Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.737


  4. Tasos P

    Tasos P

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      441


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 20/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. θα πας στην ΔΕΗ [με τον αριθ. λογαρισμου] και με το μισθωτηριο, και θα ρωτησεις αν χρωσταει. Αναλογως, θα εχει εξοφλήσει ή οχι το ΤΑΠ. Και θα ζητησεις το πιστοποιητικο ΤΑΠ απο τον Δημο. Βγαινει και ηλεκτρονικα...ετσι λενε...δξ. Αν χρωσταει, το μονο ειναι να σε βαλουν να πληρωσεις, μονον για το ΤΑΠ, που ειναι δικη σου υποχρεωση Με τα ΔΤ και ΔΦ μην σε ανακατεψουν. Ελπιζω τα τμ. να ειναι τα "σωστα" υγ ουτε εχω δει συμβολαιο μεταβιβασης, με τον δυστροπο μισθωτη να μενει στο μισθιο.. Συνηθως γινεται η αγωγη εξωσης. τεσπα καλη συνεχεια
    2 points
  2. άρθρο 96,κατ.5 .....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. σωστα, και επειδη μετραει η προθεσμια που "εκκινει" αυτο σημαινει οτι, για τα κληρονομιαια, πλεον απο το "ετος, " παιρνουν και τους 4 μηνες της αποποιησης. Αρα, μιλαμε για θανατους εως και 16 μηνες πριν απο την εναρξη του παροντος
    2 points
  3. Σαφώς,εδώ όλοι παραθέτουμε απόψεις για την ερμηνεία μας στο νόμο-για μένα,η αντιμετώπιση και του αδειοδοτημένου περιγράμματος(σε άλλη νόμιμη θέση),αν αυτό εννοείς,ως αυθαίρετου,είναι υπερβολικά αυστηρή,δεν την ασπάζομαι και δεν θεωρώ ότι είναι στο πνεύμα του νόμου.. Εάν ο νόμος ήθελε να βγάλει εξ ολοκλήρου αυθαίρετα και τα αδειοδοτημένα κτίρια που χτίστηκαν σε μια άλλη νόμιμη θέση μέσα στο οικόπεδο,τότε για ποιο λόγο θα υπήρχε η μετατόπιση θέσης ως μια μικρή παράβαση Κατηγορίας 3?...Συγγνώμη,αλλά δεν μπορώ να το αντιληφθώ διαφορετικά...
    2 points
  4. Προφανως δεν ειπα αυτο... Εαν "πηγαινε" ετσι, η μιση Ελλαδα θα διορθωνε με "υποδειξη οριων" ολα τα παραγωνα γηπεδα/οικοπεδα. Δες τις ερωτησεις
    2 points
  5. Version X6.0

    78.048 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Θέμα χρόνου η επαναφορά της Κ5. Η κατάργησή της ήταν ξεκάθαρα ένα λάθος το οποίο φώναζε από μακριά.
    1 point
  7. Χωρίς ανασύσταση φακέλου δεν λαμβάνεται υπ' όψιν η παλαιά άδεια, gtho. Επομένως δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις νομοθετική διάταξη που προϋποθέτει την ύπαρξη οικοδομικής άδειας.
    1 point
  8. Συνήθως η επίλυση λίγο πιο "πολύπλοκων" (για αυτούς) θεμάτων παίρνει πολύ χρόνο να δρομολογηθεί. Εγώ π.χ. είχα κάνει ηλεκτρονικό αίτημα σε αυτή τη φόρμα του e-ΕΦΚΑ τον περασμένο Νοέμβριο για να μου υπολογίσουν τι οφειλόμενο ποσό απομένει στο διακανονισμό μου ώστε να εκδοθεί ειδοποιητήριο για να τον εξοφλήσω ολοσχερώς και με κάλεσαν τηλεφωνικά ...10/2/2021 (2,5 μήνες μετά). Μου το έστειλαν βέβαια άμεσα, εκείνη τη μέρα το ειδοποιητήριο με email, αλλά παρέμενε θέμα με επιστροφή ενός ποσού που μου χρωστάνε και ασφαλώς επειδή μιλάμε για το "πρώην" ΤΣΜΕΔΕ ο συμψηφισμός είναι αδύνατος. Επειδή λοιπόν ήθελα -έπρεπε- ...διακαώς να δω τις φάτσες τους (ειδικά του "λατρεμένου" Πέππα) και να κάνω αίτηση για την επιστροφή, η λύση ήταν υποβολή νέου αιτήματος για λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας. Είναι από τις ελάχιστες κατηγορίες αιτημάτων που όταν επιλεγεί ανοίγει πίνακας με διαθέσιμες ημέρες και ώρες για ραντεβού ώστε να μπορέσετε να πάτε από εκεί (Π.Π. Γερμανού) να έχετε υπόψη σας. Χωρίς τέτοιο ραντεβού δεν μπαίνεις πλέον μέσα στο κτίριο. Attica Bank είναι πλέον το ισόγειο με κάποια γραφείς της διευθύνσεων εισφορών και ασφάλισης να έχουν απομείνει στον ημιώροφο και τον 1ο.
