Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα,αν κάτω από τη στέγη δεν έχει δημιουργηθεί χώρος στον οποίο έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση (για παράδειγμα αποθήκες),η στέγη σαν κατασκευή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό,και αναφέρεται η υπέρβαση ύψους αυτής σε σχέση με το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής.Αντιθέτως,εάν έχει εγκατασταθεί κάποια χρήση και υπολογίζεις αυθαίρετη δόμηση σε αυτήν ,θα υπολογίσεις συντελεστή υπέρβασης ύψους.
    3 points
  2. Προφανώς Δημήτρη, καλημέρα. ΓΟΚ '55 - Άρθρον 34 - Αρχιτεκτονικαί προεξοχαί άνωθεν κοινοχρήστων χώρων. 1. Επιτρέπονται αι ακόλουθοι αρχιτεκτονικαί προεξοχαί επί των προσόψεων των οικοδομών, άνωθεν των κοινοχρήστων χώρων ή υφισταμένων οδών, μετρούμεναι από της κυρίας επιφανείας της προσόψεως : α. Οριζόντιαι προεξοχαί προς επίτευξιν αρχιτεκτονικών μορφών (γείσα) μέχρι 0,30 μ. εξαιρέσει της ανωτάτης κατά την επίστεψιν της οικοδομής κορωνίδος ή προεξοχής στέγης ήτις, δύνανται να γίνη και μεγαλυτέρα. Εφ όσον αι προεξοχαί αύται, κατά το χαμηλότερον σημειον αυτών απέχουν του πεζοδρομίου ολιγώτερον των 2,00 μέτρων, δεν πρέπει να εξέχουν πλέον των 0,15 μέτρων. Αι προεξοχαί αύται δύνανται να διήκουν καθ’ άπαν το μήκος της προσόψεως. … 3. Κατά παρέκκλισιν από των εν τω εδαφίω α της παρ.1 και προκειμένου περί ειδικών κτιρίων η Αρχή δύναται κατά την κρίσιν της να επιτρέψη και μεγαλυτέρας ή άλλως διατεταγμένας αριχτεκτονικάς προεξοχάς εις τας περιπτώσεις όπου ιδιαίτεροι λόγοι αρχιτεκτονικής διαμορφώσεως της προσόψεως απαιτούν τούτο, λαμβάνουσα υπ’ όψιν της το πλάτος της οδού και του πεζοδρομίου και την αξίαν των αισθητικών πλεονεκτημάτων της τοιαύτης διαμορφώσεως.
    3 points
  3. Η βλακεία με την απαίτηση ύπαρξης αδείας πρέπει να σταματήσει για να ξεμπλοκάρει η πλειοψηφία της Κατ.5. Η λύση είναι απλή. Υπαγωγή με παράβολο προς έκδοση αδείας (νομιμοποίησης ή κατεδάφισης) και τακτοποίηση των αυθαιρεσιών που δεν νομιμοποιούνται/κατεδαφίζονται μόνο για το χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. Για όλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας (και ιδιαίτερα για τα δημόσια) χρηματοδότηση μόνο με στατικές επάρκειες. Αλλιώς ούτε ευρώ πάνω τους...
    2 points
  4. Μα δεν σκέφτηκαν ούτε καν τα δημόσια κτίρια και συγχρόνως μνημεία Με ρώτησε Δήμαρχος που ενδιαφέρεται για πυρασφάλεια και λοιπές άδειες καθώς και σε τυχόν ένταξη σε νόμους χρηματοδότησης για την ρύθμιση παλιού παραδοσιακού Δημοτικού σχολείου με αυθαίρετες προσθήκες και αλλιιώσεις και όταν του είπα ότι δεν γίνεται δεν το πίστευε
    2 points
  5. Ο συντελεστής υπέρβασης ύψους συμπληρώνεται μόνο σε φύλλο καταγραφής που έχει δηλωμένη επιφάνεια αυθαιρέτων,δηλαδή τ.μ.Όταν έχεις ένα φύλλο μόνο με λοιπές παραβάσεις δεν βάζεις συντελεστή υπέρβαση ύψους.Το "αναφέρεται η υπέρβαση" που έγραψα πριν,ήταν για την Τεχνική σου έκθεση,όπου αναφέρεις ότι "συντάσσεται αναλυτικός προϋπολογισμός για την κατασκευή της στέγης,η οποία στέγη (στην περίπτωση σου),υπερβαίνει κατά 60cm το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος στέγης της περιοχής το οποίο είναι 2,00μ.,και έχει κατασκευαστεί με ύψος 2,60μ. ενώ το κτίριο δεν υπερβαίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος κτιρίου της περιοχής που είναι τα 11,00 μ.". -σημείωση:Ελέγχεις ότι επιτρέπεται η κατασκευή στέγης στην περιοχή που βρίσκεται το κτίριο,και δεν απαιτείται κάποια ειδική έγκριση κλπ κλπ,λόγω περιοχής.
