Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Ρrometheus

    Ρrometheus

    Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      38


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.377


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.514


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο εξαεριστήρας δε λέει να λειτουργήσει γιατί παραβιάζεις τον πρώτο κανόνα στο εγχειρίδιο: Caution! Installation may be carried out only by a qualified electrician.
    3 points
  2. Ναι αυτό και είναι είναι το ένα hint για τη λύση του να το ρυθμίσεις χωρίς άδεια. Το δεύτερο είναι το 99.στ.ββ ββ) αν δεν έχει εκδοθεί οποιαδήποτε οικοδομική άδεια ή αυτή δεν είναι δυνατόν να ανευρεθεί, επισυνάπτονται : ααα) τοπογραφικό διάγραμμα, βββ κάτοψη γγγ τομή και φυσικά στην κατ2 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια (άρα πάει το τοπογραφικό σε αυτή την περίπτωση) Αυτά ως προς τα δικαιολογητικά, ως προς το πρόστιμο (εκεί παίζει ρόλο το ναι/όχι στο κουτάκι) λογικά θα βγει μεγαλύτερο, άρα είναι υπέρ της ασφαλείας (δεν έχασε λεφτά το κράτος για). Και κατά τη γνώμη μου αυτό είναι και το κριτήριο αν θα ακολουθήσεις τον ένα δρόμο ή τον άλλο, αν βγαίνει μεγάλο, ίσως να συμφέρει τον ιδιοκτήτη να πληρώσει εσένα για την ανασύσταση. Η επιλογή στο κουτάκι έχει να κάνει με το συντελεστή για το πρόστιμο, μπορείς να βάλεις όχι και από κάτω να γράψεις τον αριθμό κανονικά! Και τα υπόλοιπα όπως στα είπε ο Ιάσονας. Άντε καλησπέρα!
    2 points
  3. Αν σε κάποιο ακίνητο έχει εκδοθεί ΟΑ, κανένας νόμος δεν απαγορεύει στο μηχανικό να υπάγει το συγκεκριμένο ακίνητο στο Ν.4495/2017 και να υπολογίσει το πρόστιμο για τη ρύθμιση των αυθαιρεσιών αυτού με τους συντελεστές του "Χωρίς ΟΑ", βεβαίως αναφέροντας την ύπαρξη της ΟΑ στην τεχνική του έκθεση και υποβάλλοντάς την ως pdf στο σύστημα. Πόσο μάλλον όταν η χρήση της "διαδικασίας" αυτής είναι ευνοϊκή από την άποψη του προστίμου, συνηγορώντας βεβαίως του γεγονότος ότι, έχει απωλεσθεί ο φάκελος της ΟΑ με τα εγκεκριμένα σχέδια, όπως βεβαιώνει αντίστοιχο έγγραφο της οικείας του ακινήτου πολεοδομίας και κυρίως διότι είναι χρονοβόρα και πολυέξοδη η διαδικασία της "ανασύστασης φακέλου ΟΑ" καθότι το ακίνητο είναι ΟΙ (διαμέρισμα) πολυώροφης οικοδομής και υπάγεται στην Κατηγορία 2. P.S. "Στου κουφού την πόρτα όμως (λόγω ηλικίας κυρίως) σταμάτησα πια να βαράω"..... Το κάνω απλώς τώρα για εκείνους τους συναδέλφους, που έχουν ανοιχτά τα αυτιά τους....
    2 points
  4. @andan: Για το χρονικό περιθώριο υποβολής των δικαιολογητικών του 4495 διάβασε στο θέμα "Παράταση ενός έτους στην κατάθεση δικαιολογητικών Ν. 4178/13", τις: δημοσίευση Α, δημοσίευση Β, δημοσίευση Γ. @jbosdas: Ναι αυτό σημαίνει. Αναφέρομαι στο τελευταίο σου ερώτημα "Το ότι "είναι δυνατή η υποβολή" σημαίνει ότι είναι επιλογή μας και όχι υποχρέωση να υποβάλουμε φάκελο αποτύπωσης για ανασύσταση;"
    2 points
  5. EIrini_Pr: Σωστά κατάλαβες, ηλεκτρονική ταυτότητα μόνο για την ιδιοκτησία που περιλαμβάνει την προσθήκη και όχι για όλο το κτίριο. Η διαδικασία έκδοσης άδειας κατηγορίας 3 μπορεί να ξεκινήσει είτε με αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης είτε με αίτηση για προέγκριση.
