Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.769


  4. nick_61

    nick_61

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      993


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Σε συνέχεια της απάντησης σε pm ενός συναδέλφου στο forum και να ξεκαθαρίσουμε το θέμα του Chartered Engineer, άνοιξα αυτό το thread για να δώσω μερικές πληροφορίες στους επίδοξους συναδέλφους... Παρακαλώ πολύ, όποιος συνάδελφος έχει ουσιαστική γνώση (και όχι γνώμη) να εμπλουτίσει το παρών με πληροφορίες. Post του τύπου: «έχω ακούσει», «ο ξάδερφος μου, μου είπε», «έχω ένα φίλο που…», παρακαλώ πολύ να σβήνονται από τους mods. Πληροφορίες θα γίνονται δεκτές μόνο από άτομα που έχουν δουλέψει στο UK, ή ακόμα καλύτερα, που είναι ήδη Chartered Engineers εκεί. Καταρχάς, για εμάς τους Πολιτικούς Μηχανικούς υπάρχουν δύο επιλογές: Το Institute of Civil Engineers, γνωστό και ως ICE (www.ice.org.uk) και το Institute of Structural Engineers, γνωστό και ως IStructE (www.istructe.org.uk). Υπάρχει αντίστοιχα το IEE (Institute of Electrical Engineers), το IMechE (Institute of Mechanical Engineers), το IChemE (Institute of Chemical Engineers), και τα λοιπά. ΠΡΟΣΟΧΗ: τα παραπάνω δεν είναι επιμελητήρια τύπου ΤΕΕ και ως εκ τούτου ΔΕΝ δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να είσαι μέλος τους για να ασκήσεις το επάγγελμα, αλλά η συμμετοχή τους έχει άλλα είδους δικαιώματα που θα εξηγηθούν παρακάτω. Το ICE είναι πιο πολύ για μηχανικούς που ασχολούνται με κατασκευές (πάσης φύσεως) ενώ το IStructE είναι για μηχανικούς που ασχολούνται με δομοστατικές μελέτες (πάσης φύσεως). Κάποιος μπορεί να είναι μέλος και στους δύο οργανισμούς χωρίς κανένα περιορισμό. Είτε γίνεις Chartered Engineer στο ICE, είτε στο IStructE δεν έχει καμία διαφορά. Απλώς οι μηχανικοί στο UK έχουν ξεκάθαρα στο μυαλό τους τι καριέρα θα ακολουθήσουν ως ΠΜ. Οπότε, από νωρίς στην καριέρα τους γίνονται μέλη είτε στο ένα είτε στο άλλο με τον βαθμό του Graduate Member. Ο Chartered Engineer του ICE παίρνει τον τίτλο MICE (Μember of ICE) και του IStructE παίρνει τον τίτλο ΜIStructE (Μember of IStructE) και έχει το δικαίωμα να το «κοτσάρει» μετά το όνομα του, με ότι αυτό συνεπάγεται. Για να γίνεις Chartered Engineer, υπάρχουν πολλοί τρόποι, τους οποίους μπορεί να τους δει κανείς στα site των ινστιτούτων. Σε γενικές γραμμές, και για του συναδέλφους που θέλουν να το επιχειρήσουν, υπάρχουν οι εξής δυο επιλογές: α. Ο κλασσικός τρόπος τον οποίο ακολουθούν οι Άγγλοι μηχανικοί: Μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας (δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, ανάλογα το άτομο) και όταν ο μηχανικός έχει γεμίσει το φάκελο του IPD του (initial professional development) με αποδείξεις ότι έχει αποκτήσει την γνώση και εμπειρία που πρέπει, τότε δίνει τις εξετάσεις (το λεγόμενο Part III). Στο IStructE είναι μια 8ώρη διαδικασία που πηγαίνεις με ότι βιβλιογραφία θέλεις, έναν υπολογιστή τσέπης και ένα ταπεράκι με φαγητό. Μέρος του IPD στο IStructE είναι πχ ο μηχανικός να περάσει ένα 6μήνο το ελάχιστο, σε ένα εργοτάξιο ενός κατασκευαστή για να εκτιμήσει τις επιπτώσεις μιας κακής μελέτης (προσπαθήστε να σηκώσετε ένα 12μέτρο Φ32…) ή μιας καλής μελέτης. Το IStructE έχει 13 core objectives, 13 τομείς οπου πρέπει να αποδείξεις ότι έχεις αυτό που χρειάζεται για να αποκαλείσαι MIStructE. Εμπειρικά το λέω, αυτή η διαδικασία, της απόκτησης εμπειρίας και της συμπλήρωσης του IPD, παίρνει περί τα 6-7 χρόνια στην καλύτερη. Κάθε εταιρία, είτε κατασκευαστική είτε μελετητική, επιμένει οι εργαζόμενοι μηχανικοί να γραφτούν στο αντίστοιχο ινστιτούτο και παρέχει την κατάλληλη καθοδήγηση και προϋπηρεσία ώστε οι υπάλληλοι της να γίνουν Chartered Engineer μια μέρα. Μάλιστα, πληρώνουν το κόστος της προετοιμασίας (σεμινάρια, φροντιστήρια) αλλά και της αίτησης για τις εξετάσεις (περί τα 800£ νομίζω). β. Ο ευρωπαϊκός τρόπος, δια μέσω της European Directive 2005/36/EC: αν ένας μηχανικός είναι registered σε ένα άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε έχει το δικαίωμα να γίνει Chartered Engineer χωρίς να χρειαστεί να δώσει τις εξετάσεις, ΑΛΛΑ, πρέπει να αποδείξει ότι η ακαδημαϊκή του εκπαίδευση και η εργασιακή του εμπειρία είναι τέτοια που το επιτρέπει. Αυτό γίνεται με την παρουσίαση του σε μια επιτροπή, τύπου συνέντευξης, όπου πρέπει να αποδείξει τα παραπάνω. Και πιστέψτε με, αυτή η επιτροπή δεν είναι εκεί για κουβεντούλα… αλλά για ξεσκόνισμα. Οπότε, όσοι επίδοξοι από εσάς με 1-2 χρόνια προϋπηρεσίας σε ένα γραφείο στην Ελλάδα ή ένα εργοτάξιο (ακόμα και μεγάλης εταιρίας 7ης τάξης ΜΕΕΠ…) νομίζουν ότι είναι εύκολο, θα τους έλεγα να το ξανασκεφτούν. Αν είναι registered ή όχι στην χώρα του ο μηχανικός μπορεί να το δει εδώ: List of regulated professions by country και για να προλάβω την κλασσική διαμάχη, ναι: οι πτυχιούχοι είναι registered. Δυο βασικά έγγραφα θα φανούν χρήσιμα σε όσους θέλουν, παραταύτα, να το επιχειρήσουν: Membership Guidance Note και European Directive Application Form ICE 3136 Αυτά είναι για το ICE, για τα αντίστοιχα έγγραφα του IStructE, επισκεφτείτε την αντίστοιχη σελίδα και ψάξτε για «European Directive». Τώρα, λίγες ακόμα πληροφορίες σε ότι αφορά το Chartership: Q. Οι Chartered Engineers παίρνουν πιο πολλά λεφτά από τους μη-Chartered και πόσα? A. Δεν είναι το Chartership που σου δίνει παραπάνω λεφτά, αλλά οι θέσεις που μπορείς να πάρεις ως Chartered Engineer: δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι Chartered Engineer ο εργοταξιάρχης ας πούμε. Αν και αυτό δεν είναι και τόσο απόλυτο, ένας από τους Partners της εταιρίας που δούλευα (μελετητική εταιρία) δεν ήταν καν μέλος του IStructE… Αλλά ήταν πανέξυπνος. Q. Μπορώ να ανοίξω δικό μου γραφείο στην Αγγλία εάν δεν είμαι Chartered Engineer? A. Ναι, αν και αυτό το κακό που κάθε μηχανικός το έχει καημό να είναι το «αφεντικό του εαυτού του» είναι γενικά ελληνικό φαινόμενο. Μπορείς να ανοίξεις το δικό σου γραφείο, είτε είσαι είτε δεν είσαι Chartered Engineer, αλλά γενικά κανένας δεν το κάνει αυτό χωρίς