Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.739


  4. coulis

    coulis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      264


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους... Παρακαλώ πολύ, όποιος συνάδελφος έχει ουσιαστική γνώση (και όχι γνώμη) να εμπλουτίσει το παρών με πληροφορίες. Post του τύπου: «έχω ακούσει», «ο ξάδερφος μου, μου είπε», «έχω ένα φίλο που…», παρακαλώ πολύ να σβήνονται από τους mods. Πληροφορίες θα γίνονται δεκτές μόνο από άτομα που έχουν δουλέψει στο UK, ή ακόμα καλύτερα, που είναι ήδη Chartered Engineers εκεί. Καταρχάς, για εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς υπάρχουν δύο επιλογές: Το Institute of Civil Engineers, γνωστό και ως ICE (www.ice.org.uk) και το Institute of Structural Engineers, γνωστό και ως IStructE (www.istructe.org.uk). Υπάρχει αντίστοιχα το IEE (Institute of Electrical Engineers), το IMechE (Institute of Mechanical Engineers), το IChemE (Institute of Chemical Engineers), και τα λοιπά. ΠΡΟΣΟΧΗ: τα παραπάνω δεν είναι επιμελητήρια τύπου ΤΕΕ και ως εκ τούτου ΔΕΝ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να είσαι μέλος τους για να ασκήσεις το επάγγελμα, αλλά η συμμετοχή τους έχει άλλα είδους δικαιώματα που θα εξηγηθούν παρακάτω. Το ICE είναι πιο πολύ για μηχανικούς που ασχολούνται με κατασκευές (πάσης φύσεως) ενώ το IStructE είναι για μηχανικούς που ασχολούνται με δομοστατικές μελέτες (πάσης φύσεως). Κάποιος μπορεί να είναι μέλος και στους δύο οργανισμούς χωρίς κανένα περιορισμό. Είτε γίνεις Chartered Engineer στο ICE, είτε στο IStructE δεν έχει καμία διαφορά. Απλώς οι μηχανικοί στο UK έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι καριέρα θα ακολουθήσουν ως ΠΜ. Οπότε, από νωρίς στην καριέρα τους γίνονται μέλη είτε στο ένα είτε στο άλλο με τον βαθμό του Graduate Member. Ο Chartered Engineer του ICE παίρνει τον τίτλο MICE (Μember of ICE) και του IStructE παίρνει τον τίτλο ΜIStructE (Μember of IStructE) και έχει το δικαίωμα να το «κοτσάρει» μετά το όνομα του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Για να γίνεις Chartered Engineer, υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους μπορεί να τους δει κανείς στα site των ινστιτούτων. Σε γενικές γραμμές, και για του συναδέλφους που θέλουν να το επιχειρήσουν, υπάρχουν οι εξής δυο επιλογές: α. Ο κλασσικός τρόπος τον οποίο ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί: Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας (δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, ανάλογα το άτομο) και όταν ο μηχανικός έχει γεμίσει το φάκελο του IPD του (initial professional development) με αποδείξεις ότι έχει αποκτήσει την γνώση και εμπειρία που πρέπει, τότε δίνει τις εξετάσεις (το λεγόμενο Part III). Στο IStructE είναι μια 8ώρη διαδικασία που πηγαίνεις με ότι βιβλιογραφία θέλεις, έναν υπολογιστή τσέπης και ένα ταπεράκι με φαγητό. Μέρος του IPD στο IStructE είναι πχ ο μηχανικός να περάσει ένα 6μήνο το ελάχιστο, σε ένα εργοτάξιο ενός κατασκευαστή για να εκτιμήσει τις επιπτώσεις μιας κακής μελέτης (προσπαθήστε να σηκώσετε ένα 12μέτρο Φ32…) ή μιας καλής μελέτης. Το IStructE έχει 13 core objectives, 13 τομείς οπου πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις αυτό που χρειάζεται για να αποκαλείσαι MIStructE. Εμπειρικά το λέω, αυτή η διαδικασία, της απόκτησης εμπειρίας και της συμπλήρωσης του IPD, παίρνει περί τα 