Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      621


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.009


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.116


  4. Panagiotis T.

    Panagiotis T.

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      102


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/10/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Γεια σου jimtdm, τα νέα ειδοποιητήρια του ΕΦΚΑ περιλαμβάνουν και τις ασφαλιστικές εισφορές του ΕΤΕΑΕΠ. Προφανώς έχεις ενταχθεί στην 1η ασφαλιστική κατηγορία οπότε τα σχετικά ποσά διαμορφώνονται ως: 42 € (επικουρική) και 26 € (ΕΦΑΠΑΞ), άρα συνολικά 68 €.
    3 points
  2. Βεβαίως να πούμε ότι το θέμα εφαρμογής μειωτικού σε τμήμα ενιαίας αποθήκης άνω των 50 τμ δεν είναι ξεκάθαρο και ότι απλώς εκφράζεται μια γνώμη. Υπάρχει και η αντίθετη γνώμη που λέει ότι δεν θα πρέπει να "σπάσει" η επιφάνεια σε δυο μέρη για να εφαρμοστεί ο μειωτικό στο μέρος των 50 τμ η οποία βασίζεται στην μόνη διαθέσιμη ερμηνεία που αφορά κατηγορία 3 και θα μπορούσε ενδεχομένως να εφαρμοστεί κατ αναλογία για την εν λόγω περίπτωση, ελλείψει άλλης συναφούς ερμηνείας. Η περίπτωση της κατηγορίας 3 αναφορικά με την ένταξη σε αυτή περισσότερων της μιας ΑΝΕΞΆΡΤΗΤΩΝ αποθηκών ερμηνεύτηκε (, τόσο στα πλαίσια του ν. 4178/13, όσο και στα πλαίσια του ν. 4495/17 (εγκ. 2 ν. 4495 *), ότι μπορούν περισσότερες της μιας ανεξάρτητες αποθήκες να υπαχθούν αθροιστικά στην κατηγορία 3, αρκεί το άθροισμα των επιφανειών τους να μην υπερβαίνει τα 15 τ.μ. Βεβαίως γνωρίζουμε ότι μια εγκύκλιος δεν υποκαθιστά το νόμο και δεν πρέπει να παράγει νόμο. Όμως, εάν κάνουμε χρήση αυτής της ερμηνείας, τότε κατ αναλογία δεν θα πρέπει να επιτρέψουμε εφαρμογή μειωτικού σε ενιαία αποθήκη επιφάνειας μεγαλύτερης των 50 τμ. Μια άλλη άποψη που θα μπορούσε να στηρίξει την μη εφαρμογή μειωτικού στην εξεταζόμενη περίπτωση, είναι η κατ αναλογία αντιμετώπιση στον προσδιορισμό ποσοστού υπέρβασης δόμησης για την εύρεση του οποίου δεν κλιμακώνουμε την αυθαίρετη επιφάνεια ώστε να αφαιρούμε από κάθε προηγούμενη κλιμάκωση την αυθαίρετη επιφάνεια με σκοπό στην επόμενη κλίμακα να έχουμε μικρότερη επιφάνεια στον αμέσως μεγαλύτερο βεβαρυμμένο συντελεστή, αλλά λαμβάνουμε ολόκληρη την επιφάνεια υπέρβασης δόμησης όλων των αυθαίρετων χώρων της δήλωσης υπαγωγής (*) ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495/17 για υπαγωγή αποθηκών στην κατηγορία 3 (*) Διευκρινίζεται ότι το εδάφιο αυτό αφορά αποκλειστικά και μόνο ισόγειες, αυτοτελείς αποθήκες και όχι άλλους βοηθητικούς χώρους που εξυπηρετούν το κτίριο (π.χ. λεβητοστάσια, κλειστές θέσεις στάθμευσης, κ.ά.). Επίσης, υπάγονται και περισσότερες της μιας ανεξάρτητες αποθήκες, εφ’ όσον η συνολική επιφάνειά τους δεν υπερβαίνει τα 15 τ.μ., τηρουμένων των λοιπών προϋποθέσεων.
