Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      8.377


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. zazeng

    zazeng

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.514


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version ver1

    9.898 downloads

    Πιστεύω ότι είναι ένα αρκετά πληρες λεξικό με τεχνικούς όρους για μηχανικούς.
    2 points
  2. Version 1.0.0

    625 downloads

    Σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ/τος της 6.12.1982, ΦΕΚ 588/Δ/23.12.82 ΄΄Καθορισμός όρων και περιορισμών δομήσεως οικισμών της χώρας μετά την ισχύ του Ν. 4759/20 (Α. Π.: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/21636/811--05/03/2021)
    2 points
  3. υπάρχουν τα εξής "θεματα" α] η μή αναγραφη στην βεβαίωση, οτι, υπαρχει "αυτη" και "αυτη" η αυθαιρεσια, αλλα επιτρεπεται η συνταξη συμβολαίου, δημιουργει προβληματα στον πωλητη -και πιθανόν και στον μηχανικό του- ότι, δεν κατεγραψαν αυθαιρεσίες, που τακτοποιουνται μεν, αλλα αποτελούν "ελαττωμα" του πωλουμένου, που απέκρυψαν και δεν τις γνωριζε ο αγοραστής... β] πόσο κοστιζει αυτη η μελλοντικη τακτοποίηση και ποιός την πληρώνει? γ] εάν εσυ ησουνα μηχανικός του αγοραστή, θα συμβούλευες τον πελατη σου να προχωρησει? δ] Υπαρχει και ενας δικηγορος στην δικαιοπραξια αυτη. Ποιά ειναι η γνώμη του?
    2 points
  4. Προς επαλήθευση αυτών που αναφέραμε πριν περίπου 2 μήνες, έρχεται και το συνημμένο έγγραφο και επιβεβαιώνεται έτσι ότι οι όροι δόμησης των στάσιμων οικισμών διέπονται από το ΠΔ 6-12-82 (ΦΕΚ 588 Δ) και δεν αλλάζει το πολεοδομικό καθεστώς μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4759/20 Στάσιμοι οικισμοί συνεχίζουν να ισχύουν μετά το Ν. 4759.20.pdf
    2 points
  5. Και να θέλει, δεν προλαβαίνει μέσα στις επόμενες 15 να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του ακινήτου.....
    1 point
  6. μη βιαζεσαι... ετσι κι αλλοιως, σε καραντινα ειμαστε.. πού θα πάμε...😆
    1 point
  7. ειπες οτι ήδη εχεις δρομο 3.2 μ. αρα σου λειπουνε 40 εκ. [αν σου λειπουνε] Για τα υπολοιπα Πρώτα θα διαβασεις το αρθρο 35 και επανερχεσαι με αποριες.
    1 point
  8. να κανω εδω μια παρεμβαση..."αναγκαια" το 96/1 μιλαει για προ 75 σε κτιρια κατοικιας. Εδω ομως εχουμε δύο ανεξαρτητα κτιρια, με διαφορετικό χρονο κατασκευής. Ενα προ 75 -κατοικια- και ενα ανεξαρτητο σαν αποθηκη. Μηπως- λεω μήπως- θα μπορουσε να παει το κτιριο κατοικιας σαν προ 75 και το δευτερο σαν προ 83?
    1 point
  9. Και εγώ πλέον, με τα νεότερα δεδομένα από τότε, καταλαβαίνω ότι θα ισχύουν τα 2μ που αναφέρεις, σε συμφωνία δηλαδή με τις προδιαγραφές του κτηματολογίου. Και πραγματικά δεν ξέρω το λόγο που, κατά την μερική κύρωση του δασικού χάρτη σχεδίαζαν αυτό το ofset 2,50 μέτρων και προκλήθηκε αυτό το μπέρδεμα. Πιστεύω ότι ο υπάλληλος τότε ήθελε να αναφερθεί σε αυτή την ανοχή, αλλά μπερδεύτηκε με την διαφορετική ανοχή που οι ίδιοι χρησιμοποιούν κατά την μερική κύρωση των χαρτών, δηλαδή μεταξύ των πολυγώνων της αντίρρησης και αυτών που εμφανίζονται ως "τρύπες" στον κυρωμένο δασικό χάρτη, με την εκκρεμότητα της μελλοντικής εξέτασης στις επιτροπές αντιρρήσεων.
    1 point
  10. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  11. Πας για απαλλαγή με το άρθρο 2 της απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ /19409/1507 (ΦΕΚ 1643Β’/11-5-18) ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ. Βλέπω πως είσαι οριακά στο εμβαδόν, διαφορετικά θα πρέπει να δεις συνδιασμό περίπτωσης β για το πατάρι και δ για το λεβητοστάσιο της ίδιας ΥΑ. Θα πρέπει όμως να κάνεις έλεγχο του παταριού
