Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.514


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.771


  4. laxanos

    laxanos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.713


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Απάντηση μέσω email που είχα στο ίδιο θέμα από [email protected] "Καλησπέρα σας Η οδηγία που υπάρχει σχετικά με ιδιοκτησίες που έχουν ίδιο αριθμό παροχής είναι ως εξής: Η μοναδικότητα αρ. παροχής δεν ελέγχεται στο πληροφοριακό. Αν η ΑΑΔΕ επιτρέπει την διπλή αναγραφή μετρητή, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα."
    3 points
  2. Ελπίζω μόνο (αλλά στο τέλος αυτό θα γίνει) να μη φαγωθούμε μεταξύ μας...
    2 points
  3. Για λέβητα χωρίς σήμανση και χωρίς φύλλο ελέγχου, Παιρνεις ngm (μέγιστος βαθμός απόδοσης) απο Πιν.4.2β, ng0 από Πιν.4.2γ, ng1 από Πιν.4.3 ng2 από Πιν.4.4 nsκθ=ngn*ng0 Και υπολογίζεις ngen=nsκθ*ng1*ng2
    2 points
  4. Αν και οι περισσότεροι συν. τοπογράφοι μηχανικοί το πήρατε στο e-mail σας, θεώρησα σωστό να το δώσω και εδώ. Γινόταν (?) λοιπόν τόσο καιρό μία "διαβούλευση"(????) και ο σύλλογος μας δεν ήταν ποτέ εκεί. Αλλά ούτε και οι, κατά τ' άλλα έξυπνοι, Πολ. μηχανικοί ! Να τους χαιρόμαστε τους εκλεγμένους μας!! Καλά το ΤΕΕ είναι ένα άλλο ανέκδοτο! Άλλο εντελώς κεφάλαιο. ΤΕΕ= Στασινός = ΝΔ. Όχι? Πόσο πραγματικά χαίρονται αυτοί που τους ψηφίζουν?? Παρακάτω η ανακοίνωση του πανελληνίου συλλόγου. https://psdatm.gr/index.php/latest-nes/2016-08-10-14-02-08/621-2020-12-02-12-25-20
    2 points
  5. παραθετω και αυτο απο το ΤΕΕ Πελοπονησου, για εξωστη πάνω από το δρόμο. https://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2019/08/OmadApant-86_4.10.2019.pdf
    2 points
  6. Δυστυχώς εχουν δοθεί πολλές τετοιες βεβαιώσεις πατώντας στο λεκτικο περι μη υπερβασης καλυψης δόμησης και ύψους. Έτσι, "φαγώθηκαν" πολλοί εξώστες. Να προσθέσω μόνο τούτο. Παλιότερα είχε δοθεί οδηγία οτι πχ εξώστες προ του 85 πάνε Κ3 ανεξαρτήτως ποσοστού καθώς δεν ορίζονταν ποσοστά υπέρβασης στα επιτρεπόμενα των εξωστών. Στον 4495 προστέθηκε και ώς εξαίρεση η Κ3 επισήμως...Στον 4178, σ αυτές τις περιπτώσεις δίνονταν η βεβαίωση οτι δεν υφίσταται υπέρβασεις καλυψης δόμησης ύψους εντός των ανοχών. Αργά η γρήγορα θα βγουν στη φόρα όλες αυτές οι περιπτώσεις που λίγο πολύ κάναμε-αντιμετωπίσαμε όλοι.....Κανείς δεν κοιτούσε ανοίγματα, το 2% γίνονταν 3 -4 κλπ... Πριν βιαστούμε να βάλουμε απέναντι τον κάθε συνάδερφο σκεφτείτε όλοι το πώς κανατε τις πρώτες δηλώσεις και πως τις κάνετε σήμερα.... Πόσες σελίδες ηλεκτρονικό μελάνι χύθηκαν και ακόμα μεταξύ μας ψάχνουμε τα βασικά.....
    2 points
  7. Καλησπέρα-έτσι είναι,οπότε όλες οι προ 75 σε ένα ΦΚ (όσα και να βάλεις 250 θα παραμένει το σύνολο )-(δεν έχει αλλάξει ,πάλι 250 υπολογίζει) υ.γ. για μια ΟΙ εννοείται
    2 points
  8. συγνώμη που επεμβαίνω αλλα μου διμιουργειτε μια απορια , ολακερη οικοδομή, κινδυνευει η στατικοτιτας της απο 4 τέτοια ουπατ 10αρια?
