Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Equalizer

    Equalizer

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      226


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.742


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      8.469


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.511


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. @samourg Αναφέρεσαι στην περίπτωση: δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής Ναι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και να ενταχθεί στην κατηγορία 4. Σύμφωνα με τον Ν. 4759/20 (παράγραφος 1β του άρθρου 128), υπάρχει η δυνατότητα να τακτοποιηθούν αυθαίρετα κατηγορίας 5 που αποκτώνται κατόπιν κληρονομικής διαδοχής, εφόσον η αίτηση υπαγωγής υποβληθεί εντός ενός έτους από την προθεσμία του άρθρου 1847 του Αστικού Κώδικα και το αργότερο μέχρι τις 31.12.2025.
    3 points
  2. Version X6.0

    78.761 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. @alexdam Η αναφορά για τα 20 εκ. στην πρασιά είναι για την κατηγορία 4 μόνο.
    2 points
  4. Στην περιοχη μου η πολεοδομια τις προσμετρα στον συντελεστη δομησης.
    2 points
  5. Αν και λίγο καθυστερημένα, οι συντεταγμένες (πιθανότατα) είναι στο HTRS07 (στο Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς του HEPOS).
    2 points
  6. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    1 point
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    99.869 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. Version 1.0.0

    626 downloads

    Σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ/τος της 6.12.1982, ΦΕΚ 588/Δ/23.12.82 ΄΄Καθορισμός όρων και περιορισμών δομήσεως οικισμών της χώρας μετά την ισχύ του Ν. 4759/20 (Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/21636/811--05/03/2021)
    1 point
  9. Καλησπέρα.... με το κουμπάκι <<Φόρτωση>>
    1 point
  10. Αν ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος δημοτικός η οικοδομή μπαίνει κατ ελάχιστον 3 μ μέσα από το όριο της οδού (ΠΔ 209/98). Αν δεν είναι χαρακτηρισμένος, ενδεχομένως να υπάρχει νομαρχιακή απόφαση που να επιβάλλει και στην περίπτωση αυτή, ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης (πχ 2 μ αντί για 3 μ.). Τέλος, η Πολεοδομία αποφάσιζε κατά την έκδοση της άδειας και επέτρεπε αν διαπιστωνόταν διαμορφωμένη γραμμή δόμησης, την τοποθέτηση της οικοδομής πάνω σε αυτή ή και σε μικρότερη απόσταση από τα 3 μ ή τα 2,5 μ. Πρασιά με την έννοια του ορισμού της κατά τους οικοδομικούς κανονισμούς, σε οικισμούς δεν έχουμε καθώς αυτοί συνήθως δεν διαθέτουν ρυμοτομικό σχέδιο. Αν διαθέτουν τότε το βλέπουμε. Αν το ερώτημα αφορά στο αν θα πρέπει να χρεώσεις υπέρβαση πρασιάς, η γνώμη μου (την έχω αναφέρει πολλές φορές στο φόρουμ) είναι ότι δεν έχεις τέτοια υποχρέωση, καθώς εξ ορισμού δεν υπάρχει προκήπιο όταν δεν υπάρχει ρυμοτομικό. Οι Πολεοδομίες κατά την έκδοση άδειας προσιδιάζουν (υπάρχουν παλιά έγγραφα) την απόσταση γραμμής δόμησης από την οριογραμμή της οδού με προκήπιο, όμως η τακτοποίηση των αυθαιρέτων δεν σχετίζεται με την διαδικασία έκδοσης άδειας. Οπότε, προσωπικά δεν θα εφάρμοζα μια τέτοια δυσμενή διάταξη για το προς τακτοποίηση ακίνητο, όπου θα το "έστελνα" (αν μπορούσα φυσικά) αυτομάτως στην κατηγορία 5 και με επιβαρυμμένο μάλιστα πρόστιμο.
    1 point
