Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.377


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. maria983

    maria983

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.484


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Συμβολαιογραφικά η "αίθουσα" είχε δοθεί ως χώρος αποκλειστικής χρήσης? Γενικά χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες, είσαι εντός σχεδίου? Η αίθουσα πότε αδειοδοτήθηκε ως τέτοια - για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται , με ποιά νομοθεσία. Η χρήση της αν. ορ. ιδ. κατοικία? Απ΄ότι καταλαβαίνω η αίθουσα είναι εντός νομίμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο, είναι όμως εκτός επιτρεπόμενου ύψους της περιοχής? Απ΄ότι καταλαβαίνω ο ημιυπαίθριος υπήρχε νόμιμα αλλά κλείστηκε, γιατί άραγε δεν τον τακτοποίησε ο συνάδελφος που έκανε τον 3843? Η κατ 4 δβ) λέει ότι "Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια." Μου φαίνεται εκ πρώτης όψεως λογικό να θεωρήσεις την "αίθουσα" ότι δεν συνυπολογίζεται, όμως επιφυλάσσομαι να δω ακριβώς πότε αδειοδοτήθηκε το κτήριο και άρα τί ακριβώς είναι αυτή η αίθουσα, και επίσης αν ανήκει και με ποιό τρόπο στην αν. ορ. ιδ. Κάτι θυμάμαι πριν το ΝΟΚ για αίθουσες πολλαπλών χρήσεων εκτός σ.δ. , δώσε μας τη χρονολογία έκδοσης της οικ. αδείας για να το θυμηθούμε.
    2 points
  2. Version X6.0

    78.045 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version v.1b

    30.553 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  4. Version Τ.Ο. 1-8

    3.945 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  5. Δεν χρειάζονται όλα αυτά. Μία μόνο κίνηση φτάνει. Κάθε μήνα (μα κάθε μήνα) ένας μηχανικός και ένας οδηγός αυτοκινήτου κάνουν μερικές δεκάδες χιλιόμετρα σε κάθε νησί και ο Μηχανικός φωτογραφίζει ότι του γυαλίζει στο μάτι και ο οδηγός καταγράφει την διαδρομή που κάνουν. (φυσικά η διαδρομή μπορεί να καταγραφή και με το γοογλε μαπς που μπορούν να έχουν ένα υπηρεσιακο να κρατάει ιστορικά που πέρασαν.) Μετά στην υπηρεσία ελέγχουν για τα ακίνητα που θεωρούν πιο ύποπτα και τα μαρκάρουν οπότε πάει σε στοχευμένη αυτοψία άλλος μηχανικός για το δια ταύτα. Αν αυτό γίνει κάθε μήνα για 3-4 μέρες για 1-3 χρόνια συνέχεια χωρίς σταματημό θα σταματήσουν τα αυθαίρετο. Μέχρι να γίνει αυτό η κουβέντα που θα κυκλοφορεί θα είναι έλα … όλοι το έχουν κάνει και σιγά μη με δούνε. (Φυσικά και είναι καιρός να αποκτήσει πρόσβαση το κράτος σε επικαιροποιημένες δορυφορικές εικόνες…. Τις πουλάνε σταθερά στο διαδίκτυο) Όλα τα άλλα είναι έτσι για να λέμε και να βγαίνουν πρωτοσέλιδα Διότι τα πολλά αυθαίρετα δεν είναι μόνο στη Μύκονο και Ρόδο… αλλά παντού….
    1 point
  6. Το σημαντικότερό του πρόβλημα θα είναι η συναίνεση του συνόλου των συνιδιοκτητών του ακινήτου, οι οποίοι βάζω στοίχημα, δεν έχουν πάρει μυρωδιά ότι, στο ακίνητό τους υπήρχε "αίθουσα πολλαπλών χρήσεων", κυρίως την ώρα που θα πάει να τροποποιήσει - διορθώσει τη ΣΟΙ (και όχι μόνο). P.S. Αυτά είναι "μαγκιές" εργολάβων - κατασκευαστών, που κολλάνε δίπλα σε ένα διαμέρισμα Χ τ.μ. ημιυπαίθριου και Ψ τ.μ. π.χ. αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και τριπλασιάζουν το εμβαδόν του, πουλώντας το τελικώς "χρυσάφι" (υψηλότατο τίμημα με ελαχιστότατα αναλογούντα χιλιοστά γης) σε κάποιον αφελή και κυρίως στα μουλωχτά από τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες... Πάντα όμως καιροφυλακτεί ένα ...."στραβόξυλο" που κάνει στο τέλος τη ζημιά....