    2 points
  6. Εντάσσονται στο 112 μόνο οι οικισμοί που αναφέρονται στο ΦΕΚ του 1983 . ( βλ . άρθρο 21 του ν.1337/1983)
    2 points
  7. Συμφωνώ με Arche, αυτά τα θέματα επιλύονται μόνο διά ζώσης...πρέπει ο μηχανικός να δει τα σχέδια, την τοποθεσία και τις απαιτήσεις του πελάτη...
    2 points
  8. α] κατ' αρχας, εχουμε αυτο απο το ΤΕΕ ΠΕΛ Επίσης, η Εγκύκλιος 3/01.10.2013 του ν.4178/2013 (όμοιες διατάξεις) αναφέρει ότι «Οι περιπτώσεις αυθαίρετων ανοιχτών εξωστών ανεξαρτήτως μεγέθους, που υφίστανται προ του Ν.1577/1985 υπάγονται στο εδάφιο δ της παρούσας Κατηγορίας, δεδομένου ότι δεν ίσχυε περιορισμός της επιφανείας τους από τις τότε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, με αποτέλεσμα να μην προκύπτει η υπέρβαση επιφάνειας των εξωστών, που ορίζεται στο εδάφιο αυτό.» Άρα, οεξώστης πάνω από κοινόχρηστο χώρο και εφόσον εξασφαλίζεται κάτω από την επιφάνειά του καθαρό ελεύθερούψος τουλάχιστον τριών (3) μέτρων τακτοποιείται υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις με τον εξής τρόπο: I.Αν η κατασκευή είναι προ ΓΟΚ 1985→Κατηγορία 3 ανεξαρτήτως μεγέθους II.Αν η κατασκευήείναι μετά ΓΟΚ 1985→Κατηγορία 3γιασυνολική επιφάνεια εξωστών έως 20% μεγαλύτερη από τη συνολική επιφάνεια των εξωστών των εγκεκριμένων σχεδίων. αρα ερευναται το προ 1985, όπως η δικη σου περιπτωση. β] Επισης εχουμε την νεα ρυθμιση του "γγ" που οριζει οτι Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο, [αυτη ειναι ξεχωριστη περιπτωση, ανεξαρτητη χωρις να επηρεαζεται απο το 20%] Επομενως, σαν συμπερασμα, με βαση το παραπανω, δεν εξεταζεται ουτε εμβαδον ούτε υψος. Αρκει να μην ξεπερναει το κρασπεδορειθρο. γ] δεν φαινεται να προκυπτει οτι εκεινο το σημειο της προβολης του "μπαλκονιου" στο ισογειο ειναι κοινοχρηστος χωρος, με βαση οτι και τα υπερκειμενα μπαλκονια στους οροφους "προεξεχουν" και αυτα... και δ] μια πρακτικη παρατηρηση Η περιοχη αυτη εχει και αλλες οικοδομες χτισμενες με τον ιδιο τροπο. Να υποθεσουμε οτι "ετσι" εχτιζε εκεί???
    2 points
  9. μη ξεχάσεις να πάρεις και ένα βοηθητικό χώρο τουλάχιστο στο 5 υπόγειο ως καταφύγιο-που ξέρεις μελλοντικά τι μπορεί να συμβεί!
