Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      3.739


  3. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.514


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/02/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Ο γιατρός βλέπει τον ασθενή και με βάση την παθολογία, τα συμπτώματα και την εμπειρία του συστήνει εξετάσεις. Στέλνει λοιπόν τον ασθενή στον μικροβιολόγο και έχει συνταγογραφήσει τις κάτωθι α,β,γ κλπ εξετάσεις. Αυτή είναι η ορθή πορεία. Στην περίπτωση σας, απ'ότι κατάλαβα υπάρχει υγρασία σε κάποιο δομικό στοιχείο (μια πλάκα? υποστυλώματα?τοιχεία? ή ότι άλλο) . Πρέπει λοιπόν να εξεταστεί το σκυρόδεμα τί βλάβες έχει πάθει (είναι συγκεκριμένοι οι έλεγχοι που γίνονται) και τί ποσοστό παραμένουσας υγρασίας έχει και να εξεταστεί και ο χάλυβας αν έχει πτώση της αντοχής του και ψαθυροποίηση. Αν τα αποτελέσματα είναι άσχημα τότε θα χρειαστεί ενίσχυση το δομικό στοιχείο που θα γίνει κατόπιν μελέτης. Αν δεν είναι άσχημα τα αποτελέσματα,είμαστε πιο light και χαρούμενοι και θα χρειαστεί να στεγνώσουμε το/τα δομικά μας στοιχεία και ακολούθως να αποκαταστήσουμε την γεωμετρία τους, να επουλώσουμε-επιμεληθούμε τους οπλισμούς τους, να τα σοβατίσουμε, να τα βάψουμε, να τα υγρομονώσουμε ενδεχομένως. Προφανώς θα χρειαστεί και να βρούμε ποιο είναι το αίτιο που προκάλεσε την ύπαρξη νερού και να το άρουμε,διαφορετικά θα έχουμε κάνει μια τρύπα στο νερό κυριολεκτικά. Τέλος, και οι τρεις εταιρείες που αναφέρετε είναι πολύ δυνατές. Δεν θα πρέπει να σας απασχολεί τόσο η ονοματολογία εταιρειών-υλικών όσο η πορεία των εργασιών και η συλλογιστική που ανέπτυξα.
    2 points
  2. θα συμφωνήσω μαζί σου zazeng και πρόσφατα σχετικά είχα μια συζήτηση με έναν πολ.μηχ. Τον ρώταγα αν σε ένα διαμέρισμα που μέτραγα θα έδινε αυτός βεβαίωση αν μέτραγε αυτός, είχαμε βρει έναν εξώστη λίγο μεγαλύτερο και κατά τα άλλα το διαμέρισμα ήτανε σωστό. Ο Συνάδελφος τότε μου είπε ότι αυτός δεν θα έδινε την βεβαίωση, το ήξερε ότι κάποιοι μηχανικοί δίνουν, όταν δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης, κάλυψης, ύψους, μερικοί δίνουν, πρόσφατα εδώ το λέγαμε με έναν συνάδελφο μάλιστα είχαμε φτάσει κάποιες σελίδες τις δημοσιεύσεις διότι επέμενε ότι μπορούσε να δώσει καθώς υπέρβαση δόμησης κάλυψης ύψους δεν υπήρχε ενώ νομίζω υπήρχε κάποια άλλη. Ο λόγος είναι απλός και τον έχεις εντοπίσει, ναι δεν θα έδινα αν έπεφτα σε μηχανικό που τα μετράει του αγοραστή, αν έπεφτα σε κάποιου άλλου είδους έλεγχο που τώρα δεν μπορώ να σκεφτώ τι, ο υπεύθυνος κατά τον πελάτη μου θα ήμουνα εγώ, ο άνθρωπος που δεν έφτιαξε καλά την δήλωση -κατα πως θα λέγανε- θα θεωρούμουν εγώ.
