Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. EZOUR

    EZOUR

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      57


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.521


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Συνάδερφοι είναι θέμα σχεδιασμού. Ναι μπορεί (και το έχω κάνει) Αρκεί φυσικά το κοινόχρηστο κλιμ/σιο το πλατύσκαλο του (το κοινόχρηστο) φτάνει ώς τον προτελευταίο όροφο, μετά ανοίγεις την πόρτα του προτελευταίου ορόφου και έχει μετατραπεί το κλιμακοστάσιο σε εσωτερικό του Διαμερίσματος - Μεζονέτας με την Σοφίτα του. Και φυσικά η σοφίτα να έχει επιφάνεια το 50% του υποκείμενου τμήματος διαμερίσματος της. Αν αυτά τα έχεις ναι είναι σοφίτα αν όχι κατά την εκτίμηση μου υπάρχει ζήτημα με τα βαφτίσια Και φυσικά άλλο τα παραρτήματα ιδιοκτησίας σε άλλες στάθμες, στεγασμένοι χώροι, ακόμα και ξενώνες ολόκληροι σε τμήμα του οικοπέδου που δεν θες να εχει ξεχωριστά χιλιοστά και το έχεις παράρτημα του τάδε. Μη μπερδεύουμε όμως στο μυαλό μας το ιδιοκτησιακό χαρακτηρισμό και τα χιλιοστά με τα πολεοδομικά χαρακτηριστικά τι και πως κάτι προσμετρά σε Σ.Δ., Σ.Κ. , Σ.Ο. Είναι άσχετα μεταξύ τους παρότι συχνά πυκνά μπορεί να είναι οι ίδιες μετρητικές διαστάσεις. Όμως είναι το πιο εύκολο και σωστό για να διαπιστωθεί κάτι που αφορά κτήρια είναι το σχέδιο και όχι το λεκτικό... οπότε ας ανέβει κάποιο προσεκτικό σκαρίφημα να καταλαβαίνουμε το ζητούμενο Αν όχι η κουβέντα θα περιστρέφεται σε γενικότητες
    2 points
  2. Προς ενημέρωση όλων.. Μίλησα με ΤΕΔΚ. Το σύστημα τους δεν έχει τη δυνατότητα να αποκλείσει από την κλήρωση τους ΕΔ που έχουν κάνει προηγούμενο έλεγχο. Επίσης υπάρχει γενικά ασυμβίβαστο μεταξύ οποιουδήποτε ελέγχου για το ίδιο έργο. πχ αν έχω κάνει αρχικό στο Κτήριο Α, δεν μπορώ να κάνω τελικό ούτε στο Κτήριο Β.
    2 points
  3. Καλησπέρα,έτσι είναι και δικαιολογημένα απορείς..Έχει συζητηθεί πολλές φορές.Ο νόμος δεν κάνει καμία αναφορά σε εξαρτώμενα μέλη.Η δε εγκύκλιος εκδόθηκε 1,5 χρόνο μετά! Είναι δεδομένο λοιπόν,ότι μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου, θα έγιναν πάρα πολλές δηλώσεις με την μείωση προστίμου της πολυτεκνικής ιδιοτήτας,για την οποία από τον 4178 ακόμη,το ΤΕΕ απαντούσε ότι δεν χάνεται ποτέ,όπως επίσης και τα Πιστοποιητικά πολυτέκνων αναφέρουν βάσει νόμου ότι η "πολυτεκνία είναι ισόβια". Άρα,τι σκοπό είχε η διευκρίνηση της εγκυκλίου?😀Την ανακολουθία μεταξύ προ εγκυκλίου και μετά εγκυκλίου δηλώσεων?....