    2 points
  9. @Evdokia Satelian<>Ναι είναι νόμιμο εάν πληρούνται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις. Με την εξαγορά των θέσεων απαλλάσσεσαι από την υποχρέωση να δεσμεύσεις την επιφάνεια που αντιστοιχεί σε αυτές. Δηλαδή οι εξαγορασμένες θέσεις δεν υπάρχουν κάπου, απλά έχει πληρωθεί το ανάλογο αντίτιμο.
    1 point
  10. https://www.google.com/search?q=διατομές+αλουμινίου&rlz=1C1GGRV_enGR751GR751&oq=διατομές+αλουμινίου&aqs=chrome.0.69i59.6541j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    1 point
  11. Καλησπέρα σε όλους. Δώστε λίγο προσοχή στο κείμενο που παρέθεσε ο Δημήτρης, δείχνει ακριβώς τι συμβαίνει με τους αυθαίρετους εξώστες. Πολλοί νομίζουν ότι ελεγχόμενη αυθαιρεσία είναι μόνο η μη αδειοδοτημένη υπέρβαση των βασικών πολεοδομικών μεγεθών. Άλλοι πάλι προσθέτουν στις ελεγχόμενες αυθαιρεσίες και τα προδήλως στατικά επικίνδυνα. Στο απόσπασμα του νόμου γγ) της Κατ.3 μιλάνε οι δεύτεροι. Ο συντάκτης όμως της εγκυκλίου, ακριβώς από κάτω από αυτούς, ανήκει στους πρώτους. Άποψή μου είναι ότι όλα πρέπει να ελέγχονται με την επιφύλαξη τήρησης ενός νόμιμου φέροντα οργανισμού. Σε όλες τις πολεοδομικές παραβάσεις αυτό αναφέρεται και εξυπακούεται. Οπότε εδώ, έπρεπε να δηλωθεί ο εξώστης και μετά να μεταβιβαστεί. Ο αγοραστής έπρεπε να ξέρει. Σε όλα τα κακά σενάρια τα μπερδέματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα της διόρθωσης του συμβολαίου, ενδεχομένως να υπάρξουν και κάποιοι που θα εύχονται την ακύρωσή του ...
    1 point
  12. Ααα μάλιστα! Νόμιζα ότι θεωρούσες ότι καλώς δόθηκε βεβαίωση τύπου 82.2.β (χωρίς αυθαιρεσίες). Κ πάλι όμως λέει για δημιουργία χώρου κχ ή βχ, δλδ ένα πατάρι! Μπορεί να μπεί ο εξώστης σε αυτά; Αν δεν μεταβάλλει κάλυψη/δόμηση ή είναι σε αυτό που λέει ο @laxanos και ο @dimitris GM είναι ίσως αρκετό πάτημα για να αποφευχθούν παρατράγουδα (και έξοδα). @sissy_arch πρόκειται να βγάλεις ΟΑ ή εεμκ;
    1 point
  13. Άρθρο 83 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι: γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής: α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού. Συνοπτικά: Το 83/2/γ μας παραπέμπει στο 82/2/θ και αυτό στο 81/3/α. Σε αυτή την εξαίρεση ανήκει η περίπτωσή μας. Το ξέρω συνάδελφε.
    1 point
  14. Άρα τα "βήματα" με σειρά είναι : 1. Μόνωση κεντρικών σωλήνων με μονωτικό κοχύλι πάχους τουλάχιστον 13 χιλ. 2. Αν εξακολουθεί το πρόβλημα, προσπάθεια ρύθμισης παροχών με τις υπάρχουσες βάνες 3. ...βλέπουμε!
    1 point
  15. Οι διαφορές μετρήσεων θερμοκρασίας από το αισθητήριο της Α.Θ. σε σχέση με τις δικές σας μετρήσεις είναι λογικές. Αυτό που είναι σημαντικό είναι οι μετρήσεις της Α.Θ. ή οι δικές σας (αν μετρήσετε) να δείχνουν σε όλες τις περιπτώσεις σταθερή θερμοκρασία. Αν είναι λοιπόν έτσι, με βάση τις μετρήσεις που αναφέρετε στο προηγούμενο ποστ, το συμπέρασμα είναι ότι έχετε πρόβλημα κακής ρύθμισης παροχών (κακό balancing) + ίσως κάποιες απώλειες από την έλλειψη μόνωσης. Υ.Γ. Το θερμοδοχείο είστε σίγουρος ότι είναι "σε σειρά"??? Υπάρχει δεύτερος κυκλοφορητής μέσα στην Α.Θ. ???