    1 point
  7. Είδα κι εγώ την εγκύκλιο 5 και όντως αναφέρει ρητά ότι μπορούσε να τακτοποιηθεί στον 3843 η αιθουσα, και ως προς το ιδιοκτησιακό η ίδια εγκύκλιος αναφέρει ότι την αίτηση την κάνει ο ψιλός κύριος. Στη σύσταση ή σε συμβόλαιο μεταβίβασης, είναι πιθανό να είχε μεταβιβάσει το 1995 ο εργολάβος την αίθουσα ως τμήμα της κατοικίας, το έχουμε δει ΚΑΙ αυτό (στα συμβόλαιά σου φαίνεται 39 τμ ή στα σχέδια της αδείας?) ή ακόμη και να είχε δώσει δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης. Το έχεις κοιτάξει? Επίσης εφόσον είχε επισυνάψει στον 3843 συναίνεση συνιδιοκτητών (το ποσοστό είναι υπό συζήτηση) δεν αντίκειται απαραίτητα κατά τη γνώμη μου στη δυνατότητα αίτησης από τον ψιλό κύριο της αν. ορ. ιδ , εφόσον όταν αγοράστηκε είχε ήδη συνενωθεί εν τοις πράγμασι με την κατοικία - αν. ορ. ιδ. Σε κάθε περίπτωση αυτό που θα έκανα εγώ και παρακαλώ όλους να δείτε αν σας φαίνεται σωστό ή λάθος (και γιατί) είναι ότι θα αγνοούσα πλήρως τη διαδικασία 3843 χρησιμοποιώντας μόνο τα ήδη πληρωμένα πρόστιμα και θα τακτοποιούσα εξαρχής τα πάντα. Εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι η αίθουσα υπολογίζεται στην υπέρβαση δόμησης για τον υπολογισμό του προστίμου δεν συνυπολογίζεται όμως στην υπέρβαση δόμησης για την επιλογή κατηγορίας. Πρώτα πρώτα για ποιο λόγο να ρισκάρει ο ιδιοκτήτης να έχει τον χρονικό περιορισμό της 40ετίας, δεύτερον στο θέμα της κατάληψης κοινοχρήστου ο 4495 δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες. Και δεν θεωρώ ότι με τα πρόστιμα που έχουν ήδη πληρωθεί θα έχει κανένα δυσβάσταχτο κόστος, αυτό μένει να το δεις. Είτε κρατήσεις τον 3843 είτε τον πετάξεις, θα έχεις : υπέρβαση δόμησης για επιλογή κατηγορίας = 12.5 < 18.52 = 46.31*.4 άρα κατηγορία 4 αφού δεν συνυπολογίζεται η αιθουσα εφόσον ειναι εντός περιγράμματος , και υπέρβαση δόμησης για συντελεστή προστίμου: (30+12.5=) 42.5 με επιτρεπόμενη τα 46.31 άρα επιλέγεις το μεγαλύτερη του 50% και μικρότερη του 100%. Αλλάζουν από τη μία περίπτωση στην άλλη μόνο το τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων, που θα είναι 42.5 ή 12.5. Αφαιρώντας τα τότε πληρωμένα πρόστιμα, συμπεριλαμβανομένου του παραβόλου 3843, για τί οικονομική διαφορά μιλάμε? είσαι και προ του 2003, σωστά?
