Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.265 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. @Skrats,ναι υπάρχει γενικά η δυνατότητα νομιμοποίησης με άδεια, για αυθ.κατασκευές μετά τις 28-7-11 (όχι με υπαγωγή στον 4495 προφανώς,αλλά με τον καταλογισμό προστίμων του άρθρου 94).Στην περίπτωση σου έχει προηγηθεί ο καταλογισμός (έκθεση) και ακολουθεί νομιμοποίηση-εφόσον είναι εφικτή.Απλά σου ξαναθυμίζω την πιθανότητα να μην πάρεις έγκριση σε προστατευόμενη περιοχή για νομιμοποίηση των κατασκευών με άδεια,άρα δεν τη θεωρώ "σίγουρη" λύση.Γι αυτό,αν οι κατασκευές δεν είναι πραγματικά αναγκαίες,η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι η κατεδάφιση.😎
    2 points
  3. 4.635 downloads

    Χρονικός Προγραμματισμός Έργου - Διάγραμμα Gantt για έκδοση Άδειας Δόμησης
    1 point
  4. Version 1.1.0

    7.607 downloads

    Απλό πρότυπο σε Excel 2007 ή νεώτερο με σκοπό την δημιουργία του διαγράμματος Gantt . Περισσότερα υποδείγματα καθώς και σχολιασμό - τεκμηρίωση , θα βρείτε εδώ . Προστέθηκε νέο πρότυπο (έκδοση 1.0.1) 2/12/2014 Προστέθηκε υπόδειγμα σε PowerPoint 2007 (18/2/2015)
    1 point
  5. Version 1.0.0

    11.236 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  6. Version Τ.Ο. 1-8

    3.945 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  7. 1.609 downloads

    "Πατώντας" περίπου στου Βασίλη στα downloads το ΣΑΥ-ΦΑΥ.. την "Αιτιολογική και τεχνική έκθεση κατεδάφισης δηλωθέντων αυθαιρέτων 1.0.0" ...καθώς και σε σχετικό ερώτημα συναδέλφου, που έγραψα την γνώμη μου, ανεβάζω ένα παράδειγμα/υπόδειγμα Αιτιολογικής Τεχνικής Έκθεσης Χρονοδιαγράμματος (σε έργο που έχει μόνο κατεδάφιση υπαρχόντων κτισμάτων).
    1 point
  8. 1 point
  9. Κλήρωση για δύο (2) δωρεάν συμμετοχές στο online Εργαστήριο με θέμα: «Δασικοί χάρτες – προβλήματα και λύσεις», που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 27 Μαρτίου 2021 6:00 μ.μ. Στόχος του Εργαστηρίου είναι: Α. να παρουσιάσουμε τα προβλήματα που έχουν προκύψει μετά τη διαδικασία ανάρτησης δασικών χαρτών, κατάρτισης και κύρωσης των δασικών, με ειδικότερη αναφορά στα σημεία, στα οποία η διαδικασία και τα δεδομένα των δασικών χαρτών επηρεάζουν και αλληλεπιδρούν με σημαντικά θέματα δασικής νομοθεσίας στο σύνολο της χώρας. Β. Να παρουσιάσουμε και να συζητήσουμε τις λύσεις που προτείνονται επί των σημαντικότερων προβλημάτων που δημιουργούνται από τα δασικά. Τα κρίσιμα σημεία που θα αναλύονται στο σεμινάριο είναι τα παρακάτω: 1. Τι είναι οι Δασικοί Χάρτες 2. Κατηγορίες Χαρακτηρισμών των Δασικών Εκτάσεων 3. Προτάσεις για λύση των Χαρακτηρισμών των Δασικών Εκτάσεων 4. Καταληκτικές ημερομηνίες ανά Περιοχή 5. Περίοδοι υποβολής Αντιρρήσεων για κάθε περιοχή 6. Ποιοι έχουν έννομο συμφέρον για την υποβολή αντιρρήσεων 7. Κτηματολόγιο (Ιδιοκτησιακό Καθεστώς) 8. Διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων 9. Πως οι Δασικοί Χάρτες επηρεάζουν το ΟΣΔΕ Το σεμινάριο διοργανώνεται από τις εταιρείες Περουλάκη - Κώττα Ο.Ε. και την εταιρεία του κύριου Δημόκα Γεωργίου και θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας ΖΟΟΜ. Περισσότερα για το workshop και εγγραφές εδώ: https://www.eventora.com/el/Events/dasika Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Πέμπτη 25/03/2021 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number
    1 point
  10. Πλέον μετά το Ν. 4759/20 τα αγροτεμάχια μικρότερα των 4.000 τμ μπορούν να οικοδομηθούν μόνο εφόσον εκδοθεί προέγκριση άδειας εντός 2 ετών από την έναρξη ισχύος του νόμου και προφανώς μετά θα εκδοθεί και οικοδομική άδεια. Δες το άρθρο 32 και το άρθρο 40 του νόμου.