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.280 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version X6.0

    78.048 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 1.0.0

    11.237 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  9. Με σημερινή πράξη που υπέγραψε το ΤΕΕ, ανακοινώθηκε η ημερομηνία προσαρμογής της λειτουργίας του πληροφοριακού Συστήματος Δηλώσεων Αυθαιρέτων του Ν. 4495/2017 στις διατάξεις του Ν. 4759/2020. Συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ έχοντας υπόψη: Τις διατάξεις του Ν.4495/2017 “Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017). Τις διατάξεις του Ν.4759/2020 “Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 245 Α’/9.12.2020). Την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 εξέδωσε τη διαπιστωτική πράξη της προσαρμογής της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 στις διατάξεις του ν.4759/2020 “Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις.” (ΦΕΚ 245 Α’/9.12.2020). Από Τρίτη 9/2/2020 το πληροφοριακό σύστημα δηλώσεων αυθαιρέτων του ν.4495/2017 θα λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4759/2020.
    1 point
  10. η γνωστη αποψη ειναι οτι, Σαν μηχανικος, αποτυπωνεις αυτα που σου υπεδειξε, εντος των οριων του Εαν καποιος επικαλειται χρησικτησια, δεν ειναι στη δικη σου ευθυνη να αποδειξεις το αντιθετο, ουτε του ζητας Ε9 ή άλλα χαρτια. Εσυ δεν "αποδιδεις" κυριοτητα. [ελπιζω να ειναι μοναδικος κληρονομος και να το κανει για μειωση των φορων κληρονομιας, ωστε να μην εχετε αντιδικιες με αλλους] Κανε και μια συζητηση με τον συμβ/φο.
    1 point
  11. Δεν μπορώ να καταλάβω το μπλέξιμο.. Έχεις μετακίνηση -> ΚΑΤ3 Τμήμα είναι εντός πλαγίων με εμβαδό δόμησης Χ1 (δεν κατάλαβα πόσο είναι) και κάλυψης Υ1 Τμήμα του υπογείου Χ2 (ούτε αυτό κατάλαβα πόσο είναι) είναι εντός Δ και κάλυψης ??? Για την κατηγορία προσθέτεις Χ1 και Χ2 και ελέγχεις αν είναι λιγότερο από 202,56x40% = 81,02μ² Ελέγχεις και αν η υπέρβαση κάλυψης είναι < 40% της μέγιστης κάλυψης. Για τους Η/Χ δεν κατάλαβα. Είναι Η/Χ που έκλεισαν ή νέοι Η/Χ ?
    1 point
  12. Στο ένα διαμέρισμα έχω αλλαγή στα εξωτερικά ανοίγματα. Από δύο πόρτες έγινε τελικά μία μεγάλη στη θέση τους. Αυτό σημαίνει ότι έχω λοιπή παράβαση... Θέλω δεύτερη υπαγωγή δηλαδή;
    1 point
  13. Skrats: Η χρήση θα παραμείνει η ίδια. Οπότε δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης.
    1 point
  14. Έχεις στην ΟΑ ένα κατάστημα με πατάρι που χωρίστηκε σε 2 Ο.Ι. Μία παρέμεινε κατάστημα με πατάρι και η άλλη έγινε κατοικία με πατάρι. Άρα έχεις μία δήλωση με την οποία θα ρυθμίσεις την Α/Χ στην μία Ο.Ι. αλλά και την διαμερισμάτωση του ορόφου μαζί με το πατάρι αφού το πατάρι δεν είναι όροφος. Αιτούντες θα είναι οι ιδιοκτήτες της κατοικίας και με συναίνεση (δεν θυμάμαι πως το λέει ο νόμος) των ιδιοκτητών του καταστήματος θα αποκτήσουν νόμιμοι κάτοψη και αυτοί.... Αρκεί να μην υπάρχουν άλλες αυθαίρετες κατασκευές στο κατάστημα όπου τότε θα θέλει άλλη αίτηση για τις δικές τους αυθαιρεσίες.
