Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.233


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Να είσαι καλά jbosdas καμία παρεξήγηση, ούτε εγώ ήθελα να φανώ επιθετικός ή να προσπαθήσω να σε αποτρέψω από το να αμφισβητείς αυτά που λέγονται (ίσα-ίσα). Ένιωσα απλά ότι δεν υπήρχαν περισσότερα σκεπτικά και επιχειρήματα πέρα αυτών που αναφέρθηκαν και που ήδη ήξερες και θέλησα μόνο να τονίσω το προφανές: πως τα αυθαίρετα δεν έχουν σαφή κανόνα και σε κάποια θέματα αρκεί να επιλέξεις την προσέγγιση που κρίνεις ότι θα έχει τη μικρότερη ανασφάλεια. Για κάποιες περιπτώσεις μπορεί αυτή η λύση να είναι το υψηλότερο πρόστιμο. Έχει μια λογική αυτή η προσέγγιση, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι 100% ασφαλής. Έχω την αίσθηση ότι προτείνεται σαν επιλογή, επειδή αν δηλώσεις λιγότερα θα έχεις να κάνεις με τον νόμο και την κατηγορία ότι δήλωσες ψευδή στοιχεία. Αν δηλώσεις περισσότερα η στραβή θα γίνει αν σε κυνηγήσει ο ιδιοκτήτης ότι τον υπερχρέωσες. Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη μπορεί να έχει διαφορετικό βάθος και ένταση. Εξάλλου μεγαλύτερη βαρύτητα και προσοχή πρέπει να δίνεται στα απτά ζητήματα (ΜΣΕ) και όχι στα γραφειοκρατικά/τυπικά. Αυτά και καλά ξεμπερδέματα σου έυχομαι. Υ.Γ.: Φυσικά θα με ενδιέφερε να μοιραστείς, αν θέλεις, τελικά ποια απόφαση θα έχεις πάρει.
    2 points
  2. ουτε σκεψεςι ουτε συσκεψεις τακτοποιησες οσα στραβα ειχαν... τα υπολοιπα τα εκαναν μονοι τους, μετα. αστους να βουρλιζονται τερμα
    2 points
  3. Κατά την ενημέρωση για τον κορωνοϊό ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι για την μετακίνηση των εργαζομένων οι επιστήμονες αυτοαπασχολούμενοι που διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα εκδιδόμενη από επαγγελματικό σύλλογο (π.χ. Δικηγορικό Σύλλογο, Τεχνικό Επιμελητήριο, Οικονομική Επιμελητήριο) κατά την μετακίνησή τους δεν απαιτείται να φέρουν την εκτύπωση από το taxisnet, εφόσον επιδεικνύουν την σε ισχύ επαγγελματική τους ταυτότητα. Δείτε το απόσπασμα:
    1 point
  4. *DITS δεν υπάρχουν ΙΚΑ και ΤΣΜΕΔΕ αλλά ΕΦΚΑ. Η άδεια άσκησης επαγγέλματος δεν επηρεάζει την ασφάλιση. Μπορείς να συνεχίσεις ως μισθωτός. Μόνο αν κάνεις έναρξη στην εφορία ως ελεύθερος επαγγελματίας πρέπει να ασφαλιστείς ως μη μισθωτός στον ΕΦΚΑ. Υπάρχει η δυνατότητα να σε δηλώνει ο εργοδότης σου στην ΑΠΔ ως μηχανικό και όχι ως υπάλληλο τομέα πληροφορικής αλλά δεν είναι υποχρεωτικό.
    1 point
  5. Βασίλη έτσι είναι όλα τα μνημεία. Το πρόβλημά τους δεν είναι ότι δεν μπορούν να τακτοποιήσουν αλλά ότι δεν μπορούν να αδειοδοτηθούν. Στο ΥΠΠΟ θα πάνε οι χρήστες-ιδιοκτήτες και αυτό θα πει και για το τι υπάρχει πάνω τους και για το τι πρέπει να γίνει πάνω τους. Το κυρίαρχο είναι ότι ο χρήστης πρέπει να παρουσιάσει πλήρη αποτύπωση του "τούβλινου σχολείου" και τις μελέτες για οτιδήποτε υπάρχει πάνω του μετά την κήρυξη. Ο δικός σου μπορεί ? Αν όχι, θα του πουν αυτοί τι θέλουν να φέρει για να συνεχίσει να το χρησιμοποιεί ... υγ. μην βάζεις το τζαμί σας στη σύγκριση, άλλου είδους έγκλημα αυτό, διαφορετική διαδικασία.
    1 point
  6. επομενως συμφωνουμε οτι εχει ενα στην αδεια και ενα στη συσταση το εκοψε ατυπα στα δυο, αρα πρεπει να γινει τροποποιηση της συστασης Αρα προηγουμενως πρεπει να τακτοποιηθει η αυθαιρετη μεσοτοιχια. Τα της τροποποιησης της συστασης και των απαγορευσεων, θα σου τα πει ο συμβ/φος με βαση τα συμβολαια. Συνηθως και κατα παγια πρακτικη, γινεται αναφορα στα σχετικα αρθρα 1002 επ. κλπ. του ΑΚ και δεν βλεπω λογο να απαγορευεται η τροποποιηση αυτη εκτος εάν εχει ρητη απαγορευση... Αλλά, ακομα κι ετσι να ειναι, εάν το κανει ο συμβ/φος, προχωρειστε το κι ας ελθει καθε "βλαπτομενος" να προσβαλλει μια κατασταση υφισταμενη εκ κατασκευης [που δεν θα ερθει κανενας απλα γιατι δεν θα ρωτησεις κανεναν..]