    1 point
  11. Η επιλογή που έχει στα MyDATA, αυτό που εσύ αναφέρεις ως αφορά στην λογιστική βάση των εισφορών (δηλαδή στα ειδοποιητήρια, δηλαδή στις καταβλητέες εισφορές, δηλαδή στις απαιτούμενες) δηλαδή η επιλογή αυτή πάει και ενημερώνει την λογιστική βάση των εισφορών, τον κωδ. Ε3_Ζ2(485.7) και έχω εδώ στα pdf αρχεία, το πως πιστεύω ότι θα συμπληρωθεί η σύνοψη και ο χαρακτηρισμός. Το απόσπασμα από την ανάρτησή μου, που αναφέρεις δεν αφορά σε αυτό που ρωτάς δηλαδή στην λογιστική βάση. Το απόσπασμα αυτό αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (δηλαδή στις πληρωμές που κάνουμε, δηλαδή στις καταβληθείσες) και δεν υπάρχει επιλογή στα MyDATA που να αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (μονοσήμαντα, εννοώ όπως στην επιλογή της λογιστικής βάσης) η οποία επιλογή να πηγαίνει και να ενημερώνει τον κωδ. Ε3_Ε(715.1), δηλαδή την φορολογική βάση των εισφορών. Και επειδή σε εγχειρίδιο/οδηγίες της ΑΑΔΕ, αλλά και στην Α.1138/2020, αναφέρει: ". Σύνοψη και Χαρακτηρισμό για τους Τύπους Παραστατικών Γ, για τις εγγραφές τακτοποίησης [1] εσόδων – εξόδων, διακριτά και μηνιαία για τη μισθοδοσία, διακριτά και ετήσια για τις αποσβέσεις, και συγκεντρωτικά και ετήσια για τις λοιπές εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων." θεωρώ ότι θα ανέβουν συγκεντρωτικά/ετήσια. edit: [1] Οι εγγραφές τακτοποίσης σύμφωνα με το excel αρχειο που έχει αναβάσει η ΑΑΔΕ και αφορά σε συσχετισμούς "τύπου παραστατικού" με "κατηγορία χαρακτηρισμού" και "τύπου χαρακτηρισμού" αναφέρει τις εγγραφές αυτές ως "Δεν ενημερώνει E3" εννοόντας αυτόματα.
    1 point
  12. Μια δήλωση πρέπει να υπάρχει. Την ανοίγεις πληρώνοντας 10€ κ βάζεις κ τα επιπλέον που βρήκες. Εάν έχεις αύξηση άνω του 20% (νομίζω), πας ΣΥΠΟΘΑ, όποτε προσοχή σ’ αυτό!!
    1 point
  13. και απο εδω μια μικρη βοηθεια https://ecopress.gr/afthaireta-ekthesi-aftopsias-pos-boroun-na-prostateftoun-nomika-oi-idioktites/
    1 point
  14. Δεν μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Είναι πολεδομικά αυθάιρετες οι παραβάσεις, ξεκάθαρα. Πολλές φορές, όταν υπάρχουν και πολεοδομικές παραβάσεις, δεν διαχωρίζονται. Την έκθεση, ένας υπαλληλος την υπογράφει;
    1 point
  15. Καλησπέρα,ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης περίπτωσης έχει τις εξής επιλογές: Α.να αποδεχθεί πρόστιμα και να κατεδαφίσει Β.να αποδεχθεί πρόστιμα και να διατηρήσει (Στην επιλογή μεταξύ Α και Β πρέπει να εξεταστεί σοβαρά κατά πόσο ο τοίχος αντιστήριξης αποτελεί κατασκευή αναγκαία για ασφάλεια) (-Εντός προστατευόμενης περιοχής,αυθαίρετες κατασκευές χωρίς ούτε καν έγκριση (ούτε άδεια),δεν θα έχουν καμία τύχη σε προσφυγή στο ΣΥΠΟΘΑ.Αυτό είναι προσωπική μου εκτίμηση.) Γ.Η νομιμοποίηση με άδεια ενδεχομένως και να γίνεται,αλλά αυτό οφείλεις εσύ να το διερευνήσεις και όχι μόνο ως προς την τήρηση των γενικών ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων,αλλά κυρίως ως προς την έγκριση αρμόδιου Φορέα προστασίας της περιοχής.😊
    1 point
  16. Ναι δίνουμε βεβαιώσεις εξαίρεσης. Το αναφέρει και η τελευταία διευκρινιστική ΥΠΕΝ 2020-11-19_εγκυκλιος ΥΠΕΝ.pdf παρ.6ε Μπορεί να γίνει συμβόλαιο με τη βεβαίωση αυτή.
    1 point
  17. Με κλειστό κέλυφος βγάζεις ΠΕΑ, ανεξάρτητα αν δεν υπάρχουν διαμορφωμένοι χώροι εσωτερικά. Το οτι στο Ε9 γράφουν ημιτελές για οικονομικούς λόγους (του ιδιοκτήτη) δεν λέει τίποτα, αν στην αυτοψία διαπιστώσεις κλειστό κέλυφος, έστω κι αν είναι όπως έγραψα στη προηγούμενη παράγραφο.
