Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.377


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.514


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Κάνεις αίτηση υπαγωγής για έκδοση βεβαίωσης . Στον τίτλο υπαγωγής το δηλώνεις ως προϋφιστάμενο προ του 55 . Στα φύλλα καταγραφής δεν αναγράφεις τίποτα Στο 5φυλλο περιγράφεις στην Τ.Ε. πως προκύπτει ως προϋφιστάμενο προ του 55 Για την βεβαίωση επιλέγεις : Οι εκτελεσμένες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις, εμπίπτουν σε μια από τις εξαιρέσεις της παρ. 2 του άρθρου 82 του Ν.4495/2017 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις απαγορεύσεις του άρθρου 89 του Ν.4495/2017.
    2 points
  2. Η αυτοτελής εξαίρεση μέχρι το ορισμένο ανεκτό όριο είναι μια παρέκκλιση που δίνεται σε νόμους πέρα από το Σύνταγμα (πρώτη φορά στον νόμο Τρίτση). Το κύριο πολεοδομικό μέγεθος (η νομιμότητα) δίδεται μόνο μετά από σύννομη αδειοδοτική διαδικασία και έλεγχο της δημόσιας αρχής. Δεν παραχωρείται με έναν ενδεχομένως αναρμόδιο έλεγχο σε ένα υπόβαθρο δεδομένων αμφίβολης εγκυρότητας με ταχύ οπτικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ βάσιμη την έξοδο από το πρόβλημα της Κατ.5 μόνο μέσω αδειών νομιμοποίησης και κατεδάφισης σε τμήμα του ακινήτου.
    2 points
  3. Έτσι είναι, στο φκ της κατηγορίας 3 δεν μπορείς να βάλεις τπτ (ούτε μ², διαμερισμάτωση). Οπότε αναγκαστικά χάνεται η κατηγορία και πάει είτε 4 είτε 5.
    2 points
  4. - Η Κατ.1 δεν έχει καν αυθαίρετα (γι' αυτό και μόνο παράβολο) ως προϋπάρχοντα του Συντάγματος 1975 που "όρισε" την αυθαίρετη κατασκευή. - Η Κατ.2 είναι τα αυθαίρετα που προϋπήρξαν του ν.1337/83 όταν καθορίστηκε ποια από αυτά μπορούν να ενταχθούν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και ποια όχι. Δηλαδή "όρισε" τους όρους της εξαίρεσης από κατεδάφιση. - Η Κατ.3 είναι αυτά που και πριν μπορούσαν να εξαιρεθούν ως μικροπαραβάσεις (γι' αυτό και μόνο παράβολο). Όλα τα παραπάνω εξαιρούνται κατευθείαν της κατεδάφισης και δεν μπαίνουν σε κρίση όπως οι Κατ.4 και 5. Η κρίση αυτή γίνεται με βάση κανόνες που αναγράφονται και στο manual (ν.1337/83, άρθρο 16 παρ.1 ή ΣτΕ) : ... αποδοχή αυθαιρέτων στον πολεοδομικό ιστό (επομένως μη κατεδάφισή τους) γίνεται μόνον όταν : α) δεν παραβλάπτουν υπέρμετρα την πόλη ή τον οικισμό ή στοιχείο αυτών που έχει ιδιάζουσα σημασία, με σημαντική υπέρβαση του συντελεστή δόμησης και των ακάλυπτων χώρων ή με αύξηση του ύψους, β) δεν παραβλάπτουν το άμεσο ή πλατύτερο περιβάλλον γενικά ή με την ειδική χρήση που έχουν και γ) δεν είναι επικίνδυνα από στατική άποψη. Το α) είναι η εξέταση για το διαχωρισμό μεταξύ των Κατ.4 και 5, το β) είναι οι περιπτώσεις απαγόρευσης υπαγωγής του άρθρου 89 και το γ) είναι η απαίτηση για έλεγχο της στατικής επάρκειας.