    1 point
  15. Συνάδελφε @Roy_Hobbs ξαναδιαβάζω τις προηγούμενες αναρτήσεις και πραγματικά δεν βλέπω κανένα σκεπτικό το οποίο στηρίζει την άποψη να δηλωθεί η ιδιοκτησία ως τελείως αυθαίρετη, "χωρίς άδεια" με δεδομένο ότι έχει εκδοθεί άδεια! Αν διακρίνεις κάτι παρακαλώ υπέδειξε το μου, μπορεί να λανθάνω. Φυσικά το σκεπτικό "βρέθηκε η άδεια, εχουμε βεβαίωση καταστροφής φακέλου και αποφασίσαμε να υπαχθεί ως κατ2 (δεν το απαγορεύει κανένας νόμος αυτό)...." προσωπικά δεν με καλύπτει επειδή βασίζεται σε διακριτή απλοϊκή πίστη και σίγουρα δεν απαντάει στο ερώτημα "το κτήριο έχει άδεια αλλά επιλέγω το πεδίο χωρίς άδεια". Αν τώρα, επειδή ζητάω περισσότερες πληροφορίες για το "σκεπτικό" αρχίζουν οι λεβέντικες υπεκφυγές δεν θα κάτσω να το σχολιάσω παραπάνω και ούτε μπορώ να αναλάβω την ευθύνη της έναυσης και του καθορισμού της ποιότητας της συζήτησης. Οπότε πραγματικά θα ήθελα να επιστρέψουμε στο ερώτημα: Σε περίπτωση καταστροφής/απώλειας φακέλου σε κτήριο με άδεια οικοδομής διακρίνονται 2 επιλογές: 1. Ανασύσταση σύμφωνα με 99στγγ η οποία εμπεριέχει αρκετά προβλήματα σχετικά με την συνιδιοκτησία... 2. Υπαγωγή όλης της ιδιοκτησίας ως κτήριο χωρίς άδεια, όπως υποστηρίζεται από μία ομάδα συναδέλφων. Θα ήθελα λοιπόν αν μπορείτε να με βοηθήσετε να κατανοήσω το σκεπτικό της απλούστερης αυτής διαδικαστικής λύσης. Το μόνο στοιχείο που μπορώ να διακρίνω και με προβληματίζει είναι στο αρθ 99στγγ όπου αναφέρεται: "αν έχει απολεσθεί ο φάκελος της οικοδομικής άδειας, εφόσον η απώλεια βεβαιώνεται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και, προκειμένου να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου κτιρίου, είναι δυνατή η υποβολή στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης φακέλου αποτύπωσης κτιρίου, που έχει ανεγερθεί με βάση οικοδομική άδεια πριν από τις 28.7.2011 η οποία έχει απολεσθεί. " Το ότι "είναι δυνατή η υποβολή" σημαίνει ότι είναι επιλογή μας και όχι υποχρέωση να υποβάλουμε φάκελο αποτύπωσης για ανασύσταση;
    1 point
  16. Επειδή έτσι και αλλιώς βρίσκεσαι σε παραδοσιακό, επειδή υπάρχει παλαιότητα 100+ ετών και επειδή κάτι λέγεται για παλαιοχριστιανικές και βαπτιστήρια, στην έρευνα ακινήτου να συμπεριλάβεις οπωσδήποτε και το ΥΠΠΟ ... υγ. ο αρχιτέκτονας του κτηρίου είναι γνωστός ?
    1 point
  17. Στην περίπτωση του δεν επιδοτείται το τζάκι
    1 point
  18. έχει ειπωθεί το σκεπτικό... από την άλλη η ανασύσταση είναι μια επίσης σίγουρη λύση, εσύ αποφασίζεις... επίσης θα πρέπει να παρατηρήσω εδώ ότι η φρασεολογία που χρησιμοποίησες στο προηγούμενο post σου, δεν ήταν και η πιο κομψή...
    1 point
  19. Όπως τα λέει ο Ιάσονας είναι. Από την άλλη συνάδελφε jbosdas μπορείς κάλλιστα να προχωρήσεις και σε ανασύσταση φακέλου...
    1 point
  20. Επίσης το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας μπορεί να εξουσιοδοτήσει και άλλο μέλος του για την υπαγωγή, με τις ευλογίες του δέσποτα βέβαια ... Πρόεδρος του συμβουλίου είναι ο εφημέριος. Καλησπέρα Ιάσων και Δημήτριε.