επαγγελματική ασφάλιση (PI, Professional Indemnity Insurance), κάτι που στην Ελλάδα το κάνουν μόνο μερικές ΑΕ. Και μαντέψτε τι ζητάνε οι ασφαλιστικές εταιρίες για να σε ασφαλίσουν επαγγελματικά? Σωστά το μαντέψατε: να είσαι Chartered Engineer για να μπορούν να σιγουρευτούν ότι έχεις ένα επίπεδο και εμπειρία τέτοια που δεν θα κάνεις μαμακιες ώστε αυτοί να πληρώνουν τα σπασμένα. Q. Πόσο κοστίζει το να είσαι Chartered Engineer? A. Για να το κάνεις μέσω του κλασσικού τρόπου (α), είναι όσο θα κοστίσουν τα σεμινάρια κλπ και οι εξετάσεις, τα οποία γενικά τα πληρώνει η εταιρία που δουλεύεις. Αλλιώς, είναι 800£ οι εξετάσεις και ??? τα σεμινάρια κλπ (από 0£ έως μερικές χιλιάδες £). Αν το κάνεις μέσω του ευρωπαϊκού τρόπου (β) είναι 232£ η αίτηση και 259£ η συνέντευξη. Για περισσότερες πληροφορίες, για το ICE δείτε εδώ: ICE Fees Σε κάθε περίπτωση, είτε με τον έναν είτε με τον άλλο τρόπο, είτε στο ICE είτε στο IStructE, με το που γίνεις Chartered Engineer, κάθε χρόνο η ετήσια συνδρομή είναι περί τα 300£… έβηξε κανείς? Q. Αν γίνω Chartered Engineer, έχοντας πτυχίο μηχανικού από την Αγγλία ή από ΤΕΙ, μπορώ να αποκτήσω τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ? A. Πιθανών ναι, ιδίως με βάση τα τελευταία νέα από το υπουργείο παιδείας. Αλλά στην τελική, αν καταφέρει κάποιος και γίνει Chartered Engineer μόνο και μόνο για να αποκτήσει τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΜ στην Ελλάδα από το ΤΕΕ, είναι σαν να βλέπεις το δέντρο αλλά να χάνεις το δάσος. Αυτή είναι η γνώμη μου βέβαια, αλλά αν κάποιος συνειδητοποιήσει τι πόρτες του ανοίγει ο τίτλος του Chartered Engineer στην καριέρα του, σε αγγλικό και διεθνές επίπεδο, τότε το τελευταίο που θα τον ένοιαζε είναι να γυρίσει στην Ελλάδα για να ασχοληθεί με το ΤΕΕ και την Ελληνική πραγματικότητα, πόσο μάλλον την εποχή αυτή. Q. Μπορώ να κάνω αίτηση για να γίνω Chartered Engineer μέσω της European Directive έχοντας προϋπηρεσία μόνο στην Ελλάδα? A. Θεωρητικά, ναι. Αν νομίζει κάποιος ότι έχει το θεωρητικό/πρακτικό υπόβαθρο για την συνέντευξη και ότι θα τα βγάλει πέρα ότι και να τον ρωτήσουν, απαντώντας σε άπταιστα αγγλικά (τεχνική ορολογία, κλπ) και όχι με νοηματική ή φθόγγους, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η δική μου προσωπική εμπειρία, όταν είχα επικοινωνήσει με το IStructE πριν 5 χρόνια για να τους ρωτήσω για την European Directive, λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις την συνέντευξη αν δεν έχεις προϋπηρεσία στο UK και μάλιστα αυτό είναι κάτι που πολύ ευγενικά μου το τόνισε η κυρία στο τηλέφωνο: «σου προτείνουμε να αποκτήσεις μερικά χρόνια προϋπηρεσίας εδώ πριν κάνεις την αίτηση σου». Οπότε κατά εμέ, η απάντηση είναι όχι. Και το αναφέρω γιατί μερικοί συνάδελφοι στο forum έχουν κολλήσει με το Chartership και νομίζουν ότι είναι ένα χαρτί που θα πετάξουν με easyjet στο Λονδίνο για να υπογράψουν στην αίτηση και να το πάρουν την ίδια μέρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχουν προκαλέσει σύγχυση σε κάποιους άλλους.