    2 points
  3. Ντάξει μην τρελαίνεσαι, αν ο δικός σου θέλει να το γράψει στο παιδί του, ενημέρωσε τον, ότι αν θελήσει ποτέ να το μεταβιβάσει, είναι πολύ πιθανό να πέσει σε 'γκρινιάρη' μηχανικό αγοραστή και προκειμένου να μη χαλάσει το ΄συνοικέσιο' να πρέπει να κάνει τότε ρύθμιση κ διόρθωση του συμβολαίου που θα κάνει τώρα. Καλό θα ήταν να έχεις και κάποιο στοιχείο ότι τον ενημέρωσες, γιατί ένας καλός δικηγόρος μπορεί να σου λύσει την απορία για το τι ισχύει, τρέχοντας σε μέχρι το χωριό του Άη Βασίλη. (<- αυτό είναι και ο λόγος που μάλλον δεν θα την έδινα τη ρημαδοβεβαίωση)
    2 points
  4. Βγηκαν αργα χθες το βραδυ, με προθεσμία 5/3/21
    2 points
  5. Version 1.0

    926 downloads

    Με το πρόγραμματάκι αυτό επιλέγεις μια polyline στο AutoCAD ή στο IntelliCAD και δημιουργεί ένα αρχείο txt με τις συντεταγμένες των κορυφών της polyline με τον αριθμό τοπογραφικού που θα του δώσετε και το όνομα του αρχείου dwg που εργάζεστε. Το αρχείο αυτό είναι συμβατό με το κτήματολόγιο. Δηλαδή αναγνωρίζεται από το ktimanet το ανεβάζεται με υποβολή αρχείου και έχετε το περίγραμμα και την θέση του ακινήτου αμέσως. Επίσης γίνεται εισαγωγή των συντεταγμένων στο Excell ή στο Calc
    1 point
  6. Ακόμα και με την παραβίαση πλάγιας απόστασης είναι πολύ λίγα τα μ² (κ προ 83) για να βγει >250€ και να συμφέρει η κατηγορία 3.
    1 point
  7. Κάθε μηχανικός που ασχολείται με επισκευές και ενισχύσεις και έχει τον εξοπλισμό μπορεί να κάνει τις μετρήσεις. Αν χρειάζονται και δοκίμια (καρότα, δείγμα σκόνης του σκυροδέματος κλπ) τα στέλνει σε ιδιωτικό εργαστήριο. Μπορεί όντως το πρόβλημα σας να έχει τόσο εμφανή λύση, όπως σας είπαν. Από απόσταση εμείς τί να πούμε?
    1 point
  8. Έτσι απλώς διότι, "η επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως"...
    1 point
  9. Δεν παίζει ρόλο, οι λοιπές δεν επηρεάζονται από συντελεστές, παλαιότητες κλπ.
    1 point
  10. Για τα προ του '55 βάζουμε ναι στην άδεια, αρκεί να είναι άρτια και οικοδομήσιμα, δες το αντίστοιχο νήμα, έχει συζητηθεί εκτενώς. Η αλλαγή χρήσης με αναλυτικό και η επέκταση ΥΔΚΧ. Αν έχεις σύσταση θα πρέπει να το χειριστείς ανάλογα.
    1 point
  11. σωστά βάζεις ΥΔ με μειωτικό αναλόγως την περίπτωση 0,30 ή 0,50 ( δεν υπάρχει η έννοια του βοηθητικού χώρου ή ΚΧ εδώ ) και ΥΚ. 1 ΛΠ για ξεμπαζωμα και ανοιγματα
    1 point
  12. να μου πεις παλιά είχαν βάλει μια γυναίκα, του πρωτομάστορα όταν κάναν το γιοφύρι της Αρτας, άρα το τι μπορεί κανένας να βρει σε κολόνα εγώ δεν το ξέρω.
    1 point
  13. Καλησπέρα σας, απλώς για ενημέρωση να αναφέρω ότι έχει γίνει η επικαιροποίηση της πλατφόρμας για τον Δήμο Μαραθώνος και πλέον μπορεί να γίνει υπαγωγή των αυθαιρεσιών κατηγορίας 5. Για αντίστοιχη περίπτωση στο Δήμο Λουτρακίου-Αγίων Θεοδώρων-Περαχώρας δεν έχει υπάρξει τροποποίηση στο πληροφοριακό σύστημα.