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.280 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 1.0.0

    11.237 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  7. υπομονή αδέρφια , σκεφτείτε ότι το καλοκαίρι ειν κοντά , θα το κάψουμε....όπως τότε ....το 85 στην αυτοκίνηση ,μπαρπαρέλα , μπουμ μπουμ ....
    1 point
  8. Σίγουρα έχεις διαφορετική διαμερισμάτωση σε σχέση με την Ο.Α. Θα πρέπει να ελέγξεις τι προβλέπει η σύσταση συνιδιοκτησίας . Η σύσταση έγινε πριν η μετά την τροποποίηση ? Όπως περιγράφεις το ακίνητο , μάλλον θα χρειαστεί να κάνεις πρώτα τακτοποίηση , ενημέρωση φακέλου και διόρθωση σύστασης και μετά μεταβίβαση .
    1 point
  9. Ναι. Όχι. Ναι, μέσω του ΤΕΕ ως έχων νόμιμο δικαίωμα... Το μόνο που μπορείτε να κάνετε, είναι να βρείτε έναν καλό δικηγόρο, μέσω του οποίου θ' αποστείλετε ένα εξώδικο στο συνιδιοκτήτη σας κ.λπ.
    1 point
  10. εάν και αφου θεωρειται "δρομος", τοτε, το ενα εχει προσωπο σε "δρομο" ασφαλτοστρωμενο Ως προς το αλλο, εγω θα αφηνα την ανταλλαγη κατα μερος και θα πηγαινα με δουλεία ... απλα και χωρις πιθανες "επιπλοκες"
    1 point
  11. Οι ελεκτές βορείου Ελλάδος τι είναι οι πολεοδομικές χαρτορίχτρες της περιοχής ? Γιατί ακριβώς τους ρωτήσατε ?
    1 point
  12. θα συμφωνησω με τους προηγουμενους φιλους Και να ρωτήσω: Απο πού προκυπτει οτι αυτη η λωριδα ΕΥΔΑΠ [πλατους...δεν λεει] αποτελει "δρομο" διελευσεως πανω σε αυτον και που μεσω "αυτου" γινεται η κυκλοφορια ή απλα ειναι αφημενος, ωστε να διερχονται "καθετως" επί αυτου προς αλλους δρομους. Ουτε αναφερεται το ΦΕΚ απαλλοτριωσης, εάν εχει απλη δουλεια υπογειας τοποθετησης σωληνωσεων ή εχει αποζημιωσει πληρως κατα κυριοτητα αυτυη την "λωριδα" και απλα "επιτρεπει/ανεχεται να διερχονται πανω απο την λωριδα αυτη. Αρα, μια ερωτηση στην ΕΥΔΑΠ ειναι απαραιτηση. Αλλα, στο σχεδιο, δεν φαινεται πουθενα πού βρισκεται ο πλησιεστερος δρομος προς τον οποιο θα εχει προσβαση για να αποκτησει "προσβαση". Μονο "προσωπο" θα ειναι ο "δρομος" της ΕΥΔΑΠ, αλλα αυτος ειναι αμφισβητουμενος Πιστευω οτι, η ΥΔΟΜ δεν θα δεχθει σαν "δρομο" την ιδιοκτησια ΕΥΔΑΠ. Αρα, και ανταλλαγη να κανει, παλι θα πρεπει να αποδειξει/επικαλεσθει οτι φθανει μεχρι καποιον νομοθετημενο δρομο. υγ αρα μενει - να μαθουμε ποιον χαρακτηρισμο σαν "δρομος" παιρνει η απαλλοτριωθεισα εκταση - ποια ειναι η πιθανη διελευση μιας δουλειας διελευσης προς κοινοχρηστο δρομο...που θα χρειαστεί για να χτισει
    1 point
