Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.521


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. εχει αλλαξει, γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης(ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,Η υπέρβαση αφορά στη συνολική επιφάνεια των εξωστών που έχουν κατασκευαστεί, σε σχέση με τη συνολική επιφάνεια των εξωστών των εγκεκριμένων σχεδίων.
    2 points
  2. ναι....😆 και σαματις που υπηρχε, παλι δεν την λαμβανε κανενας υπ' οψη του...
    2 points
  3. Καλημέρα-εφόσον έχει παραμείνει επί του οικοπέδου το νομίμως υφιστάμενο προ του '55 κτίριο ,θεωρούμε ότι υπάρχει άδεια και συμπληρώνουμε "ναι" στο αντίστοιχο πεδίο.Κάνουμε έλεγχο ποσοστών για την εύρεση της κατηγορίας συμπεριλαμβάνοντας τις μεταγενέστερες αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις. (Όπως σου επισημαίνει ο killertomato παραπάνω,με την νέα παράγραφο δγ) της κατ.4 "δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση" ,δεν κάνουμε καν έλεγχο ποσοστών κατηγορίας σε ακίνητα με οικοδομική άδεια αρκεί οι αυθαίρετες κατασκευές να μην ξεπερνούν τα 50 τ.μ. σε συνολική δόμηση). *προσοχή:στην νέα παράγραφο δγ),δεν διευκρινίζεται εάν τα ακίνητα που παίρνουν "Ναι" στο πεδίο οικοδομική άδεια βάσει παραρτήματος (προ '55 και γ φάση 1337),θεωρούνται ως "ακίνητα με οικοδομική άδεια" για την εφαρμογή της παραγράφου.Λογικά,έτσι θα είναι, αφού θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα (εξαίρεση απο κατεδάφιση) και αντιμετωπίζονται έτσι και στις περιπτώσεις υπολογισμού ποσοστού υπέρβασης,έχοντας την δυνατότητα να ενταχθούν στην κατ.4.Παρ'όλα αυτά,αυτήν τη στιγμή,αυτό αποτελεί απλά μια εκτίμηση,και δεν υπάρχει επίσημη διευκρίνηση που να το επιβεβαιώνει.
    2 points
  4. Συναδελφε θα εκλαβουμε την τοποθετηση σου, οτι εγινε με αφελεια, γιατι αλλιώς το πραγμα παει αλλου. Αυτο που φαινεται να επαληθευται οτι οντως συνεβη, ειναι εγκληματικο και πρεπει να τιμωρηθει αμειλικτα και παραδειγματικα. Αυτοι οι ανθρωποι δεν σεβασθηκαν και ποδοπατησαν τον ιδρωτα και τον μοχθο χιλιαδων συναδελφων, που εδω και τοσους μηνες συγκεντρωναν τα στοιχεια των αιτησεων τους και χρησιμοποιωντας την τιμια και νομιμη οδο της πληκτρολογησης, ειδαν με απογοητευση και απελπισια μεσα σε λιγα λεπτα ολα να τιναζονται στον αερα, και να ειναι εκτεθειμενοι, υπολογοι και απολογουμενοι απεναντι στους πελατες τους, οι οποιοι με το δικαιο τους, τους χαρακτηρισαν ασχετους και αχρηστους μηχανικους. Η δυσφημιση ειναι βαρια και δεν ξεπλενεται ευκολα. Υπαρχουν και αλλα πολλα , που δεν ειναι του παροντος. Πρεπει χθες να διαταχθει διερευνηση της υποθεσης και οι ενοχοι να πληρωσουν παραδειγματικα, διοτι χρησιμοποιησαν μη θεμιτα και παρανομα μεσα, προσβαλλοντας την διαδικασια, τους φορεις της διαδικασιας μη σεβομενοι το ιδιο το κρατος, τους μηχανικους και τους χιλιαδες πολιτες.
    2 points
  5. Version X6.0

    78.052 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Τα υγρά που ψάχνετε είναι για απορροφητικούς βόθρους, για να αποκαταστήσουν την χαμένη απορροφητικότητα. Στον δικό σας, προφανώς έχει μαζευτεί λάσπη στον πάτο και πρέπει να αδειάσει, δεν υπάρχει άλλη λύση.
    1 point
  7. Η mobile εφαρμογή του gov.gr είναι πλέον διαθέσιμη και για smartphones ως αυτόνομη εφαρμογή, αρχικά στην πλατφόρμα του Android. Όπως και στη web έκδοση, η εφαρμογή παρέχει όλες τις υπηρεσίες της ενιαίας ψηφιακής πύλης του Δημοσίου που υπολογίζονται μέχρι σήμερα σε περίπου 700, κάνοντας περιττή την επίσκεψη του πολίτη σε κάποια δημόσια υπηρεσία ειδικά εν μέσω πανδημίας. Πλέον και από την ευκολία του smartphone, ο χρήστης μπορεί να εκδόσει υπεύθυνες δηλώσεις και εξουδιοδοτήσεις, δηματολογικά και ληξιαρχικά πιστοποιητικά, να ενεργοποιήσει την άυηλη συνταγογράφηση κ.α. Σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, στόχος είναι ο αριθμός των διαθέσιμων υπηρεσιών να φτάσει τις 1000 το αμέσως επόμενο διάστημα,. Πολύ σημαντική θεωρείται η ενεργοποίηση του μηχανισμού ραντεβού για την πραγματοποίηση του εμβολίου Covid-19 από τον επόμενο μήνα. Με μια πρώτη ματιά, το gov.gr app είναι στην ουσία η responsive web έκδοση σε μορφή εφαρμογής, χωρίς να γίνεται κάποια χρήση χαρακτηριστικών της πλατφόρμας όπως αυθεντικοποίηση με βιομετρικά χαρακτηριστικά ή παραλαβή εγγενών ειδοποιήσεων. Για την πρώτη περίπτωση, η πρόσβαση στο λογαριασμό γίνεται με τα στοιχεία σύνδεσης που διαθέτει ο χρήστης στο TaxisNet ή από το e-banking κάποιας από τις 4 συστημικές τράπεζες (Εθνική, Πειραιώς, Alpha, Eurobank) ενώ η ενημέρωση του χρήστη γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο των SMS. Ακόμα οι πολίτες μπορούν να ανταλλάσσουν ηλεκτρονικά έγγραφα μέσω των θυρίδων τους, καθώς επίσης και να ελέγχουν τη γνησιότητά τους μέσω των κωδικών QR που φέρουν. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται η κυκλοφορία της εφαρμογής και για iPhone.