    1 point
  18. Αν υπάρχει απόφαση Νομάρχη (τέτοιες αποφάσεις είναι μετά το 1985) οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, στον υπολογισμό καταχωρείς "ΝΑΙ" στην Ο.Α
    1 point
  19. κλειστό κέλυφος, αλλά χωρίς κουζίνα , είδη υγιεινής , πλακάκια δεν θα έβγαζα και Ε-9 ημιτελές
    1 point
  20. Λοιπόν μετά απο έρευνα που έκανα σου προτείνω να διαβάσεις την Εγκ.60587/31/1.8.02 , το ΑΔΑ : 76Λ3465ΦΘΘ-ΟΕ0. Για την είσοδο έξοδο κανείς δεν ξέρει (απο Υπηρεσίες - στη δική μου περίπτωση), εγώ κατέληξα ότι απαιτείται. Εφόσον η υγιειονομική διάταξη μου το κατατάσσει σε πρόχειρου γεύματος (ας πούμε) πουθενά δεν αναφέρει ότι απαλλάσσεται.
    1 point
  21. Δεν σε αφορά η βεβαίωση ή τυχόν αυθαιρεσίες του σπιτιού. ΠΕΑ βγαίνει βάσει αυτού που βλέπεις και αποτυπώνεις. Για ημιτελές δεν βγαίνει ΠΕΑ, όμως μπορείς να δώσεις βεβαίωση εξαίρεσης. Αν έχει κλειστό κέλυφος βγάζεις ΠΕΑ κανονικά.
    1 point
  22. α] τα κοινοχρηστα και κοινοκτητα μιας οικοδομης [εισοδος/σκαλες/διαδρομοι/φρεατιο ανελκυστηρα/λεβητοστασιο κλπ] ανηκουν σε ολους, εξ αδιαιρετου, κατα το ποσοσοστο συνιδιοκτησιας τους στο οικόπεδο. Δεν αποτελούν διηρημενες ΟΙ. Η κυριότητα ειναι κοινή, όλων. Μονον η χρηση μπορει να δοθει σαν "αποκλειστικη" υπερ μιας ΟΙ και βεβαια χωρις να αχρηστευονται οι λοιπές ΟΙ [πχ. δεν μπορεις να βαλεις αποκλειστικη χρηση της εισόδου ή τής σκαλας, υπερ μιας ΟΙ, αφου ετσι ειναι αδυνατη η διελευση και είσοδος απο τις άλλες ΟΙ] β] Η σκαλα ειναι κοινοχρηστη. Αυτο το "κενο" στο γυρισμα του ισογειου, που το κλείνουν, ωστε να αποτελει τμημα του διπλανου ισογείου, ειναι κοινοχρηστο. Αυτο δεν κατασκευαζεται νομιμα, αρα δεν μπορει να δοθει σαν αποκλειστική χρηση εξ αρχης. Για αυτες τις περιπτωσεις, -και τις λοιπες αυθαίρετες επεκτασεις σε βαρος κοινοχρήστων- προσπαθουν να δωσουν λυση με το αρθρο 98...αλλα "κολλησαν" στην διατύπωση. γ] Ειναι άχρηστος ο αερας σε οικοδομες που εξαντλουν τον σδ. Το γραφουν απο αγνοια και εμμονη των οικοπεδουχων, πλην, με τα χρόνια, οι κληρονομοι τους το ξεχνουν και δεν το δηλωνουν στην κληρονομια, αρα ούτε και στο κτηματολογιο
    1 point
  23. Κάποιος σε προηγούμενο μήνυμα ανέφερε ότι πέρασε και την 1.29 και το πρόβλημα λύθηκε. Δες και την περιπτωση νο.2 στο παρακάτω: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/SCIENTIFIC_WORK/GR_ENERGEIAS/kenak/tee_kenak/Installation_Problems_iiii.pdf
    1 point
  24. ερώτημα δεν μας ενδιαφέρει η στατικη εξάρτηση του άρθρου 106?
    1 point
  25. συνάδελφε καλό είναι ο αγοραστής να μη στηρίζεται μόνο στη βεβαίωση που θα παρέχει ο μηχανικός του πωλητή αλλά να έχει και δικό του μηχανικό για τον έλεγχο της ιδιοκτησίας. Με αυτο τον τρόπο θα είναι εξασφαλισμένος σε τυχόν προβλήματα.
    1 point
  26. Από ότι καταλαβαίνω αναφέρεσαι στη μικρή αγορά των στατικών μελετών και όχι γενικά στο επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού. Θα σε συμβούλευα να εστιάσεις σε οτιδήποτε έχει να κάνει με παλιά κτίρια: τακτοποιήσεις αυθαιρέτων, ενεργειακά πιστοποιητικά, μελέτες στατικής επάρκειας και επισκευών. Το ότι οι σχολές δε μας προετοιμάζουν για την αγορά εργασίας συνήθως μας γεμίζει προβληματισμό απέναντι στις σχολές και όχι απέναντι στην αγορά εργασίας.. Η εμμονή των καθηγητών για την ακαδημαϊκή έρευνα και την εργασία στο δημόσιο από κάποιο δεδομένο προκύπτει κι αυτή..
