Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.737


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.566


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.284 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  2. Προς διευκολυνση συγκρισης των προηγουμενων και νεων διαταξεων του αρ. 98 παρ.5 επ. Προϊσχύσασες-Ισχύουσες διατάξεις αρ 98 ΣΥΓΚΡΙΣΗ.doc
    2 points
  3. εάν και εφόσον πας με οδηγίες μηχανικού η δική του γνωμάτευση έχει βαρύτητα και όχι οι εξ αποστάσεων. Και φυσικά επάρκεια ή μη στατικότητας ακινήτου ή διατάραξή της, μετά απο παρεμβάσεις σε φέροντες τοίχους, δεν είναι θέμα να μαζέψεις "γνώμες" και η πλειοψηφία κερδίζει.
    2 points
  4. Καταρχήν μην γράφετε διαδοχικά μηνύματα το ένα κάτω από το άλλο, για λόγους οικονομίας του φόρουμ. Επιλέγοντας τις 3 τελίτσες δεξιά του μηνύματος, κάνετε επεξεργασία στο υφιστάμενο (μήνυμα και όχι τοίχο ) και το συμπληρώνετε. Θα επιμείνω ότι πρέπει απαραιτήτως να καλέσετε μηχανικό για να δει το κτίσμα από κοντά. Θα σας καθοδηγήσει και για τα τεχνικά, να σιγουρέψετε την κατοικία σας και να μην είναι επισφαλής, και για τα διαδικαστικά-νομικά-πολεοδομικά δηλαδή όλες σας οι ενέργειες να είναι σύννομες. Αντιλαμβάνομαι ότι για τον περισσότερο κόσμο ο μηχανικός είναι "το παγώνι που το πληρώνουμε για να μας βγάλει την άδεια" αλλά επιτρέψτε μου, ιδιαίτερα όταν μπαίνουν και ζητήματα ασφάλειας δεν κάνουμε εκπτώσεις.. Ο καλός μηχανικός θα δώσει λύσεις.
    2 points
  5. Δεν νομίζω ότι η περίπτωση αυτή, της άρνησης υπαλλήλων της ΥΔΟΜ να συναινέσουν στην κοινή λογική, είναι θέμα νομικής ερμηνείας. Είναι καθαρά θέμα ποιότητας δημοσίων υπαλλήλων, παγίωσης συνηθειών υπέρβασης εξουσίας, ατιμωρησίας, ανεπάρκειας πειθαρχικών διαδικασιών και ενδεχομένως πολλών άλλων χειρότερων. Δεν επιτρέπεται υπάλληλος να γνωρίζει μόνο ανάγνωση και να καλείται να ελέγξει την εφαρμογή διατάξεων όταν η πνευματική του κατάσταση δεν επιτρέπει να αντιληφθεί ούτε καν στο περίπου τι λέει η διάταξη. Προφανώς ο προϊστάμενός του έπρεπε να τον έχει βάλει στο πρωτόκολλο και αν αυτός είναι ο ίδιος ο προϊστάμενος έπρεπε να έχει πάει ήδη στο σπίτι του. Η διαδικασία είναι γνωστή, χαρτί και από την αποκεντρωμένη και μετά ΣΥΠΟΘΑ, ΚΕΣΥΠΟΘΑ κλπ. Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης παράλληλα. Η κόντρα Αποκεντρωμένων - Κεντρικών είναι από τους κύριους λόγους που θα οδηγήσουν τελικά σε διάλυση των ΥΔΟΜ. Η αρχή του πολέμου φαίνεται στον νέο νόμο. Μέχρι τότε αυτός θα είναι μακρύς...
    2 points
  6. Καλησπέρα σε όλους. Ανεβάζω την υπ'αριθμόν 170/2020 γνωμοδότηση του ΝΣΚ για τον χρόνο και τις προϋποθέσεις παραγραφής της εισφοράς σε χρήμα. Αναμένεται η αποδοχή ή μη του υπουργού. @dimitris GM τα λέγαμε και παλαιότερα, ήρθε η ώρα επιτέλους να ξεκαθαρίσει το θέμα. 7416789.pdf
    2 points
  7. . 'Εξοικονομώ όπως Αυθαίρετα'': Επιστολή-Κόλαφος του ΤΕΕ/Πελοπ. προς ΥΠΕΝ για τους "Ελληναράδες Μηχανικούς" εδω https://www.b2green.gr/el/post/86411/exoikonomo-opos-afthaireta-epistoli-kolafos-tou-tee-pelop-pros-ypen-gia-tous-ellinarades-michanikous
    2 points
  8. Αυτό το μίσος του πρός μηχανικούς και η αδυναμία να παραδεχθεί ότι κόλησσε το σύστημα. Αυτός ο άνθρωπος είναι αδύνατον να ξαναψηφισθεί ποτέ απο μηχανικό ώς άτομο ανεξάρτητα αν θα ψηφίσει το κόμμα του ή όχι. Το θέμα ότι δεν πρέπει ποτέ να ξαναπεριμένουμε το ΠΕΑ σε άλλο κύκλο. Αν διατηρηθεί θα είναι αλητεία διπλή. Διότι τότε θα το ξέρουν. Θα πρέπει να έχει ένα κουτάκι που να βάζεις εσύ το ΠΕΑ και την εξοικονόμηση και να αποθηκεύεις και να θεωρείται δεδομένη τιμή. Αν τελικά έχεις κοροιδέψει να απεντάσσεσαι όταν θα ελεγχθει σε 2ο στάδιο. Οποιαδήποτε on-line διασύνδεση με buildingcert θα είναι ΑΛΗΤΕΙΑ κατ΄επανάληψη πιά.
