Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.016


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.377


  4. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.087


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. https://ecopress.gr/ypen-nea-nomothetiki-protovoulia-gia-taktopoiisi-afthaireton-katigorias-5/ λογική και αναμενόμενη ρύθμιση ... Μετα τη εξαιρεση διαφόρων κατηγοριών ακινήτων [τραπεζών-κληρονομικα κλπ] και για τα εκ θεομηνίας/κοβιντ δεν ηταν πολλά εναπομείναντα αυτης της κατηγοριας.
    2 points
  2. [@efoula] Μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία 4. Η υπέρβαση δόμησης που προκύπτει από την αλλαγή χρήσης δεν επηρεάζει την επιλογή κατηγορίας.
    2 points
  3. Αν πρόκειται για νόμιμη επιφάνεια με ΥΥ κάτω του επιτρεπόμενου, με αναλυτικό. Αν πρόκειται για αυθαίρετη επιφάνεια με ΥΥ κάτω του επιτρεπόμενου μόνο με ΥΔ. Δεν χρειάζεται πρόστιμο για ΥΥ, αφού ο αναλυτικός δεν έχει νόημα και δεν υπερβαίνεις το επιτρεπόμενο για να επιβάλλεις συντελεστή ύψους. Για εμένα προσωπικά τπτ δεν είναι σίγουρο. Αν ήταν, θα άξιζε να γίνει ένας πίνακας ή γράφημμα με όλες τις περιπτώσεις, αλλά τώρα δεν έχει νόημα. Από την άλλη γι'αυτό και εγώ επιμένω μήπως τεθούν επιχειρήματα εδώ στο φόρουμ που να υπερισχύσουν και να το λήξουμε. Βέβαια και εσύ μια απόφαση θέλεις να πάρεις να τελειώνεις. Αν απελπίστηκες υπάρχει πάντα και η λύση να χρεώσεις το ακριβότερο πρόστιμο και να είσαι σχετικά πιο safe. Συμπλήρωση: Αυτό που λες στην τελευταία άποψη, ίσως πρόκειται για τη μέθοδο όπου στην ΥΥ κάτω του επιτρεπόμενου χρεώνεις γενικά μια λ.π. και δεν κάνεις όντως προϋπολογισμό, οπότε μαζί με την ΥΔ βάζεις και μία λοιπή. Δεν συμφωνώ όμως, αφού η προσέγγιση του αναλυτικού αφορά αδειοδοτημένες επιφάνειες σύμφωνα με το αρθ.100, όχι καθ' υπέρβαση.
    2 points
  4. Νόμος: γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Εγκύκλιος: Στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου συμπεριλαμβάνεται και η διάσταση του ύψους. Στην έννοια των υπερβάσεων των εξωτερικών διαστάσεων του κτιρίου συμπεριλαμβάνονται και τυχόν εξοχές για τη διαμόρφωση της όψης του κτιρίου (π.χ. έρκερ). Ο έλεγχος της υπέρβασης έως 5% γίνεται συγκρίνοντας το μήκος της εξοχής προς τη διάσταση του βάθους του κτιρίου στο συγκεκριμένο σημείο Διαλιέχτε!
    2 points
  5. καλησπέρα. οχι δε χρειαζεται. αρκει να ειναι επαγγελματικό εργαστήριο (37 kW κινητηρια και 70 θερμική)
    2 points
  6. σωστα, -ναι, δεν καταργηθηκαν τα "τυφλα" -χτιζουν πλεον 186 τμ. - δεν ειναι - τυπικα - σωστη η απαντηση της ΥΔΟΜ. Δεν ειναι κανονας, αφου μονον ενας κανονας μπορει να υπαρχει, δλδ. 4 στρ. με προσωπο 25 μ. σε κοινόχρηστο δρομο. Αλλα, δεν ειναι ούτε παρεκκλιση. Οι παρεκκλίσεις αρχιζουν απο την παρ. 2 του Δ 270/85 Ειναι "εξαιρεση απο τον κανονα"
    2 points
  7. Ο Ν.4030/11 έχει τροποποιηθεί αρκετές φορές. Σε μία από τις τελευταίες τροποποιήσεις απαλλάσσει τους πτυχιούχους από την υποχρεωτική εγγραφή στην ΕΕΤΕΜ για να γίνουν ελεγκτές δόμησης. Ν.4602/2019 άρθρο 61§1 ΦΕΚ45/Α/9-3-19 είναι εξοργιστικό το ότι η ενημέρωση που δίνεται από φορείς του κράτους είναι ελλιπής.
    2 points
  8. [@Athan] Σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 5, μπορεί να γίνει με έγκριση εργασιών η εκτέλεση ενίσχυσης, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας, χωρίς να επέρχεται αντικατάσταση του φέροντος οργανισμού. Ελεγκτής δόμησης προβλέπεται μόνο για περιπτώσεις όπου απαιτείται έκδοση έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης. Η έγκριση εργασιών δεν είναι άδεια δόμησης.