    1 point
  16. Θα ήθελα να προτείνω κάποιες λύσεις χωρίς τρυπήματα στον @Manos L., όμως η παρακολούθηση της θυελλώδους συζήτησης μάλλον τον έχει οδηγήσει στη διακοπή παντός είδους γυμναστικής δραστηριότητας.
    1 point
  17. Ναι είναι λίγο ασαφές το ποια ακριβώς η διαφορά.....Περιμένοντας τον @georgegaleos να λύσει το γρίφο... Μια πρώτη σκέψη που κάνω είναι ότι όντως είναι ποιο λογικό ένας μηχανικός μελετητής (λέμε...τώρα με τ αυθαίρετα που κάνουμε) να θεωρείται αυτοαπασχολούμενος και οχι ΕΕ. Ενώ ένας κατασκευαστής ή εργολάβος το αντίθετο.
    1 point
  18. @Aeolian @sissy_arch Ο εξ ολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης δεν είναι στις εξαιρέσεις κ υπό προϋποθέσεις μπορεί να απαιτεί κ μσε. Το να το πας 83.2.β μου φαίνεται ότι παίζεις με τη διατύπωση. Αν ήταν έτσι δεν υπήρχε λόγος για λοιπές παραβάσεις γενικά!
    1 point
  19. Να σαι καλά-έτσι είναι.Μόνο αν έχεις και αυθ.μετά 75 χωρίζεις ΦΚ στην ΟΙ.
    1 point
  20. Ευχαριστώ @ChristinaK Άρα εξακολουθεί να ισχύει ότι ήξερα για την περίπτωση λοιπών και της διαμερισμάτωση προ του 75. Μπαίνουν στη δήλωση αλλά δεν επηρεάζουν το 250ρι ανά οριζόντια ιδιοκτησία.
    1 point
  21. Απάντηση από Σώμα Επιθεώρησης Βορείου Ελλάδος Κ. ΧΧΧμαν, Το αίτημα για έλεγχο από ελεγκτή δόμησης μπορεί να γίνει και μετά τη λήξη της άδειας. Μετά τη λήξη της άδειας δεν μπορείτε να κάνετε εργασίες. Προχωρήστε την υποβολή αιτήματος, σημειώστε την πιο «κοντινη» ημερομηνία ολοκλήρωσης σταδίου που μπορείτε και στα σχόλια σημειώστε ότι οι εργασίες κατεδάφισης πραγματοποιήθηκαν μέσα στον χρόνο ισχύος της άδειας. Εάν η ΥΔΟΜ έχει κάποια αντίρρηση, θα μπορούσε να επικοινωνήσει με την υπηρεσία μας.
    1 point
  22. Καλημέρα συνάδελφοι. Επειδή πλέον κάνω μια ρύθμιση κάθε 5 χρόνια και έχω ξεχάσει ακόμη και τα βασικά: Σε οριστικοποιημένη δήλωση στον Ν. 4495/17 έχω ανεβάσει όλα τα αρχεία. Κάνω κάτι άλλο; Πατάω κάτι;
    1 point
  23. @gi_arch<>Ο ΚΑΔ 43.32 αφορά ξυλουργικές εργασίες εγκατάστασης, τοποθέτησης κ.ά., όχι όμως κατασκευή σε εργαστήριο. Οι κωδικοί που ξεκινούν από 16 στο παράρτημα του νόμου 4442/2016 κάνουν για εργαστήριο.
    1 point
  24. To ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ έχει επιλογές για συμψηφισμό ή για ιδία χρήση. Αυτό το σπίτι που λες πουλάει ρεύμα στον πάροχο. Όχι δε συνεισφέρουν αυτά.
