Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. TBD

    TBD

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      312


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.377


  4. vagom

    vagom

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      384


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/11/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Αν και δεν μου τυχαίνει συχνά να έχουν λέβητες εξαιτίας και της περιοχής που μένω, νομίζω τα εξής: Παίρνεις ngm (μέγιστος β.α.) από Πίνακα 4.2β (λέβητας χωρίς στοιχεία) Ομοίως ng0 από Πιν 4.2γ ng1 από Πιν 4.3 ng2 από Πιν 4.4 nsκθ = ngm*ng0 ngen = nsκθ*ng1*ng2
    2 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.285 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. 10.377 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  4. Απλώς δεν επιθυμούσα να συνεχίσω μια συζήτηση που προσωπικώς και μετά από συζητήσεις με τους συνεργάτες μου (δικηγόρο, συμβολαιογράφο, μηχανικό) έχω καταλήξει στον τρόπο με τον οποίο οφείλω να το αντιμετωπίζω και έχω εκφέρει δημοσίως αρκετές φορές. Αυτό που έγραψα, κάνω τα τελευταία χρόνια σε όχι και λίγες αντίστοιχες περιπτώσεις. Υπάρχει διαφωνία. Καλώς, σεβαστή... Ο καθένας πράττει κατά το δοκούν... Δεν με πείθει η διαφορετική της δικής μου άποψη... Δεν έχω όμως και καμμία απαίτησή να πείσει η δική μου! Ο καθένας διαλέγει το δρόμο που του πάει καλύτερα... Την καληνύχτα και τη θετική σκέψη μου σε όποιον θεωρεί ότι, θα τον βοηθήσουν.... P.S. Έτσι για να έχει ο φίλος μου ο Zazeng για να σκεφτεί και να τον πάρει ο ύπνος καλύτερα... Κάπου λέει ο νόμος ότι, σε αυτόν "....υπάγεται κάθε αυτόνομη και ανεξάρτητη ιδιοκτησία, που μπορεί ν' αποτελέσει αντικείμενο μεταβίβασης" ή κάπως έτσι... Μετάφρασέ το...
    1 point
  5. Ένα πιθανό στοιχείο που να τη συνδέει με κάποια ΟΙ, είναι να παίρνει ρεύμα από αυτή. (Εγώ έχω περίπτωση που στο δώμα κατασκευάστηκε λεβητοστάσιο για την ακριβώς από κάτω ΟΙ) Πιθανότατα όμως, αυτός που το χρησιμοποιεί, να θέλει να το μεταβιβάσει. Οπότε χρειάζεται τακτοποίηση (χωρίς συναίνεση, αν και δεν έβλαψε ποτέ κανέναν) και τροποποίηση σύστασης (συναίνεση, αλλιώς...). Ο Ιάσονας μας έριξε τη βόμβα ότι θα το έκρινε με τα ‰ της ΟΙ που κατέχει ο δηλών (έτσι όπως το κατάλαβα και για συντελεστές και για κατηγοριοποίηση). Να κάποια σχετικά να μην παιδεύεσαι και Ναι..... Δηλώνεται η ΟΙ η οποία φέρεται ότι έχει την αποκλειστική χρήση της συγκεκριμένης αυθαιρεσίας! Απολύτως νόμιμη διαδικασία.... μετά βέβαια μας άφησε στα κρύα του λουτρού με μια καλησπέρα
    1 point
  6. Αν το αυθαίρετο δεν έχει καταλογισμένο πρόστιμο που μπορεί να διαγραφεί με τακτοποίηση στο 100%, δεν πρέπει να ασχοληθεί κανείς μαζί του ... ιδιοκτησιακά ανήκει σε όλους τους συνιδιοκτήτες (κοινόκτητο). Δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να το συνδέει με οποιαδήποτε συγκεκριμένη οριζόντια του οικοπέδου.