    1 point
  9. Καλησπέρα,διευκρινίζεται στο άρθρο 4 παρ.2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174: 2. Όπου αναφέρεται "Τοπογραφικό Διάγραμμα", νοείται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Σε κάθε περίπτωση η υποβολή "Τοπογραφικού διαγράμματος" καλύπτει τυχόν απαίτηση υποβολής "Αντιγράφου τοπογραφικού διαγράμματος". Συνεπώς,ανάλογα με το ζητούμενο της επί μέρους εργασίας και εάν η εργασία απαιτεί "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" μπορεί να είναι αυτό της άδειας,ανεξαρτήτως παλαιότητας.
    1 point
  10. Στην σφραγιδα μονο τον αριθμο ΤΕΕ.....μην ασχοληθεις ποτε με την ΕΕΤΕΜ.
    1 point
  11. Σαφώς κι επιτρέπεται η υπόγεια ζεύξη μεταξύ κτιρίων του ίδιου οικοπέδου ΝΟΚ / Άρθρο 2 (ορισμοί) / παρ. 29 : [Ζεύξη κτιρίων ... είτε πάνω από κοινόχρηστο χώρο ... είτε πάνω από ακάλυπτο χώρο ακινήτου και συνδέει κτίρια μεταξύ τους σε ένα ή περισσότερα οικόπεδα] Επίσης ΝΟΚ / Άρθρο 17 (κατασκευές στους ακάλυπτους χώρους) παρ. 4, ιβ : επιτρέπονται μέσα στο Δ ή δ (προφανώς υπόγειες & υπέργειες) παρ. 7, ιη : επιτρέπονται επί των ακαλύπτων, εφόσον καλύπτεται η υποχρεωτική φύτευση (προφανώς υπέργειες) παρ. 8, Α, η : επιτρέπονται κάτω από προκήπια (προφανώς υπόγειες) παρ. 8, Β, θ : επιτρέπονται στην επιφάνεια των προκηπίων (προφανώς υπέργειες) όλες οι κατασκευές του Άρθρου 17 δεν μετρούν στον Σ.Δ. ούτε στην Κάλυψη, άρα εκτιμώ πως ούτε η ζεύξη, υπόγεια ή υπέργεια.
    1 point
  12. Πληρωμή εισφορών ΦΕΒ 2021 έως 6 ΑΠΡ 2021 SOS: Το πάσχα των Καθολικών είναι 4/4/2021, και η 5/4/2021 είναι τραπεζική αργία (όπως και η 2/4/2021 Μ.Παρασκευή Καθολικών.) Ήδη οι περισσότερες τράπεζες στο e-banking τους έχουν βγάλει το σχετικό μήνυμα. Προφανώς η παράταση της 6/4/2021 δόθηκε λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω.
    1 point
  13. Κι επί πλέον (να μην το ξεχνάμε), προκειμένου να εκδοθεί οικ.άδεια, απαιτείται πρόσβαση (ΣτΕ).
    1 point
  14. Δηλώνεις ότι υπάρχει άδεια αυτή το 79 και παίρνεις σαν αυθαίρετο αυτό με την άδεια του 2008 και αναφέρεις τους λόγους που το βάζεις όλο αυθαίρετο.Στην διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να δηλώσεις ότι το διώροφο έγινε μετά την άδεια του 2008 .
    1 point
  15. Καλημέρα! Ναι καθώς ο 4759/20 δεν κατήργησε ή τροποποίησε τις σχετικές διατάξεις για τα προ 2003. Επιπλέον σε σχετική ερώτηση στην ΥΔΟΜ Κυκλάδων μου απάντησαν πως θεωρείται και κανόνας αλλά γι αυτό δεν είμαι σίγουρος.
    1 point
  16. Όταν έκανα έναρξη ήταν υποχρεωτική η εγγραφή στην ΕΕΤΕΜ, αλλά τότε δεν υπήρχε ακόμα το "παρα"μητρώο πτυχιούχων μηχανικών στο ΤΕΕ. Πλέον αφού θα πληρώνεις που θα πληρώνεις συνδρομή στο ΤΕΕ για να έχεις πρόσβαση στα ηλεκτρονικά συστήματα, γράψου μόνο εκεί και βάλε τον αριθμό ΤΕΕ στην σφραγίδα
    1 point
  17. Διαθέσιμο και το pdf ...
    1 point
  18. Πρέπει να είναι ο πιο άχρηστος σύλλογος στην ιστορία του Ελληνικού κράτους. Πραγματικά πιστεύω πως ο κύριος λόγος που δεν έχουμε επαγγελματικά δικαιώματα είναι αυτοί και όχι το ΤΕΕ. Το μόνο πράγμα που μπορείς να πάρεις πληροφορίες είναι για το πως να πληρώσεις και τα χρήματα που μαζεύουν από τις συνδρομές τα χρησιμοποιούν για να κυνηγάμε τα μέλη τους (εκτός από το να χρηματοδοτούνται σε προσωπικό επίπεδο φυσικά) και να αγοράζουν φραπόγαλα όταν κάνουν παραστάσεις διαμαρτυρίας (1 φορά τα 10 χρόνια) Συνηθίζουν να βγάζουν ανακοινώσεις για να λένε πόσο φοβεροί και τρομεροί είναι, καθώς και για την κοπή της πίτας που είναι το κύρια ενασχόληση τους κατά την διάρκεια του έτους.