    1 point
  25. Όμορο= θερμαινόμενος χώρος, ά Όμορο= θερμαινόμενος χώρος. Γι αυτό δεν έχεις μεταφορά θερμότητας, γιατί έχουν την ίδια θερμοκρασία. Επομένως συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, αποθηκη=ΜΘΧ
    1 point
  26. Θερμογέφυρες ελέγχουμε για κτίρια μετά το 2010 (κενακ1). Απλά για να συμπεριληφθεί στο αποτέλεσμα των απωλειών " το λάθος " από τις θερμογέφυρες, τα αδιαφανή δομικά σου στοιχεία αυξάνονται κατά 0,20 W/m2*K "χεράτα" στο λογισμικό ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ. - πίνακας 3.7 ΤΟτεε 20701-1
    1 point
  27. Μα δεν είναι όμορο κτίριο η αποθήκη, είναι ΜΘΧ. Η παράγραφος που με παραπέμπεις και πιο συγκεκριμένα η τελευταία της πρόταση πιστεύω αφορά όμορα κτίρια για το οποία έχεις βάσιμες υποψίες ότι δεν θερμαίνονται ή ότι δεν κατοικούνται (π.χ. εγκαταλειμμένα)
    1 point
  28. Δεν στο βαλα εγώ το -1 αλλά αν μεταφερθεί στον 4495 δεν θα μπορεί να γίνει υπαγωγή. @philpitouότι έγινε έγινε. Σταύρωσε το κ παρακολούθησε τις εξελίξεις. edit: τσέκαρε στο καινούριο νομοσχέδιο αν γίνεται η κ5 -> κ4 και περίμενε το τελικό κείμενο που θα ψηφιστεί και αν είναι ακόμα έτσι κάνεις μεταφορά (η μεταφορά είναι αυτόματη και η δήλωση έρχεται σε αρχική υποβολή στον 4495 οπότε λογικά θα μπορείς να κάνεις την αλλαγή σε κ4 και να υπάγεις, κάνε και ένα τηλ στο τεε καλού κακού όμως πριν τη μεταφορά)
    1 point
  29. Οχι μεσοτοιχια, μεσοτοιχια είναι αν το κτίριο συνορεύει με άλλο θερμαινόμενο κτίριο και δεν υπάρχει ροή θερμότητας μέσω του τοίχου λόγω ιδίων εσωτερικων συνθηκών. Το τμήμα του τοίχου του σπιτιού που εξετάζεις που εφάπτεται της αποθήκης το δηλώνεις σε επαφή με μθχ (πρέπει να τον περιγράψεις τον μθχ) και τον υπόλοιπο τμήμα μέχρι την πλάκα του ορόφου που έχει ίδιο μήκος (άλλο ύψος και διαφορετικό εμβαδό) και ίδιο προσανατολισμό σε επαφή με εξωτερικό αέρα. Το κομμάτι του τοίχου που θα το βάλεις σε επαφή με μθχ νομίζω θεωρείται ότι σκιαζεται πλήρως (f=0)
    1 point
  30. το αντικειμενο μου -εργασιακο - εχει αμεση σχεση με την στατικοτιτα των κτηριων κ οχι μονο , εχουμε περασει απειρες ωρες σε σεμηναρια για την σωστη εκτελεση ηλεκ εργασιων σε κτηρια . Κατα μια λογικη δεν θα πρεπει να τρυπαμε ουτε κ για κουρτινοξυλα, οσο για κλιματιστικα, ουτε λογος δεν πρεπει να ακουστει για την κρεμαστη εξωτερικη μοναδα του κλιματ που ολοι ψαχνουμε δυνατο σημειο ( δοκαρι) για να αντεξει τη δονηση απο τα 20+κιλα..... δεν ειμαστε αλλά πολυ ευχαρίστως να σου βάλω η να μου βάλεις λαδι...... ''συντεκνος'', συνθετη λεξει, αναλυσε την, θα την βρεις ενδιαφέρον....
    1 point
  31. Όχι δεν φαίνεται λογικό. Ένας τυπικός δικέλυφος τοίχος με 6άρι μονωτικό με λ=0.033 κινείται από U=0.4 - 0.45. Πάνω κάτω εκεί παίζει και το δώμα. Στο σενάριο θα πρέπει να προσθέσεις και +0.2 σε κάθε συντελεστή λόγω θερμογεφυρών. Επομένως από πχ 2.2 σε αμόνωτο πας σε 0.7 σε μονωμένο και χάνεις σε σχέση με το Κ.Α. Εσυ λες ότι το κερδίζεις 2 κατηγορίες και πας στην Α. Είτε έχεις βάλει λάθος συντελεστές στα δομικά που μονώνονται είτε κάτι λάθος συμβαίνει στα συστήματα.
