Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      8.604


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. maria983

    maria983

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      19


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.568


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Συμβολαιογραφικά η "αίθουσα" είχε δοθεί ως χώρος αποκλειστικής χρήσης? Γενικά χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες, είσαι εντός σχεδίου? Η αίθουσα πότε αδειοδοτήθηκε ως τέτοια - για να καταλάβουμε περί τίνος πρόκειται , με ποιά νομοθεσία. Η χρήση της αν. ορ. ιδ. κατοικία? Απ΄ότι καταλαβαίνω η αίθουσα είναι εντός νομίμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο, είναι όμως εκτός επιτρεπόμενου ύψους της περιοχής? Απ΄ότι καταλαβαίνω ο ημιυπαίθριος υπήρχε νόμιμα αλλά κλείστηκε, γιατί άραγε δεν τον τακτοποίησε ο συνάδελφος που έκανε τον 3843? Η κατ 4 δβ) λέει ότι "Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια." Μου φαίνεται εκ πρώτης όψεως λογικό να θεωρήσεις την "αίθουσα" ότι δεν συνυπολογίζεται, όμως επιφυλάσσομαι να δω ακριβώς πότε αδειοδοτήθηκε το κτήριο και άρα τί ακριβώς είναι αυτή η αίθουσα, και επίσης αν ανήκει και με ποιό τρόπο στην αν. ορ. ιδ. Κάτι θυμάμαι πριν το ΝΟΚ για αίθουσες πολλαπλών χρήσεων εκτός σ.δ. , δώσε μας τη χρονολογία έκδοσης της οικ. αδείας για να το θυμηθούμε.
    2 points
  2. Version X6.2

    81.133 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version v.1b

    31.220 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  4. Version Τ.Ο. 1-8

    3.958 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  5. Δεν χρειάζονται όλα αυτά. Μία μόνο κίνηση φτάνει. Κάθε μήνα (μα κάθε μήνα) ένας μηχανικός και ένας οδηγός αυτοκινήτου κάνουν μερικές δεκάδες χιλιόμετρα σε κάθε νησί και ο Μηχανικός φωτογραφίζει ότι του γυαλίζει στο μάτι και ο οδηγός καταγράφει την διαδρομή που κάνουν. (φυσικά η διαδρομή μπορεί να καταγραφή και με το γοογλε μαπς που μπορούν να έχουν ένα υπηρεσιακο να κρατάει ιστορικά που πέρασαν.) Μετά στην υπηρεσία ελέγχουν για τα ακίνητα που θεωρούν πιο ύποπτα και τα μαρκάρουν οπότε πάει σε στοχευμένη αυτοψία άλλος μηχανικός για το δια ταύτα. Αν αυτό γίνει κάθε μήνα για 3-4 μέρες για 1-3 χρόνια συνέχεια χωρίς σταματημό θα σταματήσουν τα αυθαίρετο. Μέχρι να γίνει αυτό η κουβέντα που θα κυκλοφορεί θα είναι έλα … όλοι το έχουν κάνει και σιγά μη με δούνε. (Φυσικά και είναι καιρός να αποκτήσει πρόσβαση το κράτος σε επικαιροποιημένες δορυφορικές εικόνες…. Τις πουλάνε σταθερά στο διαδίκτυο) Όλα τα άλλα είναι έτσι για να λέμε και να βγαίνουν πρωτοσέλιδα Διότι τα πολλά αυθαίρετα δεν είναι μόνο στη Μύκονο και Ρόδο… αλλά παντού….
    1 point
  6. Το σημαντικότερό του πρόβλημα θα είναι η συναίνεση του συνόλου των συνιδιοκτητών του ακινήτου, οι οποίοι βάζω στοίχημα, δεν έχουν πάρει μυρωδιά ότι, στο ακίνητό τους υπήρχε "αίθουσα πολλαπλών χρήσεων", κυρίως την ώρα που θα πάει να τροποποιήσει - διορθώσει τη ΣΟΙ (και όχι μόνο). P.S. Αυτά είναι "μαγκιές" εργολάβων - κατασκευαστών, που κολλάνε δίπλα σε ένα διαμέρισμα Χ τ.μ. ημιυπαίθριου και Ψ τ.μ. π.χ. αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και τριπλασιάζουν το εμβαδόν του, πουλώντας το τελικώς "χρυσάφι" (υψηλότατο τίμημα με ελαχιστότατα αναλογούντα χιλιοστά γης) σε κάποιον αφελή και κυρίως στα μουλωχτά από τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες... Πάντα όμως καιροφυλακτεί ένα ...."στραβόξυλο" που κάνει στο τέλος τη ζημιά....
