Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      10.131


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/03/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν προκύπτει απλό πουθενά αυτήν η απαίτηση.. ίσια ίσια που στα δικαιολογητικά (Α99) λέει: ενώ στο Α100 λέει: Και στην ΕΓΚ λέει: Οπότε προφανώς και δεν υπάρχει απαίτηση να γίνει σχέδιο με την νέα εσωτερική διαρρύθμιση κατά την τακτοποίηση....
    3 points
  2. Version X6.0

    78.045 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. θα καλεσεις μηχανικο που θα μετρτησει και θα κανει εφαρμογη των τιτλων και των αδειων. Με βαση αυτα θα δειτε ποιος "μπηκε" και "πού". Για τα οσα απαιτουνται να γινουν απο πλευρας σας, θα σας πει, τελικα, ο μηχανικος και ο δικηγορος σου.
    2 points
  4. Καλημέρα, 1.η Κατηγορία είναι 2 όταν προβλέπεται αυτοψία της υδομ "γ) ανέγερση ή προσθήκη ή κατασκευές και εργασίες σε οικόπεδα ή γήπεδα, όπου από γενικές ή ειδικές διατάξεις προβλέπεται αυτοψία από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης (Υ.ΔΟΜ.).," με την προϋπόθεση ότι θα εκδοθεί άδεια δόμησης,γιατί πρέπει να εξετάσεις την περίπτωση (δεν γνωρίζω τι άλλο συμβαίνει στο οικόπεδο),το στέγαστρο να νομιμοποιείται με ΕΕΜΚ. 2.Δεν απαιτείται η "αυτοκαταγγελία" γιατί ο αιτών προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης (ή ΕΕΜΚ νομιμοποίησης),δηλώνει ακριβώς ότι έχει κτίσμα μετά τις 28-7-2011,το οποίο προτίθεται να νομιμοποιήσει κατά τις κείμενες διατάξεις,συνεπώς "αυτοκαταγγελία" αποτελεί η ίδια η αίτηση για νομιμοποίηση. 3.Η άδεια (ή ΕΕΜΚ) που θα εκδοθεί είναι ηλεκτρονική,η υδομ κάνει αυτοψία και συντάσσει έκθεση,της οποίας το υπολογισμένο πρόστιμο, με τις αντίστοιχες εκπτώσεις αποδοχής του και έκδοσης άδειας νομιμοποίησης,καλείται να πληρώσει ο αιτών.
    2 points
  5. Version 1.0.0

    654 downloads

    Ν. 4412/2016 όπως ισχύει μετά τον Ν. 4782/2021
    1 point
  6. Πολλοί συνάδελφοι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής μας ζωής δεν είχαμε κανένα να ρωτήσουμε. Οι τότε «παλιοί» δύσκολα έδειχναν τα μυστικά της δουλειάς, είτε από πρόθεση, είτε από αδιαφορία για το νέο συνάδελφο. Internet δεν υπήρχε, καθώς και φόρουμ για να ρωτήσει κανείς. Συναισθανόμενος την αγωνία των νέων συναδέλφων που εισέρχονται στο ελεύθερο επάγγελμα και ειδικά των νέων παιδιών που δεν έχουν κανέναν να ρωτήσουν και μη έχοντας στο πλευρό τους γονείς