    2 points
  9. θα διαβασεις "σχολαστικα" αυτο το θεμα https://www.michanikos.gr/index/articles/επικαιρότητα/απόφαση-του-στε-σχετικά-με-διάταξη-για-τα-ακίνητα-που-κρίθηκε-ότι-επιβαρύνει-το-οικιστικό-περιβάλλον-τι-θα-ισχύει-στο-εξής-r374/?page=3 εδω η αποφαση http://www.nomoskopio.gr/ste_2612_13.php?toc=0&printWindow& και εχουμε και αυτα απο τον τετρις και τον παυλο
    2 points
  10. Version X6.0

    78.052 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  11. Version 1.0.0

    1.091 downloads

    Περιέχει τον τρόπο υπολογισμού του Σημειώματος εισφορών ιδιοκτήτη υπέρ δημοσίου για την έκδοση οικοδομικής άδειας. Περιέχει επίσης στη δεύτερη σελίδα ένα παράδειγμα με προϋπολογισμό 10.000€. Δεν περιέχει ΙΚΑ.
    1 point
  12. Μια μικρή διόρθωση, δεν είναι χρήματα σας. Είναι προκαταβολή του δανείου. Αντιγράφω από την ερωτοαπάντηση του συστήματος: 8. Ερ.: Σε αίτηση στην οποία έχει δοθεί στους προμηθευτές η προκαταβολή, μπορεί να γίνει αλλαγή στους προμηθευτές (χωρίς να αλλάζουν τα ποσά στις δαπάνες); Τι γίνεται με την προκαταβολή που έχει δοθεί; Απ.: Εφόσον έχει δοθεί προκαταβολή στους προμηθευτές από το ποσό του δανείου και κάποιοι ή όλοι οι προμηθευτές που έλαβαν την προκαταβολή θα αλλάξουν, θα πρέπει: α) Οι προμηθευτές που θα αλλάξουν, να επιστρέψουν την προκαταβολή που έλαβαν στην τράπεζα (στο λογαριασμό εξυπηρέτησης του δανείου). β) Ο ωφελούμενος να αλλάξει στο πληροφοριακό σύστημα τους προμηθευτές και να δηλώσει τους νέους με τα στοιχεία τους. Το ποσό της επιστροφής επιμερίζεται στη νέα λίστα προμηθευτών. Καταρχήν πρέπει να κάνετε και το β) που περιγράφεται επάνω και με κάποιο καλό τρόπο να έρθετε σε συνεννόηση για την επιστροφή των χρημάτων. Δεν ξέρω αν η δήλωση των νέων προμηθευτών είναι κάποιου είδους "μοχλός πίεσης" από το σύστημα, ώστε να επισπεύσει.. Μια απορία προς προβληματισμό: αν δημιουργηθεί "ρήγμα" στην σχέση, πώς θα προχωρήσετε με τον "σύμβουλο" ?...
    1 point
  13. Συναδελφε μην στείλεις σςε κανένα helpdesk. Μην το σκαλιζεις, μια χαρά είναι. Η ανακοίνωση βγήκε για την λαμογιά που έγινε με μία παρέμβαση. Ενα λαθάκι σε μία παρέμβαση δεν πειράζει. Μην το σκαλίζεις
    1 point
  14. θα δεις το αρθρο 1 του ΝΟΚ παρ. 5, και το αρθρο 11. κωδικοποιημενα απο τον καν62. Αλλου δεν βρισκω "κατι" τα λεμε εδιτ και γιατι να μην ανηκεις στα ειδικα κτιρια, οπου επιτρεπεται διαφοροποιηση???
    1 point
  15. Επισυνάπτω αυτό που έχω στο αρχείο μου. Δεν θυμάμαι που το είχα βρει Heat Pump.pdf
    1 point
  16. 1) Δε γίνεται διασταύρωση με τα τ.μ. του Ε2, μόνο με του Ε9 2) Ναι 3) Άγαμη
    1 point
  17. 1 point
  18. Για την προϋπαρξη του μικρού, μπορείς να ανατρέξεις στους τίτλους των ομόρων του. Αν στην περιοχή λειτουργεί Κτηματολόγιο, μπορείς να αντλήσεις στοιχεία από αυτό. Σε περίπτωση που δεν καταφέρεις κάτι, κάνειςτο εξής: Συντάσσεις δύο ξεχωριστά διαγράμματα. Μεταβιβάζετα πρώτα το μεγάλο, και στη συνέχεια το μικρό, με την παρατήρηση στο συμβόλαιο ότι "προσαρτάται στο μεγάλο για βελτίωση της οικοδομησιμότητάς του".