    1 point
  9. Πρεπει να λεει στο συμβολαιο σου "υποχρεουται να ανέχεται τις εργασιες ανοικοδομησης, μετα απο νομιμη οικοδομικη αδεια και παρεχει την εντολη και πληρεξουσιότητα στους ιδιοκτητες του δικαιωματος της καθ΄ύψος επεκτασης, να υπογραψουν καθε σχετικο εγγραφο προς εκδοση της οικοδομικης αδειας προσθηκης..κλπκλπ....."
    1 point
  10. Προφανώς είναι με την παλιά διαδικασία (που δεν προσκομίζαμε διάγραμμα). Το κτηματολόγιο το έχει περασμένο ως 12000 μ², αλλά επειδή η μέτρηση συμπίπτει(???) με το άνω όριο της απόκλισης, καλό είναι να γίνει διόρθωση, εκτός κι αν είναι πολύ μικρής αξίας, και το αφήσει με το εμβαδόν του Κτημ/γίου
    1 point
  11. Χωρική μεταβολή δεν κάνεις τώρα. Μπορείς όμως, επειδή η πραγματική (όπως λες) επιφάνεια είναι πολύ κοντά στο όριο αποδεκτής απόκλισης, να κάνεις ένσταση προσκομίζοντας διάγραμμα σε ΕΓΣΑ '87, ώστε να καταχωριστεί η πραγματική επιφάνεια στη β.δ.
    1 point
  12. Ας το δω και εγώ λίγο καλύτερα,με αφορμή αυτό που λές-στο ότι δεν επιτρέπονται,φαντάζομαι συμφωνούμε.Ως προς την τακτοποίηση τους,την αναφέρω λόγω της παρακάτω παραγράφου γιστ) της κατ.3 γιστ) παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την υπ’ αρ.3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ59). Για τις παραβάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση, (Εγκ.2-Οι παραβάσεις της κατηγορίας αυτής αφορούν αποκλειστικά κατασκευές που δεν πληρούν τις κτιριοδομικές απαιτήσεις που καθορίζονται ρητά στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (Αποφ. 3046/304/89, ΦΕΚ 59Δ) όπως για παράδειγμα τις απαιτήσεις φωτισμού – αερισμού, τις διατάξεις – αποστάσεις για τις καπνοδόχους, τις διαστάσεις των λεβητοστασίων, τις κλίσεις ραμπών, κ.λ.π.) Θεωρώ δηλαδή,ότι εφόσον υπήρχαν,θα μπορούσαν βάσει της παραγράφου να ρυθμιστούν. Ως προς το μελλοντικό δικαίωμα του όμορου να χτίσει σε επαφή με το όριο,σαφώς συνεχίζει να ισχύει.Δεν μπορεί να το χάσει απο μια ρύθμιση ανοίγματος,έτσι δεν είναι;
    1 point
  13. Αν,δεν είναι Κατηγορία 1 ή 2,όπως σου αναφέρει ο Παύλος παραπάνω,ώστε να μπορεί να δηλωθεί ,είναι 5.Δυστυχώς ,η παράγραφος με την εξαίρεση για την κληρονομική διαδοχή δεν εννοεί αυτούς που αποδέχθηκαν προγενέστερα και είχαν χρόνο να ρυθμίσουν...Αναφέρεται σε αυτούς που γίνονται τώρα ιδιοκτήτες ακινήτων από κληρονομική διαδοχή και άρα δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν νωρίτερα...Και τους δίνει ένα έτος περιθώριο να το κάνουν... άρθρο 96,κατ.5 .....Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  14. dimitrisGM η 7]92 δεν βρήκα να έχει καταργηθεί Πρόσφατα έβγαλα 2 άδειες με τις διαδικασίες της εγκυκλίου όπως λέει και ο dimitrios1991 τα ίδια μου είπαν και μένα στην ΥΔΟΜ
    1 point
  15. Εκτός σχεδίου δόμηση και ειδικό κτίριο,σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν δοθεί ,κατατάσσεται κατά την γνώμη μου,στην Κατηγορία 1 ,ανεξαρτήτως προσθήκης,ποσοστών κλπ.Σωστά σε προβληματίζει το Κατ.3-δ, γιατί αφορά την εντός σχεδίου δόμηση.