μηχανικούς και έτοιμο τεχνικό γραφείο (κάτι που είναι ο κανόνας ειδικά σε επαρχιακές πόλεις) ανοίγω αυτό το θέμα ειδικά για νέους συναδέλφους, το οποίο θα έχει τη δομή σύντομων ερωτήσεων (ακόμη και σε απλοϊκό επίπεδο) και σύντομων απαντήσεων (χωρίς ιδιαίτερη ανάλυση). Για λεπτομερείς αναλύσεις μπορείτε να ανατρέχετε στις υπάρχουσες θεματικές ενότητες του φόρουμ). Ξεκινώ με μερικά παραδείγματα για το πως θα μπορούσαν να είναι κάποιες πιθανές ερωτήσεις νέων συναδέλφων και με ποιο τρόπο μπορούν να απαντηθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα και περιεκτικά: Ερώτηση1 : Ποια η διαφορά γηπέδου και οικοπέδου; Απάντηση 1: Γήπεδο ονομάζουμε το γεωτεμάχιο που βρίσκεται εκτός σχεδίου πόλης ή εκτός οικισμών. Οικόπεδο είναι αυτό που βρίσκεται μέσα σε ρυμοτομικό σχέδιο ή μέσα σε οικισμό. Ερώτηση 2: Τι να ξεκινήσω να διαβάζω ως νέος πολιτικός μηχανικός που μόλις αποφοίτησα, έχοντας πολύ χρόνο στη διάθεσή μου; Απάντηση 2: ΝΟΚ (Ν. 4067/12), Αυθαίρετα (Ν. 4495/17), νομοθεσία οικισμών (βλ. ερώτηση 3) και εκτός σχεδίου δόμησης (βλ. ερώτηση 5), κανονισμοί αναλόγως ειδικότητας (πχ ΝΕΑΚ, ΕΚΩΣ, Κ.Τ.Σ, ευρωκώδικες για πολιτικούς μηχανικούς κλπ). Ερώτηση 3: Ποιες οι βασικές κατηγορίες οικισμών που συναντάμε πιο συχνά; Απάντηση 3: (α) Οικισμοί προϋφιστάμενοι του έτους 1923 ΠΔ/2-3-81 (ΦΕΚ-138/Δ/81) (β) Οικισμοί οριοθετημένοι κάτω των 2.000 κατοίκων ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85) & ΠΔ/4-11-11 (ΦΕΚ-289/ΑΑΠ/4-11-11) (γ) Παραδοσιακοί οικισμοί ΠΔ/19-10-78 (ΦΕΚ-594/Δ/13-11-78) (δ) Στάσιμοι οικισμοί ΠΔ/6-12-82 (ΦΕΚ-588/Δ/23-12-82) (ε) Οικισμοί με ρυμοτομικό σχέδιο στερούμενοι όρων δόμησης (ΒΔ/25-8-69 (ΦΕΚ-164/Δ/1-9-69). Ερώτηση 4: Οι οδοί της χώρας έχουν κατηγορίες; Απάντηση: Ναι. Π.χ Εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές (σχετικό το ΠΔ 209/98 - ΦΕΚ 169/Α/15-7-98). Ερώτηση 5: Πως βρίσκω την επιτρεπόμενη δόμηση σε ένα εκτός σχεδίου γήπεδο; Απάντηση 5: Σχετικό το ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3212/03 (ΦΕΚ-308/Α/31-12-03) Ο συντελεστής δόμησης στην εκτός σχεδίου δόμηση εξαρτάται από την χρήση του γηπέδου. Για τη συνήθη χρήση κατοικίας έχουμε κλιμακούμενο ΣΔ ανάλογα με την επιφάνεια του γηπέδου -200 τμ για γήπεδο Επιφάνειας (Ε) μέχρι και 4.000 τμ Για 4.000 τμ <Ε <=8.000 τμ---> ΣΔ=200+0,02Χ(Ε-4.000) Για 8.000 τμ< Ε---> ΣΔ=280+0,01Χ (Ε-8.000) Με μέγιστη δόμηση τα 400 τμ.