    2 points
  10. Ένα συλλογικό όργανο που γνωμοδοτεί για όλα δεν ξεχωρίζει τα σημαίνοντα, οπότε δεν υπάρχει χρησιμότητα ...
    1 point
  11. *apsak123456 θα υπολογίσεις το 1/2 της επιφάνειας κάθε διαμερίσματος χωριστά γιατί το εμβαδό της σοφίτας εξαρτάται από το χώρο του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέεται λειτουργικά, βάσει του σχετικού άρθρου για τις επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στη δόμηση.
    1 point
  12. Έτσι είναι @dimitris GM... Από την άλλη σκεφτόμουν ότι έχω κάτοψη υπογείου με τη ρύθμιση που έκανα τότε. Σε περίπτωση, δηλαδή, που θελήσουν να πωλήσουν το ακίνητο και ο/η συμβολαιογράφος ζητήσει βεβαίωση μηχανικού να τη ζητήσουν από αλλού.
    1 point
  13. οσα ειχαν κανει τα τακτοποιησες ό,τι εκαναν μετα αφορουν αυτους βαλε σε μια ταξη το αρχειο με τις φωτογραφιες που εχεις τραβηξει εσυ, και στείλε τους " να πανε αλλού"👿
    1 point
  14. Να τα πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα: Για την επιλογή κατηγορίας υπάρχει η (βάσιμη) άποψη ότι στον έλεγχο επιλογής της δεν λαμβάνονται αυθαίρετες κατασκευές πριν το 1983. Μια πρόσφατη συζήτηση επί του θέματος θα διαβάσεις από το παρακάτω και εξής: Επομένως στη δήλωσή σου θα δηλώσεις κάποιο/κάποια φύλλα καταγραφής με κατηγορία 1, ενώ σε άλλο φύλλο κατηγορία 4 για την αποθήκη, αφού ο έλεγχος διαμορφώνεται ως εξής: 48 < 68 =40%•170 (που αναφέρεις ως επιτρεπόμενη της κάθετης). Τώρα, να διευκρινίσω ότι δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα των καθέτων και δεν γνωρίζω σίγουρα τις λεπτομέρειες που διέπουν την αντιμετώπισή τους. Έχω την αίσθηση πάντως ότι ισχύουν τα ίδια που αφορούν και στις οριζόντιες ιδιοκτησίες. Μου φαίνεται λοιπόν αρχικά λογικό, ότι αφού στο ακίνητο υπάρχει οικοδομική άδεια να δηλώνεται και η δική σου ιδιοκτησία με άδεια. Ως προς το ύψος του προστίμου δεν είμαι σίγουρος ότι κατάλαβα πως το εννοείς. Χωρίς να μου έχει τύχει προσωπικά, έχω διαβάσει περιπτώσεις όπου υπάρχει όντως η πιθανότητα, ανάλογα των δεδομένων, η δήλωση με άδεια και συντελεστές επιβάρυνσης δόμησης, κάλυψης, κλπ. το πρόστιμο να υπερβαίνει αυτό που θα προέκυπτε σε δήλωση χωρίς άδεια. Αν εννοείς ότι η δική σου περίπτωση είναι τέτοια οι συνάδελφοι προτείνουν την επιλογή "ΟΧΙ" στην άδεια για να βγει το πρόστιμο μικρότερο (λογικό). Όμως εδώ έρχεται η ένσταση στην επίσης πρόσφατη συζήτηση άλλου συναδέλφου για το αν αυτό είναι επιτρεπτό, εφόσον είναι αντιφατικό όταν υπάρχει άδεια να δηλωθεί το αντίθετο (είναι διαφορετική μεν περίπτωση, αλλά του προτείνεται η ίδια λύση): Το πρόβλημα δηλ. ανάγεται στο αν μπορείς να δηλώσεις κάτι που στην ουσία δεν ισχύει, χάρει του υπολογισμού του προστίμου. Ο 4495 μας έχει συνηθήσει σε τέτοιες περιπτώσεις. Όμως η τελική απόφαση και ευθύνη μεταφέρεται στον μηχανικό, ο οποίος οφείλει να τη λάβει χωρίς να βασίζεται σε κάποια σαφή διάταξη. Το μόνο που θα ελπίζει πλέον για την εκδοχή που επέλεξε θα είναι να ήταν "η πιο κοντινή στον νόμο". Ίσως όχι η απάντηση που θα επιδίωκες, και συγνώμη, αλλά έτσι βλέπω να προσεγγίζεται η περίπτωσή σου. (πρόσεξε και όσα αναφέρει ο συνάδελφος kan62 περί νομιμοποίησης, εφόσον πρόκειται για δικό σου ακίνητο.)