    2 points
  3. Καλημερα. Επανερχομαι στο θεμα μετα απο λιγο καιρο. Τελη του 2019 αποφασισα να ανακαινισω μια μικρη μονοκατοικια για να μεινω με την γυναικα μου. Αρχικα για να μην μπαινω σε μεγαλες φασαριες ειχα σκεφτει να βαλω ενδοδαπεδια ξηρης δομησης πανω απο το υφισταμενο πατωμα. Ανοιξα και νεο θεμα εδω για να ακουσω γνωμες απο κοσμο που εχει βαλει ηδη τετοιο συστημα. Εγκατελειψα γρηγορα την ιδεα της ξηρης δομησης μετα απο συζητηση με παλιο συμφοιτητη (ευτυχως). Αποφασισα να ξηλωσω τα πλακακια, την τσιμεντοκονια γεμισματος, να φτασω στην πλακα και να φτιαξω μια συμβατικη εγκατασταση ενδοδαπεδιας θερμανσης με σωληνα 17*2. Μπελαλιδικη δουλεια αλλα εχω εργαλεια και γνωριζω, και δεν γινοταν αλλιως. Στην τελικη του μορφη το σπιτι θα εχει τρια δωματια ακομη. Δυο μικρα υπνοδωματια και μια τραπεζαρια ακομη. Δηλαδη μιλαμε για συνολικα 70τ.μ. θερμαινομενης επιφανειας δαπεδου. Μιας και κανεις δεν ερχεται επαρχια για να στρωσει 30 τμ ενδοδαπεδια, προσεγγισα καποιες εταιριες ωστε να μου φτιαξουν μελετη εφαρμογης και τα αναλογα σχεδια, και να μου πουλησουν και τα υλικα για ολο το σπιτι. Να στρωσω τωρα οτι ειναι να στρωσω, και τα υπολοιπα οταν χτισω. Να μην τα πολυλογω, δεν εβγαλα ακρη. Κανεις δεν θελει ετσι 3 χιλιαρικα, ασχολουμενος λιγακι για να βγαλει μελετη που θα την πληρωθει και εξτρα. Ουτε παζαρια εκανα, ουτε τιποτα.Πιο πολυ με απογοητευσε γνωστος μηχανολογος εκ συμπρωτευουσας, που εχει δυνατο ονομα στα μηχανολογικα φορουμ...κριμα... Τελικα εκανα αυτο που ηθελα να αποφυγω. Περασα στο thermocad την κατοψη του σπιτιου, και εκανα λιγους υπολογισμους. Πυκνωση 5εκ στο μπανιο, 10 στα υπνοδωματια, 7.5 σε κουζινα καθιστικο. Κυκλωματα με μηκη απο 60-70 μετρα. 13 στο συνολο. Παρηγγειλα τα υλικα σε τοπικο μαγαζι. Επειδη στην επαρχια/νησι δεν μπορεις να βρεις τα οικοδομικα υλικα που βρισκεις στερια, και επειδη θα εριχνα τις τσιμεντοκονιες μονος μου, αποφασισα να αποφυγω ενα αμφιβολο αποτελεσμα/αβεβαιοτητες εφαρμογης και (μετα απο συζητηση με την μηχανολογο της εταιριας των υλικων) να αγορασω σκονη για αυτοεπιπεδουμενο θειικου ασβεστιου(caf κατηγοριας καμψης F5) Ξηλωσα τα δαπεδα, πηρα αλφαδιες, εριξα μια ψιλη τσιμεντοκονια 1-1.5cm για να πατησουν οι μονωτικες πλακες σε επιπεδο υποβαθρο. Οταν στεγνωσε περασα κατι εξογκωματα με διαμαντοτριβειο για να πατησουν οι πλακες σωστα. Οπου ειχε σοβαντεπια που ξηλωσα περασα κολλα πλακιδιων για να κολλησει η περιμετρικη ταινια. Οι μορφοπλακες που αγορασα βγαινουν μεχρι 30χιλ παχος. Συμφωνα με το παρακατω για δαπεδο πανω στο εδαφος ή πανω απο ΜΘΧ παμε σε 1,25*0,030=37,5χιλ μονωτικο Εβαλα συμπληρωματικα 2 εκ εξηλασμενη κατω απο την 3αρα μορφοπλακα, συνολικα 5εκ μονωσης. Εστρωσα τις πλακες, και εφτιαξα μια ανεμη (με