    1 point
  14. Τότε όλα μια χαρά.... Οπότε μόνο η αυθαίρετη προσθήκη των 20 τ.μ. είναι ΚΧ.
    1 point
  15. Συνεχίζει και είναι "βοηθητικός χώρος" ή έγινε "κύριος χώρος";
    1 point
  16. Δεν καταλαβαίνω τι μπορεί να προσφέρει ένας μηχανικός από το φόρουμ! Από ένα υδραυλικό θα ζητήσετε να ανοίξει τον εξαερισμό της τρίτης στήλης. Αν χρειαστεί να επέμβει σε κολόνα, πριν να το κάνει, πρέπει να καλέσετε πολιτικό μηχανικό επί τόπου
    1 point
  17. 1- υπάρχει αυθαιρεσία >ΝΑΙ. Στο έχω γράψει (και εγώ και άλλοι) σαφέστατα. Πιο ναι εγώ προσωπικά δεν έχω. 2-επειδή με καλύπτει το 2%> σε καλύπτει με το πάπλωμα αλλά τα πόδια μένουν έξω Πράττεις όπως κρίνεις φυσικά και οι ευθύνες όποιος υπογράφει.
    1 point
  18. Καλύτερο το 3, γίνεται και το 1 (παντού 2,5άρι ακόμα και στο διακόπτη), μη κάνεις το 2.
    1 point
  19. Κατά τη γνώμη μου, με το ΤΕΕ δεν ασχολούμαστε, δεν μας ενδιαφέρει. Και σε τελική ανάλυση "ας βγάλει άλλος και με άλλον τρόπο, το φίδι από την τρύπα"... Εμείς απλώς έχουμε μια έγγραφη σύμβαση με τον πελάτη μας (ιδιοκτήτη), στην οποία έχουμε προβλέψει αυτή την πιθανότητα και απλώς τον ενημερώνουμε (αν θέλουμε εγγράφως, αν και δεν το θεωρώ απαραίτητο) και ολοκληρώνεται η εργασία μας με την εξόφληση της συμφωνηθείσας αμοιβής μας. Η συνέχεια επαφίεται στο φίλτατο ιδιοκτήτη.... Γι' αυτό έγραψα και παραπάνω ότι, ακριβώς σε αυτό το σημείο "...αρχίζουν και κλαίνε οι μανούλες"!
    1 point
  20. Κοίτα να δεις, πιστεύω ότι καλύπτεσαι με το 2%, αλλά και εγώ αν ήμουν μηχανικός αγοραστής θα ζήταγα ρύθμιση για να αποκτήσει σχέδιο σύμφωνα με την πραγματική κατάσταση. Η βεβαίωση με ημερομηνία αυτοψίας 31/1 έχει κανονικά δίμηνη ισχύ.
    1 point
  21. Φίλε arche πρόσεξε τι θα βάλεις! Μόνο τα αυτόνομα συστήματα με μπαταρίες (που είναι και τα πιό ακριβά), δουλεύουν όταν κόβεται το ρεύμα από τη ΔΕΗ (και αυτά για κάποιο περιορισμένο χρόνο, αν δεν έχει ήλιο)! Το net-metering (το πιό συνηθισμένο τώρα) και αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος astrah, αν κοπεί η ΔΕΗ .....τέρμα και αυτό! (ακόμα και με ντάλα ήλιο)!
    1 point
  22. Προσωπικά δεν βλέπω τους προφανείς λόγους, ώστε να αναιρείται η ύπαρξη οικ. άδειας, εφόσον υπήρξε. Τα μεγέθη σύγκρισης μπορούν να έιναι τα επιτρεπόμενα της περιόδου έκδοσης της άδειας (αν και πιο σωστό είναι κατά την κατασκευή των αυθαίρετων) ή τα σημερινά. Το πρόβλημα είναι πως διακρίνεις κατασκευές μεταξύ νόμιμων και μη. Φαντάζομαι η μεταγενέστερη αυθαιρεσία θα είναι προφανής για να το λες, αλλά το θέμα είναι πως το αποδεικνύεις.