    1 point
  19. Στο ΡΑΦ, πολύ σωστά και σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα (δεν το κάνουν όλα τα λογισμικά αυτό, ακόμα και μεγάλα όπως π.χ το Robot που δουλεύω), οι σύνδεσμοι δυσκαμψίας φορτίζονται/εντείνονται μόνο από φορτίσεις άλλες από τα μόνιμα κατακόρυφα. Αν εξετάσεις π.χ τα διαγράμματα από κάποιον σεισμικό συνδυασμό θα σου βγάλει την αξονική των συνδέσμων, αλλά σε μία φόρτιση από μόνιμα αυτά θα είναι άτονα.
    1 point
  20. Αν έχεις κάθε συσκευή συνδεδεμένη απευθείας με τη φιάλη ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ (είναι υψηλής) Σου απάντησα σε άλλο ποστ Όταν ενεργοποιηθεί κάποιος ανιχνευτής κλείνει αυτόματα και η ηλεκτροβάνα, ώστε να μην υπάρξει διαρροή Αρχικά δεν ξέρεις πού υπάρχει η διαρροή, ψάχνεις, βρίσκεις, απομονώνεις ή διορθώνεις τη βλάβη του σημείου κλπ, σηκώνεις την ηλεκτροβάνα και όλα ΟΚ Αν έχεις μέχρι 2 ανιχνευτές πας με 220V Αν έχεις από 3 ανιχνευτές και πάνω πας με πίνακα 24V
    1 point
  21. Όχι, θα σου ζητήσει Μελέτη θέρμανσης, τεχνική έκθεση, κατανομή χιλιοστών.
    1 point
  22. Στην περίπτωση της πρόσφατης απόκτησης, απενεργοποιούνται οι επιλογές που βρίσκονται παρακάτω.
    1 point
  23. Αν το υπόστεγο (που δεν προσμετρά σε Σ.Δ.) κλείνει με οποιοδήποτε τρόπο και ανεξάρτητα αν κλείνει με τον μήνα ή την ώρα.... τότε παύει πια να μη μετράει σε Σ.Δ. Αν αυτό θέλεις να κατασκευαστεί σήμερα θα πρέπει να έχεις υπόλοιπο Συντελεστή Δόμησης..... Εδιτ Υ.Γ. Εξαίρεση μόνο αν γίνει αποκλειστικά χρήση με τεντόπανα
    1 point
  24. Ευχαριστώ πολύ, αν και αυτό που πραγματικά ψάχνω είναι ένα σεμινάριο τύπου εκπόνησης ΠΕΑ για να μην χρειάζεται να φας χρόνο σε κάποιο τεχνικό γραφείο ή να παρακαλάς να σου δείξουν.. Συμφωνώ 100% για την νομοθεσία είναι λογικό. Έκτος και αν τα παραπάνω πιστεύεις πως μπορούν και το καλύπτουν αυτό.
    1 point
  25. Στα απλογραφικά, δεν είναι η μοναδική περίπτωση όπου κάποιος έχει την δυνατότητα να εισάγει μόνος τους τα στοιχεία χωρίς πάροχο. Είναι και οι παρακάτω που μπορούν/αν θέλουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τηας ΑΑΔΕ (για να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία χωρίς πάροχο ή ERP): Ε3_Β(047)<50.000€ ΚΑΙ πλήθος παραστατικών εσόδων<50 Ε3_Β(047)<50.000€ ΚΑΙ πλήθος παραστατικών εσόδων>50 Ε3_Β(047)>50.000€ ΚΑΙ πλήθος παραστατικών εσόδων<50 Το ποσό του Ε3_Β(047) και το πλήθος των παραστατικών εσόδων, αφορά το προηγούμενο φορολογικό έτος.[1] Η μοναδική περίπτωση στα απλογραφικά να μην έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί για όλο το επόμενο φορολογικό έτος την πλατφόρμα είναι: από προηγούμενο φορολογικό έτος Ε3_Β(047)>50.000€ ΚΑΙ πλήθος παραστατικών εσόδων>50 [1] Σύμφωνα με την Α.1138/2020, "... Εξαιρετικά, για τα έτη 2020 και 2021, τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται με βάση τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018 και 2019 αντίστοιχα ή γβ) εκδίδουν έως και πενήντα (50) τιμολόγια πώλησης, ανεξαρτήτως τηρούμενου λογιστικού συστήματος, όπως το πλήθος αυτών προκύπτει από τα δεδομένα που διαβιβάστηκαν στην Πλατφόρμα myDATA μέχρι το τέλος του προηγούμενου ημερολογιακού έτους. Εξαιρετικά για τα έτη 2020 και 2021, λαμβάνεται υπόψη μόνο το πλήθος των τιμολογίων, με βάση τις υποβληθείσες καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών, σύμφωνα με την απόφαση Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ.1022/2014 (Β’ 179). ..." (Σημείωση: Η ΠΟΛ.1022/2014 είναι οι καταστάσεις ΜΥΦ)
    1 point
  26. Υπάρχει λόγος που δεν μας έδωσες τους όρους δόμησης (Διάταγμα ρυμοτομίας) της περιοχής? Καθώς επίσης και την γεωμετρία του οικοπέδου σου?. Δηλαδή διαστάσεις και εμβαδόν.
    1 point
  27. Για να μπορείς να αναλαμβάνεις ευθύνη (σφραγίζεις / υπογράφεις ένα και το αυτό), ναι είναι.