    1 point
  15. @dimitris GM και @zazeng έχετε δίκαιο και ευχαριστώ για τις πολύτιμες απόψεις σας. Καθόλου εύκολη περίπτωση η συγκεκριμένη. Δυστυχώς οι βαθμοί ευελιξίας είναι ελάχιστοι. Εντωμεταξύ δεν είναι μόνο μία εργασία που πρέπει να καθαιρεθεί. Είμαι σε δύσκολη θέση. Ελπίζω να μη χρειαστεί να προχωρήσουν σε πώληση στο μέλλον...
    1 point
  16. *@chris ναι μπορεί. Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών για την εφαρμογή για την εφαρμογή του Ν. 4067/2012 (Ν.Ο.Κ.) Στο άρθρο 2 - παρ. 91, αναφέρεται ότι:
    1 point
  17. "Ίσως η προτιμότερη λύση είναι αυτή που ανέφερε και ο συνάδελφος @dimitris GM, δηλαδή να ανοίξω καινούρια καρτέλα στην πλατφόρμα τακτοποίησης και να βάλω όλες τις αυθαιρεσίες σε διαφορετικά φύλλα καταχώρισης." εγω παντως δεν θυμαμαι να εχω πει κατι τετοιο... Και πώς να το πώ, αφου η μεσοτοιχια μετατοπισθηκε μετατην τακτοποιηση, το ετος 2018??? Αυτο που ειπα ειναι να γκρεμισεις την αυθαιρετη μεσοτοιχια και να την πας στη θεση της. Μετα τα βρισκεις. Εκτος εάν θεωρεις οτι μπορεις να πας με το αρθρο 94 παρ. δ', αλλά, "μετ' εκδοση προβλεπομενης οικοδομικης αδειας, όπου επιτρεπεται..."
    1 point
  18. Η πιο επίσημη ενημέρωση που γνωρίζω είναι αυτή που εξέδωσε o Σύλλογος Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΜΕΔΕΚΕΜ) και δημοσίευσε το «Εργοληπτικό Βήμα» της ΠΕΣΕΔΕ στο τεύχος 112 (9ος/2018) στην σελίδα 72, στο 3ο θέμα, στην 2η παράγραφο!!!! (GPS GeorgeGaleos Positioning System)😊
    1 point
  19. Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.
    1 point
  20. παιδιά, το έγγραφο τώρα το διάβασα και έχω μείνει με ανοικτό το στόμα. Αρχικά, έχουμε την απάντηση της αποκεντρωμένης???Επίσης, τι κουλά είναι αυτά που γράφουν? δηλαδή ότι έχει στέλεχος αδείας χωρίς φάκελο, και η κάτοψη της σύστασης είναι ίδια με την τωρινή, βγάζεις βεβαίωση? είμαστε με τα καλά μας? επίσης συνάδελφε αν θέλεις γράψε και η βεβαίωση απώλειας φακέλου τι λέει, διότι από Αθήνα, η τελευταία τέτοια που είχα πάρει εγώ έγραφε ότι στον τωρινό έλεγχο δεν βρέθηκε ο φάκελος και επιφυλάσσονται σε μελλοντικό έλεγχο. Κοινώς, μπορεί να ξέπεσε πουθενά και τότε θα σας ξαναειδοποιήσουμε (εδώ γελάμε)...
