Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/01/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Σκέφτομαι να μαζέψω υπογραφές για να κάνω αίτηση πρόσληψης στο Help Desk του ΕΦΚΑ !!!! 😀 Θα το βάλω και στο βιογραφικό μου !!!!
    6 points
  2. μετα απο τοσο χιονι και τις συνεχεις βροχοπτωσεις ακομα δεν επεσε αυτο το ...κοτετσι???
    3 points
  3. Για να μη γίνονται θεωρητικές υποθέσεις και αφού ξυλότυποι δεν υπάρχουν, υπάρχει το history του street view ...
    3 points
  4. Τόσο από πρόσφατη επικοινωνία του Προέδρου της ΠΟΜΙΔΑ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ, προκύπτει ότι η κανονική εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου θα αρχίσει από την 1η Απριλίου 2021, αντί της 1ης Φεβρουαρίου 2021 που είχε αρχικά προγραμματιστεί, ακούγοντας τις προτάσεις των φορέων μηχανικών, συμβολαιογράφων και της ΠΟΜΙΔΑ. Μέχρι την 1η Απριλίου 2021 αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες θα ισχύουν κανονικά οι βεβαιώσεις μηχανικών για τις δικαιοπραξίες επί ακινήτων και κάθε άλλη νόμιμη χρήση. Λόγω της νομοθετικής πρόβλεψης ότι οι βεβαιώσεις μηχανικών έχουν δίμηνη ισχύ αναφέρεται αρμοδίως ότι θα οριστεί ότι οι βεβαιώσεις μηχανικών θα γίνονται αποδεκτές με ημερομηνία από την 31η Ιανουαρίου 2021. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) είναι η πρώτη ζήτησε την παράταση της έναρξης ισχύος της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου, με επιστολή του προέδρου της Στράτου Παραδιά προς την νέα ηγεσία του ΥΠΕΝ την ώρα που ορκιζόταν. Επίσης η ΠΟΜΙΔΑ ζήτησε, μετά την παρέλευση του εξαμήνου, να τρέξουν και τα προβλεπόμενα πρόστιμα για μη αναγραφή Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) στις αγγελίες ακινήτων. Πληροφοριακό σύστημα Στο μεταξύ, όπως είναι γνωστό από την 1η Ιανουαρίου 2021 το πληροφοριακό σύστημα της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου του ΤΕΕ βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία, εκδίδοντας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα προβλεπόμενα έγγραφα για τα ακίνητα τα οποία είναι το Απόσπασμα Ταυτότητας Κτηρίου /Διηρημένης Ιδιοκτησίας και το Πιστοποιητικό Πληρότητας Ταυτότητας Κτηρίου/Διηρημένης Ιδιοκτησίας. Σημειώνεται ότι με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, υποχρέωση για εισαγωγή στην Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου έχουν τα νέα κτίρια (για όσα δηλαδή εκδίδονται νέες οικοδομικές άδειες) και τα παλαιότερα αλλά κατά τη στιγμή της μεταβίβασής τους. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου θα είναι απαραίτητη για οποιαδήποτε πράξη σε ακίνητο, εκτός από τις ενοικιάσεις. Υπουργική απόφαση Οι τελικές ρυθμίσεις για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου αναμένεται να περιληφθούν σε υπουργική απόφαση του ΥΠΕΝ, η οποία είναι έτοιμη και αναμένεται να εκδοθεί από τον αρμόδιο υφυπουργό ΠΕΝ Νίκο Ταγαρά εντός των επόμενων ημερών. Η έκδοση της σχετικής απόφασης, που θα καθορίσει πτυχές της εφαρμογής της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου προβλέπεται στο άρθρο 63 του νέου πολεοδομικού χωροταξικού νόμου 4759/20. Αποτελεί εκκρεμότητα, καθώς είχε προετοιμαστεί από τον προηγούμενο υφυπουργό ΠΕΝ Δημήτρη Οικονόμου, χωρίς να διεκπεραιωθεί, λόγω των ανακατατάξεων στην κορυφή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ κατά τον πρόσφατο ανασχηματισμό, γεγονός που ανέδειξε ο ΣΥΡΙΖΑ, με σχετική δήλωση των τομεαρχών του.
    2 points
  5. Στο σχέδιο των καθέτων (κατακορύφων ορθότερα) πρέπει να βάζουμε περίγραμμα της μελλοντικής δόμησης. Αυτό απαιτείται αφενός μεν διότι η σύσταση γίνεται με (αποκλειστικό) σκοπό τη δόμηση, αφετέρου δε για να αποφευχθούν μελλοντικές τριβές με τους συνιδιοκτήτες. Συνεπώς, σωστά έπραξε η συμβ/φος. Τα απαραίτητα στοιχεία για τη μεταβίβαση, βρίσκονται στην αρχική σύσταση
    2 points
  6. Είναι απαραίτητος ο υπολογισμός της παραμόρφωσης λόγω ερπυσμού και συστολής ξήρανσης και πίστεψέ με 30~35 εκ. μόλις που θα επαρκέσουν για 3.00 μ πρόβολο με τα συνήθη φορτία. Οπλισμό πάνω - κάτω και επαρκείς διανομές. Μην ξεχνάς το απαιτούμενο πάχος 30~35 εκ. είναι απαραίτητο να διατηρηθεί - τουλάχιστον σε πλάτος L/4 - στην όμορη πλάκα. Λόγω του μεγάλου βέλους (ίσως και 3~4 εκ) μπορεί να δοθεί στο ξυλότυπο ανάλογη ανύψωση. Αυτά.
    2 points
  7. Δεν ζορίζουμε ποτέ τον συνεργάτη μας. Βρίσκουμε από κοινού λύσεις Επικουρικά η φωτογραφία που έβαλες είναι μια από τις παραλλαγές χρήσης δοκαριών που ανέφερα πριν.
    2 points
  8. Version 1.0.0

    1.203 downloads

    Πρόγραμμα διαστασιολόγησης αντλιών Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr.
    1 point
  9. Version 1.0.0

    471 downloads

    Δεν ξέρω αν υπάρχει παραπλήσιο αρχείο. Θα σας βοηθήσει στη προμέτρηση βάρους μεταλλικής κατασκευής.
    1 point
  10. Version 1.0.0

    320 downloads

    Τεχνική Περιγραφή Υγραερίου (φιάλες μέσα)
    1 point
  11. σωστα και να δεις με βαση το αρθρο 107 παρ. 2 τι αδεια θα βγαλεις... διοτι ειναι ο "ιδιος" ιδιοκτητης και στις 3 καθετες.