λιγο δομικο χαλυβα που ειχα ευκαιρο). Ο χαλυβας που ερχοταν σε επαφη με την κουλουρα τυλιχτηκε με ταινια για να μην γδαρω την σωληνα. Μπηκε το ερμαριο Τυπωσα τα σχεδια απο το πλεξιμο και εστρωσα τα (5 για την ωρα) κυκλωματα Γεμισα το δικτυο νερο, και το αφησα πρεσσαρισμενο σε 3 bar. Την επομενη και αφου δεν ειχα πτωση πιεσης εριξα αυτοεπιπεδουμενη τσιμεντοκονια. Την μια μερα εριξα 11-12τμ (υπνοδωματιο), και την επομενη την κουζινα (20τμ). Συμφωνα με τις οδηγιες της rehau ελαχιστο υψος 35χιλ για φορτια μεχρι 2kN/τμ. Εριξα 40χιλ υψος. Καταναλωση 17κιλα σκονη ανα χιλιοστο και τμ. Ή αλλιως, εφαγε περιπου 2 τονους η κουζινα με τα 20τμ και 1 τονο σκονης το υπνοδωματιο με τα 11τμ. Κοστος γυρω στα 10 ευρω/30 κιλα ή περιπου 1000ευρω/3 τονοι. Ακολουθησα τις οδηγιες του υπευθυνου της εταιριας για την ξηρανση του αυτοεπιπεδουμενου δαπεδου. Επειδη δεν ειχα αντλια, εκανα ταρζανιες και συνεδεσα την εγκατασταση σε εναν λεβητα πετρελαιου που προυπηρχε στο σπιτι (και τωρα τον εχω πεταξει). Εβαλα εξτρα κυκλοφορητη, ελεγχα την θερμοκρασια εξοδου του καυστηρα απο τον θερμοστατη του, επειδη ειχα μεγαλη διακυμανση θερμοκρασιας εριχνα το ζεστο νερο στο ζεστο ενος θερμοσιφωνα, και απο τον πατο του θερμοσιφωνα τραβαγα πιο σταθερο νερο και το εστελνα στον συλλεκτη. Τα θερμομετρα στον συλλεκτη δεν επαιζαν πανω απο βαθμο. Εν μεσω κορονοιου και χωρις αρκετα χρηματα για να τελειωσω το σπιτι και να αγορασω και αντλια, επρεπε να αυτοσχεδιασω. Εντελει αναγκαστηκα να ανεβασω 45 βαθμους κελσιου για να στεγνωσει το δαπεδο. Ουτε σε εχθρο μου τετοιο πραγμα. Ασυλληπτη ζεστη. Και αρκετο πετρελαιο καθε μερα για μια βδομαδα Μετα την ξηρανση, κολλησα πλακακια. Διαστασεις 15*60, κολλα C2TES2 (Υπερελαστικη). Το πατωμα ηταν απολυτως επιπεδο. Χαλαλι οσα πληρωσα. Λιγη κολλα κατω με το χτενακι και τα πλακακια πηγαν μονα τους. Εκ των υστερων μαλλον τζαμπα εβαλα υπερελαστικη κολλα. Ενα πλεονεκτημα του caf δαπεδου ειναι η ελαχιστη μεταβολη των διαστασεων, σε σχεση με κλασσικη τσιμεντοκονια. Πριν ζεστανω το δαπεδο ειχα κολλησει στην διαγωνιο της κουζινας (6μ περιπου) εναν στοχο και μια βαση για να ακουμπω το αποστασιομετρο. Μετρησα διαγωνιο πριν την θερμανση, και μετρησα και οταν εστελνα νερο 45βαθμων. Μετρησα το ιδιο πραγμα. Καμια μετρησιμη μεταβολη τουλ με το αποστασιομετρο. Δεν βαριεσαι ομως . Συνολικο υψος δαπεδου, 5 εκατοστα μονωση+2 εκατοστα σωληνα/τακουνια μορφοπλακας+4ποντοι τσιμεντοκονια+1,5 ποντοι πλακακι-κολλα=12,5 ποντοι συνολικο υψος κατασκευης
    1 point
  4. Η ανάλυση έγινε προκειμένου να διαβάζουν και οι νέοι συνάδελφοι το σκεπτικό κάποιων απόψεων και να εξετάζουν σε κάποιες περιπτώσεις και το "πνεύμα" του νόμου. Δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο ερώτημα.