    1 point
  21. Γράψανε πολλά για να κάνει καλύτερο προσάναμμα!! Καλησπέρα @ΙΑΣΟΝΑΣ
    1 point
  22. Μην είσαι βέβαιος γι' αυτό! Στο έγγραφο της ΥΔΟΜ Αθήνας παραπάνω γράφουν την "ιστορία της ζωής τους" αναμασώντας τα ίδια και τα ίδια που αναφέρει ο νόμος για να γεμίσουν δυ'ο σελίδες και να καταλήξουν απλώς στη γνώμη τους και μόνο!!! Μην παρασύρεσαι... Η γνώμη τους δεν είναι νόμος! Έχει την ίδια ακριβώς βαρύτητα που έχει και η δική σου. Δεν στέκει νομικά πουθενά για να στηριχτείς πάνω της! Άλλες ΥΔΟΜ έχουν τελείως διαφορετικές απόψεις. Ψάξτο... Η λύση στις περιπτώσεις αυτές είναι μία. Απλή, φτηνή, νόμιμη! Την είχα αναφέρει παραπάνω. Την καλησπέρα μου...
    1 point
  23. Πέρα από τις πέντε εξαιρέσεις για κατηγορία 5, πλέον έχουν σταματήσει να δηλώνονται παραβάσεις μεγάλων κτιρίων χωρίς οικοδομική άδεια; Τι θα γίνει άραγε με δημόσια και δημοτικά κτίρια που σε μεγάλο βαθμό βρίσκονται σε αυτή την περίπτωση;
    1 point
  24. 1-Αν σου προσφέρουν αγαπητέ τον ρόλο της Πυθίας στο Μαντείο των Δελφών θα σου συνιστούσα να μη πας διότι κατά την γνώμη μου με την μαντεψιά πάσχεις λίγο 2-Άντε και έγινε οφφ τόπικ.... να γίνει και οφφ φόρουμ με αντικείμενο αντί Μηχανικών σε Ψυχαναλυτών είναι υπερβολικό Δεν είναι και πρέπον να μεταφερθεί το θέμα στην χαλαρή διότι η θεματοθέτης δεν θα μπορεί να συμμετάσχει
    1 point
  25. έγινε μπέρδεμα τι είναι πιο σπουδαίο.... (αν δηλαδή το δάχτυλο που δείχνει το δάσος ή το δάσος) με βάση το μπαλκόνι - θέα... καλημέρα με λιακάδα ακόμα σήμερα και ναι έγινε σήριαλ και το τσίγκλισε ο ΙΑΣΟΝΑΣ 😄😄 .....
    1 point
  26. Ακριβώς... άρα μόνο το δια ζώσης θα δώσει την λύση...
    1 point
  27. το ίδιο ερώτημα το έχεις κάνει και σε άλλο θέμα Θα διαγραφεί τώρα το άλλο αλλά αν ξαναγίνει θα αποκτήσεις ποινικό μητρώο στο φόρουμ εδώ και θα διαγραφούν όλα τα δικά σου. Φιλική συμβουλή πάντα.
    1 point
  28. Εαν και εφοσον εχουν χτισει ολοι, θα πας με το Αρθρο 98Ρυθμίσεις του ν.δ.1024/1971 (Α232) και του ν.3741/19291. Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 1 του ν.δ.1024/1971 (Α232) εφαρμόζονται και επί γηπέδων, που κείνται εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών και ανήκουν σε έναν ή πλείονες ιδιοκτήτες, επί των οποίων έχουν ανεγερθεί μέχρι τις 28.7.2011 οικοδομήματα νομίμως ανεγερθέντα ή αυθαίρετα, υπαγόμενα στις διατάξεις του παρόντος, με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 89του παρόντος. Υπό τις ανωτέρω προϋποθέσεις επιτρέπεται η σύνταξη και υπογραφή συμβολαιογραφικών πράξεων σύστασης διηρημένων ιδιοκτησιών επί των ανωτέρω γηπέδων και η μεταγραφή αυτών στα βιβλία μεταγραφών ή η καταχώριση στα κτηματολογικά γραφεία. Υπό τις ίδιες ανωτέρω προϋποθέσεις,θεωρούνται εξ υπαρχής έγκυρες και ισχυρές συστάσεις διαιρεμένων ιδιοκτησιών,οι οποίες έχουν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος και δεν έχουν κηρυχθεί άκυρες με αμετάκλητη δικαστική απόφαση.Η ανέγερση των οικοδομών μέχρι τις 28.7.2011 αποδεικνύεται από αεροφωτογραφίες που έχουν ληφθεί μέχρι την ημερομηνία αυτήνκαι βεβαιώνεται από τονμηχανικό, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Ο μηχανικος θα κανει τις τακτοποιησεις και την αποτυπωση και θα ορισει τις καθετες. Καθε ενας θα λαβει τα χιλιοστα που του ανηκουν και "οσα" κτισματα εχει ανεγειρει στην "δικη του" καθετη, ανεξαρτητα των χιλιοστων. ΜΙλας με τον μηχανικο σου και αυτος με τον συμβ/φο σου για το πρακτικο μερος και για ό,τι αλλες ειδικωτερες συμφωνιες εχετε κανει μεταξυ σας- και εάν μπορουν να γινουν....