    1 point
  27. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  28. Πρώτα βλέπουμε αν στην έκθεση αυτοψίας χαρακτηρίζονται ως "πολεοδομικές παραβάσεις" Μετά πάμε στο άρθρο 94 και το μελετάμε με κάθε λεπτομέρεια ειδικά στα σημεία που αναγράφει "κατ΄εξαίρεση των ανωτέρω"
    1 point
  29. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι έτσι-Η οριζόντια ιδιοκτησία έχει υπέρβαση κάλυψης για το τμήμα που εξέχει του νομίμου περιγράμματος κάλυψης της οικοδομής.Η κάλυψη του πολυώροφου κτιρίου είναι ενιαίο μοναδικό μέγεθος επί του οικοπέδου,το οποίο ορίζεται από ένα νόμιμο αδειοδοτημένο περίγραμμα κτιρίου με ό,τι αυτό συμπεριλαμβάνει (ΗΧ κλπ.) .Η οικοδομική άδεια με την οποία έχει επιτραπεί αυτή η κάλυψη οικοπέδου είναι μία και η κάλυψη της ισχύει για όλες τις αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες επί της οικοδομής και δεν επιμερίζεται.Αν τμήμα οριζόντιας ιδιοκτησίας ορόφου επεκταθεί εκτός του ενός και μοναδικού αδειοδοτημένου περιγράμματος κάλυψης το οποίο φαίνεται στο Διάγραμμα Κάλυψης,σαφώς έχει υπέρβαση κάλυψης και χρεώνεται ανάλογα.Αν δεν εξέχει αυτού,δεν επιβαρύνεται με συντελεστή υπέρβασης κάλυψης γιατί η αυθαίρετη επέκταση βρίσκεται εντός νόμιμης και αδειοδοτημένης κάλυψης. Συγχρόνως,από τον Ν.4178 ακόμη το ΤΕΕ απαντά στις αντίστοιχες ερωτήσεις για την κάλυψη,ότι η υπέρβαση κάλυψης (όταν αυτή υπάρχει,όπως ανέλυσα παραπάνω) χρεώνεται σε πολυώροφο κτίριο,ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία-δηλαδή,για παράδειγμα:σε 4όροφη οικοδομή με τμήμα επέκτασης εκτός εγκεκριμένης κάλυψης σε όλους τους ορόφους από κατασκευής,θα χρεωθεί ξεχωριστά σε κάθε οριζόντια ιδιοκτησία που καταλαμβάνει τέτοιο τμήμα.Αυτό όμως είναι μια επιβάρυνση που επέρχεται εξ ανάγκης και εκ παραδοχής,γιατί δεν μπορεί κανείς να "αμελήσει" την υπερβαίνουσα κάλυψη της ιδιοκτησίας,μη έχοντας στοιχεία συσχέτισης με την υποκείμενη ή την υπερκείμενη ιδιοκτησία. Για μένα,όλο το σκεπτικό,που- κατά την γνώμη μου- ακολουθεί και ο νόμος,ξεκινά από το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διατάξεις περί οριζοντίου ιδιοκτησίας,σε ένα κτίριο,ο επιμερισμός ποσοστών επί του οικοπέδου και των κοινοχρήστων,μπορεί να γίνει μόνο για αντίστοιχες επιφάνειες δόμησης και όχι κάλυψης. Τέλος,αν ίσχυε υπέρβαση κάλυψης εκτός νομίμου περιγράμματος κάθε οριζόντιας ιδιοκτησίας και όχι κτιρίου, στους εξ ολοκλήρου αυθαίρετους ορόφους εντός αδειοδοτημένης κάλυψης,σε κτίριο με σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών, θα έπρεπε να υπολογιστεί υπέρβαση κάλυψης στο σύνολο της επιφάνειας του ορόφου (γιατί δε διέθετε εξ αρχής καμία κάλυψη) για να είμαστε συνεπείς σε αυτήν τη λογική... Μου φαίνεται αυστηρή αντίληψη...Δε νομίζω ότι αυτό είναι το πνεύμα του νόμου,αλλά φυσικά αυτή είναι απλά η άποψη μου...
    1 point
  30. Δεν λες λεπτομερειες αυθαιρεσιων, αλλα ενα τοιχειο αντιστήριξης, ειναι προφανώς προς ασφαλεια των πρανών. Για τις εκσκαφες δεν λες τι και γιατί εγιναν... Οπως ειπε και ο Χριστόφορος, ειδες αν μπορεις να κανεις νομιμοποιηση? [δες και τι γραφει η Χριστινα] Αρθρο 5 Μεταβατικές διατάξεις 1. Οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος εκτελούνται όπως εκδόθηκαν, η επέμβαση όμως επιτρέπεται μόνο στο εντός του περιγράμματος της οικοδομής τμήμα καθώς και στους χώρους που είναι απολύτως αναγκαίοι για την πρόσβαση και την προστασία του κτιρίου (π.χ. περίφραξη, δίοδοι πρόσβασης). 2. Επιτρέπεται η αναθεώρηση ή η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας για μεταβολές ή προσθήκες σε υφιστάμενο κτίριο εφόσον δεν επέρχεται αύξηση της κάλυψης ή του όγκου του. εδιτ ολος αυτος ο καταλογος του ΦΕΚ περιλαμβανει ελη/εκβολες κλπ εκτασεις. Εισαι σε τέτοια περιοχη? Οπως το γραφεις, μοιαζει σαν να εισαι σε οικισμο και οχι στο ελος/εκβολες. Η έκθεση αυτοψίας εστάλει ταχυδρομικώς και αφορούσε κατασκευή πέτρινου τοίχου αντιστήριξης κατάντι του δρόμου και εκσκαφές σε γήπεδο με κτίσμα με παλιά ΟΑ. Η περιοχή πλέον έχει χαρακτηριστεί υγρότοπος και ορίζεται καθεστώς προστασίας με το ΦΕΚ2012/229ΑΠΠΘ.