    1 point
  32. Σύντεκνε, μια συμβουλή Στο σπίτι σου κάνε ό,τι νομίζεις, και ασχολήσου με το αντικείμενό σου. Κι αν εξακολουθεί να σε βασανίζει η ανωτέρω απορία, δεν έχεις παρά να φοιτήσεις σε κάποιο πολυτεχνείο, ώστε να τη λύσεις κι επιστημονικά...
    1 point
  33. Κανένα υποστύλωμα κατοικίας δεν μελετήθηκε ή κατασκευάσθηκε με προδιαγραφές που να επιτρέπουν την κρουστική διάτρησή του άφοβα !!! (άρα σοφό είναι, όποιος το κάνει να φοβάται !!!) Αν κατά τη διάτρηση κοπεί και οπλισμός, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο ....
    1 point
  34. Για οτιδήποτε υπάρχει έξω της ρυμοτομικής γραμμής, είναι αρμόδιος ο Δήμος. Αν όμως με την κατασκευή της οικοδομής καταστράφηκε το υπάρχον πεζοδρόμιο, ο ιδιοκτήτης οφείλει να το επαναφέρει στην αρχική (ή και καλύτερη) κατάσταση
    1 point
  35. Γιατί να μην ισχύει; Το γράφει!! Με το 4546/18 νομίζω άλλαξε. --- Το 2005 δεν μπορούσες να κάνεις υπαγωγή, τη σημερινή κατάσταση ρυθμίζεις, οπότε την επικρατούσα χρήση με τα σημερινά θα την κρίνεις. Αν ήταν κ σήμερα κατάστημα θα πήγαινε κατ2. Η λοιπή δεν πάει κατ1 όμως! @panapara1
    1 point
  36. Το πιο σωστό,εφόσον θα αναλάβεις την επίβλεψη και τα μέτρα ασφαλείας,είναι να έρθεις η ίδια σε επαφή με αυτόν που θα εκτελέσει το έργο-θα σου πει και τις λεπτομέρειες,τι εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσει κλπ. και θα μιλήσετε και για τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας που είναι ευθύνη σου..
    1 point
  37. Λάθος γνωρίζεις. Ο αρμός διαστολής επιβάλλεται για κατασκευαστικούς λόγους (συστολοδιαστολές φ.ο.), ενώ ο αντισεισμικός αφορά σε διασφάλιση σεισμικής συμπεριφοράς όμορων (σε επαφή) κτιρίων. Όμως, ο αρμός διαστολής είναι (υποχρεωτικά) και αντισεισμικός, ενώ ο αντισεισμικός δεν είναι, κατ' ανάγκην, και διαστολής. συμπλ. Ο αρμός διαστολής δεν αφορά μόνο σε φ.ο., αλλά και σε κάθε κατασκευή (ακόμη και δάπεδο) που, λόγω διαστολής, μπορεί να εμφανίσει ρηγματώσεις.
    1 point
  38. Θα ήθελα να κάνω εγγραφή ΜΕΚ και ΜΕΕΠ θα ήθελα να ρωτήσω τα δικαιολογητικά και κάποιος έμπειρος να μου πεί το κόστος που θα έχω το έτος σας εργολήπτης για την συντήρηση του εργοληπτικού μου πτυχίου. Πρέπει να γραφτώ και σε συλλόγους;
    1 point
  39. Σαχλαμάρες στο τετράγωνο κάνουν! Σαλάτα με ανόμοια είδη για να φτιάξουν ένα νομοσχέδιο με μπούρδες, μεγαλύτερο σε σελίδες από αυτό των προηγούμενων! Δυστυχώς είμαστε άξιοι της μοίρας μας....