    1 point
  23. Αυτό γίνεται για παράδειγμα όταν έχουμε κατάστημα το οποίο είναι πράγματι <1975 αλλά επειδή η επικρατούσα χρήση του κτηρίου δεν είναι κατοικία και δεν μπορεί να δηλωθεί σαν Κ1 , το δηλώνουμε σαν Κ2. Σαφώς δεν μπορεί κάποιος να σου πει κάτι, αφου ότι είναι <1975 , πόσο μάλλον είναι <<1983.
    1 point
  24. Γίνονται διάφορες εναλλακτικές ρυθμίσεις από τους κατασκευαστές στα μηχανήματα, ανάλογα την περιοχή που προορίζονται. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, ανάλογα και με τη ρύθμιση της αντιστάθμισης, μπορεί το cop να πλησιάζει το 1,0, οπότε καλό είναι είτε να ρυθμίζεται διαφορετικά η αντιστάθμιση (αν είναι εφικτό, ανάλογα και με την εγκατάσταση του σπιτιού), είτε να ζητείται βοήθεια από ηλ. αντιστάσεις, είτε ακόμα και να απενεργοποιείται πλήρως η Α.Θ. και να αναλαμβάνουν οι αντιστάσεις το 100% του φορτίου. Ανάλογα του αριθμού και της συχνότητας των "κρύων" ημερών της περιοχής (π.χ. Φλώρινα, Νευροκόπι κλπ) ίσως η εγκατάσταση Α.Θ. να είναι τελείως αντιοικονομική (μη αποσβέσιμη εγκατάσταση) και να πρέπει να αποφεύγεται. Σε τέτοιες περιοχές, πάντα πρέπει να γίνεται και τεχνικο-οικονομική ανάλυση με τη βοήθεια της στατιστικής καιρού της περιοχής.
    1 point
  25. Ο υπολογισμός είναι πολύ απλός στη θεωρία, αλλά πολύ δύσκολος στην πράξη. Όλα ξεκινάνε με τις απώλειες του (κάθε) σπιτιού. Αυτές μεγαλώνουν όσο χειρότερη μόνωση έχει το σπίτι και όσο μεγαλύτερη διαφορά θερμοκρασίας έχεις μέσα στο σπίτι από την εξωτερική θερμοκρασία (μεγαλώνουν και από τον εξωτερικό άνεμο, πόσες φορές και για πόση ώρα θα μείνει ανοικτή κάποια εξ. πόρτα ή παράθυρο κλπ) Αν με κάποιο μαγικό τρόπο μπορείς να υπολογίσεις αυτό, (η εξωτερική θερμοκρασία "παίζει" κατά τη διάρκεια του 24ώρου), τότε έχεις τις KWh που θα κατανάλωνε κάποιο ηλεκτρικό σύστημα θέρμανσης πλην Α.Θ. Εφόσον μιλάμε για Α.Θ. ...το πρόβλημα μεγαλώνει! Η κάθε Α.Θ έχει κυμαινόμενο cop (διαφορετικό ανάλογα του μοντέλου και του κατασκευαστή), που μειώνεται όσο πέφτει η εξωτερική θερμοκρασία (αλλάζει λοιπόν συνεχώς αφού όπως είπαμε "παίζει" η εξωτερική θερμοκρασία). Επίσης το cop μειώνεται όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία του νερού προσαγωγής (λόγω αντιστάθμισης). Μεταβλητό και αυτό, λόγω "παιξίματος" εξ. θερμοκρασίας. Πρέπει όμως, με κάποιο τρόπο να υπολογίσουμε το μέσο cop στο 24ώρο. Αν τα βρούμε αυτά τα 2 νουμεράκια (KWh απώλειας σπιτιού & μέσο cop της Α.Θ.), η κατανάλωση της Α.Θ. βρίσκεται απλά διαιρώντας τις απώλειες του σπιτιού με το μέσο cop! Απλό??? (μιά διαίρεση είναι!) 😊
    1 point
  26. Ελπίζω να μπορεί να απενεργοποιηθεί, η ανωτέρω δυνατότητα, καθώς σε ενδοδαπέδια συστήματα, μπορεί να αποβεί καταστροφική.