    1 point
  16. @Charlie-καλημέρα,αν έχω καταλάβει σωστά την εργασία που θέλεις να κάνεις, απαγορεύεται από τον Κτιριοδομικό κανονισμό(άρθρο 10,παρ.9),οπότε και προφανώς δεν υπάρχει διαδικασία αδειοδότησης... 9. Στους μεσότοιχους και τους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου που ανεγείρονται σε επαφή με το κοινό όριο των ιδιοκτησιών απαγορεύεται η διάνοιξη ανοιγμάτων. Το μόνο που προβλέπεται είναι ρύθμιση των παραπάνω ανοιγμάτων που υπήρχαν με την Κατηγορία 3.
    1 point
  17. Στους οικισμούς ΔΕΝ υπάρχει υποχρέωση θέσεων στάθμευσης Συνεπώς, αν ο Α θέλει να δημιουργήσει θέσεις, θα τις βάλει στο απομένον μετά την αφαίρεση του χώρου φύτευσης. Το απόσπασμα ΝΟΚ που ανέφερες, αφορά σε περιοχές όπου υπάρχει υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης
    1 point
  18. Ρωτας στον Δήμο που ανηκεις ή ανοιγεις το σαιτ του Δημου και τα εχει..."ολα"
    1 point
  19. Μεγάλη ερώτηση... Θεωρώ πως όχι, δεν μετράει η αυλή αν είναι ανοιχτή. Ο ΝΟΚ λέει για κτίρια έως 100μ2. Δεν υπάρχει αυλή πουθενά. Για μένα το πιο σωστό όταν είσαι στο όριο της νομοθεσίας να έχεις προβλέψει ένα w.c. να μπορεί να αλλάξει σε ΑΜΕΑ εάν χρειαστεί. Πάντως ποιος θα στο ζητήσει το ΑΜΕΑ ? Στην ΕΕΜΚ δεν στο ζητάει κανείς.
    1 point
  20. Καλησπέρα,εφόσον τηρούνται όλοι οι ισχύοντες όροι δόμησης,υπάρχει η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια βάσει του άρθρου 106,με υπαγωγή στον ν.4495 και πληρωμή του παραβόλου. Οι κατασκευές του 2020 συμπεριλαμβάνονται στην άδεια ως αυθαίρετες κατασκευές μετά τις 28-7-11,για τις οποίες ακολουθεί αυτοψία της πολεοδομίας,καταγραφή τους,υπολογισμός προστίμου και έκθεση αυθαιρέτων.Ο υπολογισμός του προστίμου αναλύεται στο άρθρο 94 του 4495,καθώς και οι εκπτώσεις εφόσον εκδοθεί η άδεια νομιμοποίησης. Οι μελέτες καθορίζονται στην περίπτωση σου (κτίσμα χωρίς καμία οικοδομική άδεια),από την χρήση του κτιρίου και τις επί μέρους απαιτήσεις που ορίζονται βάσει νομοθεσίας. Οι εγκρίσεις φορέων καθορίζονται από την χρήση,την περιοχή και την παλαιότητα του κτίσματος.☺
    1 point
  21. 1. Αυτά έχουν καταργηθεί και πλέον είναι υποκειμενικές οι προδιαγραφές σε συνεννόηση με το υγειονομικό. 2. Λογικά γίνεται αναλόγως του πως είναι αυτοί οι χώροι. 3. Σίγουρα όχι για κάτω από 100μ2.
    1 point
  22. Παραθέτω όπως το γράφει το κείμενο του νόμου: Τα φέροντα στοιχεία που επηρεάζονται από την αύξηση των κατακόρυφων φορτίων θα ελέγχονται σύμφωνα με τον αντίστοιχο ισχύοντα κανονισμό της ομάδας (Α). Τυχόν ανεπάρκειες θα αποκαθίστανται με αντίστοιχες κατάλληλες ενισχύσεις. Η επίδραση της αύξησης μαζών καλύπτεται στην 2.2.3 παρακάτω. Δεν είναι ξεκάθαρο μέχρι που θα φτάσει αυτός ο έλεγχος των κατακορύφων φορτίων... Σίγουρα η πλάκα επηρεάζεται, άρα σίγουρα έλεγχος της πλάκας για κατακόρυφα φορτία (μόνιμα+κινητά+χιόνι+άνεμος θα έλεγα εγώ..μιας και όπου ο κανονισμός -συνήθως- αναφέρει το γενικό "κατακόρυφα" εξαιρεί τον σεισμό..). Τώρα, σωστή είναι η θεώρηση ότι και μία υποκείμενη δοκός κανονικά θα έπρεπε να ελεγχθεί για την αύξηση των κατακορύφων φορτίων. Εκεί θα μπορούσαν να γίνουν μερικοί έλεγχοι χεράτα σε "κρίσιμα" μέλη.