    1 point
  40. Εντάξει θεωρώ δεν είναι το προσάρτημα. Είναι ότι πλέον ο έλεγχος επιλεξιμότητας γίνεται όχι μόνο με την υπολογιζόμενη κατανάλωση στο 1ο ΠΕΑ (Δ κατηγορία ως ελάχιστη στο ΕΚΟ 2, που για τα Η μπορούσες να το πεις και με το μάτι) αλλά με όλο το έργο. Πράγμα που σημαίνει ότι για να είναι επιλέξιμο πρέπει να έχεις σχεδιάσει, επιλέξει και καταλήξει στα πάντα. Σαν safe επιλογή εγώ προτείνω παραπάνω από 3 κατηγορίες στο 1ο ΠΕΑ εκτός αν οικονομικά η 4η κατηγορία ως αναβάθμιση είναι οικονομικά off (πχ Γ σε Α εμένα δε μου βγαίνει σε αυτά τα χρήματα που δίνει στο 90% των περιπτώσεων). edit: Μια καλή λύση θα ήταν από το πρόγραμμα μεγαλύτερη αμοιβή στο 1ο ΠΕΑ και μικρότερη στο 2ο ΠΕΑ.
    1 point
  41. Μας γύρισα ένα χρόνο πίσω!!!! Προσωπικά στα σχέδια δείχνω διαστάσεις χωρίς σοβά... Ο τοπογράφος δεν βάζει διαστάσεις στο κτίριο αλλά αναγράφει το εμβαδόν όσο το έχω μετρήσει εγώ... Έτσι και αλλιώς η μέτρηση με όργανο και κορδέλα διαφέρει στο 100% των περιπτώσεων. Αν ο τοπογράφος επιμένει πως είναι σωστή η δική του μέτρηση και όχι η δική μου, υπάρχει πρόβλημα. Αλλά ποτέ δεν είχα.. Άλλωστε και οι δύο είναι σωστές....ή μάλλον κανένας δεν μπορεί να αποδείξει πως κάποια είναι λάθος.. Όταν πάω για έλεγχο και είμαι εντός του 2%, δεν κάνω τακτοποίηση και δίνω βεβαίωση με τα μεγέθη της Ο.Α.
    1 point
  42. 1. Οι διαστάσεις και ο οπλισμός του πεδίλου εξαρτώνται από το άνωθεν φορτίο και από τα χαρακτηριστικά του εδάφους 2. Εάν το πέδιλο είναι όλο εντός εδάφους, δεν απαιτείται αρμός σκυροδέτησης 3. Δεν χρειάζεται στρώση 3Α. Βάλε μόνο κάποιου είδους αποστάτες ώστε ο οπλισμός να μην είναι σε επαφή με το έδαφος 4. Προστασία θεμελίωσης έναντι υγρασίας, όχι 5. Καλό είναι να έχεις σενάζ. Και για πιο σωστό "δέσιμο" βάλε κολωνάκια (ανά 10 μ περίπου) Ανάλογα με την κλίση του εδάφους, ίσως χρειαστείς αναβαθμούς. Πριν την κατασκευή, κάνε χωροστάθμηση
    1 point
  43. Δεν αναφέρει να έχει Υ.Δ. ΑΠλώς έχει λοιπές παραβάσεις διαφορετικής χρονολογίας αλλά το να τις εντάξει σε κατ 1 και κατ 4 δεν κερδίζει απολύτως τίποτα,, παρά μόνο χάνει 250 Ευρώ τζάμπα, αν κάνει 2 ΦΚ. Αυτό προτείνω και παραπάνω. Να τις σουμάρει όλες σε 1 ΛΠ κατ 4. Έτσι και αλλιώς, κατ 1 έως και 4, παίρνουν οριστική εξαίρεση. Οπότε κανένα πρόβλημα και κερδίζει και 250 Ε.
    1 point
  44. Τώρα το πρόβλημα είναι ακόμα πιο μεγάλο. Το συμβόλαιο είναι ακυρωτέο Ο Μηχανικός που έδωσε την Βεβαίωση θα έχει διοικητικό πρόστιμο από 30,000€ έως 100.000€ Οι πωλητές / αγοραστές μπορούν να του απαιτούν και αποζημιώσεις για το σφάλμα του (κι ας ήταν αυτοί που το ζήτησαν)... κλπ κλπ Σου εύχομαι να μη είσαι εσύ που το έκανες. Για να βρεθεί λύση (αν βρεθεί) θέλει λεπτούς χειρισμούς, όλοι οι εμπλεκόμενοι να συμφωνούν και επαφή με το Τ.Ε.Ε. για επαναφορά με διόρθωση της όποιας υπαγωγής και φυσικά διορθωτικές διαδικασίες απο μεριά συμβολαιογράφου.