    1 point
  2. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει νέα ΥΑ για τα τρέηλερ, που αν και προβλεπόταν να αρχίσει η ισχύς της από Μάρτιο, λόγω κορωνοϊού κλπ έχουν πει ότι θα ξεκινήσει η εφαρμογή της από Νοέμβριο 2020. Αυτή προβλέπει αριθμό κυκλοφορίας στο τρέηλερ ανεξάρτητο από το αυτοκίνητο και έλξη από οποιοδήποτε αυτοκίνητο έχει την απαραίτητη ικανότητα έλξης βάσει της άδειας κυκλοφορίας του. Δείτε εδώ https://www.e-nomothesia.gr/kat-aytokinita/upourgike-apophase-g9-46447-2397-2019.html Νομίζω όλα τα προηγούμενα link, εγκύκλιοι κλπ καταργούνται! Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε το τρέηλερ και με το δεύτερο αυτοκίνητό μας, αν έχουμε, να το δανείσουμε σε φίλο μας, δεν θα χρειάζεται όταν αλλάζουμε αυτοκίνητο να αλλάζουμε και το σημείωμα έλξης κλπ
    1 point
  3. - υφαρχει καθετη? -υφαρχει. -αρα, καθε μια κανει τα δικα της κολπα.... τυχερέ😃
    1 point
  4. Συγνώμη, λάθος μου, εξέλαβα λανθασμένα το και για αν μην μείνει ως τελεταίά η δική μου διευκρίνιση επαναφέρω το υπόλοιπο δικό σου, αν υπάρχει κάποις να σχολιάσει/βοηθήσει.
    1 point
  5. το θέμα δυστυχώς δεν είναι μόνο "η μετατροπή συντεταγμένων" είναι ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει όσον αφορά και τα δικαιώματα, και τις γνώσεις και τις τιμές. Φταίμε όλοι οι μηχανικοί κάθε ειδικότητας, όλοι κάνουμε τα πάντα και όλοι ρίχνουμε τις τιμές, και σ'αυτό έχει βοηθήσει το κράτος όπως και η οικονομική κατάσταση, Εδώ στην περιοχή της Φωκίδας/Βοιωτίας κάνουν τοπογραφικά με 100 ευρώ, έχω δει μέχρι και "τοπογραφικό" ->φωτοτυπία και μεγέθυνση του σχεδίου πόλεως!!!. Για τις δηλώσεις κτηματολογίου, πάνε μηχανικοί και παίρνουν συντεταγμένες με το κινητό, με τη λογική "αφού τους χρεώνουν 10 ευρώ το χωράφι τι? θα κουβαλάνε κ όργανα μαζί?!!" Άπειροι πελάτες έχουν έρθει στο γραφείο με κάτι τοπογραφικά του '60 να τους βάλω λέει πάνω συντεταγμένες απ'το internet, αρνούμαι, μου απαντάνε "μα όλοι αυτό κάνουν", τους διώχνω, πάνε αλλού και μια χαρά τους το κάνουν, χάνω πελάτες, χάνω λεφτά, είμαι καλά με τη συνείδησή μου, ξέρω ότι αυτό είναι το σωστό για τον πελάτη, αλλά ο πελάτης δεν το καταλαβαίνει φυσικά και δυσφημεί το γραφείο. Έρχονται για ΠΕΑ, λέω οκ θα έρθω για αυτοψία/μέτρημα, απορούν γιατί "μα όλοι βγάζουν μια φωτογραφία" μου λένε.... τους λέω ελάχιστο 100 ευρω +ΦΠΑ, μου απαντάνε "30 ευρώ δεν έχουν αυτά?"...