    1 point
  5. Γιατί κρίμα? Ειλικρινά δεν μας καταλαβαίνω.... Πόσο θα στοίχιζε αν έβγαζε κανονικά την απαιτούμενη Οικοδομική Αδεια με όλες τις Μελέτες, Επιβλέψεις, Τοπογραφικά, ΙΚΑ, φορολογικά κλπ? που δεν τα πλήρωσε ποτέ δεν τα εισέπραξαν ούτε οι Μελετητές όυτε το κράτος ..... και όλο αυτό αν είχε και την αναγκαία έκταση το γεωτεμάχιο για να έχει τους ΣΔ και ΣΚ που θα χρειαστεί? Υ.Γ. και φυσικά δεν υπολόγισα καν την υποβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής κάθε μα κάτε αυθαίρετης κατασκευής... η Υποβάθμιση δεν αφορά μόνο τον όποιο ιδιοκτήτη αλλά και τον περίγυρο του
    1 point
  6. Version 1.0.0

    1.110 downloads

    Υπολογισμός Αποδεκτής Απόκλισης Εμβαδού Γεωτεμαχίου
    1 point
  7. Να προσθέσω στη συζήτηση κάτι που είναι γνωστό βεβαίως, ότι η Δ/νση αγροτικής ανάπτυξης (αν δεν κάνω λάθος έτσι έχει μετονομαστεί) θα κρίνει τη σκοπιμότητα, δηλαδή το αν πράγματι με βάσει τα προσκομισθέντα στοιχεία κρίνεται εύλογο το αίτημα για αγροτική αποθήκη. Βασικά έγγραφα είναι οι δηλώσεις ενεργοποίησης δικαιωμάτων στο ΟΣΔΕ και στο Ε9 δηλωμένο με την υπάρχουσα καλλιέργεια (εν προκειμένω ελιές) και βεβαίως τοπογραφικό και τεχνική έκθεση για την σκοπιμότητα της αποθήκης. Τα υπόλοιπα τα έχει αναλύσει πολύ σωστά ο Δημήτρης και το τρέχον διάστημα πλέουμε ξανά σε αχαρτογράφητα ύδατα αναφορικά με το επιτρεπτό της αδειοδότησης σε μη άρτιο γήπεδο. Η παλιά απόφαση ανέφερε ως ελάχιστη απόσταση της αποθήκης από τα όρια τα 5μ. Στα εκτός σχεδίου γήπεδα με πρόσωπο σε αγροτικό δρόμο, ο δρόμος προσομοιάζει με πλάγιο όριο αναφορικά με την τήρηση αποστάσεων.
    1 point
  8. ο εγκαταστάτης δηλώνει υπεύθυνα ότι η ΕΗΕ είναι σύννομη οπότε δεν μπορεί να υπογράψει στην ΥΔΕ ότι είναι σύννομη και στο πρωτόκολλο ελέγχου να το αναιρεί. Τα αρνητικά πρωτόκολλα ελέγχου δεν συνοδεύονται από ΥΔΕ αλλά ενημερώνουν τον ιδιοκτήτη για τα προβλήματα ώστε να λυθούν και με επανέλεγχο να εκδοθεί ΥΔΕ. Φυσικά αν καταθέσει κάποιος ΥΔΕ με αρνητικό πρωτόκολλο μπορεί ο δεδδηε να το δεχθεί αφού ο έλεγχος είναι τυπικός (το έχω κάνει σε προσωρινή ΥΔΕ) αλλά σε ένα ατύχημα δεν καλύπτεσαι γιατί έχεις υπογράψει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα.
    1 point
  9. Ο διπλανος τι τιτλο εχει? Εχει για δυο τμηματα με αναμεσα τους χωματοδρομο ή για ενα μεσα απο το οποιο περναει ενας "δρομος" εξυπηρετησης των γειτονων...? Κατα τα λοιπα στο ΦΕΚΒ 4520/18, στο"κγ" προβλεπε ελαχιστο εμβαδον 1000 τμ. στην αναμορφωση που εκαναν με το ΦΕΚΒ 1843/20, τα "1000" τμ. τα εξαφανισαν. Πιθανον να θελουν αρτιο και οικοδομησιμο...πιθανον να εξαρταται απο την βεβαιωση αναγκαιοτητας απο το Γεωργιας. Παντως, πριν τα "αναμορφωσουν" ισχυε η αγροτικη αποθηκη και σε μη αρτια/μη οικοδομησιμα. δες εδω η πρωτη-νεωτερη- αποφαση ειναι απορριπτικη, για "ειδικους" λόγους. οι αλλες -παλαιοτερες - κανουν δεκτο τοαιτημα παρεκλισης. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αγροτικη αποθηκη 15 μ σε μη αρτιο"&page=0&sort=relative
    1 point