    1 point
  28. Ένα ΑΤΑΚ για όλο το κτήριο αν είναι μονοκατοικία - μια οριζόντια ιδιοκτησία.
    1 point
  29. Θα βγάλεις ΠΕΑ για όλο το τριώροφο? ειναι ενωμένα με εσωτερική σκάλα? Αν ναι πρέπει να διορθωθεί το Ε9 και να μπουν όλα σε μια γραμμή με ένα ΑΤΑΚ. Διαφορετικά θα έχεις πρόβλημα στη διασταύρωση των τμ μεταξύ ΠΕΑ και Ε9...
    1 point
  30. Αφού δεν έχει τοιχία θεωρείται πλαισιακό σύστημα. Στην επίλυση νέων κτιρίων συνηθίζεται, ως επί το δυσμενέστερο, να μην λαμβάνουμε υπόψη την δράση των τοιχοπληρώσεων. Αυτές θα αποτελέσουν μια πρώτη γραμμή άμυνας στον σεισμό, θα ρηγματωθούν, θα παραλάβουν ένα μικρό ποσοστό από την σεισμική ένταση αλλά αυτό το αφήνουμε να αποτελέσει για το κτίριο μας μια ευχάριστη έκπληξη.
    1 point
  31. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάποιο σεμινάριο που να αξίζει να παρακολουθήσεις για να αποκτήσεις επαφή με το κομμάτι αυτό?
    1 point
  32. 1. Η σωλήνα της καμινάδας του λέβητα έχει υπολογιστεί (αντίθλιψη - ταχύτητα) για τα καυσαέρια. Η ταυτόχρονη απόρριψη της απαγωγής από τις φούσκες θα αυξήσει κατά πολύ την ταχύτητα άρα και την πτώση πίεσης με αποτέλεσμα την μείωση της απαγωγής καυσαερίων. Πολύ πιθανόν να έχεις θόρυβο και κραδασμούς. Αν δεν δουλεύουν ταυτόχρονα, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να έχεις μυρωδιά από καυσαέρια πετρελαίου στην κουζίνα (ίσως να υπάρχει μυρωδιά και με ταυτόχρονη λειτουργία) 2. Η ψηλή θερμοκρασία καυσαερίων είναι σημαντική για να μην υπάρχουν υγροποιήσεις θειικού οξέως. Η ανάμειξη καυσαερίων με αέρα από τις φούσκες θα ρίξει κατά πολύ την θερμοκρασία. 3. Επικαθήσεις καρβουνίλας μαζί με λίπη από την κουζίνα, δεν ξέρω πόσο εύκολα μπορούν να καθαριστούν. Υ.Γ. Βλέπω το θέμα καθαρά σαν μηχανικός και δεν ασχολούμαι με τους νόμους παρά μόνο όταν δεν έχω προβλήματα από τη σκοπιά του μηχανικού.
    1 point
  33. όντως αυτό είναι θέμα και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο που θυμάμαι του Ν4495 που λέει πως δεν καταγράφονται ως αυθαίρετες κατασκευές εφόσον οι κατασκευές με τις ισχύουσες διατάξεις δεν θεωρούνται αυθαίρετες.. αλλά δεν μπορώ να βρω που το λέει ο Ν4495... Το τι περιλαμβάνει γιατί χρειάζονταν ειδική αναφορά? Δεν είναι περιττό? Τι σημαίνει το "λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού"? Γιατί υπήρχε περίπτωση η πρασιά να μην μετρήσει στον ακάλυπτο? Για να τον διαχωρίσει από τον μη υποχρεωτικό? Ίσως επειδή δημιουργήθηκαν προβλήματα με το άρθρο 10 να θέλουν να επισημάνουν πως αν υπάρχει προαιρετικός ακάλυπτος αυτός δεν θα προσμετρήσει στον υπολογισμό της φύτευσης...... Κατά τα άλλα δεν βλέπω ουσιαστική αλλαγή αφού και σήμερα επιφάνειες που ήταν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων δεν τις μετρούσαμε στην κάλυψη και άρα δεν τις χρησιμοποιούσαμε για την φύτευση... . Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι κακογραμμένο ... Γράφουν περιττά πράγματα εκεί που δεν χρειάζεται ενώ τα περίπλοκα δεν τα αναλύουν. Γιατί χρειάζονταν αλλαγή το σχετικό του ΓΟΚ? 29. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που αφήνεται ακάλυπτος για να μην υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού κάλυψης ή του συντελεστή δόμησης που ισχύει στην περιοχή. Εδώ τώρα τι θέλει να πει? Πότε δεν είναι εφικτό? Ποιος είναι ο ορισμός του εφικτού? Με μία λύση δεν είναι εφικτό αλλά με μια άλλη λύση θα μπορούσε να γίνει εφικτό.... Από την κάτω πλευρά... προ ΝΟΚ υπήρχε και σχετικό σχήμα σε κάποιες οδηγίες...