    1 point
  19. Ειμαι ελεγκτης δομησης , πτυχιουχος Εργων Υποδομης και δεν ειμαι γραμμενος στην ΕΕΤΕΜ παρα μονο στο ΤΕΕ. Δε χρειάζεται να είναι μέλη της ΕΕΤΕΜ οι πτυχιούχοι μηχανικοί για την εγγραφή τους στο Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης | B2Green
    1 point
  20. Είναι κατασκευή που ορίζεται στο άρθρο 19 του ΝΟΚ και σύμφωνα με την παράγραφο 6ιστ του άρθρου 11 δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης.
    1 point
  21. Εγώ θα πρότεινα θεμελίωση από Ωπλισμένο Σκυρόδεμα
    1 point
  22. αφου θα εχτιζαν υποχρεωτικα εν επαφη...εστω και με εκεινη την συνδετήρια υπογεια πέργκολα...😄 μπορουσαν να συστησουν ΟΙ στα δυο κτισματα και να κανουν διανομη προ πασης ανεγερσης. Τεσπα, σημερα ειναι εξ αδιαιρετου. Θα πας με το αρθρο 98 παρ. 1 τα λεει αναλυτικα. Να μιλησεις με τον συμβ/φο σου για την ολη διαδικασια.
    1 point
  23. Η στατική μελέτη δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο δημοσκόπησης ή πλειοψηφίας απόψεων. Δείξε εμπιστοσύνη στο μελετητή των στατικών, και άσε τον να κάνει τη δουλειά του όπως αυτός νομίζει καλύτερα.
    1 point
  24. Δεν προκύπτει απλό πουθενά αυτήν η απαίτηση.. ίσια ίσια που στα δικαιολογητικά (Α99) λέει: ενώ στο Α100 λέει: Και στην ΕΓΚ λέει: Οπότε προφανώς και δεν υπάρχει απαίτηση να γίνει σχέδιο με την νέα εσωτερική διαρρύθμιση κατά την τακτοποίηση....
    1 point
  25. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  26. Αυτό όντως ισχύει? Δλδ αυθαίρετος ισόγειος ΚΧ 25,50 μ2 ανεξάρτητος από το κτίριο της άδειας παίρνει απαλλαγή με ποια παράγραφο?
    1 point
  27. Η διώροφη αυθαίρετη προσθήκη κατ' επέκταση και καθ' ύψος κατασκευάστηκε με σκελετό οπλισμένου σκυροδέματος, ο οποίος συνδέθηκε με αυτόν του αρχικά υφιστάμενου κτιρίου, η έγινε σκελετός ο οποίος απλώς εφάπτεται στο νόμιμο κτίριο. Στη δεύτερη περίπτωση το απαλλακτικό από την ΜΣΕ δικαιολογείται και από το ότι τα φορτία του αυθαίρετου μεταβιβάζονται κατευθείαν στο έδαφος και δεν επιβαρύνουν το νόμιμο τμήμα. Άλλη τεκμηρίωση που μπορεί να γίνει αν το αυθαίρετο είναι στατικά ανεξάρτητο, είναι ότι η αποθήκη (ως ανεξάρτητο κτίσμα πλέον) ανήκει σε κατηγορία σπουδαιότητας Σ1 (αυτομάτως φεύγει από το κάδρο υπολογισμών), ενώ το τμήμα α ορόφου των 18,15 τμ είναι μικρότερο από 25 τμ, οπότε και αυτό απαλλάσσεται.
    1 point
  28. ΑΡ. 29 ΠΑΡ.5 Ν4495/17 με τις αλλαγές του Ν4546/2018 Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση ή ενημέρωση της άδειας δόμησης είτε μετά από την έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για τις εργασίες της παραγράφου 2. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω οικοδομικής άδειας ή έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως θα εκδόσω ΕΕΔΜΚ σε υφιστάμενη κατασκευή. Για παράδειγμα τι θα εμφανίσω για την διαχείριση των αποβλήτων από ΑΕKK. Νομίζω πως η ενημέρωση είναι μια επιλογή αλλά θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω με την αρμόδια πολεοδομία να ακούσω την άποψή τους. Ν4495/17 ΑΡ42 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από το χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα (10) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη τωνπλευρών του οικοπέδου.
    1 point
  29. Ίσως πιο σωστό είναι η ενημέρωση φακέλου (και όχι ΕΕΔΜΚ) και έπειτα ΗΤ.