    2 points
  4. δικαιουται για την κυρια [δεν βλεπω πλαφον στα τμ. πλεον μιας "συμπληρωσης" που εκανε η εγκ. 2] και μεχρι 80 τμ. για την δευτερευουσα, και υπο τις φορολογικες δεσμευσεις απο το αρθρο 103
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.280 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version X6.0

    78.048 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  7. Version v1.1

    3.094 downloads

    Προγραματακι που δημιουργει ενα πινακα συν/νων απο μια polyline (γραμμη οικοπεδου). Ονομαζει τις κορυφες με Γραμματα ή Αριθμους με προθεμα ή επιθεμα. Τοποθετει κυκλους στις κορυφες. Γραφει τις διαστασεις μεταξυ των κορυφων και τελος υπολογιζει το Εμβαδο. Συγκερασμος του KORKTH.LSP v2.1 του χρήστη agior******[email protected] **** και του TOPOSYNT.lsp v3 του Νικόλα Ρεΐση - [email protected] Βελτιστοποιηση εμφανισης και λειτουργιων. Οδηγιες εγκαταστασης Κατεβαζμα του αρχειου. ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗ και τοποθετηση κατα προτιμηση στο C:Program Files\AutoCAD χχχχ Ανοιγετε το AUTOCAD και το φορτωνετε απο τo Menubar\tools\Autolisp\load\PINSYN v1.1.lsp Στη συνεχεια το τρεχουμε γραφοντας στη Command line PINSYN παταμε enter και ακολουθουμε τις εντολες του. Για σωστη σχεδιαση δημιουργησε μια polyline ξεκινωντας απο το τελευταιο γραμμα των κορυφων και πηγαινοντας δεξιοστροφα κλειστην με C (close).
    1 point
  8. Version R 25

    9.071 downloads

    Εφαρμογή για Υπολογισμό Αμοιβών και Φορολογικών Οικοδομικών Αδειών Η εφαρμογή τρέχει σε EXCEL 2010. Με την συμπλήρωση των στοιχείων του έργου δίνει : Έντυπα Αδείας σύμφωνα με τον Ν4030/11 και την 7533/12. Εντυπο Σύμβασης σύμφωνα με τον Ν3919/11. Υποστηρίζει την δυνατότητα αυξομείωσης αμοιβών. Υπολογισμό Αμοιβών Μελετών και Επιβλέψεων συνυπολογίζοντας εκτός έδρας και ελάχιστη αμοιβή (απενεργοποιημένη) για όλες τις μελέτες, ΚΕΝΑΚ και εργασίες με ωριαία απασχόληση. Πλήρη σειρά εντύπων Φορολογικών: προϋπολογισμό έργου, προϋπολογισμό αποτύπωσης, αναλυτικό προϋπολογισμό, δαπάνες μελετών, ανάλυση αμοιβών, συγκεντρωτικό αμοιβών, σημείωμα εισφορών (πολύχρωμο). Εντυπα ΙΚΑ: Π1, Π2, Π3, Δήλωση Απογραφής, Δήλωση Μεταβολών. Εντυπα ΕΚΚΟ ανά κατηγορία κτιρίου Εντυπα ΤΣΜΕΔΕ και υπολογισμό κρατήσεων για ιδιοκτήτες και μηχανικούς. Εντυπα ΦΕΜ για μελέτη, επίβλεψη και τοπογραφικό για όλους τους μηχανικούς. Υπεύθυνες δηλώδεις ιδιοκτητών και μηχανικών για μελέτες και θεώρηση αδείας. Τεχνική Εκθεση με δυνατότητα ενεργοποίησης μόνο των εργασιών που εμφανίζονται στον αναλυτικό προϋπολογισμό. Προμέτρηση εργασιών για συμβατική κατασκευή. Μελέτη Χρονικών