    1 point
  7. Είδα κι εγώ την εγκύκλιο 5 και όντως αναφέρει ρητά ότι μπορούσε να τακτοποιηθεί στον 3843 η αιθουσα, και ως προς το ιδιοκτησιακό η ίδια εγκύκλιος αναφέρει ότι την αίτηση την κάνει ο ψιλός κύριος. Στη σύσταση ή σε συμβόλαιο μεταβίβασης, είναι πιθανό να είχε μεταβιβάσει το 1995 ο εργολάβος την αίθουσα ως τμήμα της κατοικίας, το έχουμε δει ΚΑΙ αυτό (στα συμβόλαιά σου φαίνεται 39 τμ ή στα σχέδια της αδείας?) ή ακόμη και να είχε δώσει δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης. Το έχεις κοιτάξει? Επίσης εφόσον είχε επισυνάψει στον 3843 συναίνεση συνιδιοκτητών (το ποσοστό είναι υπό συζήτηση) δεν αντίκειται απαραίτητα κατά τη γνώμη μου στη δυνατότητα αίτησης από τον ψιλό κύριο της αν. ορ. ιδ , εφόσον όταν αγοράστηκε είχε ήδη συνενωθεί εν τοις πράγμασι με την κατοικία - αν. ορ. ιδ. Σε κάθε περίπτωση αυτό που θα έκανα εγώ και παρακαλώ όλους να δείτε αν σας φαίνεται σωστό ή λάθος (και γιατί) είναι ότι θα αγνοούσα πλήρως τη διαδικασία 3843 χρησιμοποιώντας μόνο τα ήδη πληρωμένα πρόστιμα και θα τακτοποιούσα εξαρχής τα πάντα. Εξακολουθώ να υποστηρίζω ότι η αίθουσα υπολογίζεται στην υπέρβαση δόμησης για τον υπολογισμό του προστίμου δεν συνυπολογίζεται όμως στην υπέρβαση δόμησης για την επιλογή κατηγορίας. Πρώτα πρώτα για ποιο λόγο να ρισκάρει ο ιδιοκτήτης να έχει τον χρονικό περιορισμό της 40ετίας, δεύτερον στο θέμα της κατάληψης κοινοχρήστου ο 4495 δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες. Και δεν θεωρώ ότι με τα πρόστιμα που έχουν ήδη πληρωθεί θα έχει κανένα δυσβάσταχτο κόστος, αυτό μένει να το δεις. Είτε κρατήσεις τον 3843 είτε τον πετάξεις, θα έχεις : υπέρβαση δόμησης για επιλογή κατηγορίας = 12.5 < 18.52 = 46.31*.4 άρα κατηγορία 4 αφού δεν συνυπολογίζεται η αιθουσα εφόσον ειναι εντός περιγράμματος , και υπέρβαση δόμησης για συντελεστή προστίμου: (30+12.5=) 42.5 με επιτρεπόμενη τα 46.31 άρα επιλέγεις το μεγαλύτερη του 50% και μικρότερη του 100%. Αλλάζουν από τη μία περίπτωση στην άλλη μόνο το τετραγωνικά μέτρα κύριων χώρων, που θα είναι 42.5 ή 12.5. Αφαιρώντας τα τότε πληρωμένα πρόστιμα, συμπεριλαμβανομένου του παραβόλου 3843, για τί οικονομική διαφορά μιλάμε? είσαι και προ του 2003, σωστά?