    1 point
  8. Εχεις ενα αρτιο και οικοδομησιμο , με προσωπο σε δρομο αναδασμου, αρα με νομιμο προσωπο. Τα ερωτηματα που προκυπτουν ειναι -εάν σου φτανουν τα 40 στρ. για "ανοικοδομηση" Οπότε χτιζεις στο ενα και χρησιμοποιεις το αλλο σαν "παρκιν/υπαιθριο χωρος αποθηκευσης κλπ. - ή εάν χρειαζεται να χτίσεις και στο όμορο "τυφλό", οπότε θα πρεπει να γινει συνενωση Αλλά, θα πρεπει να περιμενεις την "διευκρινηση" ως προς αυτο και εάν εννοει οτι με την συνενωση προσαυξανεται και το δικαιωμα δομησης.: ν 4759 αρθρο 33 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις:α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και,β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. δες τα αρθρα 32 επ. του 4759
    1 point
  9. Γοκ 85 άρ 7 : "Β. Δεν προσμετρούνται: {...} γ) Κοινόχρηστη αίθουσα για τις κοινωνικές λειτουργίες των ενοίκων του κτιρίου ή των κτιρίων του οικοπέδου κατασκευαζόμενη σε κτίρια με κύρια χρήση την κατοικία τα οποία έχουν συνολική επιφάνεια τουλάχιστον 600 τ.μ. που αντιστοιχεί σε οκτώ τουλάχιστον διαμερίσματα, εφόσον η επιφάνεια της αίθουσας αυτής αντιστοιχεί το πολύ στο 5% της συνολικής επιφάνειας που προκύπτει από το συντελεστή δόμησης και, πάντως δεν είναι μικρότερη από 25 τ.μ. ούτε μεγαλύτερη από 80 τετρ. μέτρα." και πιο κάτω στο άρθρο 16 παρ 2 έλεγε ότι επιτρεπόταν πάνω από το ύψος του κτιρίου και κάτω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής και εντός του ιδεατού (η παράγραφος αυτή για το ύψος είναι όπως ίσχυε το 2000, δεν είχα εύκαιρο αν έλεγε κάτι διαφορετικό το 1995 που βγήκε η άδειά σου) Δεν το ρωτάω για να ελέγξεις την εγκυρότητα της περαιωμένης 3843 (αν ελέγχαμε τις εγκυρότητες για την τακτοποίηση οι μισές άδειες θα βγαίναν άκυρες...) "δβ: {...} Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια." Είναι εντός του εντός του νομίμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο, είναι εντός σχεδίου, δε δημιουργεί αυτοτελή χώρο αλλά προσάρτημα κατοικίας που ήδη προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια, δεν θα τη συνυπολόγιζα. Το αν προκαλεί υπέρβαση δόμησης δεν είναι κριτήριο για τον συνυπολογισμό της στα ποσοστά επιλογής κατηγορίας. Αν είχε προσμετρηθεί στο ΣΔ στην άδεια (οπότε ο προσετερισμός της δεν θα προκαλούσε υπέρβαση δόμησης) θα ήταν Διαμερισμάτωση, τώρα όπως έχει το θέμα προκαλεί υπέρβαση δόμησης, η υπέρβαση δόμησης που έχεις είναι 42.50 για τον υπολογισμό του προστίμου και 12.50 για την επιλογή κατηγορίας, κατά τη γνώμη μου πάντα. Το δβ. δεν κάνει διάκριση ανάμεσα στο αν οι χώροι που δεν συνυπολογίζονται για την επιλογή κατηγορίας είναι εντός του περιγράμματος της Οριζόντιας (του κτηρίου λέει, δε θυμάμαι εγκύκλιο που να το διευκρινίζει) ούτε κάνει διάκριση για αλλαγή χρήσης (ίσα ίσα που αναφέροντας τα υπόγεια δίνει ένα κατ΄εξοχήν παράδειγμα όπου είχε άλλη δηλωμένη χρήση και το αναφέρει ως παράδειγμα που δεν συνυπολογίζεται στην επιλογή κατηγορίας). Νομίζω το μόνο θέμα που αν θέλεις να είσαι λεπτολόγος μπορείς να το σκεφτείς, είναι ότι με τον τότε γοκ η αίθουσα επιτρεπόταν "πάνω από το ύψος του κτηρίου". Εσένα η αίθουσα είναι δίπλα ή πάνω από το νόμιμο σπίτι? Το ύψος της έχει προσμετρηθεί στο Υλοποιούμενο Hmax του κτηρίου? (το ύψος από το οποίο έβγαλε το Δ, κάπου θα το δηλώνει στο διάγραμμα κάλυψης). Λογικά η αίθουσα θα είναι πάνω από το ύψος που λαμβάνει ως Hmax υλοποιούμενο, σε αυτή την περίπτωση θεωρώ ότι με το γράμμα του νόμου στην πραγματικότητα δεν πληροί τη διατύπωση " εντός του περιγράμματος του κτηρίου" που ζητάει το δβ) για να μην τη συνυπολογίσεις στην επιλογή κατηγορίας. Μάλλον όμως προσωπικά δε θα έδινα έμφαση σε αυτό, εφόσον είναι εντός του νόμιμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο και εφόσον και οι σοφίτες που αναφέρει ως παράδειγμα συνήθως είναι κι αυτές υπεράνω του Hmax υλοποιούμενο. Άποψη πάντα.