    1 point
  7. εδω διαφωνω [πλην της δυνατοτητας ενημερωσης...που δεν ετεθη θεμα για αυτη] Η αδεια δεν ειναι τιτλος κυριοτητας. Τιτλος κυριότητας ειναι η συσταση και η κάτοψή της. Αυτη την συσταση για -εστω 65 τμ.- και αυτην την κατοψη ελεγχει και ο δικηγορος και ο συμβολαιογραφος και το κτηματολογιο. Συμφωνα με αυτην, "τακτοποιειται" η αδεια και αλλάζει "μορφη η κατοψη." Δεν "τακτοποιειται" η συσταση. Αυτη δεν αλλαζει. Αρα, η ΔΔ "νομιμοποιει" την ανακολουθια της αδειας ως προς την συσταση. Αλλα, αν η πραγματικοτητα ειναι διαφορετικη σε σχεση με την αδεια/συσταση [πχ. βρισκει ο μηχανικος 65/65 τμ. στην αδεια ενος οροφου και 65/65 στη συσταση αλλά στη πραξη τα μετραει και ειναι 70/60, εδω προκειται για "ιδιωτικη" διαφορα που δεν μπορει να λυσει ουτε ο μηχανικος ούτε η ΔΔ. Μονον οι ιδιοκτητες μεταξυ τους.]
    1 point
  8. Μαζί σας είμαι αλλά γνωρίζοντας ότι το helpdesk δεν δίνει για τον α ή β λόγο τις διευκρινίσεις στο επίπεδο που απαιτούνται, πράττετε by the book έως ότου έρθουν και οι επίσημες διευκρινιστικές. Γι' αυτό το λόγο ακριβώς, πόσο μάλλον που ο τελικός οδηγός ακόμη να φανεί, καλό είναι να ενημερώνουμε και να προετοιμάζουμε τους δικαιούχους βάση της προδημοσίευσης βάζοντας αστεράκι σε τέτοια θέματα. Απλά προσωπική μου άποψη είναι ότι από τη στιγμή που αναφέρεται ότι είναι υποχρεωτικό, ο δικαιούχος πρέπει να γνωρίζει ότι καλείται να το κάνει έως ότου ενδεχομένως αρθεί αυτή η υποχρέωση με τον τελικό οδηγό. Καλή δύναμη σε όλους μας
    1 point
  9. Δεν είναι αρμοδιότητα της ΔΟΚΚ. Αλλά και να ήταν, δεν συνηθίζει να δίνει σαφείς απαντήσεις. Δύσκολα θα καταφέρεις κάτι ρωτώντας προφορικά. Πρέπει να υποβάλεις γραπτό ερώτημα στην πολεοδομία του Δήμου.
    1 point
  10. Η υπέρβαση 0 είναι μικρότερη του 20 ή 40% ... άρα Κατ.4.
    1 point
  11. Άσε, δεν το ψάχνω παραπάνω..προσπάθησα να την μεταπείσω αλλά .... σαν να χτυπούσα σε τοίχο.... Απλά διάβασα παλιότερα μνμ (βεβαίωση στο τοπογραφικό ότι συνοδεύει την βεβαίωση του μηχανικού) και τα πήρα... Εγώ έκανα την τακτοποίηση με το τοπογραφικό της ΟΑ, ως όφειλα, και είπα σε συνάδελφο να κάνει το τοπογραφικό για το συμβόλαιο.....
    1 point
  12. Ήταν η κ. Μαυρίδου και ας πρόσεχε. Ας δοκιμάσουν να (ξανα)τηλεφωνήσουν κι άλλοι στην τελική και να μας πουν τα συμπεράσματά τους. Εγώ την Πυθία με τα λεφτά του κοσμάκη δε μπορώ να κάνω, προχωράω έτσι και βλέπουμε αν θα διευκρινήσουν τίποτα αργότερα.
    1 point
  13. Μόλις πήρα το helpdesk του Εξοικονομώ και μου είπαν ότι η προδημοσίευση εννοεί αυτό που είχα καταλάβει κι εγώ αρχικά, δηλαδή ότι ο ηλιακός είναι υποχρεωτικός σε περίπτωση που δεν υπάρχει καθόλου σύστημα ΖΝΧ. Οπότε προχωράω ως είχα.