    1 point
  27. Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο, ακόμα και οικοδομική άδεια για να το χτίσεις από την αρχή μπορείς να βγάλεις. Μόνο στο ΠΕΑ υπάρχει ασυμβίβαστο!
    1 point
  28. Λίγες παρατηρήσεις συμπληρώσεις για το Ν/Σ της εκτός σχεδίου δόμησης μετά και τα εξαιρετικά σχόλια που έκαναν και όλοι όσοι έχουν γράψει στο παρόν θέμα: Το Ν/Σ σύμφωνα με το αρ. 32 Ν.4759)2020 αφορά γήπεδα που βρίσκονται - εκτός σχεδίων πόλεως, - εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923, που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου, - και εκτός περιοχών, στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης, όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου, όπως τα διατάγματα της παρ.2 του άρθρου 10 του από17.7/16.8.1923 (Α228) ν.δ. ή Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου του άρθρου 29 του ν.1337/1983 (Α33) ή Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α. του άρθρου 12 του ν.3986/2011 (Α152) ή Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε. του άρθρου 24 του ν.3894/2010 (Α204), διέπονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου, καθώς και από την κείμενη νομοθεσία, ιδίως δε από τις διατάξεις του από 6.10.1978 π.δ. (Δ538) και του από 24.5.1985 π.δ. (Δ270), που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του παρόντος. (τα εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου είναι τα ΓΠΣ και ΣΧΟΑΠ όπως εξειδικεύεται) Το πνεύμα του νομοθέτη όπως αποτυπώνεται στην Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης της κας. Ρωμανιάδη του Ν/Σ 4759)2020 όπως κατατέθηκε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (πηγή et.gr ) είναι ότι τα αρθρο 32 και 33 ορίζουν την έννοια της εκτός σχεδίου δόμησης όπου δεν ορίζονται με ειδικά προεδρικά διατάγματα ΣΤΑΣΙΜΟΙ: Εδώ δεν αναφέρονται πουθενά οι στάσιμοι οικισμοί που είναι ένα ειδικό πολεοδομικό καθεστώς. Δεν έχει σχέση με την εκτός σχεδίου δόμηση, καθώς οι όροι δόμησης διέπονται στην ακτίνα των 800 μ υπό το ΦΕΚ 588/Δ/82 και όχι από το 270/Δ/ 85. Συνεπώς άδειες πρέπει να συνεχίσουν να εκδίδονται κανονικά εντός ζώνης στασίμων (όπως σημείωσε εύστοχα και ο @Pavlos33) ΣΥΝΕΝΩΣΗ: Άρθρο 33 Όροι δόμησης 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Η συνενωση ενος αρτ. και οικ. κατα τον κανονα ή κατα παρεκκλιση προς βελτιωση της οικοδομησιμοτητας δεν απαγορευονταν. Εδώ είναι μια «κακή διατύπωση». Θεωρώ ότι το πνεύμα του νομοθέτη είναι γενικά στην εκτός σχεδίου δόμησης να οδηγεί σε συνενώσεις μικροτέρων γεωτεμαχίων προς βελτίωση της αρτιότητας – Επίσης, όπως διατυπώνεται απαγορεύει την συνένωση ακόμη και μη αρτίων. Χρήζει σίγουρα διευκρίνησης. ΤΥΦΛΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ >4000 τ.μ. Εδώ υπάρχει ένα πρόβλημα και ίσως χρήζει ευκρινέστερης διατύπωσης αν και για μένα είναι σαφές μετά και την 2.H περ. η' της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 καταργείται και αντίστοιχα στο τέλος της περ. ζ' αφαιρείται η λέξη «και» και προστίθεται τελεία «.». (Άρθρο 145 Νόμος 4764/2020 - ΦΕΚ 256/Α/23-12-2020) Τα γήπεδα που δεν έχουν πρόσωπο προ του 2003 ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από τον Ν.3212/2003 όπως διατυπώνεται στο αρ. 23 του Ν.3212/2003, συνεπώς δεν αναφέρονται ως κατά κανόνα δόμηση του 275/85 Έτσι, συνεχίζει να ισχύει η παρέκκλιση του προσώπου για όλα τα γήπεδα αυτού του μεγέθους. Ίσως θα έπρεπε το άρθρο να διατυπώνεται ως εξής: 1.