    1 point
  12. λογικά γίνεται με εεμκ αφού 4495.29.κζ) λειτουργική συνένωση χώρων σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 23 του ν.4067/2012, για το πρόστιμο θα πρέπει να δεις τα 94 κ 95 του 4495, νομίζω στο 200άρι πας. @Jamie Nikolaou δες λίγο το διάγραμμα της εγκυκλίου για την πυροπροστασία, προς το τέλος, νομίζω η μερική αλλαγή χρήσης τη γλυτώνειεγκυκλιος_1_ ΠΔ 41_18_ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ.pdf
    1 point
  13. Έτσι όπως το έγραψε ο "νομοθέτης" μπορεί να εννοεί μόνο τα πέντε διαφορετικά πράγματα. Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία μπορεί να θεωρηθεί αυθαίρετη. Οπότε μένουμε στη γλωσσική ερμηνεία. Αν ήθελε να γράψει κάτι άλλο θα το διαπιστώσουμε μόλις αλλάξει την υπάρχουσα διατύπωση. Άλλο επιπλέον στοιχείο δεν υπάρχει.
    1 point
  14. βιαστικα βιαστικα οχι τα πανελα αν τα βαλεις σε "σκεπη" περγκολας, η σωστη λεξη ειναι "επικαλυψη" θα εχεις περγκολα με σταθερη στεγη σε κατασκευες που - πρεπει να - χρησιμευουν σε στήριξη των φυτών, πέργκολες που μπορούν να επικαλύπτονται από ελαφρά εύκαμπτα υλικά ή κινητά συστήματα, καλαμωτές, φωτοβολταϊκά πανέλα αποκλειστικά σε οριζόντια θέση [αυτη η οριζοντιωση ειναι λιγο.... παρταλιαρα και "κοβει την σουπα"] και φωτοβολταϊκά πανέλα πάνω από τη στέγη "στεγη ειναι μονο μια"
    1 point
  15. Κοίτα, στο συνολικό κόστος της οικοδομής δεν νομίζω οτι θα κάνουν τη διαφορά. Βέβαια εξαρτάται από το μέγεθος του προβόλου και της όμορης πλάκας (που θα πρέπει να έχει το ίδιο πάχος τουλάχιστον σε πλάτος L/4 ή και μεγαλύτερο) σε σχέση με τη συνολική κάτοψη. Πάντως ο υπολογισμός του κόστους ενός τέτοιου προβόλου είναι εύκολος. Θεώρησε πλάτος 33 εκ, κύριο οπλισμό άνω Φ14/10 κάτω Φ10/10, διανομές Φ8/15 ανω - κάτω και υπολογίζεις κόστος έστω κατά προσέγγιση, αλλά αρκετά ικανοποιητική θα έλεγα.
    1 point
  16. Σου απάντησα σε άλλο ποστ για την ευθύνη. ΄Αλλοι συνάδελφοι το λένε τεχνικό υπόμνημα, άλλοι αλλιώς... Εγώ το λέω Τεχνική περιγραφή υγραερίου (την έχω ανεβάσει) και Συμπληρωματική υγραερίου
    1 point
  17. Καλησπέρα! Γνωρίζει κανείς αν είναι η κλασσική βεβαίωση που εκδίδει το σύστημα Ν.4495/17?
    1 point
  18. Προσεγγιστικά στο σχήμα σου, την κάθετη απόσταση από τις απέναντι πλευρές στο πρόσωπο.
    1 point
  19. σε πιο παλιά άδεια που είχα βγάλει με παρόμοια χαρακτηριστικά είχαν δεχτεί στην ΥΔΟΜ (τότε πολεοδομία) μετά από πολλές συζητήσεις να βάλω στέγη μόνο στο τελευταίο επίπεδο εφόσον τα άλλα επίπεδα είχαν χρήση βεράντας και εκτόνωσης ΚΧ (ίσως το είχα περάσει ΕΠΑΕ για αυτό το λόγο -δεν θυμάμαι). Πιστεύω οτι μπορείς να το περάσεις σαν βεράντες.
    1 point
  20. Με όποιο κωδικό ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟΥ σου τις ζητάει. Δηλαδή να δεις την απαίτηση της προσαύξησης ΜΕ ειδοποιητηριο (μεσα/εντός ειδοποιητηριου)
    1 point
  21. Το έβαλα για να καταδείξω ότι ακόμη και στην σχολή των αρχ/νων διδάσκεται (και σωστά κατά τη γνώμη μου) αυτή η ασφαλής προσέγγιση για το μήκος προβόλου προκειμένου να μην έχουμε τα γνωστά "ιπτάμενα" μπαλκόνια που μας έχουν κατακλύσει πολλές φορές χωρίς λόγο και αιτία (απλά μόδα). Ο κανονισμός (ας πούμε ο ΕΑΚ) θα δεις ότι συστήνει προς την πλευρά της ασφάλειας και του περιορισμού αβεβαιοτήτων, το πως πρέπει να μορφώνεται σε κάτοψη και ύψος ο στατικός φορέας Ο.Σ. Για παράδειγμα συστήνει την αποφυγή δημιουργίας επιμήκους κάτοψης με λόγο πλευρών ορθογωνίου άνω των 4, συστήνει να μην γίνονται διακοπές τοιχοπληρώσεων καθ ύψος, να μην γίνονται ανισοσταθμίες σε πλάκες (αυτά τα 3 σκαλάκια που κάποτε ήταν επίσης μόδα στα διαμερίσματα) για την σωστή λειτουργία του διαφράγματος, να μπαίνουν τοιχία συμμετρικά, αν όχι στις 4 πλευρές, τουλάχιστον στις 3 και πολλά ακόμη. Μια αντίστοιχη σύσταση είναι και το μήκος προβόλου. Ακόμη και εμείς οι ΠΜ αποφεύγουμε τέτοια μήκη. Λες να το κάνουμε επειδή δεν ξέρουμε να τους στηρίξουμε; Έχουμε σοβαρούς λόγους που δεν επιθυμούμε ο φορέας μας να έχει υπερβολικά μεγάλα μήκη προβόλων και θεωρώ προσωπικά ότι η λύση για την μεγάλη βεράντα είναι να υπάρχει Η.Χ πριν από τον πρόβολο ώστε να μην υπάρχει μεγάλο ελεύθερο στατικό μήκος.
