Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.377


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.233


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.265 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    2 points
  3. Καλημέρα, Άρθρο 29,παρ.4,γ) του ν.4495,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει: 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης, των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησηςμε πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης -Τοπικό Παρατηρητήριο: ................................................. γ)γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955.
    2 points
  4. Γεια,ναι σύμφωνα με το άρθρο 43,παρ.2,20 ημέρες: 2. Κατ’ εξαίρεση, οι άδειες κατεδάφισης των κτιρίων δεν εκτελούνται πριν συμπληρωθούν είκοσι (20) ημέρες από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο, που συνοδεύεται από φωτογραφίες του προς κατεδάφιση κτιρίου και συνοπτική περιγραφή αυτού.
    2 points
  5. Version X6.0

    78.045 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. 250 downloads

    Το αρχείο αυτό περιέχει όλες τις ερωταπαντήσεις που έχουν δημοσθευτεί από το Περιφερειακό Τμήμα Πελοποννήσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και αφορά στους νόμους Ν.4178/2013 και Ν.4495/2017 .
    1 point
  7. οκ όλα αυτά, αλλά δεν ισχύει ότι δεν αναφέρει ο επόμενο Πολεοδομικός κανονισμός (πχ ΝΟΚ) ισχύει αυτό που ανέφερε ο προηγούμενος, δεν είναι συμπληρωματικοί αλλά ο ένας καταργεί τον άλλον..... Οπότε ισχύει ότι γράφει ο ΝΟΚ σήμερα για νέα Οικοδομή που κάνεις (αν κατάλαβα καλά). και καλό βράδυ.....
    1 point
  8. Αν δεν το πρόσεξες, αλλά ρωτάς σε κείμενο που είχε αναρτήσει η συνάδερφος το 2008.... άρα 13 χρόνια πριν και 4 χρόνια πριν την ύπαρξη του ΝΟΚ .....
    1 point
  9. Δεν πειράζει μεν αλλα δες το σενάριο που έγραψα…. Πολεοδομικά το ζήτημα και με τις 4 έχει παράγοντες εφικτότητας…. Με τα ιδιοκτησιακά όμως ζητήματα περιπλέκει η κατάσταση (διότι πολλά πονηρά μυαλά κυκλοφορούν και δεν θες εσύ μελλοντικά να σου ζητάνε τα ρέστα) Θα έλεγα μιας και είναι η πρώτη σου άδεια αν κατάλαβα καλά και παρ ότι τρελός βοσκός, κάνε πάσα το πρόβλημα του ιδιοκτήτη στον συμβολαιογράφο του, αν και πως μπορεί να κάνει διορθωτική πράξη συνένωσης συμβολαιογραφικά τις 2 κάθετες. Αν έτσι τότε ΕΣΥ βγάζεις άδεια πακέτο για την μια κάθετη που αποτελείται από τις 2 πρώην με τα δικαιώματα στο σύνολο τους
    1 point
  10. μας μπερδεψες... και, αν καταλαβα καλάααα... Συμφωνα με το 107 [που διαβασες].... δεν μετρανε οι αυθαιρεσιες που εχουν γινει σε "καποιες" καθετες εαν και εφοσον - η συσταση ειναι πριν το 11 - ανηκουν σε διαφορετικους ιδιοκτητες Εδω εχεις την α καθετη με καποιες αυθαιρεσίες. Τις τακτοποιείς χωρις να επηρεαζει τις αλλες Το ιδιο και η β. Οι δυο αδομητες εξακολουθουν να δικαιουται καθε μια τα δικα της. Υπο αυτη την ερμηνεια, δεν εχει να αγορασει τπτ προς "συμπληρωση" η μια καθετη. Εχτισε, τακτοποιησε, πληρωσε. [και μην αλλαξεις το ερωτημα...]😄
    1 point
  11. σωστα εχει σχεση με τον χρονο δημιουργιας των καθετων με το αν ανηκουν σε διαφορετικους ιδιοκτητες δες και το αρθρο 107 παρ. 2 καλησπερα διδονη
    1 point
  12. Αν ο ίδιος ιδιοκτήτης έχει και τις 2 κάθετες δικές του, τότε βγάζει άδεια για το σύνολο του Οικοπέδου και όχι μόνο ανα κάθετη. Οπότε υπολογίζεις μαξ επιτρεπόμενα ΣΔ, ΣΚ κλπ για όλο Οικόπεδο Αφαιρείς τα υφιστάμενα νόμιμα ή τακτοποιημένα (ΣΔ, ΣΚ) και έχεις δικαίωμα το υπόλοιπο έως το μαξ Πιθανά να πρέπει να κάνει και τροποποίηση της καθέτου ώστε να δώσει τα δικαιώματα ΣΔ όπου πάνε ή να καταργήσει την κάθετη, για να μη μπορεί να μεταβιβαστεί ή "αδόμητη" ή "ριγμένη σε Δόμηση κάθετη και να βγάζει νέα άδεια ως κάθετη λαμβάνοντας ότι της αναλογεί απο τον παλαιό τίτλο...... και να ζητάει και τα ρέστα δηλαδή.