Απαιτήσεων με διάγραμμα Gant, τεχνική έκθεση και εργαλεία αυξομείωσης διάρκειας εργασιών. ΦΑΥ ΣΑΥ με δυνατότητα ενεργοποίησης μόνο των εργασιών που εμφανίζονται στον αναλυτικό προϋπολογισμό. Δελτίο για την στατιστική υπηρεσία Εργαλεία υπολογισμών και έντυπα για την διαδικασία ένταξης στον Ν.4178/2013: ΦΚ, υπεύθυνες δηλώσεις, Τεχνική έκθεση, ΔΕΔΟΤΑ με Τεχνική έκθεση κλπ. Υποστηρίζει μέχρι 7 διαφορετικούς μηχανικούς ανά ομάδα μελέτης και μέχρι 2 μηχανικούς ανά εργασία με ποσοστό αμοιβής μελέτης ή επίβλεψης ανά μηχανικό. Δυνατότητα ενημέρωσης από τον χρήστη όλων των μεταβλητών τιμών, συντελεστών κλπ, αποδεσμεύοντας από κάθε αναγκαιότητα αναβάθμισης. Δεν παράγει αρχεία xml, δεν υποστηρίζει όμοια κτίρια. Η έκδοση R25 είναι πλήρης, όλα λειτουργούν, όλα εκτυπώνονται. Διατίθεται ελεύθερα. Δεν θα υπάρξουν άλλες εκδόσεις, λόγω συνταξιοδότησης. Δεν έχουν περάσει οι αλλαγές στους πίνακες του ΙΚΑ. Οποιος θέλει να συμβάλλει στην βελτίωσή του ας στείλει email. Καλή δουλειά
    1 point
  9. 1 point
  10. Version 01-91

    1.681 downloads

    Ερωτήσεις - Απαντήσεις ΤΕΕ για τους νόμους των αυθαιρέτων. Ομάδες 1 - 77 σε ένα αρχείο pdf για να μπορεί να γίνει εύκολα αναζήτηση.
    1 point
  11. Αν κατάλαβα καλά υπάρχει ένα διώροφο κτίριο. Το ισόγειο φτιάχτηκε το 1979 με τον τότε εν ισχύ αντισεισμικό κανονισμό( αντισεισμικός κανονισμός του 1959). Ο Α΄όροφος φτιάχτηκε το 2005, επίσης με τον "παλιό" αντισεισμικό (δλδ τον αντισεισμικό κανονισμό του 1959, παρά το ότι ήταν τότε σε ισχύ ο ΕΑΚ2000), δεν εξετάζουμε τώρα το "σωστό ή λάθος" της τότε ενέργειας.. Ερχόμαστε στο σήμερα. Δεν υπάρχει πρόβλεψη ορόφου, στην άδεια του 2005 απ'ότι λέτε. Επομένως με το ισχύον νομικό πλαίσιο που καθορίζει όλες τις προσθήκες από το 2016 έως και σήμερα, το κτίσμα θα πρέπει να ελεγχθεί αν "αντέχει" να του προσθέσετε ακόμη έναν όροφο. Κάτι που σημαίνει ότι αναθέτετε την εργασία σε εξειδικευμένο γραφείο μηχανικών, κάνουν έλεγχο του υπάρχοντος κτιρίου (αποτύπωση φέροντος οργανισμού,έλεγχο σκυροδέματος και χάλυβα με τεστ, αποκαλύψεις κλπ) και συντάσουν μελέτη αποτίμησης του υπάρχοντος και ενδεχόμενης ενίσχυσης του αν προκύψει ανεπάρκεια. Προφανώς θα πρέπει να ελεγχθεί εάν υπάρχει υπόλοιπο δόμησης, και η προσθήκη καθ'υψος να μην αντιτίθεται σε άλλους περιορισμούς όπως ύψους ή ειδικότερους της περιοχής.
    1 point
  12. Το πλαίσιο συναχίζει να είναι το ίδιο. Εκδίδεται σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 83. Η έκδοση όμως γίνεται με το Πιστοποιητικό Πληρότητας της ΗΤΚ ήτοι = 20 ευρώ στο ΤΕΕ (Να το ξέρεις πριν πεις τι θα πεις από εδώ και πέρα). Καλησπέρα.
