Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.514


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.566


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Αφού δεν έχουμε τα κότσια ( ελλέιψει ΤΕΕ ) σαν επαγγελματίες να κάνουμε προσφυγή στο ΣΤΕ καλά να πάθουμε
    2 points
  2. εχεις ενα ακινητο με ληζιγκ Εφόσον η μισθωση λήξει ή λυθει ειτε λογω συμφωνιας οπότε γινεται "αποδοση", ειτε εξαναγκαστικά οπότε γινεται "αποβολη" απο τοτε εχεις ενα ετος απο την "επιστροφη" του στον ιδοκτητη, προθεσμια για να το τακτοποιησεις στην κατ. 5 Και ολα αυτα μεχρι το 2025 [παραταση? από τωωωωρα???]😃
    2 points
  3. Θα έβαζα και αυτήν τη παράβαση στην ΛΠ που υπάρχει. Η περίπτωση σου είναι καθαρή σύγκριση με το τι υπάρχει στην ΟΑ.
    2 points
  4. Καλημέρα-Στην πράξη σήμερα ο πελάτης σου ,έχει μια ενιαία ιδιοκτησία,ένα διώροφο κτίριο με ισόγειο κατάστημα,το οποίο δεν συμφωνεί με την οικοδομική άδεια ως προς τον διαχωρισμό των χώρων.Δεν υπάρχει κανενός άλλου είδους σύγκριση,παρά αυτή της άδειας.Έχεις μια μετατόπιση τοίχου μεταξύ διαδρόμου και καταστήματος(ή αν θέλεις, δημιουργία διαδρόμου προς τον ακάλυπτο),την οποία δηλώνεις ως παράβαση αναλυτικού προϋπολογισμού. Κι όπως σωστά σου επισημαίνει ο Δημήτρης παραπάνω,επειδή δεν υπάρχει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών,κάνεις μία δήλωση για το ενιαίο ακίνητο (διώροφο κτίριο).
    2 points
  5. Version X6.0

    78.052 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version EXTENDED v21

    2.982 downloads

    Διαμορφώνει και δημιουργει PDF, 1599 ανάθεση ιδιοκτητών, ΤΕ στατικής επάρκειας, Σύμβαση έργου, περιέχει μακροεντολές, καθε σχολιασμός, ευπρόσδεκτος, ζητώ ΤΕ ένταξης, αν υπάρχει κανένα καλό υπόδειγμα, να το συμπεριλάβω... - Σήμερα 11 Ιουλίου 2021, εδώ ανέβασα μια νέα εκδοχή των δηλέσων ανάθεσης ιδιοκτήτη, λήψης γνώσεως ιδιοκτήτη και σύμβασης έργου, που θεωρώ πως είναι πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα... - 18/7, new v2.3
    1 point
  7. 1 point
  8. Μπορεί η σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτου που έχει υπογράψει η εταιρία leasing (εκμισθωτής) με τον πελάτη της (μισθωτή) να αφορά και απόκτηση της κυριότητας του ακινήτου στη λήξη της περιόδου μίσθωσης από τον πελάτη έναντι προσυμφωνηθέντος τιμήματος, οπότε το παραπάνω στην περίπτωση αυτή δεν φαίνεται να μας αφορά.
    1 point
  9. Εγώ για πλάκα το είπα, καλύτερα να το βάλεις κατηγορία 3, αλλά άμα σου άρεσε....