πάλι χάνω πελάτες. Όμως είναι κάποιοι λίγοι πελάτες που θα εκτιμήσουν κ θα καταλάβουν, αλλά λίγοι. Στο διπλανό χωριό ο συνάδελφος όλα τα σφάζει όλα τα μαχαιρώνει, ναι έχει κ 3 παιδιά να θρέψει.. ο παραδίπλα, μηχανολόγος, κάνει τοπογραφικά, αυθαίρετα, τα πάντα (με σφραγίδα άλλου). Ο απόλυτος παραλογισμός, αλλά κάπως πρέπει να ζήσει (?) πιθανά αν όλοι κρατούσαμε ένα επίπεδο στις υπηρεσίες και τις τιμές μας, να μη χρειαζόταν κανείς να κάνει πράγματα που δεν γνωρίζει ή που δεν πρέπει. Αν το τοπογραφικό ο συνάδελφος δεν το χρέωνε 100 ευρώ, αλλά 300, θα γινόταν σωστά, με τη σωστή μελέτη και από τον κατάλληλης ειδικότητας μηχανικό. Αν τις συντεταγμένες του χωραφιού δεν τις χρέωνε 10, αλλά 50 ευρώ, θα πήγαινε τουλάχιστον με ένα GPS. Βέβαια όταν βγαίνει η υπουργάρα και οι δημοσιογράφοι και λένε τοπογραφικά συντεταγμένες για το κτηματολόγιο με τα κινητά σας, οκ τι να πιστέψει και ο πελάτης ?...ότι θες να πας εσύ με το όργανο, να τον χρεώσεις πιο πολλά -να τον κλέψεις?- Οι δημοσιογράφοι ρε σεις!!!! θυμάστε που είχαν βγει και έλεγαν πόσο θα στοιχίζει κτηματολόγιο,ταυτότητα κτιρίου, κλπ? έλεος!! Μας ήρθε πριν λίγες μέρες έγγραφο απ'το υπουργείο στο Σ.Α., να μπορούν λέει και οι πολιτικοί μηχανικοί να κάνουν αρχιτεκτονικές μελέτες σε αρχαιολογικούς ιστορικούς τόπους κλπ κλπ. και ξεκινήσαμε μετά, γιατί να μη μπορεί κ ένας ΑΤΜ να τα κάνει λοιπόν? γιατί να μη μπορώ κ γω να κάνω τα στατικά για ένα 10όροφο? ποια δικαιώματα? ποιες γνώσεις? ίσωμα όλα Πριν κάποια χρόνια είχα μιλήσει με έναν κύριο στο ΥΠΕΚΑ, που ήταν τοπογράφος και καθ' ύλην αρμόδιος-σύμβουλος του Υπουργού για τα χωροταξικά θέματα, για μια επέκταση σχεδίου πόλεως στην Πελοπόννησο και δεν ήξερε να ξεχωρίζει το εκτός σχεδίου,απ'τον οικισμό προ 23.. τι να πω για αυτούς τους επαϊωνες μέσα στα υπουργεία πια? δηλαδή αυτός τώρα συμβούλευε τον Υπουργό για το τι θα βγει να πει ?!@$@$#@! Είναι λοιπόν γενικό το κακό, ναι φυσικά ξεκινά με την "ηθική" του κάθε επαγγελματία και τις γνώσεις του, αλλά όταν δεν υπάρχει έλεγχος, όταν οι αρμόδιες υπηρεσίες/υπουργείο απαρτίζονται από άσχετους, που βγαίνουν μάλιστα δημόσια, λένε αηδίες που μας υποβιβάζουν κιόλας, όταν οι τιμές έχουν πέσει στα τάρταρα, φυσικό είναι το επάγγελμα του μηχανικού να πηγαίνει κατά διαόλου στα πάντα δικαιώματα/δεξιότητες/τιμές κλπ. P.S. συγνώμη για το μεγάλο κείμενο, έβγαλα τον καημό μου
    1 point
  6. Απ' όσα ξέρω ο Jojo δεν θέλει να ξαναγράψει, για τους δικούς του λόγους, εδώ στο φόρουμ.
