός του περιγράμματος της οικοδομής όπως αυτή εμφανίζεται στην οικοδομική άδεια. Ακούω γνώμες και ευχαριστώ
    1 point
  24. Καλημέρα Άννα!Το κόστος της άδειας μικρής κλίμακας (έκδοση) διαμορφώνεται συνήθως από τον όγκο δουλειάς (δικαιολογητικά που πρέπει να συγκεντρωθούν και να αναρτηθούν στο σύστημα για την έκδοση κλπ.Αυτό θα πρέπει να το κοστολογήσεις εσύ και κατά την γνώμη μου ίσως δεν είναι δόκιμο να σου λέει κάποιος τιμές σε ένα φόρουμ,καθώς ο ελεύθερος ανταγωνισμός έχει δημιουργήσει ένα πολύ ευρύ πεδίο τιμών το οποίο επίσης μπορεί να διαφέρει και σημαντικά ανάλογα με την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται κανείς... -Ομως!Στην περίπτωση που αναφέρεις,πρόσεξε πολύ γιατί μια άδεια για ικριώματα δεν έχει μόνο έκδοση!Το πιο σημαντικό είναι ότι ο μηχανικός αναλαμβάνει μέτρα ασφαλείας και είναι υπεύθυνος για τις σκαλωσιές καθώς και για την ασφάλεια του προσωπικού όσο διαρκούν οι εργασίες!Αυτό λοιπόν είναι το κομμάτι που πρέπει να προσέξεις περισσότερο εάν προτίθεσαι να αναλάβεις την ευθύνη για ικριώματα 4όροφης (εργασίες σε μεγάλο ύψος). Θα σου πρότεινα λοιπόν να απευθυνθείς σ έναν έμπειρο συνάδελφο που εμπιστεύεσαι για καλύτερα αποτελέσματα στα ερωτήματα σου..
    1 point
  25. στην αδεια μπαινουν μονον οι υποχρεωτικες. Η δικη σου, δημιουργηθηκε εκτος των υποχρεωτικων, με την συσταση. Δινεις βεβαιωση περι μη υπαρξης αυθαιρεσιων [ετερον εκατερον ειναι οτι εδωσαν χιλιοστα σαν ανεξαρτητη ΟΙ, σε χωρο στην πυλωτη, η οποια ειναι κοινοχρηστη και μονον η χρηση της μπορει να περιορισθεί...οχι η κυριοτητα, άρα κακως εδωσαν χιλιοστα....και δεν "μεταβιβαζεται" σε εκτος οικοδομης. Τεσπα, εσυ δινεις βεβαιωση...αυτοι ας λυσουν όπως θελουν τα προβληματά τους]
    1 point
  26. Θόδωρε καλημέρα! Εξαιρετική η "διατριβή" σου, όπως εξάλλου όλες όσες τόσα χρόνια έχεις αφιλοκερδώς συνεισφέρει σε τούτη την παρέα. Θυμίζω μόνο ένα απλό "πράγμα", το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε: Η μπούρδα εφαρμογή του ΤΕΕ έγινε επί εποχής 4014, γρήγορα, βιαστικά και κυρίως χωρίς να λάβει υπόψιν της σημαντικά σημεία του νόμου….. Ίσως γιατί οι προγραμματιστές που την έφτιαξαν δεν ήταν ικανοί ή δεν είχαν τις ορθές οδηγίες, ίσως γιατί βιάζονταν να εισπράξουν κ.λπ. με αποτέλεσμα να έχει λάθη!!! Τα ίδια περίπου λάθη παρέμειναν μέχρι και στο σήμερα ισχύοντα νομο!!! Κι αυτό αποδεικνύει τη γελοιότητα των διαχειριστών-δημιουργων της εφαρμογής…… Ένα από τα λάθη της εφαρμογής είναι και ο τρόπος που δηλώνεται η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΛΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ, η οποία ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ (δηλαδή, δεν προκύπτει από κανένα νόμο) ΠΡΟΥΠΟΘΕΤΕΙ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΣΕ δηλωση-χρεωση-αποδοχή και ταυτόχρονης υπέρβασης δόμησης!!!!! Δηλαδή, επειδή οι μάγκες, είτε βαρέθηκαν, είτε έδειξαν ανικανότητα. ΕΙΜΑΣΤΕ υποχρεωμένοι για να ξεμπερδεύουμε, ν' ακολουθούμε τη μ@μ@κία τους η αλλιώς ανικανότητα τους!!!! Ας μην πλατιάζουμε λοιπον…. Ας μάθουμε όλες τις μεθόδους για να ολοκληρώνουμε τις δουλειές μας…. Και "το στρίβειν δια του αρραβώνος" ήταν, είναι και θα υφίσταται ως λύση απέναντι σε "κοπανέους"!!! Αρκετά ασχοληθήκαμε με το μαλ@κισμενο παιχνίδι που μας έδωσαν να παίζουμε….. Δεν συμφωνώ με το να ξαναπερνάμε μάθημα του Πολυτεχνείου, κάθε φορά που θα βήχει και κάποιος κόπανος…… Σε ευχαριστώ θερμά, τόσο για την υπομονή σου να με διαβάσεις, όσο και για την κατανόηση σου…..
    1 point
  27. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν : - Το πρώτο που κοιτάζει ο μηχανικός για να πατήσει την άποψή του είναι ο ίδιος ο νόμος. Το νόμο τον γράφει ο νομοθέτης και το σύστημα κάποιος βαλτός του ΤΕΕ. - Οι εγκύκλιοι πάντα έπονται και με βάση την ποιότητά τους τα τελευταία χρόνια λαμβάνονται υπόψη μάλλον με καχυποψία. - Κανένας αυθαιρετονόμος μετά τον Τρίτση δεν έχει προκύψει από παρθενογένεση. Εν μέρει αυτό ισχύει και για τους οικοδομικούς κανονισμούς. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, αρχίζοντας με τα σχετικά εδάφια του ν.4495 (ολόϊδια και στον ν.4178) και λαμβάνοντας υπόψη το ΦΕΚ372Δ/2004 για την ερμηνεία των υπογραμισμένων όρων, καταλήγω στις περιπτώσεις του συνημμένου PDF. Με αυτή την τεκμηρίωση θα βαδίσω ... μέχρι νεωτέρας. Κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Θεωρείται ότι δεν υπάρχει άδεια … γ) Όταν υπάρχει οικοδομική άδεια στο γήπεδο/οικόπεδο το οποίο από την αιτιολόγηση της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού προκύπτει ότι : • το προβλεπόμενο στην οικοδομική άδεια κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και συγχρόνως από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής άδειας, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφισταμένου κτιρίου δεν συμπίπτει σε κανένα σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την οικοδομική άδεια. Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. 372Δ_2004.pdf Δ_00.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.