    1 point
  7. chris Δες το άρθρο 20 ΝΟΚ (όπως ισχύει) και τα παρακάτω ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟΥΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ 2020 ).pdf kanonismos_hrisis_koinohriston_horon_dimoy_komotinis.pdf
    1 point
  8. *@panosges μπορεί να δηλωθεί στον 4495 ως διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Ύστερα από αίτηση οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη διαμερίσματος υποβάλλεται κάτοψη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης του ορόφου. Στην περίπτωση αυτή ως ειδικό πρόστιμο καταβάλλεται εφάπαξ το παράβολο των 250 ευρώ ανά όροφο.
    1 point
  9. Αυτό δεν έχει πρόβλημα κατηγορίας ή ένταξης σε νόμο αυθαιρέτων ... είναι νομίμως υφιστάμενο από νόμο (άρθρο 23, παρ.1ε, ΝΟΚ). Για να κάνεις όμως έργο πάνω του θέλει όλα τα απαιτούμενα από 2 υπουργεία, χρόνο και χρήμα ... Και να πεις του Δήμαρχου ότι χρηματοδοτήσεις χωρίς άδειες να μη ζητάει γιατί τα χρήματα και το μέλλον του κτηρίου είναι δημόσια υπόθεση. Να πληρώσει λοιπόν τις μελέτες για το έργο και να είναι βέβαιος ότι αν το δει με ορθό τρόπο θα αναζητά αυτός την πληρότητα και την επάρκεια των μελετών που θα χρειάζεται. υγ. το αξονομετρικό το έκανες με ArchiCAD ?
    1 point
  10. Πιθανολογώ ότι μιλάμε για τοιχοποιία από οπτόπλινθο. Αν δεν γίνει επίχρισμα (το "πεταχτό" που λέμε) θα ρωτούσα την εταιρία που μου προμηθεύει την θερμοπρόσοψη αν τα αγκύρια της έχουν επαρκή αγκύρωση στο περίπου 1-1,2cm πάχος που έχει ο οπτόπλινθος πριν την οπή. Προσωπικά έχω μεγάλες επιφυλάξεις αν είναι ασφαλές να αγκυρώσεις σε τέτοιο μικρό πάχος, η ανάρτηση της πλάκας του θερμομονωτικού υλικού μόνο με κόλλα δεν επιτρέπεται. Προφανώς αν γίνει στρώση επιχρίσματος θα πρέπει να αφεθεί -μεγάλο- χρονικό διάστημα να στεγνώσει προτού βάλουμε θερμοπρόσοψη. Για την υγρομόνωση: η τάση -και δικαίως - είναι να προσθέτουμε προιόντα κρυσταλλικής δράσης στο σκυρόδεμα από το εργοστάσιο. Να υγρομονώνουμε με τσιμεντοειδή τις παρειές πεδιλοδοκού κα τοιχίων υπογείου και να κάνουμε περιμετρικό ντρενάζ με τον κατάλληλο τρόπο. Επίσης και να σκυροδετούνται και να υγρομονώνονται περιμετρικοί "διάδρομοι" από μπετόν, πέριξ του κτίσματος, για να διώχνουν τα νερά της κατακρήμνισης. Αυτά για φυσιολογικές συνθήκες. Σε περιπτώσεις ύπαρξης υδροφορέα πάμε σε άλλα κόλπα, σύνθετα.
    1 point
  11. @zazeng και @fr_sk έτσι είναι και σας ευχαριστώ για τις ιδέες και τη συναδελφική σας στήριξη. Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτή η νοοτροπία δεκαετιών από τους πελάτες. Μόνον εμείς οι μηχανικοί θα βάλουμε ένα τέλος σε αυτή την παθογένεια. Ως προς το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ασχοληθώ περαιτέρω, όπως σωστά πρότεινε και ο @dimitris GM. Η σωστή υπεύθυνη δήλωση που ανέφερε ο @zazeng αποτελεί μία λύση και συνακόλουθα απεμπλοκή μου από το θέμα.
    1 point
  12. Δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα ούτε είσαι σε καμία ομηρία. Για το μόνο που είμαστε υπεύθυνοι είναι που προσπαθούμε πάντα για την καλύτερη δυνατή λύση για τον εκάστοτε πελάτη. Αλλά καλόμαθε η γριά στα σύκα και... δεν πάει άλλο. Πρέπει να καταλάβουν ότι δε γίνεται να κάνουν ότι τους κατεβαίνει στο κεφάλι χωρίς συνέπειες. Και είναι στο δικό μας χέρι να τους το δώσουμε να το καταλάβουν. Στην τελική, δυστυχώς θα βρεθεί κάποιος άλλος και θα τη δώσει τη βεβαίωση....Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τη δώσεις εσύ βέβαια!
    1 point
  13. Η πράξη αποδοχής κληρονομιάς δεν αποτελεί μεταβίβαση γι αυτό άλλωστε δεν απαιτείται και βεβαίωση Ν. 4495/17. Οπότε κληρονομεί ότι έχει με τα σωστά σχέδια για να περαστούν σωστά οι επιφάνειες και χρήσεις στο Ε9 των κληρονόμων και μετά, με την πράξη αποδοχής προχωράς στην ρύθμιση αυθαιρεσιών και γιατί όχι και στην Η.Τ.Κ εφόσον το θέλουν. Για το τελευταίο (προσωπική άποψη) θα πρότεινα να μη βιαστείς να το αναλάβεις σε ένα τόσο θολό και ομιχλώδες ακόμη τοπίο της ΗΤΚ.