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Κάθε εταιρία, είτε κατασκευαστική είτε μελετητική, επιμένει οι εργαζόμενοι μηχανικοί να γραφτούν στο αντίστοιχο ινστιτούτο και παρέχει την κατάλληλη καθοδήγηση και προϋπηρεσία ώστε οι υπάλληλοι της να γίνουν Chartered Engineer μια μέρα. Μάλιστα, πληρώνουν το κόστος της προετοιμασίας (σεμινάρια, φροντιστήρια) αλλά και της αίτησης για τις εξετάσεις (περί τα 800£ νομίζω). β. Ο ευρωπαϊκός τρόπος, δια μέσω της European Directive 2005/36/EC: αν ένας μηχανικός είναι registered σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε έχει το δικαίωμα να γίνει Chartered Engineer χωρίς να χρειαστεί να δώσει τις εξετάσεις, ΑΛΛΑ, πρέπει να αποδείξει ότι η ακαδημαϊκή του εκπαίδευση και η εργασιακή του εμπειρία είναι τέτοια που το επιτρέπει. Αυτό γίνεται με την παρουσίαση του σε μια επιτροπή, τύπου συνέντευξης, όπου πρέπει να αποδείξει τα παραπάνω. Και πιστέψτε με, αυτή η επιτροπή δεν είναι εκεί για κουβεντούλα… αλλά για ξεσκόνισμα. Οπότε, όσοι επίδοξοι από εσάς με 1-2 χρόνια προϋπηρεσίας σε ένα γραφείο στην Ελλάδα ή ένα εργοτάξιο (ακόμα και μεγάλης εταιρίας 7ης τάξης ΜΕΕΠ…) νομίζουν ότι είναι εύκολο, θα τους έλεγα να το ξανασκεφτούν. Αν είναι registered ή όχι στην χώρα του ο μηχανικός μπορεί να το δει εδώ: List of regulated professions by country και για να προλάβω την κλασσική διαμάχη, ναι: οι πτυχιούχοι είναι registered. Δυο βασικά έγγραφα θα φανούν χρήσιμα σε όσους θέλουν, παραταύτα, να το επιχειρήσουν: Membership Guidance Note και European Directive Application Form ICE 3136 Αυτά είναι για το ICE, για τα αντίστοιχα έγγραφα του IStructE, επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα και ψάξτε για «European Directive». Τώρα, λίγες ακόμα πληροφορίες σε ότι αφορά το Chartership: Q. Οι Chartered Engineers παίρνουν πιο πολλά λεφτά από τους μη-Chartered και πόσα? A. Δεν είναι το Chartership που σου δίνει παραπάνω λεφτά, αλλά οι θέσεις που μπορείς να πάρεις ως Chartered Engineer: δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι Chartered Engineer ο εργοταξιάρχης ας πούμε. Αν και αυτό δεν είναι και τόσο απόλυτο, ένας από τους Partners της εταιρίας που δούλευα (μελετητική εταιρία) δεν ήταν καν μέλος του IStructE… Αλλά ήταν πανέξυπνος. Q. Μπορώ να ανοίξω δικό μου γραφείο στην Αγγλία εάν δεν είμαι Chartered Engineer? A. Ναι, αν και αυτό το κακό που κάθε μηχανικός το έχει καημό να είναι το «αφεντικό του εαυτού του» είναι γενικά ελληνικό φαινόμενο. Μπορείς να ανοίξεις το δικό σου γραφείο, είτε είσαι είτε δεν είσαι Chartered Engineer, αλλά γενικά κανένας δεν το κάνει αυτό χωρίς επαγγελματική ασφάλιση (PI, Professional Indemnity Insurance), κάτι που στην Ελλάδα το κάνουν μόνο μερικές ΑΕ. Και μαντέψτε τι ζητάνε οι ασφαλιστικές εταιρίες για να σε ασφαλίσουν επαγγελματικά? Σωστά το μαντέψατε: να είσαι Chartered Engineer για να μπορούν να σιγουρευτούν ότι έχεις ένα επίπεδο και εμπειρία τέτοια που δεν θα κάνεις μαμακιες ώστε αυτοί να πληρώνουν τα σπασμένα. Q. Πόσο κοστίζει το να είσαι Chartered Engineer? A. Για να το κάνεις μέσω του κλασσικού τρόπου (α), είναι όσο θα κοστίσουν τα σεμινάρια κλπ και οι εξετάσεις, τα οποία γενικά τα πληρώνει η εταιρία που δουλεύεις. Αλλιώς, είναι 800£ οι εξετάσεις και ??? τα σεμινάρια κλπ (από 0£ έως μερικές χιλιάδες £). Αν το κάνεις μέσω του ευρωπαϊκού τρόπου (β) είναι 232£ η αίτηση και 259£ η συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες, για το ICE δείτε εδώ: ICE Fees Σε κάθε περίπτωση, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, είτε στο ICE είτε στο IStructE, με το που γίνεις Chartered Engineer, κάθε χρόνο η ετήσια συνδρομή είναι περί τα 300£… έβηξε κανείς? Q. Αν γίνω Chartered Engineer, έχοντας πτυχίο μηχανικού από την Αγγλία ή από ΤΕΙ, μπορώ να αποκτήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ? A. Πιθανών ναι, ιδίως με βάση τα τελευταία νέα από το υπουργείο παιδείας. Αλλά στην τελική, αν καταφέρει κάποιος και γίνει Chartered Engineer μόνο και μόνο για να αποκτήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ, είναι σαν να βλέπεις το δέντρο αλλά να χάνεις το δάσος. Αυτή είναι η γνώμη μου βέβαια, αλλά αν κάποιος συνειδητοποιήσει τι πόρτες του ανοίγει ο τίτλος του Chartered Engineer στην καριέρα του, σε αγγλικό και διεθνές επίπεδο, τότε το τελευταίο που θα τον ένοιαζε είναι να γυρίσει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με το ΤΕΕ και την Ελληνική πραγματικότητα, πόσο μάλλον την εποχή αυτή. Q. Μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω Chartered Engineer μέσω της European Directive έχοντας προϋπηρεσία μόνο στην Ελλάδα? A. Θεωρητικά, ναι. Αν νομίζει κάποιος ότι έχει το θεωρητικό/πρακτικό υπόβαθρο για την συνέντευξη και ότι θα τα βγάλει πέρα ότι και να τον ρωτήσουν, απαντώντας σε άπταιστα αγγλικά (τεχνική ορολογία, κλπ) και όχι με νοηματική ή φθόγγους, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η δική μου προσωπική εμπειρία, όταν είχα επικοινωνήσει με το IStructE πριν 5 χρόνια για να τους ρωτήσω για την European Directive, λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις την συνέντευξη αν δεν έχεις προϋπηρεσία στο UK και μάλιστα αυτό είναι κάτι που πολύ ευγενικά μου το τόνισε η κυρία στο τηλέφωνο: «σου προτείνουμε να αποκτήσεις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας εδώ πριν κάνεις την αίτηση σου». Οπότε κατά εμέ, η απάντηση είναι όχι. Και το αναφέρω γιατί μερικοί συνάδελφοι στο forum έχουν κολλήσει με το Chartership και νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί που θα πετάξουν με easyjet στο Λονδίνο για να υπογράψουν στην αίτηση και να το πάρουν την ίδια μέρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν προκαλέσει σύγχυση σε κάποιους άλλους.
    1 point
  2. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει νέα ΥΑ για τα τρέηλερ, που αν και προβλεπόταν να αρχίσει η ισχύς της από Μάρτιο, λόγω κορωνοϊού κλπ έχουν πει ότι θα ξεκινήσει η εφαρμογή της από Νοέμβριο 2020. Αυτή προβλέπει αριθμό κυκλοφορίας στο τρέηλερ ανεξάρτητο από το αυτοκίνητο και έλξη από οποιοδήποτε αυτοκίνητο έχει την απαραίτητη ικανότητα έλξης βάσει της άδειας κυκλοφορίας του. Δείτε εδώ https://www.e-nomothesia.gr/kat-aytokinita/upourgike-apophase-g9-46447-2397-2019.html Νομίζω όλα τα προηγούμενα link, εγκύκλιοι κλπ καταργούνται! Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τρέηλερ και με το δεύτερο αυτοκίνητό μας, αν έχουμε, να το δανείσουμε σε φίλο μας, δεν θα χρειάζεται όταν αλλάζουμε αυτοκίνητο να αλλάζουμε και το σημείωμα έλξης κλπ
    1 point
  3. - υφαρχει καθετη? -υφαρχει. -αρα, καθε μια κανει τα δικα της κολπα.... τυχερέ😃
    1 point
  4. Συγνώμη, λάθος μου, εξέλαβα λανθασμένα το και για αν μην μείνει ως τελεταίά η δική μου διευκρίνιση επαναφέρω το υπόλοιπο δικό σου, αν υπάρχει κάποις να σχολιάσει/βοηθήσει.