    1 point
  22. Παραθέτω από το παραπάνω θέμα την απάντηση του συναδέλφου : - Πρόβολοι. Ενα από τα κύρια χαρακτηριστικά της ελληνικής αρχιτεκτονικής είναι οι πρόβολοι με την μορφή εξωστών. Μεγάλοι πρόβολοι (>2,00μ) χαρίζουν την αίγλη την οποία επιθυμεί τόσο ο αρχιτέκτονας όσο και ο ιδιοκτήτης. Επιβαρύνουν όμως σημαντικότατα την στατική συμπεριφορά της οικοδομής και αυτό πέραν της οικονομικής επιβάρυνσης την οποία επιφέρουν τόσο σε αύξηση βάρους οπλισμού προβόλου, δοκών και στύλων, όσο και στην υποχρεωτική αύξηση των διατομών πλακών και δοκών εκατέρωθεν της παρειά στήριξης ενός τέτοιου προβόλου. Η συμπεριφορά τους δε σε κατακόρυφη σεισμική διέγερση είναι ελλιπώς μελετημένη και άρα, αμφίβολη. Και επισυνάπτω εδώ από το μάθημα αρχιτεκτονικού σχεδιασμού της σχολής αρχιτεκτόνων μηχανικών ΕΜΠ " βασικές αρχές σχεδιασμού Φ.Ο κτιρίων από οπλισμένο σκυρόδεμα" στο οποίο αναφέρεται ότι ι: "Πρόβολοι μεγαλύτεροι από 2,5-3,0m (max) καλό είναι να αποφεύγονται" & "Όχι πρόβολοι μεγαλύτεροι από 2.5-3.0 μέτρα".
    1 point
  23. Το κόστος (σε αυτή την περίπτωση) είναι το τελευταίο που σκεφτόμαστε. Προέχει η ασφάλεια. Συζήτησε με το στατικό σου, και πράξε ανάλογα
    1 point
  24. Να είναι απλό δηλαδή πως? Αν αυξάνονται τα μέτρα το κόστος θα ανεβαίνει. Απλό δεν είναι?
    1 point
  25. Εγώ λέω να εφαρμόζουμε το χρήσιμο του νόμου (γνωστοποίηση) και να αφήσουμε τις υπερβολές. Έτσι και αλλιώς θα γίνει τελικός έλεγχος. Η πρόσθετη θεμελίωση είναι ακριβώς δίπλα στην κανονική και την ευθύνη την έχει πάντα μηχανικός. Αν κάνει λάθος ας πληροφορήσει αυτός τον πελάτη του για το κόστος της αποκατάστασης ... ο ελεγκτής, εκτός του ότι δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά του, τι επιπλέον προσφέρει ?
    1 point
  26. @Paul_Mix τα 73.91-92-93-94 από τα οικοδομικά ?
    1 point
  27. Ο νόμος λέει ότι οι πρόσθετες εργασίες γίνονται με ευθύνη μελετητών και επιβλεπόντων προ της κατάθεσης των μελετών της αναθεώρησης στο σύστημα. Ο νόμος επίσης ορίζει ότι ο ελεγκτής ελέγχει με τα σχέδια των μελετών ανά χείρας. Άρα όποιος δίνει εντολή ελέγχου χωρίς σχέδια απλά παρανομεί. Αν όντως διαπιστώνει σύγκρουση νόμων αρνείται την εφαρμογή και των δύο και ξεκινάει άμεσα τις διαδικασίες προς τους ανωτέρους του ...
    1 point
  28. Ο νόμος λέει "χωρίς εμπλοκή της ΥΔΟΜ" και δεν εξαιρεί πουθενά εργασίες με θεμελίωση. Οι ΤΕΔΚ με τις ΥΔΟΜ είναι ένα και το αυτό ... επί της ουσίας και πράξης. Αυτό και το κρίμα ...
    1 point
  29. Εγώ δεν βλέπω σύγκρουση, ο νόμος και ο σκοπός του είναι σαφέστατος : ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ν.4495/2017 - Άρθρο 28 «… θεσπίζεται για την οικονομία του χρόνου και της ομαλής εξέλιξης των οικοδομικών εργασιών, χωρίς εμπλοκή των Υ.ΔΟΜ. η καινοτόμος διάταξη της γνωστοποίησης εκτέλεσης πρόσθετων των εργασιών, με την οποία ο επιβλέπων μηχανικός αναλαμβάνει υπευθύνως την υποχρέωση να αιτηθεί την έκδοση άδειας αναθεώρησης, χωρίς διακοπή των οικοδομικών εργασιών του έργου, στις περιπτώσεις εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών που προκύπτουν κατά την εκτέλεση του έργου, είναι καθ΄ υπέρβαση της οικοδομικής αδείας αλλά επιτρέπονται από τις πολεοδομικές διατάξεις κατά το χρόνο που εκτελούνται.»
    1 point
  30. Ευνουχισμός του επιβλέποντα και προφανής αναντιστοιχία με το πνεύμα του νόμου περί γνωστοποίησης. Ο δημόσιος υπάλληλος δεν διανοείται ότι μπορεί να υπάρχει νομοθετική διάταξη που έχει στόχο την αρτιότερη και ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου με ευθύνη του επιβλέποντα. Γι' αυτό και στο θέμα "γνωστοποίηση" πολλές υπηρεσίες "παραλογίζονται", "απαιτούν" και "διατάζουν". Στο τέλος χρησιμοποιούν τον ιδιώτη ελεγκτή ως όργανο και τη γνωστοποίηση ως μέσο ταλαιπωρίας όλων. Κρίμα γιατί ο θεσμός των ελεγκτών θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματικός. Το περισσότερο αρνητικό όμως είναι ότι πολλοί συνάδελφοι συμφωνούν με παραλογισμούς υπηρεσιών και γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως. Αυτό είναι ένα θέμα που σαν επαγγελματίες πρέπει να το δούμε πιο σοβαρά ...