    1 point
  30. πέρασαν κιόλλας 30 χρόνια απο τα εγκαίνια του Μεγάρου? 30 ολόκληρα χρόνια απο το.... γέρασα , τώρα το καταλαβαίνω
    1 point
  31. Για τον έλεγχο των ποσοστών υπέρβασης για ένταξη στην κατηγορία 4, στον 4495 και στην εγκύκλιο 2 χρησιμοποιείται η ίδια διατύπωση. Για την δυνατότητα εφαρμογής μειωτικού συντελεστή σε εσωτερικό εξώστη, η διατύπωση του νόμου είναι η εξής: Εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Η φράση περί ορισμού των παταριών κατά ΝΟΚ εισήχθη με την εγκύκλιο 2, ακολουθούμενη από τη διευκρίνιση "ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους". Οι δύο διατυπώσεις είναι, επί της ουσίας, ισοδύναμες και θέτουν ως περιορισμό την μη αυτοτέλεια του χώρου.
    1 point
  32. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    1 point
  33. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2 του 4495 για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής σε εσωτερικούς εξώστες και σοφίτες θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών (έλεγχος κατηγορίας 4) εξαιρούνται μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς για τον έλεγχο της Κ4 το κριτήριο εξαίρεσης είναι η αυτοτέλεια του παταριού (δηλαδή αν είναι ανεξάρτητο) χωρίς περιορισμό εμβαδού.
    1 point
  34. Φαντάζομαι επί πλεόν η janna αναρωτιέται αν θα χρεωθεί μόνο στην επιφάνεια ενός ορόφου (του τελευταίου) ή θα πρέπει να χρεωθεί στην επιφάνεια κάθε ο.ι. Αν είναι όντως έτσι να πω ότι είχε ξαναγίνει η συζήτηση παλιότερα, αλλά λόγω ασάφειας του θέματος δεν θυμάμαι που έιχε καταλήξει. Αν ευκαιρείς να ανατρέξεις στις προηγούμενες σελίδες, θα δεις τις απόψεις και νομίζω είχα συμφωνήσει με τον συνάδελφο που είχε την ίδια απορία. Εδώ γινόταν η συζήτηση:
    1 point
  35. @janna Επομένως είναι δυνατή η υποβολή μίας δήλωσης για το σύνολο του κτιρίου (οριζόντιες ιδιοκτησίες και κοινόχρηστα) πλην της κατηγορίας 1. Όταν δεν έχει γίνει σύσταση, μπορεί και η κατηγορία 1.
    1 point
  36. Η θέση του ΤΕΕ Πελοποννήσου για τους μετά ΓΟΚ 85 εξώστες βασίζεται στην εγκύκλιο 2/31.5.2019: "Η υπέρβαση αφορά στη συνολική επιφάνεια των εξωστών που έχουν κατασκευαστεί, σε σχέση με τη συνολική επιφάνεια των εξωστών των εγκεκριμένων σχεδίων". Οπότε είναι Κατηγορία 3 για συνολική επιφάνεια εξωστών έως 20% μεγαλύτερη από την εγκεκριμένη. Αντιθέτως, δεν τακτοποιούνται για συνολική επιφάνεια εξωστών μεγαλύτερη του 20% από την εγκεκριμένη. Δεν αναφέρεται πουθενά τρόπος κατανομής του (ανεκτού για την Κ3) ποσοστού υπέρβασης ούτε απαγόρευση ύπαρξης εξ ολοκλήρου αυθαίρετου εξώστη.
    1 point
  37. Παλιές καλές εποχές όταν οι μουσουλμάνοι χορευαν funk:
    1 point
  38. @AN-CHR Επειδή έχουν τεθεί αρκετές φορές παρόμοια ερωτήματα θεωρώ περιττή την παράθεση των σχετικών διατάξεων. Η δική μου θέση είναι ότι η βεβαίωση μπορεί να εκδοθεί χωρίς να εμποδίζεται η δυνατότητα μελλοντικής ρύθμισης των μεταβολών στις διαστάσεις των ανοιγμάτων. Όσο για το περιεχόμενο της βεβαίωσης, θα βεβαίωνα ότι: στο ακίνητο ή στη διακεκριμένη αυτοτελή οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μη συμπεριλαμβανομένων των κοινόκτητων ή κοινοχρήστων χώρων του ακινήτου, δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι δεν έχουν εγκατασταθεί χρήσεις χωρίς άδεια.
    1 point
  39. Σημαινει οτι αν εχεις μελετητικο μπορεις μονο να παρεχεις υπηρεσια σε εργοληπτη που συμμετεχει σε διαγωνισμο με το συστημα μελετη-κατασκευη (εκπονωντας την μελετη που θα υποβαλλει) ή αν χρειαστει να παρεχεις υπηρεσια σε εργοληπτη εκπονωντας μελετη σε περιπτωση που χρειαστει κατα την εκτελεση εργου απο αυτον (βλ. για λεπτομερειες Ν 4412/16).