    1 point
  31. @lancaster13 Σε περίπτωση καταγγελίας, ο καταγγελλόμενος είναι καλυμμένος εάν το ακίνητό του είναι τακτοποιημένο. Μετά από 10 ή 20 χρόνια, δεν γνωρίζουν ούτε οι αρμόδιοι τι θα γίνει. Όσον αφορά την ηλεκτρονική ταυτότητα, αναμένω σε βάθος χρόνου πλήθος διευκρινήσεων, τροποποιήσεων και ερωτοαπαντήσεων.
    1 point
  32. @voodoochile Στο σχέδιο θα γράψεις 6Φ16/μ. Δεν υπάρχει (πρακτικά) τοποθέτηση οπλισμού ανά 16εκ.
    1 point
  33. @zazeng, στο άρθρο 99 του 4495 αναφέρεται ότι: Άρα αν δεν υποβληθούν σχέδια, δεν μπορεί να διερευνηθεί η νομιμότητα του υφισταμένου. @Alejandro_92, ό,τι είναι έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του εγκεκριμένου ΔΚ είναι υπέρβαση. Δεν εξετάζουμε μόνο αριθμητικά το πραγματοποιημένο κτίσμα.
    1 point
  34. @giotaki^Στα προγράμματα τύπου fespa δεν μπορεί να προσομοιωθεί η λειτουργία περίεργων στηρίξεων όπως δοκός επί δοκού ή η δοκός που λειτουργεί ως φουρούσι. Βεβαίως καλό είναι αυτά να αποφεύγονται ανεξαρτήτως των δυνατοτήτων του προγράμματος που διαθέτουμε. Για την περίπτωση της διέρειστης πλάκας Π22, προτείνω να επιλύσεις το φορέα χωρίς τις δοκούς Δ1.4 και Δ26.1. Αναλόγως των αποτελεσμάτων θα δεις αν και πού χρειάζεσαι δοκό. Το εμβαδόν της πλάκας δεν είναι μεγάλο, αν θέλεις οπωσδήποτε κάποια δοκό άσε μόνο τη Δ1.4.
    1 point
  35. Αν είσαι κατηγορία 5 δεν μπορείς να τακτοποιήσεις με ν.4495. Πρόσεξε όμως αν η αυθαιρεσίες είναι προ 1983 τότε κατηγορία 1 ή 2 και μπορείς να τακτοποιήσεις.
    1 point
  36. @mechgiann καλημέρα, Αναφορικά στα έξοδα που γράφεις ότι σε μπερδεύουν. Υποάρχουν οι εξής κατηγορίες παραστατικών εξόδων που κάνουμε και λαμβάνουμε τα παραστατικά τους ως λήπτες: Β1 Μη Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Λήψη Παραστατικών Λιανικής, Παραστατικά οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια] Β2 Αντικριζόμενα Παραστατικά [ενδεικτικά: Παραστατικά Εξαιρούμενων Οντοτήτων, Τιμολόγια (εξόδων που κάνουμε), Τιμολόγια που "έπρεπε" να δούμε στην καρτέλλα μας αλλά λόγω παράλειψης ηλεκτρονικής διαβίβασης του Εκδότη εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας] Γ Εγγραφές Τακτοποίησης [ενδεικτικά: Αποσβέσεις, Λοιπές Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων Λογιστικής Βάσης (ΛΒ) ή/και Φορολογικής Βάσης (ΦΒ)] Οπότε: Λειτουργώντας ως Εκδότης Παραστατικού (άρα δημιουργείς τα έσοδά σου) ανεβάζεις: τη Σύνοψη και το Χαρακτηρισμό Συναλλαγών όλων των Παραστατικών που εκδίδεις Και σε αυτό που έχεις απορία, σχετικά με τα έξοδα: Λειτουργώντας ως Λήπτης Παραστατικών (άρα δημιουργείς τα έξοδά σου) ανεβάζεις: Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «μη-αντικριζόμενων» (Β1) παραστατικών που λαμβάνεις (πχ αποδείξεις λιανικών εξόδων,π.