    1 point
  13. @ilias Θεωρώ ότι ανεξάρτητα από τον συμβολαιογραφικό διαχωρισμό υπάρχει και ο πολεοδομικός διαχωρισμός. Πολεοδομικά λοιπόν ορίζουμε ποια τμήματα της οικοδομής λειτουργούν ανεξάρτητα από τα άλλα και ποια είναι κοινόχρηστα. Όταν λοιπόν βαφτίζω, πολεοδομικά, ένα κλιμακοστάσιο κοινόχρηστο, δεν μπορώ να θεωρήσω ότι η σοφίτα συνδέεται λειτουργικά με το διαμέρισμά του υποκείμενου. Μην ξεχνάς άλλωστε ότι ακόμα κι αν δεν έχω σύσταση οριζοντίων, η σοφίτα δεν μπορεί να επεκτείνεται στο διπλανό διαμέρισμα, πρέπει να περιορίζεται στα όρια του διαμερίσματος που εξυπηρετεί. (αυτό το τελευταίο δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα... ) εδιτ: αυτό το τελευταίο ισχύει όσο ισχύει η τεχνική οδηγία 63234/12.
    1 point
  14. Τελικά μου βρήκε ο ιδιοκτήτης μια παλιά βεβαίωση από την Αγροτική Τράπεζα (του 1998) (που την κοινοποιούσαν στο υπουργείο) για να προχωρήσουν οι επιδοτήσεις για τα θερμοκήπια. Κατέθετες τότε στην ΑΤΕ Αρχιτεκτονικά-στατικά και αν ταίριαζε με τους εγκεκριμένους τύπους προχωρούσες χωρίς πολεοδομία. Θεωρείται από την πολιτεία νόμιμο. Λογικά ο νόμος με τα προ 1955, κινείται στην λογική να μην "τιμωρεί" πολίτες όταν δεν έχουν έγγραφα που δεν απαιτείται να έχουν. Και αμέλησαν να αναφέρουν όλες τις ειδικές περιπτώσεις.
    1 point
  15. πολύ σωστά... ο λεγόμενος "μαλακός όροφος" edit: Και πολύ σωστά τα λένε και οι @dimitris GM και @ΙΑΣΟΝΑΣ
    1 point
  16. πγιο χρημα ρεει??? ο αερας του β οροφου δεν εχει "μία" ο αερας του γ΄ θελει να βαλει σε "ποδαρικά" τον β' και να χτισει απο πανω. Ασε που τοσα χρονια εκτεθειμενες στην ταρατσα οι αναμονες, τα λεγομενα, κατα εκφραση καθηγητη.... "παλουκια αισιοδοξιας", θα εχουν σαπίσει... Και κανενας δεν ρωταει...τον "ισογειο"...αν θα ανεχθει να του τρυπησουν την δικη του ιδιοκτησια για να βαλουν επι πλεον κολωνες σε περιτωση που θα απαιτηθουν "ενισχυσεις" τις καλησπερες μου βεβαιως ....
    1 point
  17. Αν το μονοπάτι αναφέρεται στον τίτλο, μπορεί να δειχτεί στο τ.δ. για την πρόσβαση. Το πρόβλημα όμως είναι ότι για να θεωρηθεί οδός πρόσβασης για οχήματα έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικό, ασθενοφόρο, κλπ), θα πρέπει να έχει όχι μόνο επαρκές πλάτος, αλλά και τα αναγακία γεωμετρικά χαρακτηριστικά (καμπύλες). Από το όριο με αγροτικό δρόμο, τηρείς 5 μ (στην περίπτωσή σου)
    1 point
  18. Δεν μπορείτε να πάρετε απάντηση στο ερώτημά σας, καθώς αυτή μπορεί να θεωρηθεί διαφήμιση, που απαγορεύεται στο παρόν forum. Μιλήστε με μηχανολόγο εμπιστοσύνης σας, που να μη εμπορεύεται τις συγκεκριμένες Α.Θ.
    1 point
  19. Τελικά μετά από επικοινωνία με το Πράσινο Ταμείο έλαβα απάντηση ότι είναι εφικτή η πληρωμή μόνο από τράπεζα χώρας της ζώνης του Ενιαίου Χώρου Πληρωμών σε Ευρώ (o SEPA καλύπτει 36 ευρωπαϊκές χώρες: τις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ελβετία, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, το Μονακό, τη Νορβηγία, τον Άγιο Μαρίνο, την Ανδόρα και το Βατικανό). Εδώ είναι το link με τις οδηγίες:https://prasinotameio.gr/2020/06/16/σχετικά-με-πληρωμές-από-χώρες-της-ζώνη/
    1 point
  20. Τι να σε πω .... κληρώθηκες σε έλεγχο που έχει καλή αποζημίωση και δεν έχεις δικαίωμα να τον κάνεις.... κάποιος σε δουλεύει....