    1 point
  14. Η βλακεία με την απαίτηση ύπαρξης αδείας πρέπει να σταματήσει για να ξεμπλοκάρει η πλειοψηφία της Κατ.5. Η λύση είναι απλή. Υπαγωγή με παράβολο προς έκδοση αδείας (νομιμοποίησης ή κατεδάφισης) και τακτοποίηση των αυθαιρεσιών που δεν νομιμοποιούνται/κατεδαφίζονται μόνο για το χρονικό διάστημα που ορίζει ο νόμος. Για όλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας (και ιδιαίτερα για τα δημόσια) χρηματοδότηση μόνο με στατικές επάρκειες. Αλλιώς ούτε ευρώ πάνω τους...
    1 point
  15. Ανάλογα με την θέση του κτηρίου σου και αρκετούς άλλους παράγοντες που δεν γνωρίζω, δεν θα χρειαστεί να κάνεις τα επιχρίσματα και μετά την θερμοπρόσοψη. Αυτό όμως που επιβάλετε να κάνεις είναι ένα πολύ καλό φράγμα ανερχόμενης υγρασίας περιμετρικά. Υπάρχουν άριστα υλικά και τεχνικές για αυτό ώστε να έχεις άριστο αποτέλεσμα
    1 point
  16. Συνάδελφε @tettris σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι μέσα σε όλο αυτό το διφορούμενο νομοθετικό πλαίσιο με τις συνεχείς μεταλλάξεις του από εγκύκλιο σε εγκύκλιο που προσπαθεί να οριοθετήσει την ευφυΐη ευρηματικότητα του κάθε αυθαιρετούχου ακόμα και σε παρελθοντικά χρόνο, ότι υπάρχει μια και μοναδική λύση. Οπότε ξαναλέω ότι δεν ψάχνω απάντησεις αλλά το σκεπτικό που μπορεί να έχει ο καθένας μας. Δεν διαφωνούμε κ με συγχωρείς αν έγραψα κάτι που μπορεί να σε ενόχλησε αφού δεν ήταν επί προσωπικού και δεν υπήρχε τέτοια στόχος.
    1 point
  17. Προσωπικά πιστεύω πως ο χώρος που περιγράφεις από την στιγμή που έχει πρόσβαση είναι χώρος ΒΧ, έστω και δυνητικά. Αν έβλεπες μια πόρτα 1*1 ως "καταπακτή ελέγχου" ίσως να ήταν ικανό να αντικρούσει τον ισχυρισμό. Σίγουρα πάντως αν δεν είχε πόρτα θα ήταν όλα οκ.
    1 point
  18. Συνάδελφε jbosdas, καλά τα λες και παρεπιπτόντως δεν σε κατηγόρησα για κάτι. Αυτό που ήθελα να τονίσω βασίζεται σε αυτό που γράφεις και εσύ: Ότι αφού η υπόθεση σου τείνει σε αυτό το συμπέρασμα (όπως και πολλές φορές στα αυθαίρετα) θα πρέπει να αποφασίσεις μόνος σου και κατόπιν της ερευνάς σου ποια λύση θα επιλέξεις. Επειδή μάλιστα το έχεις ψάξει πολύ, είσαι σε θέση να διακρίνεις ποια λύση θα έχει πιθανόν τις λιγότερες συνέπειες και θα κατευθυνθείς προς αυτή. Αυτό λέω όλο και όλο: ότι η απάντηση δεν είναι μονόδρομος. Δε λέω να σταματήσεις την ερευνά σου τωρα, ούτε να αποδεχθείς την πιο "συντηρητική" λύση αν δεν συμφωνείς. Μπορείς ωστόσο, έστω και με αυτή την ασάφεια, να ακολουθήσεις την οδό που μπορείς να τεκμηριώσεις, πχ αυτά είναι τα αυθαίρετα γι'αυτόν κι αυτόν τον λόγο, χωρίς να το βασίζεις σε κάποια νομοθετική διάταξη, αλλά στη κρίση σου. Τι απομένει που σε αναστέλλει μετά για το αν έπραξες ορθά;
    1 point
  19. Για την μεταβίβαση είναι απαραίτητο για τον συμβολαιογράφο να επισυνάψει την κάτοψη που έχει αναρτηθεί στο σύστημα για την τακτοποίηση με τον 4178 . Οπότε ο μηχανικός ξανατυπώνει την κάτοψη που ανέβασε στον 4178 με νέο υπόμνημα που αναγράφει ότι : '' Η παρούσα κάτοψη είναι ταυτόσημη με αυτή που αναρτήθηκε στο ηλεκτρονικό σύστημα του 4178 με α/α δήλωσης .....κλπ. ...''
    1 point
  20. Αυτό ήταν λάθος του Χατζηδάκι, που θα το βρει μπροστά του..... Τώρα όμως δεν διορθώνεται! Το 2026 δεν ολοκληρώνονται οι παρατάσεις με αυξανόμενο πρόστιμο; Κάπου εκεί, όποιος κυβερνάει τότε θα το κάνει, αν το επιτρέψουν οι συνθήκες....
    1 point
  21. Που ξέρεις ότι η συγκεκριμένη κοπέλα βγάζει αρκετά λεφτά από αυτό το επάγγελμα; Όσους ασφαλιστικούς συμβούλους ήξερα στο παρελθόν, όλοι έβγαζαν πολλά λεφτά...μέχρι που στο τέλος άλλαξαν επάγγελμα. Οι ασφαλιστικές εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή της κεφαλαιακής πυραμίδας. Ασφαλίζουν ένα μελλοντικό υποτιθέμενο κίνδυνο, ή ανάγκη, με ένα εφ' άπαξ ποσό. Έτσι μεταφέρουν ποσά από ατομικές καταθέσεις (ακίνητο χρήμα) στην κεφαλαιακή κίνηση (πακέτα τραπεζών, μετοχές, ομόλογα κλπ), με στόχο το κέρδος. Προσωπικά σαν πελάτης ασφαλιστικών, δεν άντεξα να κρατήσω κανένα συμβόλαιο από αυτά που είχα, μόνο και μόνο από τη συμπεριφορά τους. Αλλαγές ασφαλιστικών συμβολαίων από συγχωνεύσεις εταιρειών, παράλογες αυξήσεις ασφαλίστρων κλπ. Τα μόνα συμβόλαια που με εξυπηρέτησαν αφάνταστα, για πολλούς και διαφόρους λόγους, ήταν τα συμβόλαια αποζημιώσεων κατασκευών και επαγγελματικών κινδύνων, αν και ποτέ μέχρι σήμερα, δόξα τω Θεώ, δεν μου χρειάστηκαν.