    1 point
  23. Το παράρτημα Ε του ΕΑΚ με το οποίο ενδεχομένως μπερδεύεσαι έχει καταργηθεί.Αν δεν υπάρχει εξαίρεση, όλο το κτίριο μελετάται και αποτιμάται με ΚΑΝΕΠΕ.
    1 point
  24. Προφανώς πρέπει να συμπεριληφθούν.Ειναι η τεκμηρίωση του γιατί απαλλάσσεται.
    1 point
  25. Νομίζω ότι θέλει και έλεγχο ολοκλήρου του υφισταμένου κτηρίου για κατακόρυφα φορτία (μή σεισμικά δηλαδή) Τουλάχιστον και τα δομικά στοιχεία που στηρίζουν την εν λόγω πλάκα (δοκοί και υποστυλώματα)
    1 point
  26. Αν ισχύουν όλα αυτά που προανέφερα: απουσία ενδείξεων σημαντικής στατικής ανεπάρκειας του κτιρίου, η πλάκα ανέχει σε στατικό έλεγχο με τα φορτία στέγης, "βγαίνει" ο έλεγχος του πηλίκου ρv, τότε ναι εξαιρείται κανεπε η προσθήκη στέγης και χρειάζονται στατικά στέγης.
    1 point
  27. Βάση είναι το ΦΕΚ 350Β/17-2-2016. Καταρχήν θα πρέπει το κτίριο να μην έχει "ενδείξεις σημαντικής στατικής ανεπάρκειας" που επιγραμματικά είναι:ρωγμές, μείωση του οπλισμού συνεπεία διάβρωσης,κοντά υποστυλώματα χωρίς περίσφιξη, σημαντική μείωση τοιχοπληρώσεων σε κάποιον όροφο(αυτό που αποκαλούμε μαλακός όροφος, πχ πιλωτή-κατάστημα με μεγάλες τζαμαρίες κλπ). Αναλυτικά αυτές οι "ενδείξεις" υπάρχουν στο ΦΕΚ. Τώρα, η προσθήκη στέγης αυξάνει τα κατακόρυφα φορτία και την σεισμική μάζα κατ'επέκταση, άρα: Καταρχήν θα πρέπει να ελεγχθεί η πλάκα επί της οποίας θα κατασκευαστεί η στέγη αν αντέχει τα στατικά φορτία που θα της επιβληθούν. Ο έλεγχος αυτός θα γίνει με βάση τους κανονισμούς της ομάδας Α του ΦΕΚ, δηλαδή για το σκυρόδεμα είτε με ΕΚΩΣ είτε με EC2. Στην συνέχεια επειδή το κτίσμα είναι φτιαγμένο το 1970 (άρα με τον αντισεισμικό του 1959) άρα ανήκει στην κατηγορία 4 ("οποιοδήποτε κτίριο") και είναι κατοικία άρα σπουδαιότητας Σ2, θα πρέπει : ρv<ρα=1,05 , όπου ρv=Vμετά/Vπριν , όπου Vμετά η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων μετά την προσθήκη της στέγης και Vπριν η σεισμική τέμνουσα στην βάση του κτιρίου στην δυσμενέστερη εκ των δύο διευθύνσεων πριν την προσθήκη της στέγης. Άρα μοντελοποιείς το κτίριο σου , πριν την προσθήκη της στέγης και μετά λαμβάνοντας υπόψη τα φορτία της στέγης, και κάνεις τον έλεγχο του 1,05- δηλαδή να μην αυξάνεται η τέμνουσα βάσης στην δυσμενέστερη διεύθυνση σε ποσοστό άνω του 5%. Επίσης και τον έλεγχο της πλάκας όπως προείπαμε.
    1 point
  28. Ναι, συν έλεγχο υφισταμένου για τα μη σεισμικά φορτία. Αναφέρεται στο ΦΕΚ 350β/2016.