Στα γήπεδα που βρίσκονται εκτός σχεδίων πόλεως, εκτός ορίων των νομίμως υφισταμένων οικισμών προ του έτους 1923 που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου και εκτός ορίων των οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων που οριοθετήθηκαν στα πλαίσια του Π.Δ/τος 24.4.1985 (ΦΕΚ 181Δ/3.5.1985) όπως έχει τροποποιηθεί , καθορίζεται : α) Ελάχιστο εμβαδό αρτιότητας : 4.000 τ.μ. Ελάχιστο πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο : 25 μ β) Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την δημοσίευση του Νόμου 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α/31-12-2003) θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, με ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τ.μ. χωρίς προϋπόθεση προσώπου. γ) Για τα γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές – Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4000 τ.μ. Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον από ειδικές ή γενικές διατάξεις για συγκεκριμένη περιοχή δεν ορίζονται και δεν προβλέπονται μεγαλύτερα όρια αρτιότητας. 2.Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα που α) έχουν πρόσωπο σε διεθνή, εθνική, επαρχιακή ή κοινοτική οδό εφόσον υφίστανται κατά την 17η.10.1978, ημέρα έναρξης ισχύος του από 6.10.1978 προεδρικού διατάγματος (Δ’538), και έχουν ελάχιστο πρόσωπο : είκοσι πέντε (25) μέτρα, , ελάχιστο βάθος : σαράντα (40) μέτρα και ελάχιστο εμβαδόν ; δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ. β) βρίσκονται εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών και οικισμών και είχαν κατά την 24η.4.1977, ημέρα έναρξης ισχύος του από 5.4.1977 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 133), και ελάχιστο εμβαδόν : δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ. Τα παραπάνω ισχύουν εφόσον από ειδικές ή γενικές διατάξεις για συγκεκριμένη περιοχή δεν ορίζονται και δεν προβλέπονται μεγαλύτερα όρια αρτιότητας.
    1 point
  29. βρε τους κακομοίρηδες καλησπέρα και με το μαλακό!
    1 point
  30. Το σημαντικότερο κατ' εμέ στη διαδικασία έκδοσης ΗΤΚ είναι η "εργασία" του μηχανικού, που θα τον οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι, "το ακίνητο για το οποίο ανέλαβε να εκδώσει ΗΤΚ, είναι σε θέση να την αποκτήσει", με άλλα λόγια είναι νομίμως υφιστάμενο χωρίς αυθαιρεσίες ή με απολύτως ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Δηλαδή, η αυτοψία και η μελέτη όλων όσων του προσκομίσει ο ιδιοκτήτης. Θέλει 'έξυπνη" σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης του έργου από την αρχή, η οποία θα προβλέπει όλες τις ...."παγίδες"! Θέλει πλήρη συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού (ποιός θα την κάνει, πόσο κοστίζει κ.λπ.), που θα μελετηθεί και θέλει "τόλμη" διότι σε πλείστες των περιπτώσεων κάποιος πρέπει να εκτεθεί, χωρίς βεβαίως να χαθεί η δουλειά... Τα υπόλοιπα αργότερα....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.