    1 point
  7. ας μην αφηνουμε "αμφιβολιες" Αν είναι από κληρονομιά το ακίνητο και δεν έχει άλλο συμβόλαιο, ποιος είναι ο χρόνος δημιουργίας του; Σε περίπτωση κληρονομιάς ή κληροδοσίας, ως χρόνος δημιουργίας του ακινήτου θεωρείται ο χρόνος θανάτου του κληρονομημένου. Στις περιπτώσεις της εξ αδιαθέτου κληρονομίας, όταν η δήλωση αποδοχής κληρονομιάς έχει γίνει μετά το χρόνο της κατά παρέκκλισης αρτιότητας και δεν υπάρχει προγενέστερος τίτλος που αποδεικνύει την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, για το χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος θανάτου του κληρονομημένου. πηγη https://www.taxydromos.gr/m/m_article.php?id=316102 σημ. και να προσθεσω οτι, οταν με την εγκ. του 2008, το Υπουργειο δεν δεχεται πιστοποιητικα χρησικτησιας απο Προεδρους, διοτι αναγεται σε προσωπικα δεδομενα... ερχεται σε αντιθεση με την κοινη λογικη οτι ολη η επαρχια εχει "δια λόγου" κατατμησεις, οπως γινονταν ανεκαθεν, με τα αδελφομεριδια που προεκυπταν απο διανομες μεταξυ συγγενων. [αλλα δεν απαγορευσε πιστοποιητικα που αναφερουν για την υπαρξη καποιου συγκεκριμενου αγρου/οικοπεδου, που προκυπτει απο στοιχεια που κατεχει η κοινοτητα] Αυτα τα διορθωνει το ΕΚ οριστικα. Αλλά, ειναι αντιφατικο, να δεχεται την χρησικτησια και τον χρονο εναρξης το ΕΚ, με βαση καποια συγκεκριμενα εγγραφα, να μην δεχεται η Πολεοδομια το ετος εναρξης χρησικτησιας που δηλωνει ο πολιτης, με βαση τα ιδια εγγραφα που αποδεχεται το ΕΚ. Εξ αλλου στην εγκ. Κατσιγιαννη υπηρχαν και αλλα εγγραφα που δικαιουνταν να προσκομισει για την παρεκκλιση, ο Πολίτης, και που δεν καταργηθηκαν. Εν πασει περιπτωσει, αν αμφισβητειται το ετος δημιουργιας απο -κάποια- ΥΔΟΜ, αρκει ενα πρακτικο συμιβασμου ή μια δικαστικη αποφαση περι χρησικτησιας.
    1 point
  8. Γίνεται εφόσον βέβαια η εξωστοθυρα είναι σε επαφή με τον αέρα και όχι με μη θερμαινόμενο χώρο Δες τις ερωτοαπαντησεις : Νο 29. Ερ.: Εξώπορτα διαμερίσματος σε επαφή με εξωτερικό αέρα, είναι επιλέξιμη δαπάνη; Εξώπορτα πολυκατοικίας χωρίς υαλοπίνακα σε ποια κατηγορία παρεμβάσεων θα συμπεριληφθεί; Απ: Ναι, είναι επιλέξιμη. Τα ανώτατα επιλέξιμα όρια δαπάνης για την εξώπορτα, επιλέγονται από τον πίνακα 4.1.1 του Οδηγού του Προγράμματος στην κατηγορία δαπανών για κουφώματα αναλόγως του τύπου/υλικού (υποκατηγορίες 1.Α2 , 1.Β2 , 1.Γ2). Τώρα το U στο δίνει συνήθως ο κατασκευαστής
    1 point
  9. Όχι, δεν είναι απαραίτητος υαλοπίνακας.
    1 point
  10. σου έχω γράψει τι να κάνεις σε σχέση μ αυτό. Το όνομα του εαυτού του το θυμάται? το ΑΦΜ το δικό του? Με αυτά τα 2 αίτηση στο ΤΕΕ Με τον ηλεκτρονικό κωδικό (αν τον είχες) θα μπορούσες να πάρεις αυτόματα μόνο το έντυπο με τα φύλλα καταγραφής της υπαγωγής.