    1 point
  8. Η Θέτιδος είναι στο όριο για εντός σχεδίου, οπότε θας πας με την Αίγλης. Οπότε 4.450.
    1 point
  9. Και σοβαρό μάλιστα. Διότι, μετά τον έλεγχο, θα αναγκαστείς να τις κατασκευάσεις εκ των υστέρων, με μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση.
    1 point
  10. Ψηφίστηκε η διαγραφή των προστίμων που αφορούσε τις μυφ 2014 που είχαν υποβληθεί εκπρόθεσμα από 21/1/2016 έως 25/1/2016. Για την ιστορία είχε δωθεί από τον τότε ΥΠΟΙΚ προφορική παράταση η οποία "ξεχάστηκε" (με ή χωρίς εισαγωγικά όπως προτιμάτε) να νομιμοποιηθεί. Νομιμοποιήθηκε τώρα. Νόμος 4764/2020 (ΦΕΚ 256Α-23/12/2020)- άρθρο 78.
    1 point
  11. Κάνεις λάθος! Εϊναι υπουργική απόφαση και δεν προέκυψε εν νυχτί από την κυρά μας τη μαμή. Το εαν εναρμονίζεται με άλλους νόμους του κράτους είναι πρόβλημα του υπουργού (τα παράπονα σε αυτόν). Το θέμα της παλαιότητας επίσης δεν σχετίζεται. Για το σκοπό του προγράμματος Εξοικονομώ-Αυτονομώ αυτή η απόφαση είναι το σημείο αναφοράς. Σε σχέση με το τεστ γνώσεων σε διαβεβαιώ ότι έχω μελετήσει (όχι απλά διαβάσει) όλους τους νόμους και διατάξεις που αφορούν την εργασία μου (και δεν έχω άποψη για τίποτα πέρα απο αυτά). Εάν κάποιος χρειάζεται επιπλέον πληροφορίες ας μου στείλει πμ. Το σταματώ εδώ για να μην ξεφύγουμε από το σκοπό του νήματος που είναι η εφαρμογή του εξοικονομώ σε πολυκατοικίες.
    1 point
  12. Ναι συνάδελφε. Αφού μπορούν να ενταχθούν εξώστες ακόμα και πάνω από κοινόχρηστο χώρο της πόλης, μπορούν και στην πρασιά.
    1 point
  13. πιθανά ο "μέντορας" που λέει αυτές τις σοφίες να έχει ως ιδανικές εμπειρίες όταν για τα πάντα ζητούσαν πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων και φυσικά απολυτήριο στρατού που εκεί έβλεπαν τι Ι είχες κλπ κλπ..... απλά πέρασαν περισσότερο απο 40 χρόνια απο τότε ..... και το βίτσιο σε μερικούς δεν φεύγει εύκολα....
    1 point
  14. και ομως, το ΤΕΕ εχει δικη του "Βουλή" Την ανάγκη βελτίωσης των προγραμμάτων εξοικονόμησης ενέργειας στον κτιριακό τομέα, που προκηρύσσει το ΥΠΕΝ και γενικότερα η Πολιτεία, μετά από μια δεκαετία εφαρμογής τους, αποτυπώνει το ψήφισμα της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, της λεγόμενης «βουλής των μηχανικών». εδω https://www.zougla.gr/money/agores/article/te---protasis-veltiosis-gia-to-programa-eksikonomo-aftonomo
    1 point
  15. @NIK_GREEK Για τις Α/Θ αέρος-νερού, ονομαστική ισχύς μόνο από το δελτίο προϊόντος (product fiche) στο θερμό κλίμα με 55Ο C θερμοκρασία νερού. Στο μέσο κλίμα είναι για τα κλιματιστικά αέρος-αέρος (splits).