    1 point
  34. Μία λύση που κάναμε σε τέτοια περίπτωση ήταν ακριβώς δίπλα στην αφετηρία του έρκερ να βάλουμε 70εκ ημιυπαίθριο χώρο οπότε βγήκε η πόρτα κανονικά. Δεν ξέρω αν βοηθάει στην περίπτωση σου. Η έντονη γραμμή είναι η ΟΓ για να μην μπερδευτείς
    1 point
  35. Συμπληρωματικά στα προηγούμενα : Στον ΓΟΚ 29 η όψη του κτηρίου θεωρείται ως η αφετηρία των εξοχών ή εσοχών. Στον ΓΟΚ 73 γίνεται αναφορά για περιορισμούς της όψης «εφ’ ής» η προεξοχή. Και γενικά : erker (γερμανικά) προεξοχή, σαχνισί (τουρκικά), bay window (αγγλικά). Έρκερ (για τους ελληνικούς οικοδομικούς κανονισμούς κλειστός εξώστης) είναι προεξοχή συμφυής του κτηρίου με λειτουργικούς σκοπούς (ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ και όχι ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ προεξοχή). Έρκερ στους κανονισμούς ανέκαθεν υπήρχε, επιτρεπόταν πάνω από κοινόχρηστους και γινόταν ο έλεγχος του συντελεστή εκμετάλλευσης (ΣΔ) με προσμέτρηση της επιφανείας του. Από το 1929 ως το 1937 μπορούσε να προεξέχει της κύριας όψης μέχρι 1,1 μ. και σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 1,4 μ., από 1937 έως 1986 μέχρι 0,4 μ., απαγορεύτηκε από 1986 έως 2012 και έκτοτε επιτρέπεται πάλι μέχρι 0,8 μ. χωρίς να περιλαμβάνεται πλέον στην κάλυψη ή στον ΣΔ.
    1 point
  36. Για τις αμοιβές υπάρχει άλλο νήμα. Αλλά, μιας και νεκραναστήθηκε το συγκεκριμένο, καλό είναι να πάψουμε να συνδέουμε αμοιβές με ποιότητα μελέτης ή επίβλεψης. Ο καθένας καθορίζει την αμοιβή του (όπως επιτάσσουν οι κανόνες της αγοράς) ανάλογα με τη δουλειά που προσφέρει. Το (κάθε)ΤΕΕ δεν έχει αρμοδιότητα να ασχοληθεί με την τσέπη μας. Ο ρόλος του είναι να συμβάλει στη θεσμοθέτηση αυστηρών κανόνων για όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας, ώστε να παταχθεί (κατά το δυνατόν) η λογική "άρπα-κόλλα" και να καθαρίσει το τοπίο. Οι σοβαροί μηχανικοί δεν επιτρέπουν (στον πελάτη) επιλογές, για τις οποίες διαφωνούν (τεκμηριωμένα). Εκτός κι πιστεύουμε ότι για το κατάντημά μας, φταίει μόνο ο στραβός γιαλός...
    1 point
  37. 10 χρονια μετα από την τελευταια αναρτηση συναδελφου και αφου εχουμε υποστεί 3 μνημονια και διαλυση της οικονομικης ζωης της χωρας μας ξαναβαζω το θεμα υπαρχουν καπου συγκεντρωτικα οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις αλλα και οι δεσμεύσεις που πρεπει να επιβαλλει ο επιβλεποντας πολ μηχανικος στατικος ;;; το ΤΕΕ είναι σχεδόν ανυπαρκτο για τους μηχανικους και δεν εξυπηρετει τα συμφεροντα της πολιτειας που υπηρετει αφηνοντας ομιχλώδες το τοπιο της επίβλεψης και μη επιβάλλοντας πιστοποιημένα συνεργεια αλλα και τους απαραιτητους κανονες και υποχρεώσεις στους συντελεστες της κατασκευης . ο μηχανικος είναι σχεδόν υπεύθυνος για τα παντα ακομα και για επιλογες που δεν συμφωνει αλλα σημερα μετα από 10 χρονια οι αμοιβες για τους μηχανικους εχουν φτασει σε επίπεδα ανιδ εργατη για να μην πω καθαριστη πολυκατοικίας , κανεις δεν θα φωναξει και παλι ;;;; μηπως πρεπει να κινηθούμε λιγάκι .
    1 point
  38. Επειδή ο διάολος έχει πολλά ποδάρια κι ο επιβλέπων είναι ο πιο εύκολος στόχος, θα συνιστούσα στους συναδέλφους να προσέχουν ιδιαίτερα το θέμα της τήρησης των μέτρων ασφαλείας. Μια κάποια λύση είναι να δεσμεύεται εγγράφως ο εργολάβος-επικεφαλής του κάθε συνεργείου για την εφαρμογή τους.