χ. βενζίνες, αγορές μέχρι 100€ εδώ στο Γ2 στο 3ο bullet) Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των «αντικριζόμενων» παραστατικων, (Β2) που δεν ανέβασε ο εκδότης μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία (καλό είναι να αποφέυγεται διότι προκαλεί έλεγχο και στους δύο, αφού η φορολογική διοίκηση δεν μπορεί να γνωρίζει ποιος είναι ο "φταίχτης"), π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης δεν ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. Χαρακτηρισμό για τα "αντικριζόμενα" Παραστατικά (Β2) (είναι αυτά που ό εκδότης έχει ανεβάσει, και εσύ τα βλέπεις στην καρτέλλα σου, επειδή εσύ έκανες κάποια αγορά) π.χ. αγόρασες με τιμολόγιο χαρτικά, αναλώσιμα κλπ από το βιβλιοπωλείο και το βιβλιοπώλης ανέβασε στα MyDATA αυτό το έσοδό του μέχρις τις 20 του επόμενου μήνα, ώστε να το δεις εσύ και να κάνεις τον χαρακτηρισμό γαι να ενημερωθεί τόσο το Ε3 όσο και η περιοδική ΦΠΑ. . Σύνοψη & Χαρακτηρισμό παραστατικών που προέρχονται εξαιρούμενες Οντότητες (Β2), αυτές δεν έχουν υποχρέωση να ανεβάσουν τα έσοδά τους ώστε να τα δείς εσύ ως έξοδά σου π.χ. ΕΦΚΑ, συναλλαγές που αφορούν σε πώληση ηλεκτρικού ρεύματος μόνο ΔΕΗ, Φυσκικό Αέριο, ύδρευσης, Πιστωτικά Ιδρύματα, δημοτικές επιχειρήσεις, τηλεφωνίας, (ναι!!!! είναι στις εξαιρούμενες οι τελευταίες) Σύνοψη & Χαρακτηρισμό των εγγραφών τακτοποίησης (Γ), [π.χ. Αποσβέσεις παγίων, Εγγραφές Τακτοποίησης Εξόδων στην φορολογική βάση (π.χ. οι καταβολές που κάναμε για ασφαλστικές εισφορές), Τακτοποίησης Εξόδων στην λογιστική βάση (π.χ. αποτέλεσμα από εκκαθάρίσεις εισφορών)] Τα συνημμένα αρχεία είναι όπως σκέφτομαι να τα δηλώσω και σίγουρα δεν είναι προτροπή. Σχετικά με την κινητή, αναφερόμουν στην κινητή τηλεφωνία, το παραστατικό που λάμβάνουμε είτε ως τιμολόγιο είτε έως ΑΛΣ. Οπότε γενικότερα στην τηλεφωνία και στις ΔΕΚΟ, δεν έχω βρει πως θα γίνεται η καταχώρηση. Εχω γράψει σχετικά εδώ, στο Γ1 στο δεύτερο bullet. Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά (ΔΕΝ ισχύει για τον 12ο).pdf Καταχώρηση_Χαρακτηρισμός_Ειδοποιητήριο ΕΦΚΑ μηνιαία εισφορά ΜΟΝΟ Δεκεμβρίου.pdf Χαρακτηρισμός_Εξοδοποίηση ΦΠΑ_π_χ_Βενζίνες με τιμολόγιο.pdf
    1 point
  37. Καλημέρα!Το ΣΔΑ το συντάσσει και το σφραγίζει-υπογράφει ο Μηχανικός. Ο ιδιοκτήτης υπογράφει σύμβαση με την εταιρεία και την υπογεγραμμένη σύμβαση υποβάλλεις στο σύστημα μαζί με το ΣΔΑ. Ναι,υποβάλλετε και την εγγυητική
    1 point
  38. Δυστυχώς δεν έχω απάντηση. Αν γνωρίζει κάποιος άλλος ας απαντήσει. Εγώ παλιότερα πάντως όσα ιατρεία έφτιαξα που στην οικοδομική άδεια φαίνονται ως γραφεία δεν τους άλλαξα χρήση και πήραν μια χαρά άδεια από τον ιατρικό σύλλογο. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει τώρα κάτι και για αυτόκαι εγώ ρώτησα...
    1 point
  39. Ξέρει κανείς κάτι για το παραπάνω? Κατάστημα ή γραφείο που θα χρησιμοποιηθεί ως ιατρείο θέλει αλλαγή χρήσης δηλαδή?
    1 point
  40. Τελικά υπάρχει απάντηση σε αυτό το ερώτημα: Δηλ. σε μια κατοικία πρέπει να γίνει αλλαγή χρήσης για άδεια λειτουργίας ιατρείου αν το ιατρείο δεν βρίσκεται εντός της μόνιμης κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα ; (άρθρο 1 ΠΔ 58/18).?????