    1 point
  11. Καλησπέρα συνάδελφοι, θα ήθελα τη γνώμη σας αναφορικά με ορισμένα ζητήματα που προκύπτουν μετά τις αλλαγές με το νόμο ν.4759/20. Σύμφωνα με το άρθρο 26 του ΝΟΚ "ειδικά για τα κτίρια με χρήση κατοικίας που ανεγείρονται μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους των κτιρίων κατοικίας, καθώς και η διασφάλιση συνθηκών εύκολης μετατρεψιμότητας των κατοικιών σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών με αναπηρία/εμποδιζόμενων ατόμων, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου". Αυτό σημαίνει πως είναι απαραίτητο ο ανελκυστήρας να φτάνει μέχρι την απόληξη του κλιμακοστασίου του δώματος; Τι συμβαίνει στην περίπτωση που το δώμα δεν είναι κοινόχρηστος χώρος αλλά ανήκει σε ορισμένες ιδιοκτησίες; Σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ. 2β "δεν προσμετρώνται όλες οι περιπτώσεις της παρ.6 του άρθρου 11 εκτός των περιπτώσεων β΄, δ΄, ε΄, ιδ΄, ιε΄, κζ΄, λ΄, λβ΄, λγ΄". Σύμφωνα με τα παραπάνω δεν προσμετρώνται στον όγκο οι κατασκευές της περίπτωσης ιστ. της παρ. 6 του άρθρου 11. Στις κατασκευές αυτές σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ 2γ συμπεριλαμβάνονται και οι απολήξεις κλιμακοστασίων. Αυτό σημαίνει πως η απόληξη του κλιμακοστασιου δεν προσμετράται στον όγκο. Ισχύει κάτι διαφορετικό; Σύμφωνα με Την περίπτωση ιθ της παραγράφου 11 δεν προσμετράται στην δόμηση η επιφάνεια της θερμομόνωσης. Από το άρθρο 12 παρ 4 περίπτωση γ η θερμομόνωση δεν προσμετράται στην κάλυψη. Και από το άρθρο 13 παρ 2β δεν προσμετράται ούτε στον όγκο. Τι συμβαίνει στην περίπτωση της εσωτερικής θερμομόνωσης μεταξύ διαμερίσματος - κατοικίας και του μη θερμαινόμενου χώρου - κοινόχρηστου κλιμακοστασίου αναφορικά με τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και όγκου; Στην περίπτωση ενιαίου χώρου Στάθμευσης στεγασμένου Σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 6 περίπτωση ιγ, η κατασκευή του επιτρέπεται εφόσον εξασφαλίζεται υποχρεωτική φύτευση. Στην περίπτωση που στη συνέχεια λόγω του σχεδιασμού των διαδρομών διέλευσης των οχημάτων δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί η φύτευση μέχρι τα 2/3 του υποχρεωτικού ακάλυπτου γίνεται να συμμετέχουν στον υπολογισμό της φύτευσης και οι διάδρομοι αυτοί εφόσον επιστρώνονται από διάτρητες πλάκες; (με αφορμή το άρθρο 17 παρ 2ζ). Ευχαριστώ πολύ
    1 point
  12. "Άρα λαμβάνω ως ημερομηνία δημιουργίας οικοπέδου το 1955 ? " σωστα
    1 point
  13. @Ymeorter καλημέρα και καλή εβδομάδα 2) επικοινώνησα με την υδομ και μου είπε να ελέγξω μόνο τους κοινόχρηστους χώρους
    1 point
  14. έχει αλλάξει πλέον η επαφή με το πλάγιο όριο με τις νεες προσθήκες της νομοθεσίας , υπάρχει και σχετική συζήτηση στο φόρουμ με το πότε κολλάμε. Μόνο αν ο διπλανός είναι τοποθετημένος <δ δεν μπορούμε να κολλήσουμε και μόνο μέχρι το κτίριο του. Δες άρθρο 14 ως ισχυει
    1 point
  15. 3,55*5,10=18,10 και 8,10*10,50=85,05 / 5 = 17,01 < 18,10 --> μικραίνει το έρκερ περίπου 1,10 τμ ή μεγαλώνει η όψη 1,10*5=5,50 τμ
    1 point
  16. [@OLINAPAL] Μπορεί γιατί επιτρέπονται σύμφωνα με την παράγραφο 7 (περίπτωση α) του άρθρου 17 του ΝΟΚ που ισχύει και για περιοχές εκτός σχεδίου σύμφωνα με την παράγραφο 2 (εδάφιο ια) του άρθρου 1.