    1 point
  10. σε ακίνητο με οικοδομική άδεια, αυθαίρετη κατασκευή μέχρι και 50 τμ ανεξαρτήτως ποσοστών υπέρβασης δόμησης και κάλυψης, μπορεί να υπαχθεί πλέον στην κατηγορία 4. ενώ στην κατηγορία 5 έχουμε μόνο τις κάτωθι περιπτώσεις: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  11. Καλησπέρα και μην αγχώνεσαι. Λύσεις υπάρχουν. 1. Σε δικαίωμα υψούν χρειάζεσαι συναίνεση άνω του 50% των συνιδιοκτητών (τουλάχιστον 510 501 ψήφους στην γ. συνέλευση). Δεν είναι το ίδιο με το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης (βλ. παρ. 5,6,7,8 και 9 άρθρου 98 Ν. 4495/ 17 ως ισχύει σήμερα) 2. Οι ορισμοί του ΝΟΚ δεν αφορούν τακτοποίηση αυθαιρέτων παρά μόνο στις περιπτώσεις όπου ρητά αναφέρεται στο νόμο (σοφίτα και εσωτερικό εξώστη, ελλείψει αντίστοιχων ορισμών στον ΓΟΚ 85). Συνεπώς την πέργκολα μπορείς να την υπολογίσεις με αναλυτικό. Ακόμη και σαν ημιτελή κατασκευή σε στάδιο σκελετού που ο ιδιοκτήτης (φερόμενος) δεν επιθυμεί να την αποπερατώσει, πάλι με αναλυτικό θα την υπολόγιζες. 3. Για το αν απαιτείται Μ.Σ.Ε. Καταρχάς δεν απαιτείται ΜΣΕ αν η αυθαιρεσία εμπίπτει σε κατηγορία 1, 2 ή 3. Εν συνεχεία μπορείς να δεις τη σχετική απόφαση και τα κριτήρια απαλλαγής. εξετάζεις το δ: δ) κατασκευή στο δώμα κτιρίων μέχρι το είκοσι τοις εκατό (20%) της επιφάνειας αυτού, ή το ια) ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο,
    1 point
  12. Μπορεί για τους νεότερους να είναι δύσκολο να το καταλάβουν , αλλά τα ΕΔ φτιάχτηκαν στις εποχές που από τα πέτρινα και τούβλινα σπίτια που έφτιαχναν οι εμπειροτέχνες πετράδες και κτιστάδες , πήγαμε σε σπίτια με μπετόν . Ακόμα το 60 κανείς δεν ενδιαφερόταν να δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης , αφού οι δρόμοι ήταν χώροι παιχνιδιού για τους πιτσιρικάδες . Ετσι και οι παλιές πολυκατοικίες στις μεγάλες πόλεις δεν είχαν πιλοτές , είχαν υπερυψωμένα υπόγεια , όχι μόνο στο 1 μ, αλλά και παραπάνω με τον ΓΟΚ/55 , οι όροφοι ήταν καθορισμένοι και αυτό που είχε σημασία ήταν η στατική μελέτη , αφού οι πολιτικοί μηχανικοί που ήταν πολύ περισσότεροι από τους άλλους έκαναν κουμάντο . Αρα αυτό που τους ένοιαζε να καθοριστεί ήταν ποιος θα υπογράψει τα στατικά . Το γεγονός ότι το 2018 οι επιτροπές έβγαλαν ΕΔ αναφερόμενοι στο 1972 , ήταν πολύ θλιβερό , όπως και οι ίδιοι . Προφανώς οι εσωτερικές διαρρυθμίσεις που δεν πείραζαν τον Φ.Ο. κανένα δεν ενδιέφεραν και κανείς δεν έβγαζε άδεια . Ακόμα ενώ μιλάει για διώροφο με στατικά , χωρίς πρόβλεψη , μιλάει παρακάτω για πρόβλεψη τρίτου ορόφου , που την μελέτη θα την κάνει ΠΜ. Ετσι προέκυψε το προφανές , ότι αν είναι να κάνεις διώροφο με πρόβλεψη με στατικά ΠΜ και προσθήκη τρίτου που θα κάνεις τα αρχιτεκτονικά , προφανώς μπορείς να κάνεις και τριώροφο με στατικά από ΠΜ εξ αρχής , αφού τα αρχιτεκτονικά θα τα υπογράψεις έτσι και αλλιώς .
    1 point
  13. Καλημέρα, Συμφωνώ απόλυτα με τον Didinis. Δεν έχει καμία λογική και ούτε προκύπτει από πουθενά ότι έχουμε άλλα δικαιώματα για νέα ανέγερση και άλλα για μελέτη υφιστάμενου. Και επίσης δεν συμφωνώ ότι οι διαρρυθμίσεις είναι «απλές αρχιτεκτονικές εργασίες». Αν οι διαρρυθμίσεις είναι και εσωτερικές και αλλαγή όψεων και εσωτερικές κλίμακες και θέσεις στάθμευσής λόγω αλλαγής χρήσης που αυτά συμπαρασύρουν και αλλαγή μελετών ΗΜ...τότε ουσιαστικά μιλάμε μελέτη νέου κτιρίου. Μόνο ο φορέας μένει σταθερός. Θέλω να πω, που μπαίνει το όριο «απλές αρχιτεκτονικές εργασίες» και ποιος το κρίνει; Αν αλλάξει διαρρύθμιση ένα τεράστιο κτίριο supermarket (από τα γνωστά) που είναι ισόγειο...μπορεί να βγάλει την άδεια τοπογράφος; Τέλος να πω ότι σε επικοινωνία με αρκετούς μεγαλύτερους/εμπειρότερους τοπογράφους που θεωρώ σοβαρούς, κανείς δεν μου είπε ότι μπορούμε να υπογράψουμε 3όροφο.