  10. Καλημέρα tettris! ΦΕΚ 270Β2010 (αυτό βλέπω στο εξελάκι μου (που απλά αντέγραψα τα εξουσιοδοτικά της εφαρμογής των ευρωκωδίκων) σαν τελευταία τροποποίηση του ΕΑΚ) 2. Προστίθενται τα παρακάτω σχόλια στην παράγρα− φο Σ.2.3.4 Συντελεστής σπουδαιότητας κτιρίων: Σ.2.3.4 Συντελεστής σπουδαιότητας κτιρίων [1] Ο όρος «κτίριο» στις κατηγορίες σπουδαιότητας υπονοεί ένα στατικώς ανεξάρτητο δόμημα. [2] α) Στα κτίρια με μικτές χρήσεις η τιμή του συντε− λεστή σπουδαιότητας γi, αντιστοιχεί στη δυσμενέστερη κατηγορία σπουδαιότητας σύμφωνα με τον Πίνακα 2.3 και όχι στη μέγιστη από πλευράς επιφάνειας χρήση του κτιρίου. (πριν έλεγε δεσπόζουσα) και Σ1 Κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού, όπως αγροτικά οικήμα− τα και αγροτικές αποθήκες, υπόστεγα, στάβλοι, βουστάσια, χοιροστάσια, ορνιθοτροφεία, κ.λπ. Σ2 Συνήθη κτίρια, όπως κατοικίες και γραφεία, βιομηχανικά − βιοτεχνικά κτίρια, ξενοδοχεία (τα οποία δεν περιλαμβάνουν χώρους συνεδρίων), ξενώνες, οικοτροφεία, χώροι εκθέσεων, χώροι εστιάσεως και ψυχαγωγίας (ζαχαροπλαστεία, καφενεία, μπόουλινγκ, μπιλιάρδου, ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εστιατόρια, μπαρ, κλπ), τράπεζες, ιατρεία, αγορές, υπεραγορές, εμπορικά κέντρα, καταστήματα, φαρμακεία, κουρεία, κομμωτήρια, ινστιτούτα γυμναστι− κής, βιβλιοθήκες, εργοστάσια, συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, βαφεία, ξυλουργεία, εργαστήρια ερευνών, παρασκευαστήρια τροφίμων, καθαριστήρια, κέντρα μηχανογράφησης, αποθήκες, κτίρια στάθμευσης αυτοκινήτων, πρατήρια υγρών καυσίμων, ανεμογεννήτριες, γραφεία δημοσίων υπηρεσιών και τοπικής αυτοδιοίκησης που δεν εμπί− πτουν στην κατηγορία Σ4, κλπ Στην περίπτωση που είναι υπόγειο κατοικίας είναι καραμπινάτο Σ2. Καταλαβαίνω και εγώ πονόψυχος είμαι , αλλά πραγματικά τα -μαγικά- συγχωροχάρτια δεν κάνουν καλό σε κανένα.
    1 point
  11. Τα πράγματα είναι πολύ απλά. Αν δεν θέλει να δεχθεί να περαστούν γειώσεις, τότε υπογράφεις την ΥΔΕ με παρατηρήσεις και Χ στα κουτάκι περί μη ασφάλειας της εγκατάστασης.
    1 point
  12. Καλησπέρα, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος συνοπτικά τι είναι η αύξηση των 68 ευρώ στα τελευταία δυο ειδοποιητήρια? Παρόλο που έκανα κάποιες φιλότιμες προσπάθειες δεν κατάλαβα ακόμα.. Μάλλον κάπου ενδιάμεσα έχασα επεισόδια.. Ευχαριστώ.
    1 point
  13. Η Eurobank 3€ μηνιαίως από 1/1/2021.
    1 point
  14. Ναι, είναι το Παράρτημα ΙΧ https://exoikonomisi-b.ypen.gr/parartemata-odegou
    1 point
  15. Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.
    1 point
  16. Ο λόγος Γιώργο που όλοι κάνουν τους φιλόσοφους στο συγκεκριμένο θέμα είναι ότι δεν υπάρχει - τουλάχιστον μέχρι τώρα που μιλάμε - κάποιο πρότυπο αντίστοιχων κατασκευών για covid19, Η1Ν1, γρίπη κλπ, με τεχνολογία UVC. Από την έρευνα δεν μπορείς να περάσεις απ' ευθείας στην εφαρμογή χωρίς προτυποποίηση. Γι' αυτό λέμε ότι το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής για την συγκεκριμένη τεχνολογία, παρότι έχει αποδειχθεί σε ερευνητικό στάδιο η αποστειρωτική συμπεριφορά της, είναι το καθάρισμα αεραγωγών και καπναγωγών. Εξαρτάται από το τι θέλει να πληρώσει ο πελάτης και από την αρχιτεκτονική ανοχή.
    1 point
  17. Σωστή είναι η πεποίθησή σου, αλλά συζητάμε γενικά, ή προκύπτει κάποια αναγκαιότητα, π.χ. πρέπει να κάνεις κάποια μελέτη; Αν συμβαίνει το δεύτερο μια δημοσιευμένη έρευνα, κυρίως για να αντιληφθούμε τις δυσκολίες μιας παρόμοιας προτυποποίησης σε ένα ανοιχτό θερμοδυναμικό σύστημα, υπάρχει εδώ. Όμως το θέμα θέλει περεταίρω διερεύνηση, καθότι όλοι οι ιοί και τα μικρόβια δεν έχουν ίδια συμπεριφορά. Αν θα περάσει από το σύστημά σου όλος ο αέρας του δωματίου, ή σχεδόν όλος, ή ο μισός, είναι "ευκολάκι".