    1 point
  21. Έχουμε ενιαίο ακίνητο (το όριο οικισμού δεν συνιστά κατάτμηση) το οποίο όμως περιλαμβάνει δυο τμήματα με διαφορετικό πολεοδομικό καθεστώς Το εντός οικισμού τμήμα εφόσον εμπίπτει στις παρεκκλίσεις του ΦΕΚ 138/Δ/81 (προ 1981) είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και εφόσον έχει πρόσωπο οποιουδήποτε μήκους σε κοινόχρηστο χώρο είναι οικοδομήσιμο. Το εκτός οικισμού τμήμα, με επιφάνεια 4.000 τμ, εφόσον προυϋφίσταται της 31/12/2003 είναι άρτιο κατά παρέκκλιση με την επιφύλαξη άλλων ειδικών διατάξεων (ΓΠΣ/ΖΟΕ/natoura/ κλπ) Η δόμηση σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνεται αθροιστικά. Αναλόγως που θα τοποθετηθεί η οικοδομή εφαρμόζονται και οι αντίστοιχοι όροι δόμησης . Πχ αν τοποθετηθεί στο εκτός οικισμού τμήμα, όπως προανέφερες η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση είναι 186 τμ και οι υποχρεωτικές πλάγιες αποστάσεις 15 μ. Αν τοποθετηθεί στο εντός οικισμού τμήμα η μέγιστη δόμηση για κατοικία είναι 400 τμ και οι πλάγιες αποστάσεις 2,50 ή 0.00. Για το ότι δεν δέχονται τα παραπάνω, δεν μπορούμε να βοηθήσουμε. Κάνεις αίτηση ζητώντας γραπτώς απαντήσεις.
    1 point
  22. Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο, ακόμα και οικοδομική άδεια για να το χτίσεις από την αρχή μπορείς να βγάλεις. Μόνο στο ΠΕΑ υπάρχει ασυμβίβαστο!
    1 point
  23. Δεν επιβάλλονται και οι δύο φόροι ταυτόχρονα, με προτεραιότητα να έχει ο προκαταβλητέος. 1043698/844/Α0012/31.5.2007 "... 3. Περαιτέρω, διευκρινίζεται ότι σε καμία περίπτωση στις αμοιβές των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών δεν μπορεί να επιβληθεί και ο προβλεπόμενος προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% της παρ.4 του άρθρου 52 του Κ.Φ.Ε. και ο παρακρατούμενος φόρος 20% της παρ.1 του άρθρου 58 του ίδιου Κώδικα, αλλά η επιβολή του προσήκοντος συντελεστή φόρου θα είναι πάντα συνάρτηση της θεώρησης ή χορήγησης άδειας ή όχι των εργασιών του αρχιτέκτονα ή μηχανικού, όπως έχει γίνει δεκτό και με τη Λ.9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή. Δηλαδή όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου, τότε θα υπολογίζεται προκαταβλητέος φόρος 4% ή 10% στην αμοιβή τους, ενώ όταν οι εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών προσφέρονται απευθείας χωρίς θεώρηση ή χορήγηση άδειας στα πρόσωπα που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο της παρ.1 του άρθρου 58 του Κ.Φ.Ε., τότε τα πρόσωπα αυτά πρέπει να διενεργούν παρακράτηση φόρου με ποσοστό 20% στην αμοιβή του αρχιτέκτονα ή μηχανικού (σχετ.1084047/1030/ΠΟΛ.1170/5.7.1989 διαταγή και 1069230/1134/Α0012/6.8.1998 έγγραφο). ..." ΠΟΛ.1204/1993 "... 