    1 point
  21. Οι διάφοροι ναοί είναι ΝΠΔΔ και οι εφημέριοι σε αυτά είναι νόμιμοι εκπρόσωποι αυτών (χορηγεί ειδική βεβαίωση ο Μητροπολίτης κ.λπ.). Οπότε ο εφημέριος μπορεί να προβεί στην εξουσιοδότηση για την υπαγωγή αυθαιρεσιών στο Ν.4495/2017.
    1 point
  22. EIrini_Pr: 1) Επιτρέπεται 2) Ναι αφού παύει να είναι πέργκολα, θα έχει οροφή, πλαγιοκάλυψη και γενικά άλλα φορτία 3) Λογικά ναι, αλλά επειδή δεν δίνεις στοιχεία για το κτίριο δες το άρθρο 36 του 4495/17 4) Αν είναι ξεχωριστή (διηρημένη) ιδιοκτησία έχει υποχρέωση ΗΤΚ
    1 point
  23. Θα γράψω πως θα το αντιμετώπιζα , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και το σωστό. Καταλαβαίνω από την περιγραφή σου ότι το περίγραμμα της ΟΑ δεν έχει αλλάξει. Οπότε: Για την μετακίνηση του νόμιμου τμήματος που μετακινήθηκε σε άλλη θέση, θα χρέωνα μία παράβαση Κ3. Για την παράβαση του πλαγίου ορίου υπάρχει συστημικό πρόβλημα και για να δηλωθεί αυτή θα πρέπει να βάλει κάποιος υποχρεωτικά τμ στο κουτάκι της ΥΔ , χωρίς όμως η ΥΔ να υπάρχει στην πραγματικότητα. Στην δικιά σου περίπτωση μάλιστα αυτή η ΥΔ έχει τέτοια τιμή , ώστε να σε "πετάει" και στην Κ5 (>40%). Αυτά τα παραπάνω θα έγραφα στην τεχνική έκθεση και θα το έβαζα Κ4.
    1 point
  24. Να συμπληρώσω στα όσα σωστά λεει ο @karanus οτι εφόσον μιλάμε για δήλωση του 4178 θα πρέπει να αναφερθεί και αν απαιτείται ή οχι υποβολή ΜΣΕ με βάση το αντίστοιχο ΔΕΔΟΤΑ που συνοδεύει τη δήλωση του 4178.
    1 point
  25. Γραφώ το εξής κείμενο: Οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί με την δήλωση Α/Α ********** και ηλεκτρονικό κωδικό ************ του νόμου 4178/2017 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά και μελέτες , που έχω στην κατοχή μου. Επίσης θεωρώ ότι θα σου ζητηθεί το 5σέλιδο της υπαγωγής του Ν4178
    1 point
  26. Δύσκολο το "άθλημα" πάντως....
    1 point
  27. συγνώμη που επεμβαίνω αλλα μου διμιουργειτε μια απορια , ολακερη οικοδομή, κινδυνευει η στατικοτιτας της απο 4 τέτοια ουπατ 10αρια?