    1 point
  10. ναι, χωρίς να είναι απαραίτητο να κάνεις περαίωση αρκεί η ολοκληρωμένη υπαγωγή
    1 point
  11. Καλό θα ήταν να αποφύγεις την χρήση τσιμέντου, δεν είναι συμβατό με την πέτρα (σε πορώδες κλπ) και μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει προβλήματα. Συνιστώ να γίνει αντικατάσταση του με ποζολανικά υλικά (υδραυλική άσβεστος, θηραική γη κλπ) εξ'ολοκλήρου ή σε μεγάλο ποσοστό. Αυτό βέβαια προυποθέτει κατάλληλο μάστορα που να τα έχει ξαναχρησιμοποιήσει. Αν τελικά καταλήξεις σε αρμολόγημα και όχι σοβάντισμα (εξαρτάται και απο το μέγεθος των λίθων, αν έχεις πολλούς μικρού μεγέθους προτίμησε καλύτερα το σοβάντισμα), μεγάλη προσοχή την επιφάνεια των αρμών. Οι αρμοί είναι πηγή εισόδου νερού στο εσωτερικό του τοίχου. Δεν πρέπει να προεξέχουν απο την επιφάνεια της πέτρας, ούτε να δημιουργούν μεγάλη εσοχή.
    1 point
  12. Συμπληρώνω: Οποιαδήποτε νόμιμη επιφάνεια με υπέρβαση ύψους μέχρι το επιτρεπόμενο λαμβάνεται ως λοιπή παράβαση. Αν είναι αυθαίρετη και δεν υπερβαίνει το επιτρεπόμενο, βάζεις μόνο ΥΔ όχι και παράβαση ύψους.
    1 point
  13. @Roukat} Για την περίπτωση που δεν υπάρχει και υπέρβαση δόμησης είναι σαφές τι γίνεται. Αν η τελευταία σου δημοσίευση αναφέρεται σε προσθήκη καθ' ύψος, τότε αν δεν υπερβαίνεται το επιτρεπόμενο ύψος δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τίποτα για το ύψος. Εάν δεν υπήρχε άδεια θα συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο και αν το ύψος ήταν μικρότερο, θα θεωρούσαμε ότι δεν υπάρχει υπέρβαση ύψους. Άρα και στην περίπτωση της αυθαίρετης προσθήκης ισχύει ότι δεν υπάρχει παράβαση ύψους κάτω από το επιτρεπόμενο.
    1 point
  14. Έχεις απόλυτο δίκιο, διάβασα απρόσεκτα. Το ζήτημα του ποσοστού αυτού είναι ασαφές. Προσωπικά θα σύγκρινα πραγματοποιημένο με επιτρεπόμενο. Δεν έχει νόημα η σύγκριση με το ύψος της άδειας αφού κατασκευάστηκε άλλος ένας όροφος.
    1 point
  15. εγω παντως δεν ελαβα απάντηση στα παραπάνω καλημερα ....κοντοπατριωτες..😃
    1 point
  16. Συνάδελφοι σας ευχαριστώ πολύ. Πατριώτη ΙΑΣΟΝΑ σ ευχαριστώ πολύ.
    1 point
  17. Συνάδελφοι οι υπολογισμοί που είχε το λογισμικό (u, σκιάσεις, εμβαδά, συστήματα) βρίσκονται πλέον σε 1 σημείο εδώ. Μπορείτε να εξάγετε τον κάθε υπολογισμό σε pdf (σταδιακά προστίθενται όλα τα pdf που έβγαζε το πρόγραμμα). Tα pdf παράγονται client-side οπότε δεν αποθηκεύεται τίποτα στη σελίδα.
    1 point
  18. Αν μείνει ακάλυπτο είναι εσοχή, αν είναι στεγασμένο και έχει πρόσβαση μπορεί να είναι και ΑΗΧ. Αν δεν ισχύει κάποιο από τα προηγούμενα θα μετρήσει και στη δόμηση ...