    1 point
  16. την μειωση του 2016, που τα 1200 εγιναν 1050, αναδρομικα απο 21-5-15 την ελαβε υποψη του? https://www.minfin.gr/documents/31361/664601/antikim_ax_ak_2016.pdf/e02ab172-b021-4e96-9b9d-bf18ab2d6291
    1 point
  17. Νομίζω πως το όλο θέμα το προσεγγίζεις λάθος εξ' αρχής. Καταλαβαίνω ότι πιθανόν έχεις τους λόγους σου να βιάζεσαι αλλά καλό είναι αποφάσεις που έχουν να κάνουν με την αγορά ενός ακινήτου, άρα και την επένδυση ενός σημαντικού ποσού να μην παίρνονται έτσι εύκολα. Για το συγκεκριμένο που ρωτάς δυστυχώς κανείς δεν μπορεί να σου δώσει υπεύθυνη απάντηση χωρίς να έχει όλα τα στοιχεία στη διάθεσή του. Επίσημη απάντηση από την πολεοδομία αποκλείεται να λάβεις στο χρονικό διάστημα που θέλεις πόσο μάλλον πριν τα Χριστούγεννα και εν μέσω πανδημίας που για απλά αιτήματα κλείνονται ραντεβού τουλάχιστον ένα μήνα μετά. Και φυσικά δεν μπορείς να βασιστείς σε οποιαδήποτε απάντηση θα σου δώσει (και αν) κάποιος υπάλληλος ελαφρά τη καρδία και χωρίς να παίρνει καμία ευθύνη. Αυτή τη στιγμή σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα ακίνητο χωρίς να έχεις καν στη διάθεσή σου τα σχέδια της άδειας (αν καταλαβαίνω καλά). Η σωστή αντιμετώπιση, όπως σε συμβούλεψαν και οι συνάδελφοι παραπάνω, είναι να αναθέσεις σε δικό σου μηχανικό τη διερεύνηση του ακινήτου. Μόνο έτσι μπορείς να είσαι εξασφαλισμένος. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί το θέμα που αναφέρεις με τους χώρους στάθμευσης να είναι το μικρότερο από τα προβλήματα που θα αναγκαστείς να αντιμετωπίσεις στο μέλλον.
    1 point
  18. Η τροποποίηση των μηχανολογικών εξαφανίστηκε από τη διαφορετική διαμερισμάτωση στο νέο νόμο.
    1 point
  19. με το νεο νόμο αυθαιρεσίες εως 50μ2 πανε κατηγορία 4 αν έχω καταλάβει σωστά. Μήπως είσαι σε αυτή την περίπτωση
    1 point
  20. Μόνο στην περίπτωση που τα τετραγωνικά της αυθερεσίας του είναι λιγότερα από 7 τετραγωνικά που είναι η επιτρεπομένη διαφορά στα τετραγωνικά άδειας, Ε9 και ΠΕΑ. Βέβαια φαντάζομαι ότι και στην περίπτωση που η αυθερεσία του δεν αφορά υπέρβαση δόμησης (π.χ. κάποις εξώστης με αναλυτικό) και πάλι μπορεί να κάνει μετά την τακτοποιήση ετσί ώστε να μπορέσει να βγάλει την άδεια μικρής κλίμακας που ίσως απαιτηθεί
    1 point
  21. Κεφάλαιο 5, ενότητα 5.1 οδηγού (ΦΕΚ Τεύχος B’ 5229/26.11.2020): "Σε περίπτωση που υπάρχουν εκκρεμότητες ταυτοποίησης διεύθυνσης ή/και νομιμοποίησης/τακτοποίησης στο ακίνητο, η αίτηση ταυτοποίησης της διεύθυνσης του ακινήτου ή η αρχική υποβολή δήλωσης για υπαγωγή σε νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών (με πληρωμή του παραβόλου) θα πρέπει να έχουν γίνει πριν την οριστική υποβολή της αίτησης στο Πρόγραμμα και να υποβληθούν κατά την φάση υποβολής διακιολογητικών (βλ. ενότητα 5.2)........."
    1 point
  22. Η παραβίαση της Δ, ισχύει και στα γήπεδα.
    1 point
  23. Σε λειτουργία τέθηκε το data.gov.gr για την παροχή των ανοιχτών δεδομένων του ελληνικού Δημοσίου. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που ανασχεδιάστηκε ολικά με σκοπό τον εκσυγχρονισμό και τη ριζική ανανέωση της έως τώρα υποδομής ανοιχτών δεδομένων του Δημοσίου, ώστε να παρέχονται με άμεσα αξιοποιήσιμο τρόπο για ερευνητικούς και επιχειρηματικούς σκοπούς. Η νέα εκδοχή της πλατφόρμας διαθέτει δεδομένα του Δημοσίου από όλο το φάσμα της δημόσιας σφαίρας – από τις μετακινήσεις και τις βροχοπτώσεις μέχρι το δημογραφικό και την εγκληματικότητα – ανοιχτά και δωρεάν, συγκεντρωμένα σε 38 σειρές δεδομένων ενταγμένες σε 9 θεματικές κατηγορίες, στα πρότυπα του gov.gr. Με τον τρόπο αυτό, δημιουργείται για πρώτη φορά ένα σημείο συγκέντρωσης (data lake) των δεδομένων του Δημοσίου που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες, εναρμονίζοντας διαφορετικές κατηγορίες δεδομένων σε μια ενιαία αρχιτεκτονική για διαχείριση και κατανάλωση. Το data.gov.gr ενθαρρύνει την ευρεία αξιοποίηση δεδομένων τα οποία θα αποτελέσουν βάση ανάπτυξης εφαρμογών. Η πλατφόρμα προσφέρει όλα τα δεδομένα προς τον πολίτη, τον ερευνητή και την επιχείρηση σε ένα ενιαίο πρότυπο, καθώς παρέχονται μέσω API (Application Programming Interface – Διασύνδεση Προγραμματισμού Εφαρμογών). Δίνεται, έτσι, η δυνατότητα σε όποιον ενδιαφέρεται να αναζητήσει στοιχεία και να τα εντάξει εύκολα και αυτόματα σε άλλες πλατφόρμες και εφαρμογές, όπως επιτάσσουν οι βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. Η λειτουργία της πλατφόρμας αναβαθμίζει τις προοπτικές της ψηφιακής θέσης της Ελλάδας, επιλύοντας μία ακόμη ψηφιακή εκκρεμότητα. Τα ανοιχτά δεδομένα συνιστούν παράγοντα βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας, αύξησης του ΑΕΠ και της απασχόλησης και προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης. Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε συνέχεια της ενσωμάτωσης στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024, μέσω του Νόμου 4727/2020 για την Ψηφιακή Διακυβέρνηση και τις Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες. Η Ελλάδα αποτελεί την πρώτη χώρα που ενσωματώνει την συγκεκριμένη Οδηγία στο εθνικό της δίκαιο, εκσυγχρονίζοντας το νομοθετικό πλαίσιο που είχε τεθεί με τον νόμο 4305/2014. https://data.gov.gr/
    1 point
  24. 1) ναι 2) το τοπογραφικό πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις που θέτει ο Ν.4495/2017 (άρθρο 29) 3) φαντάζομαι ότι αν το αιτηθείς δεν θα σου το αρνηθούν -αλλά δεν είμαι και σίγουρη, μήπως πρέπει να λήξει πρώτα
    1 point
  25. Είναι εκτός αντικειμενικού, για εντός 1.050 για εκτός 600.