    1 point
  5. το θέμα δυστυχώς δεν είναι μόνο "η μετατροπή συντεταγμένων" είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει όσον αφορά και τα δικαιώματα, και τις γνώσεις και τις τιμές. Φταίμε όλοι οι μηχανικοί κάθε ειδικότητας, όλοι κάνουμε τα πάντα και όλοι ρίχνουμε τις τιμές, και σ'αυτό έχει βοηθήσει το κράτος όπως και η οικονομική κατάσταση, Εδώ στην περιοχή της Φωκίδας/Βοιωτίας κάνουν τοπογραφικά με 100 ευρώ, έχω δει μέχρι και "τοπογραφικό" ->φωτοτυπία και μεγέθυνση του σχεδίου πόλεως!!!. Για τις δηλώσεις κτηματολογίου, πάνε μηχανικοί και παίρνουν συντεταγμένες με το κινητό, με τη λογική "αφού τους χρεώνουν 10 ευρώ το χωράφι τι? θα κουβαλάνε κ όργανα μαζί?!!" Άπειροι πελάτες έχουν έρθει στο γραφείο με κάτι τοπογραφικά του '60 να τους βάλω λέει πάνω συντεταγμένες απ'το internet, αρνούμαι, μου απαντάνε "μα όλοι αυτό κάνουν", τους διώχνω, πάνε αλλού και μια χαρά τους το κάνουν, χάνω πελάτες, χάνω λεφτά, είμαι καλά με τη συνείδησή μου, ξέρω ότι αυτό είναι το σωστό για τον πελάτη, αλλά ο πελάτης δεν το καταλαβαίνει φυσικά και δυσφημεί το γραφείο. Έρχονται για ΠΕΑ, λέω οκ θα έρθω για αυτοψία/μέτρημα, απορούν γιατί "μα όλοι βγάζουν μια φωτογραφία" μου λένε.... τους λέω ελάχιστο 100 ευρω +ΦΠΑ, μου απαντάνε "30 ευρώ δεν έχουν αυτά?"...πάλι χάνω πελάτες. Όμως είναι κάποιοι λίγοι πελάτες που θα εκτιμήσουν κ θα καταλάβουν, αλλά λίγοι. Στο διπλανό χωριό ο συνάδελφος όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει, ναι έχει κ 3 παιδιά να θρέψει.. ο παραδίπλα, μηχανολόγος, κάνει τοπογραφικά, αυθαίρετα, τα πάντα (με σφραγίδα άλλου). Ο απόλυτος παραλογισμός, αλλά κάπως πρέπει να ζήσει (?) πιθανά αν όλοι κρατούσαμε ένα επίπεδο στις υπηρεσίες και τις τιμές μας, να μη χρειαζόταν κανείς να κάνει πράγματα που δεν γνωρίζει ή που δεν πρέπει. Αν το τοπογραφικό ο συνάδελφος δεν το χρέωνε 100 ευρώ, αλλά 300, θα γινόταν σωστά, με τη σωστή μελέτη και από τον κατάλληλης ειδικότητας μηχανικό. Αν τις συντεταγμένες του χωραφιού δεν τις χρέωνε 10, αλλά 50 ευρώ, θα πήγαινε τουλάχιστον με ένα GPS. Βέβαια όταν βγαίνει η υπουργάρα και οι δημοσιογράφοι και λένε τοπογραφικά συντεταγμένες για το κτηματολόγιο με τα κινητά σας, οκ τι να πιστέψει και ο πελάτης ?...ότι θες να πας εσύ με το όργανο, να τον χρεώσεις πιο πολλά -να τον κλέψεις?- Οι δημοσιογράφοι ρε σεις!!!! θυμάστε που είχαν βγει και έλεγαν πόσο θα στοιχίζει κτηματολόγιο,ταυτότητα κτιρίου, κλπ? έλεος!! Μας ήρθε πριν λίγες μέρες έγγραφο απ'το υπουργείο στο Σ.