3. Ύστερα από τα παραπάνω, όπως έχει γίνει δεκτό και από τη διοίκηση (Λ 9914/ΠΟΛ.182/16.6.1971 διαταγή της) σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10%, κατά περίπτωση, υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή τη χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι πιο πάνω διατάξεις, της παραγρ. 4 του άρθρου 15, αλλά οι διατάξεις, του άρθρου 48 του ν.δ. 3323/1955, με βάση τις οποίες παρακρατείται φόρος με συντελεστή 15% (σήμερα 20% στο άνω των 300 € ποσό) στο ακαθάριστο ποσό της συμβατικής ή νόμιμης, κατά περίπτωση, αμοιβής του δικαιούχου. ..." ΠΟΛ.1067/2015 Αρθρο 69 "...Περαιτέρω, με την παρ.4 του άρθρου αυτού, σε προκαταβολή φόρου 4% ή 10% κατά περίπτωση υπόκεινται μόνο οι αμοιβές των αρχιτεκτόνων και μηχανικών επί μελετών για τις οποίες προβλέπεται θεώρηση των σχεδίων ή μελετών ή χορήγηση σχετικής άδειας από την αρμόδια Υπηρεσία. ... Για τις λοιπές περιπτώσεις που δεν προβλέπεται θεώρηση ή χορήγηση σχετικής άδειας, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου αυτού αλλά μόνο οι διατάξεις του άρθρου 64, δηλαδή παρακρατείται φόρος με συντελεστή 20% (σχετ. ΠΟΛ.1120/25.4.2014). ..."
    1 point
  24. Καλημέρα, η ΕΕΜΚ για εργασίες θερμοπρόσοψης για το εξοικονομώ είναι υποχρεωτική ανεξαρτήτως ικριωμάτων. Το πρόγραμμα επιδοτεί ποσό 200€+ ΦΠΑ (μελέτες) για την αμοιβή ΕΕΜΚ. Ο ωφελούμενος αναθέτει τη διαδικασία σε μηχανικό της επιλογής του.
    1 point
  25. έτσι το αντιλαμβάνομαι και εγώ. Συνοπτικά δεν μπορεί από τον ορισμό της σοφίτας να υπάρχει μοναδική πρόσβαση σ αυτή από κοινόχρηστο χώρο πολυκατοικίας. Δεν θα είναι Σοφίτα άλλα Όροφος
    1 point
  26. Ρώτησα και το help-desk/ περιμένω απάντηση. Όσο για τον αριθμό της άδειας θα χρησιμοποιούσα την προσέγγιση των "προ του 1955". Πάλι εκεί γράφεις ότι έχεις άδεια. Το παράρτημα έχει κινηθεί στην λογική ότι κάθε νόμιμο κτίσμα που υπάρχει στο οικόπεδο, δίνει την ιδιότητα "έχει άδεια" στο ακίνητο. Λογικό, γιατί θα ήταν άδικο για να βγάζει άλλο πρόστιμο το αυθαίρετο όταν για παράδειγμα έχεις 100 άδεια +10 αυθαίρετο και 100 προ-1955 +10 αυθαίρετο. Έλεγα μήπως κάποιος το είχε αντιμετωπίσει ήδη.... Έτσι κι αλλιώς τώρα αν ήταν μόνο το θερμοκήπιο, στην βεβαίωση θα έγραφα με άδεια (θερμοκήπιο εγκεκριμένου τύπου). Σε άλλο σημείο στο φόρουμ, είδα ότι τα εγκεκριμένου τύπου, θέλουν βεβαίωση από το υπ.Γεωργίας και αυτό θεωρείται ως άδεια, για την ηλεκτροδότηση. Απλά επειδή μέχρι να βγει αντίστοιχη εγκύκλιος για τα πάντα, δεν υπάρχει ενιαία ερμηνεία στην ελληνική νομοθεσία για τα πάντα. Εκεί είμαι διστακτικός. Στην ουσία, η άδεια είναι μια πράξη του κράτους που σου επιτρέπει να υπάρχει ένα κτίσμα. Δεν έχει καμία διαφορά ποιος θα την εκδόσει (αστυνομία, πολεοδομία, υπουργείο, βουλή, ΠΔ, κλπ) και αν θα είναι ατομική ή γενική (πχ προ-1955).