  11. Παρακινδυνευμένη -τόσο για τα οικονομικά του ιδιοκτήτη, την αδυναμία ή μη για ένταξη στον παρόντα νόμο όσο και για την δική μας ψυχική υγεία στην τελική- είναι και η ασαφής σύνταξη και διατύπωση γενικώς στους νόμους των αυθαιρέτων, όπως πολύ σωστά αναφέρεις. Διαφωνώ σε δύο σημεία με το σκεπτικό σου. 1) Η "δδ" περίπτωση αναφέρει αποκλειστικά αυθαίρετες αλλαγές χρήσης. Προφανώς η αλλαγή χρήσης δεν έχει καμμία σχέση με αυθαίρετες κατασκευές. Άρα δεν κολλάει το σε "κάθε περίπτωση" της κατηγορίας αυτής, και 2) και κυριότερο, μόλις παρατήρησα ότι στο τέλος της κατηγορίας 3, αναφέρει ότι "Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία ...". Βλέπεις εδώ ότι δεν αναφέρεται σε περίπτωση. Αποτελεί επομένως επιπλέον αποδεικτικό ότι αν ήθελε να αναφέρει γενικά για την κατηγορία 4 (όλες τις περιπτώσεις), θα το έγραφε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Δεν προσπαθώ να σε πείσω, συζήτηση κάνουμε - ενδεχομένως να έχουμε βρει νομιμότατο παραθυράκι.
    1 point
  12. @biniss Σύμφωνα με την διάταξη που αναφέρεις το κτίριο πρέπει να είναι νομίμως υφιστάμενο (και να έχει υπόλοιπο τουλάχιστον δέκα τ.μ.). Για να εκπληρώνεται αυτή η προϋπόθεση πρέπει οι αυθαιρεσίες να έχουν εξαιρεθεί οριστικά από την κατεδάφιση σύμφωνα με τον ΝΟΚ (παράγραφος 1δ του άρθρου 23). Οι παραβάσεις που εντάσσονται στις τέσσερις πρώτες κατηγορίες αυθαιρέτων του Ν. 4495 εξαιρούνται οριστικά.
    1 point
  13. αυτό με τα 4,5 και 5,5 πρέπει να πηγάζει από τις ΟΜΟΕΕ για τις διατομές που λέει ότι 5,50μ είναι το ελάχιστο πλάτος διασταύρωσης βαρέων οχημάτων
    1 point
  14. Εγγρ-ΔΜΕΟ/ε/1686/13-12-2006 Εγγρ-ΔΜΕΟ ε 1686-06 ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΞΟΔΟΥ ΣΕ ΑΓΡ. ΟΔΟΥΣ.pdf
    1 point
  15. αν η χρήση στην άδεια που έχεις μετρούσε στον Σ.Δ. και με την τακτοποίηση η αλλαγή χρήσης πάλι μετράει στον Σ.Δ. δεν βάζεις καμία υπερβαση δόμησης σε ότι αφορά αυτό. Αν έχει και υπέρβαση Δόμησης για αλλαγες που έχουν γίνει στο περίγραμμα που προσμετρούν σε ΣΔ δόμησης βάζεις + και αυτό το τμήμα ή τμήματα ως υπέρβαση ΣΔ ή και Σ.Κ. Υ.Γ. Δώσε προσοχή στην δεσπόζουσα χρήση του ακινήτου αφού αναφέρεις ότι ήταν ή είναι εμπορικό κέντρο
    1 point
  16. Εχεις στην άδεια "τρεις" χωρους και σύσταση για "τρεις" ΟΙ. Εγιναν ενας χωρος, με αυθαίρετη λειτουργικη συνένωση. Η τακτοποίηση της συνένωσης δεν δημιουργεί "μία" ΟΙ. Χωρίς τροποποίηση της συστασης, δεν απέκτησες ποτέ "εναν χώρο. Ούτε εχεις ΔΔ. Εξακολουθείς να εχεις τρείς ΟΙ, με αυθαίρετη λειτουργικη συνένωση, που την τακτοποίησες. Για να γινουν "ενα" , απαιτείται τροποποίηση της συστασης. Ειδες αν υπαρχουν "επεκτασεις" σε κοινοχρηστα??? Αυτες οι συνενωσεις μικρων χώρων, - συνηθως- "παιρνουν" και κατι ενδιαμεσους διαδρομους που υπαρχουν μεταξυ τους.
    1 point
  17. Καλημέρα συνάδελφε. Είναι του 2006 νομίζω, και την επισυνάπτω στο παρόν. (συνάδελφε έχουμε αφαιρέσει το συνημμένο για πιθανή υπαγωγή του σε νόμο πνευματικών δικαιωμάτων λόγω της εταιρίας κωδικοποιημένης νομοθεσίας επί του οποίου η επωνυμία της αναγράφεται. Παραθέτω το ίδιο έγγραφο εδώ προς διευκόλυνση του συναδέλφου) Pavlos 33
    1 point
  18. @yian Από την ΚΥΑ 299/2014 προκύπτει ότι η αποτύπωση του υφισταμένου ελέγχεται στον τελικό έλεγχο (παράγραφος 5β του άρθρου 4). Αν και το ερώτημα είναι εύλογο, θεωρώ ότι βάσει της νομοθεσίας η απάντηση είναι αρνητική.
    1 point
  19. Αν και πολύ παλιό το thread, μια και ψάχνω προδιαγραφές 5x5, σημειώνω εδώ το link με τις Τεχνικές Προδιαγραφές που δίνει η Γεν. Γραμ. Αθλ. για αθλητικές εγκαταστάσεις. https://gga.gov.gr/athl-egatastaseis/texnika-stoixeia-athli-egkatastaseon
