Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.132


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. tzeno

    tzeno

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.075


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι,υπολογίζουμε τα πάντα κανονικά,διότι στον ιστορικό κλπ ακόμη και οι πολεοδομικές παραβάσεις της παρ.3,αντιμετωπίζονται ακριβώς όπως οι αυθαίρετες της παρ.1α και 1β.Άρα,αν εσύ έχεις μια παράβαση Κατηγορίας 3 μέσα στον ιστορικό τόπο,πάλι κατ.3 ονομάζεται και δηλώνεται.Αν όμως ερχόταν η υδόμ να καταγράψει αυθαιρεσίες εκεί ,δεν θα έκανε διάκριση μεταξύ πολεοδ.παραβάσεων και λοιπών αυθαιρέτων για καταλογισμό προστίμων σύμφωνα με το άρθρο 94,αλλά θα κατέγραφε τα πάντα ως αυθαίρετα.🕵️‍♀️
    2 points
  2. Nαι, το γνωρίζω το συγκεκριμένο εδάφιο. Εξού και το ερώτημα. Βέβαια η πλειοψηφία των συναδέρφων που ρωτώ σχετικά καθώς και κάποιες ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ Πελοποννήσου (με όποια αξιοπιστία μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν) επιμένουν στην άποψη για ενιαία αντιμετώπιση στην αντίστοιχη περίπτωση! Ίσως η βάση ενιαίας αντιμετώπισης είναι ότι τα αυθαίρετα συμβολαιογραφικά δεν ανήκουν κάπου μέχρις ότου γίνει κάποια τροποποίηση της σύστασης οπότε η οικοδομή αντιμετωπίζεται ως αδιαίρετη με τα ποσοστά του καθενός. Αρα, ρυθμίζεται ως ενιαία, και εν συνεχεία μοιράζονται τα αυθαίρετα μέσω τροποποίησης της σύστασης. Βέβαια, δημιουργείται το θέμα του ποιος πληρώνει τί? Κι εγώ είμαι υπερ της τμηματικής ρύθμισης ανα Ο.Ι. Όμως κι εδώ δημιουργούνται ζητήματα. Αφενός τα κοινόχρηστα που είναι "Βομβα" που θα βγει στην επιφάνεια στην ταυτότητα. Αφετέρου, το συμβολαιογραφικό όπου πολλές ρυθμισμένες Ο.Ι αδυνατούν να εντάξουν τα αυθαίρετα μέσω τροποποίησης στη σύσταση. Από τα παραπάνω πιστεύω προκύπτει ότι και για τις 2 εκδοχές υπάρχουν επιχειρήματα. Το εδάφιο που παραθέτεις σίγουρα αφορά τμηματικές ρυθμίσεις Ο.Ι, όμως όταν μπουν όλα μέσα ίσως έχει "τρύπα" στο γεγονός ότι βλέπουμε πλέον το οικόπεδο και τα κτίσματα ως ενιαίες αυθαιρεσίες μιας οικοδομής με συγκυριότητα.
    1 point
  3. Ξαναδιάβασε το 116 παρ.9.α. :(το άρθρο με το οποίο ρυθμίζεις) 9. α) Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις κατηγορίας 1, 2, 3 και 4 του άρθρου 96, καθώς και πολεοδομικές παραβάσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81, σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002, εξαιρουμένων των ζωνών Α με την επιφύλαξη της περίπτωσης θ' της παραγράφου 2 του άρθρου 89 του παρόντος, καθώς και σε τόπους που έχουν διπλό χαρακτηρισμό (όπως παραδοσιακός οικισμός και ιστορικός τόπος) τακτοποιούνται κατόπιν γνωμοδότησης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού με την εξής διαδικασία .... Ένας είναι ο τρόπος ρύθμισης αυθαιρέτων...απλά υπάρχουν αυθαίρετα και πολεοδομικές παραβάσεις του άρθρου 81.Όλα αυθαίρετα είναι...Δεν ξέρω πώς να σε πείσω γι αυτό.Θα αρχίσω να αμφιβάλλω κι εγώ..Περίμενε να σου επιβεβαιώσει τα παραπάνω και κάποιος άλλος συνάδελφος.