    1 point
  26. Όπως φαίνεται στο τεχνικό φυλλάδιο της Siemens, που επισυνάπτω, το διαφορικό του παληού θερμοστάτη (σελ. 2) είναι μικρότερο ή ίσο του 1 oC. Επομένως η βελτίωση με τον νέο θα είναι πολύ μικρή (ίσως ανεπαίσθητη). RAA Series Room Thermostats.pdf
    1 point
  27. Αρχικά εάν είστε μηχανικός κάνε τε ένα κόπο και αναγράψτε την ιδιότητα σας στο προφίλ σας. Εάν πάλι είστε ιδιώτης, υπάρχει η κατάλληλη κατηγορία για θέματα ιδιωτών. Στο ερώτημά σας, με βάση τη νομοθεσία επιστρέφεται με πίστωση του Τραπεζικού Λογαριασμού που έχει δηλωθεί, μέχρι την 31/1 του επόμενου έτους. [Σχετ.: Δ.15/Δ/οικ.9290 /183/14-2-2018/Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης & ΕΦΚΑ Εγκ.21/2018]
    1 point
  28. Γεια σου Μανώλη-η μόνη περίπτωση για ΥΔ+ΥΚ είναι αν έχουν κλείσει περιμετρικά και βρήκες κλειστό χώρο αντί για ανοικτό εξώστη.Διαφορετικά,συντάσσεται αναλυτικός προυπολογισμός.🙃
    1 point
  29. Καλημέρα-καταρχάς,είναι κάπως μπερδεμένη αυτή η περιγραφή-αν κατάλαβα καλά,στην οικοδομική άδεια πάνω από τμήμα του υπογείου του κτιρίου,υπήρχε ημιυπαίθριος χώρος του ισογείου και το ΣΑ διέγραψε τμήμα του υπογείου και τον ημιυπαίθριο του ισογείου πάνω από αυτό, δηλαδή δεν τα επέτρεψε.Άρα,έχουμε δεδομένο ότι αυτές οι δύο κατασκευές δεν συμπεριλαμβάνονται στην οικοδομική άδεια.Τώρα,οι αυθαίρετοι ημιυπαίθριοι χώροι που κατασκευάστηκαν καθ'υπέρβαση της άδειας υπολογίζονται με αναλυτικό προϋπολογισμό. -Ή δεν τα κατάλαβα σωστά,εσύ το ξέρεις...
    1 point
  30. 1. Η δήλωση απευθύνεται στο ΥΠΕΝ 2. Ο μηχανικός πρέπει να έχει και να διατηρεί στο αρχείο του , την υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη . 3. Δεν απαιτείται εξουσιοδότηση . Αρκεί η υπεύθυνη δήλωση ανάθεσης του ιδιοκτήτη για έκδοση βεβαίωσης
    1 point
  31. Ναι-και να ξαναπατήσεις για να εκτυπώσεις την εντολή,την ίδια εντολή θα δεις με το ίδιο ποσό-δεν υπολογίζονται ακόμη προσαυξήσεις στο σύστημα,δεν υπάρχει αυτήν τη στιγμή να εκδοθεί εντολή με προσαυξήσεις. υγ.πρόστιμο που πληρώθηκε με σωστή εντολή και σωστό ποσό θα περαστεί από το τεε στα δεδομένα της δήλωσης και θα το δεις εντός ημερών εξοφλημένο δεν μπορεί να χαθεί,ασχέτως αν μελλοντικά του καταλογιστεί κάποια προσαύξηση εκπρόθεσμης πληρωμής...
    1 point
  32. Άλλο κι αυτό με την ηλεκτρονική τιμολόγηση....Δεν έχω βρεί κανέναν να ξέρει τι και πώς θα εφαρμοστεί αυτό το νέο σύστημα κι έχουμε 16/12...
    1 point
  33. Καλημέρα-προς το παρόν δεν υπάρχει καμία ενημέρωση σχετικά με την καταβολή των προσαυξήσεων ή υπολογισμός προσαυξήσεων από το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ.Το καλύτερο που έχει να γίνει,είναι να πληρωθεί άμεσα με την ίδια εντολή και το ποσό της,ώστε να μην εκκρεμεί περισσότερους μήνες και αν ενδεχομένως κάποια στιγμή εκκαθαριστούν και βεβαιωθούν προσαυξήσεις καθυστερήσεων πληρωμών,ο πελάτης σου να μην έχει κάποιο θέμα.