    1 point
  8. Εχεις ενα αρτιο και οικοδομησιμο , με προσωπο σε δρομο αναδασμου, αρα με νομιμο προσωπο. Τα ερωτηματα που προκυπτουν ειναι -εάν σου φτανουν τα 40 στρ. για "ανοικοδομηση" Οπότε χτιζεις στο ενα και χρησιμοποιεις το αλλο σαν "παρκιν/υπαιθριο χωρος αποθηκευσης κλπ. - ή εάν χρειαζεται να χτίσεις και στο όμορο "τυφλό", οπότε θα πρεπει να γινει συνενωση Αλλά, θα πρεπει να περιμενεις την "διευκρινηση" ως προς αυτο και εάν εννοει οτι με την συνενωση προσαυξανεται και το δικαιωμα δομησης.: ν 4759 αρθρο 33 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις:α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και,β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. δες τα αρθρα 32 επ. του 4759
    1 point
  9. Γοκ 85 άρ 7 : "Β. Δεν προσμετρούνται: {...} γ) Κοινόχρηστη αίθουσα για τις κοινωνικές λειτουργίες των ενοίκων του κτιρίου ή των κτιρίων του οικοπέδου κατασκευαζόμενη σε κτίρια με κύρια χρήση την κατοικία τα οποία έχουν συνολική επιφάνεια τουλάχιστον 600 τ.μ. που αντιστοιχεί σε οκτώ τουλάχιστον διαμερίσματα, εφόσον η επιφάνεια της αίθουσας αυτής αντιστοιχεί το πολύ στο 5% της συνολικής επιφάνειας που προκύπτει από το συντελεστή δόμησης και, πάντως δεν είναι μικρότερη από 25 τ.μ. ούτε μεγαλύτερη από 80 τετρ. μέτρα." και πιο κάτω στο άρθρο 16 παρ 2 έλεγε ότι επιτρεπόταν πάνω από το ύψος του κτιρίου και κάτω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής και εντός του ιδεατού (η παράγραφος αυτή για το ύψος είναι όπως ίσχυε το 2000, δεν είχα εύκαιρο αν έλεγε κάτι διαφορετικό το 1995 που βγήκε η άδειά σου) Δεν το ρωτάω για να ελέγξεις την εγκυρότητα της περαιωμένης 3843 (αν ελέγχαμε τις εγκυρότητες για την τακτοποίηση οι μισές άδειες θα βγαίναν άκυρες...) "δβ: {...} Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια." Είναι εντός του εντός του νομίμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο, είναι εντός σχεδίου, δε δημιουργεί αυτοτελή χώρο αλλά προσάρτημα κατοικίας που ήδη προβλεπόταν στην οικοδομική άδεια, δεν θα τη συνυπολόγιζα. Το αν προκαλεί υπέρβαση δόμησης δεν είναι κριτήριο για τον συνυπολογισμό της στα ποσοστά επιλογής κατηγορίας. Αν είχε προσμετρηθεί στο ΣΔ στην άδεια (οπότε ο προσετερισμός της δεν θα προκαλούσε υπέρβαση δόμησης) θα ήταν Διαμερισμάτωση, τώρα όπως έχει το θέμα προκαλεί υπέρβαση δόμησης, η υπέρβαση δόμησης που έχεις είναι 42.50 για τον υπολογισμό του προστίμου και 12.50 για την επιλογή κατηγορίας, κατά τη γνώμη μου πάντα. Το δβ. δεν κάνει διάκριση ανάμεσα στο αν οι χώροι που δεν συνυπολογίζονται για την επιλογή κατηγορίας είναι εντός του περιγράμματος της Οριζόντιας (του κτηρίου λέει, δε θυμάμαι εγκύκλιο που να το διευκρινίζει) ούτε κάνει διάκριση για αλλαγή χρήσης (ίσα ίσα που αναφέροντας τα υπόγεια δίνει ένα κατ΄εξοχήν παράδειγμα όπου είχε άλλη δηλωμένη χρήση και το αναφέρει ως παράδειγμα που δεν συνυπολογίζεται στην επιλογή κατηγορίας). Νομίζω το μόνο θέμα που αν θέλεις να είσαι λεπτολόγος μπορείς να το σκεφτείς, είναι ότι με τον τότε γοκ η αίθουσα επιτρεπόταν "πάνω από το ύψος του κτηρίου". Εσένα η αίθουσα είναι δίπλα ή πάνω από το νόμιμο σπίτι? Το ύψος της έχει προσμετρηθεί στο Υλοποιούμενο Hmax του κτηρίου? (το ύψος από το οποίο έβγαλε το Δ, κάπου θα το δηλώνει στο διάγραμμα κάλυψης). Λογικά η αίθουσα θα είναι πάνω από το ύψος που λαμβάνει ως Hmax υλοποιούμενο, σε αυτή την περίπτωση θεωρώ ότι με το γράμμα του νόμου στην πραγματικότητα δεν πληροί τη διατύπωση " εντός του περιγράμματος του κτηρίου" που ζητάει το δβ) για να μην τη συνυπολογίσεις στην επιλογή κατηγορίας. Μάλλον όμως προσωπικά δε θα έδινα έμφαση σε αυτό, εφόσον είναι εντός του νόμιμου περιτυπώματος της οικοδομής στο χώρο και εφόσον και οι σοφίτες που αναφέρει ως παράδειγμα συνήθως είναι κι αυτές υπεράνω του Hmax υλοποιούμενο. Άποψη πάντα.