    1 point
  14. ακριβώς επειδή δεν να ρωτήσουμε αυτούς https://www.news247.gr/viral/i-apisteyti-metafora-ktirioy-7-600-tonon-stin-roymania-pano-se-rages.6514381.html @karanus η εγκύκλιος εδώ 'ερμηνεύει΄ το προφανές, ότι μια εκσκαφή 80εκ εμπίπτει τόσο στην κ3, όσο και στην 100.5, άρα δεν αλλοιώνεται το πρόστιμο προς τα κάτω αν τα συμψηφίσεις (βασικά αν το βάλεις κ3 το αλλοιώνεις προς τα πάνω). Παρόμοια και μια αποθήκη <15τμ μπορεί να συμφέρει να την βάλεις με μ². Προσωπικά έτσι το αντιμετώπιζα και πριν την εγκύκλιο. Για τη μετακίνηση κτιρίου δεν μπορώ να πω το ίδιο (ότι εμπίπτει και στα δύο), εφόσον δεν έχει προϋπολογισμό. Μια φορά την έχω βάλει με λοιπή παράβαση για να μπορέσω να βάλω την παλαιότητα προ 1975 και να την εντάξω και αυτή στο παράβολο της Κ1. (Δεν συνδυάζεται με άλλη κατηγορία αυτή η παλαιότητα). Άσε που αν δεις τι προϋπολογισμό έχουν αυτές οι μετακινήσεις κτιρίων..... δεν μας φτάνουν όλες οι λοιπές που έχουμε βάλει μέχρι τώρα και οι τρεις μας!!! edit: καλή ιδέα αλλά και μπάζωμα στην αρχική θέση πρέπει να βάλεις!!! ξαναedit: 'θεωρητικά' μιλώντας την εκσκαφή πρέπει να βάλεις μόνο, η ίδια η θεμελίωση είναι νόμιμη, απλά σε άλλη θέση - πλάκα κάνω προφανώς η θέση μου παραμένει η ίδια, η εγκύκλιος δεν είναι νόμος για να εκμεταλλευτούμε τόσο εύκολα το λεκτικό της (αντιπαράδειγμα η πατάτα με την κύρια κατοικία των ειδικών ομάδων)
    1 point
  15. @CAPRICE_ Όταν λες ημιυπόγειο τι εννοείς; Αν πληρεί τις πορϋποθέσεις υπογείου, και είσαι εντός σχεδίου ή οικισμού, το δε μετράει πουθενά Αρ11 παρ6 Στον ΣΔ δεν προσμετρ.: θ. οι υπόγειοι όροφοι και οι επεκτάσεις τους σύμφωνα με το άρθρο 17 για : i. την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης ανεξάρτητα κτιρίων, Αρ12 παρ4 γ) Στην Κάλυψη δεν προσμετρ. επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο : δ. Χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά.
    1 point
  16. Δεν έχω γνώση να απαντήσω σε αυτό που ρωτάς. Θα ήθελα όμως να σχολιάσω, ότι για τη φήμη του επαγγέλματός μας δεν είναι καλό να αναλαμβάνουμε εργασίες που δεν γνωρίζουμε το παραμικρό για το πως να τις φέρουμε εις πέρας. Υπάρχει ολόκληρη κριτική για το ποιοι υπογράφουν τοπογραφικά, και ορθώς υπάρχει. Ε, φαντάσου ότι αυτοί όλοι κάνουν ένα μάθημα γεωδαισίας. Εμείς σχετικά με αρχιτεκτονική δεν έχουμε διδαχθεί καν το αν οι τοίχοι περιέχουν μέσα τούβλα ή μπισκότα. Τι είδους αρχιτεκτονική μελέτη μπορούμε να υπογράψουμε με αυτά τα δεδομένα? Εύχομαι να μην το πάρεις προσωπικά, και ειλικρινά συγνώμη αν σπαμάρω.