    1 point
  34. Οι ενημερωμένες εκδόσεις είναι οι Χ4 (14) και Χ3 (13) σε ΝΟΚ και ν4495. Το Χ μπήκε ως διάκριση των μεγάλων αλλαγών που επέφερε ο συγκεκριμένος νόμος ν.4759/20. Τις εκδόσεις 13.1 και 12 τις άφησα για να υπάρχουν διαθέσιμοι για συγκρίσεις ...
    1 point
  35. Συνάδελφε θεωρείς ότι υπάρχει περίπτωση να επηρεαστεί ο φέρων οργανισμός από την τοποθέτηση τεσσάρων μεταλλικών στοιχείων διαμέτρου δέκα χιλιοστών και μήκους ολίγων εκατοστών σε ένα στύλο; Ούτε κατά διάνοια δεν αμφισβητώ τις γνώσεις και την εμπειρία σου, στοιχεία που διακρίνει και ο πλέον αδαής στα κείμενα των δημοσιεύσεών σου, αλλά ας μην είμαστε υπερβολικοί.
    1 point
  36. Τις φάσεις εκτέλεσης π.χ.-Α.κατεδάφιση με μηχανικά (ή και χειρωνακτικά) μέσα-Περιγραφή-Θα καθαιρεθούν με μηχάνημα κλπ κλπ (λεπτομέρειες)...Β.-φόρτωση υλικών κατεδάφισης-Περιγραφή-Θα φορτωθούν σε φορτηγό κλπ κλπ (λεπτομέρειες) Γ.απομάκρυνση υλικών από το πεδίο-περιγραφή κλπ κλπ
    1 point
  37. Να είσαι καλά!-Αν με ρωτάς προσωπικά,εγώ δεν θα το λάμβανα υπόψη μου για την περίπτωση της αποθήκης που αντιστοιχεί σε χώρο (επιφάνεια) αλλά σίγουρα είναι σωστό για τις παραβάσεις που θα μπορούσαν να υπολογιστούν σε αναλυτικό προϋπολογισμό.
    1 point
  38. Καλημέρα-όλοι οι κλειστοί χώροι συνυπολογίζονται στον αριθμητή για την εύρεση κατηγορίας.
    1 point
  39. εγω απορώ αν πρέπει να γινόμαστε τόσο αριθμολάγνοι...δηλαδή αν το 2.65 γίνει 2.61 ή 2.62 ή 2.63. μιλάμε για 3-4εκ. Αν έχει μια ρύση η πλάκα ή αν έχει στραβοπέσει το μπετόν αυτά τα 2-3εκ είναι δυσκολία κατασκευής. Ας είμαστε λίγο πιο ρεαλιστικοί
    1 point
  40. Ναι αλλά πρέπει να το κάνει ακριβώς όπως λες. 15 φορές από 50 ευρώ και μια 60. Ο κάθε κωδικός πληρωμής είναι συνδεδεμένος με το ποσό. Δεν μπορεί να βάλει πχ 200 ευρώ με αυτόν τον κωδικό πληρωμής επειδή θέλει να πληρώσει 4 δόσεις. Πρέπει να κάνει την ίδια συναλλαγή 4 φορές από 50 ευρώ.
    1 point
  41. Επειδη εχω και εγω συμμετασχει στην συζήτηση αυτη, να μου επιτρεψεις να πω οτι: Η συζητηση γινεται για συγκεκριμενο ερωτημα, οι δε απαντησεις σε αυτο - όπως ετέθη - το ερωτημα εχουν ηδη δοθει , χωρις να εχουν ολοκληρωθεί, αφου ο ερωτων δεν εχει απαντησει ακομα σε βασικα ερωτηματα που του εχουν τεθει. Οι "παρατηρήσεις" στα κειμενά σου δεν ενέχουν ούτε την εννοια του "σκωπτικού" ούτε της "ολοσχερους" απορριψης ή αμφισβητησης. αλλά της επισημανσης σε όποια σημεια δεν ειναι σωστες, παντα κατα την δικη μας αποψη και χωρις να διεκδικούμε το αλαθητο.. Αλλωστε, γι΄ αυτο ειναι ησυζητηση. Για να προαγει το συζητούμενο.
    1 point
  42. Παιδιά το πρόβλημα είναι γνωστό από τον 4014 ακόμη. Γι αυτό και στις οδηγίες/εγκύκλιο δε θυμάμαι τώρα που ακριβώς, έλεγε ότι τικάρουμε το κουτάκι της διαμερισμάτωσης μόνο όταν αυτή είναι η μοναδική παράβαση (ωστε το σύστημα να ζητήσει μόνο τα απαιτούμενα λιγότερα δικαιολογητικά). Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση απλώς προσθέτουμε μια λοιπή παράβαση και αναφέρουμε στην τεχνική έκθεση ότι αφορά τη διαμερισμάτωση.
    1 point
  43. κλειστή Θ/Σ μετράει στο σ.δ. Άρθ 11 α. Οι επιφάνειες των στεγασμένων και κλειστών από όλες τις πλευρές χώρων του κτιρίου. Συνεχίζει όμως να ισχύει η διάταξη κατά την οποία η Θ/Σ, αφαιρείται από τον σ.δ αν υποβληθεί στην ΥΔΟΜ, συμβολαιογραφική δέσμευση
    1 point
  44. Και όμως δεν υπάρχει ανάγκη για δικαστικό αγώνα. Αν αναλάβει δικηγόρος από την αρχή τον φάκελο που ξέρει το νόμο και τι θα αντιμετωπίσει στις επιτροπές, μπορεί εύκολα να κόψει το βήχα στον κάθε ένα δημοσιουπαλληλίσκο που θέλει να παρανομήσει εις βάρος ενός συμπολίτη. Η εμπειρία μου αυτό έδειξε πάντως. Μόλις έσφιξε τα λουριά ο δικηγόρος κάθε κατεργάρης πήγε στο πάγκο του και το παιδί πήρε την αναγνώριση.