Α., να μπορούν λέει και οι πολιτικοί μηχανικοί να κάνουν αρχιτεκτονικές μελέτες σε αρχαιολογικούς ιστορικούς τόπους κλπ κλπ. και ξεκινήσαμε μετά, γιατί να μη μπορεί κ ένας ΑΤΜ να τα κάνει λοιπόν? γιατί να μη μπορώ κ γω να κάνω τα στατικά για ένα 10όροφο? ποια δικαιώματα? ποιες γνώσεις? ίσωμα όλα Πριν κάποια χρόνια είχα μιλήσει με έναν κύριο στο ΥΠΕΚΑ, που ήταν τοπογράφος και καθ' ύλην αρμόδιος-σύμβουλος του Υπουργού για τα χωροταξικά θέματα, για μια επέκταση σχεδίου πόλεως στην Πελοπόννησο και δεν ήξερε να ξεχωρίζει το εκτός σχεδίου,απ'τον οικισμό προ 23.. τι να πω για αυτούς τους επαϊωνες μέσα στα υπουργεία πια? δηλαδή αυτός τώρα συμβούλευε τον Υπουργό για το τι θα βγει να πει ?!@$@$#@! Είναι λοιπόν γενικό το κακό, ναι φυσικά ξεκινά με την "ηθική" του κάθε επαγγελματία και τις γνώσεις του, αλλά όταν δεν υπάρχει έλεγχος, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες/υπουργείο απαρτίζονται από άσχετους, που βγαίνουν μάλιστα δημόσια, λένε αηδίες που μας υποβιβάζουν κιόλας, όταν οι τιμές έχουν πέσει στα τάρταρα, φυσικό είναι το επάγγελμα του μηχανικού να πηγαίνει κατά διαόλου στα πάντα δικαιώματα/δεξιότητες/τιμές κλπ. P.S. συγνώμη για το μεγάλο κείμενο, έβγαλα τον καημό μου
    1 point
  6. Απ' όσα ξέρω ο Jojo δεν θέλει να ξαναγράψει, για τους δικούς του λόγους, εδώ στο φόρουμ.
    1 point
  7. 1) Σωστά, οι τρέχουσες μηνιαίες απαιτήσεις των μηνών Φεβ-Μαρτ-Απρ-Μαί '20, σύμφωνα με τον ν.4690/2020 είχαν τρεις επιλογές εξόφλησής των. Μία εξ αυτών ήταν και η καταβολή σε δόσεις τον Οκτώβριο. α) Ειδικότερα στο ειδοποιητήριο του Απρ'20, εφόσον οι μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 εφόσον είχαν εξοφληθεί εμπρόθεσμα όταν είχαν εκδοθεί (χωρίς την έκπτωση) είχε συμψηφισθεί η μείωση των μηνών αυτών στο μειωμένο ειδοποιητήριο του Απρ'20. Το να μην είχες πληρώσει τους μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 το ποσό της κατηγορίας που είχες επιλέξει και αυθαίρετα να υπολόγισες την έκπτωση και να κατέβαλες το μειωμένο ποσό, πρακτικά οδηγούσε σε εκπρόθεσμη πληρωμή που "θεραπευόταν" στα ειδοποιητήρια του Απρ'20 & Μαί'20 σύμφωνα με το παρακάτω ii-a και ii-b. β) Οι τρείς επιλογές που είχες ήταν: i) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) ή (διαζευκτικά) ii-a) Να πληρώσεις την εισφορά του Απρ'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20 ii-b) Να πληρώσεις την εισφορά του Μαί'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20-Απρ'20 ή (διαζευκτικά) iii) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) σε 4 μηνιαίες δόσεις με καταβολή της 1ης δόσης έως 30/10/2020. Με τις επιλογές i & iii χάνονταν η έκπτωση. Τα πιθανά ποσά που αντιστοιχήσουν στον κάθε ασφαλισμένο αναγράφονταν στο κάθε ειδοποιητήριο, ανάλογα τις επιλογές που είχε κάνει ο κάθε ασφαλισμένος στους προηγούμενους μήνες, ήτοι ανάλογο με τι ποσό θα υπηρχε/εβρισκε κατατεθημένο