    1 point
  12. Αν υπάρχουν στην 1977-78 με ένα ε9 που να τα δείχνει προ του 75 είσαι μια χαρά.
    1 point
  13. α) είναι λάθος να πάει με βεβαίωση τύπου β (χωρίς αυθαίρετο) κ όχι γ (με εξαιρέσεις) για τους λόγους ακριβώς που αναφέρεις β) δ) αν θέλει η νύφη και ο γαμπρός, οι 'κουμπάροι' (μηχ και δικ) πρέπει απλά να προσέξουν που θα βάλουν τις υπογραφές τους. γ) ο ποιος;;;;; Δεν ξέρω τι κάνετε εκεί στα αστικά κέντρα, στην επαρχία πολύ σπάνια υπάρχει μηχανικός αγοραστή, συνήθως λόγω καβουριών.
    1 point
  14. Ναι ισχύει αυτό που αναφέρεις για το ΓΟΚ73, το έχω εντοπίσει. (καταστήματα, τράπεζες κλπ).
    1 point
  15. 1 point
  16. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2, l_zrs, για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής πρέπει ο εσωτερικός εξώστης (πατάρι) να πληροί τις προϋποθέσεις του ορισμού της παρ. 28 του άρθρου 2 του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Ουσιαστικά πρέπει να υπάρχει σύνδεση παταριού και ισογείου αλλιώς το πατάρι είναι ανεξάρτητος χώρος και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής. Αν το πατάρι δεν είναι ανεξάρτητο από το ισόγειο, τότε η υπέρβαση δόμησης δεν είναι όλη η επιφάνεια του παταριού αλλά μόνο η αυθαίρετη επέκταση. Στην αντίθετη περίπτωση, ως υπέρβαση λαμβάνεται όλη η επιφάνεια χωρίς μειωτικό συντελεστή αφού το πατάρι είναι πλέον όροφος.
    1 point
  17. κατ' αρχας, στην αδεια μπαινουν μονον οι υποχρεωτικες δες ΦΕΚ Δ 167/1993, με τις προδιαγραφές. Οι "ιδιωτικες" θεσεις δεν εχουν σχεση με την αδεια [όπως ειπε και ο Γερόλυκος] Καθοριζονται -συνηθως- με τον κανονισμο
    1 point
  18. Η κατηγορία 2 δεν επηρεάζεται από τα ποσοστά υπερβάσεων. Αν μια κατασκευή αποδεδειγμένα έγινε πριν 1983 υπάγεται στην κατηγορία 2.
    1 point
  19. 1 point
  20. διότι δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με κύρια κατοικία....
    1 point
  21. @ΚΩΝ/ΝΟΣ Ισχύει το παρακάτω (τροποποιημένο άρθρο 35 Ν. 3937/11). Όμως για την περίπτωση κατάτμησης που εξετάζεις δεν βλέπω εφαρμογή και θεωρώ ότι η ΥΔΟΜ δεν θα επιτρέψει την δόμηση κατ εξαίρεση σε προκύπτοντα οικόπεδα. Όπως έχει διατυπωθεί η εξαίρεση (προσωπική γνώμη εκφράζω) παραπέμπει σε εξαίρεση υφισταμένων οικοπέδων που έχουν πρόσωπο σε παραχωρηθείσα τετράμετρη λωρίδα. "4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παρ.1 του Αρθ-6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος. Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ' εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του Αρθ-6 του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Κατ' εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο, β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ' εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παρ.1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης. Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης. Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου. 5. Διοικητικές πράξεις με τις οποίες καθορίστηκε, πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, για την εφαρμογή των παρ.1 και παρ.2 του Αρθ-6 ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85), εξακολουθούν να ισχύουν. Επιτρέπεται για λόγους περιβαλλοντικούς, κυκλοφοριακούς ή πολεοδομικούς να ορίζεται πλάτος κοινοχρήστου χώρου μεγαλύτερο των τεσσάρων (4) μέτρων, με τη διοικητική πράξη έγκρισης της οριοθέτησης οικισμού, κατά τις διατάξεις του παραπάνω προεδρικού διατάγματος ή με τροποποίηση αυτής. 6. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του Αρθ-35 του Ν-3937/11 δύναται να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευσή του, σε κοινή χρήση, εφόσον εξυπηρετούν οικόπεδα για την κτήση των οποίων έχουν συνταχθεί συμβολαιογραφικές πράξεις μεταβίβασης οικοπέδων πριν την 29-1-2010 μετά από απόφαση του αρμόδιου Δημοτικού Συμβουλίου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαδικασία κύρωσης στις ανωτέρω περιπτώσεις είναι η μεταγραφή των συμβολαιογραφικών πράξεων μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, καθώς και η αναφορά στις συμβολαιογραφικές πράξεις ότι τα συγκεκριμένα εδαφικά τμήματα συνορεύουν με δρόμο. Κατά τα λοιπά τηρούνται οι προϋποθέσεις του Αρθ-35 του Ν-3937/11. Για την έκδοση της εγκριτικής απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, όπως ορίζεται στην παρ.1 του Αρθ-35 του Ν-3937/11 προσκομίζονται από τον αρμόδιο Δήμο όλα τα απαιτούμενα στοιχεία. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της παρούσας παραγράφου, εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί, δύναται η μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου". (Σ.Σ. Οι παρ.4, παρ.5 και παρ.6 προσετέθησαν με το Αρθ-10 του Ν-4164/13 ΦΕΚ-156/Α/9-7-13. Με την ίδια διάταξη αναριθμείται η υφιστάμενη παρ.4 σε παρ.7 ως κατωτέρω) "7." (τέως παρ.4) Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ορίζονται ο τρόπος και οι διαδικασίες καθορισμού των επιτρεπόμενων χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης, ή ειδικότερων προϋποθέσεων και περιορισμών που αφορούν στις επιτρεπόμενες χρήσεις ή τη δόμηση των ακινήτων, ανάλογα με την κατηγορία και τη θέση του οικισμού, ο τρόπος δημιουργίας νέων κοινόχρηστων χώρων ή τροποποίησης των υφιστάμενων, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την πολεοδομική λειτουργική και βιώσιμη αναμόρφωση και ανάπτυξη των οικισμών αυτών.
    1 point
  22. Η εισαγωγή νέας γραμμής αφορά στο ίδιο τιμολόγιο, αν π.χ. θέλεις να έχεις αναφορά σε δύο ποσά στο ίδιο παραστατικό. π.χ. να τιμολογήσεις στο ίδιο παραστατικό αλλά με διακριτά ποσά περισσότερες εργασίες. Για νέο παραστατικό επαναλαμβάνεις την διαδικασία όπως έκανες για το αρχικό. Οπότε, κάνεις κλικ πάνω-πάνω στο κέντρο της σελίδας το , είναι το σταθερό τμήμα της σελίδας (εννοώ ότι δεν κάνει scroll) και σε πάει στην αρχική σελίδα για να την ξεκινήσεις εισαγωγή του νέου παραστατικού.
    1 point
  23. Δηλαδή ρε Ιάσονα εσύ πρώτα ανοίγεις δήλωση, βάζεις παράβολο και μετά κάνεις αυτοψία να δεις τι γίνεται; Και άντε εσύ το κάνεις έτσι, όπως κάνει την αυτοψία πριν κάνει οτιδήποτε άλλο σκάβει λάκκο; too much of a good thing
    1 point
  24. Όταν ανεβάζουμε έγγραφα πράξεων τα οποία αφορούν τακτοποίηση η οποία όμως τακτοποίηση έχει γίνει από άλλον συνάδερφο πως είμαστε σίγουροι ότι σχέδια, έγγραφα και πεντασέλιδο που μας παραδίδει ο ιδιοκτήτης ταυτίζονται με αυτά που ανέβασε ο συνάδελφος κατά την τακτοποίηση? Δεν θα έπρεπε το πληροφοριακό σύστημα της Η/Τ να μας ζητάει τον Ηλεκτρονικό Κωδικό Δήλωσης και απλά να αντλεί όλα τα στοιχεία της δήλωσης από το σύστημα?