    1 point
  45. Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ με τις ρυθμίσεις για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας, οι οποίες εντάχθησαν στον ν.4763/2020 " Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/958 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Ιουνίου 2018 σχετικά με τον έλεγχο αναλογικότητας πριν από τη θέσπιση νέας νομοθετικής κατοχύρωσης των επαγγελμάτων (EE L 173), κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας για το Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας και άλλες διατάξεις", προκαλώντας την έντονη αντίδραση επαγγελματικών κλάδων μεταξύ των οποίων και αυτού των μηχανικών. Διαβάστε παρακάτω το πλήρες κείμενο του επίμαχου άρθρου: Άρθρο 164 Ρυθμίσεις για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας - Τροποποιήσεις του π.δ. 38/2010 1. Στο άρθρο 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), ύστερα από την παρ. 1, προστίθεται παρ. 1Α ως εξής: «1Α. Αιτήσεις αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει των προϋποθέσεων του παρόντος εξετάζονται από τις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας, εφόσον αφορούν σε κατόχους επαγγελματικών προσόντων τα οποία έχουν αποκτηθεί σε τρίτη χώρα και τα οποία έχουν αναγνωριστεί σε έτερο κράτος-μέλος, με την προϋπόθεση της παρ. 3 του άρθρου 3. Όσον αφορά στα επαγγέλματα που εμπίπτουν στο Κεφάλαιο ΙΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ, η πρώτη αναγνώριση συντελείται στο πλαίσιο των ελάχιστων όρων εκπαίδευσης, που ορίζονται στο εν λόγω Κεφάλαιο.». 2. Στο άρθρο 4 του π.δ. 38/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) Στο τέλος της παρ. 1 προστίθεται εδάφιο και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Η αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με το παρόν, παρέχει στους δικαιούχους τη δυνατότητα να αποκτήσουν στην Ελλάδα πρόσβαση στο ίδιο επάγγελμα για το οποίο διαθέτουν τα προσόντα στο κράτος-μέλος καταγωγής και να το ασκούν στην Ελλάδα υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με τους Έλληνες υπηκόους. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση εγγραφής, η οποία συνοδεύεται από την απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων στον οικείο επαγγελματικό φορέα, ο οποίος υποχρεούται να τον εγγράψει εντός προθεσμίας ενός μήνα από την υποβολή της αίτησης, καθώς και την υποβολή ή τη συγκέντρωση του συνόλου των δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων που απαιτούνται.». β) Στο τέλος της παρ. 3 προστίθενται δύο εδάφια και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής: «3. Η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτης χώρας με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 2, παρέχει στον δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος, εκτός των περιπτώσεων που απαιτούνται αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών Α.Ε.Ι., ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αίτηση εγγραφής, η οποία συνοδεύεται από την απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου πρώτου κύκλου σπουδών στον οικείο επαγγελματικό φορέα. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1.». 3. Η παρ. 8 του άρθρου 4α του π.δ. 38/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «8. Ως αρμόδια αρχή για τον εθνικό συντονισμό της εφαρμογής του παρόντος ορίζεται το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.». 4. Στο άρθρο 6 του π.δ. 38/2010 τροποποιείται το δεύτερο εδάφιο της περ. α΄ και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 6 Απαλλαγές του παρόχου υπηρεσιών (άρθρο 6 της Οδηγίας 2005/36/ΕΚ) Ο πάροχος υπηρεσιών της παρ. 1 του άρθρου 5 απαλλάσσεται ιδίως, από τις απαιτήσεις που επιβάλλονται στους επαγγελματίες που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα και οι οποίες αφορούν: α) Την αδειοδότηση, την καταχώριση ή την προσχώρηση σε επαγγελματική οργάνωση ή σε επαγγελματικό φορέα. Για την αποτελεσματική εφαρμογή των πειθαρχικών διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 5, ο πάροχος των υπηρεσιών εγγράφεται προσωρινά στην οικεία επαγγελματική οργάνωση ή επαγγελματικό φορέα, χωρίς η εγγραφή να καθυστερεί ή να περιπλέκει με οποιονδήποτε τρόπο την παροχή υπηρεσιών και χωρίς να συνεπάγεται περαιτέρω δαπάνες για τον πάροχο των υπηρεσιών. Η εγγραφή συντελείται αυτόματα με την αποστολή από την αρμόδια αρχή του άρθρου 7 στην οικεία επαγγελματική οργάνωση ή επαγγελματικό φορέα του αντιγράφου της δήλωσης της παρ. 1 του άρθρου 7, ή προκειμένου για τις περιπτώσεις, τις οποίες αφορά η παρ. 5 του ίδιου άρθρου, της βεβαίωσης που προβλέπεται στην παράγραφο αυτή. β) Την εγγραφή σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης δημοσίου δικαίου, ώστε να ρυθμίζονται με ασφαλιστικό φορέα οι λογαριασμοί που σχετίζονται με τις δραστηριότητες που ασκούνται προς όφελος των ασφαλισμένων. Ο πάροχος υποχρεούται να ενημερώνει τον εν λόγω φορέα, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών πριν ή, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μετά την εν λόγω παροχή.». 5. Στο άρθρο 53Α του π.