    1 point
  10. ναι, χωρίς να είναι απαραίτητο να κάνεις περαίωση αρκεί η ολοκληρωμένη υπαγωγή
    1 point
  11. Καλό θα ήταν να αποφύγεις την χρήση τσιμέντου, δεν είναι συμβατό με την πέτρα (σε πορώδες κλπ) και μακροπρόθεσμα θα δημιουργήσει προβλήματα. Συνιστώ να γίνει αντικατάσταση του με ποζολανικά υλικά (υδραυλική άσβεστος, θηραική γη κλπ) εξ'ολοκλήρου ή σε μεγάλο ποσοστό. Αυτό βέβαια προυποθέτει κατάλληλο μάστορα που να τα έχει ξαναχρησιμοποιήσει. Αν τελικά καταλήξεις σε αρμολόγημα και όχι σοβάντισμα (εξαρτάται και απο το μέγεθος των λίθων, αν έχεις πολλούς μικρού μεγέθους προτίμησε καλύτερα το σοβάντισμα), μεγάλη προσοχή την επιφάνεια των αρμών. Οι αρμοί είναι πηγή εισόδου νερού στο εσωτερικό του τοίχου. Δεν πρέπει να προεξέχουν απο την επιφάνεια της πέτρας, ούτε να δημιουργούν μεγάλη εσοχή.
    1 point
  12. Συμπληρώνω: Οποιαδήποτε νόμιμη επιφάνεια με υπέρβαση ύψους μέχρι το επιτρεπόμενο λαμβάνεται ως λοιπή παράβαση. Αν είναι αυθαίρετη και δεν υπερβαίνει το επιτρεπόμενο, βάζεις μόνο ΥΔ όχι και παράβαση ύψους.
    1 point
  13. @Roukat} Για την περίπτωση που δεν υπάρχει και υπέρβαση δόμησης είναι σαφές τι γίνεται. Αν η τελευταία σου δημοσίευση αναφέρεται σε προσθήκη καθ' ύψος, τότε αν δεν υπερβαίνεται το επιτρεπόμενο ύψος δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τίποτα για το ύψος. Εάν δεν υπήρχε άδεια θα συγκρίναμε με το επιτρεπόμενο και αν το ύψος ήταν μικρότερο, θα θεωρούσαμε ότι δεν υπάρχει υπέρβαση ύψους. Άρα και στην περίπτωση της αυθαίρετης προσθήκης ισχύει ότι δεν υπάρχει παράβαση ύψους κάτω από το επιτρεπόμενο.
    1 point
  14. Έχεις απόλυτο δίκιο, διάβασα απρόσεκτα. Το ζήτημα του ποσοστού αυτού είναι ασαφές. Προσωπικά θα σύγκρινα πραγματοποιημένο με επιτρεπόμενο. Δεν έχει νόημα η σύγκριση με το ύψος της άδειας αφού κατασκευάστηκε άλλος ένας όροφος.
    1 point
  15. εγω παντως δεν ελαβα απάντηση στα παραπάνω καλημερα ....κοντοπατριωτες..😃
    1 point
  16. Συνάδελφοι σας ευχαριστώ πολύ. Πατριώτη ΙΑΣΟΝΑ σ ευχαριστώ πολύ.
    1 point
  17. Συνάδελφοι οι υπολογισμοί που είχε το λογισμικό (u, σκιάσεις, εμβαδά, συστήματα) βρίσκονται πλέον σε 1 σημείο εδώ. Μπορείτε να εξάγετε τον κάθε υπολογισμό σε pdf (σταδιακά προστίθενται όλα τα pdf που έβγαζε το πρόγραμμα). Tα pdf παράγονται client-side οπότε δεν αποθηκεύεται τίποτα στη σελίδα.
    1 point
  18. Αν μείνει ακάλυπτο είναι εσοχή, αν είναι στεγασμένο και έχει πρόσβαση μπορεί να είναι και ΑΗΧ. Αν δεν ισχύει κάποιο από τα προηγούμενα θα μετρήσει και στη δόμηση ...