    1 point
  22. Μάλιστα ... δηλαδή εκτός από προβλέψεις έστησαν και παραμάγαζο που διεκπεραιώνει ιδιωτικές υποθέσεις "ερμηνεύοντας" το νόμο αντίθετα με αυτόν. Νομίζουν ότι έτσι προάγουν τη θεσμοθετημένη διαδικασία των ελεγκτών δόμησης. Κρίμα ... Να προκαλέσετε διαδικασία απάντησης ερωτήματος στην αρμόδια ΥΔΟΜ (μπορεί μέχρι την απάντηση να υπάρξει και η Κεντρική ΥΔΟΜ). Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα για όλους τους συναδέλφους οποιαδήποτε σχετική αλληλογραφία για το θέμα.
    1 point
  23. Η αυτοτελής εξαίρεση μέχρι το ορισμένο ανεκτό όριο είναι μια παρέκκλιση που δίνεται σε νόμους πέρα από το Σύνταγμα (πρώτη φορά στον νόμο Τρίτση). Το κύριο πολεοδομικό μέγεθος (η νομιμότητα) δίδεται μόνο μετά από σύννομη αδειοδοτική διαδικασία και έλεγχο της δημόσιας αρχής. Δεν παραχωρείται με έναν ενδεχομένως αναρμόδιο έλεγχο σε ένα υπόβαθρο δεδομένων αμφίβολης εγκυρότητας με ταχύ οπτικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που θεωρώ βάσιμη την έξοδο από το πρόβλημα της Κατ.5 μόνο μέσω αδειών νομιμοποίησης και κατεδάφισης σε τμήμα του ακινήτου.
    1 point
  24. @KidPadel όταν γίνεται μία δήλωση για όλες τις οριζόντιες ιδιοκτησίες του κτιρίου τότε μπορούν να συμπεριληφθούν τα κοινόχρηστα. Αλλιώς με ξεχωριστή. Αν έχω καταλάβει καλά απ' όσα έχω διαβάσει στο φόρουμ δεν δέχονται όλοι αυτή την ερμηνεία του κανονισμού.
    1 point
  25. @A M πριν γίνει η αγοραπωλησία πρέπει να προσκομισθεί βεβαίωση μηχανικού όπου -μεταξύ άλλων- βεβαιώνεται ότι η χρήση του ακινήτου είναι η προβλεπόμενη από την άδεια ή ότι έχει τακτοποιηθεί η αυθαίρετη αλλαγή της. Επομένως αυτό που ρωτάς δεν γίνεται.
    1 point
  26. Well, they used to sit and speculate upon their son's career, A lawyer or a doctor or a civil engineer, (υπάρχει και εις άλλας πολιτείας π.χ. τας ΗΠΑ το "πρότυπο") .... all I need is music
    1 point
  27. @SOPHIA A B Όταν το δεκαδικό μέρος του πηλίκου είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 0,5 προσθέτουμε ένα στο ακέραιο μέρος, ενώ όταν είναι μικρότερο του 0,5 το αγνοούμε. Με το άρθρο 2 υπολογίζεται η απαίτηση για την παλιά χρήση. Αν ήταν εμπορικό κατάστημα παλιά τότε δεν απαιτείται θέση. Αν ήταν κατάστημα εστίασης απαιτείται μία θέση. Με το άρθρο 3 υπολογίζεται η απαίτηση για τη νέα χρήση. Πρόκειται για κατάστημα εστίασης οπότε απαιτείται μία θέση. Αν παλιά ήταν εμπορικό και όχι εστίασης, υπάρχει απαίτηση μίας θέσης λόγω της αλλαγής χρήσης (1-0=1).
    1 point
  28. @SOPHIA A B Ερ. 1) Αν υπήρχε το κατάστημα πριν το 79 δεν έχει γίνει κάποια εξαγορά αφού δεν υπήρχε υποχρέωση θέσεων στάθμευσης τότε. Ερ. 2) Για τον υπολογισμό των απαιτούμενων θέσεων υπολογίζεις τις θέσεις για τη νέα χρήση μείον τις θέσεις για την παλιά, σύμφωνα με τους νόμους που αναφέρεις. Αν ήταν εμπορικό κατάστημα παλιά, το αποτέλεσμα είναι μία θέση. Αν ήταν κατάστημα εστίασης, το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο όρος “κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος” δεν είναι ξεχωριστή χρήση ούτε έπρεπε να ενδιαφέρει την πολεοδομία. Διάβασε τις δημοσιεύσεις του συναδέλφου kan62 στη σελίδα του θέματος που παραθέτω: 26η σελίδα του θέματος “ Αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε ΚΥΕ” Αφού είσαι νέα συνάδελφος έχω να σου πω δύο πράγματα. Σύντομα θα έρθεις αντιμέτωπη με την παράνοια των διαφόρων υπηρεσιών που ξεκινάει από την αυθαίρετη ερμηνεία των νόμων και φτάνει μέχρι την παντελή αγνόησή τους. Πρέπει να είσαι προετοιμασμένη και να παραμένεις ψύχραιμη. Στο φόρουμ υπάρχουν πολλά χρήσιμα πράγματα αλλά θέλει λίγο ψάξιμο.