    1 point
  14. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί απλά πράγματα γίνονται δύσκολα. Εμείς στην πολυκατοικία όντως προμηθευόμαστε πετρέλαιο όταν ξεμείνουμε, κυρίως γιατί δεν μαζεύονται τα λεφτά εγκαίρως. Αλλά και πάλι... Υπάρχει ένα αρκετά ακριβές όργανο που λέγεται βέργα. Το βουτάς μέσα στην δεξαμενή πριν την παραλαβή και μετράς την στάθμη. Αν είναι ορθογωνικού σχήματος, είναι εύκολο να βρεις ποσότητα. Βουτάς και μετά την παραλαβή, με την παρέλευση 1-2 λεπτών να ηρεμήσει η στάθμη. Έτσι α) Τσεκαρεις την παραλαμβανόμενη ποσότητα β) Γνωρίζεις την ενδιάμεση κατανάλωση μεταξύ των δύο παραλαβών. Αν έχει αλλάξει η χρέωση εφαρμόζεις το σύστημα fifo (πχ είχαν μείνει 200 λίτρα, έφερες αλλά 500 με άλλη χρέωση και εκαψες τα 400, βάζεις 200 που είχαν μείνει *χρέωσηΑ να τα τελειώσεις και 200 από την τελευταία παραλαβή...τέλος πάντων θεωρώ ότι αυτό είναι απλό και κατανοητό) Από την μετρούμενη κατανάλωση λοιπόν βγάζεις το ποσό που αναλογεί συνολικά μεταξύ 2 μετρήσεων, και με τις μετρήσεις το μοιράζεις. Από την στιγμή που μπορείς με σχετική ακρίβεια να μετρήσεις τις καταναλώσεις, δεν βλέπω τον λόγο να μπλέξεις με θεωρητικό υπολογισμό, γι αυτό έγραψα ότι δεν μας απασχολεί η κατανάλωση του καυστήρα.
    1 point
  15. Νομίζω πως όλες οι παρεμβάσεις στα πλαίσια του Εξοικονομώ πρέπει να είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ, ασχέτως αν αφορούν σε ριζική ανακαίνιση. Ακόμα και μια σκέτη θερμομόνωση δώματος να κάνεις θα πρέπει το στοιχείο σου να πιάσει το U του ΚΕΝΑΚ (0.45)
    1 point
  16. Η παροχή ΖΝΧ από ηλιακά συστήματα είναι πλέον και νομοθετικά υποχρεωτική (βλ. ΚΕΝΑΚ). Άρα σωστά κατά τη γνώμη μου γίνεται υποχρεωτική και στο Εξοικονομώ, αφού όλες οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι σύμφωνες με τις απαιτήσεις του ΚΕΝΑΚ. Για τους ίδιους λόγους έγινε υποχρεωτική και η ανακύκλωση των αποβλήτων υλικών (π.χ. κουφώματα, λέβητες, υαλοπίνακες κ.α.), κάτι που θα πρέπει να εξετάζουμε όταν επιλέγουμε προμηθευτές… (για όσους δεν το έχουν προσέξει, προδημοσίευση σελ. 18)
    1 point
  17. Η "διαμερισμάτωση" έχει ορισμό στην ελληνική γλώσσα και σημαίνει τον χωρισμό σε διαμερίσματα, όπου ως διαμερίσματα θεωρούνται ακόμη και τα δωμάτια. Στους αυθαιρετονόμους χρησιμοποιείται μόνο ένα τμήμα της συνολικής της έννοιας. Οπότε έχουμε : 1- Διαμερισμάτωση εντός των ορίων του άρθρου 30 (μικρή διασκευή), δεν χρήζει υπαγωγής. 2- Διαμερισμάτωση εκτός των ορίων του άρθρου 30 (αλλαγή διαρρύθμισης), δεν χρήζει υπαγωγής όμως απαιτεί ενημέρωση με την ταυτότητα. 