    1 point
  17. 1. Πολύ καλή επιλογή 2α. Αέρα - νερού 2β. Ενδοδαπέδιο = το καλύτερο για συνδυασμό με Α.Θ. (αν είναι μόνιμη κατοικία) + FCU για ψύξη. 3. Ότι βγεί από μελέτη απωλειών θερμότητας - ψυκτικών φορτίων
    1 point
  18. Καλησπέρα,διευκρινίζεται στο άρθρο 4 παρ.2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174: 2. Όπου αναφέρεται "Τοπογραφικό Διάγραμμα", νοείται τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το ισχύον κρατικό τριγωνομετρικό δίκτυο (ΕΓΣΑ), συντασσόμενο κατά τις ισχύουσες προδιαγραφές. Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία. Σε κάθε περίπτωση η υποβολή "Τοπογραφικού διαγράμματος" καλύπτει τυχόν απαίτηση υποβολής "Αντιγράφου τοπογραφικού διαγράμματος". Συνεπώς,ανάλογα με το ζητούμενο της επί μέρους εργασίας και εάν η εργασία απαιτεί "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" μπορεί να είναι αυτό της άδειας,ανεξαρτήτως παλαιότητας.
    1 point
  19. Υπέροχος.. Να "αναπροσαρμόσω" λίγο τις οδηγίες για όσους έχουν την 3.16 (τελευταία του qgis) όπως εγώ γιατί έχειμικροδιαφορές και είναι κρίμα κάποιος να ψάχνεται: προσθήκη διανυσματικού επιπέδου- source type επιλέγουμε directory - τύπο επιλέγουμε open file gdb - vector database επιλέγουμε τον ξεζιπαρισμένο φάκελο μας - πατάμε προσθήκη. Στα layers που ανοίγουν επιλέγουμε όσα από αυτά αντιστοιχούν στις περιοχές που θέλουμε (με ctrl πατημένο προφανώς επιλέγουμε περισσότερα από ένα). Κάτω δεξιά στο εικονιδιάκι με την υδρόγειο επιλέγουμε σύστημα συντεταγμένων CRS είτε το WGS84 είτε ΕΓΣΑ. Και πάλι ευχαριστώ. Το qgis τα σπάει. edit: ο καλύτερος μέχρι τώρα τρόπος που βρήκα για μετατροπή σε dxf: Αν πας όπως είναι στο layer με δεξί κλικ και το κάνεις εξαγωγή απ'ευθείας σε dxf το πιο πιθανό είναι ότι θα σου έχει φορτωμένο hatch ανάμεσα στις polylines και θα είναι ένα αρχείο αρκετά δύσχρηστο και με μέγεθος αρκετά mb. Οπότε απ'ότι είδα συνήθως προτείνεται πρώτα το κάθε layer να στο "σπάσει" το qgis σε γραμμές. Πας επομένως : διανύσματα-εργαλεία γεωμετρίας-πολύγωνα σε γραμμές. Στην μάσκα που ανοίγει επιλέγεις ποιο layer θέλεις να μετασχηματίσεις (πχ την δασική της περιοχής που σε ενδιαφέρει)- στο εικόνίδιο με το κλειδάκι (επιλογές για προχωρημένους) επιλέγεις ως "invalid feature filtering" το "do not filter-better performance", με το μπλε βελάκι επιστρέφεις στην προηγούμενη μάσκα, στο "γραμμές" μπορείς την μετατροπή σου να την σώσεις και σε αρχείο shp και πατάς εκτέλεση. Μετά την εκτέλεση στα layers του προγράμματος σου έχει δημιουργήσει και ένα όμοιο με το υφιστάμενο σου layer με τίτλο "γραμμές". Δεξί κλικ σε αυτό, εξαγωγή, save features as και το σώζεις σε dxf. Εκεί στο σώσιμο του dxf έχεις την δυνατότητα αντί να σώσεις όλη την περιοχή και έτσι να έχεις ένα μεγάλο και ίσως δυσχερές αρχείο, να σώσεις μια συγκεκριμένη έκταση που βλέπει η οθόνη σου εκείνη την στιγμή και η οποία είναι αυτή που σε ενδιαφέρει (τικαρισμένο το "έκταση" και επιλεγμένο το map canvas extent).