    1 point
  29. Εγώ έδωσα πανελλήνιες στα 40 μου παιδιά και επιτέλους έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα!
    1 point
  30. Σε διαβούλευση αναμένεται να δοθεί μέσα στις επόμενες ημέρες, το σχέδιο για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα των Κτιρίων, με στόχο το νέο μέτρο να αρχίσει να εφαρμόζεται έπειτα από έξι μήνες. Η ηλεκτρονική καταγραφή των κτιρίων που θα εξειδικευτεί με Προεδρικό Διάταγμα, θα αφορά στην πραγματικότητα ένα "φακέλωμα" των νέων αλλά και των παλαιών κτισμάτων, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα μητρώο ακινήτων, στο οποίο θα συμπεριληφθούν όλα τα κτίρια. Στο μητρώο αυτό θα συμπεριληφθούν σε πρώτη φάση, όλα τα αυθαίρετα κτίσματα καθώς κάθε υποβολή δήλωσης στο νόμο για τα αυθαίρετα θα συνοδεύεται και με ένταξη στην ταυτότητα του κτιρίου. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να δεχθούν την ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς με τον νέο νόμο για τα αυθαίρετα (που αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος Μαϊου) είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη νομιμοποίηση όλων των αυθαιρέτων που ανεγέρθηκαν πριν το 1983. Στο φάκελο του κτιρίου που θα τηρείται από τον μηχανικό του ακινήτου θα περιλαμβάνονται στοιχεία όπως η οικοδομική άδεια, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, ακόμη και ένα ψηφιακό βίντεο που θα απεικονίζει όλους τους χώρους του ακινήτου. ΠΗΓΗ: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=8477 Για πλήρη εικόνα παραθέτω και το προσχέδιο του προεδρικού διατάγματος που είχε κυκλοφορήσει πριν 3 χρόνια. ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ Ταυτότητα Κτιρίου Έχοντας υπόψη: Την παρ.2 του άρθρου 2 του Ν.3843/2010 ‘’ Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις.’’ (ΦΕΚ 62/Α/2010). Την παρ.5 του άρθρου 4 του Ν. 3843/2010 ‘’ Ταυτότητα κτιρίων, υπερβάσεις δόμησης και αλλαγές χρήσης, μητροπολιτικές αναπλάσεις και άλλες διατάξεις.’’ (ΦΕΚ 62/Α/2010). Την απόφαση του Υπουργού Την απόφαση του Υπουργού Την …/…γνώμη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. Τη … /…. γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υπουργού …………… α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε : Άρθρο 1 Σκοπός. Σκοπός του παρόντος διατάγματος είναι : Α. Η επέκταση του πεδίου εφαρμογής και η προσαρμογή της διαδικασίας που καθορίζεται στα άρθρα 1 – 4 του Ν.3843/2010 σε υφιστάμενα κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια έχει εκδοθεί πριν την 1.1.2011 Β. Ο Καθορισμός της έντυπης και ηλεκτρονικής μορφής και των στοιχείων των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας Γ. Οι όροι και οι προϋποθέσεις ενημέρωσης των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας. Δ. Η περιοδικότητα του ελέγχου ανά κατηγορία χρήσης κτιρίων καθώς και ανά κατηγορία εγκατάστασης και μελέτης. Γ. Οι προδιαγραφές των ελέγχων. Δ. Οι προδιαγραφές του ηλεκτρονικού Μητρώου καθώς και η διαδικασία ενημέρωσής του. Ε. Οι υπόχρεοι τήρησης και ενημέρωσης της Ταυτότητας Κτιρίου μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του. Σ.Τ Οι όροι δημοσιοποίησης και διάθεσης του πιστοποιητικού πληρότητας. Ζ. Οι αμοιβές των μηχανικών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τήρησης των εντύπων ελέγχων και του πιστοποιητικού πληρότητας. Η. Οι κυρώσεις σε βάρος των κατά περίπτωση υπόχρεων σε περίπτωση μη νόμιμης τήρησης του πιστοποιητικού πληρότητας και της ταυτότητας του κτιρίου. Άρθρο 2 Εφαρμογή σε κτίρια προ της 1.1.2011. H διαδικασία που περιγράφεται στα άρθρα 3 έως 9 του παρόντος εφαρμόζεται και σε κτίρια των οποίων η οικοδομική άδεια εκδόθηκε προ τις 01.01.2011. Για τον έλεγχο και την καταγραφή των στοιχείων των περιπτώσεων του παρόντος άρθρου συμπληρώνεται έντυπο κατά το Έντυπο Β του παραρτήματος του παρόντος. Άρθρο 3 Καταγραφή στοιχείων των εντύπων ελέγχου και του πιστοποιητικού πληρότητας Συμπλήρωση ταυτότητας 1. Όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για την ταυτότητα κτιρίου και για τον έλεγχο δόμησης συμπληρώνονται σε ειδικό έντυπο από τους Επιβλέποντες Μηχανικούς στο Έντυπο Α κατά το παράρτημα του παρόντος, σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. 2. Μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων, εκδίδονται: α) το Πιστοποιητικό Πληρότητας της ταυτότητας κτιρίου, από τον Γενικό Επιβλέποντα του Έργου, κατά τη παρ. 3 του Άρθρου 3 του Νόμου 3843/2010. β) το Πιστοποιητικό Ελέγχου Κατασκευής (ΠΕΚ) από την Υ.