    1 point
  4. Και γιατί να μην πάει με την απόφαση όπου λέει: ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο, Η μείωση των κινητών από 500 σε 200 επιφέρει μείωση κατά 60%, οπότε για να χρειαστεί ΜΣΕ θα πρέπει η αύξηση των μονίμων να είναι από 100-120 σε 420-400 κάτι που δεν νομίζω να είναι εύκολο να γίνει σε κατοικία... οπότε, γιοκ ΜΣΕ υ.γ. Αλήθεια, σε αυτήν την περίπτωση μπαίνει και διαμερισμάτωση και η αλλαγή χρήσης με αναλυτικό?
    1 point
  5. Μπορείς να βάλεις και περισότερες από δύο (όσες θες) στην ίδια βεβαίωση ... στις σημειώσεις (εννοείται όχι χειρόγραφα, αλλά πριν την εκδόσεις τις γράφεις στις σημειώσεις) Το αναφέρει στις οδηγίες:
    1 point
  6. Θεωρώ ότι όπως λες και εσύ, πρέπει να διαχωρίσεις τα επιμέρους τμήματα και να τα αποδώσεις στα όμορα ΚΑΕΚ. Πρέπει και λίγο να σκεφτείς πως θα είναι η εικόνα του Κτηματολογίου μετά την μεταβολή. Θα πρέπει να υπάρχει μια "κανονικότητα" στα σχήματα η οποία να ταιριάζει με την πραγματικότητα. Σκέψου πάντως μήπως για τις πολύ μικρές αλλαγές όπως αυτές που έχεις με τα ΚΑΕΚ 010,001 και 012 δεν απαιτήσεις μεταβολή στο Κτηματολόγιο. Θα διορθωθεί μόνο το όριο με τον δρόμο και με το ΚΑΕΚ 005 (που είναι και η σημαντική διαφορά) και τα άλλα θα μείνουν στο Κτηματολόγιο όπως είναι τώρα, προφανώς εντός ανοχών. Θα γλυτώσετε έτσι τις αντίστοιχες κοινοποιήσεις, τις ερωτήσεις των όμορων και τις εξηγήσεις ότι μετακινούμε το όριο π.χ. 10cm γιατί το όλο σύστημα είναι ηλίθιο.
    1 point
  7. Καλημέρα-γνώμη μου είναι ότι δεν χρειάζεται να ξανανοίξεις την δήλωση.Γράψε μια συμπληρωματική Τ.Ε. που θα λέει ότι "εκ παραδρομής στο πεδίο τεχνικής έκθεσης της δήλωσης συμπληρώθηκε ότι δεν απαιτείται συναίνεση μπλα μπλα μπλα....".Σφράγισε την και ανέβασε την στο σύστημα στο πεδίο της τεχνικής έκθεσης όπου βρίσκεται και η σωστή σου έκθεση.Δώσε και τις δύο εκθέσεις (σωστή Τ.Ε. συστήματος και συμπληρωματική που αναφέρω παραπάνω στον συμβολαιογράφο να τις επισυνάψει στο συμβόλαιο).