    1 point
  40. τωρα που εφεραν αυτες τις νεες διορθωσεις, να τους πούμε να διορθωσουν με την ευκαιρία και τα δυο παρακατω "αναποδα" .....ή λετε να προσβληθουν?...😄 Άρθρο 40 Μεταβατικές - εξουσιοδοτικές διατάξεις1. Εάν, μέχρι την έγκριση Τοπικού Πολεοδομικού Σχε-δίου ή Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος χορηγηθεί προέ-γκριση οικονομικής άδειας, μπορούν να οικοδομούνται ακίνητα, τα οποία:α) αρθρο 57/3 η) Ενδεικτική τρισδιάστατη απεικόνιση της κατασκευ-ής, με γραμμικό ή με ελεύθερο σχεδιασμό η φυτογραφίες σε υφιστάμενα κτίρια.
    1 point
  41. Δεν το είχα καταλάβει γιατί ρώτησες και για 'περικοπές'(λιγότερα δηλαδή)-Σε νέο κατάστημα επομένως ακολουθείς τον βασικό απαραίτητο σχεδιασμό ήτοι 1 ανδρών,1 γυναικών+ τουλάχιστον 1 ΑΜΕΑ.
    1 point
  42. Καλημέρα Σοφία-Στο νέο ΦΕΚ 2998Β/20-7-2020 και στο άρθρο 4 ,αναλύονται οι προσαρμογές για WC AMEA σε υφιστάμενο κτίριο και οι εξαιρέσεις της δυσανάλογης επιβάρυνσης (δεν γνωρίζω πού υπάγεται το κατάστημα λόγω επιφάνειας,πρέπει να το διαβάσεις).
    1 point
  43. Δεν θυμάμαι από έξω την διάταξη,αλλά η πολυτεκνία χαρακτηρίζεται ισόβια...δεν χάνεται,έτσι είναι.Υπάρχει και το πιστοποιητικό Πολυτεκνικής ιδιότητας που μπορεί να ζητηθεί από την Πανελλήνια ομοσπονδία πολυτέκνων! edit -Να προσέξεις τον περιορισμό των τ.μ. κύριας κατοικίας που μπορούν να ενταχθούν στην έκπτωση!
    1 point
  44. Eγκ.2 (άρθρο 103) 'Για την παρ.4 διευκρινίζεται ότι η ιδιότητα του πολύτεκνου αποδεικνύεται με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, το έντυπο Ε1 της αρμόδιας φορολογικής αρχής απ’ όπου προκύπτουν τα εξαρτώμενα μέλη-τέκνα και με τυχόν αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αλλοδαπής αρχής συνοδευόμενο από πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος.'
    1 point
  45. Την καλημέρα μου, Θα γράψω κάποια θέματα που τελικά κατέληξα αναφορικά με την VIVA και κατά πόσο καλυπτόμαστε σχετικά με τους τύπους του ΜΗ φυσικό POS (δηλαδή είτε μέσω της επιλογής "Χρέωση Κάρτας", είτε μέσω της επιλογής "Ειδοποίηση Πληρωμής") που παρέχει. Α) Σε σχέση με τον ΤΡΟΠΟ πληρωμής: Θεωρώ ότι καλυπτόμαστε είτε μέσω της επιλογής "Χρέωση Κάρτας", είτε μέσω της επιλογής "Ειδοποίηση Πληρωμής" Β) Σε σχέση με τον ΤΥΠΟ ΚΑΡΤΩΝ που γίνονται αποδεκτοί (από τους δύο παραπάνω ΤΡΟΠΟΥΣ): Θεωρώ ότι η επιλογή "Χρέωση Κάρτας" (από μόνη της) ΔΕΝ μας καλύπτει, ή αν θέλετε "καλύπτει μερικά" την υποχρέωση. Θεωρώ ότι η επιλογή "Ειδοποίηση Πληρωμής" από μόνη της μας καλύπτει Οπότε, τελικά, και "ως προς τον τρόπο χρέωσης" και "ως προς τον τύπο καρτών", είμαστε καλυμμένοι. Α.1) Και αιτιολογώ την άποψή μου, αναφορικά με τον ΤΡΟΠΟ. 1) Σχετ. Υ.Α. 83942/2017 "... Ως τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών και ΜΕΣΩΝ ΠΛΗΡΩΜΗΣ με κάρτα προς εκπλήρωση της οριζόμενης υποχρέωσης ΝΟΟΥΝΤΑΙ ΟΛΕΣ οι διαθέσιμες ΣΥΣΚΕΥΕΣ (πχ. ασύρματο και ενσύρματο τερματικό POS, mobile POS), ΜΕΘΟΔΟΙ και ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ (πχ. Virtual POS) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας (πωλήσεις εξ' αποστάσεως). ΕΠΟΜΕΝΩΣ στο πεδίο εφαρμογής του νόμου και της κοινής υπουργικής απόφασης εμπίπτει ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ πληρωμής διά της οποίας ο πληρωτής δύναται να κινήσει πράξη πληρωμής με κάρτα (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη). ..." 