  13. Αντιλαμβάνομαι οτι η έκταση απαλλοτριώθηκε προκειμένου να γίνουν τεχνικά υδραυλικά έργα ή αντιπλημμυρικά κλπ. Δεν αποτελεί οδό. Ίδια λογική με τους πυλώνες υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ και τα εναέρια καλώδια. Αν όπως αναφέρουν στην ΥΔΟΜ υφίσταται δρόμος και μάλιστα κοινόχρηστος, κάποιος θα πρέπει να το βεβαιώσει, κάποιος να τον χαρακτηρίσει (πχ είναι αγροτικός, δημοτικός κλπ) και κάποιος θα πρέπει να το αποδεχτεί. Οπότε, βεβαίωση αρτιότητας οικοδομησιμότητας από την ΥΔΟΜ αν και θεωρώ ότι και αυτή η λύση θα είναι μάταιη αφού θα γράψουν τις γνωστές παπάτζες " εφόσον και εάν και χωρίς έλεγχο τίτλων και χωρίς αυτοψία κλπ". Προσωπικά, θεωρώ ότι τα γήπεδα παραμένουν τυφλά. Ευθυγράμμιση ορίων αναφέρει το ιστορικό (ερώτημα) βάσει του οποίου δόθηκε η τότε γνωμοδότηση. Η λογική βεβαίως είναι σωστή, προκειμένου να δημιουργούνται ορθογωνισμένα γήπεδα. Εμείς όμως μένουμε στο συμπέρασμα της εγκυκλίου δηλαδή ότι η προϋπόθεση είναι να έχουμε ανταλλαγή ίσων τμημάτων στο ίδιο συμβόλαιο, ώστε ουσιαστικά να μην έχουμε κατάτμηση. Από την στιγμή λοιπόν που δεν έχουμε κατάτμηση, δεν θίγεται τίποτα από την αρτιότητα, καθώς δεν δημιουργείται νέο γήπεδο. Αυτό λέει και το σκεπτικό της απόφασης.
    1 point
  14. Χιλιάδες κατασκευαστές προσπαθούσαν να υπολογίσουν το κόστος κατασκευής πριν ξεκινήσουν την οικοδομή και στο τέλος έβλεπαν πόσο λάθος έκαναν . Η αξιολόγηση επενδύσεων δεν γίνεται με στατιστικές ...
    1 point
  15. Καμμία αντίρρηση σε όλα αυτά και ευχαριστώ που μας το κάνεις ταληράκια. Αλλά, πως θα πείσω τον ελεγκτή δόμησης/μηχανικό αγοραστή/μηχανικό ταυτότητας για το ότι δεν άθροισα την κατ1 κ κατ2 στον υπολογισμό του ποσοστού, χωρίς να υπάρχει ρητή αναφορά στο νόμο; Ή μάλλον το λεκτικό του στηρίζει την αντίθετη άποψη; Ή μάλλον τι ποσοστό επιτυχίας αναμένεται να έχω; (στο να τους πείσω). Ρωτάω γιατί σαν κοινά αποδεκτο το αντίθετο βλεπω. * Μετά και το σχετικό κυνήγι σε εγκύκλιους και ε/α μόνο αυτό βρήκα (1735 από ομάδα 71) OmadApant-71_3.10.2018 - 1735 επιλογή κατηγορίας.pdf Που, εν ολίγοις, λέει ότι στον 4178 είχαμε μια διευκρίνηση στην εγκ. 4 (με υπόνοια πάλι φυσικά) (το οποίο είναι και λίγο περίεργο αφού δεν συνδυαζόταν κ2 με κ4), στον 4495 δεν έχουμε κάτι αντίστοιχο, άρα τσου! Βέβαια η αγαπημένη μας εγκύκλιος στο τέλος λέει ότι εξακολουθούν να ισχύουν οι κατευθύνσεις που δόθηκαν για 4014 κ του 4178, εκτός και αν αντίκεινται στις διατάξεις του 4495. Στο σημείο αυτό οι δύο νόμοι είναι καρμπόν. Δεν διαφωνώ σε τίποτα από όσα λες, απλά ψάχνω κάτι απτό για την περίπτωση που θα χρειαστεί να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Άντε καλημέρα! * για να είμαι ειλικρινής μόνο από σέναν και τον ΚΑΝΑ το έχω ακούσει. Με 4014 κ 4178 δεν είχα ασχοληθεί ιδιαίτερα και δεν θυμάμαι κάτι.