    1 point
  8. Καλημέρα-Η επεξήγηση της εγκυκλίου 2 για την παρ.1 του 81: Στην παρ.1 ορίζονται οι περιπτώσεις αυθαιρεσιών, οι οποίες περιλαμβάνουν τις αυθαίρετες κατασκευές, τις αυθαίρετες αλλαγές χρήσης και τις πολεοδομικές παραβάσεις. Με την παρ.1γ εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της πολεοδομικής παράβασης η οποία εξειδικεύεται στην παρ.3 του ιδίου άρθρου. Οι πολεοδομικές παραβάσεις που εξακολουθούν να είναι αυθαίρετες κατασκευές, αφορούν σε ακίνητα στα οποία έχει εκδοθεί οικοδομική άδεια και δεν βρίσκονται σε δάσος, αιγιαλό, παραλία, αρχαιολογικό χώρο ζώνης Α ή κοινόχρηστο χώρο, αλλά λόγω της περιορισμένης επίπτωσής τους στο περιβάλλον, αντιμετωπίζονται ευνοϊκότερα, χωρίς την επιβολή ποινικών κυρώσεων στους ιδιοκτήτες τους και με δυνατότητα διατήρησης υπό προϋποθέσεις σε ορισμένες εξ’ αυτών. Συνεπώς,στο ερώτημα σου,αυτό που διαφοροποιεί τις πολεοδομικές παραβάσεις από τις άλλες κατηγορίες αυθαιρεσιών είναι ότι δεν έχουν ποινικές κυρώσεις,παρά μόνο διοικητικές.Και αυτό που διάβασες πάλι στην εγκύκλιο στην παρ.3,είναι ότι: Οι παραπάνω διατάξεις αφορούν σε γήπεδα και οικόπεδα με οικοδομική άδεια και δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς, ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους ζώνης Α, διατηρητέα κτίρια και σύνολα κτιρίων, καθώς και σε περιοχές Natura, δάση, ρέματα, αιγιαλό – παραλία. Επίσης, οι διατάξεις περί πολεοδομικών παραβάσεων δεν εφαρμόζονται σε υπό κατασκευή κτίρια για τα οποία δεν έχουν ολοκληρωθεί τα στάδια ελέγχου από τους Ελεγκτές Δόμησης. Στις παραπάνω περιπτώσεις, τυχόν πολεοδομικές παραβάσεις, αντιμετωπίζονται ως αυθαίρετες κατασκευές της παρ.1α) ή 1β) του άρθρου 81 χωρίς δυνατότητα οριστικής διατήρησης σύμφωνα με την παρ.4 περ. δ του άρθρου 94. Με άλλα λόγια ,ακόμη και οι πολεοδομικές παραβάσεις σε περιοχές όπως παραδοσιακούς,ιστορικούς κλπ κλπ δύναται να έχουν και ποινικές κυρώσεις. υ.γ. όλα αυτά δεν επηρεάζουν την υποβολή δήλωσης με πολεοδομικές παραβάσεις σε ιστορικό τόπο,παραδοσιακό οικισμό κλπ,με όλες τις γνωστές διαδικασίες και εγκρίσεις,διότι η δήλωση είναι οικειοθελής προσέλευση του ιδιοκτήτη για νομιμότητα.
    1 point
  9. Μόνο Είτε [1] μέσω ΕΡΓΑΝΗΣ είτε Χειρόγραφη Βεβαίωση τύπου Α΄ υπογεγεγραμένη από τον ενδιαφερόμενο για: Αυτοαπασχολούμενους/Ελ. Επαγγελματίες & Επιτηδευματίες Είτε μέσω ΕΡΓΑΝΗΣ είτε Χειρόγραφη Βεβαίωση τύπου Α΄ υπογεγεγραμένη από τον εργοδότη για: Μισθωτούς ----------------------------------------- Οπότε αν κάποιος είναι ή/και Αυτοαπασχολούμενος ή/και Ελ. Επαγγελματίας ή/και Επιτηδευματίε ή/και μισθωτός μπορεί θεωρητικά να έχει 4 έντυπα γαι να κυκλοφορεί ανάλογα την περίσταση με χρήση κάποιου(-ων) εντύπων [είναι θέμα πραγματικών γεγονότων ποιο(-α) έντυπο(-α) θα χρησιμοποιήσει.] διότι όποιος νύχτα περπατεί, πέτρες και ... 