    1 point
  39. Δημητρίου κάτι παρόμοιο συνέβηκε και σε μένα το 2001 δηλ εργολάβος εξέδωσε άδεια για 3 μεγάλα συγκροτήματα με πλακοσκεπείς οικοδομές Μια ωραία πρωία πήγε να κατασκευάσει στέγη και ένας εργάτης πέφτοντας από τη στέγη σκοτώθηκε μετά από 5-7 δικαστήρια αθωώθηκα με ψήφους 2 προς 1 Απ' τη χαρά μου όμως δεν κράτησα την απόφαση για να σε βοηθήσω
    1 point
  40. και στο πολύ χρήσιμο έγγραφο του συναδέλφου παραθέτω και το αρκετά παλιό χρονολογικά έγγραφο 31052/83 Εγγρ-31052/5908/7-6-83. Εαν σε άρτιο κατά παρέκκλιση οικόπεδο προστεθεί επιφάνεια άλλου παρακειμένου γηπέδου δεν χάνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητά του. Σας στέλνουμε αίτηση της κ. Ε.Μ. με την οποία ζητά πληροφορίες πολεοδομικής φύσεως και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες. Για το θέμα που αναφέρεται στην αίτηση σας γνωρίζουμε τα εξής: Εάν σε γήπεδο το οποίο σύμφωνα με τις ισχύουσες στην περιοχή πολεοδομικές διατάξεις είναι άρτιο κατά παρέκκλιση προστεθεί σήμερα επιφάνεια άλλου παρακειμένου γηπέδου δεν χάνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητά του διότι με την αύξηση αυτή της επιφάνειας βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση ιδιοκτησία.
    1 point
  41. Από τη ΔΟΜΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Εγγρ-1182/27-2-13 (ΔΝΕ) Εγγρ-1182/2013 Εγγρ-1182/27-2-2013 Εγγρ-1182/13 Συνένωση (όμορων - συνεχόμενων) ιδιοκτησιών αρτίων κατά παρέκκλιση ('Ομορα - συνεχόμενα οικόπεδα ή γήπεδα) Σε απάντηση του Εγγρ-7161/2499/19-12-12, σας γνωρίζουμε ότι συμφωνούμε με τις απόψεις που διατυπώνονται στο Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-09 για την συνένωση ομόρων κατά παρέκκλιση αρτίων γηπέδων ή οικοπέδων, καθώς και κατά παρέκκλιση αρτίων και μη αρτίων είτε αυτά βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου, διότι βελτιώνεται η κατά παρέκκλιση αρτιότητας τους (σχετ. οι Γνωμ-326/77 , Γνωμ-128/88 και Εγκ-39/88 ). ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚ. ΚΑΙ ΕΠΕΞ. ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/09 (Δνση Τοπογραφικών Εφαρμογών) Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/2009 Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-09 Εγγρ-42896/1117/09 Εγγρ-ΔΤΕ/β/42896/1117/17-11-2009 Συνένωση (όμορων - συνεχόμενων) ιδιοκτησιών αρτίων κατά παρέκκλιση ('Ομορα - συνεχόμενα οικόπεδα ή γήπεδα) Σε απάντηση του παραπάνω εγγράφου σας σχετικά με την διατήρηση της κατά παρέκκλιση αρτιότητας κατά τη συμβολαιογραφική συνένωση ομόρων αρτίων κατά παρέκκλιση οικοπέδων εντός της εγκεκριμένης Πολεοδομικής Μελέτης οικισμού Καλυβών ( Αποφ-257/99 ΦΕΚ-296/Δ/99) έκαστο των οποίων εμπίπτει στο Αρθ-5 παρ.β της απόφασης έγκρισης της ΠΜ, σας πληροφορούμε ότι η άποψη της ΔΤΕ συγκλίνει με τη δική σας. Δηλαδή, είναι δυνατόν τα οικόπεδα αυτά να συνενωθούν και να προκύψει ενιαίο οικόπεδο που εμπίπτει πάλι στην κατά παρέκκλιση αρτιότητα, δεδομένου ότι η συνένωση αυτή βελτιώνει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα που έχουν ήδη τα οικόπεδα. Σημειώνουμε ότι η αληθής έννοια της διάταξης της παρ.2β του Αρθ-6 του Ν-1577/85 που αναφέρει: "Οταν πρόκειται για οικόπεδο που "δημιουργείται" μετά τη δημοσίευση του Νόμου αυτού, να έχει τα ελάχιστα όρια εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά κανόνα στην περιοχή...." είναι ότι: "Με την διάταξη αυτή επιδιώκεται τα οικόπεδα που προκύπτουν από κατάτμηση μεγαλύτερης έκτασης να έχουν τις προϋποθέσεις που τίθενται από το νόμο αυτό. Ρύθμιση που θα απέβλεπε στην παρεμπόδιση της βελτίωσης σχήματος ή εμβαδού οικοπέδων ήδη αρτίων κατά κανόνα ή κατά την παρέκκλιση δια της συνενώσεώς τους με οποιοδήποτε νόμιμο τρόπο με άλλη όμορη έκταση, θα ήταν αντίθετη προς το πνεύμα της πολεοδομικής νομοθεσίας. Κατά συνέπεια, για τον έλεγχο της αρτιότητας των οικοπέδων θα θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που προέρχονται από συνένωση δύο ή περισσοτέρων τμημάτων εφόσον το ένα τουλάχιστον από αυτά είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση σύμφωνα με τις προϋποθέσεις για την αρτιότητα που τίθενται από το ίδιο αυτό άρθρο και με την επιφύλαξη του Αρθ-24 του ιδίου νόμου". (Σ.Σ. Για το θέμα του παρόντος βλ. και Εγγρ-1182/13 της Διεύθυνσης Νομοθετικού 'Εργου του ΥΠΕΚΑ) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΤΟΠ. ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ Β Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17, Αθήνα
    1 point
  42. ΚΑΝΑ, από δω το είχες από εκεί το είχες μου τους έφαγες όλους τους +πόντους σήμερα, ....νά 'σαι καλά.