    1 point
  13. για την "ληξη" της κατ. 5 ειδες τις "εξαιρεσεις" https://ecopress.gr/afthaireta-oles-oi-perioches-tis-choras-gia-ypagoges-tis-katigorias-5/
    1 point
  14. @georgegaleos πλέον το επιτόκιο είναι 3% από 6% που ήταν πριν την ψήφιση του 4607/2019. Η εφαρμογή βγάζει 8,00% το οποίο εξ'όσων γνωρίζω δεν ισχύει.
    1 point
  15. Γνωμη μου ειναι οτι, δεν μεταβιβαζεις κτισματα, αλλα αδομητο οικοπεδο, με αναγραφη της αδειας κατεδαφισης στο συμβολαιο και ολα τα λοιπα που θα γραψει ο συμβ/φος. Αυτο σου λεει η εν ισχυ αδεια κατεδαφισης. [αντιγραφο της αδειας θα επισυναφθει στην δήλωση ΦΜΑ στην ΔΟΥ, για να μην φορορολογηθουν τα κτισματα. Θα υπαρξει και έλεγχος] Για το τυπικο, μιληστε με τον συμβ/φο
    1 point
  16. οταν υπαρχει αδεια κατεδαφισης σε ισχυ, δεν απαιτειται ΠΕΑ. https://www.buildingcert.gr/nomiko_plaisio/egkyklios_symbolaiografwn.pdf
    1 point
  17. Υπάρχει eservice για αναζήτηση άδειας στο παραπάνω λινκ.
    1 point
  18. Καλησπέρα,αν μπεις στο πεδίο "στοιχεία υφισταμένου" και ανοίξεις την μπάρα με τις προγενέστερες πράξεις που μπορούν να συμπληρωθούν, και δεν υπάρχει καμία από αυτές για το συγκεκριμένο ακίνητο,(που μάλλον δεν υπάρχει από την περιγραφή),θ'αφήσεις το πεδίο κενό.
    1 point
  19. Αν ξέρεις τους αριθμούς των ΟΑ, εδώ: https://eservices.cityofathens.gr/ Αν δεν τους ξέρεις, πρόβλημα. Παλαιότερα έπρεπε να πας πρώτα από το αρχείο στην Συγγρού. Τώρα, δεν ξέρω τι γίνεται (ειδικά με τον κορωναϊό).
    1 point
  20. Εδώ (υποθέτω ότι επειδή είναι επισημο λειτουργεί σωστά) αν επιλέξεις ότι σου οφείλει το δημόσιο και βάλεις τα υπόλοιπα στοιχεία που ζητάει σου βγάζει ανά περίοδο αλλαγής του επιτκίου το κάθε ποσό.
    1 point
  21. Συνάδερφε διάβασε λίγο καλύτερα, δεν λέει ΔΣΑ αλλά ΣΔΑ: Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων!!!