    1 point
  20. Πάντως συνάδερφοι, το θέμα της διαφορετικής εσωτερικής διαρρύθμισης θα είναι ένα συχνό φαινόμενο που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή της ΗΤΚ (βέβαια όταν και άμα εφαρμοστεί), κατά την έκδοση βεβαίωσης μηχανικού. Άποψη μου λοιπόν είναι να εφαρμόζεται η παρ. η) του άρθρου 28 του Ν.4495, η οποία δίνει τον ορισμό της ενημέρωσης φακέλου, σε συνδυασμό με την παρ. 10) του άρθρου 42 και όχι να εκδίδεται ΕΕΔΜΚ.
    1 point
  21. Δεν συμφωνω με το παραπάνω. Η εσωτερική διαρρύθμιση δεν εξετάζεται από τον Ν4495. Εάν υπάρχει, γίνεται ενημέρωση φακέλου όταν ενεργοποιηθεί η ΗΤΚ. Αυτό αναφέρει ο Ν4495. Συνεπως, δεν σε δεσμεύει η δήλωση του Ν4495/17 ότι η διαρρύθμιση έγινε μεταγενέστερα της δήλωσης. Μπορεί να έγινε και από κατασκευής. Θα πρέπει να γίνει ενημέρωση της ΟΑ. Εάν πρέπει πρώτα να προηγηθεί Μικρή Κλίμακα και μετά ενημέρωση είναι κάτι που θα πρέπει να ρωτήσεις στην Πολεοδομία. Διαδικαστικό θέμα είναι. Παντως γίνεται να βγάλεις Μικρή Κλίμακα για “καμωμένο” όπως λέει ο συνάδελφος παραπάνω. Η Μικρή Κλίμακα πηγαίνει στο τμήμα αυθαιρέτων και ανάλογα εκεί βγαίνει ή όχι πρόστιμο.
    1 point
  22. ΑΡ. 29 ΠΑΡ.5 Ν4495/17 με τις αλλαγές του Ν4546/2018 Σε περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής, που τηρεί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις ή αυτές που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής της, αυτή είναι δυνατόν να νομιμοποιηθεί ύστερα από έκδοση ή αναθεώρηση ή ενημέρωση της άδειας δόμησης είτε μετά από την έκδοση έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας για τις εργασίες της παραγράφου 2. Μετά την έκδοση ή αναθεώρηση της παραπάνω οικοδομικής άδειας ή έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, η κατασκευή παύει να είναι αυθαίρετη και κατεδαφιστέα. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως θα εκδόσω ΕΕΔΜΚ σε υφιστάμενη κατασκευή. Για παράδειγμα τι θα εμφανίσω για την διαχείριση των αποβλήτων από ΑΕKK. Νομίζω πως η ενημέρωση είναι μια επιλογή αλλά θα προσπαθήσω να επικοινωνήσω με την αρμόδια πολεοδομία να ακούσω την άποψή τους. Ν4495/17 ΑΡ42 10. Ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας, ανεξάρτητα από το χρόνο ισχύος της οικοδομικής άδειας, πραγματοποιείται στις εξής περιπτώσεις : α) αλλαγή ιδιοκτήτη, β) τροποποιήσεις των μελετών, που δεν αλλάζουν το διάγραμμα δόμησης και με την προϋπόθεση ότι δεν είναι απαραίτητες εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα, γ) μεταβολές των διαστάσεων του κτιρίου ή του οικοπέδου, εφόσον με τις αποκλίσεις αυτές δεν παραβιάζονται κοινόχρηστοι χώροι. Οι αποκλίσεις αυτές δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα δέκα (10) εκατοστά όσον αφορά το κτίσμα, ή μεγαλύτερες του δύο τοις εκατό (2%), με μέγιστο τα είκοσι (20) εκατοστά όσον αφορά τα μήκη τωνπλευρών του οικοπέδου.