    1 point
  29. Μάλιστα ... δηλαδή εκτός από προβλέψεις έστησαν και παραμάγαζο που διεκπεραιώνει ιδιωτικές υποθέσεις "ερμηνεύοντας" το νόμο αντίθετα με αυτόν. Νομίζουν ότι έτσι προάγουν τη θεσμοθετημένη διαδικασία των ελεγκτών δόμησης. Κρίμα ... Να προκαλέσετε διαδικασία απάντησης ερωτήματος στην αρμόδια ΥΔΟΜ (μπορεί μέχρι την απάντηση να υπάρξει και η Κεντρική ΥΔΟΜ). Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα για όλους τους συναδέλφους οποιαδήποτε σχετική αλληλογραφία για το θέμα.
    1 point
  30. Εφόσον έχει γίνει δήλωση με 4178 για την αλλαγή χρήσης υπογείου σε κατοικία δεν απαιτείται νέα νομιμοποίηση . Εάν υπάρχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες ακολουθούμε ν.4495 .
    1 point
  31. υπομονή αδέρφια , σκεφτείτε ότι το καλοκαίρι ειν κοντά , θα το κάψουμε....όπως τότε ....το 85 στην αυτοκίνηση ,μπαρπαρέλα , μπουμ μπουμ ....
    1 point
  32. να το ξαναδειτε... τι σημαινει προσθετη διαμερισματοποιηση..??.... Καποιος δεν μετρησε σωστα και εκανε μερικη τακτοποιηση [να μην πώ οτι μετα την τακτοποιηση εκαναν νεες αυθαιρεσιες και τους στεναχωρησω...] Θα παρετε πισω τις παληες δηλωσεις και θα κανετε νεες.
    1 point
  33. εγω θα ηθελα να μαθω Στην αδεια πώς ειναι? Στη συσταση τι γραφει? Πότε εκοψε το δωματιο απο το ενα και το εβαλε στο αλλο. - δεν υπαρχει ΕΕΔΜΚ περι "διαχωρισμου", γιατι απλα δεν εχεις νομιμες ΟΙ. Πρεπει να τακτοποιησεις "αυτο", που δεν ξερω τι ειδους αυθαιρεσια ειναι. - δεν μπορεις να κανεις λειτουργικη συνενωση, γιατι αυτη αφορα συνενωση ολοκληρων και οχι να κολλησει το ενα δωματιο στο αλλο διαμερισμα. Εξ αλλου η συνενωση δρα μονον πολεοδομικα. Κατα τα λοιπα , απλα τις συνενωνει, αλλα παραμενουν, ιδιοκτησιακα, δυο ανεξαρτητες. - διαμερισματωση θα ειχες εάν αυτο ειχε γινει πριν το 11...θα βρισκαμε εναν τροπο... εσυ λες οτι τακτοποιησε το 15 και μετα εκανε αυτα που εκανε. Αρα, μαλλον θα χρειαστει να επανελθεις με περισσοτερες πληροφοριες.