    1 point
  18. Πολύ σωστά. Τον κατακερματισμό γης πήγε να εμποδίσει και ο ν. 3212/03 και όρισε ελάχιστο πρόσωπο σε προ 23 δρόμο 25 μ για γήπεδα προκύπτοντα μετά το 2003, ενώ πριν από το νόμο αυτό κόβονταν τεσσάρια γήπεδα χωρίς καμία προϋπόθεση περί μήκους προσώπου σε δρόμο (ούτε καν απαίτηση για δρομο). Εδώ έχουμε βελτίωση αρτιότητας και "μάζεμα" σκόρπιας γης, άρα είμαστε στο πνεύμα των νόμων για την μείωση δημιουργίας μικρών γηπέδων. Αν ο ερωτών συνυπολογίσει την κατάργηση των παρεκκλίσεων αρτιότητας για τα παρόδια προ 78 γήπεδα επιφάνειας μικρότερης των 2.000 τμ λόγω των ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ όπου αυτά έχουν εφαρμοστεί, καθώς και τις διατάξεις που εισήγαγε ο ν. 3937/11 (περιοχές νατούρα) με αρτιότητα 10.000 τμ και 4.000 τμ κατά παρέκκλιση, τότε είναι ακόμη πιο πολύ μέσα στο πνεύμα της νομοθεσίας για την εκτός σχεδίου δόμηση, αφού δημιουργεί με τον τρόπο αυτό μεγαλύτερη αρτιότητα.
    1 point
  19. Μιλάμε πάντα για τα ποσά πέραν της επιδότησης. Οπότε : 1. Αν δεν υπάρχουν ίδια κεφάλαια, τότε εσύ δεν κάνεις τίποτε. Τα κάνει όλα η τράπεζα συμπληρώνοντας τα υπόλοιπα ποσά στους προμηθευτές. 2. Αν εκτός του δανείου υπάρχουν και ίδια κεφάλαια, μοιράζεις όπως νομίζεις τα ίδια κεφάλαια (π.χ τα βάζεις στον έναν) και η τράπεζα ανάλογα συμπληρώνει τα ποσά στους υπόλοιπους από το υπόλοιπο του δανείου.
    1 point
  20. Μπορείς αντί έντυπης βεβαίωσης να εκδώσεις μια "βεβαίωση μεταβίβασης του Ν 4495/17" (δηλ κάνεις μια ΝΕΑ δήλωση του Ν 4495/17 -χωρίς αυθαιρεσίες) αναφέροντας στην τεχνική έκθεση περί στάσιμου οικισμού κλπ και όσα επίσημα δημόσια στοιχεία έλαβες υπόψη σου
    1 point
  21. Version 1.0.1

    247 downloads

    ένα matlab script για την εφαρμογή του 2Δ μετασχηματισμού ομοιότητας μεταξύ κοινών συντεταγμένων που αναφέροναι σε δύο διαφορετικά συστήματα αναφοράς.
    1 point
  22. Λοιπόν..... αρχικά το "μας συμφέρει " ή "δεν μας συμφέρει" ΔΕΝ πρέπει να λογίζεται ΚΑΘΟΛΟΥ προκειμένου να πάρουμε αποφάσεις ερμηνείας- εφαρμογής του νόμου. Εγώ ο ίδιος, που τάχα τώρα λέω κάτι που "μας συμφέρει", έχω πει αρκετά άλλα που "δεν μας συμφέρει". Άρα αυτό μη το αναφέρουμε καν , ειδικά που δεν αφορά την τσέπη μας αλλά μόνο την ευθύνη μας στο κάτω- κάτω...... Επίσης ΔΕΝ έχει νόημα να θέτουμε ερωτήματα εφαρμογής του νόμου για παραβάσεις που έχουν γίνει > 27-07-11, διότι σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορούν να δοθούν οδηγίες βάσει του νόμου αλλά μόνο τυχοδιωκτικές επιλογές κατά την κρίση και επικινδύνευση του καθενός.... Αυτό που έχει μείνει όμως σαν καταστάλαγμα για το ξεμπάζωμα από τον 4014 μέχρι τώρα και που δεν αλλάζει από κάτι διαφορετικό είναι ότι: 1. το ξεμπάζωμα (εννοείται έως 27-07-11) θεωρείται παράβαση αναλυτικού 2. δεν δημιουργεί παράβαση υπέρβασης ύψους 3. δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα υπόγειας στάθμης Αυτά, για να μη χάνουμε τον μπούσουλα στην τρικυμία του νέου πελάγους με στίγμα 4495-17
    1 point
  23. Συνηθισμένο το λες αυτό το αποθηκάκι. Είναι εντελώς παράλογο να το ρυθμίσεις ως χώρο κύριας χρήσης αυτό το πράγμα. Κάτι τέτοια "παρακέλια" λογικά θα πρεπε να μπαίνουν στον αναλυτικό ή στους χώρους μειωμένου συντελεστή στη χειρότερη. Κατά τη γνώμη μου είναι καλύτερο να περιμένουμε τις διευκρινιστικές για τους ισόγειους βοηθητικούς.