    1 point
  23. Για τον έλεγχο των ποσοστών υπέρβασης για ένταξη στην κατηγορία 4, στον 4495 και στην εγκύκλιο 2 χρησιμοποιείται η ίδια διατύπωση. Για την δυνατότητα εφαρμογής μειωτικού συντελεστή σε εσωτερικό εξώστη, η διατύπωση του νόμου είναι η εξής: Εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Η φράση περί ορισμού των παταριών κατά ΝΟΚ εισήχθη με την εγκύκλιο 2, ακολουθούμενη από τη διευκρίνιση "ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους". Οι δύο διατυπώσεις είναι, επί της ουσίας, ισοδύναμες και θέτουν ως περιορισμό την μη αυτοτέλεια του χώρου.
    1 point
  24. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Jupiter-το "πατάρι" και η "σοφίτα" που ρυθμίζονται με τον ν.4495,έχουν ονομαστεί πατάρι και σοφίτα-ας μου επιτραπεί να πω-κατ'ευφημισμό.Πρόκειται πολλές φορές για εξ ολοκλήρου αυθαίρετες κατασκευές,τις οποίες κατασκεύασε ο ιδιοκτήτης μέσα στο κατάστημα του,ή-αντίστοιχα- κάτω από την στέγη του φτιάχνοντας μια υψηλότερη από της άδειας στέγη.Δύσκολα λοιπόν θα έβρισκε κανείς να ρυθμίσει μια αυθαίρετη "σοφίτα" που πληροί τον ορισμό του ΝΟΚ και ως προς το μέγεθος- και ύψος- ,και το ίδιο ισχύει και για το πατάρι.Ως εκ τούτου,από τον 4178 ακόμη,όλες οι απαντήσεις του ΤΕΕ,γι αυτές τις κατασκευές και τον τρόπο ρύθμισης τους,βασίζονται εν μέρει στον ορισμό του ΝΟΚ,ως προς την θέση και την προσβασιμότητα τους,τονίζοντας ότι λαμβάνονται ως τέτοια "ανεξαρτήτως μεγέθους και ύψους".H εγκύκλιος 2 απλά το επιβεβαίωσε. Σκεφτείτε απλά ότι κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "πατάρι",δεν είχε σίγουρα στον νου του να κρατήσει το 70% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου,και κάποιος που κατασκεύασε αυθαίρετα "σοφίτα",δεν είχε σίγουρα στο νου του να κρατήσει το 50% της επιφάνειας του υποκείμενου ορόφου.Ως επί τω το πλείστον,οι ιδιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν αυθαίρετα,όση περισσότερη επιφάνεια σε σχέση με τον υποκείμενο όροφο,μπορούσαν να εκμεταλλευτούν. Συνεπώς,στα παραπάνω η άποψη μου,από τον συνδυασμό των άρθρων και των διαφόρων επεξηγήσεων, είναι ότι το "πατάρι" σε εντός σχεδίου περιοχή,και εντός νομίμου περιγράμματος της ιδιοκτησίας,δεν πρέπει να συνυπολογιστεί στην επιλογή Κατηγορίας,εφόσον για την ρύθμιση του ως "παταριού",συντρέχουν οι προϋποθέσεις -μόνο ως προς την θέση και την προσβασιμότητα αυτού- βάσει ορισμού ΝΟΚ. Περαιτέρω,σωστά αναφέρθηκαν από τον Δημήτρη, οι διαδικασίες που θα ακολουθήσουν για τις μελλοντικές πράξεις που πρέπει να εκδοθούν για το κατάστημα,ωστόσο αυτές δεν αποτελούν αντικείμενο για την επιλογή κατηγορίας από τον μηχανικό για την ρύθμιση ν.4495/2017.