    1 point
  43. στη σελίδα 9 παρ 28 Παρ Β κατηγορία 2 της εγκυκλίου 3/13 αναφέρεται: "ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε με το άρθρο 5 του Ν 1577/85" Επομένως συμπεραίνεται ότι: Γενικά οποιαδήποτε αλλαγή χρήσης έγινε πριν τον ΓΟΚ/85 δεν αποτελεί παράβαση (κάτι που συνάδει και με τις παραπάνω εγκύκλιες των προηγουμένων μηνυμάτων μου)
    1 point
  44. ξεθάβω το θέμα .. γιατί πλέον έχει σχέση και με τις τακτ/σεις και άντε να λογαριάσετε πρόστιμα είτε με τον 4014/11 είτε με τον καινούργιο νόμο!!!! (πως η διώροφη αποθήκη έγινε ξενοδοχείο χωρίς πρόστιμα
    1 point
  45. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12 Δ/ΝΣΗ Ο.Κ.Κ./δ Αθήνα 5.3.1990 Αρ. Πρωτ. Οικ. 17414 ΘΕΜΑ: Αποδοχή της με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότησης της Νομικής Δ/νσης με την οποία παρέχονται οδηγίες για αλλαγή χρήσης. Σας κοινοποιούμε για εφαρμογή τη με αριθμ. 24/1990 γνωμοδότηση της Νομικής Δ/νσης του ΥΠΕΧΩΔΕ την οποία αποδεχόμαστε. Με την παραπάνω γνωμοδότηση, γίνεται δεκτό, ότι για αλλαγές χρήσης, που έγιναν προ της εφαρμογής του ΓΟΚ/1985, σε επιτρεπόμενη οτην περιοχή χρήση και εφ' όσον δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 περί υποβολής δηλώσεων και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Τα παραπάνω ισχύουν, εφ' όσον πρόκειται μόνο για αλλαγή χρήσης χωρίς να έχουν γίνει συγχρόνως και οικοδομικές εργασίες, για τις οποίες χρειαζόταν οικοδομική άδεια. Αυτονόητο είναι ότι έαν, η κατά τα παραπάνω αλλαγή χρήσης συνοδευόταν και από εκτέλεση οικοδομικών εργασιών, για τις οποίες απαιτείτο οικοδομική άδεια, τότε οι διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 1337/83 (με τις προύποθέσεις που αναφέρονται σ' αυτό) είχαν εφαρμογή μόνο για τις υπόψη οικοδομικές εργασίες. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. Ι. ΛΙΑΣΚΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Αριθμ. Γνωμ. 24 ΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Αθήνα 12.1.1990 Αρ. Πρωτ. 1953 Επί του αριθ. πρωτ. 70022/14.11.1989 ερωτήματός σας σχετικά με την υποχρέωση δήλωσης κατά τον ν. 1337/1983 αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κτισμάτων και την επιβολή της ειδικής εισφοράς, παρατηρούμε τα ακόλουθα: Ι. Κατά την ερμηνεία των διατάξεων του ν.δ. 8/1973 έχει γίνει δεκτό από την νομολογία ότι η περί αυθαιρέτων κατασκευών διαδικασία αφορούσε σε παράνομες κατασκευές, όχι δε και σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσεως (Σ.τ.Ε. 2942/1989, 494/1979, 4371/1980). Θα μπορούσε βέβαια και γι' αυτές να κινηθεί η διαδικασία περί αυθαιρέτων, εφόσον βέβαια συνεπεία της αυθαίρετης αλλαγής χρήσεως παραβιάζεται πολεοδομική διάταξη. Όπως π.χ. ως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 158/1989) όταν επί αυθαιρέτου μετατροπής βοηθητικής χρήσεως χώρου σε χώρο κυρίας χρή­σεως, διαπιστώνεται υπέρβαση του συντελεστή δομήσεως. Υπό το καθεστώς του νέου Γ.Ο.Κ/1985 και συγκεκριμένα των διατάξεων των άρθρων 5 και 22 παρ. 4 που εφαρμόζονται όπως έχει γίνει δεκτό (Σ.τ.Ε. 2942/1989) για μεταβολές χρήσεως που έγιναν από την έναρξη ισχύος του, θεωρούνται αυθαίρετες οι μεταβολές αυτές χρήσεως, εφόσον έγιναν χωρίς την ήδη απαιτούμενη άδεια και επί πλέον θίγουν τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις τόσον κατά τον χρόνο που επήλθαν όσον κατά τον χρόνο που διαπιστώθηκαν, εφαρμόζονται δε γι' αυτές τα οριζόμενα στην προαναφερόμενη παρ. 4 του άρθρου 22 του Γ.Ο.