    1 point
  24. 1. Η υποβολή της ΜΣΕ μιας δήλωσης του Ν.4495/2017 είναι υποχρέωση του διαχειριστή μηχανικού αυτής! 2. Η σύμβαση, που θα υπογράψει αρχικώς ο διαχειριστής μηχανικός της δήλωσης με τον πελάτη του, μπορεί ν' αναφέρει ότι, "...στην παρούσα σύμβαση ανάθεσης – ανάληψης έργου, δεν συμπεριλαμβάνεται η υποχρέωση της εκπόνησης της Μελέτης Στατικής Επάρκειας, όπου ή αν απαιτείται αυτή, αναλόγως του είδους, ή της Κατηγορίας, ή της χρήσης του προς δήλωση ακινήτου και με βάσει τις ειδικές διατάξεις του Ν.4495/2017. Αν για το παρόν ακίνητο απαιτείται από το νόμο η εκπόνηση και η υποβολή τέτοιας μελέτης, τότε αυτή θ’ αποτελέσει το αντικείμενο νέας σύμβασης ανάθεσης – ανάληψης έργου....". 3. Ο διαχειριστής μηχανικός (έχει δεν έχει τη "δυνατότητα") οφείλει να ενημερώσει τον πελάτη του για δύο "θέματα" επιπροσθέτως: - Tην επιπρόσθετη αμοιβή του (δική του αν έχει τη "δυνατότητα" ή συνεργάτη του αν δεν την έχει) σχετικά με την ανάληψη της εκπόνησης της ΜΣΕ από αυτόν (σε συμφωνία - νέα σύμβαση) ή - Τη δυνατότητα που έχει ο πελάτης του να ψάξει και να βρει άλλον μηχανικό για να εκπονήσει τη ΜΣΕ, ο οποίος θα μπει στη δήλωση, αναλαμβάνοντας, τόσο την υποχρέωση αυτή, όσο και οτιδήποτε άλλο προκύπτει από αυτό (π.χ. ένταξη στο σύστημα αμοιβών, extra ΦΕΜ, extra συμφωνητικό κ.λπ.). Αυτή θεωρώ ότι, πρέπει να είναι η "ενιαία γραμμή όλων μας"! Από εκεί και πέρα ο καθένας μας κινείται αναλόγως της ιδιαίτερης εμπειρίας του και προς όφελός του. P.S.1. Δεν υπάρχει άλλος νόμιμος και ταυτοχρόνως πρακτικός τρόπος αντιμετώπισης..... P.S.2. Aν το αγαπητό σε όλους μας ΤΕΕ θέλει να βοηθήσει θα βάλει "ειδική νόμιμη αμοιβή" για ΜΣΕ Ν.4495
    1 point
  25. Αν αναφέρεσαι στον τύπο που παρέθεσε ο συνάδελφος, αφορά μία βέλτιστη προσαρμογή επιπέδου σε ένα ελληνικό νησι. Ο συνάδελφος μέτρησε μέσω μίας εταιρείας HEPOS συντεταγμένες και μετά εφαρμόστηκε το βέλτιστο επίπεδο, για να διορθώνει τα GNSS ώστε γίνονται συμβατά με αυτά της ΓΥΣ. Το υψόμετρο μετράται περίπου δύο φορές χειρότερα σε σ΄χεση με τα φ,λ με το GNSS λόγω γεωμετρίας του συστήματος. Επιπλέον, αυτό που διάβασες είναι δυνατό να συμβεί γιατί ορισμένα ατμοσφαιρικά σφάλματα (η τροπόσφαιρα) είναι άμεσα συσχετισμένη με τα υψόμετρα. Επιπλέον δε, τα υψόμετρα στην Ελλάδα πονάνε πάρα μα πάρα πολύ...Ειδικά στα νησιά...