    1 point
  31. όχι. Ήταν ορθογραφικό λάθος μόνο σε ένα σημείο του οδηγού. Ο οδηγός είχε τόσα άλλα σημεία που περιέγραφε και ανέφερε σαφώς ότι δεν απαιτείται. Ανακάλυψαν όλα τα site ότι δήθεν έγινε κάποια αλλαγή. Ήμαρτον!!! Δηλαδή θα έστελναν αν δεν υπήρχε το ΦΕΚ τίς τύπου Α για iban!!!!! Kαι δεν ντράπηκαν να το παίξουν και τα κανάλια ώς αλλαγή. Επιβεβαίωση απο το ίδιο το υπουργείο. Aναφέρουν ότι ήταν λεκτικό σφάλμα και όχι αλλαγή: Εκδόθηκε η με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/1470/17 (ΦΕΚ Β’ 135/19.01.2021) Κοινή Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΕΣΠΑΕΝ/112232/1033/20-11-2020 κοινής απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ – Αυτονομώ”, που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020» (Β΄ 5229).”. Σύμφωνα με αυτήν, μετατίθενται ορισμένες ημερομηνίες έναρξης υποβολής αιτήσεων της ενότητας 5.2 Ηλεκτρονική Υποβολή Αίτησης – Προθεσμίες , και διορθώνονται εκ παραδρομής λεκτικά σφάλματα στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος. ΑΠΟΔΕΙΞΗ Ερωτοαπάντηση : <<......Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού, συνδεδεμένου με το ΑΦΜ διαχείρισης πολυκατοικίας (μόνο για αιτήσεις Πολυκατοικίας Τύπου Β).>> μετά σελίδα 23 Αίτηση Πολυκατοικίας Τύπος Α Αφορά αίτηση πολυκατοικίας που υποβάλλεται από τον εκπρόσωπο της πολυκατοικίας και συνδέεται με επιμέρους αιτήσεις μεμονωμένων διαμερισμάτων που περιλαμβάνουν κοινόχρηστες και μη κοινόχρηστες παρεμβάσεις αναβάθμισης αυτών. Για να υποβληθεί αίτηση πολυκατοικίας τύπου Α θα πρέπει να πληρούνται σωρευτικά τα ακόλουθα: • Η πολυκατοικία να έχει εκδώσει αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) «διαχείρισης πολυκατοικίας». • Μετά από απόφαση γενικής συνέλευσης, υποβάλλεται σχετική αίτηση από εκπρόσωπο του συνόλου των ιδιοκτητών των διαμερισμάτων με στοιχεία σχετικά με την ικανοποίηση των κριτηρίων επιλεξιμότητας του τμήματος του κτηρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία, όπως περιγράφονται στην ενότητα 2.1.2, καθώς και επιμέρους αιτήσεις από καθένα από τους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που επιθυμούν να ενταχθούν στο Πρόγραμμα. • Υποβάλλεται Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης που αφορά συνολικά στο τμήμα του κτηρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία, συνοδευόμενο από έντυπο Πρότασης Παρεμβάσεων. • Πραγματοποιούνται κοινόχρηστες παρεμβάσεις, σύμφωνα με τον πίνακα 3.2.1. • Οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που δεν εντάσσονται ή δεν θέλουν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα συμμετέχουν στην υλοποίηση των παρεμβάσεων που έχουν δηλωθεί στην Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Πολυκατοικίας με ίδια κεφάλαια. Αίτηση Πολυκατοικίας Τύπος Β-Κοινόχρηστες Παρεμβάσεις Αφορά αίτηση πολυκατοικίας που υποβάλλεται από τον εκπρόσωπο της πολυκατοικίας και περιλαμβάνει μόνον παρεμβάσεις των κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικίας σύμφωνα με τον πίνακα 3.2.1, δηλαδή δεν συμπεριλαμβάνει παρεμβάσεις στα διαμερίσματα. Για να υποβληθεί αίτηση πολυκατοικίας Τύπου Β θα πρέπει να πληρούνται σωρευτικά τα ακόλουθα: • Να έχει εκδοθεί αριθμός φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) «διαχείρισης πολυκατοικίας» για του κοινόχρηστους χώρους και να έχει ανοιχθεί τραπεζικός λογαριασμός με αριθμό (IBAN) συνδεδεμένο με το άνωθεν ΑΦΜ. ΜΕΤΑ το παράρτημα ΙΙ - Α Εκπρόσωπος της ανωτέρω πολυκατοικίας για την αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα ορίζεται ο/η ……………………………………………………………… με ΑΦΜ……………………… ο οποίος και εξουσιοδοτείται με το παρόν πρακτικό να εκδώσει αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) διαχείρισης πολυκατοικίας και να υποβάλει όλα τα απαιτούμενα στοιχεία αντίθετα το ΙΙ-Β για τύπου Β Εκπρόσωπος της ανωτέρω πολυκατοικίας για την αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα ορίζεται ο/η ……………………………………………………………… με ΑΦΜ……………………… ο οποίος και εξουσιοδοτείται με το παρόν πρακτικό να εκδώσει αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) διαχείρισης πολυκατοικίας καθώς και αριθμό τραπεζικού λογαριασμού συνδεδεμένο με τον άνω ΑΦΜ διαχείρισης πολυκατοικίας, ΧΙΙ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΥΠΟΥ Α Τα βήματα της διαδικασίας ένταξης στο πρόγραμμα είναι: Α/Α Βήματα Υλοποίησης Επισημαίνεται πως απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στο Πρόγραμμα είναι η έκδοση ΑΦΜ “Διαχείρισης Πολυκατοικίας”. ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΥΠΟΥ Β Επισημαίνεται πως απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στο Πρόγραμμα είναι η έκδοση ΑΦΜ “Διαχείρισης Πολυκατοικίας και η έκδοση τραπεζικού λογαριασμού ΙΒΑΝ, συνδεδεμένου με τον άνω ΑΦΜ. Επισημαίνεται πως απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στο Πρόγραμμα είναι η έκδοση ΑΦΜ “Διαχείρισης Πολυκατοικίας”.
    1 point
  32. Ανατρέχεις στην κατηγορία 4 του άρθρου 96, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4 : Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης : δα) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, δβ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα διακόσια πενήντα (250) τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα χίλια (1000) τ.μ. κτιρίου συνολικά και τα χίλια (1000) τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση, δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, δε) αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα που βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η χρήση τους είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του εξήντα τοις εκατό (60%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης. Δεν συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και δεν εξαιρούνται της κατεδάφισης αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου κατά περισσότερο από είκοσι (20) εκατοστά.