ΔΟΜ και ενημερώνεται ηλεκτρονικά η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ, κατά την παρ. 11 του Άρθρου 7 του Νόμου ………../2011 Άρθρο 4 Περιοδικότητα ελέγχων 1. Μετά την έκδοση των πιστοποιητικών του άρθρου 3 για τη τήρηση της ταυτότητας κτιρίου θεσπίζονται περιοδικοί έλεγχοι ως ακολούθως. 2. Η περιοδικότητα των ελέγχων καθορίζεται σύμφωνα με τη κατηγορία και τη χρήση του κτιρίου, ως εξής: Α. Κατοικία: κάθε 15 έτη Β. Προσωρινή διαμονή: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων τα ξενοδοχεία, οι ξενώνες, τα οικοτροφεία και οι κοιτώνες για υγιή άτομα ηλικίας έξι ετών ή μεγαλύτερης. Γ. Συνάθροιση κοινού: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: οι χώροι συνεδρίων, οι μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, οι χώροι εκθέσεων, τα μουσεία, οι χώροι συναυλιών, οι αίθουσες δικαστηρίων, οι ναοί, οι χώροι αθλητικών συγκεντρώσεων, τα θέατρα, οι κινηματογράφοι, τα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, τα κέντρα διασκέδασης, οι αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, οι αίθουσες αναμονής επιβατών, οι τράπεζες μικτού εμβαδού τουλάχιστον 70 τετραγωνικών μέτρων. Δ. Εκπαίδευση: κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: Τα κτίρια της τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υποχρεωτικής εκπαίδευσης, τα φροντιστήρια, τα νηπιαγωγεία. Ε. Υγεία και κοινωνική πρόνοια: κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα νοσοκομεία, οι κλινικές, τα αγροτικά ιατρεία, οι υγειονομικοί σταθμοί, τα κέντρα υγείας, τα ψυχιατρεία, τα ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, τα ιδρύματα χρονίως πασχόντων, οι οίκοι ευγηρίας, τα βρεφοκομεία, βρεφικοί σταθμοί, παιδικοί σταθμοί, τα οικοτροφεία παιδιών ηλικίας μικρότερης των έξι ετών, τα ιατρεία. Κατ' εξαίρεση, τα οδοντιατρεία και τα ιατρεία που δεν διαθέτουν νοσηλευτική κλίνη ούτε μονάδα εφαρμογής ισοτόπων ούτε ακτινολογικό εργαστήριο ούτε εγκαταστάσεις φυσιοθεραπείας ανήκουν στην κατηγορία Θ Γραφείων. Ζ. Σωφρονισμός: κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα κρατητήρια, τα αναμορφωτήρια, οι φυλακές. Η. Εμπόριο : κάθε 10 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα εμπορικά κέντρα, οι αγορές και υπεραγορές, τα καταστήματα, τα φαρμακεία , τα κουρεία και κομμωτήρια, τα ινστιτούτα γυμναστικής, τα μικρά καταστήματα επιδιόρθωσης ρούχων και υποδημάτων. Θ. Γραφεία : κάθε 15 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα γραφεία δημόσιων υπηρεσιών, τα γραφεία τοπικής αυτοδιοίκησης, οι βιβλιοθήκες, τα γραφεία επιχειρήσεων, τα γραφεία ελευθέρων επαγγελματιών , οι τράπεζες μικτού εμβαδού μικρότερου των 70 τετραγωνικών μέτρων. Ι. Βιομηχανία, Βιοτεχνία : κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: τα εργοστάσια, τα διυλιστήρια, οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας, οι βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων, τα βαφεία, τα ξυλουργεία, τα εργαστήρια ερευνών και εκπαίδευσης, τα παρασκευαστήρια τροφίμων, τα καθαριστήρια, τα σιδερωτήρια, τα οργανωμένα πλυντήρια ρούχων, τα αυτοτελή κέντρα μηχανογράφησης Κ. Αποθήκευση : κάθε 15 έτη Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων και: οι γενικές αποθήκες, οι αγροτικές αποθήκες, τα λιμενικά υπόστεγα, οι αποθήκες καταστημάτων , οι αποθήκες μουσείων, οι σταύλοι, τα βουστάσια, τα χοιροστάσια, τα ορνιθοτροφεία. Λ. Στάθμευση αυτοκινήτων και πρατήρια υγρών καυσίμων : κάθε 8 έτη Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται όσα κτίρια ή τμήματα κτιρίων ή δομικά έργα χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση αυτοκινήτων, δικύκλων ή τρικύκλων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων. Μ. Λοιπές χρήσεις: κάθε 10 έτη 3. Κτίριο ή δομικό έργο που έχει περισσότερες της μιας χρήσης και χαρακτηρίζεται ως μικτής χρήσης και η περιοδικότητα των ελέγχων γίνεται σύμφωνα με την προβλεπόμενη για κάθε χρήση χρονική περίοδο. 4. Ο περιοδικός έλεγχος δύναται να πραγματοποιείται ανά νομίμως υφιστάμενη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία η οποία έχει τυχόν συσταθεί επί του ακινήτου. Σε αυτή την περίπτωση δηλώνονται επί της ταυτότητας κτιρίου τα αντίστοιχα πεδία με ειδική καταχώριση και εκδίδεται σχετικό απόσπασμα αποκλειστικά για την ιδιοκτησία που τηρήθηκε η ταυτότητα κτιρίου. Άρθρο 5 Διαδικασία Ενημέρωσης 1. Για κάθε δικαιοπραξία σχετική με ακίνητο για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια δόμησης ή εγκατάστασης είναι υποχρεωτική η ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου και η προσάρτηση αποσπάσματος ή πιστοποιητικού σε κάθε σχετική πράξη. Η έκδοση σχετικού αποσπάσματος ενέχει θέση βεβαίωσης της παρ. 4 του Άρθρου 23 του Ν.4014/2011. Η παρούσα διάταξη ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος Π.