    1 point
  22. Ο δρόμος της διανομής είναι νομίμως υφιστάμενος. Μπορείτε να κατατμήσετε, τηρουμένων βεβαίως των λοιπών διατάξεων που ενδεχομένως να ισχύουν (πχ. ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΖΟΕ)
    1 point
  23. Προφανώς, πρόκειται αφενός μεν για λάθος της μελέτης (δημιουργία μη άρτιου), αφετέρου δε για παράλειψη σχετικής αναφοράς στο ΦΕΚ της τροποποίησης. Πάντως θεραπεύεται, αλλά η διαδικασία (νέο ΠΔ?) είναι χρονοβόρα. Συζήτησέ το με την Υ.ΔΟΜ, κι ενδεχομένως με κάποιους πιο έμπειρους (επί πληρωμή)
    1 point
  24. Γράψτε τις εγκυκλίους στα παλιά σας τα παπούτσια! Νομοθετούν διαφορετικά από ότι, ο ίδιος ο νόμος! Αν χρειαστεί να είστε έτοιμοι να λύσετε το θέμα σας νομικά. Αφήστε το ΤΕΕ να ...νανουρίζεται. Δεν έχει κανένα δικαίωμα ούτε να νομοθετεί, ούτε να "μεταφράζει" τους νόμους κατά το δοκούν!
    1 point
  25. Η απαίτηση για πατάρι ορισμένο κατά ΝΟΚ (για τους συντελεστές προστίμου) έχει εμφανιστεί ήδη από το 2013 (με τον ν.4178) για να οριστεί ο χαρακτήρας της αυθαιρεσίας ώστε να τιμωρηθεί ανάλογα μέσω του προστίμου. Το πατάρι, σαν στοιχείο των κτηρίων, ορίστηκε πρώτη φορά στον ΓΟΚ_1955 σαν εξέλιξη του "τρύπιου μεσοπατώματος" του ΓΟΚ_1929. Μια έννοια που κλείνει σχεδόν 100 χρόνια ορισμένη δεν κινδυνεύει από προσωπικές απόψεις δικηγόρων κολεγίου ή αδιάβαστων συντακτών εγκυκλίων. Τη δουλειά τους και τη δουλειά μας λοιπόν ...
    1 point
  26. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    1 point
  27. @panosges Δεν ασχολούμαι ούτε με προσωρινές διαφορές ούτε με λογιστική και φορολογική βάση. Αυτά αφορούν ποσά άλλης τάξης μεγέθους από το μικρό εισόδημα ενός μηχανικού. Φυσικά συμβουλεύτηκα τον λογιστή μου, όμως επειδή δεν είμαι εγώ λογιστής δεν προτρέπω κανέναν να πράξει το ίδιο.
    1 point
  28. Καλημέρα,πρέπει να δηλωθεί η επιφάνεια ικριωμάτων,η επιφάνεια θερμομόνωσης και αν υπάρχουν επιχρίσματα,βαφές κλπ. και αυτά.(Υπάρχουν όλα τα σχετικά άρθρα)
    1 point
  29. Ως μηχανικοί κρίνουμε και με το πνεύμα του νόμου και με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. Εστίασε στην φράση "Κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς την ασφάλεια του κοινού, όπως αγροτικά οικήμα− τα και αγροτικές αποθήκες, υπόστεγα, στάβλοι, βουστάσια, χοιροστάσια, ορνιθοτροφεία, κ.λπ", δηλαδή μας λέει κτίρια μικρής σπουδαιότητας ως προς της ασφάλεια του κοινού όπως (και αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες χρήσεις). Ας το δούμε πρακτικά το θέμα. Σε ένα κτηνοτροφικό κτίριο, ενδεχομένως να εισέρχονται περισσότεροι άνθρωποι στην διάρκεια του 24 ωρου από ότι σε μια -παραπλεύρως του κτιρίου - αποθήκης. Για μένα "δαγκωτό" πάει για απαλλαγή από ΜΣΕ χωρίς καμία αμφιβολία. Προ του 1983 υπήρχαν οι τσίγκοι βεβαίως και συνήθως έβλεπες τσιμεντόλιθους με τσίγκινες στέκες πάνω σε τεγίδες από κυπαρισσόξυλα (και έβλεπες και κάτι φοβερές εσωτερικές θερμομονώσεις με χαρτόνια συσκευασίας κάτω από τον τσίγκο που έβραζε τα καλοκαίρια). Τότε είχαμε και τα ελλενίτ ως πολύ συχνά χρησιμοποιούμενη επικάλυψη.