300€ ποινή αλλά και 10 χρόνια φυλακή ..πατεί. Δηλαδή αν κάποιος ε΄χει τις παρακάτω ιδιότητες, έιναι: και πολιτικός μηχανικός (=αυτοαπασχολούμενος) και έχει μια ατομική επιχείρηση κάβα ποτών (=ελ.επαγγελματίας) και είναι εταίρος σε μια εταιρεία κατασκευής στρογγυλών, πλακές, φωσφοριζέ κορδονιών για παπούτσια (επιτηδευματίας) και εργάζεται βραδυνές ώρες στην γραμματεία εταιρείας security (ως μισθωτός που δεν τον έχει θέσει ο εργοδότης του σε αναστολή εργασίας), και δεν τον έχει χωρίσει ακόμη η γυναίκα του διότι τα έσοδα δεν πάνε χαμένα ... αλλά και τα ... έξω(ναααα)δα ... είναι ακόμη ανεβασμένα/λειτουργικά τότε θα μπορεί ενδεικτικά να έχει π.χ. 4 βεβαιώσεις (ή και περισσότερες) και ανάλογα τα πραγματικά γεγονότα θα κάνει χρήση της(-ων) βεβαίωσης(-ων). Αν για οποιονδήποτε λόγο (π.χ. αλλαγή ωραρίου, η περιοχής, κλπ) χρειαστεί άλλη βεβαίωση ανάλογα την περίπτωση εκδίδεται νέα. [1] Εγινε ορθή επανάληψη της ανακοίνωσης του Υπ.εργασίας και δόθηκε η δυνατότητα και γαι την Βεβαίωση τύπου Α, διότι μάλλον θα μπούκωνε η ΕΡΓΑΝΗ αν έβγαιναν σε ένα βράδυ τόσα εκκατόμυρια βεβαιώσεις υποχρεωτικά από ΕΡΓΑΝΗ και μάλλοον ήταν και χρονικά δύσκολο ...
    1 point
  10. Μία λύση που κάναμε σε τέτοια περίπτωση ήταν ακριβώς δίπλα στην αφετηρία του έρκερ να βάλουμε 70εκ ημιυπαίθριο χώρο οπότε βγήκε η πόρτα κανονικά. Δεν ξέρω αν βοηθάει στην περίπτωση σου. Η έντονη γραμμή είναι η ΟΓ για να μην μπερδευτείς
    1 point
  11. Καλησπέρα, σχετικά με το ζζζ) αλλαγή χρήσης με την προϋπόθεση ότι δεν διαφοροποιείται η κατηγορία σπουδαιότητας και η οποία δεν επιφέρει αθροιστική αύξηση των κινητών και μόνιμων φορτίων πάνω από τριάντα τοις εκατό (30%) του μόνιμου φορτίου πριν από την παρέμβαση, νομίζω ότι η διάταξη αυτή αφορά καθαρά την αλλαγή χρήσης από καταστήματα σε κατοικίες ή γραφεία (ή τέλος πάντων τις περιπτώσεις που τα κινητά από 500kg/μ² γίνονται 200kg/μ², με την προϋπόθεση να αλλάζει η σπουδαιότητα) καθώς δεν μπορώ να φανταστώ άλλη περίπτωση που να ισχύει το ζζζ). Οπότε θεωρώ και εγώ, όπως γράφει και ο zazeng, ότι τα κινητά θα μπουν με αρνητικό πρόσημο.
    1 point
  12. Καλησπέρα, η άποψη μου είναι οτι στο 2020 είναι απαραίτητη η χρήση λογισμικού. Προσκοπικά χρησιμοποιώ τα προγράμματα και των 2 εταιριών. 4Μ χρησιμοποιώ : ψυκτικά φορτία, θερμομονωτική επάρκεια , θερμικές απώλειες πυρασφάλεια και ηλεκτρολογικά Τi Soft Χρησιμοποιώ : epa cad για ενεργειακή μελέτη και επιθεώρηση και aerion cad για μελέτες φυσικού αερίου. Η Τi Soft είναι πιο εκπαιδευτική στα προγράμματα της και επίσης τα διαθέτει για 1 μήνα δωρεάν προκειμένου να τα δοκιμάσεις. Τα αποτελέσματα τους θεωρώ πως είναι αξιόπιστά χωρίς όμως να τα εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια. Γενικά ότι λογισμικό και να αγοράσεις πρέπει να αφιερώσεις χρόνο να το μάθεις.