    1 point
  33. @SpyrosM91, καλημέρα, ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΛΟΓΙΣΤΗ._😊 Οι ασφαλσιτικές εισφορές δημιουργούν προσωρινή διαφορά στις βάσεις (αντιστρέψιμη μελλοντικά) και όχι μόνιμη (μη αντιστρέψιμη), πλην των τυχόν προσαυξήσεων από εκπρόθεσμες καταβολές που είναι μόνιμη διαφορά. π.χ. τα τυχόν, πρόστιμο, προσαύξηση είναι μεν έξοδο, αλλά έχει μόνο λογιστική διάσταση [περ. δ του άρθρου 23 4. Τα πρόστιμα δεν αναγνωρίζονται φορολογικά ..., αλλά συνιστοuν μόνιμη διαφορά λογιστικής και φορολογικής βάσης, δηλαδή δεν αντιστρέφονται στο μέλλον, αλλά τακτοποιοuνται στο τρέχον φορολογικό έτος] Εστω για το 2020: Οι απαιτήσεις που αφοροούν τη χρήση (λογιστική βάση) είναι τα ειδοποιητήρια των μηνών από και Ιαν'2020 έως και Δεκ'2020 Οι πληρωμές (φορολογική βάση) είναι ανεξάρτητες από το ποια χρήση αφορόυν, είναι οι πληρωμές από 1/1/2020-31/12/2020 ανεξάρτητα ποιες χρήσεις αφορούν, ανεξάρτητα αν είναι εμπορόθεσμες ή εκπρόθεσμες. Δες τα δύο PDF που αφορούν το Ε3 σε δύο χρονιές έστω με έσοδα 10.000€ η κάθε μία. Στο πρώτο έστω ότι έχουμε απαιτήσεις για το 2020 από και Ιαν'20 έως και Δεκ'20, 288x12 μήνες = 3.456€, και έχουμε καταβάλει από 1/1/2020-31/12/2020 πόσό 1.500€ ανεξάρτητα ποιους μήνες ή χρήση αφορούν (άρα θετική προσωρινή διαφορά 1.956,00€ δηλ. θα αυξήσει το λογιστικό σου αποτέλσμα κατά το ποσό που δεν πληρώθηκε για να προκύψει το φορολογητέο). Αρα θα πρέπει να προκύψει φορολογητέο 8.800€ δηλαδή θα εκπέσει μόνο ότι πληρώθηκε. Στο δεύτερο για λόγους απλότητας έστω ότι αφορά το 2021 και ότι για κάποιους λόγους αδιάφορούς δεν έχουν εκδοθεί καθόλου ειδοποιητήρια (άρα λογιστική βάση = μηδέν), αλλά έχουμε πληρώσει από 1/1/2021-31/12/2021, 1.200€ (άρα αρνητική προσωρινή διαφορά 1.200,00€, δηλ. θα μειώσει το λογιστικό αποτέλσμα κατά το ποσό που πληρώθηκε για να προκύψει το φορολογητέο). Αρα θα πρέπει να προκύψει φορολογητέο 8.500€ δηλαδή θα εκπέσει μόνο ότι πληρώθηκε. Σταδιακά όπως βλέπεις η διαφορά των δύο βάσεων των εισφορών αντιστρέφεται, έτσι ώστε με τις πληρωμές, και την βοήθεια του θεού, να μηδενιστεί. Επομένως το έξοδο της ασφαλσιτικής εισφοράς αναγνωρίζεται λογιστικά σε μια χρήση (το 2020) δεν εξέπεσε στο σύνολό του --εξέπεπεσαν 1.500€-- στην ίδια χρήση για φορολογικούς σκοπούς, αλλά εξέπεσε μέρος του --τα 1.200€-- στο μέλλον (το 2021), όταν το σχετικό ποσό καταβλήθηκε. Ακόμα πιο αναλυτικά και λίγο διαφορετικά αν θες. Έστω υποθετικά ότι δεν έγινε η καταβολή των 1.500€ στο 2020 αλλά όλο το ποσό (τα 3.456€) στο 2021. Αρα για παράδειγμα, όταν ένα έξοδο ποσού 3.456€ αναγνωρίζεται λογιστικά στη χρήση 2020 αλλά θα εκπεστεί για σκοπούς φορολογίας εισοδήματος στη χρήση 2021, το λογιστικό αποτέλεσμα της χρήσεως 2020 είναι μικρότερο κατά 3456€ από το φορολογικό αποτέλεσμα αυτής, ενώ στη χρήση 2020 θα συμβεί το αντίστροφο. Για τα υπόλοιπα κάποιες παρατρηρήσεις: Α) Η λογική είναι να μην δυσκολεύεις τον έλεγχο και να είναι όσο το δυνατόν πιο απλά και να μεταφέρονται εύκολα και ελέγξιμα από τα βιβλία στο Ε3, όπως είναι πλέον στημένο το Ε3. Οπότε καταγράφουμε στα βιβλία τα παραστικά ως έχουν (δεν αναμορφώνουμε), μεταφέρουμε από τα βιβλία στον πίνακα Ζ, την λογιστική βάση [συμπληρώνεται/περιλαμβάνει τους ανάλογους λογαρισμούς σύμφωνα με το με το Παράρτημα Γ του ν.4308/2014 των ΕΛΠ (ήτοι την λογιστική βάση) Το ποιον λογαριασμό των ΕΛΠ (λογιστική βάση) περιλαμβάνει κάθε κωδικός φαίνεται στον Οδηγό συμπλήρωσης εντύπου Ε3 της ΑΑΔΕ, "Πίνακας Ζ΄ : Γενικές οικονομικές πληροφορίες (Απλογραφικά – Διπλογραφικά βιβλία)".] Στο Ε3 στον πίν. Ζ2 αναγράφεται επομένως η λογιστική βάση των εξόδων/δαπανών η οποία μεταφέρεται, στον πίνακα Δ, όπου προκύπτουν και τα λογιστικά αποτελέσματα. Το φορολογητέο προκύπτει μέσω/κάνοντας: χρήση του πίν. Ε (προσωρινές/αναστρέψιμες διαφορές, π.χ. ασφ. εισφορές, κλπ) όπου περιέχει τις διαφορές των βάσεων π.χ. των ασφ. εισφορών (λογιστική/φορολογική) και κατάσταση αναμόρφωσης (μόνιμες διαφορές, π.