3- Διαμερισμάτωση εκτός των ορίων του άρθρου 30 που επιφέρει τροποποίηση μηχανολογικών μεταξύ αυτοτελών ιδιοκτησιών σε επίπεδο ορόφου, υπάγεται ως "διαμερισμάτωση". Η διαφορές μεταξύ των τριών είναι νόμιμος, υπόλογος για πταίσμα σε αναστολή και ελάχιστα παραβάτης (ο οποιοσδήποτε του ορόφου και με πρόστιμο ίσο με παράβολο). Ως μηχανικούς, ο συμβολαιογράφος και το ιδιοκτησιακό δεν μας απασχολεί καθόλου και τα σχέδια της σύστασης δεν απαιτούνται πουθενά. Μόνο στην ανάγκη και αν αυτά συμφωνούν με την πραγματικότητα χρησιμοποιούνται ... Στοιχεία ιδιοκτησίας ή συνιδιοκτησίας χρειάζονται μόνο για την τήρηση της διαδικασίας υπαγωγής. Η υπαγωγή απαιτείται ώστε οι παραβάτες της πολεοδομικής νομοθεσίας να συντάσσουν έγκυρες νομικές πράξεις.
    1 point
  18. 1) Είναι σε επαφή με ΜΘΧ. Αν είναι σε επαφή με όμορο, δεν λαμβάνεις υπόψη σου τον τοίχο στον υπολογισμό της ενεργειακής απόδοσης, εφόσον η επιθεώρηση αφορά τμήμα κτιρίου. 2) Ναι 3) Ναι 4) Προσωπικά, θεωρώ τους περισσότερους φωταγωγούς ως ΜΘΧ. Δεν είναι το απόλυτα σωστό, αλλά θεωρώ ότι προσεγγίζει την πραγματικότητα. Επιπλέον, κάνει τη δουλειά μου πιο εύκολη. 5) Ναι για την ισχύ, όχι για την απόδοση. SCOP = 0,93X - SEER = 0,6Ψ
    1 point
  19. Μπορείς να βάλεις και περισότερες από δύο (όσες θες) στην ίδια βεβαίωση ... στις σημειώσεις (εννοείται όχι χειρόγραφα, αλλά πριν την εκδόσεις τις γράφεις στις σημειώσεις) Το αναφέρει στις οδηγίες:
    1 point
  20. Συνάδελφοι καλησπέρα, Είμαι νέος μηχανικός και μου ζητήθηκε βεβαίωση χώρου κύριας χρήσης για ΚΥΕ. Μπορείτε να με κατευθύνετε ποια είναι η διαδικασία? Έχω τακτοποίηση Ν4495/2017. Ο πελάτης θέλει να κάνει εσωτερικό τοίχο γυψοσανίδας σχήματος Γ όπου ουσιαστικά θα είναι ο διαχωρισμός κουζίνας και χώρου καθήμενων ενώ υποθέτω ότι θα κάνει και αλλαγές στα υδραυλικά κτλ για τον εξοπλισμό της κουζίνας που θέλει να φτιάξει. Αυτό βάσει του Ν4495/2017 αποτελεί αν δε κάνω λάθος παράβαση. Δίνω βεβαίωση? Επιπλέον θα μπορούσε κάποιος πιο έμπειρος να με κατατοπίσει που θα μπορούσα να βρω την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί? Σας ευχαριστώ.
    1 point
  21. ξέρουμε ότι Κ.Υ.Α. σημαίνει κοινή υπουργική απόφαση... στα αγγλικά σημαίνει είτε KILL YOU ALL είτε KICK YOUR ASS 😁 https://genius.com/Flotsam-and-jetsam-kya-lyrics
    1 point
  22. Όχι φίλε Βασίλη, απλά δεν κοιμάμαι τα μεσημέρια και τους τη στήνω την ώρα που σχολάνε ...
    1 point
  23. Επιμένω ότι θέλει όλο γράψιμο από την αρχή. Υπάρχει και ελληνική γλώσσα. Αν όλα εννοούνται να κάνουμε νόμους με νοήματα. υ.γ. Πάντως το αρχικό σχόλιό μου, δεν έγινε για το συγκεκριμένο σημείο αλλά αναφερόταν στον τίτλο του νήματος "ενέργειες υπηρεσιών".
    1 point
  24. Micro$oft Basic Optical Mouse ..... Δεν το αλλάζω με τίποτα !!!!!!!!
    1 point
  25. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι, γνωρίζετε ποιά είναι η τελική ημερομηνία για την ανάρτηση των δικαιολογητικών στον ν. 4495/2017 από τον
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.