    1 point
  25. Το έχω ξανακούσει. Είναι αυθάιρετες ερμηνείες/οδηγίες. Φαντάζομαι τηλεφωνικά στο απάντησαν. Ο νόμος και η σχετική Υ.Α. δεν προβλέπει ανάρτηση μελέτης παρά μόνο κατά τη διαδικασία της αναθεώρησης εντός 4 μηνών.
    1 point
  26. τοσο που ακριβυνε ο καφες... μαλλον θα τους "ευχαριστει" η μυρωδια....
    1 point
  27. Λοιπόν, συζητώντας με ένα ειδικό Ινδό αρχιτέκτονα -αποκρυφιστη κατέληξα στα εξής συμπεράσματα. Κρατείστε μόνο αυτά: ΦΕΚ 60/Α/2011 Αρθρο 31 3. Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308 Α ́) καταργείται. ......................... Ν.3212/2003 Αρθρο 23 4. ...................................................η περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 Προεδρικού Διατάγματος (290Δ).....................................εφαρμόζονται ως ειδικότερες και σε γήπεδα τα οποία διέπονται από ειδικές πολεοδομικές διατάξεις................................. Όλα τα υπόλοιπα είναι άχρηστα. ΆΡΑ: 1. Η δόμηση εκτός σχεδίου ΄΄γενικά΄΄ καθορίζεται με το 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ και η μέγιστη δόμηση με την περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ270Δ όπου προβλέπεται το γνωστό Δ=200+0,02*(Ε-4000)+0,01*(Ε-8000). 2. Η δόμηση στην εν λόγω περιοχή όμως καθοριζόταν με ΄΄ειδικές πολεοδομικές διατάξεις΄΄ δηλαδή με τον διάταγμα χαλκιδικής που έδινε μέγιστο στα εκτός σχεδίου = 200,00 τ.μ. Άρα λοιπόν, στην περιοχή δεν ίσχυαν οι ΄΄γενικές΄΄ πολεοδομικές διατάξεις του 31.5.41985 ΦΕΚ270Δ (εκτός σχεδίου) αλλά οι ειδικές του διατάγματος χαλκιδικής (ΦΕΚ290Δ/1977). 3. Με την εφαρμογή του Ν.3212/2003 και συγκεκριμένα Αρθρο 23, παράγραφος 4, καθορίζεται ότι πλέον οι διατάξεις της περ. β' της παρ. 1 του άρθρου 6 του από 24/31.5.1985 ΦΕΚ 270Δ εφαρμόζονται ως ειδικότερες των ειδικών (ΦΕΚ270Δ/77)- εδώ το κλειδί είναι να μην επηρεαστεί κανείς απο τα επόμενα που λέει όπως τροποΠοιούνται κτλ κτλ - ΑΡΑ, πλέον το ''γενικό'' 290Δ/85 εφαρμόζεται ως ''ειδικότερο '' απο το πρώην ''ειδικό'' διάταγμα χαλκιδικής 270Δ/77, ΑΡΑ η δόμηση πάει με τον γενικό τύπο 200+(Ε-4000)*0,02+(Ε-8000)*0,01. 4. Με το ΦΕΚ 60Α/2011 προβλέπεται ότι η ''Η παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3212/2003 (ΦΕΚ 308Α ́) καταργείται.'' ΑΡΑ πλέον οι ΄΄γενικές'' διατάξεις δεν είναι ''ειδικότερες'' και άρα επανέρχεται το καθεστώς που ισχύαν οι '' ειδικές''' δηλαδή το διάταγμα χαλκιδικής με τα 200 τ.μ Τα νησιά και τα λοιπά είναι άσχετα. Υπάρχει λοιπον εγκριση δόμησης εγκεκριμένη όπως φαίνεται ΛΑΘΟΣ. Πριν βγει η άδεια δόμησης με κάποιο μαγικό τρόπο κάποιοι καταλαβαίνουν αυτό το λάθος. Τί γίνεται απο δω και πέρα?
    1 point
  28. Σχετικά με το ύψος σε εκτός σχεδίου, εκτός ζωνών Α & Β, γενικά: άρθρο 1, παρ. 7: μέγιστο ύψος 7,5 μ. σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης τα ανωτέρο μέγιστον ύψος προσαυξάνεται κατά 1,2 μ. κατοικίες: Π.Δ. 270Δ 31/05/1981, άρθρο 6, Κατοικίες, παρ. 1δ.: μονόροφο 4, δυόροφο 7,5, σε περίπτωση κατασκευής κεκλιμένης στέγης το ύψος αυτό προσαυξάνεται κατά 1,2 μ. Υπάρχουν αλλαγές για άλλες χρήσεις, αναφέρονται στο Π.Δ. και ισχύουν άλλα για εντός ζώνης Α & Β. Σε περίπτωση μονόροφης κατοικίας με ύψος 5,5 μ. πιθανόν να πρέπει να χρεωθεί Υ.Υ. ή για άνω των 4μ. ή για άνω των 5,2 (=4 + 1,2 αν υπάρχει κεκλιμένη στέγη).
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.