    1 point
  17. Θα ήταν καλό για να βοηθηθούμε όλοι ειδικότερα όσοι είμαστε απλοί μπλοκάκηδες σε εταιρείες να γίνουν 2 οδηγοί (1 για έσοδα και 1 για έξοδα) με εικόνες πως καταχωρούμε στο mydata: 1. Τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών ως παράδειγμα για εργασία σε κατασκευαστική Ποσό 1000 ευρώ + ΦΠΑ 24% ΑΦΜ κατασκευαστικής εταιρείας: 012345678 20% παρακράτηση Αιτιολογία "Εργασίες επίβλεψης του έργου "Κατοικία στη Ραφήνα". 2. Τιμολόγιο αγοράς εξωτερικού δίσκου από μαγαζί (να γλυτώσουμε και κάνα ΦΠΑ δηλαδή) Ποσό 100 ευρώ + ΦΠΑ 24% ΑΦΜ μαγαζιού: 876543210 Επεξεργασία: Ψάχνοντας λίγο παραπάνω είδα ότι υπάρχουν και βιντεο με βήμα βήμα τη διαδικασία άρα έχει σχεδόν καλυφθεί αυτό το θέμα. Αυτό που δε βρήκα ακόμα είναι αν το MyData θα λειτουργεί παράλληλα με το "ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών (από 01/01/2014)" ή αν με την πλήρη εισαγωγή του myData καταργηθεί το δεύτερο.
    1 point
  18. Προσωπικά 1) Αναφέρω στο συμφωνητικό ότι η αμοιβή ΜΣΕ αν απαιτείται δεν περιλαμβάνεται. 2)Αναφέρω στην τεχνική έκθεση την απαίτηση για ΜΣΕ με ευθύνη του ιδιοκτήτη εντός του προβλεπόμενου χρόνου 3)Αναγράφω στην ΥΔ την ιδιοκτήτη την απαίτηση για ΜΣΕ με δική του ευθύνη εντός του προβλεπόμενου χρόνου Προφανώς όλα αυτά δεν μας καλύπτουν 100% αλλά και τί να κάνεις. Καλή χρονιά σε όλους!!!
    1 point
  19. Αγαπητέ μου, αφενός μεν έτσι όπως είναι φτιαγμένο το σύστημα του ΤΕΕ κι αφετέρου δε γραμμένο το σώμα του νόμου, ένας καλός δικηγόρος χρειάζεται και θα σε τρέχει μέχρι το Βόρειο Πόλο, αν χρειαστεί, για μια μαμημένη ΜΣΕ... Επαναλαμβάνω τη σύστασή μου για όποιον ενδιαφέρεται: Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!!
    1 point
  20. Για να γίνει συμβόλαιο, ο διαχειριστής μηχανικός της συγκεκριμένης δήλωσης οφείλει να εκδώσει Βεβαίωση 4495 για =την εγγραφή του νέου εμπράγματου δικαιώματος. Για να το κάνει αυτό αναγκαστικά θα "τικάρει" στο σύστημα του ΤΕΕ το αντίστοιχο κουτάκι που δηλώνει ότι, "έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες μελέτες κ.λπ.", χωρίς να εξαιρεί από αυτό τη ΜΣΕ.... Άρα, αν ο ιδιοκτήτης είναι "πονηρούλης" οποτεδήποτε μπορεί να ισχυριστεί ότι, δεν γνώριζε και ότι ο μηχανικός του δεν υπέβαλε τη ΜΣΕ ως όφειλε... Τα υπόλοιπα θα τα βρουν στα δικαστήρια όσοι προσφύγουν... Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή! Αν δεν συμφωνήσετε την αμοιβή σας για τη ΜΣΕ, ποτέ δεν εκδίδεται η Βεβαίωση για μεταβίβαση!
    1 point
  21. Σύμφωνα με τον ΓΟΚ/73 στο δώμα μπορούσε να γίνει η απόληξη του κλιμακοστασίου και ένας χώρος ίσος με ένα ποσοτό της δόμησης , δεν θυμάμαι πόσο που ήταν τουλάχιστον 12 τμ και όχι μεγαλύτερο των 50 τμ . Αυτούς τους δύο χώρους αν δεν τους κατασκεύαζες μπορούσες να ενσωματώσεις τα τμ τους στους υποκείμενους ορόφους και έτσι να μην έχεις τίποτα στο δώμα , εκτός ίσως συρόμενης οροφής ύψους μέχρι το στηθαίο γιά να υπάρχει πρόσβαση στην ταράτσα . Στην περίπτωση σου όμως έχεις προσθήκη , άρα μάλλον θα πρέπει να το μετρήσεις , εφ' όσον έχεις προσθήκη στην ταράτσα , γιατί δεν θα ισχύει πλέον ο λόγος που δεν μετρήθηκε . Αν έχεις κατ' έκταση και δεν αλλάζει το καθεστώς της ταράτσας , ίσως και να μην το μετρήσεις , αλλά να το τσεκάρεις με την πολεοδομία .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.