2) Από τους Όρους και Προϋποθέσεις για επαγγελματικό λογαριασμό της VIVA "... 6.7 Αναφορικά με την δυνατότητα αποδοχής Καρτών Πληρωμής: 6.7.1 Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΧΡΕΩΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ Πληρωμής ως ΜΕΣΟΥ ΠΛΗΡΩΜΗΣ από τον Επαγγελματία Χρήστη μπορεί να γίνεται με χρήση μηχανισμών για ΕΞ' ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ συναλλαγές ή μέσω φυσικού POS που διατίθεται σύμφωνα με τις εκάστοτε ορισθείσες διαδικασίες της VIVA PAYMENTS. ..." "... Ως "Συναλλαγή" νοείται κάθε πληρωμή με χρήση κάρτας (με φυσική παρουσία ή εξ αποστάσεως) που πιστώνεται στον Λογαριασμό VIVA WALLET του Εμπόρου χρησιμοποιώντας Υπηρεσίες Αποδοχής της VIVA PAYMENTS στο πλαίσιο της επαγγελματικής / επιχειρηματικής δραστηριότητας του Εμπόρου. "Υπηρεσίες Αποδοχής" είναι οι υπηρεσίες πληρωμών που παρέχονται από την VIVA PAYMENTS για τον διακανονισμό συναλλαγών με κάρτα (με φυσική παρουσία ή εξ αποστάσεως) που μεταπωλεί ο Συνεργαζόμενος Μεταπωλητής στους Εμπόρους. ..." "... 6.2. Σε περίπτωση συναλλαγής με επιχείρηση, αυτή ολοκλήρωνεται είτε με την πληκτρολόγηση του PIN στη συσκευή τερματικού αποδοχής καρτών (EFT/POS), είτε με υπογραφή από τον Κάτοχο του παραγώμενου χρεωστικού δελτίου από την ως άνω συσκευή, εφόσον δεν είναι δυνατή η πληκτρολόγηση του PIN, ΕΙΤΕ με εισαγωγή των στοιχείων Κάρτας (αριθμός Κάρτας, ονοματεπώνυμο Κατόχου, ημερομηνία λήξης, κωδικός CVC2), εφόσον πρόκειται για ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ. ..." Το "εξ' απόστάσεως", ταυτίζεται θεωρώ προφανώς με το "Ειδοποίηση πληρωμής" Σημ.: Τα κεφαλαία είναι δικά μου για να τονίσω αυτό που θέλω. Στην ΥΑ και στους όρους είναι πεζά. Β.1) Και αιτιολογώ την άποψή μου, αναφορικά με τον ΤΥΠΟ ΚΑΡΤΑΣ. Με δεδομένο ότι: [Εγκ.6030/2018 τ του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ] "... Οι δικαιούχοι πληρωμής ΟΦΕΙΛΟΥΝ να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα, τα οποία έχουν εκδοθεί από ΤΕΤΡΑΜΕΡΕΣ σύστημα πληρωμής, ενώ δεν υποχρεούνται να αποδέχονται μέσα πληρωμής που έχουν εκδοθεί από τριμερές σύστημα πληρωμής. ..." Αυτή την στιγμή στο τετραμερές σύστημα (που αποτελείται από τα εξής μέρη: τον κάτοχο της κάρτας - την εκδότρια τράπεζα - την αποδέκτρια τράπεζα και τον έμπορο), υποστηρίζουν οι κάρτες VISA, MASTER CARD, MAESTRO, UNION PAY. Με VIVA μέσω της επιλογής "Χρέωσης κάρτας" υπάρχουν από το τετραμερές μόνο VISA και MASTERCARD Ενώ, από ότι είδα σε πρόσφατη διαφήμιση, μέσω της "Ειδοποίησης Πληρωμής" υπάρχουν όλες οι κάρτες του τετραμερούς (VISA, MASTER CARD, MAESTRO, UNION PAY). Οπότε συμπερασματικά μέσω των μεθόδων και εφαρμογών που προσφέρει η VIVA (και καλυπτόμαστε ως προς την υποχρέωση) για: VISA και MASTERCARD έχουμε δύο τρόπους/εναλλακτικές μεθόδους χρέωσης: "Χρέωσης κάρτας" και "Ειδοποίησης Πληρωμής" MAESTRO και UNION PAY έχουμε έναν τρόπο/μέθοδο χρέωσης: "Ειδοποίησης Πληρωμής" Οπότε, τελικά, και "ως προς τον τρόπο χρέωσης" και "ως προς τον τύπο καρτών", είμαστε καλυμμένοι. Υ.Γ. Να τονίσω ότι τα παραπάνω σε κάθε περίπτωση είναι η άποψη μου και θεωρώ ότι την έχω τεκμηριώσει αρκετά ικανοποιητικά.