    1 point
  34. Λογικά μπορείς να το υπάγεις στην κατηγορία 3. γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο,
    1 point
  35. To "πιο κοντά" μου άρεσε! Με την έννοια ότι ο νόμος δεν μας τα λέει και ακριβώς... Λοιπόν το 2ο είναι το σωστό. Απλά να υπενθυμίσω για τον αριθμητή στους ελέγχους ότι ο νόμος λέει: Στον συντελεστή επιβάρυνσης δόμησης αθρόιζονται οι κύριοι κλειστοί χώροι με ΥΔ, Στον συντελεστή επιβάρυνσης κάλυψης υπολογίζονται όλοι οι κλειστοί χώροι με ΥΚ, Στην επιλογή κατηγορίας υπολογίζονται όλοι οι χώροι που (σύμφωνα με την εγκύκλιο) προσαυξάνουν τον συντελεστή δόμησης πλην των εξαιρέσεων που απαριθμεί. όπου χώροι εννοώ αυθαίρετοι χώροι Το λέω αυτό για να κάνεις προσεχτικά τους υπολογισμούς και επίσης ότι στην επιλογή κατηγορίας δεν είναι κατ' ανάγκη ο ίδιος αριθμητής με αυτόν στον υπολογισμό του συντ. επιβάρυνσης για ΥΔ. Για να βοηθήσω λίγο ακόμα, εφόσον βγαίνει κατ. 5 και δεν ανήκει το ακίνητο στις εξαιρέσεις, η επιλογή που έχει πλεόν ο ιδιοκτήτης είναι να νομιμοποιήσει ό,τι νομιμοποιείται και να τακτοποιήσει τα υπολειπόμενα, που θα μετατεθούν έτσι στην κατηγορία 4.
    1 point
  36. Όταν το ηλεκτρονικό σύστημα (είτε των αδειών είτε των αυθαιρέτων) ζητάει μελέτες ή έγγραφα που δεν απαιτούνται, ανεβάζεις κείμενο με τη σχετική αναφορά στη νομοθεσία.
    1 point
  37. Δεν είναι έτσι!!! Πας στοίχημα;;;; 15 καλαμάκια!!! Άρθρα του 4014 έχουν κριθεί αντισυνταγματικά από το ΣΤΕ κ.λπ. Διάβασε τις εγκυκλίους του 4178 και του 4495 που αφορούν στις παλιές δηλώσεις του 4014 κ.λπ. και θα δεις....
    1 point
  38. @vagiasΠαρά το γεγονός,ότι η επισήμανση του pk10gr,είναι σωστή,και η πρώτη κήρυξη της περιοχής είναι το 2018,ελπίζω να μην σταθούν σε αυτό....Απ' ό,τι καταλαβαίνω Ραφήνα και Νέα Μάκρη παίρνουν παρατάσεις ανά εξάμηνο,(άρα και μέσα στο 2020),η τελευταία δε παράταση του 2021 αναφέρει το άρθρο 25 του Ν.4662/2020 (ο νόμος βάσει του οποίου γίνεται πλέον η κήρυξη περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης).Αυτά και ως επιχειρήματα,αν χρειαστεί , και παρουσιαστεί θέμα σε σχέση με το έτος της κήρυξης.
    1 point
  39. @vagias-Καλημέρα,συνεπώς για την μεταγενέστερη αποθήκη,ισχύουν όπως τα είπαμε παραπάνω,το λεβητοστάσιο μέχρι 31-12-82,μπορεί να "σωθεί",εάν το επιθυμούν με υπαγωγή στην Κατηγορία 2 προς ρύθμιση,για το σπίτι και το υπόστεγο,ισχύουν όπως παραπάνω.
    1 point
  40. @χαιδω-Καλημέρα,έχεις μια άδεια του 63 και μεταγενέστερες αυθαίρετες κατασκευές μέχρι το 90,σε οικισμό κάτω των 2000 κατοίκων.Σύμφωνα με το Παράρτημα Α του νόμου,ρυθμίζεις με τους όρους που ίσχυαν στις 28-7-2011 ,ανεξάρτήτως του χρόνου εκτέλεσης των κατασκευών.Δεν καταλαβαίνω γιατί ψάχνεις το ΒΔ του 68 που καταργήθηκε,ή άλλα διατάγματα,ρυθμίζεις με το ΠΔ της24.4/3-5-85(ΦΕΚ181Δ) βάσει νόμου.