δ. 38/2010 τροποποιείται η παρ. 1, προστίθενται δύο εδάφια στο τέλος της παρ. 2 και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 53Α Αναγνώριση επαγγελματικής πρακτικής άσκησης (παρ. 42 του άρθρου 1 της Οδηγίας 2013/55/ΕΕ) 1. Εάν η πρόσβαση σε ένα νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Ελλάδα εξαρτάται από την ολοκλήρωση επαγγελματικής πρακτικής άσκησης, η αρμόδια ελληνική αρχή κατά την εξέταση αίτησης για τη χορήγηση άδειας να ασκήσει το νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα, αναγνωρίζει τις περιόδους επαγγελματικής πρακτικής άσκησης που έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλο κράτος-μέλος υπό τον όρο ότι η πρακτική άσκηση είναι σύμφωνη με τις δημοσιευθείσες κατευθυντήριες γραμμές που αναφέρονται στην παρ. 2, και λαμβάνει υπόψη πρακτικές ασκήσεις που πραγματοποιήθηκαν σε τρίτη χώρα. 2. Η αναγνώριση της επαγγελματικής πρακτικής άσκησης δεν υποκαθιστά τυχόν απαιτήσεις που ισχύουν για υποβολή σε δοκιμασία με σκοπό την απόκτηση πρόσβασης στο εκάστοτε επάγγελμα. Οι αρμόδιες αρχές εκδίδουν εγκυκλίους με κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την οργάνωση και την αναγνώριση της επαγγελματικής πρακτικής άσκησης που πραγματοποιείται σε άλλο κράτος-μέλος ή σε τρίτη χώρα, η οποία πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί υπό την εποπτεία του αρμόδιου φορέα στη χώρα προέλευσης για το εν λόγω επάγγελμα. Οι εγκύκλιοι με τις κατευθυντήριες γραμμές αναρτώνται στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την περ. ε΄ της παρ. 3 του άρθρου 76 του ν. 4727/2020 (Α΄ 184).». 6. Στο άρθρο 54 του π.δ. 38/2010 τροποποιούνται οι παρ. 4, 5 και 6, οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής: «4. Αρμόδια αρχή για να χορηγεί ή να δέχεται τα προβλεπόμενα στο παρόν έγγραφα και να λαμβάνει τις αποφάσεις χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος αρχιτέκτονα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Κεφάλαιο ΙΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ, καθώς και να παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες ορίζεται το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας. Αρμόδια αρχή για να χορηγεί ή να δέχεται τα προβλεπόμενα στο παρόν έγγραφα και να λαμβάνει τις αποφάσεις χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος οικονομολόγου και λογιστή-φοροτεχνικού, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο παρόν, καθώς και να παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες, ορίζεται το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας. 5. Αρμόδια αρχή για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων είτε επί τη βάσει του γενικού συστήματος αναγνώρισης των τίτλων εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Κεφάλαιο Ι του Τίτλου Ι, είτε επί τη βάσει της αναγνώρισης της επαγγελματικής πείρας, σύμφωνα με το Κεφάλαιο ΙΙ του Τίτλου ΙΙΙ είναι το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.). 6. Εφόσον πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, η απόφαση αναγνώρισης της αρμόδιας αρχής εκδίδεται εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την υποβολή ή την περιέλευση της αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών. Εφόσον απαιτείται πρακτική άσκηση ή δοκιμασία, εκδίδεται εντός της ίδιας προθεσμίας απόφαση της αρμόδιας αρχής, που ορίζει τα σχετικά με την πρακτική άσκηση ή τη δοκιμασία. Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμασίας ή της πρακτικής άσκησης, η απόφαση αναγνώρισης εκδίδεται από την αρμόδια αρχή εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων της δοκιμασίας ή της πρακτικής άσκησης σε αυτή.». 7. Τροποποιείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 8 του άρθρου 57 του π.δ. 38/2010 και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής: «8. Ο ενδιαφερόμενος δύναται να ασκήσει άπαξ ενδικοφανή διοικητική προσφυγή ενώπιον του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. και να ζητήσει την ακύρωση ή την τροποποίηση της από- φασης της παρ. 1 του άρθρου 54 εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την κοινοποίησή της. Η προσφυγή συνοδεύεται από παράβολο υπέρ του Δημοσίου ύψους πενήντα (50) ευρώ. Το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. γνωστοποιεί στον προσφεύγοντα την απόφασή του το αργότερο μέσα σε τρεις (3) μήνες.». 8. Στο άρθρο 57Α του π.δ. 38/2010 επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) Ύστερα από το τέταρτο εδάφιο της παρ. 2 προστίθεται πέμπτο εδάφιο και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής: «2. Η γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας σε επιστημονικά αντικείμενα - μαθήματα του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. λαμβάνει χώρα σε κάθε εξεταστική περίοδο, που ορίζεται για το συγκεκριμένο μάθημα - επιστημονικό αντικείμενο σε Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να επιλέξει το Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής όπου επιθυμεί να εξεταστεί στο συγκεκριμένο μάθημα - επιστημονικό αντικείμενο και υποβάλλει σχετική αίτηση στη Γραμματεία του Τμήματος. Η αίτηση συνοδεύεται από την απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. για την επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων. Ο Πρόεδρος του Τμήματος εκδίδει ειδική άδεια συμμετοχής στις εξετάσεις, οι οποίες μπορεί να είναι γραπτές ή/και προφορικές, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος ή της σχολής των συγκεκριμένων αντικειμένων. Αν το γνωστικό αντικείμενο - μάθημα περιλαμβάνει υποχρεωτική εργαστηριακή παρακολούθηση, με την άδεια του τέταρτου εδαφίου