    1 point
  7. 1) Σωστά, οι τρέχουσες μηνιαίες απαιτήσεις των μηνών Φεβ-Μαρτ-Απρ-Μαί '20, σύμφωνα με τον ν.4690/2020 είχαν τρεις επιλογές εξόφλησής των. Μία εξ αυτών ήταν και η καταβολή σε δόσεις τον Οκτώβριο. α) Ειδικότερα στο ειδοποιητήριο του Απρ'20, εφόσον οι μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 εφόσον είχαν εξοφληθεί εμπρόθεσμα όταν είχαν εκδοθεί (χωρίς την έκπτωση) είχε συμψηφισθεί η μείωση των μηνών αυτών στο μειωμένο ειδοποιητήριο του Απρ'20. Το να μην είχες πληρώσει τους μήνες Φεβ'20-Μαρτ'20 το ποσό της κατηγορίας που είχες επιλέξει και αυθαίρετα να υπολόγισες την έκπτωση και να κατέβαλες το μειωμένο ποσό, πρακτικά οδηγούσε σε εκπρόθεσμη πληρωμή που "θεραπευόταν" στα ειδοποιητήρια του Απρ'20 & Μαί'20 σύμφωνα με το παρακάτω ii-a και ii-b. β) Οι τρείς επιλογές που είχες ήταν: i) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) ή (διαζευκτικά) ii-a) Να πληρώσεις την εισφορά του Απρ'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20 ii-b) Να πληρώσεις την εισφορά του Μαί'20 μειωμένη κατά 25% εφόσον είχες εξοφλήσει ή εξοφλήσεις μέχρι 15/6/2020 τις εισφορές Ιαν'20-Φεβ'20-Μαρτ'20-Απρ'20 ή (διαζευκτικά) iii) Να πληρώσεις την εισφορά της κατηγορίας που είχες επιλέξει (χωρίς την έκπτωση) σε 4 μηνιαίες δόσεις με καταβολή της 1ης δόσης έως 30/10/2020. Με τις επιλογές i & iii χάνονταν η έκπτωση. Τα πιθανά ποσά που αντιστοιχήσουν στον κάθε ασφαλισμένο αναγράφονταν στο κάθε ειδοποιητήριο, ανάλογα τις επιλογές που είχε κάνει ο κάθε ασφαλισμένος στους προηγούμενους μήνες, ήτοι ανάλογο με τι ποσό θα υπηρχε/εβρισκε κατατεθημένο στην τότε (μερική) μηνιαία εκκαθάριση του λογαριασμού που έκανε ο ΕΤΕΑΠ πριν την έκδοση του ειδοποιητηρίου του επόμενου μήνα. Για αυτό και οι εισφορές των αναδρομικών ως απαίτηση εμφανίζονταν μετά την (μερική αυτή) εκκαθάριση ως απαίτηση στην αρχική σελίδα. ----------------------------------------------------- 2) Όχι, ποτέ δεν υπήρχε κάποια έκπτωση για εμπρόθεσμη πληρωμή των αναδρομικών. Σύμφωνα με την νομοθεσία που είχε τότε εκδοθεί, οι μειώσεις αφορούσαν ρητά συγκεκριμένες τρέχουσες μηνιαίες του 2020 και όχι εισφορές ή ρυθμίσεις παλαιοτέρων ετών, όπως π.χ τα αναδρομικά των εκκαθαρίσεων των ετών 2017 & 2018.
