Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kusta80

    kusta80

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.071


  2. lamlos

    lamlos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      179


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.484


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Σε ρωτανε αν εβγαλες αδεια για την εργασια αυτη γιατι σε περιπτωση αστοχιας θα διεκδικουσες τα λεφτα σου. Δευτερον, το σκαρτο πραγμα το πληρωνεις δυο φορες, ελεγε η γιαγια μου.
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.264 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version X6.0

    78.045 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. 250 downloads

    Το αρχείο αυτό περιέχει όλες τις ερωταπαντήσεις που έχουν δημοσθευτεί από το Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αφορά στους νόμους Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017 .
    1 point
  5. Βασικά κοιτάζεις το άρθρο 5 του ΝΟΚ (παρ 1 και 2) ΑΡΘΡΟΝ-5 Χρήση κτιρίων 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται "υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών – μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους" απαιτείται έκδοση 'Αδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παρ.1 του παρόντος άρθρου. "Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης. Κατά τη γνώμη μου από την στιγμή που έχει γίνει ΜΣΕ και έχει αποδειχθεί στατική επάρκεια λόγω αυθαίρετου παταριού, εξετάζεται καθαρά αν η νέα χρήση γραφείου επιβαρύνει με επιπλέον φορτία και αν υπάρχει μεταβολή του δ. κάλυψης. Από τον κανονισμό φορτίσεων ΒΔ/ 10.1945 προκύπτει ότι τα φορτία για κατάστημα μέχρι 50 τμ και για γραφείο είναι 200 κιλά/ τμ. Αν το κατάστημα είναι μεγαλύτερο των 50 τμ τότε το φορτίο σχεδιασμού του (από την μελέτη της άδειας) θα ήταν 500 κιλά/ τμ. Άρα, η αλλαγή από κατάστημα σε γραφείο και στις δυο περιπτώσεις επιφάνειας καταστήματος δεν επιβαρύνει με επιπλέον φορτία σχεδιασμού. Θα πρέπει όμως να εξεταστεί ο απαιτούμενος αριθμός θέσεων στάθμευσης, ως στοιχείο που επηρεάζει το διάγραμμα κάλυψης (δ. δόμησης). Θα πρέπει να το μελετήσεις βάσει των τοπικών ΠΔ που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου (πχ για Αθήνα το ΠΔ 111/04, για υπόλοιπη Ελλάδα το ΠΔ 350/96 και ειδικά ΠΔ ανά περιοχή) για τις απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης. Αν τελικά η χρήση γραφείου απαιτεί λιγότερες θέσεις έναντι της χρήσης καταστήματος, τότε δεν έχεις επιβάρυνση ως προς το δυσμενέστερο στο δ. δόμησης. Οπότε μένει η τελευταία υποχρέωση του ιδιοκτήτη (μέσω του μηχανικού του) να ενημερώσει την Η.Τ.Κ όταν συνταχθεί.
    1 point
  6. ''4 προσφορές πηρα απο διάφορες εταιρίες και μου ζηταγανε 8.000 για 50τμ'' Σε αυτά απάντησα εγώ, δηλ. προσφορά για στέγαστρο (κολώνες με επικάλυψη πάνελ - οι εταιρίες ίσως/μάλλον πρότειναν καλύτερη κατασκευή) εμβαδού 50τ.μ. μέσα η άδεια, άρα 7000€ / 50τ.μ. = 140€/τ.μ. (με εργολαβικό όφελος και ότι άλλο περιελάμβανε η προσφορά, στο οποίο μπορεί να μην έδωσες ιδιαίτερη σημασία). Κατά τα λοιπά, εάν είχες απευθυνθεί εξ' αρχής σε μηχανικό θα συμφωνήσω ότι μπορεί να το έφτιαχνες και σε καλύτερη τιμή (εκ του αποτελέσματος κρίνω πάντα).