    1 point
  28. Θέμα: «Προσδιορισμός Κατηγορίας 4 ή 5» Στο Ν.4178/13 επικράτησε η ερμηνεία ότι, προκειμένου να προσδιοριστεί η Κατηγορία 4 ή 5, διαιρούμε τις Αυθαίρετες κατασκευές / Πραγματοποιούμενα στο διάγραμμα κάλυψης. Με τον Ν.4495/17 τροποποιήθηκε με σαφή τρόπο ο παρονομαστής, σε σημερινά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη ή επιτρεπόμενα κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εναπομένει και η ερμηνεία του αριθμητή, με τρόπο μάλιστα που να μην δημιουργεί αμφιβολίες στο υπολογισμό, να μην αλλάζει το ψηφισμένο νόμο με εγκύκλιο (όπως συνέβη στο Ν.4178/13) και κυρίως να μην δημιουργεί λογικές αντιφάσεις με άλλα άρθρα και άλλες διατάξεις. Η ερμηνεία Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, αν όχι ως επιταγή του νομοθέτη. Δηλαδή αν ένα ακίνητο έχει περίσσια δόμησης, τότε στο αριθμητή θα μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές που υπερβαίνουν την επιτρεπόμενη δόμηση (κι όχι όλα τα αυθαίρετα), προκειμένου να προσδιοριστεί η απαίτηση της αγοράς Σ.Δ. Διότι ο μόνος λόγος ύπαρξης της κατηγορίας 5 προσδιορίζεται από την μοναδική διαφορά που έχει με την κατηγορία 4, δηλαδή την αγορά Σ.Δ. προκειμένου οι κατασκευές να χαρακτηριστούν νομίμως υφιστάμενες. Άλλως, σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται λογικές αντιφάσεις, όπου απαιτείται αγορά Σ.Δ. ενώ το ακίνητο μπορεί καν να μην τον έχει εξαντλήσει, όπως αλλαγή χρήσης εκτός σχεδίου από κατοικία σε κατάστημα, σύννομη αυθαίρετη κατασκευή που είτε δηλώνεται ότι θα εκδοθεί άδεια, είτε επιλέγεται να πληρωθεί ενιαίο ειδικό πρόστιμο και γενικότερα οι περιπτώσεις με περίσσια Σ.Δ. κλπ, που μπορεί να έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν και άδεια προσθήκης! Επιπρόσθετα δεν είναι λογικό, να υποστηριχθεί η άποψη ότι, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν στο μέλλον, με σχετική πρόβλεψη κατά την διαδικασία αγοράς Σ.Δ., όταν επιλύονται άμεσα (ειδικά) με την σημερινή διατύπωση του άρθρου και όταν κι άλλες επιμέρους διατάξεις «βρίσκουν την θέση τους». Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά υπόσταση με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4 και δεν υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. και τα υπόλοιπα στην Κατ.5, συμπεριλαμβανομένων των μη αρτίων γηπέδων, λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του ακινήτου άνωθεν του 40%. Υπόσταση αποκτά και η δυνατότητα νομιμοποίησης σύννομων αυθαιρέτων κατασκευών με πληρωμή προστίμου και όχι με την χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης και Ο/Α, που πιθανόν να είναι και πιο δαπανηρή. Επίσης υπόσταση αποκτά η προσθήκη που έγινε με τον Ν.4546/18, στην Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπου όλες οι σύννομες αυθαίρετες κατασκευές πληρώνουν το 20% του προστίμου (ο συντελεστής δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα!), αλλιώς είναι δώρον άδωρο (τα περί στατικής εξάρτησης, δεν σχολιάζονται). Όσο αφορά ότι δεν ενσωματώθηκε στο νόμο η Εγκ.4, με την οποία εισήχθη (με «ακροβατικό τρόπο») ο όρος «των υπόλοιπων αυθαιρέτων κατασκευών», ο οποίος τροποποίησε το σώμα του νόμου όπου αναγραφόταν «συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα», εξαιρώντας από τον υπολογισμό και τις αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1,2,3 και αναλυτικού, ορθά δεν ενσωματώθηκε διότι οι κατασκευές αυτές έχουν ήδη εξαιρεθεί και το ζητούμενο είναι εάν οι υπόλοιπες αυθαίρετες κατασκευές του ακινήτου υπερβαίνουν το 40% των επιτρεπομένων, προκειμένου να αγοραστεί Σ.