    1 point
  19. Καλησπέρα και Καλή Σαρακοστή! Επανέρχομαι στο σημείο του ορισμού 28 που αναφέρει: "...Το πατάρι δύναται να είναι συνεπίπεδο με όροφο ή σοφίτα του κτιρίου, να είναι προσπελάσιμο από τους παρπαάνω χώρους και να φέρει κλειστούς βοηθητικούς χώρους.." Επομένως Πατάρι και Όροφος στην ίδια στάθμη μπορούν να είναι σε συνέχεια ή πρέπει να είναι διακριτά τα όρια του ενός και του άλλου? Επιπλέον μπορούν να έχουν κοινή σκάλα?
    1 point
  20. "σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και στο περιβάλλον μνημείων που προστατεύονται με τις διατάξεις του ν.3028/2002,"-άρθρο 116 παρ.9 Θα σε βοηθήσει πολύ και μια εισαγωγική ανάγνωση των άρθρων 6 και 7 του Ν.3028/2002 όπου περιγράφονται γενικά τα ακίνητα που προστατεύονται.
    1 point
  21. Αυτό που σου γράφει ο Ιάσονας στο από πάνω μνμ δεν το έλαβες υπόψη καθόλου όμως. Πρόκειται να κάνεις επέμβαση σε φέροντα οργανισμό και τον μηχανικό σου δεν τον συμβουλεύτηκες. Γιατί αν τον είχες συμβουλευτεί δεν θα μας ρώταγες για τα 6800. Αν τα ζητήματα στην οικοδομή ήταν απλά "πόσο?" - "τόσο" δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν μηχανικοί και εξειδικευμένη γνώση. Δεν μας είπες αν έχει βλάβες η τοιχοποιία, δεν μας είπες τί υλικά θα χρησιμοποιήσει για το αρμολόι, θα χρησιμοποιήσει τσιμέντο?θα χρησιμοποιήσει πρόσθετα? πώς θα καθαρίσει την τοιχοποιία? σε τί βάθος θα φτάσει? θα γίνει αμφίπλευρα το αρμολόι?και χίλια δυο ακόμη. Το ζητούμενο δεν είναι απλά ένα νούμερο.
    1 point
  22. Καλησπέρα,ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης περίπτωσης έχει τις εξής επιλογές: Α.να αποδεχθεί πρόστιμα και να κατεδαφίσει Β.να αποδεχθεί πρόστιμα και να διατηρήσει (Στην επιλογή μεταξύ Α και Β πρέπει να εξεταστεί σοβαρά κατά πόσο ο τοίχος αντιστήριξης αποτελεί κατασκευή αναγκαία για ασφάλεια) (-Εντός προστατευόμενης περιοχής,αυθαίρετες κατασκευές χωρίς ούτε καν έγκριση (ούτε άδεια),δεν θα έχουν καμία τύχη σε προσφυγή στο ΣΥΠΟΘΑ.Αυτό είναι προσωπική μου εκτίμηση.) Γ.Η νομιμοποίηση με άδεια ενδεχομένως και να γίνεται,αλλά αυτό οφείλεις εσύ να το διερευνήσεις και όχι μόνο ως προς την τήρηση των γενικών ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων,αλλά κυρίως ως προς την έγκριση αρμόδιου Φορέα προστασίας της περιοχής.😊
    1 point
  23. Σημασία δεν έχει η προσφορά που θα σου δώσει, αλλά το πως εσύ θα βεβαιωθείς ότι, μπορεί να κάνει σωστά και όπως πρέπει τη συγκεκριμένη εργασία.... Στους 10 που θα ζητήσεις προσφορά, ο 1 θα γνωρίζει να την κάνει σωστά και βεβαίως να χρησιμοποιήσει τα σωστά υλικά και μέθοδο....
    1 point
  24. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  25. Γεια Νίκη-1ο:εξαρτάται από τον λόγο για τον οποίο υπολογίζεις-Αν θες να βγάλεις τώρα νέα άδεια θα υπολογίσεις με δόμηση που προκύπτει μετά τις αλλαγές του ν.4759 -2ο:όχι,αφού έχει εξαντληθεί η δόμηση δεν μπορεί να προσθέσει δόμηση με νέα άδεια.☺
    1 point
  26. @AN-CHR Επειδή έχουν τεθεί αρκετές φορές παρόμοια ερωτήματα θεωρώ περιττή την παράθεση των σχετικών διατάξεων. Η δική μου θέση είναι ότι η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί χωρίς να εμποδίζεται η δυνατότητα μελλοντικής ρύθμισης των μεταβολών στις διαστάσεις των ανοιγμάτων. Όσο για το περιεχόμενο της βεβαίωσης, θα βεβαίωνα ότι: στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια.