    1 point
  41. Να προσπαθήσω να ανακεφαλαιώσω: Από παλιά ίσχυε το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87). Μετά ήρθε ο ν. 4269/2014 που μπέρδεψε λίγο τα πράγματα, αλλά μπήκε για λίγο στην άκρη και τελικά με το Ν.4389 ΦΕΚ 94Α/2016 κάποια άρθρα του καταργήθηκαν, οπότε πάλι πηγαίναμε με το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87). Σήμερα ισχύει το Π.Δ. 59/2018 (ΦΕΚ 114/Α/2018) και το μόνο που ισχύει από το ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87) είναι αυτό που αναφέρεται στο άρθρο 17 παρ. 3 του ΠΔ 59; Δηλ. «Με την επιφύλαξη της παρ. 5 χρήσεις γης που έχουν καθοριστεί με εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ πριν από την ισχύ του παρόντος βάσει των διατάξεων του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ Α’ 27) και π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166) εξακολουθούν να ισχύουν όπως καθορίστηκαν.» Δηλ. σε μια κατοικία πρέπει να γίνει αλλαγή χρήσης για άδεια λειτουργίας ιατρείου αν το ιατρείο δεν βρίσκεται εντός της μόνιμης κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα ; (άρθρο 1 ΠΔ 58/18). Ενώ με το π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166) κατ' εξαίρεση επιτρεπόταν; (άρθρο 1 π.δ. 23.2/6.3.1987)
    1 point
  42. Εγγρ-1407/7-6-89 Επαφή του εξώστη στο κοινό πλάγιο όριο του όμορου οικοπέδου Σας πληροφορούμε ότι από το νέο κτιριοδομικό κανονισμό δεν προβλέπεται απαγόρευση της απόστασης του εξώστη από τα πλάγια όρια του οικοπέδου, καταργήθηκε δε η διάταξη της παρ. 1ε του Αρθ-84 του ΓΟΚ/73. Ετσι επιτρέπεται η επαφή του εξώστη με το πλάγιο όριο του οικοπέδου τόσο εκτός οικοδομικής γραμμής όσο και εντός σε περίπτωση υποχώρησης. *Σημειωση : Aρθρο 84 παραγραφος 1ε ΓΟΚ 73 : 1. Ανοικτοί εξώσται, άνωθεν κοινοχρήστων εκτάσεων ήτοι οδών και πλατειών, επιτρέπονται υπό τους κάτωθι όρους: ……………………………… ε) Οι ανοικτοί εξώσται πρέπει να αφίστανται τουλάχιστον 1μέτρου από των πλαγίων ορίων του οικοπέδου. Κτιριοδομικος αρθρο 10 : 1.Κατά την ανέγερση κτιρίων σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων κατασκευάζεται για κάθε κτίριο ξεχωριστός τοίχος σε επαφή προς το κοινό τους όριο και με όλο το πάχος εντός του οικοπέδου του ανεγειρομένου κτιρίου. Ο καθένας από τους πιο πάνω τοίχους είναι εξωτερικός τοίχος του κάθε κτιρίου και πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του κανονισμού αυτού. …………. 2.2. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται ημιϋπαίθριος χώρος σε επαφή με το κοινό όριο όμορων οικοπέδων επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1. 2.3. Στην περίπτωση που κατασκευάζεται εξώστης σε επαφή με το κοινό όριο ομόρων οικοπέδων δεν επιβάλλεται η κατασκευή του τοίχου της παρ.1.
    1 point
  43. Επισυνάπτω ένα δικό μου που είναι για ανέγερση 3οροφης. Εννοείται ότι μπορείς να το διαμορφώσεις στο excel που δίνεται παραπάνω. Diagr Gant.pdf
    1 point
  44. Στην περίπτωση άδειας λειτουργίας ιατρείου - οδοντιατρείου δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης, απλώς ο μηχανικός πιστοποιεί, πάνω στο σχέδιο κάτοψης, ότι ο χώρος είναι νομίμως υφιστάμενος σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. Στην περίπτωση όμως άδειας λειτουργίας διαγνωστικού εργαστηρίου ή πολυϊατρείου απαιτείται αλλαγή χρήσης. Είναι διαφορετικές οι διαδικασίες για τα δύο παραπάνω είδη. Στο διαγνωστικό εργαστήριο ή πολυϊατρείο απαιτείται πρώτα άδεια ίδρυσης και μετά άδεια λειτουργίας. Στα ιατρεία απαιτείται μόνο άδεια λειτουργίας.
    1 point
  45. θεωρώ πως δεν χρειάζεται αλλαγή χρήσης δυστυχώς κανένας από τους συμμετέχοντες δεν μπήκε στον κόπο να επιβεβαιώσει τη διαδικασία
    1 point
  46. Τελικά για διαμέρισμα με χρήση κατοικίας, προκειμένου να πάρει άδεια λειτουργίας ιατρείου, χρειάζεται αλλαγή χρήσης; Επίσης, χρειάζεται πάνω στο διάγραμμα να γίνει έλεγχος αερισμού φωτισμού ή έλεγχος πυρασφάλειας; Στην περίπτωση που γραφείο ιατρού και εξεταστήριο ΔΕΝ είναι ενιαίος χώρος, θα πρέπει αθροιστικά να καλύπτουν το ελάχιστο εμβαδό των 10 m2 ; Ή θα πρέπει χωριστά το καθένα να έχει κάποιο εμβαδό; To ΠΔ δεν είναι σαφές σε αυτήν την περίπτωση...