Δ., δηλαδή εξαιρέθηκαν αλλά προσμετρούνται στην περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί το ακίνητο. Υπόσταση αποκτά και η παρ.3. του Αρ.125, του Ν.4495/17, περί νέου υπολογισμού της Κατηγορίας, αλλιώς δεν αφορά σχεδόν κανέναν. Σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού της υπάρχουσας και της επιτρεπόμενης δόμησης του αριθμητή, η λύση δίδεται στο τροποποιημένο Αρ.23 του ΝΟΚ, σε συνδυασμό με το Αρ.96, του Ν.4495/17 και πιθανόν και σε συνδυασμό με νέα τροποποίηση του (για ορθότερη αντιμετώπιση των διαφόρων περιπτώσεων), ενώ ο υπολογισμός της κατηγορίας ως κλάσμα της πραγματοποιούμενης δόμησης μείον επιτρεπόμενης δια επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) συναρμόζεται πλήρως με το Αρ.23 του ΝΟΚ περί αδειών προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια, στα οποία μετά την τροποποίηση με τον Ν.4546/18 συμπεριλαμβάνονται (τουλάχιστον) και τα ακίνητα κατηγορίας 4. Επιπροσθέτως, στο σώμα του νόμου αναγράφεται «Υπάγονται… αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται…». Οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται. Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού παραβίασης είναι άλλο ζήτημα. Δεν γράφεται πουθενά ότι στον αριθμητή πρέπει να μπαίνουν τα αυθαίρετα (όπως και σήμερα θεωρείται). Αντίθετα η σαφέστατη αλλαγή στον παρονομαστή οδηγεί και στον ορθότερο προσδιορισμό του αριθμητή, έτσι ώστε το κλάσμα να αναφέρεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του ακινήτου και όχι κάποιων αυθαίρετων κατασκευών για τις οποίες πληρώνεται πρόστιμο και για το ίδιο αδίκημα (εφόσον υπάρχει περίσσια) πρέπει να πληρωθεί 2η φορά. Όταν όλοι μας πιεζόμαστε για την περάτωση των υποθέσεων, όταν εδώ κι έναν χρόνο εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι κλπ, πρέπει να επιλέγεται το «λογικό» (ή το λογικότερο), βάσει της (νέας) διατύπωσης του 4495 και μάλιστα άσχετα με το τι θα νομοθετηθεί εκ των υστέρων. Ευχαριστώ και αναμένω τα σχόλια των συναδέλφων, για την ανωτέρω προσέγγιση του ζητήματος.
    1 point
  29. Version v1

    1.695 downloads

    Σε ένα φύλλο εργασίας Excel 2007 η μεταγενέστερη έκδοση μπορείτε να υπολογίσετε την ισχύ απόδοσης σωμάτων, σε διαφορετικές θερμοκρασίας νερού. Βάση νερού ( εισαγωγής - εξαγωγής ). Η προσπάθεια αυτή είναι ερασιτεχνική είναι δωρεάν και για εκπαιδευτικούς - ψυχαγωγικούς λόγους! Εάν παρατηρήσετε τυχόν ανακρίβειες, εάν υπάρχει οποιοιδήποτε απορία η ακόμη και εάν έχετε κάποια πρόταση για βελτίωση μην διστάσετε να μου κάνετε Post.
    1 point
  30. maik ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΥΠΕΧΩΔΕ οικ. 57990/ΕΓΚ.21/Αθήνα, 29/4/2002 : Διευκρινίσεις για την εφαρμογή των διατάξεων περί ημιυπαίθριων χώρων και εξωστών μετά την ισχύ του Ν. 2831/00. Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται για τους ημιυπαίθριους χώρους και τους εξώστες και για την ενιαία εφαρμογή των σχετικών διατάξεων, διευκρινίζονται τα εξής : Με την τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 1577/85 (ΓΟΚ) με το άρθρο 1 του ν. 2831/00, συμπληρώθηκε ο ορισμός του ημιυπαιθρίου χώρου και περιλήφθηκαν για τον καθορισμό των υπόλοιπων - εκτός από τις ανοιχτές - πλευρών του και κατακόρυφα μη φέροντα στοιχεία. Κατακόρυφα μη φέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία επιτρέπονται, εξάλλου, στα άκρα των εξωστών, όπως ρητά αναφέρεται στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ΓΟΚ, με σκοπό την αισθητική διαμόρφωση των όψεων του κτιρίου. κριτήριο για το χαρακτηρισμό στοιχείου του κτιρίου ως ημιυπαίθριου χώρου ή εξώστη, είναι οι διατάξεις των παρ. 32 και 38 του άρθρου 2 του ΓΟΚ αντίστοιχα, με τις οποίες ορίζεται η ακριβής έννοια και γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ ημιυπαίθριων χώρων και εξωστών. Κατά συνέπεια, είναι ευνόητο ότι για τους εξώστες, όπως αυτοί ορίζονται από τη διάταξη της παρ. 38 του άρθρου 2, έχουν εφαρμογή όλες οι σχετικές περί εξωστών διατάξεις και τυχόν κατακόρυφα μη φέροντα αρχιτεκτονικά στοιχεία στα άκρα τους δεν μεταβάλλουν το χαρακτηρισμό τους.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.