    1 point
  41. Ναι,υπάρχει δυνατότητα μερικής ρύθμισης και μερικής νομιμοποίησης στο ίδιο οικόπεδο,αλλά επειδή οι εντός προκηπίου κατασκευές είναι Κατ.5,πρέπει να δεις αν υπάγονται σε αυτές τις εξαιρέσεις της κατ.5 που σήμερα ενσωματώθηκαν στο σύστημα και περιγράφονται στην τροποποίηση του άρθρου 96: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  42. Ναι θα χρεώνεται ΦΠΑ συνάδελφε. Άλλωστε θα σε ενημερώσουν αυτοί καθώς δικαιούνται επιστροφή του φόρου. Brexit - Αναλυτικές οδηγίες για το ΦΠΑ από 1.1.2021
    1 point
  43. Τι λόγος θα υπάρχει να υπάρχουν οι Υπ.Δομ. αν βάλουμε ότι υπάρχει στο αρχείο?
    1 point
  44. @nounou Αναφορικά με το ερώτημα 3 για το ελεύθερο ύψος παταριου. (ερώτηση 3. σχετικά με τα ελεύθερα ύψη των χώρων σοφίτας και παταριών απ'οτι καταλαβαίνω δεν υπάρχει κανενας ουσιαστικός περιορισμός περαν του περιορισμού το μεγιστου επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου σου και το ύψος του υποκείμενου κύριου χώρου να είναι min 2,50μ.) Σήμερα στη πολεοδομία μου είπαν ότι το μικρότερο δυνατό ύψος του παταριού είναι τα 2.50 (όταν βρίσκεται κάτω από στέγη) και πατάνε στο κομμάτι: Σε περίπτωση κτιρίου με στέγη, αν το πατάρι βρίσκεται κάτω από την στέγη δύναται να αποτελεί ενιαίο σύνολο με το χώρο κάτω από την στέγη. Σε αυτήν την περίπτωση, για τον υπολογισμό του ελεύθερου ύψους ο παραπάνω χώρος αντιμετωπίζεται ενιαία, υπό την προϋπόθεση ότι πληροί τους όρους ελεύθερου ύψους των χώρων κύριας χρήσης. Έχει γίνει ερώτημα και περιμένουν και αυτοί απαντηση. Ακόμα κι αν το πατάρι έχει βοηθητική χρήση, λένε, δεν ξέρουν αν μπορούν να το περάσουν. Θα περιμένουμε κι εμείς την απαντηση τους.
    1 point
  45. Περιέγραψε πιο αναλυτικά την υφθστάμενη κατάσταση οικοπέδου και αυθαιρέτου . Το άλλαξαν ως προς τι ? Εννοείς ότι τμήμα ρυμοτομείται μετά την έγκριση του σχεδίου ? Αν το αυθαίρετο βρίσκεται εντός του ρυμοτομούμενου για το οποίο δεν έχει γίνει η σχετική απαλλοτρίωση και ο ιδιοκτήτης διατηρεί το δικαίωμα αποζημίωσης, μπορείς να το τακτοποιήσεις .
    1 point
  46. Αν αναφέρεσαι στο δικό μου ερώτημα για ρυθμίσεις ν. 720/77 & 1337/83 έχω την ίδια αμφιβολία όπως και πριν. Είναι τουλάχιστον περίεργο που δεν έχουν κάνει σαφή αναφορά στο ν. 1337 (α+β φάση) στις δυο αποφάσεις ΕΕΔΜΚ. @laxanos H ολη ιστορία είναι να φορτώνουν συνεχώς το μηχανικό με extra υπεύθυνες δηλώσεις για άναληψη ότι ευθύνης αναλογούσε στην Διοίκηση και να προσπαθούμε να βρούμε άκρη στο όλο μπάχαλο του κράτους. Επίσης μόνο για αστείο μπορεί να πει κανείς ότι πλέον οι ΕΕΔΜΚ είναι όντως μικρής κλίμακας άδειες αφού απαιτούν σχέδια, τεχνικές εκθέσεις, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Συνεχίζω να απορώ γιατί παραμένει αυτή η κατηγορία αδειών αφού στην ουσία τις έχουν μετατρέψει σχεδόν σε κανονικές άδειες με όσα ζητάνε.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.