Κ./1985. ΙΙ. Κατά το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος δημιουργήθηκε το πρόβλημα αν ενέπιπτε στην υποχρέωση υποβολής δηλώσεως κατά το άρθρο 15 του ν. 1337 που παρείχε την δυνατότητα αναστολής κατεδάφισης αυθαιρέτων, και για αλλαγές χρήσεως κτίσματος επιτρεπόμενης. Συγκεκριμένα σε ανεγερθείσα με δύο οικοδομικές άδειες διόροφη αποθήκη έγινε αυθαίρετη αλλαγή χρήσεως σε ξενοδοχείο. Η αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία κατόπιν υποβολής σχετικής δηλώσεως από τον ενδιαφερόμενο επέβαλε και την από το Π.Δ. της 3.9.1983 (Φ.Ε.Κ. 393 Δ) προβλεπόμενη ειδική εισφορά για την αλλαγή της χρήσεως μολονότι η νέα χρήση (του ξενοδοχείου) επιτρεπόταν στην περιοχή. Η Δ/νση Ο.Κ.Κ. του Υπουργείου με έγγραφά της (αριθ. 74514/14444/27.11.87, 61015/9386/15.9.88) είχε διευκρινήσει ότι δήλωση με το ν. 1337 θα είχε νόημα μόνο αν επρόκειτο για αλλαγή χρήσεως σε μη επιτρεπόμενη στην περιοχή. ΙΙΙ. Από τα πιο πάνω γενόμενα δεκτά συνάγεται ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν πριν από την ισχύ του νέου Γ.Ο.Κ./1985 σε επιτρεπόμενη στην περιοχή εφόσον δεν παραβιάζουν πολεοδομική διάταξη δεν κινείται η διαδικασία κηρύξεως αυθαιρέτου και επομένως δεν εμπίπτουν τέτοιες αλλαγές χρήσεως στα αυθαίρετα κτίσματα του άρθρου 15 του ν. 1337 για τα οποία υπάρχει υποχρέωση υποβολής δηλώσεως και επιβολής της προβλεπόμενης από το π.δ. 3.9.83 ειδικής εισφοράς. Συνεπώς η άποψή μας επί του τεθέντος ερωτήματος είναι ότι για αλλαγές χρήσεως κτίσματος που έγιναν υπό το καθεστώς του Γ.Ο.Κ./1973 σε επιτρεπόμενες στις περιοχές και δεν παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 1337/1983 περί υποβολής δηλώσεως και καταβολής της προβλεπόμενης ειδικής εισφοράς. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΟΥΤΕΡΗΣ
    1 point
  46. Ίσως μόνο εξασφαλισμένος έναντι χρηματικών αξιώσεών του ιδιοκτήτη σε υλικές βλάβες. Σε ένα δικαστήριο με το χαρτάκι αυτό δεν θα μπορείς να σταθείς με τίποτα αν οι κατηγορίες είναι σωματικές βλάβες. Επίσης αν έχει πωληθεί το ακίνητο? Η σωστή διαδικασία είναι παραίτηση - διακοπή εργασιών. Εκεί τρελαίνονται όλοι.
    1 point
  47. Πάλι στεκόμαστε σε λεπτομέρειες και σε λάθος πράγματα . Το μόνο αναλογο επάγγελμα που έχει τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες με τον επιβλέποντα μηχανικό είναι του κυβερνήτη του πλοίου . Οπως μάλιστα λέγεται χάριν αστεισμού , ο πλοίαρχος είναι μετά τον Θεό . Υπάρχει περίπτωση ο πλοίαρχος να δώσει μιά διαταγή σε οποιονδήποτε στο πλοίο και να αγνοηθεί ? Οχι γιατί υπάρχει το ναυτικό φυλλάδιο και έτσι και γράψει εκεί παρατήρηση ο πλοίαρχος , ο ναυτικός δεν ξαναβρίσκει δουλειά . Ας πάμε λοιπόν στους μηχανικούς . Πας στην οικοδομή σου και τα άδεια κουτάκια της μπύρας κάνουν πάρτυ . Οι οικοδόμοι με τις σαγιονάρες να κάνουν ισορροπία πάνω στα λατάκια . Το φρεάτιο του ασανσέρ πάντα ορθάνοιχτο γιατί τους εμπόδιζαν τα μέτρα ασφαλείας που τους είχες πεί να βάλουν την προηγούμενη . Αλλα τους είπες χτές , άλλα έκαναν σήμερα . Τι μπορείς να κάνεις ? Να τα αναφέρεις στον εργοδότη . Μα ο υπεργολάβος έιναι φίλος του εργοδότη γιατί του φτιάχνει την σπιταρόνα του , ενώ εσύ είσαι το αναγκαίο κακό γιά να πάρει ρεύμα . Ο ιδιοκτήτης λοιπόν αγνοεί ότι του λές και εσύ τι σου μένει ? Η παραίτηση θα πεί ένας δημόσιος υπάλληλος . Και από πόσες δουλειές θα παραιτηθείς ? Και αν είσαι σε μικρή πόλη , αυτό θα μαθευτεί και θα βγάλεις φήμη του περίεργου και οι πελάτες θα αρχίσουν να αραιώνουν . Βλέπεις εσύ γνωρίζεις ότι η κακή στιγμή δεν είναι δύσκολο να έρθει , αλλά γιά τους άλλους αυτό είναι απίθανο να συμβεί . Και όταν συμβεί τότε πάλι θα φταις ΕΣΥ . Λοιπόν να αφήσουμε τους τσακωμούς και τις κόντρες γιά τα δικαιώματα και να κοιτάξουμε να προστευθούμε και να αποκτήσει βαρύτητα η επίβλεψη , ανάλογη με τις ευθύνες της .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.