    1 point
  47. 10% , είναι σωστό ,όπως και το 20%. Το Civil το είχε παλιά στο default στο 10%. Από τη στιγμή που προστέθηκε στο Civil το xml για το πρόγραμμα του ΤΕΕ , το είχε στο default στο 20%. Αυτό συμβαίνει στις τελευταίες εκδόσεις του Civil. @adavis, άλλαξε το από τους συντελεστές που έχει στο Civil. Aν το αλλάξεις μια φορά τότε θα ισχύει για όλα τα επόμενα αρχεία που θα δημιουργήσεις. @Οccultist, To οnline πρόγραμμα του ΤΕΕ δέχεται το 10% χωρίς να βγάλει καμία παρατήρηση. Αν στην πολεδομία επιμένουν , ζόρισε τους παραπάνω. Βγαίνουν υπερβολικές αμοιβές για το χρονικό προγραμματισμό. Από το site της ΤΟΛ. Όσον αφορά τον υπολογισμό της δαπάνης για την μελέτη και την επίβλεψη χρονικού προγραμματισμού υπάρχουν τρείς διαφορετικές προσεγγίσεις. Η πρώτη σύμφωνα με το Άρθρο 53 του Π.Δ. 515/1989 ορίζει ότι η δαπάνη θα λαμβάνεται κατά ανώτατο όριο το 20% του πραγματικού προϋπολογισμού του έργου. Η δεύτερη στηρίζεται στην Παράγραφο 4 της Εγκυκλίου 8/1990 και ορίζει την δαπάνη ως 10% του πραγματικού προϋπολογισμού. Η τρίτη αφορά την προσέγγιση του ΤΕΕ βάσει της οποίας η δαπάνη μπορεί να είναι ή το 10% ή το 20% του πραγματικού προϋπολογισμού. Το ΤΟΛ Αμοιβές υπολογίζει την δαπάνη για την μελέτη και την επίβλεψη χρονικού προγραμματισμού με την προσέγγιση του ΤΕΕ κι έτσι μας δίνεται η δυνατότητα στο πρόγραμμα να επιλέξουμε ανάμεσα στις δύο τιμές (0,1 ή 0,2) που ορίζει το ΤΕΕ για τον Συντελεστή επί του Προϋπολογισμού για τον Χρονικό Προγραμματισμό. Ορίζοντας τιμή 0,1 για τον συντελεστή υπολογίζεται η αμοιβή για την μελέτη και την επίβλεψη του χρονικού προγραμματισμού όπως και στην προηγούμενη έκδοση του προγράμματος. http://www.tol.com.gr/eng_faq_pmnts.php?PHPSESSID=c3150c1de4b6602089835376864c0061 Η εγκύκλιος που αναφέρει το 20% Αποφ. Δ17α/Ο2/117/ΦΝ332/10.11.1988 -(ΦΕΚ 862 Β της 16.11.1989) Αμοιβές μελέτης και εφαρμογής χρονικού προγραμματισμού και διοίκηση των έργων. Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ Έχοντας υπόψη 1.Τό άρθρο 53 παρ.1 τού Π.Δ 515)89 "Τροποποίηση συμπλήρωση και κατάργηση άρθρων τού πρώτου βιβλίου τού Π.Δ)τος 694)74 "περί αμοιβών μηχανικών διά σύνταξη μελετών κλπ." (ΦΕΚ Α 219). 2.Τήν υπ`αριθμ. Δ17)01)117)ΦΝ332)10.11.89 απόφαση "Έγκριση προδιαγραφών Χρονικού Προγραμματισμού και Διοίκησης Έργων". 3.Τήν γνωμοδότηση 361)81)8.11.89 τού Συμβουλίου Δημ. Έργων - Τμήμα Κατασκευών, αποφασίζουμε: Άρθρο ΜΟΝΟ 1. Οι αμοιβές για την εκπόνηση μελέτης και εφαρμογής τού χρονικού προγραμματισμού και της διοίκησης των έργων καθορίζονται ως εξής: α) Για την εκπόνηση της μελέτης Χρονικού Προγραμματισμού οι αμοιβές υπολογίζονται βάση τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας ΙΙΙ των μηχανολογικών εγκαταστάσεων του άρθρου 42 (κ =2,30, μ = 45,00) τού Π,Δ. 515)89 (ΦΕΚ Α 219) και με προϋπολογισμό το 20% της προϋπολογιζόμενης δαπάνης τού έργου. β) Για την εφαρμογή τού Χρονικού Προγραμματισμού υπολογίζονται βάσει τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας III μηχανολογικών εγκαταστάσεων τού άρθρου 42 (κ = 2,30, μ = 45,00) του Π.Δ. 515) 89 (ΦΕΚ Α 219) και με προϋπολογισμό το 20% της πραγματοποιηθείσας δαπάνης τού έργου. γ) Για την διοίκηση έργου υπολογίζονται βάσει τού τύπου τού άρθρου 2 και με συντελεστές κ και μ της κατηγορίας ΙΙΙ των μηχανολογικών εγκαταστάσεων τού άρθρου 42 (Κ = 2,30, μ = 45,00) τού Π.Δ. 515)89 και προϋπολογισμό το 70% της Πραγματοποιηθείσης δαπάνης τού έργου. 2. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης έχουν εφαρμογή στις συμβάσεις ανάθεσης μελετών και εφαρμογής Χρονικού προγραμματισμού και της διοίκησης των έργων, πού θά καταρτισθούν μετά την πάροδο δύο μηνών από την δημοσίευση τού Π.Δ. 515)1989. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 1988 ΤΕΛΙΚΑ το ΤΕΕ δέχεται και το 10% και το 20% ως σωστά. Το Π.Δ. 696/1974 όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το ΠΔ 99/1976, 152/1982 και 515/1989 Διαβάστε το άρθρο 53 στην σελίδα 5.Π.Δ.696/1974 (Σελίδα 11 έως 20) Οπότε αν έχετε πρόβλημα στην πολεοδομία εκτυπώστε το παραπάνω ΦΕΚ. Επίσης για το 10% Εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ 8 12/2/1990 "Παροχή οδηγιών σχετικά με το Π.Δ. 515/89 και της 81304/90 απόφασης (ΦΕΚ.886Β)" Διαβάστε το άρθρο 4. .
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.