    1 point
  29. Χαιρετώ την ομάδα Θα ήθελα να ρωτήσω τι χρειάζεται από γραφείο κρατικής φύσης για κατασκευή σοφιτας σε διωροφης οικοδομής. Η οικοδομή έχει πρώτο και δεύτερο όροφο και θα ήθελα να εκμετάλλευτω τον αέρα. Μίλησα με ένα μηχανικό και δεν μου γεμίζει το μάτι με αυτά που μου έλεγε. Χρειάζεται άδεια για σοφίτα; πόσα τμ είναι εκμετάλλευσιμα από τα 180τμ της ταράτσας; ειναι μεμονωμένη η κατασκευή η θα πρέπει να συνδεθεί με τον από κάτω όροφο. Αυτά για αρχή Ευχαριστώ
    1 point
  30. θα κλείσεις ραντεβού στην σελίδα του εφκα που αναφέρεις στο Διεύθυνση Εισφορών των Τομέων Μηχανικών και ΕΔΕ με Έδρα την Αθήνα
    1 point
  31. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  32. πρέπει να είναι στατικά ανεξάρτητα τα κτίρια για να γίνει αυτό; εκτός και αν είναι κατ2 (προ 83 είπε ο ερωτών ότι είναι το κτίριο)
    1 point
  33. Ναι,υπάρχει δυνατότητα μερικής ρύθμισης και μερικής νομιμοποίησης στο ίδιο οικόπεδο,αλλά επειδή οι εντός προκηπίου κατασκευές είναι Κατ.5,πρέπει να δεις αν υπάγονται σε αυτές τις εξαιρέσεις της κατ.5 που σήμερα ενσωματώθηκαν στο σύστημα και περιγράφονται στην τροποποίηση του άρθρου 96: 1. Αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης της Κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017 (Α167) που είναι προγενέστερες της 28ης.7.2011 υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εφόσον αφορούν σε: α. ακίνητα που αποκτώνται μέσω αναγκαστικού πλειστηριασμού, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έκδοση της κατακυρωτικής έκθεσης και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, β. ακίνητα που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, γ. ακίνητα που εκμισθώνονται με σύμβαση leasing και επανέρχονται στη χρήση του κυρίου ή επικαρπωτή τους μετά τη λύση ή λήξη της σύμβασης, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) από την αποβολή του μισθωτή ή την απόδοση του μισθίου στον κύριο ή επικαρπωτή τους και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, δ. ακίνητα που μεταβιβάζονται στην Ε.Τ.Α.Δ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 196 του ν.4389/2016 (Α94), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την καταχώρηση ή εγγραφή της μεταβίβασής τους στα οικεία κτηματολόγια ή υποθηκοφυλακεία, αντίστοιχα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025, και ε. ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές, οι οποίες κηρύχθηκαν εντός του έτους 2020 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 25 του ν.4662/2020 (Α27), εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Για ακίνητα που βρίσκονται στις παραπάνω περιοχές, οι προσαυξήσεις των περ. β΄στ΄ της παρ.3 του άρθρου 102 του ν.4495/2017 ισχύουν μόνον όταν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ακίνητα των περ. α΄- δ΄ της παρ.1, για τα οποία το γεγονός από το οποίο εκκινεί η αντίστοιχη προθεσμία υπαγωγής έχει συμβεί κατά το τελευταίο έτος πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υπάγονται στις διατάξεις του ν.4495/2017 για αναστολή κυρώσεων, εάν η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
    1 point
  34. Μη λέμε πάλι τα ίδια, οι στατικές μελέτες έγιναν, τώρα συζητάμε για την επιλογή της βέλτιστης λύσης.. το μπετόν θεωρητικά μπορεί να αντέξει τα πάντα αν έχει τη σωστή διατομή και οπλισμό. το ζητούμενο όμως είναι ότι πρέπει να αποφύγουμε ορισμένες διατάξεις που συμπεριφέρονται άσχημα στο σεισμό, ακόμα κι αν στατικά αντέχουν.
    1 point
  35. άρα λοιπόν, η απάντηση στο αρχικό ερώτημα είναι ότι με τη βοήθεια προβολοδόκαρων, το τρίμετρο μπαλκόνι είναι εφικτό.
    1 point
  36. τελικά πόσο παραπάνω είναι αυτό το κόστος; εννοώ σε λεφτά επί της συνολικής οικοδομής. όταν λέμε ότι ένα θέμα η επιστήμη το έλυσε, πρέπει να εννοούμε και τις πρακτικές παραμέτρους (τον εργολάβο, τον ανίκητο κλπ). αλλιώς ακόμα δε λύθηκε τίποτα. και βέβαια λέμε για κατασκευή από συμβατικό σκυρόδεμα.