    1 point
  46. Η εγκύκλιος του ΥΠΕΚΑ είναι προγενέστερη του 4495/17. θεωρώ ότι για την χρήση του 4495/17 και όλες τις πράξεις που περιγράφονται σε αυτόν, ως τοπογραφικό φτιάχνουμε αυτό που περιγράφεται στο αρθ. 39. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε τοπογραφικά και έτσι και αλλιώς. Στην ίδια λογική, εφαρμόζουμε και τον τρόπο έκδοσης αδειών του 1983 και πάλι στο τοπογραφικό δεν έβαζες τα μελλοντικά κτίσματα (μπαίνανε στο ΔΚ), και τότε δεν ήθελες και ΕΓΣΑ 87 κλπ. Δεν μπορούν στην ΥΔΟΜ να τσιμπολογάνε ποιος νόμος τους βολεύει κάθε φορά και να εφαρμόζουν ένα άρθρο από τον ένα, δύο από τον άλλο και ένα παραπέρα.
    1 point
  47. Τα COP και EER που αναφέρει παραπάνω ο συνάδελφος χρησιμοποιούνται πλέον ή λαμβάνουνε υπόψιν μόνο τα SCOP και SEER; Υπάρχει κάποιος τύπος να μετατρέψεις τα COP σε SCOP και τα EER σε SEER;
    1 point
  48. Και γιατί ο υπάλληλος της τεχνικής υπηρεσίας να είναι δικαιότερος από την επιτροπή που απονέμει τα μελετητικά πτυχία? Εφόσον και στις δύο περιπτώσεις η απόφαση λαμβάνεται με υποκειμενικά κριτήρια, οι πιθανότητες αδικίας είναι ίσες. Καλά, σε κάθε περίπτωση, είτε ΜΕΚ, είτε μελετητικό, είτε σκέτο ΕΕ, θεωρείσαι επιχειρηματίας και καλό είναι να το αποφεύγεις αν δεν έχεις κάποιον που να βάζει το κεφάλαιο και να σου βρίσκει τις δουλειές.
    1 point
  49. Υπήρχε αυτό: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 4 Οκτωβρίου 2009 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Α.Π οικ. 45206 & ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΓΙΑ ΑΜΕΑ Ταχ. Δ/νση: Αμαλιάδος 17 Ταχ. Κώδικας: Αθήνα 115 23 Πληροφορίες : Α. Χολέβα Τηλ.: 210 64 24 854, 210 6475113-5 Fax.: 210 64 24 854 Θέμα: Διευκρινίσεις σχετικά με την διαμόρφωση χώρων υγιεινής ΑμεΑ στα κτίρια. ΣΧΕΤ. : Το με Α.Π Υ1γ/Γ.Π/90302/09 έγγραφο του Υπουργείου Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης Σε συνέχεια το)ν ερωτημάτων που ετέθησαν στο Γραφείο μας σχετικά με την διαμόρφωση χώρων υγιεινής ΑμεΑ σε κτίρια και χώρους κτιρίων και κατόπιν της επεξεργασίας του θέματος κατά την συνεδρίαση της Επιτροπής Προσβασιμότητας στις 29 09.1009, διευκρινίζουμε τα παρακάτω: Α. Για κτίρια των οποίων η Οικοδομική Αδεια εκδόθηκε με το καθεστώς των Διατάξεων του Ν.2831/2000 και: •«...Στεγάζονται Υπηρεσίες του Δημοσίου, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα, Κοινωφελείς Οργανισμοί, ΟΤΑ α' και β' βαθμίδας ή έχουν χρήσεις συνάθροισης κοινού, Εκπαίδευσης, Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, γραφείων και εμπορίου καθώς και σε χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων» όπως «...καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους των οικισμών...» με τον Ν.2831/00 άρθρο 28 παρ.1 και παρ.4 και τις εξαιρέσεις του άρθρου 28 παρ. 6. •Όπου γίνεται τροποποίηση αναδιαρρύθμιση ή ανακαίνιση υπό το καθεστώς των Διατάξεων του Ν.2831/2000 ( Αδεια αλλαγής χρήσης, Αδεια εργασιών μικρής κλίμακας κλπ). Η Πολεοδομική Υπηρεσία ελέγχει κατά την έκδοση των οικοδομικών αδειών «το ποσοστό 5% των χώρων υγιεινής για χρήση κοινού ή σε κάθε περίπτωση ο ένας ανά όροφο από αυτούς να είναι προσπελάσιμοι και εξοπλισμένοι κατάλληλα για χρήση από άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο» (Ν.2831/00 άρθρο 28 παρ.4) Β. Για κτίρια των οποίων η Οικοδομική Άδεια εκδόθηκε με τις ισχύουσες Διατάξεις προ της εφαρμογής του Ν.2831/2000 και: •«Στεγάζονται υπηρεσίες του Δημοσίου, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ευρύτερου δημόσιου τομέα, ΟΤΑ α' και β' βαθμίδας, κοινωφελείς οργανισμοί, τράπεζες και ανταλλακτήρια τραπεζών» ( Ν.2831/00 άρθρο 28 παρ.5) , «καθώς σε κτίρια με χρήση κοινού» (Υ.