    1 point
  8. πολλες καθετες μας επεσαν μαζεμενες...ποια να πρωτοκοιταξουμε Υποτιθεται οτι οι συστασεις αυτες εγιναν πριν το 1992 Αλλά φαινεται οτι ειναι μετα το 92 με εκεινα τα χαχ, δλδ της μορφης "με το αποκλειστικο δικαιωμα χρησης σε τμημα 450τμ. η καθε μια...." Αλλα αυτο δεν ειναι καθετη με δικαιωμα δομησης. Ειναι δικαιωμα φυτευσης λαχανικων εν γενει. Κατα τα λοιπα -Σε αυτες με τα δυο και δυο τμηματα, καθε μια παει χωριστα, ανα "οικοπεδο." ["στο γηπεδο σου", λες εσυ στον πελατη..."στο οικοπεδό μου" λεει αυτος, κοιτώντας σε στραβά......και ετσι παει ολη η συζητηση....]😆 -Εκει με τις πολλες "κάθετες", εχει μπλεξιμο μεγα. Για να ειναι καθετες πρεπει να εγιναν πριν το 1992. Προφανως, τοτε, καθε μια τακτοποιει χωριστα. Μετα το '92 εχεις μονον χρησεις. Για την συνενωση δυο διπλανών "τμηματων"ιδίου ιδιοκτητη σε ένα , να ξεκινησουμε απο το περιεχομενο της συστασης...μηπως το επιτρεπει ρητα ή -και- αφηνει περιθωρια οτι "δεν το απαγορευει" υγ και -κατα την γνωμη μου - αν τα δηλωσες σαν ενα στο κτηματολογιο, δεν επρεπε να τα παρουν... Τα δικαιωματα ειναι "δυο", όσες και οι χρησεις, αρα εχεις δυο ΚΑΕΚ. Τι θα κανεις εσυ μετα για να γινουν "ενα", ειναι αλλη διαδικασια. Γενικώς ειπείν...εάν εχουν χτισει ολες οι καθετες, ειναι πιο ευκολο με το 98/1. Για τις χρησεις δεν προβλεπει τπτ ο νομος. Καλα ξεμπερδεματα
    1 point
  9. Σας υπερ ευχαριστώ. Ευτυχώς που υπάρχει το φορουμ κ η μεταξύ μας αλληλοβοήθεια, γιατί θα ειχαμε πελαγώσει με, αλλαγές, νέες πληρωμές, εισφορές ΤΕΕ, ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, Αναδρομικά, Νομοθεσία κ.λ.π.
    1 point
  10. κι ελεγε ο παπους στη τσατσα που τον εσπρωχνε να μπει μεσα -δεν μπορω δεν μπορω.... -βρε αντε μεσα του λεει αυτη -και μπαινει ο παππους και βγαινει..τροπαιοφορος νικητης... και του λεει αυτη... -ειδες που ελεγες δεν μπορω...? -μα εγω ελεγα οτι δεν μπορω να πληρωσω.... [αφιερωμενο σε ολους τους παπουδες που θα παρουν τα αναδρομικα τους...]😄
    1 point
  11. Δεν ισχύουν απαραίτητα τα ανωτέρω. Είναι θέμα ρύθμισης ή/και εγκατάστασης.
    1 point
  12. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που ρώτησα εγώ, τα σπίτια ανήκουν στον ίδιο και τα δύο, αλλά σε ποσοστό 50% (το άλλο μισό στη γυναίκα του-δεν το ανέφερα νωρίτερα για την οικονομία της κουβέντας καθώς πίστευα ότι δεν επηρεάζει). Πάντως από την προδημοσίευση δεν βλέπω να προκύπτει πουθενά ο συγκεκριμένος περιορισμός για μία πολυκατοικία @Maria Electrical Engineer, ότι δηλ παίζει ρόλο που και τα δύο ανήκουν στον ίδιο. Από τη στιγμή που θα μπορούσε να κάνει αίτηση και σαν 2 χωριστά διαμερίσματα (1 ΑΦΜ πολλές αιτήσεις) γιατί όχι και σαν πολυκατοικία; Δεν νομίζω ότι προκύπτει κάπου.