    1 point
  37. Ηταν μια ωραια εποχη για όλους (ιδιοκτητες, μηχανικους, εργολαβους, ΔΥ) ολα εύκολα και με το χρήμα να ρέει Τωρα θεωρώ ότι είμαστε στη μεταβατική περίοδο απο το μπάχαλο προς το "δεν χτιζει ο καθένας ότι θέλει". Επίσης η εμπειρία μου δείχνει ότι ειναι επαγγελματικό ατού (για τον μηχανικό) να έχει μείνει στην παλιά χύμα εποχή του ελα μωρε όλα γίνονται.... Θελω να πω δηλαδη ότι στην περίπτωση σου, ενω είναι προφανές ότι χρειάζεται μελέτη για όλο, είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά γατόνια που θα το ξεπερνούσαν..... Sorry για το offtopic
    1 point
  38. Δείτε το δεύτερο σχετικό για το 7ο θέμα (Ασφαλιστικό) της ημερήσιας διάταξης στη σημερινή συνεδρίαση της Κεντρικής Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ. https://antiprosopeia.tee.gr/prosklisi-se-taktiki-synedriasi-tis-antiprosopeias-tou-t-e-e-17-2-2020/?fbclid=IwAR0kRhfb4tMY8B5ymrj_Gy1X8__TTw0lyVFFG3hbRFvf1okPvKuBnJL08Y8
    1 point
  39. Αύριο Τρίτη 21/01/2020 μαζευόμαστε στην πλατεία Ομονοίας, έξω από την είσοδο του Χόντου, στις 10:30 το πρωί. ΚΑΛΕΣΜΑ.docx
    1 point
  40. Το θέμα δεν είναι να πάει ο Σύλλογος να κινήσει τις διαδικασίες αλλά ο Επίσημος Επαγγελματικός Φορέας των Μηχανικών, δηλ το ΤΕΕ και το ΤΜΕΔΕ. άλλα ίσως είναι όλα "μιλημένα" και ξέρουν τι θα κάνουν με την ψήφιση του Νέου Νόμου αλλά σίγουρα ο Σύλλογος πρέπει να είναι παρών σε όλη την διαδικασία. Σχετικά με το ΤΣΑΥ, υπάρχει περίπτωση να ζητήσει την μετατροπή του σε Επαγγελματικό Ταμείο και να μην το δεχθεί ο Υπουργός, την στιγμή που ο Νέος Νόμος θα το προβλέπει; Και αν οι Γιατροί και Δικηγόροι κάνουν τα ΕΤΑ τους, υπάρχει περίπτωση να μην το κάνουμε και εμείς; Προσφυγές ίσως υπάρξουν σχετικά με το ύψος της σύνταξης του ΕΤΑ. Καλό θα ήταν όλα να είχαν προγραμματισθεί πριν την ψήφιση του Νέου Νόμου και η έλλειψη ενημέρωσης δημιουργεί την εντύπωση ότι τελικά πάλι το ΣτΕ θα αποφασίσει για το ύψος της σύνταξης του ΕΤΑ μας.
    1 point
  41. Το ΤΣΑΥ ήδη φρόντισε στη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό, να μιλήσει για την αλλαγή του σε Επαγγελματικό Ταμείο. Ο Σύλλογός μας είναι σε αναμονή αναγνώρισης ίδρυσης. Καλό θα ήταν κι εμείς, σαν μηχανικοί να είχαμε προλάβει το νέο νόμο πριν την εφαρμογή του και να είχαμε μια υπόσχεση σε όσα μας απασχολούν. Μετά, θα αναγκαστούμε να καταφύγουμε σε χρονοβόρες προσφυγές κλπ. Αλλά ακριβώς επειδή δεν υπάρχει κάποιος επίσημος φορέας να μας εκπροσωπεί, έχουμε μείνει εκτός από κάθε συζήτηση για τα θέματα Ταμείου, σύνταξης, εφάπαξ κλπ.
    1 point
  42. Ίσως να περιμένουν την ψήφιση του Νέου Νόμου. αλλά γι' αυτό χρειαζόταν ο Σύλλογος που έχει Νομική Οντότητα για να είναι υποχρεωμένοι οι αρμόδιοι να μας δέχονται για συζήτηση. Πάντως σήμερα ο Αυτιάς στον ΣΚΑΙ είπε ότι ο Νέος Νόμος προβλέπει και την ίδρυση Επαγγελματικών Ταμείων. Οπότε το ΤΕΕ σε συνεργασία με το ΤΜΕΔΕ (το οποίο έχει τα αποθεματικά του πρώην ΤΣΜΕΔΕ) θα πρέπει να δημιουργήσουν Επαγγελματικό Ταμείο. και για αυτό το θέμα ο Σύλλογος θα πρέπει να είναι παρών και να διεκδικήσει και έτοιμος για δράση.