Α οικ.52487/16.11.01 ΦΕΚ 18Β/15.01.2002). Επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις ώστε οι λειτουργικοί χώροι των κτιρίων να είναι προσπελάσιμοι από ΑμεΑ» ( Ν.2831/00 άρθρο 28 παρ.5) και πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στους χώρους υγιεινής, «να κατασκευάζεται τουλάχιστον ένας (1) χώρος υγιεινής προσπελάσιμος από ΑμεΑ» σύμφωνα με τις προδιαγραφές του άρθρου 4 της Υ.Α οικ.52487/16.11.01 (ΦΕΚ 18Β/15.01.2002). Η Πολεοδομική Υπηρεσία οφείλει να ελέγχει σύμφωνα με το άρθρο 8 της Υ.Α οικ.52487/16.11.01, όλες τις περιπτώσεις έκδοσης οικοδομικών αδειών για αναδιαρρυθμίσεις και ανακαινίσεις καθώς και όλες τις περιπτώσεις Υπηρεσιών στις οποίες στεγάζονται ΑμεΑ όπου, έχουν άμεση και υποχρεωτική εφαρμογή τα παραπάνω. Στην περίπτωση υφιστάμενης κατασκευής όπου επιβάλλεται από τις Υγειονομικές Διατάζεις ύπαρξη WC ΑμεΑ και υφίστανται οι αδυναμίες κατασκευής όπως ορίζονται στην Εγκύκλιο Υ1γ/Γ.Π./66803/15.05.08 και αφορούν στην Υ1γ/γ.π./οικ.94643/07 (δυνατότητα προσβασιμότητας, παραδοσιακά κτίσματα, διατηρητέα κτίρια, κλπ) κρίνεται από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία η έκδοση της σχετικής βεβαίωσης στον ενδιαφερόμενο, η οποία θα φυλάσσεται στον φάκελο της επιχείρησης. Γ. Σε κάθε περίπτωση για κατασκευή WC ΑΜΕΑ : • Γενικά, από τις πολεοδομικές διατάξεις για κτίρια που στεγάζουν τις υπηρεσίες που αναφέρονται στη σχετική νομοθεσία (Υ.Α οικ.52487/16.11.01 ΦΕΚ 18Β/15.01.2002 και τον Ν.2831/00)προκύπτει η υποχρέωση για χώρο υγιεινής προσπελάσιμο και εξοπλισμένο κατάλληλα για χρήση από άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο, ο οποίος να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλους χρήστες. •Οι προδιαγραφές χώρων Υγιεινής ΑμεΑ, αναφέρονται στις Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για Όλους» του Γραφείου Μελετών για ΑμεΑ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. (www.minenv.gr/1/l 6/162/16203/gl 620300.html). •Για θέματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των «Ειδικών Ρυθμίσεων για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ» και για περιπτώσεις που έχουν σχέση με την αιτιολογημένη παρέκκλιση από την εφαρμογή των διατάξεων, ύστερα από σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου, η Επιτροπή Προσβασιμότητας του του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, εισηγείται επίλυση στον Υπουργό (Ν.2831/00 άρθρο 28 παρ.9). Δ. Τα καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος: •Διέπονται από τις ειδικές Υγειονομικές διατάξεις και ελέγχονται από τον αντίστοιχο Νομαρχιακό φορέα, ως προς τον έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών που υποβάλλουν οι υπόχρεοι, και είναι ευθύνη των ΟΤΑ ως αδειοδοτούσα αρχή να ελέγχουν και την νομιμότητα των υποβληθέντων σχεδιαγραμμάτων. Σημειώνουμε, ότι τα σχεδιαγράμματα που ελέγχονται από τον ΟΤΑ πρέπει να φέρουν θεώρηση από την αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία, γεγονός που προϋποθέτει ότι η κατασκευή WC ΑμεΑ προβλέπεται από την εκδοθείσα οικοδομική άδεια, ή άδεια εκτέλεσης εργασιών αναδιαρρύθμισης ή ανακαίνισης ή μικρής κλίμακας. •Στην περίπτωση υφιστάμενης κατασκευής όπου επιβάλλεται από τις Υγειονομικές Διατάξεις WC AμεA και κρίνεται από την αρμόδια Πολεοδομία η κατασκευή αδύνατη (όπως αναφέρεται παραπάνω), θα δίδεται η σχετική βεβαίωση στον ενδιαφερόμενο, η οποία θα φυλάσσεται στον φάκελο της επιχείρησης. Παραμένουμε στη διάθεση σας για κάθε επιπλέον διευκρίνιση. Για το Γραφείο Μελετών ΑμεΑ Η Προϊσταμένη α.α. Λ. Χολέβα Αρχιτέκτων Μηχανικός
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.