χ. πρόστιμα, προσαυξήσεις εισφορών) όπου και μεταφέρονυται στον πιν. ΣΤ' για να υπολογιστεί το φορολογητέο. Β) Ολοι οι παρακάτω νόμοι είναι οι βασικοί και έχουν υποστεί τροποποιήσεις, οπότε τους μελετάμε ως σήμερα ισχύουν. Εκτός και αν αναφερόμαστε σε κάποια παλαιότερη χρονικά περίοδο Για τις ασφαλιστικές εισφορές εφαρμόζεται ο ν.4387/2016 (Ασφαλιστικός νόμος) και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι Για την φορολογία εισοδήματος εφαρμόζεται ο ν.4172/2013 (ΚΦΕ) και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι Γαι τις φορολογικές διαδικασίες, πρόστιμα κλπ εφαρμόζεται ο ν.4174/2014 (ΚΦΔ) και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι Για την έκδοσή/καταχώρηση/τήρηση παραστατικών, την ενημέρωση/τήρηση βιβλίων εφαρμόζεται ο ν.4308/14 (ΕΛΠ) και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι καθώς και ο αποφάσεις του ΣΛΟΤ της ΕΛΤΕ. Για τον ΦΠΑ αναφορικά στην απόδοση ή/και στον χρόνο συμψηφισμού εφαρμόζεται ν.2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) και οι αντίστοιχες εγκύκλιοι. Γ) Πέραν του γενικού κανόνα που ανέφερα στην προηγούμενη ανάρτηση, και συνιστούν τον γενικό κανόνα έκπτωσης των δαπανών, κάθε δαπάνη εξετάζεται ως ξεχωριστή περίπτωση, από την αρμόδια ελεγκτική αρχή, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής. Επίσης για κάποιες δαπάνες έχουν δοθεί συγκεκριμένες οδηγίες όπως π.χ. αυτή που αναφέρεις για τα τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα και για τις ασφαλσιτικές εισφορές. Δ) Σχετικά με την ΔΕΗ που αναφέρεις. Επειδή δεν μπορούμε να καταχωρίσουμε «τμήμα» ενός ενιαίου παραστατικού τόσο για λόγους λογιστικής τακτοποίησης, όσο και για λόγους τήρησης των ΕΛΠ, αλλά και τρόπου γραμμογράφισης των φορολογικών εντύπων, καταχωρούμε όπως σου είπα το σύνολο της δαπάνης, οπότε όταν υποβάλλουμε την φορολογική δήλωση, κάνουμε την σχετική φορολογική αναμόρφωση των κερδών μας, όπου προσθέτουμε τις μη εκπιπτόμενες δαπάνες, ως λογιστικές διαφορές. Ανάλογα στο άρθρο 30, παρ.1, του Κώδικα ΦΠΑ προβλέπεται και ο γενικός κανόνας της έκπτωσης από το φόρο εκροών, αυτού του φόρου με τον οποίον επιβαρύνθηκαν οι εισροές κατά το τμήμα που τα αγαθά και οι υπηρεσίες χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση πράξεων που υπάγονται στο φόρο. Επομένως θα πρέπει με τα ίδια κριτήρια που έκανες τον επιμεριμό στη φορολογία εισοδήματος, να επιμερίσεις και τον ΦΠΑ σε εκπιπτόμενο και μη εκπιπτόμενο, καταχωρίζοντας όμως το μη εκπιπτόμενο, ως έξοδο (δηλαδή θα εξοδοποίησης το μη εκπιπτόμενο μέρος του ΦΠΑ, κάτι ανάλογο που κάνεις με τις δαπάνες καυσίμων) και στο Ε3 θα το αναμορφώσεις ως μόνιμη πλέον διαφορά. Τέλος σε κάθε περίπτωση να γνωρίζεις ότι η τελική απόφαση για την έκπτωση των δαπανών αυτών (π.χ. της ΔΕΗ που την υπολογίζεις με κάποιον τρόπο π.χ. αναλογικά το εμβαδόν του χώρου που χρησιμοποιείται ως γραφείο, ότι μέρος της ανήκει στα επαγγελματικά έξοδα), ανήκει μάλλον στον έλεγχο. Προσωπικά δεν καταχωρώ τέτοιου τύπου δαπάνες. ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΛΟΓΙΣΤΗ._😊 2020.pdf 2021.pdf
    1 point
  34. Στο πληροφοριακό υπάρχει δεξιά επιλογή για σύνδεση ως εκπρόσωπος πολυκατοικίας. Απενεργοποιημένη μεν εν αναμονή δε. Στους προηγούμενους κύκλους η αίτηση ολοκληρωνόταν ως εξής: Ξεκινούσε αίτηση πολυκατοικίας (εδώ από το ΑΦΜ πολυκατοικίας - εκπρόσωπος). Έβαζε βασικά στοιχεία και ανέμενε. Κάθε ιδιοκτήτης διαμερίσματος ξεκινούσε αίτηση μεμονωμένου διαμερίσματος ως μέρος αίτησης πολυκατοικίας. Επιβεβαίωνε στοιχεία από ΑΑΔΕ καθώς και 1η κατοικία (καθώς αυτός νοικιάζει ή αυτός μένει, και αυτός γνωρίζει το Ε9 του). Η αίτηση πολυκατοικίας έβαζε πίνακα διαμερισμάτων (από αυτά που έκαναν αίτηση και πρόσθετε παρεμβάσεις (κοινόχρηστες και μη κοινόχρηστες σε κάθε διαμέρισμα ξεχωριστά). Επιβεβαίωναν οι αιτήσεις διαμερίσματων τις παρεμβάσεις που έβαλε ο διαχειριστής Οριστικοποιούσε η αίτηση πολυκατοικίας εφόσον επιβεβαίωναν όλοι.
    1 point
  35. Ο ΝΟΚ δεν έλεγε ότι τα κτίρια μέσα στο ίδιο οικόπεδο που έχει κάθετες δεν μπορούν να εφάπτονται. Σαφώς και μπορούν. Ο ΝΟΚ έλεγε ότι αν τα κτίρια δεν εφάπτονται.... τότε η απόσταση μεταξύ τους είναι Δ. Μεταξεταστεος ο υπάλληλος. Τον Σεπτέμβρη με τον κηδεμόν. Παύση μισθού μέχρι τοτε και αποζημίωση στον ιδιοκτήτη για τυχόν ανατιμήσεις των υλικων λόγω καθυστέρησης .