δίνεται και η δυνατότητα της παρακολούθησης στον ενδιαφερόμενο. Μετά την εξέταση, η Γραμματεία του Τμήματος εκδίδει βεβαίωση αποτελέσματος, με ένδειξη "επιτυχώς" ή μη και χωρίς βαθμολόγηση, την οποία ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούνται οι όροι για την αναγνώριση που αποφασίστηκαν με την προηγούμενη απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν.». β) Ύστερα από την παρ. 2 προστίθεται παρ. 3 ως εξής: «3. Αν ο ενδιαφερόμενος επιλέξει τη δοκιμασία επάρκειας βάσει του άρθρου 14 για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, η εξέταση διεξάγεται σε επιστημονικά αντικείμενα - μαθήματα σε κάθε εξεταστική περίοδο που ορίζεται για το συγκεκριμένο μάθημα - επιστημονικό αντικείμενο που περιλαμβάνεται στη δοκιμασία επάρκειας σε Τμήμα Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Στις εξετάσεις μπορεί να περιλαμβάνεται πρακτική άσκηση, ανάλογα με το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος ή της Σχολής των συγκεκριμένων αντικειμένων. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται τα εδάφια δεύτερο έως έκτο της παρ. 2.». 9. Τροποποιείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 59Ε του π.δ. 38/2010 και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής: «3. Ο καθ' ύλην αρμόδιος Υπουργός εξετάζει εάν οι απαιτήσεις δυνάμει της νομοθεσίας για τον περιορισμό της πρόσβασης σε ένα επάγγελμα ή στην άσκησή του που τίθενται στους κατόχους ειδικών επαγγελματικών προσόντων, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης επαγγελματικών τίτλων και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων που επιτρέπονται δυνάμει του εν λόγω τίτλου, όπως αναφέρονται στο παρόν άρθρο ως «απαιτήσεις» συνάδουν με τις ακόλουθες αρχές: α) οι απαιτήσεις δεν πρέπει να εισάγουν διακρίσεις, άμεσα ή έμμεσα, βάσει ιθαγένειας ή τόπου διαμονής, β) οι απαιτήσεις πρέπει να δικαιολογούνται από επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, γ) οι απαιτήσεις πρέπει να είναι κατάλληλες για να εξασφαλίσουν την υλοποίηση του επιδιωκόμενου στόχου και να μην υπερβαίνουν το όριο που είναι απαραίτητο για την επίτευξη του στόχου.». 10. α) Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκκρεμείς αιτήσεις που είχαν επιστραφεί στους ενδιαφερόμενους, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 169 του ν. 4635/2019 (Α΄ 167) για την εξέτασή τους από επαγγελματικές οργανώσεις, υποβάλλονται με ευθύνη των ενδιαφερόμενων εκ νέου στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. και εξετάζονται κατά απόλυτη προτεραιότητα από το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν μαζί με την αίτησή τους παράβολο ποσού εκατό (100) ευρώ υπέρ του Δημοσίου στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. Οι επαγγελματικοί σύλλογοι υποχρεούνται να επιστρέψουν στους ενδιαφερόμενους τις αιτήσεις με τα δικαιολογητικά που είχαν υποβληθεί, καθώς και το τυχόν καταβληθέν παράβολο. β) Ενδιαφερόμενοι που υπέβαλαν τροποποιητική αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης από αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων και έλαβαν απόφαση του Α.Τ.Ε.Ε.Ν., δύνανται να υποβάλλουν νέα αίτηση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, η οποία συνοδεύεται από παράβολο υπέρ του Δημοσίου ποσού εκατό (100) ευρώ και η οποία εξετάζεται ύστερα από την εξέταση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί πρωθύστερα. γ) Αν με απόφαση του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.) ή του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. ή επαγγελματικής οργάνωσης έχουν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος επιβληθεί αντισταθμιστικά μέτρα για την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών ή επαγγελματικών προσόντων, η βεβαίωση για την ολοκλήρωση των αντισταθμιστικών μέτρων υποβάλλεται στο Α.Τ.Ε.Ε.Ν. δ) Αν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος εκκρεμεί η ολοκλήρωση αντισταθμιστικών μέτρων για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τροποποιήσουν μόνο μία φορά την επιλογή τους από πρακτική άσκηση σε εξέταση του επιστημονικού αντικειμένου - μαθήματος που ορίζεται στη σχετική απόφαση του Σ.Α.Ε.Π. ή του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. Για την εξέταση εφαρμόζεται η παρ. 3 του άρθρου 57Α του π.δ. 38/2010, όπως το άρθρο αυτό διαμορφώνεται ύστερα από την έναρξη ισχύος του παρόντος. ε) Οι επαγγελματικές οργανώσεις που έχουν συσταθεί ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου υποχρεούνται να ενημερώσουν ατομικά με κάθε πρόσφορο μέσο τους ενδιαφερόμενους της περ. α΄ για τις προβλέψεις της ίδιας περίπτωσης. στ) Από την έναρξη ισχύος του παρόντος οι επαγγελματικές οργανώσεις υποχρεούνται να εγγράφουν ως μέλη, εντός προθεσμίας ενός μήνα, κατόχους αποφάσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας οι οποίες εκδόθηκαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου αρχίζει από την υποβολή της σχετικής αίτησης, η οποία συνοδεύεται από την απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας, καθώς και την υποβολή ή τη συγκέντρωση του συνόλου των δικαιολογητικών, πιστοποιητικών ή στοιχείων που απαιτούνται, ή, αν έχουν ήδη υποβληθεί, από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Μπορείτε να κατεβάσετε το ΦΕΚ από εδώ: N.4763/20
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.