    1 point
  26. Αγαπητέ συνάδελφε, ορθά κατάλαβες κάποιες διευκρινίσεις 1. Το μοντέλο αυό χρησιμοποιείται για να απορροφήσει τις διαφορές ανάμεσα στα υψόμετρα της ΓΥΣ και του HEPOS. Τα υψόμετρα του HEPOS, προέρχονται από μία παρεμβολή γεωειδούς που έχει η ΕΚΧΑ. Στη συνλεχεια προστίθεται το υψόμετρο του γεωειδούς τηε ΕΚΧΑ στα υψόμετρα των GNSS H HEPOS = h HEPOS + N HEPOS. Όπως καταλαβαίνεις υπάρχουν πολλές τιμές σφάλματος. 2. Είναι λογικό ότι όσο μεγαλώνει η απόσταση, όσο μεγαλώνουν τα σφάλματα λόγω διαφοροποίησης του γεωειδούς. Για αυτό εφαρμόζουμε στο μόντελο. 3. Όσο αφορά για το GLONASS, εγώ δεν το πιστεύω και δεν τεκμηριώνεται από πουθενά καλή σου ημέρα
    1 point
  27. Βιβλίο Δ. Ρωσσικόπουλου : Τοπογραφικά Δίκτυα και Υπολογισμοί β Εκδοση έτος 1999 σελίδα: 349 υποκεφάλαιο: 14.7
    1 point
  28. Μπορείς να συμβουλευτείς το βιβλίο του Δ. Ρωσσικόπουλου "Τοπογραφικά Δίκτυα και Υπολογισμοί" κεφάλαιο 14 εκεί μου κάνει αναφορά σε τα υψόμετρα...14.4 ή 14.7 αν θυμάμαι καλά Δυστυχώς, δεν το έχω μαζί μου ώστε να σου δώσω σελίδα. Επίσης παραθέτω ένα διδακτορικο του Καναδά http://www.ucalgary.ca/engo_webdocs/MGS/03.20185.GFotopoulos.pdf Μπορείς να δεις τύπους 3,25- 3,33 Η περίπτωση του Συναδέλφου Τάσου αφορά περιορισμένη έκταση και δε θέλουμε επιφάνειες Β βαθμο΄θ. Το επίπεδο μας βολεύει πολύ καλά. Για το οτιδήποτε, πες μου
    1 point
  29. Συνάδελφε είναι βέλτιτη προσαρμογή επιπέδου: H ΓΥΣ - Η Hepos = α0 + α1Χ +α2Υ απορροφά τις συστηματικές επιδράσεις.
    1 point
  30. Παλήκαρε, αν σου έκατσε καλά σημαινει ότι είμαστε σε καλό δρόμο.... Στα είπα και από το σκαιπ...
    1 point
  31. Αγαπητοί αν μου επιτρέπεται να συμπληρώσω ορισμένα πράγματα: 1) Ο μετασχηματισμός χωρίς την χρήση κλίμακας καλείται άκαμπτος 2) Πιστεύω ότι για μικρές εκτάσεις οι δύο τεχνικές θα έχει πρακτικά τα ίδια αποτελέσματα. 3) Κατ' εμέ πρέπει να υπεισέρχεται και η κλίμακα (αν και εφόσον προκριθεί ο μετασχηματισμός), με σκοπό να νειωθούν κατά το δυνατό συστηματικά σφάλματα.
    1 point
  32. Αγαπητέ ΤΟΠΟΓΑΒΡΕ Τα υψόμετρα στον ελλαδικό χώρο πονάνε πάρα πολύ...Σοβαρά προβλήματα σε όλη τη χώρα και ιδιαιτέρως σε ορεινές περιοχές. Ειδικά τα υψόμετρα των τριγωνομετρικών έχουν σοβαρότατα προβλήματα...Ο συνάδελφος Θεοχάρης έκανε μια αναφορά για τα μοντέλα γεωειδούς. Μπορώ να σου πω πως υπάρχουν σημαντικά συστηματικά σφάλματα στα υψόμετρα. Πιθανώς στα επόμενα χρόνια υπάρξει προσπάθεια εκσυγχρόνισμού του υψομετρικού δικτύου, να λεχεις υπόψη σου όμως πως θα είναι πιο χρονοβόρο από ότι το HEPOS...
    1 point
  33. Αγαπητέ συνάδελφε Αν το ζήτημα πονάει μια φορά στηνΕλλάδα, το ζήτημα των υψομέτρων πονάει 3000!!! Προφανώς το λογισμικό της εταιρεία χρησιμοποιεί ε΄να προσεγγιστικό-εμπειρικό μοντέλο γεωειδούς... Αν θέλεις μπορώ να επεκταθώ παραπάνω, πάντως να ξέρεις ότι θίγεις ένα τεράστιο ζήτημα και αν το θελήσεις μπορούμε να το συζητήσουμε....
    1 point
  34. Οσο αφορα το μηκος του κτιριου δεν ειναι υποχρεωτικος ο Αντισεισμικος αρμος .Συστηνεται παντως να γινεται τετοιος για μεν κτιρια απο σκυροδεμα καθε 30-35 μετρα για δε μεταλλικα καθε 40-45 μετρα.Αν βεβαια το κτιριο ειναι ιδιαιτερα δυσκαμπτο (πολλα τοιχωματα κ.λ.π) καλο θα ειναι ο αρμος να γινεται καθε 25 μ περιπου
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.