    1 point
  16. σαν καθαρό κόστος μπορεί να είναι φτηνότερο, όμως ο κατασκευαστής να δίνει προσφορά ακριβότερη.
    1 point
  17. μη ξεχάσεις να πάρεις και ένα βοηθητικό χώρο τουλάχιστο στο 5 υπόγειο ως καταφύγιο-που ξέρεις μελλοντικά τι μπορεί να συμβεί!
    1 point
  18. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  19. @Saleptsis το όριο του προϋπολογισμού ισχύει για τις εργασίες που αντιστοιχούν στην ΕΕΔΜΚ. Το κόστος των εργασιών εκτός ΕΕΔΜΚ δεν λαμβάνεται υπόψη. Αφού είσαι κάτω από το όριο δεν χρειάζεται ΟΑ.
    1 point
  20. Αν το υπόγειο είναι αιτιολογημένα υπόγειο, εντός περιγράμματος και αποτελεί παρακολούθημα της ο.ι., τότε είναι κατηγορία 4.
    1 point
  21. Τι λόγος θα υπάρχει να υπάρχουν οι Υπ.Δομ. αν βάλουμε ότι υπάρχει στο αρχείο?
    1 point
  22. άρα εσύ μιλάς για αμοιβές "Και αν θέλουμε μπούσουλα ας έχουμε μπούσουλα τα των συμβολαιογράφων.... χρέωση με την σελίδα Α4" και μας προσομοιώνεις με γραφιάδες απλά δεν λες συγκεκριμένα ποσά άρα όλα οκ? επίσης σου ξέφυγε ένας τόνος στο "Δεν επιτρεπτό ούτε απο τους κανόνας." Πότε γίναμε τόσο προβληματικά Politicaly correct.. Επίσης δεν καταλαβαίνω τι λάθη κάνατε κάποιοι της γενιάς σας που υπήρξατε μηχανικοί αρκετά χρόνια προ κρίσης (συνήθως παιδιά μηχανικών) και δεν στρώσατε τότε μια υγιή καριέρα που να σας βγάλει και μέσα στην κρίση και να μην ασχολείστε καν με την ταυτότητα κτιρίου όπως ασχολούμαστε εμείς που βγήκαμε στο επάγγελμα μέσα στην κρίση και χωρίς μπαμπά μηχανικό.
    1 point
  23. @TomA---Κατηγορία 3. Σε μορφή πίνακα οι κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών (από το ΤΕΕ - τμήμα Δυτικής Κρήτης): Κατηγορίες Οικοδομικών Αδειών
    1 point
  24. Βασει λογικης ισχυει αυτο που λες εσυ. (κι εγω το ιδιο θα ελεγα αν δεν με συνεφερε τωρα να μπω κατηγορια 4) Επειδη ομως σημειο αναφορας ειναι ο νομος, εγω βλεπω οτι στο ενα αρθρο (επιλογη κατηγοριας) δεν αναφερει καθολου την περιπτωση συνιδιοκτησιας (χιλιοστα), ενω στο αλλο αρθρο (100) την αναφερει. Ερχεται και η εγκυκλιος η οποια αφηνει ακριβως το ιδιο κενο, οποτε θεωρω οτι μπορει καποιος να ισχυριστει αυτο που λεω. edit: Ξαναδιάβασα την εγκυκλιο και εφοσον δεν υπαρχει η λεξη ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ στο κομματι που αναφέρεται στην συγκυριότητα, ειναι σαφες οτι πρεπει ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ να ληφθουν υποψη τα χιλιοστα........