Δ. 2. Η ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου πραγματοποιείται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή με αίτηση και γνωστοποίηση των στοιχείων του Παραρτήματος προς την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ 3. Μετά από έλεγχο υποβολής των στοιχείων που απαιτούνται εκδίδεται σχετικό απόσπασμα ή πιστοποιητικό. 4. Η αρμόδια Υπηρεσία ΥΠΕΚΑ δύναται να προβαίνει σε έλεγχο των στοιχείων που υποβλήθηκαν αντιπαραβάλλοντας τα με τα υποβαλλόμενα στοιχεία κατά την έκδοση της άδειας δόμησης και τα στοιχεία του πορίσματος των ελεγκτών δόμησης. 5. Η υποβολή των στοιχείων ενημέρωσης και η αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού ή αποσπάσματος σε κάθε περίπτωση πραγματοποιείται: α) από τον αρμόδιο Μηχανικό, που διενήργησε τον έλεγχο για λογαριασμό του εντολέα του β) Από τον ιδιοκτήτη ή τον έλκοντα νόμιμο δικαίωμα Στην πρώτη περίπτωση (Α)(Μηχανικός) απαιτείται ειδική εντολή από τον ιδιοκτήτη ή τον έλκοντα νόμιμο δικαίωμα η οποία καταχωρίζεται ως στοιχείο της ταυτότητας κτιρίου. Για την ηλεκτρονική συμπλήρωση των στοιχείων απαιτείται ειδικός μυστικός κωδικός ο οποίος εκδίδεται από την Υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ ή το Τ.Ε.Ε. μετά από αίτηση. Ο σχετικός κωδικός εκδίδεται εφόσον συμπληρωθούν από τον αιτούντα τα στοιχεία του Εντύπου Γ του Παραρτήματος του παρόντος. Η έκδοση των σχετικών αποσπασμάτων και πιστοποιητικών δύναται να πραγματοποιείται από τα Κ.Ε.Π και τα αρμόδια τμήματα του Τ.Ε.Ε., εκτός των αρμοδίων υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ. Άρθρο 6 Προδιαγραφές και Υπόχρεοι Τήρησης 1. Οι προδιαγραφές ελέγχου και η διαδικασία ελέγχου για όλα τα απαιτούμενα στοιχεία περιγράφονται στα Έντυπα Α και Β του Παραρτήματος του παρόντος. Ελέγχονται χωρίς εξαίρεση και καταγράφονται τα αποτελέσματα για όλα τα στοιχεία που περιέχονται στα σχετικά έντυπα. 2. Υπόχρεοι τήρησης και ενημέρωσης της ταυτότητας κτιρίου είναι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα στο όνομα των οποίων εκδόθηκε η σχετική άδεια εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών καθώς και οι ειδικοί ή καθολικοί διάδοχοι αυτών όπως καταγράφονται στα έντυπα της Ταυτότητας Κτιρίου. 3. Ο έλεγχος και η καταγραφή των στοιχείων πραγματοποιείται αποκλειστικά από αρμόδιο Μηχανικό. 4. Στις περιπτώσεις περιοδικού ελέγχου ο έλεγχος της ταυτότητας κτιρίου και η καταγραφή των στοιχείων ελέγχου πραγματοποιείται από αρμόδιο Μηχανικό ανά είδος εργασιών. Άρθρο 7 Δημοσιοποίηση και διάθεση πιστοποιητικού πληρότητας Το έντυπο ταυτότητας κτιρίου καθώς και το πιστοποιητικό πληρότητας αποτελούν στοιχεία ελέγχου κατά τις διατάξεις των Ν. 3843/2010 και Ν.……../ 2011 τα οποία αποστέλλονται και τηρούνται σε ηλεκτρονική μορφή από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ. Όλες οι σχετικές διατάξεις που ισχύουν για την δημοσιοποίηση, την διάθεση, την προσάρτηση σε δικαιοπραξίες και διοικητικές διαδικασίες των αδειών εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών επεκτείνονται και στις περιπτώσεις έκδοσης πιστοποιητικού πληρότητας, κατά το άρθρο 2 του Ν.3843/2010. Άρθρο 8 Αμοιβές Μηχανικών Η νόμιμη αμοιβή Μηχανικού κατά την έννοια της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011 για τις υπηρεσίες ελέγχου και συμπλήρωσης των στοιχείων που απαιτούνται κατά τις διατάξεις του παρόντος για την ταυτότητα κτιρίου ορίζεται ως ποσοστό αναφοράς με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου ως εξής: α) για το ποσό μέχρι 50.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 1%, β) για το ποσό από 50.001 ευρώ και μέχρι 500.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,4%, γ) για το ποσό από 500.001 ευρώ μέχρι 5.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,3%, δ) για το ποσό από 5.000.001 ευρώ μέχρι 10.000.000 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,2%, ε) για το ποσό από 10.000.001 ευρώ μέχρι 30.000.000 «ποσοστό αναφοράς» 0,1%, στ) για το ποσό πέραν των 30.000.001 ευρώ, «ποσοστό αναφοράς» 0,05%, θ) για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι περιοδικές παροχές ή πρόσοδοι απροσδιορίστου χρόνου, το «ποσοστό αναφοράς» προσδιορίζεται σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, βάσει του διπλασίου της ετήσιας παροχής ή προσόδου. 2.Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο δεν συνίσταται σε ορισμένη χρηματική ποσότητα, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, βάσει της πραγματικής αξίας του αντικειμένου της. 3. Για δικαιοπραξία επί περισσοτέρων αντικειμένων, η αξία προσδιορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, βάσει της αξίας την οποία έχουν συνολικά τα αντικείμενά της. Για δικαιοπραξία της οποίας το αντικείμενο είναι από τη φύση του απροσδιόριστης αξίας, ληπτέο υπόψη ως «ποσό αναφοράς», είναι το ποσό των 100 ευρώ. 4. Οι παραπάνω αμοιβές υπολογίζονται από το Τ.