    1 point
  19. Καλησπέρα και Καλή Σαρακοστή! Επανέρχομαι στο σημείο του ορισμού 28 που αναφέρει: "...Το πατάρι δύναται να είναι συνεπίπεδο με όροφο ή σοφίτα του κτιρίου, να είναι προσπελάσιμο από τους παρπαάνω χώρους και να φέρει κλειστούς βοηθητικούς χώρους.." Επομένως Πατάρι και Όροφος στην ίδια στάθμη μπορούν να είναι σε συνέχεια ή πρέπει να είναι διακριτά τα όρια του ενός και του άλλου? Επιπλέον μπορούν να έχουν κοινή σκάλα?
    1 point
  20. "σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002,"-άρθρο 116 παρ.9 Θα σε βοηθήσει πολύ και μια εισαγωγική ανάγνωση των άρθρων 6 και 7 του Ν.3028/2002 όπου περιγράφονται γενικά τα ακίνητα που προστατεύονται.
    1 point
  21. Αυτό που σου γράφει ο Ιάσονας στο από πάνω μνμ δεν το έλαβες υπόψη καθόλου όμως. Πρόκειται να κάνεις επέμβαση σε φέροντα οργανισμό και τον μηχανικό σου δεν τον συμβουλεύτηκες. Γιατί αν τον είχες συμβουλευτεί δεν θα μας ρώταγες για τα 6800. Αν τα ζητήματα στην οικοδομή ήταν απλά "πόσο?" - "τόσο" δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν μηχανικοί και εξειδικευμένη γνώση. Δεν μας είπες αν έχει βλάβες η τοιχοποιία, δεν μας είπες τί υλικά θα χρησιμοποιήσει για το αρμολόι, θα χρησιμοποιήσει τσιμέντο?θα χρησιμοποιήσει πρόσθετα? πώς θα καθαρίσει την τοιχοποιία? σε τί βάθος θα φτάσει? θα γίνει αμφίπλευρα το αρμολόι?και χίλια δυο ακόμη. Το ζητούμενο δεν είναι απλά ένα νούμερο.
    1 point
  22. Καλησπέρα,ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης περίπτωσης έχει τις εξής επιλογές: Α.να αποδεχθεί πρόστιμα και να κατεδαφίσει Β.να αποδεχθεί πρόστιμα και να διατηρήσει (Στην επιλογή μεταξύ Α και Β πρέπει να εξεταστεί σοβαρά κατά πόσο ο τοίχος αντιστήριξης αποτελεί κατασκευή αναγκαία για ασφάλεια) (-Εντός προστατευόμενης περιοχής,αυθαίρετες κατασκευές χωρίς ούτε καν έγκριση (ούτε άδεια),δεν θα έχουν καμία τύχη σε προσφυγή στο ΣΥΠΟΘΑ.Αυτό είναι προσωπική μου εκτίμηση.) Γ.Η νομιμοποίηση με άδεια ενδεχομένως και να γίνεται,αλλά αυτό οφείλεις εσύ να το διερευνήσεις και όχι μόνο ως προς την τήρηση των γενικών ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων,αλλά κυρίως ως προς την έγκριση αρμόδιου Φορέα προστασίας της περιοχής.😊
    1 point
  23. Σημασία δεν έχει η προσφορά που θα σου δώσει, αλλά το πως εσύ θα βεβαιωθείς ότι, μπορεί να κάνει σωστά και όπως πρέπει τη συγκεκριμένη εργασία.... Στους 10 που θα ζητήσεις προσφορά, ο 1 θα γνωρίζει να την κάνει σωστά και βεβαίως να χρησιμοποιήσει τα σωστά υλικά και μέθοδο....
    1 point
  24. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  25. Γεια Νίκη-1ο:εξαρτάται από τον λόγο για τον οποίο υπολογίζεις-Αν θες να βγάλεις τώρα νέα άδεια θα υπολογίσεις με δόμηση που προκύπτει μετά τις αλλαγές του ν.4759 -2ο:όχι,αφού έχει εξαντληθεί η δόμηση δεν μπορεί να προσθέσει δόμηση με νέα άδεια.☺
    1 point
  26. @AN-CHR Επειδή έχουν τεθεί αρκετές φορές παρόμοια ερωτήματα θεωρώ περιττή την παράθεση των σχετικών διατάξεων. Η δική μου θέση είναι ότι η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί χωρίς να εμποδίζεται η δυνατότητα μελλοντικής ρύθμισης των μεταβολών στις διαστάσεις των ανοιγμάτων. Όσο για το περιεχόμενο της βεβαίωσης, θα βεβαίωνα ότι: στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια.