    1 point
  27. Δεν υπάρχει γνωμοδότηση Σ.Α. για θεμελίωση. Ο ιδιοκτήτης αποφάσισε μόνος του να μεταφερθεί ποσότητα χώματος στο οικόπεδο, να στρωθεί και να συμπυκνωθεί; Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο.
    1 point
  28. Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!
    1 point
  29. @BALLIAN Συνήθως είναι 40% αλλά δεν είναι σίγουρο. Αν σε ενδιαφέρει να διαβάσεις περισσότερα γι' αυτό το θέμα: Ποσοστό ΚΗ ψηφίσματος - post1 Ποσοστό ΚΗ ψηφίσματος - post2
    1 point
  30. Η live έκδοση μεταφέρθηκε εδώ: http://www.chem-lab.gr/apps/lakenak/
    1 point
  31. StefanosD, ειναι 4 χρόνια για την νομιμοποίηση. Άλλαξε με το αρθρο 43 Ν.4447/16 ΦΕΚ-241/Α/23-12-16
    1 point
  32. Η περιπτωση νομιμοποιησης (και μονο ) δεν αναφερεται ρητα στην Υπουργικη Αποφαση της 17/2/16 (ΦΕΚΒ 350 ) Η γνωμη μου ειναι οτι σε περιπτωση μονο νομιμοποιησης πρεπει να υπολογισεις με τον κανονισμο της εποχης που φτιαχτηκε το κτιριο.Βεβαια στην αποφαση 7581/20-2-14 (ΦΕΚΒ 405) ρητα αναφερεται αυτο , αλλα αφορα τη περιπτωση εφαρμογης του Ν 4178/12 .Θεωρω οτι το αυτο ισχυει και για τις αλλες περιπτωσεις μονο νομιμοποιησεων διαφορετικα υπαρχει θεμα μη ισης αντιμετωπισης των πολιτων. Ενα ερωτημα στο αρμοδιο Υπουργειο θα ελυνε το θεμα.
    1 point
  33. Θα ηθελα μια γνωμη για την κατασκευη υπογειων σε κτιρια κατοικιων. Καταρχην να πω οτι εχω διαβασει τις διαφορες αποφασεις του ΣΤΕ (κατα ΓΟΚ) για την δημιουργια δευτερου υπογειου αλλα και για την συνδεση ισογειου με το υπογειο βοηθιτικης χρησης με εσωτερικη σκαλα.Με τον ΝΟΚ εχω μπερδευτει 1.Ενω η &6θ του αρθρου 11 του ΝΟΚ αναφερει οτι δεν προσμετρωνται υπογειοι οροφοι για σταθμευση στην δομηση στην &6ι του ιδιου αρθρου αναφερεται οτι σε κτιρια κατοικιων δεν προσμετραται στην δομηση ενας υπογειος οροφος. Στην τεχνικη οδηγια δε στην ιδια παραγραφο (&6ι) τονιζεται οτι οι αποθήκες που εξυπηρετούν την ανωδομή κατοικίας μπορεί να μοιράζονται σε περισσότερους του ενός υπογείους ορόφους.Eπισης η τεχνικη οδηγια της &6ι αναφερει για το λεβητοστασιο οτι εφοσον δεν κατασκευαζεται δευτερο υπογειο ...κτλ Το ερωτημα λοιπον ειναι :Ποσα υπογεια μπορω να εχω σε κτιρια κατοικιων κατα ΝΟΚ χωρις να μετρησουν στην δομηση? Μπορω να παω σε δευτερο υπογειο για σταθμευση και στο πρωτο να εχω εν μερει κυρια χρηση (50% αυτης στην δομηση μαζι με διαδρομους κτλ) και αποθηκες? 2.Εαν δεν παω σε δευτερο υπογειο και εχω μονο ενα υπογειο με βοηθητικη χρηση μπορω να κατεβασω σκαλα εσωτερικη απο το ισογειο στο υπογειο? και αν ναι πως το τεκμηριωνω ?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.