    1 point
  45. Μαλλον κατι εχεις μπερδεψει. Για να τα βαλουμε σε σειρα (διοτι εγραψες για μελετη λιμενικου εργου που αφορα δημοσιο φορεα και οχι ιδωτη) 1) Αν υπογραφεις σαν ιδιωτης μηχανικος για μελετη του δημοσιου πρεπει να εχεις μελετητικο 2) Αν υπογραφεις σαν υπαλληλος (ανεξαρτητα σχεσης εργασιας ) για μελετη του φορεα που δουλευεις ,τοτε ΔΕΝ χρειαζεται να εχεις μελετητικο (το οποιο αν το ειχες πριν να αναλαβεις υπηρεσια αναστελεται για οσο θα εισαι υπαλληλος ) 3) Αν υπογραφεις σαν υπαλληλος (ανεξαρτητα σχεσης εργασιας ) για μελετη αλλου φορεα τοτε δεν χρειαζεται και παλι να εχεις μελετητικο (ομως η μελετη στα πλαισια συνεργασιας των φορεων μεταξυ τους και οχι απο μονος σου εξωυπαλληλικα ) Αν δεν σε καλυψα γραψε με συγκεκριμμενα στοιχεια ολη την ειδικη περιπτωση που θελεις .
    1 point
  46. Μπορεί διότι είναι βηθητική χρήση. Οι επεκτάσεις υπογείων χώρων γίνονται αποκλειστικά με βοηθητικές χρήσεις που περιγράφονται στο άρθρο 11. Στην επέκταση υπογείων μπορούν να περιλαμβάνονται θέσεις στάθμευσης, αποθήκες κατοικίας, αποθήκες ειδικών χρήσεων, λεβητοστάσια και μηχανοστάσια, μηχανολογικές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη λειτουργία του ενεργειακού σχεδιασμού του κτιρίου, για τη διαχείριση και εξοικονόμηση νερού, ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ, υδατοδεξαμενές ή δεξαμενές συλλογής λυμάτων ή πισίνας.
    1 point
  47. Προσωπικά καταλαβαίνω το παρακάτω: Αν τα σχέδια της σύστασης[1] περιλαμβάνουν όλες τις αυθαιρεσίες[2] δεν χρειάζεται να εκπονήσεις (νεα) σχέδια για να δείξεις τις αυθαιρεσίες και σου παρέχεται η δυνατότητα να προβείς στην υποβολή της κάτοψης που επισυνάπτεται στη σύσταση. Εννοείτε ότι επ' αυτών των σχεδίων (της σύστασης) θα κάνεις και τις όποιες παρατηρήσεις των αυθαιρεσιών που εντοπίζεις. Πρακτικά στην περίπτωση σου δίνεται η δυνατότητα να γλυτώσεις την εκπόνηση νέων σχεδίων και χρησιμοποιείς της σύστασης[3] για να δείξεις τις αυθαιρεσίες. [1] Αντικατοπτρίζουν δηλαδή την πραγματικότητα, με βάση τις μετρήσεις σου --είναι αυτό που λέμε τα "ως κατασκευάσθη" σχέδια-- αλλά όμως δεν συνιστούν στοιχείο "πολεοδομικής" νομιμότητας. [2] Τις οποίες (αυθαιρεσίες) θα έχεις εντοπίσει με βάση τα σχέδια της αδείας. [3] Τα οποία (σχέδια σύστασης) είναι και τα "ως κατασκευάσθη"
    1 point
  48. Μεταφέρω χαρακτηριστικό απόσπασμα του 4495/2017: "......1. Σε κάθε περίπτωση, πέραν των όσων ορίζονται ανωτέρω, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής, προκειμένου να υπολογιστεί ο συντελεστής παλαιότητας, προσκομίζονται με ευθύνη του ιδιοκτήτη και υποβάλλονται με ευθύνη του μηχανικού στο πληροφοριακό σύστημα αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα.....". O νοών νοείτο!!! Δηλαδή, η ευθύνη προσκόμισης των δικαιολογητικών για έκπτωση από παλαιότητα είναι του ιδιοκτήτη! Ο μηχανικός έχει μόνο ευθύνη αυτό που του φέρνουν να το ανεβάσει στο σύστημα!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.