στην τότε (μερική) μηνιαία εκκαθάριση του λογαριασμού που έκανε ο ΕΤΕΑΠ πριν την έκδοση του ειδοποιητηρίου του επόμενου μήνα. Για αυτό και οι εισφορές των αναδρομικών ως απαίτηση εμφανίζονταν μετά την (μερική αυτή) εκκαθάριση ως απαίτηση στην αρχική σελίδα. ----------------------------------------------------- 2) Όχι, ποτέ δεν υπήρχε κάποια έκπτωση για εμπρόθεσμη πληρωμή των αναδρομικών. Σύμφωνα με την νομοθεσία που είχε τότε εκδοθεί, οι μειώσεις αφορούσαν ρητά συγκεκριμένες τρέχουσες μηνιαίες του 2020 και όχι εισφορές ή ρυθμίσεις παλαιοτέρων ετών, όπως π.χ τα αναδρομικά των εκκαθαρίσεων των ετών 2017 & 2018.
    1 point
  8. πολλες καθετες μας επεσαν μαζεμενες...ποια να πρωτοκοιταξουμε Υποτιθεται οτι οι συστασεις αυτες εγιναν πριν το 1992 Αλλά φαινεται οτι ειναι μετα το 92 με εκεινα τα χαχ, δλδ της μορφης "με το αποκλειστικο δικαιωμα χρησης σε τμημα 450τμ. η καθε μια...." Αλλα αυτο δεν ειναι καθετη με δικαιωμα δομησης. Ειναι δικαιωμα φυτευσης λαχανικων εν γενει. Κατα τα λοιπα -Σε αυτες με τα δυο και δυο τμηματα, καθε μια παει χωριστα, ανα "οικοπεδο." ["στο γηπεδο σου", λες εσυ στον πελατη..."στο οικοπεδό μου" λεει αυτος, κοιτώντας σε στραβά......και ετσι παει ολη η συζητηση....]😆 -Εκει με τις πολλες "κάθετες", εχει μπλεξιμο μεγα. Για να ειναι καθετες πρεπει να εγιναν πριν το 1992. Προφανως, τοτε, καθε μια τακτοποιει χωριστα. Μετα το '92 εχεις μονον χρησεις. Για την συνενωση δυο διπλανών "τμηματων"ιδίου ιδιοκτητη σε ένα , να ξεκινησουμε απο το περιεχομενο της συστασης...μηπως το επιτρεπει ρητα ή -και- αφηνει περιθωρια οτι "δεν το απαγορευει" υγ και -κατα την γνωμη μου - αν τα δηλωσες σαν ενα στο κτηματολογιο, δεν επρεπε να τα παρουν... Τα δικαιωματα ειναι "δυο", όσες και οι χρησεις, αρα εχεις δυο ΚΑΕΚ. Τι θα κανεις εσυ μετα για να γινουν "ενα", ειναι αλλη διαδικασια. Γενικώς ειπείν...εάν εχουν χτισει ολες οι καθετες, ειναι πιο ευκολο με το 98/1. Για τις χρησεις δεν προβλεπει τπτ ο νομος. Καλα ξεμπερδεματα
    1 point
  9. Σας υπερ ευχαριστώ. Ευτυχώς που υπάρχει το φορουμ κ η μεταξύ μας αλληλοβοήθεια, γιατί θα ειχαμε πελαγώσει με, αλλαγές, νέες πληρωμές, εισφορές ΤΕΕ, ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, Αναδρομικά, Νομοθεσία κ.λ.π.
    1 point
  10. κι ελεγε ο παπους στη τσατσα που τον εσπρωχνε να μπει μεσα -δεν μπορω δεν μπορω.... -βρε αντε μεσα του λεει αυτη -και μπαινει ο παππους και βγαινει..τροπαιοφορος νικητης... και του λεει αυτη... -ειδες που ελεγες δεν μπορω...? -μα εγω ελεγα οτι δεν μπορω να πληρωσω.... [αφιερωμενο σε ολους τους παπουδες που θα παρουν τα αναδρομικα τους...]😄
    1 point
  11. Δεν ισχύουν απαραίτητα τα ανωτέρω. Είναι θέμα ρύθμισης ή/και εγκατάστασης.