    1 point
  25. Όταν όλες οι πασίγνωστες έννοιες (σε μας τους μηχανικούς) όπως ΥΔ ΥΚ της Ο.Α (κατά την γενική πολεοδομική νομοθεσία) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και μεταφράζονται αλλιώς ήτοι σε ΥΔ ΥΚ χωρίς συνάμα (στην κυριολεξία-βλέπε παραβίαση κ/χ από διαμέρισμα) να υπάρχει υπέρβαση από τα εγκεκριμένα μεγέθη της Ο.Α οι κύριοι και βοηθητικό χώροι (κατά τον κτιριοδομικό κανονισμό) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και πότε μεταφράζονται σε αυξημένο ή μειωτικό συντελεστή και πότε σε αύξηση ή μη του σ.δ όταν οι πάμπολλες χρήσεις (του Π.Δ περί χρήσεων γης) στους νόμους αυθαιρέτων εντάσσονται σε 4 γενικές κατηγορίες που καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματική τότε τι πιο φυσικό να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε ούτε μεταξύ μας ούτε με συμβ/φους ούτε με δικηγόρους ούτε με Ε.Δ ούτε με τους αυριανούς Δ/ντες Παρατηρητηρίων ούτε με τα μέλη ΣΥΠΟΘΑ (αλλά ούτε και τα μέλη του μεταξύ τους) ούτε με τις αυριανές Επιτροπές Κρίσεων Αυθαιρέτων ( και τα μέλη μεταξύ τους) και μήπως τελικά όλοι ζούμε σε ένα τρελάδικο!
    1 point
  26. Πάντως για το (δδ) δεν μπορεί ούτε η Πυθία να καταλάβει το τι ακριβώς εννοεί ο ποιητής..... Ανοιχτοί ή κλειστοί Η/Υ χώροι;;;; Eίναι τόσο ....."παπαρολόγοι" που αν τους ρωτήσεις ούτε κι αυτοί θα μπορούν ν' απαντήσουν.... Προφανώς οι ανοιχτοί Η/Υ πάνε με αναλυτικό και δεν υπολογίζονται για την εύρεση της κατηγορίας!!!! Από την άλλη, έστω νόμιμα 100 τ.μ. και κλεισμένοι Η/Υ 60 τ.μ., αφού στο σύστημα θα έχω συντελεστή υπέρβασης μεταξύ 50 και 100%, πως βρε μάγκες θα το πάρει το σύστημα ως Κατηγορία 4;;;; Θα βγει κάποια εγκύκλιος, θα ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ απλώς όπως γουστάρει ο συντάκτης της κι εμείς θα είμαστε πάλι ....έρμαια! Η λογική λέει: "Χορεύουμε στο ρυθμό που παίζουν τα όργανα". Εγώ αυτό θα κάνω.... Μέχρι την έκδοση της εγκυκλίου, δεν θ' ακουμπώ τέτοιες περιπτώσεις.... Αν βγει και με βολεύει, θα ...χορεύω όπως σφυρίζει.... Αν δεν με βολεύει, θα ....πάρω αγκαλίτσα το νόμο (γράφοντας στα παλιά μου τα παπούτσια την εγκύκλιο) και θα πορευθώ.... Αϊ σιχτίρ πια με τους ....αγράμματους!!!
    1 point
  27. Γειά σας φίλες και φίλοι του forum. Θέλω να με ενημερώσετε σχετικώς με τον θεσμό του "ενεργειακού επιθεωρητή" για το αν υπάρχει κάποιο βιβλίο να αναφέρει βήμα - βήμα τι χρειάζεται και τι πρέπει να προσέξει προκειμένου ένας μηχανικός να εκδόσει ενεργειακό πιστοποιητικό για ένα σπίτι? Επίσης έχω ακούσει ότι αν μία πολυκατοικία για παράδειγμα έχει 10 διαμερίσματα ένας ενεργειακός επιθεωρητής απαγορεύεται να εκδόσει πάνω από 5 ενεργειακά πιστοποιητικά τον μήμα. Ισχύει η παραπάνω απαγόρευση? Σας ευχαριστώ πολύ. Περιμένω απαντήσεις σας.
    1 point
  28. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.