    1 point
  25. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 2 του 4495 για να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής σε εσωτερικούς εξώστες και σοφίτες θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών του ΝΟΚ, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο για τον υπολογισμό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών (έλεγχος κατηγορίας 4) εξαιρούνται μη αυτοτελείς αυθαίρετοι χώροι εντός του νομίμου περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές. Συνεπώς για τον έλεγχο της Κ4 το κριτήριο εξαίρεσης είναι η αυτοτέλεια του παταριού (δηλαδή αν είναι ανεξάρτητο) χωρίς περιορισμό εμβαδού.
    1 point
  26. @a.petroulaki 1) Όχι 2) Δεν υπάρχει έλεγχος κοινοχρήστων. Ελέγχεται είτε το κτίσμα είτε η διηρημένη ιδιοκτησία. Στην περίπτωσή σου ισχύει το πρώτο.
    1 point
  27. Μετά την κατάργηση των συστημάτων δόμησης δεν υπάρχει κάτι για να προστατευθεί συνταγματικά. Οι πολεοδομίες τι να μας πουν ; την άποψή τους ; τον νόμο πρέπει να εφαρμόσουν... Δεν παίρνει κανείς πάνω του τίποτε. Εφαρμόζουμε και εμείς τον νόμο, αυτή είναι η δουλειά μας. Η εποχή του "πατερούλη" της πολεοδομίας είναι καιρός να τελειώσει !
    1 point
  28. Καλημέρα @st2 @desptsouk @pirsogiannis ... σας έχω το καλύτερο, γιατί πραγματικά κι εγώ είχα κουραστεί με τις αλλαγές συντελεστών κάτω απ' τη μύτη μας ... (και χθες τα ίδια πάλι 🤪) Λοιπόν όταν συμπληρώνουμε την ΑΠΔ, στο πακέτο κάλυψης δίπλα έχει ένα ερωτηματικό, το επιλέγουμε και μετά πατάμε αναζήτηση ή απλά πατάμε enter.... Στη συνέχεια επιλέγουμε πακέτο 781 και ...... ιδού τα ποσοστά !!!! (για να λειτουργήσει πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε ήδη επιλέξει κωδικό ειδικότητας) Απολαύστε υπεύθυνα !!!
    1 point
  29. Αγαπητέ Ιάσονα!Από πού τεκμηριώνεται,ρωτάω ειλικρινά...Το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο της οικοδομής δεν είναι μία επιφάνεια με έναν όγκο? ρύθμιση κάνει.. Να το θέσω πιο σωστά,συγγνώμη...Έχει μια επιφάνεια Α που πάει από το ισόγειο στον Α' ,και από τον Α΄ στην στέγη...Γιατί μετράει 2η φορά ΥΔ η από Α' σε στέγη?
    1 point
  30. δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§5
    1 point
  31. Κάτι παίζει να μην έπιασες σωστά. Στα όσα συζητάμε εδώ και προσπαθούμε να κανουμε ερμηνεία, ο αναλυτικός αφορά περιπτώσεις που έχουμε ΥΥ χωρίς ΥΔ, ΥΚ. Δηλαδή χοντρικά εχω ο.α για ισόγειο 3,00 εγινε 4,00 και εχω επιτρεπόμενο ύψος στην περιοχή 7,50. Με αλλα λόγια οι περιπτώσεις του 4178 όπου βάζαμε 0,20 η 0,40 για το ύψος. Κατα τα λοιπά, η αντιμετώπιση είναι η ίδια με τον 4178...Τουλάχιστον μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.