    1 point
  30. Οι αυθ/τες κατασκευές που αναφέρεις εμπίπτουν στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 περ θ σε συνδυασμό με το άρθρο 81 του ν. 4495/17. Απλώς θα κάνεις αναφορά στην Τ.Ε της βεβαίωσης αναφέροντας τις αυθαιρεσίες και το λόγο που το ακίνητο δύναται να μεταβιβαστεί χωρίς τακτοποίηση. Από κει και πέρα, το θέμα είναι ότι κανείς μηχανικός δεν θα συμβουλεύσει τον αγοραστή να αγοράσει ακίνητο χωρίς πλήρως τακτοποιημένες αυθαιρεσίες. Επιπλέον, τα μη τακτ/να ανοίγματα (τα οποία δύναται να μην τακτοποιηθούν) θα εμποδίσουν και την υπαγωγή του σε κάποιο πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης. Οπότε, συζήτησέ το με τον συμβολαιογράφο, αν μπορεί να γίνει κάποιο διορθωτικό συμβόλαιο, μιας που δεν έχουμε μεταβολή πολεοδομικών μεγεθών και αν σου δώσει το ΟΚ άνοιξε τη δήλωση να βάλεις 1 ΛΠ ή κατηγορία 3.
    1 point
  31. Οι πραγματοποιημένες διαστάσεις υπολογίζονται χωρίς επιχρίσματα. Η απόκλιση του εμβαδού είναι πολύ μικρή. Ελπίζω τα 15 εκατοστά να μην περιορίζουν κάποιο στενό διάδρομο. Εκδίδεται βεβαίωση, δεν υπάρχει πρόβλημα.
    1 point
  32. Ναι εννοείται ότι η βεβαίωση θα είναι του Ν.4495, άλλωστε δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε προγενέστερο νόμο. Η απάντηση, σύμφωνα με τη δική μου οπτική, στο ερώτημα της συναδέλφου the_topo παραμένει καταφατική.
    1 point
  33. Με εκφράζει απόλυτα η παρακάτω προ ετών δημοσιευμένη απάντηση: @the_topo Ναι, μπορείς να δώσεις βεβαίωση.
    1 point
  34. Εγώ δεν καταλαβαίνω, πέρα από τις διαρρυθμίσεις που θα γίνουν, γιατί λες ότι θες να κάνεις αλλαγή χρήσης; Αν δεν κάνω λάθος τα ενοικιαζόμενα δωμάτια εκδίδονται με όρους δόμησης και χρήση κατοικίας. Δεν είναι ξενοδοχείο.
    1 point
  35. Έχω αιτιολογικές εκθέσεις για κατεδάφιση και ανέγερση που έχω βρει αλλά δεν τις έχω χρησιμοποιήσει ακόμα όποτε δεν τις έχω επεξεργαστεί ιδιαίτερα για τυχόν αλλαγές που μπορεί να χρειάζονται. Στις στέλνω μιας και μάλλον τις χρειάζεσαι και μόλις οργανωθώ καλύτερα τις προσθέτω και στο Forum στα Downloads αν είναι. aitiologiki_ekthesi_anegersis_325.doc texniki_ekthesi_katedafisis_557.doc
    1 point
  36. Για την αποκατάσταση της αλήθειας παραθέτω τον αριθμό μαθήματων των πολ. μηχανικών παν. Πάτρας ανά έτος : 14 - 14 - 12 - 12 - 6 {όλα επιλογής} + διπλωματική. Μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του πανεπιστημίου, όπου θα διαπιστώσετε το επίπεδο διδασκαλίας των 6 μαθημάτων επιλογής του 9ου εξαμήνου. Είναι όλα 3ωρης διδασκαλίας χωρίς εργαστήριο βέβαια, ενώ των λοιπών εξαμήνων είναι 4ωρης & 5ωρης. Οσο για τις διπλωματικές δεν αντιλέγει κανείς οτι υπάρχουν και αξιόλογες εργασίες. Στη πλειονότητά τους - και αυτό είναι το ουσιαστικό - όμως είναι χαμηλού επιπέδου και θα ήταν αστείο να θεωρηθούν ερευνητικές εργασίες επιπέδου Master !!! Σε αυτό τουλάχιστον θα περίμενα να συμφωνήσουν οι πάντες. Δεν έχετε παρά να ανατρέξετε στα αρχεία των πολυτεχνείων και στις επιτροπές εξέτασης του Τ.Ε.Ε. για να διαπιστώσετε το επίπεδο των διπλωματικών. Οσο για τα έτη σπουδών παραμένουν 4.5 κι ας βαφτίζει οτι επιθυμεί η κάθε σχολή.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.