    1 point
  20. Το υπόγειο επεκτείνεται έως το όριο της καλυψης. Οι ΗΧ αποτελουν τμήμα της κάλυψης.
    1 point
  21. γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Ερμηνεία της εγκ. 2 Ν. 4495/17: Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ. έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5% γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο. Σύμφωνα με τα παραπάνω και εφόσον πληρούνται σωρευτικά τα δυο κριτήρια (5% για εξωτερικές διαστάσεις και 5% για την επιφάνεια) μπορεί να υπαχθεί στην κατηγορία 3 κατά παρέκκλιση των απαγορεύσεων του Ά 89 για αυθαίρετες κατασκευές άνωθεν κοινόχρηστου χώρου πόλης. Για αυθαίρετες κατασκευές εκτός Ο.Γ αλλά εντός Ρ.Γ δεν υφίσταται απαγόρευση υπαγωγής και επιλέγοντας κατηγορία 3 δεν έχεις κάποια ανάμιξη με την κατηγορία 5.
    1 point
  22. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι έτσι-Η οριζόντια ιδιοκτησία έχει υπέρβαση κάλυψης για το τμήμα που εξέχει του νομίμου περιγράμματος κάλυψης της οικοδομής.Η κάλυψη του πολυώροφου κτιρίου είναι ενιαίο μοναδικό μέγεθος επί του οικοπέδου,το οποίο ορίζεται από ένα νόμιμο αδειοδοτημένο περίγραμμα κτιρίου με ό,τι αυτό συμπεριλαμβάνει (ΗΧ κλπ.) .Η οικοδομική άδεια με την οποία έχει επιτραπεί αυτή η κάλυψη οικοπέδου είναι μία και η κάλυψη της ισχύει για όλες τις αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες επί της οικοδομής και δεν επιμερίζεται.Αν τμήμα οριζόντιας ιδιοκτησίας ορόφου επεκταθεί εκτός του ενός και μοναδικού αδειοδοτημένου περιγράμματος κάλυψης το οποίο φαίνεται στο Διάγραμμα Κάλυψης,σαφώς έχει υπέρβαση κάλυψης και χρεώνεται ανάλογα.Αν δεν εξέχει αυτού,δεν επιβαρύνεται με συντελεστή υπέρβασης κάλυψης γιατί η αυθαίρετη επέκταση βρίσκεται εντός νόμιμης και αδειοδοτημένης κάλυψης. Συγχρόνως,από τον Ν.4178 ακόμη το ΤΕΕ απαντά στις αντίστοιχες ερωτήσεις για την κάλυψη,ότι η υπέρβαση κάλυψης (όταν αυτή υπάρχει,όπως ανέλυσα παραπάνω) χρεώνεται σε πολυώροφο κτίριο,ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία-δηλαδή,για παράδειγμα:σε 4όροφη οικοδομή με τμήμα επέκτασης εκτός εγκεκριμένης κάλυψης σε όλους τους ορόφους από κατασκευής,θα χρεωθεί ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία που καταλαμβάνει τέτοιο τμήμα.Αυτό όμως είναι μια επιβάρυνση που επέρχεται εξ ανάγκης και εκ παραδοχής,γιατί δεν μπορεί κανείς να "αμελήσει" την υπερβαίνουσα κάλυψη της ιδιοκτησίας,μη έχοντας στοιχεία συσχέτισης με την υποκείμενη ή την υπερκείμενη ιδιοκτησία. Για μένα,όλο το σκεπτικό,που- κατά την γνώμη μου- ακολουθεί και ο νόμος,ξεκινά από το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας,σε ένα κτίριο,ο επιμερισμός ποσοστών επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων,μπορεί να γίνει μόνο για αντίστοιχες επιφάνειες δόμησης και όχι κάλυψης. Τέλος,αν ίσχυε υπέρβαση κάλυψης εκτός νομίμου περιγράμματος κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας και όχι κτιρίου, στους εξ ολοκλήρου αυθαίρετους ορόφους εντός αδειοδοτημένης κάλυψης,σε κτίριο με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, θα έπρεπε να υπολογιστεί υπέρβαση κάλυψης στο σύνολο της επιφάνειας του ορόφου (γιατί δε διέθετε εξ αρχής καμία κάλυψη) για να είμαστε συνεπείς σε αυτήν τη λογική... Μου φαίνεται αυστηρή αντίληψη...Δε νομίζω ότι αυτό είναι το πνεύμα του νόμου,αλλά φυσικά αυτή είναι απλά η άποψη μου...