    1 point
  27. Δεν υπάρχει γνωμοδότηση Σ.Α. για θεμελίωση. Ο ιδιοκτήτης αποφάσισε μόνος του να μεταφερθεί ποσότητα χώματος στο οικόπεδο, να στρωθεί και να συμπυκνωθεί; Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο.
    1 point
  28. Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!
    1 point
  29. @BALLIAN Συνήθως είναι 40% αλλά δεν είναι σίγουρο. Αν σε ενδιαφέρει να διαβάσεις περισσότερα γι' αυτό το θέμα: Ποσοστό ΚΗ ψηφίσματος - post1 Ποσοστό ΚΗ ψηφίσματος - post2
    1 point
  30. Η live έκδοση μεταφέρθηκε εδώ: http://www.chem-lab.gr/apps/lakenak/
    1 point
  31. StefanosD, ειναι 4 χρόνια για την νομιμοποίηση. Άλλαξε με το αρθρο 43 Ν.4447/16 ΦΕΚ-241/Α/23-12-16
    1 point
  32. Η περιπτωση νομιμοποιησης (και μονο ) δεν αναφερεται ρητα στην Υπουργικη Αποφαση της 17/2/16 (ΦΕΚΒ 350 ) Η γνωμη μου ειναι οτι σε περιπτωση μονο νομιμοποιησης πρεπει να υπολογισεις με τον κανονισμο της εποχης που φτιαχτηκε το κτιριο.Βεβαια στην αποφαση 7581/20-2-14 (ΦΕΚΒ 405) ρητα αναφερεται αυτο , αλλα αφορα τη περιπτωση εφαρμογης του Ν 4178/12 .Θεωρω οτι το αυτο ισχυει και για τις αλλες περιπτωσεις μονο νομιμοποιησεων διαφορετικα υπαρχει θεμα μη ισης αντιμετωπισης των πολιτων. Ενα ερωτημα στο αρμοδιο Υπουργειο θα ελυνε το θεμα.
    1 point
  33. Θα ηθελα μια γνωμη για την κατασκευη υπογειων σε κτιρια κατοικιων. Καταρχην να πω οτι εχω διαβασει τις διαφορες αποφασεις του ΣΤΕ (κατα ΓΟΚ) για την δημιουργια δευτερου υπογειου αλλα και για την συνδεση ισογειου με το υπογειο βοηθιτικης χρησης με εσωτερικη σκαλα.Με τον ΝΟΚ εχω μπερδευτει 1.Ενω η &6θ του αρθρου 11 του ΝΟΚ αναφερει οτι δεν προσμετρωνται υπογειοι οροφοι για σταθμευση στην δομηση στην &6ι του ιδιου αρθρου αναφερεται οτι σε κτιρια κατοικιων δεν προσμετραται στην δομηση ενας υπογειος οροφος. Στην τεχνικη οδηγια δε στην ιδια παραγραφο (&6ι) τονιζεται οτι οι αποθήκες που εξυπηρετούν την ανωδομή κατοικίας μπορεί να μοιράζονται σε περισσότερους του ενός υπογείους ορόφους.Eπισης η τεχνικη οδηγια της &6ι αναφερει για το λεβητοστασιο οτι εφοσον δεν κατασκευαζεται δευτερο υπογειο ...κτλ Το ερωτημα λοιπον ειναι :Ποσα υπογεια μπορω να εχω σε κτιρια κατοικιων κατα ΝΟΚ χωρις να μετρησουν στην δομηση? Μπορω να παω σε δευτερο υπογειο για σταθμευση και στο πρωτο να εχω εν μερει κυρια χρηση (50% αυτης στην δομηση μαζι με διαδρομους κτλ) και αποθηκες? 2.Εαν δεν παω σε δευτερο υπογειο και εχω μονο ενα υπογειο με βοηθητικη χρηση μπορω να κατεβασω σκαλα εσωτερικη απο το ισογειο στο υπογειο? και αν ναι πως το τεκμηριωνω ?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.