    1 point
  27. Καλησπέρα,διάβασε λίγο λεπτομερώς και την παρ.6 του 42 και την δ) του άρθρου 28 ,μήπως θεωρείται πρόσθετη εργασία...λυπάμαι,δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο...
    1 point
  28. Σίγουρα διαρροή, ίσως μέσα στο λέβητα! Αν ο υδραυλικός δεν είναι ερασιτέχνης, αλλά έμπειρος επαγγελματίας, θα τη βρεί!
    1 point
  29. Καλησπέρα,έτσι κι αλλιώς,ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσες να θεωρήσεις το ακίνητο με άδεια,λόγω της εγκεκριμένης κατασκευής,τι θα συμπλήρωνες στον αριθμό οικοδομικής άδειας για να περάσει με κατ.4?Μπορείς να ρωτήσεις βέβαια στο helpdesk μια κι είναι αρκετά εξειδικευμένο,αλλά γνώμη μου είναι ότι αφού φεύγει εκτός των κατηγοριών του Παραρτήματος, που αναφέρεις κι εσύ,δεν θα είναι εφικτό...
    1 point
  30. Το "Β" σημαίνει, μάλλον, "Βάση" που ταιριάζει με την περιγραφή που δίνεις. Τα σύμβολα προσδιορισμού των κτιρίων δεν είναι καθορισμένα με κάποια διοικητική πράξη, αλλά οι πολυτεχνικές σχολές και υπηρεσίες προσδιορίζουν προσδιαγραφές για συγκεκριμένες εργασίες, όπως πχ εδώ και εδώ.
    1 point
  31. Με τις κόλλες παίζουν πολλά. Από το "ποια θέλεις? την ακριβή ή την φτηνή?" καθώς σχεδόν όλες οι εταιρείες ακολουθώντας τους ρυθμούς της πιάτσας παράγουν προιόντα δύο ταχυτήτων, μέχρι το πόσο θα την αραιώσει ο μάστορας με νερό, και πώς θα την εφαρμόσει. Θα βάλει τα απαιτούμενα κιλά ανά μονάδα επιφάνειας? Θα ασταρώσει την πλάκα πετροβάμβακα πριν την εφαρμογή της κόλλας? Για την διογκωμένη, όντως κάποιες καλές εταιρείες με καλή κόλλα (τσιμεντοειδείς ινοπλισμένες κόλλες) διατείνονται ότι δεν είναι απαραίτητη η μηχανική υποστήριξη αρκεί το υπόστρωμα να είναι ντούρο..Αν δεν είναι ποιούν την νήσσαν..Το θέμα γίνεται περίπλοκο στις γωνίες των κτιρίων (στροβιλισμός ανεμοπίεσης) και στα ψηλά κτίρια. Εκεί κανείς δεν παίρνει την ευθύνη να σου πει, κάντο χωρίς βύσματα. Στον πετροβάμβακα είναι απαραίτητη η μηχανική στήριξη και μάλιστα με περισσότερα βύσματα από το συμβατικό και με συγκεκριμένη διάταξη. Προσωπικά δεν έχω κάνει ποτέ θερμοπρόσοψη χωρίς αγκύρωση, φταίει ίσως το γεγονός ότι προσπαθώ να κάνω μόνο με πετροβάμβακα. Σε κάποιον που με ρωτάει χωρίς να έχω δει το υπόστρωμα του και χωρίς να ξέρω τί σύστημα θα εφαρμόσει και ποιος θα του το εφαρμόσει, δεν θα του πρότεινα να θεωρήσει προαιρετική την μηχανική αγκύρωση.