    1 point
  23. Πόσο εύκολο ήταν να το υποθέσουμε ότι οι μεγαλοκατέχοντες κατηγορίας 5 θα δικαιωθούν και όχι ο μικροπαραβάτης με υπερύψωση στέγης > 20% https://ecopress.gr/afthaireta-katigorias-5-psifistike-neo-bonous-taktopoiisis-gia-akinita-trapezon/ https://ecopress.gr/mera-25-nomimopoiisi-tou-megalyterou-afthairetou-tis-evropis-choris-prostimo/
    1 point
  24. Καλημέρα,πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια ικριωμάτων,η επιφάνεια θερμομόνωσης και αν υπάρχουν επιχρίσματα,βαφές κλπ. και αυτά.(Υπάρχουν όλα τα σχετικά άρθρα)
    1 point
  25. Αν είναι εντός Δ, επιτρέπεται με πλάτος μέχρι 1/4 της Δ. Στην κάλυψη δεν προσμετρούν τα προστεγάσματα. Λογικά, αν είσαι εκτός σχεδίου και έχεις κάνει χρήση άρθρου 4 ΦΕΚ 270 Δ 85 η ελάχιστη Δ είναι 10 μ. Άρα έχεις επιτρεπόμενο πλάτος 2,50 εντός υποχρεωτικού ακαλύπτου. Δες και το άρθρο 17 ΝΟΚ. Αναφέρει κάτι για επαύξηση μέχρι και 2 μ κατόπιν έγκρισης Σ.Α
    1 point
  26. Κοίτα ο λόγος που ρωτάω είναι πολύ συγκεκριμένος. Πολλοί θεωρούν ότι τα "απλά" απαλάσσονται σεισμικού ελέγχου. Αν με ρωτήσεις προσωπικά θα σου πω ότι σε μια χώρα που δεν νοείται ΚΠΧ, το θεωρώ ακατανόητο. Όπως και την εν γένει συζήτηση εδώ: συζητάμε για άοπλη φέρουσα και μιξάρουμε ΕΑΚ/ΕΚΩΣ. Απορίες: Τί αναφέρει ο ΕΑΚ για την φέρουσα? τίποτα. Ομοίως ο κανονισμός σκυροδέματος. Στα μάτια τα δικά μου, ανεξαρτήτως σεισμικής ζώνης, δεν μπορώ να καταλάβω την συζήτηση για άοπλη φέρουσα (από τί λιθοσώματα?) χωρίς οριζόντια(?!!) και κατακόρυφα διαζώματα. Μπορώ να βάλω μόνο στο παιχνίδι της συζήτησης τα κατακόρυφα διαζώματα σε λιθοδομή που κατασκευαστικά είναι λίγο μανίκι.
    1 point
  27. Με το συμπάθιο μεν… αλλά χωρίς αυτοψία στο ακίνητο και γνώση τι πραγματικά έχει ΕΣΥ (ως μηχανικός) νομίζεις πως αυτό το ερώτημα μπορεί να έχει αξιόπιστη απάντηση? Έστω του 10% Τέσπα…. Μη κάνεις μπαλώματα… θα σκάσουν. Δεν έχει αν θα σκάσουν παρα μόνο το πότε Κάλεσε συνάδερφο με σχετική εμπειρία να σας κατευθύνει. Ένα καλό γενικό «ρεκτιφιέ» λογικά το θέλει με βάση τα λεγόμενα σου….
    1 point
  28. Ναι λογικά πρέπει να γίνει και καθορισμός και της παραλίας, π.χ. όταν εκδοθεί οικοδομική άδεια, μιας και η ζώνη παραλίας ειναι κοινόχρηστη και υπάρχει παντού, ακόμα και σε βουνά?.., όπως παρατηρώ σε παλιές οριοθετήσεις αιγιαλού/παραλίας. Γενάται και το ερώτημα έτσι , ότι όταν ο τίτλος ιδιώτη γράφει όριο τη θάλασσα, αναγκαστικά βάζουμε ως όριο την ΠΟΑ, ασχέτως αν χαραχθεί στο μέλλον και η παραλία (λογικά θα θεωρείται ρυμοτόμιση), εκτός και αν έχει χαραχθεί παραλία τώρα αυτομάτως (δηλαδή να υπάρχει από την νομοθεσία ενα σταθερό πλάτος ζώνης παραλίας από τις ΠΟΑ) ... Επίσης: απρακτη παρέλευση της προθεσμίας θεωρείται ως συναίνεσητης Κτηματικής Υπηρεσίας στη προκαταρκτική οριογραμμή. https://ecopress.gr/archizi-i-oristiki-charaxi-egialou-se/ https://www.kathimerini.gr/992100/article/epikairothta/ellada/sthn-telikh-ey8eia-h-xara3h-aigialwn
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
    • Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων: Πώς υπολογίζεται το νοίκι. Ποιο το τίμημα επαναγοράς
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ρύθμιζονται τα τελευταία ζητήματα που αφορούν στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων στην Ελλάδα προκειμένου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές και να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία.