    1 point
  13. Διαβασμένος και τολμηρός, απλώς... Σε ευχαριστώ!
    1 point
  14. Δεν θα την προσμετρούσα αποθήκη κατηγορίας 3 και όχι φυσικά επειδή το λέει το ΤΕΕ. Μπορεί να επηρεάζει ουσιαστικά τη δόμηση του ακινήτου, αλλά θεωρώ ότι στο ποσοστό υπέρβασης συνυπολογίζονται επιφάνειες που υπάγονται με ΥΔ στη λογική των τακτοποιήσεων και όχι του συντελεστή δόμησης. Με την έννοια της μικρής παράβασης (ή καλύτερα του χώρου που δεν έχει "σημαντική" χρήση/αξία), για παρόμοιο λόγο θεωρώ ότι το παράρτημα Α εξαιρεί και τους βοηθητικούς χώρους που δεν θα προσμετρούσαν στον συντελεστή δόμησης, αναφέροντας για συμμετοχή κύριων χώρων στο υπό συζήτηση ποσοστό. Για την επιλογή κατηγορίας δεν είμαι το ίδιο πεπεισμένος και ίσως η μόνη λογική εξαίρεσης και από εκεί είναι ότι ως παράβαση έχει ήδη κατηγοριοποιηθεί στη 3, για να εξεταστεί αν επηρεάζει και άλλη. Στην ουσία βέβαια ισχύει αυτό που λες περί "κρίση μηχανικού" και ο Ιάσονας παραθέτει τη δική του.
    1 point
  15. ισχυει η παρ. 2 του 103 η οποία πουθενα δεν γραφει για περιορισμο σε τμ. Μονον με νομο θα μπορουσαν να τροποποιησουν το αρθρο 103 και να να ορισουν "πλαφον" αλλα δεν το εκαναν, διοτι ετσι, θα συνομολογουσαν οτι "μεχρι την τροποποιηση" καλως γινονταν οι τακτοποιησεις χωρις περιορισμο και οτι μονον απο την τροποποιηση του νομου και μετα θα ίσχυε η "νεα ρυθμιση" Προτιμησαν μια "εγκυκλιο" η οποια δεν μπορει να παραγει δικαιο και να τροποποιει τον νομο, ούτε αναδρομικά ούτε στον παρον ουδέ στο μελλον. .
    1 point
  16. Επισυναπτω κατι πιο χρηστικο και συνοπτικο: Συμβουλιο Αρχιτεκτονικης. Εγκυκλιος 1.pdf
    1 point
  17. Εκτός από υψηλό επίπεδο μηχανικών, στη χώρα μας έχουμε υψηλό και το βιοτικό επίπεδο και τα σχετικά στάνταρτς για τις κατοικίες. Με βάση αυτά τα στάνταρτς το προκάτ θεωρείται μάλλον κουκλόσπιτο, παρά σπίτι. Σε άλλες χώρες, ακόμα και στις ΗΠΑ, αυτό μπορεί να είναι αποδεκτό. Στην Ελλάδα όχι. Γι' αυτό και η συντριπτική πλειοψηφία είναι σπίτια από μπετόν, με τούβλινους τοίχους, χοντρούς σοβάδες κλπ. Το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια μας διδάσκει το γιατί. Δεν κερδίζουμε κάτι υποστηρίζοντας το μπετόν. Απλά είναι τόσο καραμπινάτη η ποιοτική διαφορά που δε μπορούμε να μη την επισημάνουμε.
    0 points
  18. ενοεισα φαινεται τοτε πως έχετε προβλημα
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.