    1 point
  12. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που ρώτησα εγώ, τα σπίτια ανήκουν στον ίδιο και τα δύο, αλλά σε ποσοστό 50% (το άλλο μισό στη γυναίκα του-δεν το ανέφερα νωρίτερα για την οικονομία της κουβέντας καθώς πίστευα ότι δεν επηρεάζει). Πάντως από την προδημοσίευση δεν βλέπω να προκύπτει πουθενά ο συγκεκριμένος περιορισμός για μία πολυκατοικία @Maria Electrical Engineer, ότι δηλ παίζει ρόλο που και τα δύο ανήκουν στον ίδιο. Από τη στιγμή που θα μπορούσε να κάνει αίτηση και σαν 2 χωριστά διαμερίσματα (1 ΑΦΜ πολλές αιτήσεις) γιατί όχι και σαν πολυκατοικία; Δεν νομίζω ότι προκύπτει κάπου.
    1 point
  13. Στο ΕΚΟ ΙΙ β : παρ. 2.3. οδηγού : "Επιτρέπεται η υποβολή αιτήσεων για περισσότερες ιδιοκτησίες από το ίδιο πρόσωπο εάν οι επιπλέον της μιας αίτησης αποτελούν μέρος αίτησης/αιτήσεων που αφορά σε πολυκατοικία." Αφού επιτρεπόταν στο ΕΚΟ ΙΙβ, που υπήρχε ο περιορισμός 1 ακίνητο/ΑΦΜ, πόσο μάλλον στο νέο πρόγραμμα. Αρκεί να χρησιμοποιούνται σαν κύρια κατοικία.
    1 point
  14. eurocosm, οπως διαφημιζεις και στο site σου, http://www.eurocosm.gr/el/topografika-diagrammata-egsa-87 Για ένα τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο ουσιαστικά είναι μία περιεκτική τοπογραφική μελέτη, είναι απαραίτητο να εκτελεστούν οι κάτωθι εργασίες: Μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. Οποτε οι λυσεις/μετατροπες με λογισμικα (τυπου coords) τις αποκλειεις δια ροπαλου. Για οποιαδηποτε συμπληρωματικη πληροφορια, σχετικα με περιεκτική τοπογραφική μελέτη με μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. ειμαστε στη διαθεση σου να σου υποδειξουμε τους τροπους
    1 point
  15. APSP επειδή λείπουν κάποια δεδομένα από το θέμα σου, δες τι ισχύει. α) Το "κύρια" το ελέγχουμε από το Ε1 πίν.5.1. β) Για το "μοναδική": Ελέγχουμε αν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια. -- Αν ΟΧΙ (δηλ. δεν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια) λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. -- Αν ΝΑΙ (δηλ. έχει και άλλα ακίνητα η οικογένεια) υπολογίζουμε τις [Στεγαστικές ανάγκες] και τις συγκρίνουμε με τα [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]. [Στεγαστικές ανάγκες]=[70+n1*30+n2*20] όπου n1=0 αν δεν υπάρχουν τέκνα, n1=1 αν υπάρχουν τέκνα, n2=0 για κάτω από 3 τέκνα, n2=1 για 3 τέκνα και άνω. [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]=[Ακίνητα ιδιοκτήτη] + [Ακίνητα συζύγου] + [Ακίνητα τέκνων] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε κατοικία ή/και επικαρπίας σε κατοικία ή/και οίκησης σε κατοικία] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε οικοδομήσιμο οικόπεδο δηλ. τα συνολικά τ.μ που αναλογούν από μελλοντική οικοδόμηση στο οικόπεδο"][2] [2]Τα παραπάνω να βρίσκονται σε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα άνω των 3.000 κατοίκων. Τώρα αν: [Στεγαστικές ανάγκες] ≥ [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. [Στεγαστικές ανάγκες] < [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> δεν λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.