      Η διαδικασία είχε ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος, ενώ από τον Ιανουάριο του 2024 βρίσκεται στο δεύτερο κύκλο του ανταγωνιστικού διαλόγου.  Οι βασικές αλλαγές με τις οποίες προχώρησε ο διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές, προέβλεπαν έκπτωση 30% στο τίμημα αγοράς ακινήτων από πλειστηριασμούς, αλλά και επαναγοράς από τον οφειλέτη, είσοδο εμπειρογνωμόνων εντός του ακινήτου για αυτοψία και φορολόγηση του Φορέα ανάλογη με αυτήν των εταιρειών επενδύσεων ακινήτων (REIC).

      Υπενθυμίζεται ότι οι φορείς που συμμετέχουν στη διαδικασία είναι οι: «Bain Capital Credit», «Christofferson, Robb & co, LLC», «Fortress Credit Corp.», Ένωση Εταιρειών «KAICAN Hellas – Beaumont Summit Financial DAC».

      Ο Φορέας Ακινήτων θα αγοράζει από τους πλειστηριασμούς τα ακίνητα των ευάλωτων οφειλετών και θα τους τα εκμισθώνει για περίοδο 12 ετών, προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν στην κατοικία τους και να αποτραπούν έτσι οι εξώσεις. 
      • 0 απαντήσεις
    • Ο διαδραστικός χάρτης με όλα τα ενεργά σεισμικά ρήγματα της Ελλάδας
      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας (HeDBAF) είναι ένα εθνικό προϊόν συνεργασίας όλων των σχετικών με αυτό το αντικείμενο ακαδημαϊκών και ερευνητικών ιδρυμάτων της Ελλάδας υπό την αιγίδα του ΟΑΣΠ.

      Ο κύριος σκοπός της γεωβάσης είναι να παρέχει ουσιαστικές πληροφορίες στην επιστημονική κοινότητα και σε όποιον θέλει να έχει μια συνοπτική ή εμπεριστατωμένη πληροφόρηση για τα ενεργά/σεισμικά ρήγματα της ευρύτερης περιοχής της Ελλάδας, καθώς και να χρησιμεύσει ως πλατφόρμα καθοδήγησης για γεωλόγους, μηχανικούς και την κεντρική και τοπική διοίκηση, για περαιτέρω εις βάθος μελετών.

      Η Βάση Δεδομένων Ενεργών Ρηγμάτων της Ελλάδας
      • 4 απαντήσεις
    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.