    1 point
  13. Στο ΕΚΟ ΙΙ β : παρ. 2.3. οδηγού : "Επιτρέπεται η υποβολή αιτήσεων για περισσότερες ιδιοκτησίες από το ίδιο πρόσωπο εάν οι επιπλέον της μιας αίτησης αποτελούν μέρος αίτησης/αιτήσεων που αφορά σε πολυκατοικία." Αφού επιτρεπόταν στο ΕΚΟ ΙΙβ, που υπήρχε ο περιορισμός 1 ακίνητο/ΑΦΜ, πόσο μάλλον στο νέο πρόγραμμα. Αρκεί να χρησιμοποιούνται σαν κύρια κατοικία.
    1 point
  14. eurocosm, οπως διαφημιζεις και στο site σου, http://www.eurocosm.gr/el/topografika-diagrammata-egsa-87 Για ένα τοπογραφικό διάγραμμα το οποίο ουσιαστικά είναι μία περιεκτική τοπογραφική μελέτη, είναι απαραίτητο να εκτελεστούν οι κάτωθι εργασίες: Μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. Οποτε οι λυσεις/μετατροπες με λογισμικα (τυπου coords) τις αποκλειεις δια ροπαλου. Για οποιαδηποτε συμπληρωματικη πληροφορια, σχετικα με περιεκτική τοπογραφική μελέτη με μετρήσεις πεδίου με GPS ή με Γεωδαιτικό Σταθμό (Total Station) ή και με συνδυασμό και των δύο. ειμαστε στη διαθεση σου να σου υποδειξουμε τους τροπους
    1 point
  15. APSP επειδή λείπουν κάποια δεδομένα από το θέμα σου, δες τι ισχύει. α) Το "κύρια" το ελέγχουμε από το Ε1 πίν.5.1. β) Για το "μοναδική": Ελέγχουμε αν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια. -- Αν ΟΧΙ (δηλ. δεν έχει άλλα ακίνητα η οικογένεια) λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. -- Αν ΝΑΙ (δηλ. έχει και άλλα ακίνητα η οικογένεια) υπολογίζουμε τις [Στεγαστικές ανάγκες] και τις συγκρίνουμε με τα [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]. [Στεγαστικές ανάγκες]=[70+n1*30+n2*20] όπου n1=0 αν δεν υπάρχουν τέκνα, n1=1 αν υπάρχουν τέκνα, n2=0 για κάτω από 3 τέκνα, n2=1 για 3 τέκνα και άνω. [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας]=[Ακίνητα ιδιοκτήτη] + [Ακίνητα συζύγου] + [Ακίνητα τέκνων] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε κατοικία ή/και επικαρπίας σε κατοικία ή/και οίκησης σε κατοικία] + [Δικαιώματα των παραπάνω πλήρους κυριότητας σε οικοδομήσιμο οικόπεδο δηλ. τα συνολικά τ.μ που αναλογούν από μελλοντική οικοδόμηση στο οικόπεδο"][2] [2]Τα παραπάνω να βρίσκονται σε Δημοτική ή Τοπική Κοινότητα άνω των 3.000 κατοίκων. Τώρα αν: [Στεγαστικές ανάγκες] ≥ [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής για τα 70μ2. Τα υπερβάλλοντα (των 70μ2) πάνε σε άλλο Φ.Κ. χωρίς την χρήση του συντελεστή. [Στεγαστικές ανάγκες] < [Συνολικά ακίνητα της οικογένειας] ==> δεν λαμβάνεται υπόψη ο μειωτικός συντελεστής.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.