    1 point
  36. Καλησπέρα. Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το πολεοδομικό καθεστώς των στάσιμων οικισμών ορίζεται από το ΦΕΚ 588/Δ/82 και δεν πρέπει να συγχέεται με αυτό της εκτός σχεδίου δόμησης (ο νέος νόμος δεν αφορά τις ζώνες των στάσιμων οικισμών-βλ. και παρακάτω σε ποιες περιπτώσεις μας αφορά). Οι όροι δόμησης το ΦΕΚ 588/Δ/82 αφορούν αποκλειστική χρήση κατοικία και ισχύουν σε όλη τη ζώνη των 800 μ από το κέντρο (ορίζονταν με απόφαση κοινοτικού συμβουλίου και συνήθως αυτό ήταν εκκλησία, άλλοτε κοινοτικό κατάστημα κλπ) ακόμη και στο τμήμα του προ 23 οικισμού. Για την αρτιότητα ισχύει ότι τα οικόπεδα (αναφέρονται και ως γήπεδα στο σχετικό διάταγμα) που υφίστανται κατά την 15/9/82 είναι άρτια και οικοδομήσιμα στη ζώνη των 800 μ για αποκλειστική χρήση κατοικία, με όποιες διαστάσεις και όποιο εμβαδόν είχαν. Για τα οικόπεδα που προκύπτουν μετά την 15/9/82 (περιπτώσεις κατάτμησης) αυτά είναι άρτια και οικοδομήσιμα, εφόσον μεταβιβάζονται σε μόνιμους κατοίκους του οικισμού ή Δημότες αυτού ή καταγομένους από τον οικισμό και δεν έχουν άλλη κατοικία στη ζώνη των 800 μέτρων και έχουν ελάχιστη επιφάνεια 500 τμ και επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 7 "εξασφαλίζεται σε όλα τα γήπεδα κυκλοφοριακή εξυπηρέτησή τους από κοινόχρηστο χώρο". Αν δεν συντρέχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, για το μεν τμήμα εντός των προ 23 ορίων η αρτιότητα των νέων οικοπέδων (μετά την 15/9/82) εξετάζεται με βάση το καθεστώς των προ 23 οικισμών (ΦΕΚ 138/Δ/81) και απαιτείται αρτιότητα 2.000 τμ και πρόσωπο σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ για την περιοχή εκτός των προ 23 ορίων εντός της ακτίνας των 800 μ, εξετάζεται με βάση τις διατάξεις περί εκτός σχεδίου δόμησης (αρτιότητα 4.000 τμ εάν δεν επιβάλλονται ειδικές διατάξεις με αυξημένη αρτιότητα). Η λογική των τότε διατάξεων ήταν να δοθεί μια "τόνωση" (ευεργέτημα θα λέγαμε) στη δόμηση, σε οικισμούς που έτειναν ή είχαν ήδη εγκαταλειφθεί και γι αυτό επιτράπηκε για αποκλειστική χρήση κατοικία να μπορούν να οικοδομούνται οικόπεδα με τις παραπάνω προϋποθέσεις που αφορούσαν μόνιμους ή καταγόμενους κατοίκους. Το αν το οικόπεδο βρίσκεται και εντός των προ 23 ορίων μας ενδιαφέρει αναφορικά με τις ειδικές και μικτές χρήσεις. για τις οποίες στο μεν τμήμα προ 23 ισχύει το ΠΔ 12-3-81 ΦΕΚ 138/Δ ενώ για το υπόλοιπο τμήμα της ζώνης, ισχύουν οι διατάξεις περί εκτός σχεδίου δόμησης (ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).
    1 point
  37. @a.petroulaki Έχεις γήπεδο 2.500 εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο ενός στάσιμου οικισμού όπως αυτός έχει καταγραφεί στο σχετικό ΦΕΚ των στάσιμων. Θεωρώ ότι έχεις κέντρο που έχει θεσπιστεί με απόφαση του άλλοτε κοινοτικού συμβουλίου. Οπότε για αποκλειστική χρήση κατοικία το γήπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο δυνάμει του ΦΕΚ 588 /Δ 82 Η νοητή γραμμή-όριο δήμου, που υπάρχει από τις ορθοφωτογραφίες Κτηματολογίου ή ΕΛΣΤΑΤ θα επηρέαζε στην περίπτωση αγροτεμαχίου σε ότι αφορά τον υπολογισμό αντικειμενικής αξίας (π.χ διαφορετικές Α.Β.Α στις όμορες κτηματικές περιφέρειες) και στην συστημική καταχώρησή του στο Ε9, (θα έπαιρνε 2 ΑΤΑΚ και θα καταγράφονταν σε 2 ξεχωριστές σειρές ανά τμήμα). Στην δική σου περίπτωση, επειδή για τον υπολογισμό αξίας η ΔΟΥ θα ζητήσειαπό Πολεοδομία βεβαίωση ΣΑΟ (ουσιαστικά ο ανηγμένος στην επιφάνεια του οικοπέδου ΣΔ θα είναι) και αυτός δεν σχετίζεται με το ότι το ακίνητο τέμνεται από νοητή γραμμή 2 δήμων καθώς θα έχει οριστεί ΤΖ εκεί που ανήκει ο στάσιμος οικισμός, θεωρώ ότι δεν επηρεάζει τις αξίες. Για την καταχώρηση στο Ε9, πιθανό είναι να ισχύσει και στη δική σου περίπτωση αυτή η καταχώρηση που αναφέρω παραπάνω (ρωτάς συμβ/φο).
    1 point
  38. Ο περιορισμός του ύψους στη σοφίτα ήταν μόνον για τις σοφίτες που δεν μετράνε στο ΣΔ (άρθρο 11) : ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο και εφόσον το μέσο ελεύθερο ύψος είναι μικρότερο από 2,20 μ. Ο περιορισμός εξασφάλιζε ότι ο χώρος της σοφίτας δεν αποτελεί χώρο ούτε καν βοηθητικής χρήσης και ήταν ακριβώς δίπλα στον όρο να μην αποτελεί ανεξάρτητο όροφο. Αυτό γινόταν για το ανέκαθεν πολεοδομικά προφανές ότι ένας χώρος (κύριας ή βοηθητικής) χρήσης που δίνει πρόσβαση σε δώμα αποτελεί όροφο και επομένως αφενός υπολογίζεται στον έλεγχο του μέγιστου ύψους του κτηρίου και αφετέρου στον έλεγχο του μέγιστου αριθμού των ορόφων των πολεοδομικών διατάξεων. Τώρα, στην απορυθμισμένη κατάσταση xNOK, υπάρχει η αντίφαση να έχει φύγει ο περιορισμός του 2,2μ και να παραμένει αυτός του "μη ορόφου". Αυτό περνάει κάτω από την μπάρα μόνον όταν ικανοποιείται το μέγιστο ύψος της περιοχής αυξανόμενο με το ύψος της στέγης (και όχι το μέγιστο ύψος με πέραν αυτού στέγη) και αν η σοφίτα διαχωρίζεται πλήρως από τον υποκείμενο όροφο να μην υπάρχει ταυτόχρονα περιορισμός στον αριθμό των ορόφων. Η αντίφαση ή θα διορθωθεί στον "ΝΟΚ_κολεγίου" ή θα έχουμε νέα γενιά "γκρίζων και ευάλωτων" αδειών στο μέλλον. Το πρέπον θα ήταν οι "δικηγόροι-κολεγίου" να είχαν τουλάχιστον μελετήσει τον ορισμό του Attic Allowance αντίστοιχων οικοδομικών κανονισμών της αλλοδαπής (πχ της πολιτείας της ΝΥ) ώστε να μην είναι τόσο απλόχεροι ή ασαφείς.
    1 point
  39. εγω απορώ αν πρέπει να γινόμαστε τόσο αριθμολάγνοι...δηλαδή αν το 2.65 γίνει 2.61 ή 2.62 ή 2.63. μιλάμε για 3-4εκ. Αν έχει μια ρύση η πλάκα ή αν έχει στραβοπέσει το μπετόν αυτά τα 2-3εκ είναι δυσκολία κατασκευής. Ας είμαστε λίγο πιο ρεαλιστικοί
    1 point
  40. Μας έβγαλες τα μάτια, σε όλη την παρέα. Μη γράφεις κεφαλαία, όλα τονισμένα και με μεγαλύτερη γραμματοσειρά. Αγόρασε πιο καλή οθόνη για να βλέπεις. Παρατήρηση: Τα κεφαλαία απαγορεύονται τόσο στο κείμενο των δημοσιεύσεων όσο και σ' αυτό των τίτλων. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής του forum.