    1 point
  7. @Spiros Foskolos Από αυτό που περιγράφεις, 3 από τα πιο πιθανά σενάρια είναι τα εξής: 1. Ακατάλληλο μίγμα σκυροδέματος. 2. Μη επαρκές curing (το πάτησες σχετικά γρήγορα, αφού περιγράφεις ότι στις 20 ημέρες σου φαίνεται περίεργο που δεν έχει σκληρύνει ακόμα....) Το σκυρόδεμα απαιτεί χρόνο συντήρησης μετά τη σκυροδέτηση. Πέραν αυτού, ενδεχομένως στην περίπτωση σου να χρειαζόταν να προσθέσεις σκληρυντη (πχ για βιομηχανικό δάπεδο) και να κάνεις ελικοπτερωση (που μάλλον δεν έκανες). 3. Σκατα αδρανή στο μίγμα, με επικέντρωση στην άμμο. Κατά τη γνώμη μου δεν ευθύνεται ο τύπος που έκανε την εργασία όσον αφορά αποκλειστικά την εργασία του. Το κομμάτι που ευθύνεται είναι στις οδηγίες που σου έδωσε, ή στο παρασκευαστηριο που συνεργάζεται. Εν τέλει μπορεί με άλλα τόσα που έδωσες τελικά να τη γλυτώσεις, μικρό το κακό, κ είναι win win για όλους, ακόμα κ για εσένα που θα σου κοστίσει 3.000 αντί για 8.000
    1 point
  8. Άρα τελικά καλή τιμή έδωσαν οι εταιρείες και είναι οι μόνες που δεν βγήκαν κερδισμένες από την υπόθεση. 1) Εσύ βγήκες κερδισμένος από την κατασκευή και χρήση του γκαράζ (άνευ αδείας) - τουλάχιστον έως σήμερα - 2) Ο μάστορας βγήκε κερδισμένος γιατί πήρε την δουλεία ή καλύτερα το υποτιθέμενο υπόλοιπο της δουλειάς - εκείνο για το οποίο δεν απαιτείται άδεια (το άλλο αβαβά, όπως αποκαλείται εις την μαστορικήν) 3) Η πολεοδομία επιτέλεσε τον σκοπό της αποκρινόμενη στο ερώτημά σου (για το στρώσιμο δαπέδου) Και όλα καλά... Γενικώς, το μικρότερο πρόβλημα από όλα είναι το δάπεδο, το οποίο στην χειρότερη το ξαναρίχνεις και απαιτείς να είναι παρών και ο μάστορας που πήρε την δουλειά. Υ.Γ. Για την αναλογία του μίγματος του δαπέδου - η οποία κατά πάσα πιθανότητα ευθύνεται για το αποτέλεσμα - μάλλον θα φταίει η κακή συνεννόηση😊 (μεταξύ του αρχιμάστορα και του εργάτη αυτή την φορά)
    1 point
  9. Αυτό ακριβώς ήθελα να πω... Με ποιον τρόπο θα πληρωθεί αυτή η οφειλή αφού κανένας δεν την εισπράττει?
    1 point
  10. να τα παρουμε εξ αρχης - Οι υποχρεωτικες ΘΣΑ οριζονται με συμβολαιογραφικο εγγραφο και αναφερονται στην αδεια. Αν ειναι στο υπογειο μπορει να αποτελούν ανεξαρτητες ΟΙ με χιλιοστα και να πωλουνται ελευθερα, εστω και εκτος οικοδομης. Η τηρηση της κατοψης ειναι υποχρεωτικη ως προς αυτες και δημιουργει τα προβληματα διαφορετικης χωροθετησης. - Λοιπες ΘΣΑ, που ειναι εκτος ν. 1221 στο υπογειο και στον ακαλυπτο ή την πυλωτη, δημιουργουνται με ιδιωτικη πρωτοβουλια περι καθορισμου αποκλειστικων χρησεων και δινονται σαν παρακολουθημα. Εδω δεν εχεις θεματα χωροθετησης, ειναι ιδιωτικη η δημιουργία.. - Ειχες υποχρεωση για 11, αυτες επρεπε να υπαγαγεις στον 1221. Εσυ λες οτι, εδειξες στην αδεια 20 εκανες 19... Αν ειναι "ετσι" τότε εχεις προβλημα που λυνεται κατα τα ως ανω. Τα -ξανα- βλέπεις.
    1 point