Ε.Ε και καταβάλλονται στο Τ.Ε.Ε ή στον εξουσιοδοτούμενο από αυτό (Τραπεζικό ίδρυμα) οι νόμιμες εισφορές και κρατήσεις κατά την παρ.1 και 2 του άρθρου 7 του Ν.3919/2011. Άρθρο 9 Κυρώσεις 1. Σε περίπτωση όπου : α) Επιβολή προστίμου από 2.000 – 30.000ευρώ β) απαγόρευσης εκπόνησης και υπογραφής μελετών για την έκδοση άδειας δόμησης και επίβλεψης οικοδομικών εργασιών για διάστημα από 2 έως 24 μήνες ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. 2. Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις παραβάσεων, σε περίπτωση υποτροπής για δεύτερη φορά καθώς και όταν οι παραπάνω παραβάσεις αφορούν οικοδομικές εργασίες σε παραδοσιακούς οικισμούς, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και σε προστατευόμενη περιοχή του Άρθρου 19 του Ν.1650/1986, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση του με το Άρθρο 5 του Ν.3937/2011, τα όρια των κυρώσεων διπλασιάζονται. Σε περίπτωση υποτροπής για τρίτη φορά οι παραπάνω κυρώσεις είναι οριστικές. 3. Οι παραπάνω κυρώσεις επιβάλλονται από τον Υπουργό ΠΕΚΑ ή τον υπό αυτόν εξουσιοδοτούμενο κατόπιν προηγούμενης ακρόασης του ενδιαφερόμενου, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2690/1999. Καταγράφονται σε ειδικό μητρώο και κοινοποιούνται α) στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση αδειών δόμησης, β) στις αρμόδιες υπηρεσίες για την έκδοση πιστοποιητικών και αποσπασμάτων ταυτότητας κτιρίου γ) στο Τ.Ε.Ε για περαιτέρω εκ του νόμου ενέργειες αρμοδιότητός του. Από την ημερομηνία κοινοποίησης προς τις αρμόδιες υπηρεσίες απενεργοποιείται ο σχετικός μυστικός κωδικός αριθμός Μηχανικού για την πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα καταχώρισης στοιχείων ταυτότητας κτιρίου. Άρθρο 10 Τελικές διατάξεις Με Υπουργική απόφαση μετά από γνώμη του Τ.Ε.Ε, δύνανται να τροποποιούνται τα απαραίτητα στοιχεία ελέγχου εντύπων Α και Β του παραρτήματος . Με υπουργική απόφαση μετά από γνώμη του Τ.Ε.Ε δύναται να καθορίζεται η μορφή και το περιεχόμενο των αποσπασμάτων και των πιστοποιητικών που εκδίδονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες μετά την συμπλήρωση της ταυτότητας κτιρίου κατά τις διατάξεις του παρόντος. Άρθρο 11 Παράρτημα Προσαρτάται και αποτελεί στοιχείο αναπόσπαστο μέρος του παρόντος το κάτωθι Παράρτημα Άρθρο 12 Έναρξη ισχύος Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στον Υπουργό ΠΕΚΑ αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
    1 point
  31. Φίλε μου κι εγώ προσυπογράφω όσα λες. Η πραγματικότητα όμως είναι ....αμείλικτη!!! Και τώρα με τις δηλώσεις 4014, που η νόμιμη βγαίνει π.χ. 2.500 ευρώ (δήλωση και αποτύπωση) πολλοί "συνάδελφοι", τους οποίους προσπαθούμε ν' ανταγωνιστούμε παίρνουν 500 ευρώ όλα μέσα.... Τι κάνεις;;;;;; Το ίδιο θα γίνει με όσους από αυτούς τους "συναδέλφους" απομείνουν και με την ηλεκτρονική ταυτότητα!!!! Η νόμιμη αμοιβή (για να πληρωθούν κρατήσεις - εισφορές) θα είναι π.χ. 2.500 ευρώ και θα παίρνουν 500 όλα μέσα..... Η μόνη μας ελπίδα είναι να "ξεκαθαρίσει" ο χώρος και οι μηχανικοί να μείνουν για να δουλέψουν, ενώ οι "μηχανικοί" να γίνουν ταξιτζήδες, ή να πάνε στο χωριό τους να φυτεύουν μαρούλια, πατάτες και άλλα ....ζαρζαβατικά!!!! Δεν υπάρχει άλλη λύση!!!
    1 point
  32. Ιασωνα απο τις λιγες φορες που διαφωνουμε!! Τι σημαινει ελευθερη διαπραγματευση???οτι θα βγουν καποιοι παλι χωρις υπευθυνοτητα και θα λενε 200 ευρω για ταυτοτητα που θα θελει κυριολεκτικα τα κερατα της !!!!! Και ηδη αυτες ειναι χαμηλες οι αμοιβες.....ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΤΗΝ ΤΗΝ ΜΠΑΝΑΝΙΑ!!!! ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΕ 500 και 600 ευρω ακομα και 1000 ευρω!!!, Και το εχω ξαναπει ας πεσουν οι τιμες και στις αλλες υπηρεσιες και και προιοντα και θα πεσουμε και εμεις αναλογικα!!!δεν μπορει να ψωνιζω της εβδομαδας το σουπερ μαρκετ με 100-150 ευρω και να περνω 500 για δουλεια πολλων-πολλων ημερων και τεραστιων ευθυνων....ελεος,,, και κατι αλλο που παρατηρησα τις τελευταιες μερες με το μπαχαλο της αντισυνταγματικοτητας... ΚΑΝΕΝΑΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΘΥΜΟΤΑΝ ΠΩΣ ΕΙΧΑΜΕ ΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΓΩ!!!!! ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ,ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!!!!!!!!!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.