    1 point
  43. ας ελπίσουμε ότι τώρα θα υπάρξει συμμετοχή και φυσικά το ποθητό αποτέλεσμα στις επιδιώξεις μας.
    1 point
  44. επιτέλους μια οργανωμένη κίνηση για τα συμφέροντα και δίκαια των Ελ.ΕΠ. Οι Ελ.Επ. ποτέ δεν είχαν κάποιο Σύλλογο να ασχολείται σοβαρά με τα θέματα τους, τελικά ήρθε η ώρα. περιμένουμε περαιτέρω ενημέρωση.
    1 point
  45. Άρα όπως τα υπολογίζαμε. Ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση!Όντως τραγικά τα πράγματα. Η ειδική προσαύξηση με βάση αυτά που παραθέσατε υπολογίστηκε για 35 έτη με ασφαλιστεό πάλι 953,16. Άρα πρώτο ζήτημα η εξομοίωση με το 1524 των παλαιών συνταξιούχων και προφανώς η αλλαγή της ανταπόδοσης (0,075%*12*35*953,16). Αυτό από μόνο του σημαίνει 200+ ευρώ/μήνα. Επιπλέον για να βγει το 953,16 υπολογίστηκαν όλες οι εισφορές /0,20 οπότε προέκυψαν πολύ χαμηλοί ασφαλιστέοι μισθοί και επιπλέον οι κοινωνικοί πόροι μπήκαν με τρόπο που τους βόλευε. Για οσους είχαν θεμελιώσει δικαίωμα σίγουρη αγωγή για πλήρη εξομοίωση με τους παλιούς αφού διαταράσσεται η αρχή της ισότητας ξεκάθαρα. Οπότε περιμένουμε το νομοσχέδιο μέχρι τέλους του μήνα και επανερχόμαστε για να δούμε τι θα κάνουμε.
    1 point
  46. Οι προτεραιότητες και οι κινήσεις μας (μιας και έχουμε ήδη κινητοποιηθεί): α) Επιτάχυνση της έκδοσης οριστικών και προσωρινών συντάξεων, καθώς και αναθεώρηση του ποσού της προσωρινής. Τα 384 € μικτά, που μπορεί να είναι και 280 € αν υπάρχουν οφειλές, είναι απαράδεκτο σαν ποσό προσωρινής. Και σκεφτείτε ότι αυτό διαρκεί για τρία ολόκληρα χρόνια. β) Διόρθωση του ποσού της τελικής σύνταξης. Οι συντάξεις των Ελεύθερων Επαγγελματιών Μηχανικών, όταν και αν φτάσουν στην απονομή, είναι κατά 35% χαμηλότερες από τα επίπεδα του 2014 (των παλαιών συνταξιούχων) και κατά 50% χαμηλότερες από τις προσδοκώμενες βάσει των διατάξεων του πρώην Ταμείου μας. Τα 1050-1100 € μικτά είναι κατά 600 € και πλέον Ευρώ χαμηλότερες από αυτές που τη στιγμή αυτή απολαμβάνουν οι παλαιοί συνταξιούχοι του Ταμείου. Ό,τι περισσότερο έχει δοθεί ως τώρα είναι η λεγόμενη "προσωπική διαφορά" (1/2 για αιτήσεις του 2016, 1/3 για αιτήσεις του 2017, 1/4 για αιτήσεις του 2018) Από το 2019 και μετά τίποτα παραπάνω. Για να γίνει αντιληπτό ένας Μηχανικός ΕΕ πριν τον 4387/16 λαμβάνει σύνταξη 1692,01 € για 40 συντάξιμα χρόνια, ενώ με τον 4387/16 η σύνταξή του γίνεται 1036 ευρώ μικτά (συν προσωπική διαφορά) που από το 2019 μηδενίζεται, με τα ίδια ακριβώς συντάξιμα χρόνια και τις ίδιες εισφορές. Η μεγάλη ληστεία της Ειδικής Προσαύξησης που για την μεγαλύτερη μερίδα των Μηχανικών και ειδικότερα των Ελευθέρων Επαγγελματιών έχει εξαφανισθεί σαν σύνταξη από 1300 ευρώ σε 300 ευρώ με περικοπή της τάξεως του 75%, κι ας είμαστε όλοι εμείς ασφαλισμένοι προ του ’93 κι ας είχαμε όλοι τεκμηριώσει και με το παραπάνω τα απαραίτητα έτη ασφάλισης, μερικοί δε από εμάς