  11. Εν τω μεταξύ το διασταύρωσα και με άλλους συναδέλφους. Δεν εισπράττει η ΕΤΕ τέτοιους πόρους πλέον. Το simplepay που το έκανε ηλεκτρονικά ένα διάστημα έχει κλείσει εδώ και καιρό και στο γκισέ δεν δέχονται την είσπραξη (έχουν δοκιμάσει οι συνάδελφοι). Συνεπώς δεν τίθεται θέμα πληρωμής τώρα. Όσον αφορά την ΑΠΥ, εγώ προσωπικά είχα επιλέξει να μην ανεβάζω την ΑΠΥ στο σύστημα αυθαιρέτων (δεν είναι κάτι που αφορά το ΤΕΕ τα φορολογικά παραστατικά μου) παρά την εκτύπωση της δήλωσης στο σύστημα αμοιβών. Σε κάθε περίπτωση δεν έχω καν υποχρέωση να διατηρώ ΑΠΥ του 2014 καθώς η χρήση του 2014 έχει παραγραφεί πλέον, συνεπώς δεν υφίσταται το "πληρώθηκε τότε η αμοιβή άρα έπρεπε να έχεις πληρώσει και ΤΣΜΕΔΕ-ΕΜΠ".
    1 point
  12. Ξεκινάς με cad. Είναι το πρώτο πράγμα που θα σου ζητήσει ο εργοδότης σου, ακόμη κι αν ασχολείται με δημόσια έργα. Κι επί πλέον, υπάρχει η δυνατότητα για πολλαπλές συνεργασίες. Σιγά-σιγά, θα έλθουν και τα υπόλοιπα. Και βέβαια οι σχολές δεν είναι προθάλαμοι της αγοράς. Αυτό που δίνουν, είναι οι βασικές κι απαραίτητες γνώσεις ώστε ο κάθε μηχανικός να μπορεί να ασκήσει αυτά τα οποία διδάχτηκε. Η αγορά είναι τεράστια. Μπαίνοντας σε αυτή, και αποκτώντας εμπειρίες, θα μπορείς να προσανατολιστείς καλύτερα
    1 point
  13. το ΠΔ 102/2020 ΦΕΚ (244/Α/7-12-2020) αναφέρεται σε : Προστασία των εργαζομένων από κινδύνους που διατρέχουν λόγω της έκθεσής τους σε βιολογικούς παράγοντες κατά την εργασία σε συμμόρφωση με την οδηγία 2000/54/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, όπως έχει τροποποιηθεί με τις οδηγίες 2019/1833/ΕΕ και 2020/739/ΕΕ της Επιτροπής (Ε.Ε. L 262/17.10.2000, L 279/31.10.2019 και L 175/04.06.2020). Πρέπει να το διαβάσεις και να δεις που βρίσκει εφαρμογή στην επιχείρηση σου. Λογικά θα σου ζητήσουν να συμπεριλάβεις του βιολογικούς κινδύνους στην Μελέτη Εκτίμησης Επαγγελματικού Κινδύνου.
    1 point
  14. σε σπιτι με ενδοδαπεδια ,προσπαθησα φετος να δροσιστω με την ενδοδαπεδια και αντλια daikin ...ΤΡΑΓΙΚΟ λαθος Χρειαζεται ειδικη προεγκατασταση για τον υπολογισμο του σημειου δροσου . Εγω δεν ειχα και το εβαλα αναγκαστικα σταθερα στους 18 C . Αποτελεσμα μηδενικο ... ή μαλλον οχι ειχα αποτελεσματα: 1ον το πατωμα ηταν κρυο.Ενοχλητικα κρυο λες και επιασε χειμωνας αλλα εσυ ιδρωνεις. Φαντασου δηλαδη να ειχα και την ειδικη μελετη για το σημειο δροσου και να το δουλευα στους 14-16C !! Δεν φορεσαμε παντοφλες ολο το χειμωνα και τις ψαχναμε καλοκαιριατικα. 2ον Η συζηγος εκτος απο τις κοιλιακες ενοχλησεις (ξερετε...γυναικεια θεματα) ειχε και την "ευχαριστη" εμπειρια : <σφουγκαρισμα 2 ωρων> . Δεν ελεγε να στεγνωσει σε σημειο που περναμε πετσετες και το σκουπιζαμε 3ον ενιωθες ενοχλητικη υγρασια (δεν μπορω να το αποδειξω γιατι αλλα το ενιωθα) και 4ον και πιο συμαντικο : ΔΕΝ δροσιζε ουτε στο ελαχιστο.Αληθεια και στους 12 να το εχεις δεν νομιζω οτι θα δροσιζει ,γιατι απλουστατα το κρυο μαζευεται χαμηλα και η ζεστη ψηλα.Αρα η ενδοδαπεδια ειναι στη χειροτερη θεση για να διασκορπισει το κρυο Αρον αρον εσπευσα για κλιματιστικο ,οχι ινβερτερ φυσικα, γιατι θα το εχω μονο για ψυξη. Αν τα φανκοιλ ηταν πιο φτηνα θα επερνα φαν κοιλ. Αλλα να τα πληρωσω οσο ενα κλιματιστικο και να δουλευω και την ακριβη αντλια χειμωνα καλοκαιρι δεν το προτιμησα. Καλυτερα ενα απλο κλιματιστικο που και πιο φτηνο βγαινει και ξεκουραζεται το καλοκαιρι η αντλια
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.