    1 point
  32. το πρόβλημα με τα υποστυλώματα είναι βασικά στην κάλυψη, αλλά κάθε επιλογή έχει και τις συνέπειές της. θα επαναλάβω κι εγώ το ερώτημα του νικ, τι διαφορετικό πρέπει να γίνει στον τρίμετρο πρόβολο πέρα από την κατάλληλη διαστασιολόγηση και όπλιση; και πόσο % περίπου ανεβάζει το συνολικό κόστος της οικοδομής;
    1 point
  33. Η τιμή δεν είναι τυποποιημένη. Χρεώνεις ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε δουλειάς. Πριν κοστολογήσεις, πρέπει να λάβεις υπ'όψιν σου τα εξής: 1. Υπάρχουν διαθέσιμες οι κατόψεις σε ηλεκτρονική μορφή; 2. Είναι πρόσφατες οι κατόψεις από άτομο εμπιστοσύνης (π.χ. σχέδια από Π/Μ για τακτοποίηση) ή θα πρέπει να μετρήσεις ξανά; 3. Ο πελάτης έχει εμπειρία στον κλάδο ή θα πρέπει να κάνετε μελέτη για τον απαραίτητο εξοπλισμό (συσκευές, θέση, ροή εργασιών) από το μηδέν; 4. Είναι ενημερωμένες οι κατόψεις πυροπροστασίας στον φάκελο της οικοδομικής άδειας; Σε ορισμένες πυροσβεστικές υπηρεσίες απαιτούν ταύτιση των κατόψεων με την οικοδομική άδεια, αν δεν ταιριάζουν θα πρέπει να γίνει ενημέρωση του φακέλου. 5. Πόσο μακριά είναι η επιχείρηση από την έδρα σου; (έξοδα και χρόνος μετακίνησης). 6. Θα χρειαστεί άδεια χρήσης κοινόχρηστων χώρων; 7. Θα χρειαστεί μελέτη αποχέτευσης (τοποθέτηση λιποσυλλέκτη); 8. Πόσο θα χρεώσεις την μελέτη αερισμού; 9. Πόσο θα χρεώσεις την μελέτη πυροπροστασίας; 10. Θα τρέχει ο πελάτης ΄στις υπηρεσίες ή εσύ; 11. Πόσο θα κοστίσει η μελέτη HACCP; 12. Μπορείς να υπογράψεις την μελέτη HACCP ή θα πληρώσεις άλλον συνάδελφο; 13. Τι μέγεθος έχει η επιχείρηση; Προφανώς δεν θα πάρεις τα ίδια από ένα πρατήριο άρτου και από μια υπεραγορά. 14. Θα χρειαστεί να γίνει τοπογραφικό ή υπάρχει ήδη πρόσφατο; 15. Χρειάζεται μελέτη ηχομόνωσης (π.χ. σε κέντρα διασκέδασης); 16. Χρειάζονται σχέδια Η/Μ (αερισμός, ηλεκτρολογικά, κλιματισμός, κλπ); Απαιτούνται για κέντρα διασκέδασης άνω των 200 καθισμάτων). Αυτά είναι τα βασικά, υπάρχουν και πολλές υποπεριπτώσεις που αλλάζουν την αμοιβή.
    1 point
  34. 2.655 downloads

    Τυποποιημένα σχεδιάκια σε DWG. Δουλεύονται με την εντολή Express/ Draw/ Super Hatch του ACAD R2008 και δίνουν συνεχή επιφάνεια όψης πετρόχτιστων τοίχων. Υπάρχουν και οι αντίστοιχες γωνίες (αγκωνάρια). Είναι από επεξεργασία φωτογραφικής αποτύπωσης πραγματικών τοίχων, από όπου και οι ονομασίες.
    1 point
  35. Πάντως εγώ δεν μπορώ να το εξηγήσω. Είχα ανεβάσει - ή έτσι νόμιζα- τον Δεκέμβριο την έκδοση R25 ολόκληρη, πλήρη κλπ. Ούτε demo ούτε συνδρομή ούτε πληρωμή. Ελεύθερη χρήση πλήρη. Κάτι σαν χριστουγενιάτικο δώρο Τώρα που ξαναμπήκα στο blog και είδα την αναφορά, βλέπω ότι περέμενε σαν αρχείο η προηγούμενη demo εκδοση R24D. Ξανα ανεβάζω λοιπόν την πλήρη έκδοση R25, θεωρώντας ότι το λάθος οφείλεται σε εμένα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.