    1 point
  41. ΓΟΚ 85 Αρθρο 16 Κατασκευές πάνω από το κτίριο 1. Πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής και μέσα στο ιδεατό στερεό, όπως ορίζεται στην παρ.6 του άρθρου 9, επιτρέπονται: α) Καπνοδόχοι, αγωγοί αερισμού, καπνοσυλλέκτες, εγκαταστάσεις ηλιακών συστημάτων, πύργοι ψύξης και δοχεία διαστολής, θέρμανσης ή κλιματισμού και αντλίες θερμότητας που κατασκευάζονται κατά το άρθρο 26 Αρθρο 17 Κατασκευές στους ακάλυπτους χώρους 2. Στους ακάλυπτους χώρους του οικοπέδου επιτρέπονται και οι εξής κατασκευές: α) Καπνοδόχοι και ασκεπείς πισίνες Κτιριοδομικός 2.ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ 2.4.2. Καπνοδόχος. 2.4.2.1. Θεωρείται το σύνολο των δομικών ή άλλων στοιχείων που εξασφαλίζουν την απαγωγή των καυσαερίων στον αέρα. Η καπνοδόχος πρέπει να κατασκευάζεται από ανθεκτικά και άκαυστα υλικά και να έχει δείκτη πυραντίστασης όχι μικρότερο από δύο ώρες. Η καπνοδόχος πρέπει να στηρίζεται ασφαλώς σε όλη τη διαδρομή της προς τα πάνω σε τοίχο, δάπεδο ή στο έδαφος. 2.4.2.3. Η κατασκευή της καπνοδόχου πρέπει να είναι τέτοια, ώστε να εξασφαλίζεται: α. Η ομαλή ροή καυσαερίων σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας. β. Η στεγανότητα των τοιχωμάτων, ώστε να μη διαφεύγουν αέρια. γ. Η αντοχή στα φορτία που δέχεται. δ. Η αντοχή σε συνθήκες που δημιουργούνται από τυχόν ανάφλεξη αποθέσεων στο εσωτερικό των καπνοδόχων. ε. Η αντοχή τους σε χημικές προσβολές που προκαλούνται από τα προϊόντα της καύσης. ζ. Η θερμική μόνωση, ώστε η θερμοκρασία εξωτερικής επιφάνειας να είναι κάτω των 50οC στη βάση της καπνοδόχου, ανεξάρτητα αν αυτή είναι προσιτή ή όχι. 2.4.2.4. Τα εσωτερικά τοιχώματα της καπνοδόχου πρέπει να είναι λεία χωρίς ρωγμές και διαβρώσεις. Σε εσωτερικές καπνοδόχους πρέπει να εξασφαλίζεται η ελεύθερη διαστολή αυτής. Η καπνοδόχος πρέπει να βρίσκεται κατά το δυνατό στο εσωτερικό του κτιρίου και να εξέρχεται στο ψηλότερο σημείο αυτού. Στη διαδρομή της καπνοδόχου πρέπει να αποφεύγονται οι καμπές. Η σύνδεση του οριζόντιου τμήματος της καπνοδόχου με το κατακόρυφο τμήμα της πρέπει να γίνεται υπό γωνία τουλάχιστο 100ο. Η ελεύθερη διατομή της καπνοδόχου πρέπει να είναι κατά το δυνατό ή κυκλική ή ορθογωνική και να διατηρείται σταθερή καθ' όλη τη διαδρομή της. Απαγορεύεται για οποιοδήποτε λόγο μεταβολή της διατομής της καπνοδόχου. Σε ορθογωνικές διατομές καπνοδόχων η σχέση πλευρών πρέπει να είναι το πολύ 1:1,5. Ο υπολογισμός της διατομής καπνοδόχου γίνεται σύμφωνα με το αντίστοιχο πρότυπο ΕΛΟΤ 447. 2.4.2.5. Η καπνοδόχος πρέπει να καταλήγει τουλάχιστο 1 m πάνω από το σημείο εξόδου της 0,7 m από οποιαδήποτε ακμή κτιρίου που βρίσκεται σε ακτίνα μικρότερη των 3,0 m από αυτή και 1,5 m από καυστά υλικά. Σε περίπτωση που υπάρχουν ανοίγματα που βρίσκονται ψηλότερα από την απόληξη της καπνοδόχου και σε οριζόντια απόσταση μικρότερη 10m από αυτήν και η αρμόδια αρχή διαπιστώνει ενόχληση από την εκπομπή καυσαερίων, μπορεί να επιβάλλει την ανύψωση της καπνοδόχου ή να διατάξει άλλα μέτρα για τον περιορισμό της ενόχλησης σε ανεκτά όρια. 2.4.2.6. Για κάθε καπνοδόχο προβλέπεται άνοιγμα καθαρισμού στη βάση της, που να κλείνει ερμητικά. Προ του ανοίγματος αυτού πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος τουλάχιστο 1 m2. Σε περίπτωση που υπάρχει οριζόντιο τμήμα της καπνοδόχου κάτω από το έδαφος, πρέπει να ληφθεί ειδική πρόνοια, ώστε να παραμένει τούτο ξηρό και απρόσβλητο από τυχόν διαρροές υπόγειων ή βρόχινων νερών. Στο τμήμα αυτό της καπνοδόχου πρέπει να υπάρχουν ειδικά ανοίγματα επιθεώρησης και καθαρισμού, που να κλείνουν στεγανά με χυτοσιδηρά καλύμματα. κλπ διάβασέ το αναλυτικά γιατι έχει και άλλα http://www.michanikos.gr/tags.php?tag=%EA%E1%F0%ED%EF%E4%FC%F7%EF%F2
    1 point
  42. τελικά πόσο παραπάνω είναι αυτό το κόστος; εννοώ σε λεφτά επί της συνολικής οικοδομής. όταν λέμε ότι ένα θέμα η επιστήμη το έλυσε, πρέπει να εννοούμε και τις πρακτικές παραμέτρους (τον εργολάβο, τον ανίκητο κλπ). αλλιώς ακόμα δε λύθηκε τίποτα. και βέβαια λέμε για κατασκευή από συμβατικό σκυρόδεμα.
    0 points
  43. Νομίζω πως το ζητούμενο δεν είναι ο πρόβολος με τη στενή έννοια του όρου αλλά μια βεράντα πλάτους 3 m. Κι ας στηρίζεται και σε υποστυλώματα.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.