είχαν θεμελιώσει και δικαίωμα λόγω ηλικίας, πριν την ισχύ του ν. 4387/2016. Τίποτα δεν αλλάζει από αυτά με το νέο νόμο. Τα ποσοστά αναπλήρωσης αφορούν μόνο την κύρια σύνταξη, και όποιο επιπλέον ποσό δοθεί θα συμψηφισθεί με την τεράστια προσωπική διαφορά που έχουμε. Δεν υπάρχει άλλος κλάδος με τέτοιες προσωπικές διαφορές. γ) Ο νέος νόμος δεν αγγίζει τις βασικές παθογένειες του 4387/16. Την ανταποδοτικότητα των εισφορών μας και την κατάργηση της Ειδικής Προσαύξησης. Άρα, αφού κάνουμε όσα διαβήματα και εισηγήσεις προς κάθε αρμόδιο, κάποια στιγμή και μάλιστα σύντομα, θα κινηθούμε και δικαστικά. Στην ερώτηση του συναδέλφου πιο πάνω, έχω να απαντήσω πως ναι, έχουμε αρκετές Πράξεις απονομής στα χέρια μας και πως γνωρίζουμε άριστα το νέο σύστημα υπολογισμού.
    1 point
  47. όλα θα αρχίσουν μετά την ψήφιση και εφαρμογή του Νέου Νόμου, η Ειδική Προσαύξηση μπορεί να αποτελέσει την βάση για την δημιουργία του Επαγγελματικού Ταμείου των Μηχανικών. Πως είναι δυνατόν ο ΕΦΚΑ να έχει επιστρέψει στο ΤΜΕΔΕ το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του πρώην ΤΣΜΕΔΕ, τα οποία δημιουργήθηκαν από τις Ασφαλιστικές Εισφορές των Μηχανικών;; Το θέμα είναι οι αρμόδιοι Υπουργοί, ΤΜΕΔΕ, ΤΕΕ να μας ενημερώσουν πως θα χειρισθούν το θέμα του Επαγγελματικού Ταμείου και της Ειδικής Προσαύξησης. και οι ίδιοι το γνωρίζουν ότι υπάρχει εκκρεμότητα.
    1 point
  48. Μπράβο για την πρωτοβουλία. Ορισμένες ερωτήσεις καθώς είμαστε εν αναμονή δύο αιτήσεων (γονιών) και των δύο με θεμελιωμένα δικαιώματα πριν τις 12/5/2016 και αιτήσεις τέλος του 2017 και εντός του 2019. Όπως σωστά γράφετε υπάρχουν πολλά ζητήματα (και αντισυνταγματικότητας προφανώς) τόσο για τα θεμελιωμένα δικαιώματα και την αρχή της ισότητας όσο και για σειρά άλλων στρεβλώσεων όπως αυτή της ειδικής προσαύξησης και του ληστρικού υπολογισμού της. Το ερώτημα είναι για έναν μονοσυνταξιούχο ελεύθερο επαγγελματία επί 40 χρόνια ποιός είναι τελικά ο ασφαλιστέος μισθός (μαζί με τους κοινωνικούς πόρους); για την ειδική προσαύξηση; έχετε δει κάποια οριστική συνταξιοδοτική απόφαση γιατί εγώ δύο χρόνια δεν έχω δει ακόμα. Με το που έχουμε το νέο ασφαλιστικό στα χέρια μας θα ξέρουμε και πως θα κινηθούμε όσον αφορά το δικαστικό κομμάτι πλέον.
    1 point
  49. Θα ήθελα να συμπληρώσω τα εξής: Η ομάδα μας (σύλλογος υπό ίδρυση), εργάζεται και θα συνεχίσει να εργάζεται, σε συνεργασία με όσα σωματεία συνταξιούχων ήδη υπάρχουν. Δημιουργήθηκε με μοναδικό σκοπό να αναδείξει και να αντιμετωπίσει μόνο τα θέματα των συνταξιούχων μηχανικών, Ελεύθερων Επαγγελματιών. Για το λόγο αυτό ζητάμε τη συμμετοχή σας, την υποστήριξή σας και θα είμαστε παρόντες για να βοηθήσουμε όπως μπορούμε, όποιον συνάδελφο βρίσκεται στην ίδια θέση με εμάς. Ευχαριστούμε πολύ για τη δημοσίευση στο forum σας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.